Деловодна информация
00619община Елена
РД.02.12-7 03/01/2019 (дд/мм/гггг)
не
00619-2019-0003 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

община Елена 000133762
ул. Иларион Макариополски 24
Елена BG321 5070 България
Фатме Ходжева +359 879101448
obshtina@elena.bg +359 061516510

Интернет адрес/и

http://www.elena.bg

http://zop.elena.bg/?p=2603


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://zop.elena.bg/?p=2603
Горепосоченото/ите място/места за контакт
до следния адрес: (моля, посочете друг адрес)
НЕ  
община Елена 000133762
ул. Иларион Макариополски 24
Елена BG321 5070 България
инж. Дилян Млъзев - кмет на община Елена +359 061516132
obshtina@elena.bg +359 061516510

Интернет адрес/и

http://www.elena.bg

http://zop.elena.bg/?p=2603

НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„Изпълнение на строително - монтажни работи за възстановяване на училище за градска художествена галерия, кв. 42, УПИ IХ, гр. Елена, Община Елена
45200000      
Строителство

Обект на настоящата обществена поръчка по смисъла на чл. 3, ал. 1, т. 1, б. „б” от Закона за обществените поръчки (ЗОП) е „строителство“ - изпълнение на строеж: „Изпълнение на строително - монтажни работи за възстановяване на училище за градска художествена галерия, кв. 42, УПИ IХ, гр. Елена, Община Елена по проект „Култура във вечността“ - код на проекта ROBG - 423, финансиран по програма за трансгранично сътрудничество „Interreg V-A Румъния - България 2014-2020 г.“, изпълняван съгласно сключен договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ № 10072 / 05.09.2018 г.
Застроената площ на галерията е 410,32 м2, а разгъната застроена площ е 1230,96 м2.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
1079787.27      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45200000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG321

гр. Елена, ул. "Д-р Христо Момчилов" № 2А, кв. 42, УПИ IX, по плана на гр. Елена.

Обект на настоящата обществена поръчка по смисъла на чл. 3, ал. 1, т. 1, б. „б” от Закона за обществените поръчки (ЗОП) е „строителство“ - изпълнение на строеж: „Изпълнение на строително - монтажни работи за възстановяване на училище за градска художествена галерия, кв. 42, УПИ IХ, гр. Елена, Община Елена по проект „Култура във вечността“ - код на проекта ROBG - 423, финансиран по програма за трансгранично сътрудничество „Interreg V-A Румъния - България 2014-2020 г.“, изпълняван съгласно сключен договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ № 10072 / 05.09.2018 г.
Инвестицията представлява изграждане на картинна галерия на мястото на изгоряло училище, обявено за паметник на културата, и подобряване на откритото пространство около него за организиране на културни събития.
Застроената площ на галерията е 410,32 м2, а разгъната застроена площ е 1230,96 м2.
Критериите по-долу
 
ДА Качество на техническото предложение    50
Цена
50
II.2.6) Прогнозна стойност
1079787.27      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
600

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
Програма „Интеррег V-A Румъния - България“ 2014-2020 г. , по проект „Култура във вечността“ - код на проекта ROBG – 423.

 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Всеки участник в процедурата следва към момента на подаване на офертата да е вписан в Централния професионален регистър на строителя за изпълнение на строежи от: първа група, четвърта категория, съгл. чл. 137, ал. 1, т. 4, буква „е“ от ЗУТ - „недвижими културни ценности с категория „местно значение“ и чл. 8, ал. 6 от Наредба № 1/30.07.2003 г. за номенклатурата на видовете строежи. Чуждестранните участници доказват съответствието си с вписване в аналогични регистри съгласно законодателството на държавата членка, в която са установени.
При участие на обединения, които не са юридически, изискването се прилага за всеки член на обединението, който ще изпълнява СМР/СРР, съобразно вида и обема на изпълняваната от него работа.
Доказване: При подаване на офертата, на основание чл. 67, ал. 1 от ЗОП, участникът декларира съответствието с посочения критерии за подбор в ЕЕДОП, попълнен в съответната част, а именно: част IV Критерии за подбор, раздел А - Годност, т. 1.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

Всеки участник в процедурата за възлагане на обществената поръчка трябва да отговаря на следните минимални изисквания за икономическо и финансово състояние:
1. Да е реализирал минимален общ оборот за последните три приключили финансови години, в зависимост от датата, на която е създаден или започнал дейността си, в размер равен или по-голям от 2 000 000,00 лв. (два милиона) лева без ДДС.
Доказване:
При подаване на офертата, на основание чл. 67, ал. 1 от ЗОП, участникът декларира съответствието с посочения критерии за подбор в ЕЕДОП, попълнен в съответната част, а именно: част IV Критерии за подбор, раздел Б: икономическо и финансово състояние, т. 1;
На основание чл. 67, ал. 5 от ЗОП възложителят може да изисква от участниците документите, чрез които се доказва информацията, посочена в ЕЕДОП, а именно: Годишните финансови отчети или техни съставни части, когато публикуването им се изисква, освен ако не са достъпни в публичен регистър.
Преди сключване на договор за обществена поръчка, възложителят изисква от участника, определен за изпълнител, да представи документи по чл. 62, ал. 1, т. 3 от ЗОП - Годишните финансови отчети или техни съставни части, когато публикуването им се изисква и не са достъпни в публичен регистър.
При участие на обединения, които не са юридически лица, съответствието с минималните изисквания за общ оборот се доказва от обединението участник, а не от всяко от лицата, включени в него.
2. Участникът трябва да има застраховка „Професионална отговорност на участниците в строителството“ по чл. 171 от ЗУТ, покриваща минималната застрахователна сума за обект първа група, четвърта категория, съгласно Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството или еквивалентна застраховка – за чуждестранни участници с минимален праг на застрахователната сума, съответстващ на групата и категорията на обекта, предмет на поръчката. При участие на обединения, които не са юридически лица, изискването се прилага за всеки член на обединението, който ще изпълнява СМР/СРР, съобразно вида и обема на изпълняваната от него работа.
Доказване:
При подаване на офертата, на основание чл. 67, ал. 1 от ЗОП, участникът декларира съответствието с посочения критерии за подбор в ЕЕДОП, попълнен в съответната част, а именно: част IV Критерии за подбор, раздел Б: икономическо и финансово състояние, т. 5.
Изискването за застраховка за професионална отговорност на лицата по чл. 171, ал. 1 от ЗУТ не се прилага за лице от държава - членка на Европейския съюз, или от друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, което се установява на територията на Република България и е предоставило еквивалентна застраховка за професионална отговорност или гаранция в друга държава - членка на Европейския съюз, или в страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство.
На основание чл. 67, ал. 5 от ЗОП възложителят може да изисква от участниците документите, чрез които се доказва информацията, посочена в ЕЕДОП, а именно: Доказателства за наличие на застраховка „Професионална отговорност“.
Преди сключване на договор за обществена поръчка, възложителят изисква от участника, определен за изпълнител, да представи документи по чл. 62, ал. 1, т. 2 от ЗОП - Доказателства за наличие на застраховка „Професионална отговорност“.
Чуждестранните участници представят еквивалентни доказателства, съобразно националния си закон.
Когато по основателна причина кандидат или участник не е в състояние да представи поисканите от възложителя документи, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ.


1. Да е реализирал минимален общ оборот за последните три приключили финансови години, в зависимост от датата, на която е създаден или започнал дейността си, в размер равен или по-голям от 2 000 000,00 лв. (два милиона) лева без ДДС.
2. Участникът трябва да има застраховка „Професионална отговорност на участниците в строителството“ по чл. 171 от ЗУТ, покриваща минималната застрахователна сума за обект първа група, четвърта категория, съгласно Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството или еквивалентна застраховка – за чуждестранни участници с минимален праг на застрахователната сума, съответстващ на групата и категорията на обекта, предмет на поръчката. При участие на обединения, които не са юридически лица, изискването се прилага за всеки член на обединението, който ще изпълнява СМР/СРР, съобразно вида и обема на изпълняваната от него работа.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1. Участникът следва през последните 5 (пет) години, считано от датата на подаване на офертата, да има изпълнени най-малко 2 (две) дейности, идентични или сходни с предмета на поръчката.
Под дейности идентични или сходни с предмета на обществената поръчка следва да се разбира строителство и/или строително-монтажни дейности, свързани с изграждане и/или реконструкция и/или ремонт на сгради.
2. Участникът в процедурата следва да разполага с ръководен състав с определена професионална компетентност за изпълнението на предмета на поръчката, включващ най-малко:
2.1. Ръководител екип на обекта:
- да притежава висше образование с квалификация „строителен инженер“ или „архитект“ или средно образование с професионална квалификация в областите „Архитектура и строителство“ или „Техника“ или еквивалентна квалификация;
- да притежава минимум 5 (пет) години опит в реализацията на инвестиционни проекти в строителството на подобна позиция – ръководител екип и/или технически ръководител.
2.2. Реставратор:
- образователно-квалификационна степен „магистър“ с професионална квалификация в областите по консервация и реставрация, съгласно чл. 4, ал. 2, т. 1 от Наредба № Н- 3/2011 г. на МК.
- да е вписан в публичния регистър по чл. 165 от ЗКН;
- опит в изпълнението на консервационни реставрационни работи на недвижими културни ценности.
2.3. Координатор по здравословни и безопасни условия на труд съгласно изискванията на Закона за здравословни и безопасни условия на труд /ЗЗБУТ/ и Наредба № 2/22.03.2004 г. за минималните изисквания за ЗБУТ, който да притежава необходимия валиден сертификат или друг еквивалентен документ за упражняване на позицията „координатор по ЗБУТ“ или еквивалентна.
2.4. Специалист по контрол на качеството, който да притежава удостоверение за преминато обучение за контрол върху качеството на изпълнение на строителството и за контрол на съответствието на строителните продукти със съществените изисквания за безопасност или еквивалентен документ.
3. Участникът трябва да има сертификати, които удостоверяват съответствието на участника със стандарти за системи за управление на качеството и за управление на околната среда:
- ISO 9001:2015 и/или еквивалентно, с обхват строителство;
- EMAS и/или ISO 14001:2015 и/или еквивалентно, с обхват строителство;
Възложителят ще приеме и други еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки, както и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството или за опазване на околната среда.


1. Участникът следва през последните 5 (пет) години, считано от датата на подаване на офертата, да има изпълнени най-малко 2 (две) дейности, идентични или сходни с предмета на поръчката.
Под дейности идентични или сходни с предмета на обществената поръчка следва да се разбира строителство и/или строително-монтажни дейности, свързани с изграждане и/или реконструкция и/или ремонт на сгради.
2. Участникът в процедурата следва да разполага с ръководен състав с определена професионална компетентност за изпълнението на предмета на поръчката, включващ най-малко:
2.1. Ръководител екип на обекта:
- да притежава висше образование с квалификация „строителен инженер“ или „архитект“ или средно образование с професионална квалификация в областите „Архитектура и строителство“ или „Техника“ или еквивалентна квалификация;
- да притежава минимум 5 (пет) години опит в реализацията на инвестиционни проекти в строителството на подобна позиция – ръководител екип и/или технически ръководител.
2.2. Реставратор:
- образователно-квалификационна степен „магистър“ с професионална квалификация в областите по консервация и реставрация, съгласно чл. 4, ал. 2, т. 1 от Наредба № Н- 3/2011 г. на МК.
- да е вписан в публичния регистър по чл. 165 от ЗКН;
- опит в изпълнението на консервационни реставрационни работи на недвижими културни ценности.
2.3. Координатор по здравословни и безопасни условия на труд съгласно изискванията на Закона за здравословни и безопасни условия на труд /ЗЗБУТ/ и Наредба № 2/22.03.2004 г. за минималните изисквания за ЗБУТ, който да притежава необходимия валиден сертификат или друг еквивалентен документ за упражняване на позицията „координатор по ЗБУТ“ или еквивалентна.
2.4. Специалист по контрол на качеството, който да притежава удостоверение за преминато обучение за контрол върху качеството на изпълнение на строителството и за контрол на съответствието на строителните продукти със съществените изисквания за безопасност или еквивалентен документ.
3. Участникът трябва да има сертификати, които удостоверяват съответствието на участника със стандарти за системи за управление на качеството и за управление на околната среда:
- ISO 9001:2015 и/или еквивалентно, с обхват строителство;
- EMAS и/или ISO 14001:2015 и/или еквивалентно, с обхват строителство;
Възложителят ще приеме и други еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки, както и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството или за опазване на околната среда.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


Гаранцията обезпечаваща изпълнението на договора съгласно чл. 111, ал. 2 от ЗОП е определена в размер на 5 % от стойността на договора.
Гаранцията се предоставя в една от следните форми:
1. парична сума;
2. банкова гаранция;
3. застраховка, която обезпечава изпълнението чрез покритие на отговорността на изпълнителя.
Гаранцията за изпълнение може да се предостави от името на изпълнителя за сметка на трето лице - гарант.
Участникът, определен за изпълнител, избира сам формата на гаранцията за изпълнение или за авансово предоставените средства.
Когато избраният изпълнител е обединение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията или титуляр на застраховката.
Условията и сроковете за задържане или освобождаване на гаранцията за изпълнение се уреждат в договора за обществена поръчка.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
ДА
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Публично състезание
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

04/02/2019 (дд/мм/гггг)   17:30 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 9

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

05/02/2019 (дд/мм/гггг)   09:30 (чч:мм)

гр. Елена, ул. Иларион Макариополски № 24, община Елена - стая 211

Заседанието по отваряне на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

Начин на плащане:
1. Авансово плащане в размер на 10 % (десет процента) от стойността на договора, без включени непредвидени разходи, платимо в срок до 30 (тридесет) дни след представяне на следните документи:
а) Подписан Протокол за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа (Приложение № 2 към чл. 7, ал. 3, т. 2 от Наредба № 3 от 31 юли 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството);
б) Представена фактура в оригинал от страна на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ;
в) Гаранция, във форма по избор на избрания за изпълнител участник, обезпечаваща цялата сума на авансово предоставените средства, със срок на валидност най-малко 60 календарни дни след изтичане срока на изпълнение на СМР.
Гаранцията, която обезпечава авансово предоставените средства се освобождава до пет работни дни след усвояване на авансовата стойност.
2. Междинни плащания - до 95 % (деветдесет и пет процента) от стойността на договора без включени непредвидени разходи, като авансът се приспада пропорционално.
2.1. Първо междинно плащане следва да бъде заявено след изтичане на 3 месеца от датата на Протокола за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа.
2.2. Последващите междинни плащания се осъществяват на всеки 3 месеца до достигане на 95% от стойността на договора без включени непредвидени разходи.
ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ заплаща поетапно на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ стойността на актуваните и действително извършени СМР, одобрени по надлежния ред от лицата упражняващи строителен, авторски надзор и инвеститорския контрол, на база актове за изпълнени СМР (т. нар. Акт 19), актове и протоколи по Наредба № 3 на МРРБ от 2003 г. за съставяне на актове, протоколи по време на строителството и фактури.
(а). Стойността на авансовото и междинното плащане не може да надвишава 95% от стойността на договора без включени непредвидени разходи.
(б). Ако при приемане на отделни работи представител на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ и/или лицето, осъществяващо инвеститорския контрол и/или строителен надзор, констатират недостатъци, до отстраняването им ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ може да задържи дължимата сума за тях. Задържането на сумата не е забава за ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ и не влече последици поради просрочване на плащането.
3. Окончателно плащане в размер, съответстващ на стойността на извършените, но недоразплатени строително - монтажните работи без включени непредвидени разходи, в срок от 30 календарни дни след представяне от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ на одобрените от лицето осъществяващо строителен надзор регламентирани разходно-оправдателни документи, актове и протоколи съгласно чл. 2 от Наредба № 3 на МРРБ от 2003 г., подписани от представители на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ, ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ и строителния надзор, доказващи изпълнението на всички дейности по договора.
Окончателно плащане за изпълнените и приети видове работи, но не-повече от размера на цената по договора, се извършва въз основа на:
- Констативен акт за установяване годността за приемане на строежа (Приложение № 15 към чл. 7, ал. 3, т. 15 от Наредба № 3/31.07.2003 г.), надлежно подписан.
4. Непредвидени разходи в размер на 5% от стойността на договора. Непредвидените разходи се доказват с подписване на протокол между възложителя, изпълнителя и извършващите строителен и авторски надзор. Непредвидените разходи за СМР са разходите, свързани с увеличаване на заложени количества строителни и монтажни работи и/или добавяне на нови количества или видове строителни и монтажни работи, които към момента на разработване и одобряване на технически или работен инвестиционен проект обективно не са могли да бъдат предвидени, но при изпълнение на дейностите са обективно необходими за въвеждане на обекта в експлоатация. Непредвидени разходи за допълнителни дейности подлежат на заплащане при извършване на окончателното плащане и само в случай, че извършените дейности са били предварително съгласувани с представител на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ и възложени от него, и при условие, че не надхвърлят сумата за тях.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Съгласно чл. 197 ал. 1 т. 1 от ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 03/01/2019 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва