Деловодна информация
0137
ОП-269 16/01/2019 (дд/мм/гггг)
не
0137-2019-0001 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Община Лясковец 000133844
пл. Възраждане № 1
Лясковец BG321 5140 България
Даниела Маринова +359 61922055
obshtina@lyaskovets.net +359 61922045

Интернет адрес/и

www.lyaskovets.net

http://www.lyaskovets.net/d4_adm_buyerprofile.php


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://www.lyaskovets.net/buyerprofile/bprofile.php?id=20190116-0115
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„Ремонтно-възстановителни работи на оградни и подпорни зидове и ритуална къща към Църква „Свети Атанас” - гр. Лясковец” ОП-2019-003
45000000      
Строителство

Предметът на настоящата обществена поръчка е: „Ремонтно-възстановителни работи на оградни и подпорни зидове и ритуална къща към Църква „Свети Атанас” - гр. Лясковец”.
Църква „Свети Атанас”, находяща се в гр. Лясковец, кв. 54, УПИ XIV, с административен адрес: гр. Лясковец, ул. „Павел Калянджи” № 90, е със статут на „единична недвижима културна ценност”, обявена в Държавен вестник бр. 62/ 08.08.1969 г. като „архитектурно-строителен паметник на културата” с категория „местно значение”.
С цел запазване на автентичния вид на църковната сграда и във връзка с това, че ремонтно-възстановителните работи ще се изпълняват в границите на недвижимата културна ценност съгл. чл. 79, ал. 3 от Закона за културното наследство, изготвения проект за обект „Ремонтно-възстановителни работи на оградни и подпорни зидове и ритуална къща към църква „Свети Атанас” - гр. Лясковец”, е съгласуван с Националния институт за недвижимо културно наследство (НИНКН) по реда на Закона за културното наследство.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
273095.35      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45000000      
45400000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG321

Мястото за изпълнение на обществената поръчка е на територията на гр. Лясковец, общ. Лясковец, обл. Велико Търново, на ул. „Павел Калянджи” № 90

Предметът на настоящата обществена поръчка е: „Ремонтно-възстановителни работи на оградни и подпорни зидове и ритуална къща към Църква „Свети Атанас” - гр. Лясковец”.
В съответствие с предвижданията на инвестиционния проект по части Архитектурна и Конструкции са предвидени следните строителни дейности (СМР/СРР):
-Демонтаж на съществуващи каменни зидове;
-Направа на нови оградни зидове с 4 типа подпорни стоманобетонови стени с дебелина 20 см, максимална височина от терена 1.60м и стоманобетонови колони 20/40 през 3.40м осово;
-Направа и монтаж на ажурна ограда от ковано желязо между стоманобетонните колони, изработена по арх. детайл;
-Откосиране на съществуващия терен и зачимяване;
-Ремонт на ритуалната къща (покрив, фасада, дограма) без засягане на конструкцията;
-Направа на бетонови стъпала и подпорна бетонна стена на вход към църква.
Критериите по-долу
 
ДА Технически показател „Организация на работа” (TO), вкл. два подпоказателя    50%
Цена
50%
II.2.6) Прогнозна стойност
273095.35      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
150

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Участникът трябва да е регистриран в Централния професионален регистър на строителя (ЦПРС) към Камарата на строителите в България, на основание чл. 3, ал. 2 и чл. 15, ал. 1 от Закона за камарата на строителите, за изпълнение на строежи съгласно чл. 5, ал. 1, т. 1 и ал. 4, т. 4 от Правилника за реда за вписване и водене на ЦПРС, в съответствие с чл. 137, ал. 1, т. 4, б. „е“ от ЗУТ и с чл. 8, ал. 6 от Наредба № 1 от 30.07.2003 г. за номенклатурата на видовете строежи.
За доказване на годност (правоспособност) преди сключването на договора за обществена поръчка, участникът определен за изпълнител представя следните документи:
• Копие от удостоверение за вписване в ЦПРС, придружено с валиден контролен талон по чл. 22 от Правилника за реда за вписване и водене на Централния професионален регистър на строителя, а за чуждестранни лица – в аналогични регистри съгласно законодателството на държавата членка, в която са установени, удостоверено с еквивалентен документ, изготвен съгласно националния закон на участника, издаден от компетентен орган от държавата, в която е установен.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

1.За доказване на икономическото и финансовото състояние преди сключването на договора за обществена поръчка, участникът, определен за изпълнител представя следните документи:
•Справка по чл. 62, ал. 1, т. 4 от ЗОП за общия оборот и за оборота в сферата, попадаща в обхвата на поръчката – Образец № 2 от документацията за участие и
•Годишните финансови отчети или техни съставни части, когато публикуването им се изисква, с приложена Справка за приходите на строителни предприятия по видове строителство.
2. Валидна застраховка „Професионална отговорност”, която да обхваща категорията строеж съобразно предмета на поръчката, за вреди, причинени на други участници в строителството и/или на трети лица, вследствие на неправомерни действия или бездействия при или по повод изпълнение на задълженията им по смисъла на чл. 171, ал. 1 от ЗУТ и Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството, респ. еквивалентна застраховка за професионална отговорност или гаранция в друга държава - членка на Европейския съюз, или в страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство.
Забележка: Когато по основателна причина участникът не е в състояние да представи поисканите от възложителя документи, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ.


1. През последните три приключили финансови години в зависимост от датата, на която е създаден или е започнал дейността си, участникът трябва да е реализирал минимален общ оборот не по-малко от 500000 лв. (петстотин хиляди лева), включително минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката, изчислен на база годишните обороти, не по-малко от 250 000 лв. (двеста и петдесет хиляди лева).
* Годишен общ оборот е сумата от нетните приходи от продажби.
** Оборот в сферата, попадаща в обхвата на обществената поръчка е сумата, равна на частта от нетните приходи от продажби, реализирана от дейности, попадащи в обхвата на поръчката.
*** Дейностите, попадащи в обхвата на поръчката, са строително-ремонти и строително-монтажи работи (СМР/СРР).
2. Участникът трябва да има валидна застраховка „Професионална отговорност” за вреди, причинени на други участници в строителството и/или на трети лица, вследствие на неправомерни действия или бездействия при или по повод изпълнение на задълженията им по смисъла на чл. 171, ал. 1 от ЗУТ и Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството. Застраховката трябва да покрива минималната застрахователна сума за строежи за изисканата категория.
*Изискването за застраховка за професионална отговорност на лицата по чл. 171, ал. 1 от ЗУТ не се прилага за лице от държава - членка на Европейския съюз, или от друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, което се установява на територията на Република България и е предоставило еквивалентна застраховка за професионална отговорност или гаранция в друга държава - членка на Европейския съюз, или в страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

За доказване на техническите и професионални способности преди сключването на договора за обществена поръчка участникът, определен за изпълнител представя следните документи:
•Списък по чл. 64, ал. 1, т. 1 от ЗОП на строителството, идентично или сходно с предмета на поръчката - Образец № 3 от документацията за участие и
•Удостоверения за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема, както и дали е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания.
•Валиден сертификат по EN ISO 9001:2008 – за внедрена система за управление на качеството или еквивалент или други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, с предметен обхват „строителство” или еквивалентен.
•Валиден сертификат за разработена и внедрена интегрирана система за управление на околна среда EN ISO 14001:2004 или еквивалент или други доказателства за еквивалентни мерки за опазване на околната среда, с предметен обхват „строителство” или еквивалентен.
Забележка:
Възложителят приема и други доказателства за еквивалентни мерки за опазване на околната среда, когато кандидат или участник не е имал достъп до такива сертификати или е нямал възможност да ги получи в съответните срокове по независещи от него причини. В тези случаи участникът трябва да е в състояние да докаже, че предлаганите мерки са еквивалентни на изискваните.
•Списък – декларация по чл. 64, ал. 1, т. 3 и т. 6 от ЗОП на лицата, които ще изпълняват строителството и на членовете на ръководния състав, които ще отговарят за изпълнението, вкл. и контрола на качеството, в който е посочена професионалната компетентност на лицата – Образец № 4 от документацията за участие.
Забележка:
*За техническите лица, ръководните служители и квалифицираните работници, в Списък - декларацията по чл. 64, ал. 1, т. 3 и т. 6 от ЗОП (Образец № 4) задължително се посочват: професионален опит съобразно изискванията за съответния специалист, номер на диплома и/или други документи, доказващи образованието, техническата правоспособност, професионалната квалификация и професионалния опит на посочените в списъка лица, както и други документи, които доказват наличието на горепосочените изисквания в раздела.
** Съгласно чл. 5, ал. 2 от Наредба № 2 от 22 март 2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи, издадена от министъра на труда и социалната политика и министъра на регионалното развитие и благоустройството, Координаторът по безопасност и здраве трябва да е правоспособно лице с квалификация, професионален опит и техническа компетентност в областта на проектирането, строителството и безопасното и здравословно изпълнение на СМР, доказани съответно с диплома, лицензи, удостоверения и др. За Координатора по безопасност и здраве се посочва номера на притежаваното удостоверение за координатор по безопасност и здраве в строителството, съгласно Наредба № 2 от 22 март 2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи, издадена от министъра на труда и социалната политика и министъра на регионалното развитие и благоустройството.
• Декларация по чл. 64, ал. 1, т. 9 от ЗОП за инструментите, съоръженията и техническото оборудване, които ще бъдат използвани за изпълнение на поръчката - Образец № 5 от документацията за участие.
Забележка:
Възложителят може да не приеме представено доказателство за технически и професионални способности, когато то произтича от лице, което има интерес, който може да води до облага по смисъла на чл. 54 от Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество.


1. През последните 5 (пет) години от датата на подаване на офертата, участникът трябва да е изпълнил видове строителни дейности с предмет, идентичен или сходен с предмета на обществената поръчка.
*„Строителни дейности с предмет, идентичен или сходен с предмета на обществената поръчка” са дейности по изпълнение на преустройство на помещения, както и ново строителство и/или реконструкция и/или основен ремонт на оградни стоманобетонови конструкции и/или подпорни стоманобетонови конструкции на един или повече обекти.
2. Участникът трябва да притежава сертификат по EN ISO 9001:2008 – за внедрена система за управление на качеството или еквивалент, или други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, с предметен обхват „строителство” или еквивалентен обхват, сходен на предмета на поръчката.
3. Участникът трябва да има разработена и внедрена интегрирана система за управление на околна среда EN ISO 14001:2004 или еквивалент, или други доказателства за еквивалентни мерки за опазване на околната среда, с предметен обхват „строителство “ или еквивалентен.
4. Участникът трябва да разполага с необходимия брой персонал, в т.ч. квалифициран технически ръководен и изпълнителски състав с определена професионална компетентност за изпълнение на строителството, със следното образование и квалификация или еквивалентни:
•Квалифициран технически ръководен състав:
а). Технически ръководител - едно лице, строителен инженер, архитект или строителен техник, който ръководи строителните работи и осигурява изпълнение на отговорностите по чл. 163, ал. 2, т. 1 - 5, а за строежите от пета категория - и отговорностите по чл. 168, ал. 1 и по чл. 169б, ал. 1 от ЗУТ, притежаващо:
- минимум 2 години професионален опит като технически ръководител в областта на изграждането и/или преустройство и/или реконструкцията на строителни обекти .
б). Координатор по безопасност и здраве* – 1 бр., отговарящ на следните изисквания:
- притежаващ удостоверение или друг документ за правоспособност за извършване на дейност като Координатор по безопасност и здраве в строителството, съгласно Наредба № 2 от 22 март 2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи и
- притежаващ минимум 1 година професионален опит като специалист по ЗБУТ - координатор или инспектор по безопасност и здраве.
* Координатор по безопасност и здраве е лице, на което е възложено от възложителя и/или от упълномощеното лице да изпълнява задачите, посочени в чл. 11 от Наредба № 2 от 22 март 2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи, издадена от министъра на труда и социалната политика и министъра на регионалното развитие и благоустройството.
в). Отговорник по контрола на качеството – едно лице, притежаващо:
- професионална квалификация, която да отговаря на изискванията на чл. 163а, ал. 2 от ЗУТ или еквивалентна;
- удостоверение за преминато обучение за контрол върху качеството на изпълнение на строителството и за контрол на съответствието на строителните продукти със съществените изисквания за безопасност или еквивалентен документ и
- минимум 1 година професионален опит като отговорник по качеството.
•Квалифициран изпълнителски състав:
Квалифицираният изпълнителски състав включва квалифицирани работници с професия „Строителни работници и сродни на тях” с професия съобразно видовете работи по КСС и Националната класификация на професиите и длъжностите в Република България.
5. Участникът трябва да разполага за период, не по-кратък от срока за изпълнение на поръчката, с необходимия минимален брой инструменти, съоръжения и техническо оборудване, необходими за изпълнението на обществената поръчка, включващо:
- Колесен багер (комбиниран), мин. 0,5 м3 - 1 бр.;
- Автомобил – самосвал - 1 бр.;
- Автомобил – бордови - 1 бр.;
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


?Изпълнението на поръчката следва да се осъществява съобразно изискванията на действащото европейско и национално законодателство, както и съгл. условията и изискванията на възложителя, посочени в Техническата спецификация (Прил. № 1). ?При изпълнение на договора на ОП, изпълнителят и неговите подизпълнители (ако има такива) са длъжни да спазват всички приложими правила и изисквания, свързани с опазване на околната среда, социалното и трудово право, приложими колективни споразумения и/или разпоредби на международното екологично, социално и трудово право, съгласно Прил. № 10 към чл. 115 от ЗОП.Участник в процедурата за възлагане на ОП може да бъде всяко бълг. или чуждестранно физическо или юридическо лице или техни обединения, както и всяко др. образувание, което има право да изпълнява строителство съгл. законодателството на държавата, в която то е установено, като всеки участник трябва да отговаря на предварително обявените изисквания на възложителя в документацията в процедуарата
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Публично състезание
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

18/02/2019 (дд/мм/гггг)   17:00 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 6

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

19/02/2019 (дд/мм/гггг)   10:00 (чч:мм)

Залата на общинския съветник в сградата на Община Лясковец на адрес: гр. Лясковец, пл. „Възраждане” № 1, ет. 1.

Получените оферти се отварят на датата, посочена в обявлението на обществената поръчка, на публично заседание, на което могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

Възложителят отстранява от участие в процедура за възлагане на обществена поръчка участник, когато са налице основанията по чл. 54, ал. 1 от ЗОП. Възложителят ще се възползва от предвидената възможност и ще отсрани от участие в процедурата участник, за когото е налице някое от обстоятелствана по чл. 55, ал. 1, т. 1, 2, 3,4 и 5 от ЗОП.
Възложителят ще отстрани от участие в процедурата:
1. участник, който не отговаря на поставените критерии за подбор или не изпълни друго условие, посочено в обявлението за обществена поръчка или в документацията за участие.
2. участник, който е представил оферта, която не отговаря на:
а). предварително обявените условия на поръчката;
б). правила и изисквания, свързани с опазване на околната среда, социалното и трудовото право, приложими колективни споразумения и/или разпоредби на международното екологично, социално и трудово право, които са изброени в Приложение № 10 от ЗОП;
в). участник, който не е представил в срок обосновката по чл. 72, ал. 1 от ЗОП или чиято оферта не е приета съгласно чл. 72, ал. 3 – 5 от ЗОП;
г). участници, които са свързани лица*.
3. Участник, който няма право да участва в обществени поръчки на основание чл. 3, т. 8 във вр. с чл. 5, ал. 1, т. 3 от Закона за икономическите и финансовите отношения с дружества, регистрирани в юрисдикция с преференциален данъчен режим, контролираните от тях лица и техните действителни собственици (ЗИФОДРЮДРСЛТДС), освен когато не са на лице условията по чл. 4 от ЗИФОДРЮДРСЛТДС.
4. Участник, който след покана от страна на възложителя и в определения в нея срок не удължи срока на валидност на офертата си.
5. Участник, който е предложил цена за изпълнение на обществената поръчка, по-висока от определената от възложителя в документацията за участие прогнозна стойност на обществената поръчка.
6. Участник, който при проверка по реда на чл. 104, ал. 5 от ЗОП, при която е изискано да предостави разяснения или допълнителни доказателства за данните, посочени в офертата, извърши промени в техническото и/или ценовото си предложение.
Участникът, определен за изпълнител, представя гаранция за изпълнение на договора за обществена поръчка при сключване на договора. В противен случай договор за обществена поръчка не се подписва с участника, определен за изпълнител.
Гаранцията за изпълнение е в размер на 3% (три процента) от стойността на договора без ДДС. Участникът, определен за изпълнител, избира сам формата на гаранцията за изпълнение. Гаранцията за изпълнение съгласно чл. 111, ал. 5 от ЗОП се представя в една от следните форми:
- Парична сума, внесена по следната банкова сметка на Община Лясковец;
- Оригинал на безусловна и неотменима банкова гаранция, издадена от българска или чуждестранна банка, в полза на Община Лясковец. В този случай срока на валидност на същата трябва да бъде равен на срока на действие на договора плюс 30 (тридесет) дни;
*Забележка: В случай, че участникът избере гаранция за изпълнение под формата на банкова гаранция, то тогава изпълнителят е длъжен да поддържа валидна банкова гаранция за пълния размер на гаранцията за целия срок на договора, а след изтичане на срока на договора - за предвидения процент от гаранцията за изпълнение - 20% (двадесет процента), предназначена за обезпечаване на гаранционното поддържане до изтичане на всички гаранционни срокове.
- Застраховка, която обезпечава изпълнението чрез покритие на отговорността на изпълнителя.
**Забележка: В случай, че участникът избере гаранция за изпълнение под формата на застраховка, която обезпечава изпълнението чрез покритие на отговорността на изпълнителя, то тогава изпълнителят е длъжен да поддържа валидна застрахователната полица за целия срок на договора и за срока на гаранционно поддържане. Изпълнителят е длъжен да подновява застраховката ежегодно без прекъсване, докато не изтече последния гаранционен срок, за възложените и изпълнени работи по договора.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Съгласно чл. 197, ал. 1, т. 4 от ЗОП
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 16/01/2019 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва