Деловодна информация
01928
УС-16-489 06/08/2018 (дд/мм/гггг)
не
01928-2018-0001 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Национална библиотека ,,Св. Св. Кирил и Методий'' 000672293
бул. ,,Васил Левски'' № 88
София BG411 1606 България
Християна Колева +359 29183101
secretary@nationallibray.bg +359 28435495

Интернет адрес/и

www.nationallibrary.bg

http://www.nationallibrary.bg/wp/?page_id=331&lang=bg


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://www.nationallibrary.bg/wp/?page_id=331&lang=bg
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Публичноправна организация

I.5) Основна дейност 

Отдих, култура и вероизповедание

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„Проектиране, авторски надзор и основен ремонт на покривното покритие и авариралата каменна пластика на главния корниз на сграда на Националната библиотека „Св. Св. Кирил и Методий" - София“.
45000000      
Строителство

Предметът на обществената поръчка е: „Проектиране, авторски надзор и основен ремонт на покривното покритие и авариралата каменна пластика на главния корниз на сграда на Националната библиотека „Св. Св. Кирил и Методий" - София“.Основна цел на. Това ще включва изпълнението на следните три дейности:Дейност 1: проектиране – изготвяне на Технически инвестиционен проект за строеж: „Основен ремонт на покривното покритие и аварирала каменна пластика на главния корниз на сградата на Национална библиотека „Св. Св. Кирил и Методий“, местонахождение: гр. София, бул. „Васил Левски” №88, район „Оборище” СО. В задължението на Изпълнителя влиза оглед и запознаване с фактическото състояние на обекта.Д2: авторски надзор - упражняване на авторски надзор по време на изпълнение на СМР на обект;• Дейност 3: строителство - изпълнение на СМР по реализацията на обект: „Основен ремонт на покривното покритие и аварирала каменна пластика на главния корниз на сградата на Национална библиотека.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
657020.00      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45000000      
45200000      
71315000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG411

гр. София, район „Оборище", бул. „Васил Левски" № 88,

Основна цел на Възложителя е да се реализират комплексни строително-монтажни работи, които да отстранят сериозните експлоатационни проблеми по покривите на отделните тела, съставляващи сградата на Националната библиотека. Това ще включва изпълнението на следните три дейности:
• Дейност 1: проектиране – изготвяне на Технически инвестиционен проект за строеж: „Основен ремонт на покривното покритие и аварирала каменна пластика на главния корниз на сградата на Национална библиотека „Св. Св. Кирил и Методий“, местонахождение: гр. София, бул. „Васил Левски” №88, район „Оборище” СО. В задължението на Изпълнителя влиза оглед и запознаване с фактическото състояние на обекта.
• Дейност 2: авторски надзор - упражняване на авторски надзор по време на изпълнение на СМР на обект : „Основен ремонт на покривното покритие и аварирала каменна пластика на главния корниз на сградата на Национална библиотека „Св. Св. Кирил и Методий“
• Дейност 3: строителство - изпълнение на СМР по реализацията на обект: „Основен ремонт на покривното покритие и аварирала каменна пластика на главния корниз на сградата на Национална библиотека „Св. Св. Кирил и Методий
Критериите по-долу
 
ДА „Професионална компетентност на персонала, отговорен за проектирането и авторския надзор, и неговата организация”    15
„Измерител на качество, вкл. технически параметри, естетически и функционални характеристики, достъпност, предназначение за всички потребители, екологични и др. свързани с изпълнението на СМР“    40
„Предложен срок за изпълнение на предмета на поръчката“    5
Цена
40
II.2.6) Прогнозна стойност
657020      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
180

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Всеки участник в процедурата трябва да е регистриран за I-ва категория, I-ва група строежи, в Централния професионален регистър на строителя /чл.137 ал.1, т.1, б. „М“ от ЗУТ/. Чуждестранните участници доказват съответствието си с вписване в аналогични регистри съгласно законодателството на държавата членка, в която са установени. Изискването се отнася и за членовете на обединение, които ще изпълняват строително-монтажни работи. „Строителите, изпълняващи строежи от първа до пета категория по чл. 137, ал. 1 от Закона за устройство на територията или отделни видове строителни и монтажни работи, посочени в Националната класификация на икономическите дейности, позиция "Строителство", подлежат на вписване в Централния професионален регистър на строителя, наричан по-нататък "регистъра".
Чл.3, ал.3 от ЗКС „Когато физически или юридически лица се обединяват за изпълнение на строежи или отделни видове строителни и монтажни работи по ал. 2, поне един от участниците в обединението трябва да е вписан в регистъра“.
Чл.3, ал.3 от ЗКС „Участието в обединението по ал. 3 не поражда права за лицата, които не са вписани в регистъра, самостоятелно да изпълняват строежи или отделни строителни и монтажни работи по ал. 2“.
При подаване на офертата, на основание чл.67, ал.1 ЗОП, участникът декларира съответствието с посочения критерии за подбор в еЕЕДОП (Образец), попълнен в съответната част, а именно: част IV Критерии за подбор, раздел А – Годност);
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

1. Да е реализирал минимален общ оборот за последните три приключили финансови години в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си, в размер равен или по-голям от минимум 600 000 лева (шестстотин хиляди лева) без ДДС; 2. Участникът, следва да има и да поддържа за целия период на изпълнение на договора за обществена поръчка, валидна застраховка “Професионална отговорност в проектирането”, съгласно чл.171, ал.1 от ЗУТ с минимално застрахователно покритие съгласно разпоредбите на чл.5, ал.1, т.4 от Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството или еквивалента.3. Участникът, следва да има и да поддържа за целия период на изпълнение на договора за обществена поръчка, валидна застраховка “Професионална отговорност в строителството”, съгласно чл.171, ал.1 от ЗУТ с минимално застрахователно покритие съгласно разпоредбите на чл.5, ал.2, т.4 от Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството, която да обхваща категория строеж съобразно предмета на поръчката, а именно – Първа категория строежи съгласно чл. 137, ал. 1, т. 1, буква „м” от ЗУТ (недвижими културни ценности с категория "национално значение"), и чл. 2, ал. 12 от Наредба № 1 от 30 юли 2003 г. за номенклатурата на видовете строежи, издадена от министъра на регионалното развитие и благоустройството, (обн. ДВ, бр. 72 от 15 август 2003 г.).

1. При подаване на офертата, на основание чл.67, ал.1 ЗОП, участникът декларира съответствието с посочения критерии за подбор в eЕЕДОП (Образец), попълнен в съответната част, а именно: част IV Критерии за подбор, раздел Б: икономическо и финансово състояние); 2. При подаване на офертата, на основание чл.67, ал.1 ЗОП, участникът декларира съответствието с посочения критерии за подбор в еЕЕДОП (Образец), с посочване на информация за размера на застрахователната полица, нейният номер, срок на валидност и от кого е издадена, попълнена в съответната част, а именно: част IV Критерии за подбор, раздел Б: икономическо и финансово състояние; 3. При подаване на офертата, на основание чл.67, ал.1 ЗОП, участникът декларира съответствието с посочения критерии за подбор в еЕЕДОП (Образец), с посочване на информация за размера на застрахователната полица, нейният номер, срок на валидност и от кого е издадена, попълнена в съответната част, а именно: част IV Критерии за подбор;
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1. Участникът следва да има изпълнено строителство с предмет и обем идентично или сходно с тези на поръчката, през последните 5 (пет) години, считано от датата на подаване на офертата. 2. Участникът следва да има изпълнени услуги с предмет и обем идентични или сходни с тези на поръчката, през последните 3 (три) години, считано от датата на подаване на офертата. 3.Участникът трябва да прилага:а) система за управление на качеството, съответстваща на стандарт БДС ЕN ISO 9001:2008/ БДС ЕN ISO 9001:2015 (валиден) или еквивалентен (с обхват в областта на строителство, рехабилитация на пътища и улици).
б) система за опазване на околната среда, съответстваща на стандарт ISO 14001:2015(валиден) или еквивалентен (с обхват в областта на строителство, рехабилитация и ремонт на пътища, улици и съоръженията към тях). 4. 4. Участникът трябва да има осигуреност(да разполага) с основното техническо оборудване за изпълнение на поръчката, в добро техническо състояние, собствено, на лизинг или наето/предоставено за ползване, минимум както следва:
- автовишка, минимална работна височина 20 м. – 1 бр.
- фасадно тръбно скеле - 1000 кв.м.
- асансьорен подемник - 1 бр.


1.При подаване на офертата, на основание чл.67, ал.1 ЗОП, участникът декларира съответствието с посочения критерии за подбор в eЕЕДОП (Образец № 2), попълнен в съответната част, а именно: част IV Критерии за подбор, раздел В – Технически и професионални способности, т.1б); 2. При подаване на офертата, на основание чл.67, ал.1 ЗОП, участникът декларира съответствието с посочения критерии за подбор в eЕЕДОП (Образец № 2), попълнен в съответната част, а именно: част IV Критерии за подбор, раздел В – Технически и професионални способности, т.1б);3. ) система за управление на качеството, съответстваща на стандарт БДС ЕN ISO 9001:2008/ БДС ЕN ISO 9001:2015 (валиден) или еквивалентен (с обхват в областта на строителство, рехабилитация на пътища и улици).
б) система за опазване на околната среда, съответстваща на стандарт ISO 14001:2015(валиден) или еквивалентен (с обхват в областта на строителство, рехабилитация и ремонт на пътища, улици и съоръженията към тях). 3. Участникът попълва от раздел Г: Стандарти за осигуряване на качеството и стандарти за екологично управление, в Част IV: „Критерии за подбор“ еЕЕДОП1.Сертификат/и, издаден/и от акредитирани лица, за контрол на качеството, удостоверяващ/и внедрената система за управление на качеството, съответстваща на стандарт БДС ЕN ISO 9001:2008/ БДС ЕN ISO 9001:2015(валиден) или еквивалентен (с обхват в областта на строителство, рехабилитация на пътища и улици).
2.Сертификат/и, издаден/и от акредитирани лица, за екологично управление и/или еквивалентно за опазване на околната среда, съответстваща на стандарт ISO 14001:2015(валиден) и/или еквивалентен (с обхват в областта на строителство, рехабилитация и ремонт на пътища, улици и съоръженията към тях). 4. При подаване на офертата, на основание чл.67, ал.1 ЗОП, участникът декларира съответствието с посочения критерии за подбор в еЕЕДОП, попълнен в съответната част, а именно: част IV Критерии за подбор, раздел В, „Технически и професионални способности“.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


При подписване на договора избрания изпълнител представя документ за внесена гаранция за изпълнение под формата на парична сума, оригинал на неотменяема банкова гаранция или валидна застрахователна полица в размер на 5 % от стойността на договора без ДДС.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Публично състезание
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

03/09/2018 (дд/мм/гггг)   17:00 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 6

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

04/09/2018 (дд/мм/гггг)   10:30 (чч:мм)

гр. София

Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците, техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване.В случай, че присъстват упълномощени представители на участниците,те следва да представят пълномощно оригинал или заверено ,,Вярно с оригинала'' от участника,даващо им възможност да представляват участника.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

Продължение от раздел III.1.3:Проектант част ''Управление на строителните отпадъци (ПУСО)'':арх. или инж., притежаващ у-ние/серт. за преминато обучение по прилагане на НУСОВРСМ за изготвяне на “ПУСО” или еквивалентен документ. Всичките да притежават валидно у-ние за пълна проектантска правоспособност за 2018г.; Допустимо е едно лице да бъде проектант на повече от една проектна част, при условие, че отговаря на поставените минимални изисквания към проектантите по съответните части по проекта, както и на съответните нормативни изисквания.Под участие в проект с предмет, идентичен или сходен с предмета на настоящата поръчка, се разбира участие в изработване на проект за изграждане и/или реконструкция, и/или основен ремонт на обект-недвижима културна ценност.
Участниците трябва да разполагат най-малко със следния ръководен състав и персонал за изпълнението на ремонтните работи: Техн. Р-тел на ремонтните работи – стр. инж., с придобита образователно-квалификационна степен „бакалавър" или „магистър" в областта на строителството, или строителен техник със средно техническо или еквивалентно образование, отговарящ на изискванията на чл.163а от ЗУТ, с проф. опит мин. 5 г., от които участие като „технически ръководител" на поне един обект, сходен с предмета на поръчката. За чуждестранен участник изискването за професионална квалификация се прилага съгласно националното законодателство на държавата по установяване на участника. Ръководител на консервационно-реставрационните работи (КРР) - притежаващ у-ние за вписване в регистъра по чл. 165 от ЗКН към МК или съответен аналогичен регистър съгласно законодателството на държавата членка, в която е установен, с проф. опит мин.5г. и да е взел участие като ръководител на дейности по КРР на поне един обект с предмет, идентичен или сходен с предмета на поръчката. Координатор по безопасност и здраве - отговарящ на изискванията на ЗЗБУТ и чл. 5, ал. 2 от Наредба № 2 от 22.03.2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи, да притежава опит като експерт или КБЗ при изпълнението на най-малко един строеж. За чуждестранен участник изискването се прилага съгласно националното законодателство на държавата по установяване на участника. В случай, че техническият ръководител притежава удостоверение за КБЗ в строителството, не е необходим допълнителен експерт за тази дейност. Под предмет, идентичен или сходен с предмета на настоящата поръчка, се разбира участие в изграждане и/или реконструкция, и/или основен ремонт на обект-недвижима културна ценност. 3.Участникът да разполага с инструменти, съоръжения и техническо оборудване, необходими за изпълнение на поръчката, минимум: - автовишка, минимална работна височина 20 м. – 1 бр. - фасадно тръбно скеле - 1000 кв.м. - асансьорен подемник - 1 бр.
4.Участникът да има внедрени следните системи: система за управление на качеството съгласно стандарта БДС EN ISO 9001:2015 или еквивалентен с обхват:с обхват жилищно и/или промишлено строителство или еквивалентно. система за управление на околната среда съгласно стандарта БДС EN ISO 14001:2015 или еквивалентен с обхват жилищно и/или промишлено строителство или еквивалентно.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Съгласно чл. 197, ал. 1, т. 4 ЗОП, жалба срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за одобряване на обявлението за изменение или за допълнителна информация може да се подава в 10-дневен срок от изтичането на срока по чл. 179 от ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 06/08/2018 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва