Деловодна информация
00258
95-00-4061 07/08/2018 (дд/мм/гггг)
не
00258-2018-0022 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Министeрство на околната среда и водите 000697371
бул. Княгиня Мария Луиза № 22
София BG411 1000 България
Милена Кънчева - главен експерт дирекция Обществени поръчки +359 29406506
mkancheva@moew.government.bg +359 29807041

Интернет адрес/и

http://www.moew.government.bg

https://www.moew.government.bg/bg/profil-na-kupuvacha/311/


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
https://www.moew.government.bg/bg/profil-na-kupuvacha/311/
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Министерство или всякакъв друг национален или федерален орган, включително техни регионални или местни подразделения

I.5) Основна дейност 

Околна среда

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„Извършване на ремонтни и строително-монтажни работи на недвижими имоти, стопанисвани и управлявани от МОСВ на територията на гр. София”
45212000      
Строителство

Въз основа на резултатите от провеждането на настоящата процедура, с лицата, определени за потенциални Изпълнители по отделните договори, ще бъде сключено Рамково споразумение, в което не са определени всички условия за възлагане на конкретните договори. В рамковото споразумение ще бъдат определени срокът на действие на Рамковото споразумение, максималната рамкова цена за изпълнение на дейностите, предмет на възлагане, основните общи права и задължения на страните, редът за сключване на договорите за обществени поръчки.
В рамките на рамковото споразумение ще бъдат възлагани както дейности по ремонт на сгради, собственост на МОСВ (в т.ч. поддържане, текущ ремонт, аварийно-възстановителни, ремонтно-възстановителни работи, основен ремонт, реконструкция), така и извършването на дейности по премахване на строителни отпадъци и извозването им до регламентирани депа. Видовете СМР са съгласно Техническата спецификация.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
500000      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45212000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG411

Дейностите ще бъдат изпълнявани в различни сгради на територията на гр. София в съответствие с нуждите на възложителя в периода на действие на рамковото споразумение.

Предметът на поръчката е „Извършване на ремонтни и строително-монтажни работи на недвижими имоти, стопанисвани и управлявани от МОСВ на територията на гр. София”.
Въз основа на резултатите от провеждането на настоящата процедура, с лицата, определени за потенциални Изпълнители по отделните договори, ще бъде сключено Рамково споразумение, в което не са определени всички условия за възлагане на конкретните договори. В рамковото споразумение ще бъдат определени срокът на действие на Рамковото споразумение, максималната рамкова цена за изпълнение на дейностите, предмет на възлагане, основните общи права и задължения на страните, редът за сключване на договорите за обществени поръчки.
В рамките на рамковото споразумение ще бъдат възлагани както дейности по ремонт на сгради, собственост на МОСВ (в т.ч. поддържане, текущ ремонт, аварийно-възстановителни, ремонтно-възстановителни работи, основен ремонт, реконструкция), така и извършването на дейности по премахване на строителни отпадъци и извозването им до регламентирани депа. Видовете СМР са съгласно Техническата спецификация.
Възложителят не е задължен да използва сключеното Рамково споразумение. Възлагането на последващи конкретни договори при условията на рамковото споразумение е по преценка на възложителя. Изпълнителят, страна по Рамковото споразумение, не може да задължава Възложителя да заявява СМР, които са предмет на Рамковото споразумение.
Рамковото споразумение ще бъде сключено с 3 (трима) потенциални Изпълнители или по-малък брой, ако не е налице достатъчен брой участници, които отговарят на критериите за подбор, или достатъчен брой оферти, които отговарят на предварително обявените условия на възложителя.
Общият срок за изпълнение на поръчката е 24 (двадесет и четири) месеца от влизане в сила на рамковото споразумение или до достигане на стойността на рамковото споразумение, в зависимост кое от събитията настъпи по-рано.
Критериите по-долу
 
ДА Показател „Срок за отстраняване на възникнали повреди в гаранционния срок” (СрОП) с максимален брой точки 100    10%
Показател „Срок за започване на СМР след възлагането им“ (СрСМР) с максимален брой точки 100    30%
Цена
Ценово предл. - 60%
II.2.6) Прогнозна стойност
500000.00      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
24

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
В зависимост от конкретните поръчки, възлагани по рамковото споразумение част от финансовите средства на поръчката се финансират по приоритетна ос 6 на Оперативна програма „Околна среда 2014–2020 г.

Към Раздел II.2.5 - Вътрешният конкурентен избор се провежда въз основа на критерий за възлагане „оптимално съотношение качество/цена“, с включени следните показатели:
- „Срок за изпълнение на поръчката” (СИ) с максимален брой точки 100 и относителна тежест в комплексната оценка – 40% .
- „Ценово предложение” (ЦП) с максимален брой точки 100 и относителна тежест в комплексната оценка – 60%.
 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Участникът трябва да е регистриран в Централния професионален регистър на строителя, съгласно Закона за камарата на строителите и да има издадено удостоверение от Камарата на строителите, за изпълнение на строежи минимум Първа група, трета категория, а за участник чуждестранно лице – в аналогичен регистър съгласно законодателството на държавата, в която са установени.
Обстоятелството се удостоверява в Част ІV, раздел А, т. 1 на еЕЕДОП, като се посочва, информация относно вписването на участника в съответния професионален или търговски регистър в държавата членка, в която е установен като се посочва дали съответните документи са на разположение в електронен формат, както и уеб адрес, орган или служба, издаващи документа за регистрация и точно позоваване на документа.
В случаите на чл. 67, ал. 5 и ал. 6 от ЗОП се доказва с представяне на заверено копие от удостоверение за регистрация в ЦПРС или еквивалентен документ.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

1) Участниците следва да притежават застраховка „Професионална отговорност на строителя“ по чл. 171 от ЗУТ за лица регистрирани на територията на Република България или еквивалентна за чуждестранни лица, в съответствие със законодателството на държавата в която са установени.
2) Участникът трябва да е реализирал минимален оборот в сферата попадаща в обхвата на поръчката за последните 3 (три) приключили финансови години (2015 г., 2016 г., 2017 г.) в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си общо в размер на 500 000 лв (петстотин хиляди лева).


1) За изпълнението на поръчката е необходимо участниците да притежават застраховка „Професионална отговорност на строителя“ по чл. 171 от ЗУТ за лица регистрирани на територията на Република България или еквивалентна за чуждестранни лица, в съответствие със законодателството на държавата в която са установени. Минималната застрахователна сума на застраховката следва да бъде съобразена с категорията на обекта/строежа по чл. 137, ал. 1 от ЗУТ, който е предмет на настоящата поръчка, съгласно Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството (приета с ПМС № 38 от 24.02.2004г. Обн. ДВ. бр.17 от 2 Март 2004г.) и в съответствие. За участник, установен/ регистриран извън Република България, застрахователна сума следва да съответства на тази посочена за категория на обекта/строежа предмет на настоящата поръчка, съгласно Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството (приета с ПМС № 38 от 24.02.2004 г., Обн. ДВ. бр.17 от 2 Март 2004г.).
Обстоятелството се удостоверява в Част IV, Раздел Б, т. 5 от еЕЕДОП с посочване на информация за размера на застрахователната полица, нейният номер, срок на валидност и от кого е издадена.
В случаите на чл. 67, ал. 5 и ал. 6 от ЗОП изискването се доказва с представяне на заверено копие на застрахователна полица за „Професионална отговорност в строителството и проектирането“ или еквивалентен документ .
2) Участникът трябва да е реализирал минимален оборот в сферата попадаща в обхвата на поръчката за последните 3 (три) приключили финансови години (2015 г., 2016 г., 2017г.) в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си общо в размер на 500 000 лв (петстотин хиляди лева).
Под „оборот в сферата попадаща в обхвата на поръчката” се разбира: конкретният годишен оборот, реализиран от изпълнението на СМР свързани със ново строителство и/или реконструкция и/или основен ремонт на жилищни и/или административни и/или други обществени сгради.
Обстоятелствата се удостоверяват в Част IV, Раздел Б, т. 2а) от еЕЕДОП с посочване на информация за размера на оборота в сферата попадаща в обхвата на поръчката за последните три приключили финансови години (2015 г., 2016 г. и 2017 г.), в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си.
В случаите на чл. 67, ал. 5 и ал. 6 от ЗОП изискването се доказва с представяне на документи от участниците, чрез които се доказва информацията посочена в Част IV, Раздел Б, т.2а) и т.3 в приложимите случаи от еЕЕДОП - например: удостоверения от банки, справка за оборота в сферата, попадаща в обхвата на поръчката, посочване на публичен регистър, в който е публикувана информацията и други по преценка на участника доказващи неговото икономическо и финансово състояние за случаите, когато по основателна причина участникът не е в състояние да представи поисканите от Възложителя документи.
Данните от оборота могат да обхващат най-много последните три приключили финансови години в зависимост от датата, на която участникът е създаден или започнал дейността си.
Съгласно пар. 67 от Допълнителните разпоредби на ЗОП „оборот в сферата попадаща в обхвата на поръчката“ е сума равна на частта от нетните приходи от продажби, реализирана от дейност, попадащи в обхвата на обществената поръчка.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1) Участникът следва да има изпълнено поне едно строителство през последните 5 (пет) години, считано от датата на подаване на офертата, което е идентично или сходно с предмета и обема на обществената поръчка.
2) Участникът трябва да разполага с инженерно-технически персонал за изпълнение на поръчката включващ най-малко: Технически ръководител, Строителен техник и Координатор по безопасност и здраве.


Участникът следва да отговаря на следните изисквания:
1) Участникът следва да има изпълнено поне едно строителство през последните 5 (пет) години, считано от датата на подаване на офертата, което е идентично или сходно с предмета и обема на обществената поръчка.
Под „строителство, идентично или сходно” с предмета и обема на поръчката следва да се разбира: СМР по реконструкция и/или основен ремонт на минимум 1 (една) административна и/или друга обществена сграда.
Обстоятелството се удостоверява в Част IV, Раздел В, т. 1а) от еЕЕДОП с посочване на информация за строителството с предмет и обем, идентични или сходни с тези на поръчката, с посочване на стойностите, датите и получателите.
В случаите на чл. 67, ал. 5 и ал. 6 от ЗОП изискването се доказва със Списък на строителството, което е идентично или сходно с предмета на обществената поръчка, придружен с удостоверения за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема, както и дали е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания.
2) Участникът трябва да разполага с инженерно-технически персонал за изпълнение на поръчката, включващ най-малко:
2.1. Технически ръководител: Образователна степен: „Строителен инженер” или „архитект” или „строителен техник”, съгласно чл. 163а, ал. 2 и 3 от ЗУТ.
Професионален опит:
Опит като технически ръководител по смисъла на чл. 163а, ал. 4 от ЗУТ при изпълнение на строителство на минимум 2 (два) строителни обекти с обхват, сходен с предмета на поръчката.
2.2 Строителен техник: Образователна степен: минимум бакалавър по специалност „Строителство и архитектура“.
Професионален опит:
Опит при изпълнение на строителство на минимум 2 (два) строителни обекти с обхват, сходен с предмета на поръчката.
2.3. Координатор по безопасност и здраве: Да притежава удостоверение за „Експерт за безопасност и здраве” съгласно Наредба № РД-07-2 от 16.12.2009 г. за условията и реда за провеждането на периодично обучение и инструктаж на работниците и служителите по правилата за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд или еквивалентно.
Професионален опит:
Опит като „Експерт за безопасност и здраве“ в най-малко 2 (два) строителни обекти.
Под „строителство, идентично или сходно” с предмета и обема на поръчката следва да се разбира: СМР по реконструкция и/или основен ремонт на административна и/или друга обществена сграда.
Професионалната компетентност на екипа за изпълнение на поръчката се посочва в Част IV, Раздел В, т. 6 от еЕЕДОП, като трябва да се посочат изчерпателни данни и информация с точно позоваване на документите свързани с придобиване от екипа на изискуемата професионална компетентност.
В случаите на чл. 67, ал. 5 и ал. 6 от ЗОП изискването се удостоверява с представяне на Списък на технически лица и/или организации, включени или не в структурата на участника, включително тези, които отговарят за контрола на качеството, а при обществени поръчки за строителство – лицата, които ще изпълняват строителството.
3. Допълнителни условия за приложимите случаи.
а) При участие на обединения, които не са юридически лица, съответствието с критериите за подбор се доказва от обединението участник, а не от всяко от лицата, включени в него, с изключение на съответна регистрация, представяне на сертификат или друго условие, необходимо за изпълнение на поръчката, съгласно изискванията на нормативен или административен акт и съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението.
б) Когато участник е чуждестранно лице той представя съответен еквивалент на изискващите се документи за доказване на критериите за подбор съгласно законода-телството на държавата, в която е установен.
Продължава в Раздел VI.3 Допълнителна информация
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


Условията за изпълнение на поръчката са указани в Техническата спецификация и документацията за обществена поръчка.
С първите трима участника, определени за изпълнители, ще бъде сключено рамково споразумение след представяне на всички изискуеми документи по чл. 67, ал. 6 и чл. 112, ал. 1, т. 1 и 4 от ЗОП. Документите за приложимите случаи се представят и за подизпълнителите и третите лица, ако има такива. Когато документите са достъпни Възложитeлят ги изисква служебно.
Когато избраният изпълнител е неперсонифицирано обединение на физически и/или юридически лица за сключавена на рамковото споразумение представя заверено копие от регистрацията по БУЛСТАТ.
За сключване на рамковото споразумение изпълнителите не представят гаранция за изпълнение.
По всеки конкретен договор, сключен с някой от потенциалните изпълнители се представя гаранция за авансово плащане в размер с ДДС на предоставения аванс и гаранция за изпълнение в размер на 3% от стойността на съответния договор без ДДС.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Публично състезание
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

10/09/2018 (дд/мм/гггг)   17:30 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 6

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

11/09/2018 (дд/мм/гггг)   11:00 (чч:мм)

град София, МОСВ, бул. "Княгиня Мария Луиза" № 22

Получените оферти се отварят на публично заседание, на което могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване.
Комисията разглежда, оценява и класира офертите съгласно глава V, раздел VIII от ППЗОП.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

Продължение от Раздел III.1.3) Технически и професионални възможности, т.3
в) Участниците могат за конкретната поръчка да се позоват на капацитета на трети лица, независимо от правната връзка между тях, по отношение на критериите, свързани с техническите способности и професионалната компетентност.
г) Когато участникът се позовава на капацитета на трети лица, той трябва да може да докаже, че ще разполага с техните ресурси, като представи документи за поетите от третите лица задължения.
д) Третите лица трябва да отговарят на съответните критерии за подбор, за доказването на които участникът се позовава на техния капацитет и за тях да не са налице основанията за отстраняване от процедурата.
е) Възложителят изисква от участника да замени посоченото от него трето лице, ако то не отговаря на някое от условията по буква „е“.
ж) Когато участник в процедурата е обединение от физически и/или юридически лица, той може да докаже изпълнението на критериите за подбор с капацитета на трети лица при спазване на условията по букви „в“ и „г“;
Забележка: В приложимите случаи по букви „в“?“ж“ се попълва част II, буква B на приложения към документацията за обществена поръчка образец – еЕЕДОП (Образец №2).
з) Когато участника ползва подизпълнители последните трябва да отговарят на съответните критерии за подбор съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват.
Забележка: В приложимите случаи по буква „з“ се попълва част II, буква Г на приложения към документацията за обществена поръчка образец – еЕЕДОП (Образец №2).
и) Преди сключването на договор за обществена поръчка участника, определен за изпълнител предоставя актуални документи, удостоверяващи липсата на основанията за отстраняване от процедурата, както и съответствието с годност и поставените критерии за подбор. Документите за приложимите случаи се представят и за подизпълнителите и третите лица, ако има такива.
Участник, който не представи Техническо предложение или то не отговаря на обявените условия на поръчката ще бъде отстранен от участие в процедурата по възлагане на обществената поръчка на основание чл. 107, т. 2, б.”а” от ЗОП.
Участникът следва да приложи в плика «Предлагани ценови параметри» „Ценово предложение” – попълва се Образец № 6 на хартиен носител и Приложение №6А - Количествено-стойностна сметка, анализни цени за предвидените в количествената сметка СМР, на хартиен носител и на електронен носител във формат Excel.
Участник, който не представи ценово предложение, или то не отговаря на обявените условия на поръчката ще бъде отстранен на основание чл.107, т.2а.
Участници, които и по какъвто начин са включили някъде в офертата си извън плика “Предлагани ценови параметри “ елементи, свързани с предлаганата цена (или части от нея), ще бъдат отстранени от участие в процедурата.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Съгласно чл. 197, ал. 1 от ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 07/08/2018 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва