Деловодна информация
05654
49 04/05/2018 (дд/мм/гггг)
да
да
04/05/2018 (дд/мм/гггг)
05654-2018-0001 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Звено за оперативно управление и финансово осигуряване на организационните структури на Министерството на образованието и науката 130890943
бул. Цариградско шосе №125, бл.5, ет.3
София BG411 1113 България
Мирослав Петков Петков +359 29706888
m.petkov@mon.bg +359 29710316

Интернет адрес/и

https://www.mon.bg/

http://zop.mon.bg/navigator/cat_ezop22.aspx?9MHT1eHprGa6ylQABsh8aVKYvA0OkWlc46ToXqP7079p+FQuuLyZt32n3x80FskXSCuIkOQDQLiOj1J/lPnYxWWmBDWr1ErcBg46Dh4ckcw=


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://zop.mon.bg/navigator/cat_ezop22.aspx?9MHT1eHprGa6ylQABsh8aVKYvA0OkWlc46ToXqP7079p+FQuuLyZt32n3x80FskXSCuIkOQDQLiOj1J/lPnYxWWmBDWr1ErcBg46Dh4ckcw=
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Министерство или всякакъв друг национален или федерален орган, включително техни регионални или местни подразделения

I.5) Основна дейност 

Образование

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

Разработка на информационна система за администриране на финансовите процеси в системата на предучилищното и училищното образование
72212000      
Услуги

Предметът на настоящата обществена поръчка е „Разработка на информационна система за администриране на финансовите процеси в системата на предучилищното и училищното образование ”
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
1600000      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
72212000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG411

Мястото за изпълнение на поръчката е на територията на Република България, град София.

В обхвата на настоящата поръчка е изпълнението на следните дейности:
Дейност 1: Анализ на изискванията;
Дейност 2: Разработване на детайлна техническа спецификация;
Дейност 3: Разработка на информационна система за администриране на финансовите процеси в системата на предучилищното и училищното образование
Дейност 4: Внедряване на информационна система за администриране на финансовите процеси в системата на предучилищното и училищното образование
Дейност 5: Разработване на средства за миграция на данни и интеграция с външни информационни системи;
Дейност 6: Обучение на администратори;
Дейност 7: Гаранционна поддръжка на системата.
Критериите по-долу
 
ДА Предложение за управление на проектните дейности и за реализация на информационната система - максимален брой точки - 100 точки    60%
Цена
40 %
II.2.6) Прогнозна стойност
1600000      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
7

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Не се поставят изисквания.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

1. Участниците следва да имат реализиран общ оборот за последните три приключили финансови години, в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си. За съответствие с изискванията за финансовото и икономическото състояние на участниците: Участникът попълва раздел Б: икономическо и финансово състояние в Част IV: Критерии за подбор от Единния европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП).
За доказване на съответствието си с изискванията за икономическото и финансово състояние при сключване на договора за обществена поръчка участникът, определен за изпълнител, представя копие от годишен финансов отчет за всяка от последните три приключили финансови години или негова съставна част (счетоводен баланс и ОПР), когато публикуването им се изисква. В случай, че годишните финансови отчети са обявени в Търговския регистър на Агенция по вписванията, тяхното представяне не е необходимо.
Когато по основателна причина участник не е в състояние да представи поисканите от Възложителя документи, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който Възложителят приеме за подходящ.


1.Участниците следва да имат реализиран общ оборот за последните три приключили финансови години, в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си, в размер не по-малък от 2 200 000 лева.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1.Участниците следва да са изпълнили услуги с предмет и обем, идентични или сходни с тези на поръчката, през последните 3 (три) години от датата на подаване на офертата. Съответствието си с поставеното изискване за изпълнени услуги с предмет и обем, идентични или сходни с тези на поръчката участникът декларира чрез попълване на информацията в Част IV: „Критерии за подбор“, раздел „В“ – „Технически и професионални способности“, т. 1б от Единния европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП). При сключване на договора за обществена поръчка участникът, определен за изпълнител, представя списък на услугите, които са идентични или сходни с предмета на обществената поръчка, с посочване на стойностите, датите и получателите, заедно с доказателства за извършените услуги;
2. Участниците следва да прилагат стандарти за управление на качеството. За съответствие с изискването участникът попълва раздел Г: Стандарти за осигуряване на качеството и стандарти за екологично управление Част IV: Критерии за подбор от Единния европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП). В съответния раздел участниците описват точния обхват на сертификата, неговия номер (ако има такъв), сертифициращата организация и датата на неговата валидност. При сключване на договора за обществена поръчка участникът, определен за изпълнител представя заверено копие на валиден сертификат БДС EN ISO 9001 или еквивалентен.
3.Участниците следва да прилагат стандарти за управление на качеството.За съответствието си с изискването участникът попълва раздел Г: Стандарти за осигуряване на качеството и стандарти за екологично управление Част IV: Критерии за подбор от Единния европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП). В съответния раздел участниците описват точния обхват на сертификата, неговия номер (ако има такъв), сертифициращата организация и датата на неговата валидност. При сключване на договора за обществена поръчка участникът, определен за изпълнител представя заверено копие на валиден сертификат БДС EN ISO 27001 или еквивалентен.
Сертификатите съгласно т.2. и т.3. трябва да са валидни и трябва да са издадени от независими лица,които са акредитирани по съответната серия европейски стандарти от Изпълнителна агенция "Българска служба за акредитация" или от друг национален орган по акредитация, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация, за съответната област или да отговарят на изискванията за признаване съгласно чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието. Възложителят приема еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки.Когато участникът не е имал достъп до такива сертификати или е нямал възможност да го получи в съответните срокове по независещи от него причини, той може да представи други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на система за управление на качеството.
4.Участниците следва да разполагат с персонал по чл. 63 ал.1 т.5 от ЗОП с определена професионална компетентност за изпълнението на поръчката. За съответствието си с изискването участникът попълва поле 6 от раздел В: Технически и професионални способности в Част IV: Критерии за подбор от Единния европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП), в който подробно описва данните за образованието и за общия и специфичен професионален опит за всеки ключов експерт (номер на диплома, дата на издаване, учебно заведение, име на работодател/възложител, продължителност на опита, номер/дата на граждански договор, номер и дата на сертификат, лице, което го е издало и т.н.) така че да се удостовери съответствие с минимално поставените изисквания за професионална компетентност. Преди сключване на договора за обществена поръчка участникът, определен за изпълнител представя актуален списък на ключовите експерти, съгласно чл. 64, ал. 1, т. 6 от ЗОП, съдържащ подробна информация за професионалната компетентност на лицата.


1. Участниците трябва да са изпълнили през последните три години от датата на подаване на офертата най-малко две услуги за разработване, внедряване и поддръжка на уеб базирани софтуерни приложения. „Изпълнена“ е тази услуга, чието изпълнение е приключило в рамките на заложения от възложителя период, независимо от датата на възлагането й.
2. Участникът следва да прилага внедрена система за управление на качеството по стандарт БДС EN ISO 9001 /или еквивалентна/ с обхват, включващ предоставяне на услуги в областта на информационните технологии – проектиране, разработване, внедряване и поддръжка на софтуерни решения.
3.Участникът следва да прилага внедрена система за управление на информационната сигурност по стандарт БДС EN ISO 27001 /или еквивалентна/ с обхват, включващ предоставяне на услуги в областта на информационните технологии – проектиране, разработване, внедряване и поддръжка на софтуерни решения.
4. Участниците следва да разполагат със следния екип от експерти: 1. Ключов експерт 1 - Ръководител на екип - Висше образование по специалност от едно от следните професионални направления: математика и/или информатика и компютърни науки и/или комуникационна и компютърна техника, икономика, право, администрация и управление или еквивалентна образователна степен, придобита в чужбина, в еквивалентни на посочените професионални направления; Притежава сертификат/удостоверение за преминато обучение в областта на управлението на проекти; Притежава опит като ръководител или помощник ръководител на екип/проект на най-малко 3 (три) успешно приключили проекта/дейности в областта на информационните технологии; Притежава опит като ръководител или помощник ръководител на екип/проект на най-малко 2 проекта/дейности включващи разработване, внедряване и поддръжка на уеб базирана информационна система и/или уеб базирано софтуерно приложение; Участие в изпълнението на поне една дейност с прилагане на поне една методология за управление на ИТ проекти като Prince2,РМР,MSF или еквивалентна; Участие в изпълнението на поне една дейност като ръководител на екип,при изпълнението на която е приложена някоя от методологиите за управление на софтуерна разработка и/или предоставяне на ИТ услуги (RUP,SCRUM,ITIL или еквивал.) 2.Ключов експерт 2 – Бизнес архитект - Висше образование по специалност от едно от следните професионални направления: математика;информатика и компютърни науки;комуникационна и компютърна техника; електротехника, електроника и автоматика или еквивалентна образователна степен, придобита в чужбина, в еквивалентни на посочените професионални направления;Притежава опит в бизнес и/или системен анализ при изпълнението на най-малко 3 (три) успешно приключили проекта/дейности в областта на информационните технологии;Участие като бизнес и/или системен аналитик в най-малко 2 (два) успешно приключили проекта/дейности, включващи разработване и внедряване на уеб базирана информационна система и/или уеб базирано софтуерно приложение; Допълнителна квалификация: завършено обучение по моделиране на бизнес процеси и/или архитектури. 3.Ключов експерт 3 – Старши програмист-Висше образование по специалност от едно от следните професионални направления:математика;информатика и компютърни науки;комуникационна и компютърна техника; електротехника, електроника и автоматика или еквивалентна образователна степен, придобита в чужбина, в еквивалентни на посочените професионални направления;Притежава опит като програмист в изпълнението на най-малко 3 успешно приключили проекта/дейности, включващи разработване,внедряване и поддръжка на уеб базирана информационна система и/или уеб базирано софтуерно приложение;Умения в обектно-ориентираното програмиране и някоя от технологиите за разработване на софтуер (J2EE, .NET, XML или еквивалентни) Продължава в раздел VI.3) Допълнителна информация....
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


Участникът, определен за изпълнител, представя гаранция за изпълнение на договора за обществена поръчка в размер на 3% от цената на договора. Гаранцията за изпълнение на договора се представя от участника,определен за изпълнител на поръчката при подписване на договора.Гаранцията за изпълнение се представя като:
1. Парична сума;
2. Банкова гаранция;
3. Застраховка, която обезпечава изпълнението чрез покритие на отговорността на изпълнителя;
1.Участник се отстранява от участие в процедурата за възлагане на обществената поръчка в случаите по:
- чл. 54, ал. 1 от ЗОП и чл. 55, ал. 1, т.1 , т. 2, т.3, т.4, т.5 от ЗОП.
Продължава в раздел VI.3) Допълнителна информация...
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
ДА
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

12/06/2018 (дд/мм/гггг)   17:30 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 6

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

15/06/2018 (дд/мм/гггг)   11:00 (чч:мм)

гр. София, бул. „Цариградско шосе“ 125, бл. 5.

Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

Продължение от раздел III.1.3) Технически и професионални възможности, Изисквано минимално/и ниво/и: 4.Ключов експерт 4 – Програмист бази данни- Висше образование по специалност от едно от следните професионални направления: математика; информатика и компютърни науки; комуникационна и компютърна техника; електроника и автоматика или еквивалентна образователна степен, придобита в чужбина, в еквивалентни на посочените професионални направления;Познания и професионален опит в областта на проектиране, разработка, внедряване и поддръжка на бази данни със средствата на MS SQL Server 2008 и/или Oracle,и/или Informix, и/или Open source DBMS или еквивалентни, които ще се използват за изпълнението на дейностите по договора;Притежава професионален опит в областта разработка и внедряване на софтуерни системи, включително опит в дейности, включващи миграция на данни;Притежава опит като програмист в изпълнението на най-малко 3 успешно приключили проекта/дейности, включващи разработване,внедряване и поддръжка на уеб базирана информационна система и/или уеб базирано софтуерно приложение;Участие в изпълнението на поне една дейност за разработване на информационна система,използваща избраната/предложената от Участника релационна база данни. 5.Ключов експерт 5 – Програмист- Висше образование по специалност от едно от следните професионални направления: математика; информатика и компютърни науки; комуникационна и компютърна техника; електротехника, електроника и автоматика или еквивалентна образователна степен, придобита в чужбина, в еквивалентни на посочените професионални направления; Притежава опит като програмист в изпълнението на най-малко 2 (два) успешно приключили проекта/дейности, включващи разработване, внедряване и поддръжка на уеб базирана информационна система и/или уеб базирано софтуерно приложение; Участие в изпълнението на поне една дейност за програмиране с някоя от технологиите за разработване на софтуер (J2EE, .NET, XML или еквивалентна), която/които ще се използват за изпълнението на дейностите по договора;6. Ключов експерт № 6 – Специалист системна интеграция- Висше образование по специалност от едно от следните професионални направления: математика; информатика и компютърни науки; комуникационна и компютърна техника или еквивалентна образователна степен, придобита в чужбина, в еквивалентни на посочените професионални направления;Участие в най-малко 3 успешно приключили проекта/дейности, в областта на системната администрация и/или системната интеграция на комуникационни и компютърни системи и/или изграждането на системна инфраструктура. 7. Ключов експерт № 7 – Специалист по качеството - Висше образование по специалност от едно от следните професионални направления: математика; информатика и компютърни науки; комуникационна и компютърна техника; право; икономика, администрация и управление или еквивалентна образователна степен, придобита в чужбина, в еквивалентни на посочените професионални направления; Участие в най-малко 2 успешно приключили проекта/дейности, свързани с осигуряване на качеството на софтуерната разработка. Опит в осигуряване на качеството в проекти за разработване на уеб базирани софтуерни системи.
Продължение от раздел III.2.2) Условия за изпълнение на поръчката: ...2.Свързани лица по смисъла на §1, т. 45 от ДР на ЗОП не могат да бъдат самостоятелни участници в тази процедура. 3. не могат да участват в процедурата лица, за които са налице обстоятелствата по чл. 69 от Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество. Поради ограничения брой символи в настоящото обявление пълната информация относно обществената поръчка е налична в документацията за обществена поръчка, качена в профила на купувача.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Съгласно чл. 197, ал. 1, т. 1 от ЗОП - в 10-дневен срок от изтичане на срока по чл. 100, ал. 3 от ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 04/05/2018 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва