Деловодна информация
00589
19/СЛУ-542 21/01/2019 (дд/мм/гггг)
да
да
21/01/2019 (дд/мм/гггг)
00589-2019-0001 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Община Перник 000386751
пл. Св. Иван Рилски №1А
Перник BG414 2300 България
инж. Габриела Тупанкова, Михаела Спасова +359 76684286 / +359 76684220
poop@pernik.bg +359 76603890

Интернет адрес/и

http://pernik.bg/

https://pernik.nit.bg/proczeduri-po-zop.html


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
https://pernik.nit.bg/proczeduri-po-zop.html
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„Обновяване на сграда на Дворец на културата."
45000000      
Строителство

Обновяване на сградата на Общински комплекс „Дворец на културата” гр. Перник, съгласно одобрени инвестиционни проекти.
Техническият проект по обновяване на Общинският комплекс е решен в два етапа.
Целите в първия етап от техническият проект бяха свързани с повишаване на енергийната ефективност на сградата.
Втори етап - настоящото обновяване на Общинският комплекс ”Дворец на културата”, се определя като IV категория строеж, според Наредба № 1 от 30 юли 2003 г., чл. 9, ал. 2 от ЗУТ, а именно вътрешни преустройства, които не засягат конструкцията на сградата.
Целите на вторият етап от техническият проект по част архитектура са интериорни и не обхващат цялата сграда.
Театърът и прилежащите му помещения, двата ресторанта на ниво -2.25 и + 1.20 не са обект на настоящият проект.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
1219166.66      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45000000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG414

община Перник

Предметът на насотящата поръчка е обновяването на сградата на Общински комплекс „Дворец на културата” гр. Перник, съгласно одобрени инвестиционни проекти.
Сградата на Общински комплекс „Дворец на културата” гр. Перник, е многофункционална сграда със сутерен, партер, един пълноценен етаж, един частичен етаж, театрална зала и сцена. Решена е в няколко обема, в две основни крила, решени във формата на буква „Т”, като към северното крило, в западна посока има развита едноетажна част – лятна сцена и покрита тераса.
В обемно отношение, сградата е решена в единство с функционалното решение, както следва:
Южното крило, развито в посока изток-запад, е с пълноценен втори етаж, в който са разположени управата на театъра, зали и помещения свързани с културната дейност и необходимите анекси.
В крилото, разположено в посока юг-север, като обем е издигната сцената, заедно с техническата част към нея.
В обема на театралната зала и сцената няма междинни нива.
Сутеренът е развит върху цялата застроена площ на сградата.
Построена е през 1957 г. и е собственост на Община Перник.
Покривът е скатен , с външно водоотвеждане, изпълнено по време на експлоатацията – първоначалният проект е с вътрешно. По цялата линия на покрива е поставен стоящ улук, като към него са включени барбакани, които отвеждат водата чрез водосточни тръби на терена.
Над К + 11,20 и 15,30 са развити подпокривни пространства. Покривът е достъпен от откритата тераса на К + 11.30.
Техническият проект по обновяване на Общинският комплекс е решен в два етапа.
Критериите по-долу
 
ДА Показател " Работна програма за изпълнение на строителството "( РП )    40
Показател " Срок за изпълнение на поръчката" ( СИ )    10
Цена
50
II.2.6) Прогнозна стойност
1219166.66      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
270

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

Във връзка с възможността , която чл.114 от ЗОП предвижда, Възложителят посочва, че към датата на откриване на процедурата няма осигурено финансиране за целия обем на поръчката.
Всяка от страните може да поиска писмено прекратяване на договора , без предизвестие, след изтичане на тримесечен срок от сключването му, в случай на неосигурено финансиране.
 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Изисква се участникът в процедурата да притежава регистрация в Централния професионален регистър на строителя (ЦПРС) към Камарата на строителите в Република България, съгласно чл. 3, ал. 2 от Закона за Камарата на строителите (ЗКС), за изпълнение на строежи от Първа група, IV-та категория, а за чуждестранни лица – в съответен регистър на държава-членка на ЕС или на друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство.
Доказване при подаване на офертата: При подаване на офертата , участникът попълва раздел А" Годност", Част IV " Критерии за подбор" в Единния европейски документ за обществени поръчки ( ЕЕДОП ).
*Преди сключване на договор за обществена поръчка, Възложителят изисква от участника, определен за изпълнител, доказване на обстоятелството, че същият е вписан в ЦПРС към Строителната камара за изпълнение на строежи от категорията строеж, в която попада обекта на поръчката, освен ако няма електронен достъп до базите данни – за повече информация: http://register.ksb.bg. Възложителят ще изиска, в случай, че участникът, определен за изпълнител е чуждестранно лице, същото да представи валиден еквивалентен документ или декларация или удостоверение, издадени от компетентен орган на държава-членка на ЕС, или на друга държава – страна по Споразумението за ЕИП, доказващи вписването на участника в съответен регистър на тази държава.
*При подаване на оферта, участниците попълват само съответния раздел в еЕЕДОП.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

1. Участникът трябва да има застраховка „Професионална отговорност“ на участниците в строителството по чл. 171 от ЗУТ, покриваща минималната застрахователна сума за тази категория строеж - I група, IV - та категория.
Доказване при подаване на офертата: При подаване на офертата, участникът попълва раздел Б в Част IV: Критерии за подбор от ЕЕДОП.
*Преди сключване на договор за обществена поръчка, Възложителят изисква от участника, определен за изпълнител, да представи документи по чл. 62, ал. 1, т. 2 от ЗОП – доказателства за наличие на застраховка „Професионална отговорност“, в случай, че същите не са достъпни чрез пряк и безплатен достъп до съответната национална база данни. Когато по основателна причина участникът не е в състояние да представи поисканите от възложителя документи, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ.
*При подаване на оферта участниците, попълват само съответния раздел в ЕЕДОП.


Участникът трябва да има застраховка "Професионална отговорност" на участниците в строителството по чл. 171 от ЗУТ, покриваща минималната застрахователна сума за тази категория строеж , а именно:
- I-ва ( първа ) група, IV- та ( четвърта ) категория, а за чуждестранни лица - в съответен регистър на държава-членка на ЕС или на друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1. През последните 5 (пет) години, считано от датата на подаване на офертата: участникът следва да е изпълнил строителство със сходен и/или идентичен предмет, като изпълнените СМР общо следва да бъдат еквивалентни като обем на изпълняваните в настоящата процедура.
- Доказване при подаване на офертата: попълва се раздел В в Част IV: Критерии за подбор от ЕЕДОП. *Преди сключване на договор за обществена поръчка, Възложителят изисква от участника, определен за изпълнител: Списък за изпълнен/и обект/и, сходни с предмета на поръчката, посочена в еЕЕДОП, който следва да бъде придружена с удостоверение/я за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема, както и дали е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания.
2. Участниците трябва да прилагат система за управление на качеството съгласно стандарт БДС EN ISO 9001:2015 или еквивалентен с обхват, аналогичен с обхвата на поръчката – в областта на строителство.
- Доказване при подаване на офертата: попълва се поле раздел Г: Стандарти за осигуряване на качеството и стандарти за екологично управление в Част IV: Критерии за подбор от еЕЕДОП.
*Преди сключване на договор за обществена поръчка, Възложителят изисква от участника, определен за изпълнител, да представи копие на валиден сертификат или еквивалент.
Участникът, определен за изпълнител, трябва да разполага с валиден сертификат през целия срок на изпълнение на договора, а когато е приложимо да прилага еквивалентните мерки.
3. Участниците трябва да прилагат система за управление на качеството, съгласно стандарт- ISO 14001:2015 за внедрена система за опазване на околната среда или еквивалентен сертификат с обхват, аналогичен с обхвата на поръчката – в областта на строителство. - Доказване при подаване на офертата: попълва се поле раздел Г: Стандарти за осигуряване на качеството и стандарти за екологично управление в Част IV: Критерии за подбор от еЕЕДОП.
*Преди сключване на договор за обществена поръчка по съответната обособена позиция, Възложителят изисква от участника, определен за изпълнител, да представи копие на валиден сертификат или еквивалент.
Участникът, определен за изпълнител, трябва да разполага с валиден сертификат през целия срок на изпълнение на договора, а когато е приложимо да прилага еквивалентните мерки.
4. Участникът следва да разполага с персонал, който ще отговаря за изпълнението на конкретната поръчка с определена професионална компетентност за това. При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискването се прилага за обединението като цяло. При посочване на участие с използване на подизпълнител, изискването се отнася и за всеки един от подизпълнителите, съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват. При подаване на офертата попълва се Част ІV, Раздел В, т. 6), буква „б“ от ЕЕДОП за професионалната компетентност на персонала.При участие на обединение, което не е юридическо лице съответната информация се попълва в ЕЕДОП на членовете на обединението, чрез които участникът доказва поставените изисквания и документите се представят от тези членове.
Доказване на посоченото изискване: съгласно чл. 64, ал. 1, т. 6 от ЗОП: списък на персонала, който ще отговаря за изпълнението на предмета на поръчката, в който е посочена професионална компетентност на лицата.
Документите за доказване съответствието се представят от определения за изпълнител при сключване на договора или в случаите на чл. 67, ал. 5 и 6 ЗОП. Документите се представят и за подизпълнителите и третите лица, ако има такива.
5. Участникът следва да разполага с необходимите техника за осигуряване на качествено изпълнение на поръчката.
Попълва се раздел В: Технически и професионални способности в Част IV: Критерии за подбор от ЕЕДОП;В случаите на чл.67, ал.5 и ал.6 от ЗОП, се представя: списък на техн. средства и съоръжения за изпълнение на поръчката.
*По всички точки при подаване на оферта участниците, попълват само съответния раздел в ЕЕДОП.


1. Участниците трябва да имат опит през последните 5 (пет) години (считано от датата за подаване на оферти) участникът да е изпълнил строителство със сходен и/или идентичен предмет, като изпълнените СМР общо следва да бъдат еквивалентни като обем на изпълняваните дейности в настоящата процедура.
За сходни с предмета на поръчката се приемат договори за основен ремонт и/или реконструкция на обществени сгради с РЗП не по-малко от 3000 м2.
2.Участниците трябва да прилагат системи за управление на качеството, сертифицирана съгласно стандарт БДС EN ISO 9001:2015 за внедрена система за управление на качество с обхват на дейностите по предмета на поръчката, еквивалентен или еквиваленти мерки;
3.Участниците трябва да прилагат системи за опазване на околната среда, сертифицирана съгласно стандарт БДС EN ISO 14001:2015 за внедрена система за опазване на околната среда с обхват на дейностите по предмета на поръчката, еквивалентен или еквиваленти мерки;
4. Участникът трябва да разполага с необходимите специалисти за предоставяне на всички СМР, нужни за качественото изпълнение на обекта. Предлаганият ключов персонал от участника трябва да има изискуемия опит, изрично посочен от възложителя в документацията и обявлението. Участникът трябва да разполага минимум със следните специалисти:
- Технически ръководител: строителен инженер специалност ПГС или еквивалентна. Опит като ръководител на обект на поне един договор за извършване на СМР, сходен с предмета на поръчката и/или 1 година опит като технически ръководител;
- Отговорник по качеството, който да притежава Удостоверение за преминато обучение за контрол върху качеството на изпълнение на строителството и за контрол на съответствието на строителните продукти със съществените изисквания за безопасност или еквивалентен документ;
- Координатор по безопасност и здраве, който да да притежава валидно удостоверение за КБЗ в строителството; съгласно Наредба № 2/2004 на МРРБ или за чуждестранни лица или еквивалентно съгласно законодателството на държавата, в която са установени.
- Квалифициран персонал – минимум 15 човека специалисти в следните дейности, минимум 1 лице за дейност – доставка и монтаж на дограма, полагане на топлоизолационна система, полагане на шпакловки и мазилки, бояджийски работи, покривни работи, довършителни работи. Техническия ръководител може да изпълнява функциите на координатор по безопасност и здраве и отговорник по качеството, ако притежава необходимия професионален опит и придобита професионална квалификация.
5. Участникът трябва да разполага със следното минимално техническо оборудване за изпълнението на поръчката: - Товарни автомобили – 2 бр.; - Скеле – 2000 м2; - Ударнопробивна машина – 3 бр.; - Перфоратор – 3 бр.; - Електрожен – 1 бр.; - Компресор подвижен – 1 бр.; - Електроагрегат – 1 бр.;
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


Гаранцията за обезпечаване на изпълнението на договора е в размер на 5 % ( пет на сто ) от стойността на договора без ДДС. Гаранцията се представя във форма по избор, съгласно чл.111, ал. 5 от ЗОП. Условията за задържане и освобождаване на гаранцията за изпълнение са уредени в проекта на договора.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

05/03/2019 (дд/мм/гггг)   17:00 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 6

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

06/03/2019 (дд/мм/гггг)   10:00 (чч:мм)

гр. Перник, пл. "Св. Иван Рилски" № 1А

Отварянето на офертата е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Жалбите се подават до Комисията за защита на конкуренцията с копие и до Възложителя, чието решение , действие или бездействие се обжалва , съгласно сроковете в чл.197 , ал. 1 от ЗОП, а именно: в 10-дневен срок от:
1. изтичането на срока по чл. 100, ал.3 - срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за одобряване на обявлението за изменение или допълнителна информация;
2.получаването на решението за определяне на изпълнител;
3.получаването на решението за прекратяване на процедурата.
Жалбата по чл. 196 , ал. 5 се подава в 10 - дневен срок от уведомяване за съответното действие, а ако лицето не е уведомено, както и при бездействие - от датата, на която е изткъл срокът за извършване на съответното действие.
В случаите по чл. 197 , ал. 1 , т.1 и 8 , когато датите на публикуване на обявленията в РОП и в " Официален вестник" на Европейския съюз са различни, срокът за обжалване тече от по - късната дата.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 21/01/2019 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва