Деловодна информация
00165
О........ 23/03/2018 (дд/мм/гггг)
да
да
23/03/2018 (дд/мм/гггг)
00165-2018-0006 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Министерство на образованието и науката 000695114
бул.Княз Ал.Дондуков № 2А
София BG411 1000 България
Виолета Коритарова +359 29217554
v.koritarova@mon.bg +359 29217612

Интернет адрес/и

http://www.mon.bg

http://zop.mon.bg/navigator/cat_ezop22.aspx?poZxiCFzL4q6ylQABsh8aVKYvA0OkWlc46ToXqP7079p+FQuuLyZt32n3x80FskXSCuIkOQDQLiOj1J/lPnYxWWmBDWr1ErcBg46Dh4ckcw=


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://zop.mon.bg/navigator/cat_ezop22.aspx?poZxiCFzL4q6ylQABsh8aVKYvA0OkWlc46ToXqP7079p+FQuuLyZt32n3x80FskXSCuIkOQDQLiOj1J/lPnYxWWmBDWr1ErcBg46Dh4ckcw=
Горепосоченото/ите място/места за контакт
до следния адрес: (моля, посочете друг адрес)
НЕ  
Министерство на образованието и науката 000695114
бул.Княз Ал.Дондуков № 2А
София BG411 1000 България
Дирекция Човешки ресурси и административно обслужване, ет. 1, дежурен по деловодство +359 29217474 / +359 29217775
v.koritarova@mon.bg +359 29217612

Интернет адрес/и

http://www.mon.bg

http://zop.mon.bg/navigator/cat_ezop22.aspx?poZxiCFzL4q6ylQABsh8aVKYvA0OkWlc46ToXqP7079p+FQuuLyZt32n3x80FskXSCuIkOQDQLiOj1J/lPnYxWWmBDWr1ErcBg46Dh4ckcw=

НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Министерство или всякакъв друг национален или федерален орган, включително техни регионални или местни подразделения

I.5) Основна дейност 

Образование

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„Инженеринг – проектиране, авторски надзор и изпълнение на СМР за модернизация на образователната инфраструктура на 4 професионални гимназии в системата на МОН, ...продължение в поле VI.3)...
45000000      
Строителство

Обществената поръчка е с обект строителство, по смисъла на чл. 3, ал. 1, т. 1, б. „б” от ЗОП за проектиране и изпълнение на строежи на и в сгради трета категория, съгласно чл. 137, ал. 1, т. 3, буква „в“ от ЗУТ, с предмет: „Инженеринг – проектиране, авторски надзор и изпълнение на СМР за модернизация на образователната инфраструктура на 4 професионални гимназии в системата на МОН, одобрени за финансиране по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020, процедура BG16RFOP001-3.002 „Подкрепа за професионалните училища в Република България” по 2 обособени позиции.
Всяка обособена позиция включва проектиране и изпълнение на строежи на и в сгради трета категория, съгласно чл. 137, ал. 1, т. 3, буква „в“ от ЗУТ.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
3128277.83      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
да
само една обособена позиция

II.2) Описание 1

„Инженеринг – проектиране, авторски надзор и изпълнение на СМР за модернизация на образователната инфраструктура на Професионална държавна търговска гимназия „Димитър Хадживасилев“, гр. Свищов“ I
II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45000000      
45200000      
45210000      
45211000      
45214000      
45300000      
45400000      
71200000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG321

1. Професионална държавна търговска гимназия „Димитър Хадживасилев“ (с предишно наименование Държавна търговска гимназия „Димитър Хадживасилев“), гр. Свищов, ул. „Димитър Хадживасилев“ № 11.

Включени дейности:
• Изготвяне на инвестиционни проекти във фаза технически проект, за предвидените в техническите задания интервенции по сградите, които следва да включват:
- всички задължителни енергоспестяващи мерки, предписани в обследването за енергийна ефективност, с оглед постигане на минималните изисквания за енергийна ефективност – достигане клас на енергопотребление „С“ или по-висок, в зависимост от предписанията на енергийното обследване; всички предвидени задължителни мерки, залегнали в техническия паспорт и в доклада за резултатите от обследването за установяване на действителните технически характеристики; мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда съгласно действащата нормативна уредба, в т. ч. и Наредба № 4 от 01 юли 2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания;съпътстващите мерки, които са допустими по проекта и без изпълнението на които не може да бъдат постигнати завършеност и устойчивост на конкретния обект.
Техническите проекти следва да са разработени в съответствие с нормативните изисквания на Наредба № 4/2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, а така също и специфичните изисквания, заложени в документацията.
Продуктите трябва да имат оценено съответствие със съществените изисквания, определени в Закона за техническите изисквания към продуктите (ЗТИП). Предложените продукти и материали за енергийното обновяване (топлоизолационни системи, дограми и др.) трябва да са минимум с технически характеристики, съответни на заложените в обследванията за енергийна ефективност на сградите.
Представените на Възложителя инвестиционни проекти по всички части съгласно техническите задания за проектиране на строежите, следва да включват подробни количествени и стойностни сметки, подробни чертежи, детайли и спецификации, които напълно да осигуряват изпълнението на СМР на всеки обект.
Всички документи – графични и текстови, по всички части на инвестиционните проекти се подписват и подпечатват от проектанта на съответната част и се съгласуват с подпис от проектантите на останалите части и от Възложителя. Не се съгласуват с подпис изчисленията, извършени от проектанта по съответната част.
Техническите проекти следва да бъдат съгласувани с експлоатационните дружества и с всички необходими институции (когато е приложимо) и да включват частите, посочени в съответното техническо задание за проектиране на обекта.
За обекта, който има готов проект, количествени сметки и разрешение за строеж - Професионалната държавна търговска гимназия „Димитър Хадживасилев“, гр. Свищов, формираща Първа обособена позиция, изпълнителят ще трябва да го реализира, като това ще представлява Първи етап на изпълнение на обекта. Вторият етап ще допълни вече готовия проект с проекти по други части съгласно заданията за проектиране, като в тях е включено само необходимото ново проектиране. Следва да се остойностят и количествените сметки от първи етап и след одобрение на новия проект, същият да се внесе с искане за допълнение към вече издаденото разрешение за строеж. Количествените сметки на готовия проект не се остойностяват от участниците и не се подават от тях в офертите им. Те са приложени към одобрената от Възложителя документация единствено с цел пълнота на информацията относно състоянието на обекта и обема на необходимите за реализацията му СМР. Задължение за остойностяването им ще има единствено участникът, с когото ще се сключи договор за обществена поръчка по Първа обособена позиция и то на етап одобряване на проектите и приложените към тях стойностни сметки. ....продължва в поле VI.3)........
Критериите по-долу
 
ДА Показател Т е Организация и професионална компетентност на персонала, на който са възложени дейности по проектиране/авторски надзор и строителство    60
Цена
40
II.2.6) Прогнозна стойност
887572.48      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
 / 31/03/2019 (дд/мм/гггг)

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
ОПРР 2014-2020 г., процедура BG16RFOP001-3.002 „Подкрепа за професионалните училища в Република България”,Приоритетна ос 3 „Регионална образователна инфраструктура“,проект № BG16RFOP001-3.002-0004.

II.2) Описание 1

„Инженеринг–проектиране,авторски надзор и изпълнение на СМР за модернизация на образователната инфраструктура на Професионална гимназия по електротехника и автоматика–гр.София, ...в поле II.2.14).... II
II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45000000      
45200000      
45210000      
45211000      
45214000      
45300000      
45400000      
71200000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG411
BG412

ПГЕА–гр.София,бул.„Овча купел“ №1; ПГ по подемна, строителна и транспортна техника-гр.София, ул.„Марко Балабанов“ №2; ПГТ,гр. Банкя,ул.„Александър Стамболийски“ № 13.

Включени дейности:
• Изготвяне на инвестиционни проекти във фаза технически проект, за предвидените в техническите задания интервенции по сградите, които следва да включват:
- всички задължителни енергоспестяващи мерки, предписани в обследването за енергийна ефективност, с оглед постигане на минималните изисквания за енергийна ефективност – достигане клас на енергопотребление „С“ или по-висок, в зависимост от предписанията на енергийното обследване;
- всички предвидени задължителни мерки, залегнали в техническия паспорт и в доклада за резултатите от обследването за установяване на действителните технически характеристики;
- мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда съгласно действащата нормативна уредба, в т. ч. и Наредба № 4 от 01 юли 2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания;
- съпътстващите мерки, които са допустими по проекта и без изпълнението на които не може да бъдат постигнати завършеност и устойчивост на конкретния обект.
Техническите проекти следва да са разработени в съответствие с нормативните изисквания на Наредба № 4/2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, а така също и специфичните изисквания, заложени в документацията.
Продуктите трябва да имат оценено съответствие със съществените изисквания, определени в Закона за техническите изисквания към продуктите (ЗТИП). Предложените продукти и материали за енергийното обновяване (топлоизолационни системи, дограми и др.) трябва да са минимум с технически характеристики, съответни на заложените в обследванията за енергийна ефективност на сградите.
Представените на Възложителя инвестиционни проекти по всички части съгласно заданията за проектиране на строежите, следва да включват подробни количествени и стойностни сметки, подробни чертежи, детайли и спецификации, които напълно да осигуряват изпълнението на СМР на всеки обект.
Всички документи – графични и текстови, по всички части на инвестиционните проекти се подписват и подпечатват от проектанта на съответната част и се съгласуват с подпис от проектантите на останалите части и от директора на съответното училище. Не се съгласуват с подпис изчисленията, извършени от проектанта по съответната част.
Техническите проекти следва да бъдат съгласувани с експлоатационните дружества и с всички необходими институции (когато е приложимо) и да включват частите, посочени в съответното задание за проектиране на обекта.
• Изпълнение на строително-монтажни и ремонтни дейности за обектите, включени в обхвата на обществената поръчка – извършват се в съответствие с част трета „Строителство” от ЗУТ и започват след издаване на разрешение за строеж.
Обстоятелствата, свързани със започване, изпълнение и въвеждане в експлоатация (приемане) на СМР за всеки обект, ще се удостоверяват със съставяне и подписване от участниците в строителния процес на съответните актове и протоколи съобразно Наредба № 3/2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, на база одобрените проекти и подробната одобрена количествено-стойностната сметка от проекта.
Техническото изпълнение на строителството на всеки обект трябва да бъде в съответствие с нормативните изисквания, с техническата спецификация на Възложителя, със спецификациите на вложените в строежите строителни продукти, материали и оборудване, както и с одобрената подробна количествено-стойностна сметка от проекта.
• Упражняване на Авторски надзор по време на строителството, съгласно одобрените проектни документации и приложимата нормативна уредба по отделните части на техническите проекти на обектите, включени в обхвата на обществената поръчка.
Критериите по-долу
 
ДА Показател Т е Организация и професионална компетентност на персонала, на който са възложени дейности по проектиране/авторски надзор и строителство    60
Цена
40
II.2.6) Прогнозна стойност
2240705.35      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
 / 31/03/2019 (дд/мм/гггг)

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
ОПРР 2014-2020 г., процедура BG16RFOP001-3.002 „Подкрепа за професионалните училища в Република България”,Приоритетна ос 3 „Регионална образователна инфраструктура“,проект № BG16RFOP001-3.002-0016.

1...от поле II.2.1)....на Професионална гимназия по подемна, строителна и транспортна техника – гр. София и на Професионална гимназия по туризъм „Алеко Константинов“, гр. Банкя“.
2.Прогнозната стойност на ПГЕА е 1 263 914,36 лв. без ДДС; Прогнозната стойност на ПГ по подемна строителна и транспортна техника е 634 789,75 лв. без ДДС; Прогнозната стойност на ПГТ е 342 001,24 лв. без ДДС.
 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

1. Годност /правоспособност/за упражняване на професионална дейност.
Участникът трябва да е вписан в Централния професионален регистър на строителя към Камарата на строителите в Република България, за изпълнение на строежи от Първа група, трета категория, съгласно Правилника за реда за вписване и водене на Централния професионален регистър на строителя.
При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискването за регистрация се доказва от всеки участник в обединението, който ще извършва строителство съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението.
При участие на подизпълнители, същите следва да отговарят на горепосоченото изскване съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват.
Чуждестранните лица трябва да са вписани в аналогични регистри съгласно законодателството на държавата, в която са установени.
2. Доказване на посоченото изискване
Годността на участника, определен за изпълнител по обособена позиция, се удостоверява с представено заверено копие на удостоверение за вписване в Централния професионален регистър (ЦПРС) към Камарата на строителите в Република България.
При подаване на оферта участниците декларират съответствието си с критерия за подбор в Единен европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП), чрез попълване на раздел А „Годност“ в част ІV „Критерии за подбор”.
Преди сключването на договор за обществена поръчка, Възложителят ще изиска от всеки участник, определен за Изпълнител по обособена позиция, да предостави актуални документи, доказващи изпълнението на горното изискване, а именно:
- заверено копие от Удостоверение за вписване в Централния професионален регистър на строителя към Камарата на строителите в Република България за изпълнение на строежи от – Първа група, трета категория.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

1. Заверено копие на валидна застраховка „Професионална отговорност” с покритие, съответстващо на обема и характера на поръчката за категорията на строежа.
Преди сключване на договор за обществена поръчка, Възложителят изисква от всеки участник, определен за изпълнител по обособена позиция, да представи документи по чл. 62, ал. 1, т. 2 от ЗОП – доказателства за наличие на застраховка „Професионална отговорност”.
Изискването за застраховка за професионална отговорност на лицата по чл. 171, ал. 1 от ЗУТ не се прилага за лице от държава – членка на Европейския съюз, или от друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, което се установява на територията на Република България и е предоставило еквивалентна застраховка за професионална отговорност или гаранция в друга държава – членка на Европейския съюз, или в страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство.
Застраховката трябва да е в сила към момента на сключване на договора.
2. Справка за оборота /за обособената/ите позиция/и, за която/които се подава оферта/ в сферата, попадаща в обхвата на поръчката, която да обхваща последните три приключили финансови години (2015 г., 2016 г. и 2017 г.) в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си и Отчет за приходите и разходите, като съставна част от годишните финансови отчети за същия период (2015 г., 2016 г. и 2017 г.), когато публикуването им се изисква, за последните три приключили финансови години в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си.
Забележка: В случай че участникът е посочил единен идентификационен код и годишните му финансови отчети са обявени в търговския регистър, отчетът за приходи и разходи може да не се представя. Когато по обективни причини участникът не може да представи исканите от Възложителя документи, той може да докаже икономическото и финансовото си състояние с всеки друг документ, който Възложителят приеме за подходящ.
Като частен случай на уредената в предходното изречение хипотеза, ако съгласно законодателството на държавата, в която участникът, определен за изпълнител, е установен, крайният срок за изготвяне на годишните финансови отчети не е изтекъл към момента на сключване на договора, той може да представи друг документ, съдържащ обобщената информация за 2017 г., която обичайно се включва в отчета, например прогнозен счетоводен отчет за приходите и разходите за 2017 г., или справка със съответното съдържание.
При подаване на оферта участниците декларират съответствието си с критерия за подбор в ЕЕДОП, чрез попълване на раздел Б „Икономическо и финансово състояние“ в част ІV „Критерии за подбор”.


1. Участникът в процедурата трябва да отговаря на минималните изисквания за икономическо и финансово състояние, както следва:
1.1. Участникът трябва да притежава валидна застраховка за „Професионална отговорност”, с покритие съответстващо на обема и характера на поръчката за строежи трета категория, съгласно Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството или съответен валиден еквивалентен документ.
1.2. Участникът следва да е реализирал минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката, общо за последните три приключили финансови години /2015 г., 2016 г. и 2017 г./, в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си, в размер не по-малък от прогнозната стойност на обособената позиция, за която подава оферта.
Оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката, е оборот от строителство, включително изпълнение или проектиране и изпълнение на строителство.
При участие на обединения, които не са юридически лица, съответствието с изискванията към икономическото и финансово състояние на участниците се доказва от обединението-участник, а не от всяко от лицата, включени в него, съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението.
При участие на подизпълнители, изискванията по т.1 се прилагат, съобразно вида и дела на тяхното участие.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1. Участниците следва да представят следните документи за доказване на техническите и професионалните им способности:
1.1. Списък на строителството, изпълнено през последните 5 години от датата на подаване на офертата, идентично или сходно с предмета на поръчката, придружен с удостоверения за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема, както и дали е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания;
1.2. Списък на услугите, изпълнени през последните 3 години от датата на подаване на офертата, които са идентични или сходни със съответната част от предмета на обществената поръчка (проектиране), с посочване на стойностите, датите и получателите, заедно с доказателство за извършената услуга;
1.3. Заверени копия от валидни сертификати за:
- внедрена система за управление на качеството: EN ISO 9001:2008 или EN ISO 9001:2015, или еквивалент, с обхват, включващ строително-монтажни работи;
- внедрена система за управление по отношение на околната среда: EN ISO 14001:2004, или еквивалент, с обхват, включващ строително-монтажни работи.
Възложителят ще приеме и еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки, както и доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството или за опазване на околната среда, когато участникът не е имал достъп до такива сертификати или е нямал възможност да ги получи в съответните срокове по независещи от него причини.
1.4. Списък на лицата, вписани в регистъра по чл. 165 от ЗКН, които ще осъществяват дейности по проектиране и изпълнение на СМР на обекти – недвижима културна ценност.
При подаване на оферта участниците декларират съответствието си с критерия за подбор в Единен европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП), чрез попълване на раздел В и Г на част ІV „Критерии за подбор”.
Преди сключване на договор за обществена поръчка, Възложителят изисква от участника, определен за изпълнител, доказателствата по т. 7 на Част III, раздел III от документацията за участие.


НА УЧАСТНИЦИТЕ
1. Участниците в процедурата трябва да отговарят на следните минимални изисквания към техническите и професионалните им способности:
1.1. Участникът, през последните 5 (пет) години, считано от датата на подаване на офертата, следва да е изпълнил дейност (строителство) на минимум 1 (един) обект, идентична или сходна с предмета и обема на обособената позиция, за която се подава оферта.
Под дейност (строителство), идентична или сходна с предмета и обема на обществената поръчка”, следва да се разбира извършване на ново строителство и/или преустройство/реконструкция/основен ремонт на съществуващи сгради трета категория, съгласно чл. 137, ал. 1, т. 3, буква „в“ от ЗУТ, включващо и изпълнение на мерки за енергийна ефективност.
Строителството се счита за изпълнено, когато за обекта има съставен и подписан акт/протокол за предаване на строежа на Възложителя.
1.2. Участникът, през последните 3 (три) години, считано от датата на подаване на офертата, следва да е изпълнил минимум 1 (една) дейност (проектиране), идентична или сходна с предмета и обема на обособената позиция, за която се подава оферта.
Под „дейност (проектиране), идентична или сходна с предмета и обема на обществената поръчка”, следва да се разбира изготвяне на инвестиционен проект за извършване на ново строителство и/или преустройство/реконструкция/основен ремонт на съществуващи сгради трета категория съгласно чл. 137, ал. 1, т. 3, буква „в“ от ЗУТ, включително мерки за енергийна ефективност.
Забележка: 1. При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискването по т. 1.1 и т. 1.2 се прилага за обединението като цяло.
2. При посочване на участие с използване на подизпълнител, изискването по т. 1.1 и т. 1.2 се отнася и за всеки един от подизпълнителите, съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват.
1.3. Участникът да е въвел системи за управление на процесите в областта на предмета на настоящата обществена поръчка, съгласно:
- стандарт EN ISO 9001:2008 или EN ISO 9001:2015, или еквивалентен, с обхват, включващ строително-монтажни работи, или еквивалентни мерки за осигуряване на качеството;
- стандарт EN ISO 14001:2004, или еквивалентен, с обхват, включващ строително-монтажни работи, или еквивалентни мерки за опазване на околната среда.
1.4. Участникът да разполага в екипа си с поне едно лице, вписано в регистъра по чл. 165 от ЗКН, което ще осъществява дейности по проектиране и изпълнение на СМР за обектите – недвижима културна ценност.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура
ДА

С избора на изпълнители на обществената поръчка по двете обособени позиции се цели възлагане на СМР, насочени към модернизирането на образователната инфраструктура на 4 професионални гимназии, включени в Насоките за кандидатстване по процедура BG16RFOP001-3.002 „Подкрепа за професионалните училища в Република България“.
До необходимостта от обявяване на настоящата поръчка се е стигнало след като с Решение № Р01-145/ 28.11.2017 г. са прекратени обособени позиции № VIII и № XLVI на откритата процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет „Инженеринг – проектиране, авторски надзор и изпълнение на СМР за модернизация на образователната инфраструктура на 101 професионални гимназии в системата на МОН, одобрени за финансиране по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020, процедура BG16RFOP001-3.002 „Подкрепа за професионалните училища в Република България” по 46 обособени позиции, обявена на 09.06.2017 г. в РОП под номер 00165-2017-0013... продължава в поле VI.3......

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

12/04/2018 (дд/мм/гггг)   17:30 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 8

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

13/04/2018 (дд/мм/гггг)   11:00 (чч:мм)

Министерство на образованието и науката, бул. "Княз Ал. Дондуков" № 2А

Участниците в процедурата или упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

1....продължение от поле II.1.1)..... одобрени за финансиране по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020, процедура BG16RFOP001-3.002 „Подкрепа за професионалните училища в Република България” по 2 обособени позиции.
2....продължение от поле II.2.4).....
• Изпълнение на строително-монтажни и ремонтни дейности за обектите, включени в обхвата на обществената поръчка – извършват се в съответствие с част трета „Строителство” от ЗУТ и започват след издаване на разрешение за строеж.
Обстоятелствата, свързани със започване, изпълнение и въвеждане в експлоатация (приемане) на СМР за всеки обект, ще се удостоверяват със съставяне и подписване от участниците в строителния процес на съответните актове и протоколи съобразно Наредба № 3/2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, на база одобрените проекти и подробната одобрена количествено-стойностната сметка от проекта.
Техническото изпълнение на строителството на всеки обект трябва да бъде в съответствие с нормативните изисквания, с техническата спецификация на Възложителя, със спецификациите на вложените в строежите строителни продукти, материали и оборудване, както и с одобрената подробна количествено-стойностна сметка от проекта.
• Упражняване на Авторски надзор по време на строителството, съгласно одобрените проектни документации и приложимата нормативна уредба по отделните части на техническите проекти на обектите, включени в обхвата на обществената поръчка.
3... продължава от поле IV.1......Двете обособени позиции на процедурата са прекратени, тъй като по тях не са постъпили оферти в определения срок.
След прекратяването на двете позиции по посочената процедура са изследвани възможностите за възлагането им по реда на чл. 79, ал. 1. Т. 1 от ЗОП (чрез процедура на договаряне без предварително обявление), както и на необходимостта от промяна на условията.
На базата на обстойно проучване възложителят реши да се съобрази с позицията на Управляващия орган на оперативната програма, като обяви същите позиции отново с открита процедура, без да изменя условията по тях. След вземане на посоченото решение, отчитайки обстоятелството, че е налице реална опасност предвидените СМР да не могат да бъдат изпълнени в периода на лятната ваканция на учениците – от 01 юли до 15 септември 2018 г., МОН изиска информация от регионалните си управления по местонахождение на обектите дали има възможност да се създаде организация на образователния процес за първия учебен срок на учебната 2018/2019 година чрез преместване на учениците от посочените гимназии в други институции от системата на училищното образование на територията на градовете София и Свищов, което ще създаде необходимите условия за изпълнение на договорите за инженеринг.
На 16.03.2018 г. началникът на Регионалното управление по образованието – Велико Търново, а на 21.03.2018 г. и началникът на Регионалното управление по образованието – София-град, са уведомили Министерството, че пребазирането на учениците от посочените гимназии в други институции от системата на училищното образование на територията на градовете София и Свищов за първия учебен срок на учебната 2018/2019 година е невъзможно.
Всичко описано налага извода, че строително-монтажните работи трябва да стартират през месец юли, което, предвид обстоятелството, че процедурата е за инженеринг, т.е. преди откриването на строителната площадка е необходимо технологично време за проектиране (срок, не по-кратък от 15 дни и не по-дълъг от 30 дни) и за издаване на разрешение за строеж, прави невъзможно провеждането на процедурата в предвидените в чл. 74, ал. 1 от ЗОП срокове.
Съкратените срокове няма да затруднят участниците при подготовка на офертите, тъй като условията по процедурата са същите, както по обявената на 09.06.2017 г. в РОП под номер 00165-2017-0013 поръчка, с която всички заинтересовани ик. оператори са имали възможност да се запознаят, но нито един не е проявил интерес към подаване на оферта.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Съгласно чл. 197, ал. 1, т. 1 от ЗОП - в 10-дневен срок от изтичане на срока по чл. 100, ал. 3 от ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 23/03/2018 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва