Деловодна информация
00081
 
да
да
20/09/2018 (дд/мм/гггг)
00081-2018-0058 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Община Варна 000093442
бул. Генерал Колев 92, ет. 5
Варна BG323 9000 България
Мариела Черкезова +359 52820830
op@varna.bg +359 52820848

Интернет адрес/и

www.varna.bg.

http://it.varna.bg:4481/ZopView.aspx?DosieID=725


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://it.varna.bg:4481/ZopView.aspx?DosieID=725
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

Изпълнение на СМР на обект „Модернизация и реконструкция на рибарско пристанище „Карантината“, местност „Карантината“, район „Аспарухово“, община Варна“
45000000      
Строителство

Предметът на поръчката е свързан с избор на изпълнител, който да извърши строителството за обект: „Модернизация и реконструкция на рибарско пристанище „Карантината“, местност „Карантината“, район „Аспарухово“, Община Варна“.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
10553151.82      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45000000      
45241000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG331

гр. Варна 9000, УПИ І-461,462, кв. 4, ПИ 10135.5506.979, офис/и на Изпълнителя и Възложителя.

Предвижда се да бъде извършено строителството за обект: "Модернизация и реконструкция на рибарско пристанище „Карантината“, местност „Карантината“, район „Аспарухово“, Община Варна". По този начин ще се създаде защитена акватория за безопасно акостиране на рибарски лодки, чрез което ще се удовлетвори потребността за създаване на съвременни условия за осъществяване на риболовна дейност със сравнително малки плавателни съдове, тъй като в момента рибарите не разполагат с подходящи места за акостиране, разтоварване на техния улов при хигиенични условия и продажбата му. Предметът на поръчката обхваща както извършването на строително-монтажни работи на обекта, така и свързаните с това доставки. Избраният изпълнител следва да извърши модернизация и реконструкция на рибарско пристанище „Карантината“, местност „Карантината“, район „Аспарухово, община Варна съобразно отделните части на одобрения инвестиционен проект във фаза технически проект, който е неразделна част от документацията към настоящата процедура. За строежа има издадено разрешение за строеж, което е неразделна част от документацията за настоящата поръчкa.
При изпълнението на предмета на поръчката изпълнителят е длъжен да се съобрази със следните изисквания на Възложителя:
- при изпълнение на всички строително-монтажни работи, да спазва действащите нормативни актове, приложимите стандарти, ПИПСМР, както и да съгласува действията си с изискванията на Възложителя, лицето, изпълняващо строителен надзор и изпълнителя на авторския надзор;
- да изпълни точно, качествено и в срок възложената му работа, съгласно предложеното в офертата му, действащото българско законодателство, уговореното в договора и приложенията към него;
- да осигурява материали, оборудване, както и всичко друго необходимо за изпълнение на договора. Материалите се доставят със сертификат за качество на вложените материали;
- строителните продукти се считат годни за употреба, ако отговарят на следните технически спецификации:
1. български стандарти, с които се въвеждат хармонизирани европейски стандарти, или
2. европейско техническо одобрение (със или без ръководство), или
3. признати национални технически спецификации (национални стандарти), когато не съществуват технически спецификации по т. 1 и 2.
- вложените материали и изделия при изпълнение на строителните и монтажни работи следва да отговарят на предвидените такива в инвестиционния проект и техническите изисквания към вложените строителните продукти, съгласно Наредба № РД-02-20-1 от 05.02.2015 г. за условията и реда за влагане на строителни продукти в строежите на Република България. Съответствието се удостоверява по реда и условията, посочени в същата наредба. Влаганите материали трябва да бъдат придружени със сертификат за качество и техният вид и размери да бъдат предварително съгласувани/одобрени с авторския надзор и Възложителя. Всички материали и изделия се одобряват предварително преди влагането/монтажа от Възложителя и/или авторския надзор.
Критериите по-долу
 
ДА „Техническо предложение на участника за изпълнение на поръчката“    60
Цена
40
II.2.6) Прогнозна стойност
10553151.82      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
36

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
проект „Модернизация и реконструкция на рибарско пристанище „Карантината“, местност „Карантината“, район „Аспарухово“, община Варна“ по процедура BG14MFOP001-1.008 на ПМДР 2014 - 2020 г.

 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Участниците да са вписани в Централния професионален регистър на строителя за изпълнение на строежи от четвърта група, трета категория, а за чуждестранни лица – в аналогични регистри съгласно законодателството на държавата членка, в която са установени.
В случай, че участникът участва като обединение/консорциум, такава регистрация трябва да има всеки член на обединението/консорциума, който ще извършва строителни дейности.
Когато участникът предвижда участие на подизпълнители изискването се доказва за тези подизпълнители, които съобразно вида и дела от поръчката, които са им възложени ще изпълняват строителство.
При подаване на оферта участниците декларират съответствието с този критерий за подбор само като попълват съответния раздел в Единен европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП) - част ІV, раздел А „Годност“, т. 2 на ЕЕДОП.
Доказване на посоченото изискване.
Документът, с който се доказва изискването е Удостоверение за вписване в ЦПРС към Строителната камара за изпълнение на строежи от категорията строеж, в която попада обектът на поръчката: строежи от четвърта група, трета категория. В случай, че участникът е чуждестранно лице той може да представи валиден еквивалентен документ или декларация или удостоверение, издадени от компетентен орган на държава - членка на Европейския съюз, или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, доказващи вписването на участника в съответен регистър на тази държава.
Документите за доказване съответствието с поставеното изискване се представят от участника, определен за изпълнител или при поискване в хода на процедурата – в случаите на чл. 67, ал. 5 и 6 ЗОП. Документите се представят и за подизпълнителите и третите лица, ако има такива.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

Неприложимо.

Неприложимо.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1. Участникът следва да е изпълнил за последните пет години, считано от датата на подаване на офертата минимум едно строителство с предмет идентичен или сходен с тези на поръчката.
При подаване на офертата Участникът следва да предостави изискуемата информация в Част ІV, Раздел В, т. 1а) от ЕЕДОП за строителство с предмет, идентичен или сходен с този на поръчката.
Документи за доказване на изискването - съгласно чл. 64, ал. 1, т. 1 от ЗОП: списък на строителството, идентично или сходно с предмета на поръчката, придружен с удостоверения за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема, както и дали то е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания. Документите за доказване съответствието с поставеното изискване се представят от участника, определен за изпълнител или при поискване в хода на процедурата – в случаите на чл. 67, ал. 5 и 6 ЗОП. Документите се представят и за подизпълнителите и третите лица, ако има такива.
2. Участникът следва да разполага с лица - ръководен състав, които ще отговарят за изпълнението на конкретната обществена поръчка
При подаване на офертата Участникът следва да предостави изискуемата информация в Част ІV, Раздел В, т. 6), буква „б“ от ЕЕДОП за професионалната компетентност на ръководния състав. Документи за доказване на изискването - съгласно чл. 64, ал. 1, т. 6, предложение второ от ЗОП: списък на членовете на ръководния състав, които ще отговарят за изпълнението на конкретната обществена поръчка, в който е посочена професионалната компетентност на лицата.Документите за доказване съответствието с поставеното изискване се представят от участника, определен за изпълнител или при поискване в хода на процедурата – в случаите на чл. 67, ал. 5 и 6 ЗОП. Документите се представят и за подизпълнителите и третите лица, ако има такива.
3. Участникът следва да притежава сертификация по EN ISO 9001:2008/2015 - система за управление на качеството или еквивалент или други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, с предметен обхват в областта на строителството сходно с предмета на поръчката.
Забележка: В случай на участие на обединение, спазването на изискването по т. 3. може да бъде осигурено от един или повече от партньорите в обединението, съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението по отношение на дейностите, свързани със строителството.Когато участникът предвижда участие на подизпълнители изискването по т. 3. се доказва за тези подизпълнители, които съобразно вида и дела от поръчката, които са им възложени, ще изпълняват дейности, свързани със строителство. При подаване на офертата Участникът следва да предостави изискуемата информация в Част ІV, Раздел Г от ЕЕДОП.Документи за доказване на изискването: валиден сертификат за система за управление на качеството по стандарт EN ISO 9001:2008/2015 или еквивалент или други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, с предметен обхват в областта на строителството сходно с предмета на поръчката – (заверено копие). Документите за доказване съответствието с поставеното изискване се представят от участника, определен за изпълнител или при поискване в хода на процедурата – в случаите на чл. 67, ал. 5 и 6 ЗОП. Документите се представят и за подизпълнителите и третите лица, ако има такива.


1. Участникът следва да е изпълнил за последните пет години, считано от датата на подаване на офертата минимум едно строителство с предмет идентичен или сходен с тези на поръчката. Под строителство „сходно“ с предмета на поръчката се разбира: - извършено СМР, свързани с изграждане и/или реконструкция и/или модернизация на пристанища и/или пристанищни съоръжения(кейови стени, естакади и др. подобни хидротехнически съоръжения) при морски пристанища и/или речни пристанища. Възложителят не изисква и не се интересува от обема на изпълненото строителство.За изпълнено строителство се счита такова прието с протокол Обр. 15
При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискването по т. 1. се прилага за обединението като цяло.
При посочване на участие с използване на подизпълнител, изискването по т. 1. се отнася и за всеки един от подизпълнителите, съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват.
2. Участникът следва да разполага с лица - ръководен състав, които ще отговарят за изпълнението на конкретната обществена поръчка, като минимум както следва:1. Ръководител на обекта;2. Технически ръководител;3. Експерт ЗБУТ и 4. Експерт Контрол по качеството.Посочените експерти следва да притежават опит в изпълнението на минимум едно строителство на обект/строеж на същата или еквивалентна позиция, за която са предложени в настоящата поръчка. Последните двама експерти следва да притежават съответната правоспособност за изпълнение на позицията си или друг еквивалентен документ. При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискването по т. 2. се прилага за обединението като цяло.При посочване на участие с използване на подизпълнител, изискването по т. 2. се отнася и за всеки един от подизпълнителите, съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват.
3. Участникът следва да притежава сертификация по EN ISO 9001:2008/2015 - система за управление на качеството или еквивалент или други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, с предметен обхват в областта на строителството-сходно с предмета на поръчката.
Забележка: Сертификатът за система за управление на качеството по стандарт EN ISO 9001:2008/2015 трябва да е валиден и да е издаден от независими лица, които са акредитирани по съответната серия европейски стандарти от Изпълнителна агенция "Българска служба за акредитация" или от друг национален орган по акредитация, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация, за съответната област или да отговаря на изискванията за признаване съгласно чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието. Възложителят приема еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки.
Възложителят приема и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, когато участник не е имал достъп до такива сертификати или е нямал възможност да ги получи в съответните срокове по независещи от него причини. В тези случаи участникът трябва да е в състояние да докаже, че предлаганите мерки са еквивалентни на изискваните.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


Отстранява се от участие в процедурата участник, когато е налице някое от изброените основания в чл. 54, ал. 1, т. 1-7 ЗОП и в чл. 55, ал. 1, т. 1-5 ЗОП. Забележка: Може да не отстрани от процедурата участник на посоченото основание в чл. 55, ал. 1, т. 1 ЗОП, ако се докаже, че същият не е преустановил дейността си и е в състояние да изпълни поръчката съгласно приложимите национални правила за продължаване на стопанската дейност в държавата, в която е установен.
Само лишаване от упражняване на професиите и дейностите, свързани със строителство, съгласно чл. 55, ал. 1, т. 2 ЗОП са пречка относно участието в процедурата. Може да не се отстрани от процедурата участник, за когото са налице посочените основания ако представи предвидените в чл. 56, ал. 1 ЗОП доказателства за предприети мерки за доказване на надеждност и същите са достатъчни, за да се гарантира неговата надежност.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
ДА
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

29/10/2018 (дд/мм/гггг)   17:30 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 6

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

31/10/2018 (дд/мм/гггг)   10:00 (чч:мм)

в сградата на Общинско предприятие „Инвестиционна политика” – при Община Варна, на адрес: гр. Варна, бул. „Ген. Колев” № 92, ет. 5

Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване. Не се изисква нотариално заверено пълномощно.
Внасянето на комплекта офертни документи се извършва в деловодството на Общинско предприятие „Инвестиционна политика", на адрес:гр.Варна, бул.„Ген. Колев” №92,ет.5.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

1. Технически и проф. възможности (продължение): В тези случаи участникът трябва да е в състояние да докаже, че предлаганите мерки са еквивалентни на изискваните. В случай на участие на обединение, спазването на изискването за сертификация може да бъде осигурено от един или повече от партньорите в обединението, съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението по отношение на дейностите, свързани със строителството. Когато участникът предвижда участие на подизпълнители изискването за сертификация се доказва за тези подизпълнители, които съобразно вида и дела от поръчката, които са им възложени, ще изпълняват дейности, свързани със строителство. При подаване на офертата Участникът следва да предостави изискуемата информация в Част ІV, Раздел Г от ЕЕДОП.
2. Критерий за възлагане: оптимално съотношение качество/цена, което се оценява въз основа на цената, както и на показатели, включващи качествени и екологични аспекти, свързани с обществената поръчка. Комплексната оценка има максимална стойност 100 т. Формулата по която се изчислява „Комплексната оценка“ за всеки участник е: КО = П1 + П2, където: П1 е показател „Техническо предложение на участника за изпълнение на поръчката“ с тежест 60 точки, П2 е показател „Ценово предложение за изпълнение на поръчката“ с тежест 40 точки. Оценка по Показател П1 — „Техническо предложение на участника за изпълнение на поръчката“ ще се изчислява по формулата: П1 = КТП1+КТП2+КТП3, където:
КТП1 - Подпоказател „Предлаган подход за качествено изпълнение на строителството“ - до 20 точки,
КТП2 - Подпоказател „Организация за изпълнение на строителството от предмета на настоящата поръчка“ – до 30 точки и
КТП3 - Подпоказател „Мерки за опазване на околната среда“ - до 10 точки.
3. Гаранцията, която да обезпечи изпълнението на договора е в размер на 3 % от неговата стойност без ДДС. Гаранцията се представя в една от следните форми: а). депозит на парична сума по сметка на Възложителя; б). банкова гаранция в полза на Възложителя или в). застраховка, която обезпечава изпълнението чрез покритие на отговорността на изпълнителя. Изпълнителят избира сам формата на гаранцията. При гаранция-парична сума, същата се внасят по следната банкова сметка на Възложителя: IBAN - BG 63CECB97903324129200, BIC CECBBGSF на Общинско предприятие „Инвестиционна политика” – Община Варна в „ЦЕНТРАЛНА КООПЕРАТИВНА БАНКА” АД – гр. Варна. Срок на валидност-30 календарни дни след срока на договора, който е до 36 календарни месеца. С договора е предвидена и гаранция, която обезпечава целия размер на авансовото плащане, което в размер на 20 % от възнаграждението по договора, когато такова е поискано от Изпълнителя.
Банковите гаранции/застраховки за изпълнение следва да са адресирани до Община Варна, Общинско предприятие „Инвестиционна политика”– гр. Варна, бул. „Ген. Колев” № 92, ет. 5, а за авансово предоставените средства до Община Варна.
4. Органите, предоставящи информация за данъци, околна среда, закрила на заетостта и условията на труд са: НАП, МОСВ, АЗ и ИА "ГИТ".

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

съгласно чл. 197, ал. 1, т. 1 ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 20/09/2018 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва