Деловодна информация
00165
 
да
да
01/03/2018 (дд/мм/гггг)
00165-2018-0003 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Министерство на образованието и науката 000695114
бул. Княз Александър Дондуков № 2А
София BG411 1000 България
Яна Йотова +359 29217641
yyotova@mon.bg +359 29217656

Интернет адрес/и

http://www.mon.bg/

http://zop.mon.bg/navigator/cat_ezop22.aspx?AW42c4Tb1pu6ylQABsh8aVKYvA0OkWlc46ToXqP7079p+FQuuLyZt32n3x80FskXSCuIkOQDQLiOj1J/lPnYxWWmBDWr1ErcBg46Dh4ckcw=


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://zop.mon.bg/navigator/cat_ezop22.aspx?AW42c4Tb1pu6ylQABsh8aVKYvA0OkWlc46ToXqP7079p+FQuuLyZt32n3x80FskXSCuIkOQDQLiOj1J/lPnYxWWmBDWr1ErcBg46Dh4ckcw=
Горепосоченото/ите място/места за контакт
до следния адрес: (моля, посочете друг адрес)
НЕ  
Министертво на образованието и науката 000695114
бул. Княз Александър Дондуков № 2А
София BG411 1000 България
Дирекция Човешки ресурси и административно обслужване, ет. 1, дежурен по деловодство +359 29217474/+359 29217775
yyotova@mon.bg +359 9217612

Интернет адрес/и

https://mon.bg/bg

http://zop.mon.bg/navigator/cat_ezop22.aspx?AW42c4Tb1pu6ylQABsh8aVKYvA0OkWlc46ToXqP7079p+FQuuLyZt32n3x80FskXSCuIkOQDQLiOj1J/lPnYxWWmBDWr1ErcBg46Dh4ckcw=

НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Министерство или всякакъв друг национален или федерален орган, включително техни регионални или местни подразделения

I.5) Основна дейност 

Образование

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

Методологическо развитие, специфично софтуерно осигуряване, социолог. изследвания, актуализиране на класациите, публикуване и популяризиране на резултатите с цел поддържане и усъвършенстване на РСВУ
48810000      
Услуги

Трябва да се реализират следните дейности – методологическо развитие чрез актуализация на критериите и индикаторите за оценка на висшите училища, събиране, обработка и въвеждане на статистически данни, които подпомагат формирането и поддържането на рейтинговата система (РСВУ); специфично софтуерно осигуряване на уеб-платформата на РСВУ, нейното поддържане и усъвършенстване; извършване на социологически изследвания, съгласно методологията; статистическа обработка и въвеждане на данни, събрани от различни информационни източници; годишно актуализиране на класациите; публикуване на резултатите от РСВУ в интернет и на хартиен носител, подготовка и реализиране на дейности по популяризация на резултатите.
Цели се осигуряването на три годишни актуализации (за учебните 2017-2018 г., 2018-2019 г. 2019-2020 г.), а така също и усъвършенстване на разработената и развивана в резултат на изпълнението на два проекта по ОПРЧР, рейтингова система на висшите училища (http://rsvu.mon.bg).
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
1333333.33      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
48825000      
72310000      
79300000      
79330000      
79320000      
79315000      
79311000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG411

Република България

В реализация на дейността Изпълнителят следва да:
1. Създаде подробен план за изпълнение на всички дейности по предмета на настоящата обществена поръчка.
2. Предложи развитие на методологията чрез актуализация на критериите и индикаторите за сравняване на отделните професионални направления и висши училища в рейтинговата система.
3. Извърши три броя социологически проучвания с цел актуализация на данните в рейтинговата система
4. Извърши обработка и въвеждане на събраните от различни източници данни в системата и актуализира цялостния наръчник за събиране на данните, които се съдържат в рейтинговата система.
5. Предостави специфично програмно осигуряване на уеб-платформата на рейтинговата система на висшите училища, както и на нейната поддръжка, хостинг и въвеждане на нови функционалности.
6. Публикува три актуализации на рейтинговата системата на висшите училища с динамично представяне на данните в уеб-платформата, както и с отпечатването на стандартизираните класации на хартиен носител на български и английски език.
7. Популяризира резултатите от рейтинговата система сред заинтересованите страни и целевите групи.
8. Разработи анализ относно възможните варианти за развитие и поддържане на рейтинговата система.
9. Предаде на Възложителя цялата кореспонденция и документация във връзка с изпълнението на процедурата, както и да обезпечи миграцията на системата, включително като предостави РСВУ върху инфраструктура (сървър) на Възложителя, съдейства за привеждането й в напълно функционално състояние, разработи наръчници за различните потребители на системата: администратори на системата и администратори от МОН, както и да проведе необходимите обучения за целта.
Критериите по-долу
 
ДА Оценка на предложената концепция за изпълнение на поръчката    60
Цена
40
II.2.6) Прогнозна стойност
1333333.33      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
 / 15/04/2021 (дд/мм/гггг)

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
Проект BG05M20P001-2.005 „Поддържане и усъвършенстване на разработената рейтингова система на висшите училища“ – Фаза 1, финансиран от Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“

 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Възложителят няма изискване участниците да са вписани в професионални или търговски регистри.
Поради липса на място в другите полета на обявлението, тук се посочват обстоятелствата, при които участниците се отстраняват от процедурата.
От процедурата се отстраняват следните участници:
1. Участници, по отношение на които е налице някое от обстоятелствата по чл. 54 от ЗОП;
2. Участници, по отношение на които е налице някое от обстоятелствата по чл. 55, ал. 1, т. 1 от ЗОП;
3. Участници, които не отговарят на поставените критерии за подбор или не изпълнят друго условие, посочено в обявлението за обществена поръчка или в документацията;
4. Участници, представили оферта, която не отговаря на:
а) предварително обявените условия на поръчката;
б) правила и изисквания, свързани с опазване на околната среда, социалното и трудовото право, приложими колективни споразумения и/или разпоредби на международното екологично, социално и трудово право, които са изброени в приложение № 10 към ЗОП;
5. Участници, които не са представили в срок обосновката по чл. 72, ал. 1 от ЗОП или чиято оферта не е приета съгласно чл. 72, ал. 3 – 5 от ЗОП;
6. Участници, които са свързани лица.
7. Участници, които нямат право да участват в обществени поръчки на основание чл. 3, т. 8 във вр. с чл. 5, ал. 1, т. 3 от Закона за икономическите и финансовите отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, контролираните от тях лица и техните действителни собственици, освен когато не са налице условията по чл. 4 от закона.
8. Участници, които след покана от Възложителя и в определения в нея срок не удължат срока на валидност на офертата си.
9. Участници, които са предложили цена за изпълнение на поръчката, по-висока от определената от Възложителя прогнозна стойност.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

Участникът трябва да е реализирал минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката, изчислен на база годишни обороти за последните три приключили финансови години (2015 г., 2016 г. и 2017 г.), в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си.
Участникът следва да предостави съответната информация в Част ІV, раздел Б от ЕЕДОП.


1. Всеки участник в процедурата трябва общо за последните три приключили финансови години (2015 г., 2016 г. и 2017 г.) в зависимост от датата, на която е създаден или е започнал дейността си, да е реализирал оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката, в минимален размер от 1 300 000 /един милион и триста хиляди/ лева без ДДС.
Под оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката, се има предвид оборот от проучвания на общественото мнение, анализи и изследвания на количествени и качествени данни от проучвания, независимо от областта на извършването им и разработване и поддържане на софтуерни продукти. За участник – чуждестранно лице оборотът се изчислява по официалния курс на БНБ за съответната валута в лева към датата на подаване на офертата.
Документи за доказване:
1. Заверени от регистриран одитор (в случай че финансовият отчет на участника подлежи на независим финансов одит), счетоводен баланс и отчет за приходите и разходите за всяка от последните три години (2015 г., 2016 г. и 2017 г.), когато публикуването им се изисква от законодателството на държавата, в която участникът е установен и в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си. Участниците – физически лица, представят подписана от участника декларация, удостоверяваща дохода на физическото лице за всяка от трите години (2015 г., 2016 г. и 2017 г.);
Забележка: В случай че участникът е посочил единен идентификационен код и годишните му финансови отчети са обявени в търговския регистър, документите по т. 1 могат да не се представят. Когато по обективни причини участникът не може да представи исканите от възложителя документи, той може да докаже икономическото и финансовото си състояние с всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ.
Като частен случай на уредената в предходното изречение хипотеза, ако съгласно законодателството на държавата, в която участникът, определен за изпълнител, е установен, крайният срок за изготвяне на документите, посочени в т. 1. не е изтекъл към момента на сключване на договора, той може да представи друг документ, съдържащ обобщената информация за 2017 г., която обичайно се включва в баланса и отчета, например прогнозни счетоводен баланс и отчет за приходите и разходите за 2017 г., или справка със съответното съдържание.
2. справка за оборота си в сферата, попадаща в обхвата на поръчката за последните три приключили финансови години (2015 г., 2016 г. и 2017 г.), в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си.
Документите се представят от участника, определен за изпълнител.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1. Участниците в процедурата трябва да притежават опит в реализацията на дейности с предмет и обем, идентични или сходни с тези на поръчката през последните три години, считано от датата на подаване на офертата;
2. Участникът трябва да разполага с необходимия брой технически лица, включени или не в структурата му;
3. Участникът трябва да разполага с персонал с определена професионална компетентност за изпълнението на поръчката.
Участникът следва да предостави информация относно съответствието си с поставените от възложителя изисквания към техническите и професионалните способности на участниците в процедурата, попълвайки Част ІV, Раздел В от ЕЕДОП.
Съответствието с изискванията се удостоверява от страна на определения за изпълнител преди сключването на договор, с представянето на следните документи:
1. Списък на услугите, които са идентични или сходни с предмета на обществената поръчка, с посочване на стойностите, датите и получателите, заедно с доказателство за извършената услуга – за изискването по т. 1.
2. Списък на лицата, включени в анкетьорската мрежа на участника – за изискването по т. 2.
3. Списък на персонала, който ще изпълнява поръчката, в който е посочена професионална компетентност на лицата и е придружен с декларации за ангажираност (в съответствие с Образец № 7 към документацията), подписани от всеки от експертите, ангажирани от участника за заемане на експертните позиции – за изискването по т. 3.


1. Участниците трябва да притежават опит в реализацията на дейности с предмет и обем, идентични или сходни с тези на поръчката, като през последните 3 г., считано от датата на подаване на офертата, трябва да са изпълнили успешно минимум следното:
- най-малко 1 услуга, свързана с разработване, внедряване и поддържане на уеб-базирана информационна система с не по-малко от 15 000 потребители месечно. За да отговори на изискванията е достатъчно системата да е обслужвала безпроблемно 15 000 потребители в рамките на поне един 30-дневен период от създаването си до момента, без да е нужно броят на потребителите всеки месец да е над посочената бройка;
- най-малко 1 услуга, свързана със социологическо изследване сред общо минимум 25 000 респонденти.
2. Участниците трябва да разполагат с анкетьорска мрежа, достатъчна за извършване на проучвания от необходимия мащаб – минимум 50 човека.
3. Участниците трябва да разполагат с екип от експерти, пряко ангажирани с изпълнението на поръчката, които да отговарят на следните изисквания:
3.1 В областта на управлението на процеси – ръководител на екипа, който е отговорен за цялостното изпълнение на възложените дейности и задачи и основно лице за контакт с Възложителя. Ръководителят организира, координира и управлява работата на Изпълнителя и екипа от експерти и носи отговорност за работата, необходима за изпълнение на задълженията по настоящата обществена поръчка.
Изисквания:
- висше образование (ВО), образователно-квалификационна степен (ОКС) „магистър”, в областта на хуманитарните или техническите или социалните, стопански и правни науки, или еквивалентна ОКС в чужбина;
- минимум 5 години проф. опит, считано до датата на подаване на офертата за участие в обществената поръчка, както и опит в сферата на управление на организация и/или проект;
3.2. В областта по разработване на методологии – 1 експерт. Предложеният експерт следва да е широкопрофилен специалист, на който ще се разчита при извършването на анализи на образователни политики и на международния опит за осигуряване на качество и на рейтинги на висшето образование. Той трябва да има водеща роля в дейностите, засягащи модификацията на методологията, тестовете за валидност на данните и определянето на класациите.
Изисквания:
- ВО в областта на хуманитарните или техническите, или социалните, стопански и правни науки, или еквив. ОКС в чужбина;
- минимум 3 години проф. опит, считано до датата на подаване на офертата за участие в обществената поръчка, в областта на изследванията и/или анализите на образователни политики и/или на пазара на труда;
и/или
- участие в минимум 3 проекта/договора и извършване на дейност в тях в областта на изследванията и/или анализите на образователни политики и/или на пазара на труда.
3.3. В областта на социологията – 1 експерт.
Изисквания:
- ВО в областта на социалните, стопански и правни науки или на хуманитарните науки, или еквив. ОКС в чужбина;
- минимум 3 години проф. опит, считано до датата на подаване на офертата за участие в обществената поръчка, свързан с проучвания на общественото мнение, анализи и изследвания на количествени и качествени данни от проучвания и участие в минимум 3 реализирани проекта/договора в областта на социологията.
3.4 В областта на обработката на качествени и количествени данни – 2 експерти.
Изисквания:
- ВО в областта на хуманитарните или природните, или социалните, стопански и правни науки, или математика и информатика, или еквив. ОКС в чужбина;
- минимум 3 години проф. опит, считано до датата на подаване на офертата за участие в обществената поръчка, свързан с провеждане на количествени представителни изследвания и обработка на данни и участие в минимум 3 проекта/договора в областта на обработката на качествени и количествени данни.
3.5 В областта на софтуерния анализ – 1 експерт.
Изисквания:
- ВО в областта на природните науки, математика и информатика, или техническите науки, или еквив. ОКС в чужбина;
...продължава в поле VI.3 ....
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

05/04/2018 (дд/мм/гггг)   17:30 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 120

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

10/04/2018 (дд/мм/гггг)   14:00 (чч:мм)

Министерство на образованието и науката, гр. София, бул. Княз Александър Дондуков № 2А

Участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

...продължава от поле III.1.3.....
- минимум 3 години проф. опит, считано до датата на подаване на офертата за участие в обществената поръчка, в сферата на информационните технологии, свързан със софтуерния анализ, анализа и спецификацията на изискванията;
- участие в минимум 3 проекта/договора в областта на информационните технологии, свързани с изграждането на уеб-базирани информационни системи, включващи софтуерен анализ и анализ и спецификация на изискванията.
3.6 В областта на софтуерната разработка – 1 водещ софтуерен специалист.
Изисквания:
- ВО в областта на природните науки, математика и информатика, или техническите науки, или еквив. ОКС в чужбина;
- минимум 3 години проф. опит, считано до датата на подаване на офертата за участие в обществената поръчка, в сферата на проектирането, и/или изграждането, и/или внедряването на уеб-базирани информационни системи;
- опит като технически ръководител при реализирането на минимум 3 проекта/договора в областта на информационните технологии, свързани с проектиране, и/или изграждане, и/или внедряване на уеб-базирани информационни системи.
3.7. В областта на софтуерната разработка – 1 софтуерен специалист.
Изисквания:
- ВО в областта на природните науки, математика и информатика, или техническите науки, или еквив. ОКС в чужбина;
- минимум 3 години проф. опит, считано до датата на подаване на офертата за участие в обществената поръчка, в сферата на проектирането, и/или изграждането, и/или внедряването на уеб-базирани информационни системи;
- участие в минимум 3 проекта/договора в областта на информационните технологии, свързани с проектиране, и/или изграждане, и/или внедряване на уеб-базирани информационни системи.
3.8. В областта на осигуряване на технологичното качество – 1 експерт.
Изисквания:
- ВО в областта на природните науки, математика и информатика, или техническите науки, или еквив. ОКС в чужбина;
- минимум 3 години проф. опит, считано до датата на подаване на офертата за участие в обществената поръчка, в областта на информационните технологии, свързан с планиране и проверка на качеството на софтуерни решения;
- участие в минимум 3 проекта/договора в областта на информационните технологии, включващи планиране и проверка на качеството на уеб-базирани информационни системи.
3.9. В областта на системната интеграция и администрация – 1 експерт.
Изисквания:
- висше образование;
- минимум 3 години проф. опит, считано до датата на подаване на офертата за участие в обществената поръчка, в областта на информационните технологии и минимум 3 години специфичен опит, считано до датата на подаване на офертата за участие в обществената поръчка, в областта на системната администрация и системната интеграция на комуникационни и компютърни системи, и/или системна инфраструктура и сигурност;
- сертифициран по LPIC-II (Linux Professional Institute Certified Level 2) или еквивалентен;
- участие в най-малко 3 проекта/договора за разработка, и/или интеграция, и/или внедряване и/или поддръжка на информационни системи.
3.10. В областта на уеб и графичния дизайн – 1 експерт.
Изисквания:
- ВО в областта на изкуствата, техническите науки или еквив. ОКС в чужбина;
- минимум 3 години проф. опит, считано до датата на подаване на офертата за участие в обществената поръчка, в областта на уеб-дизайна, и/или дизайна на информационни материали и предпечатната подготовка, и/или участие като дизайнер в минимум 3 проекта/договора в областта на уеб- и графичния дизайн.
3.11 Експертите, предложени по т. 3.1-3.10 може да отговарят на изискванията за повече от една позиция.
4. Eкспертите, предложени от участника за заемане на позициите, описани в т. 3.1. – 3.10., не трябва да са ректори, членове на академични съвети или ръководители на основни звена по смисъла на чл. 25, ал. 2 от Закона за висшето образование в български висши училища, обект на оценяване в РСВУ.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Съгласно чл. 197, ал. 1, т. 1 от ЗОП - в 10-дневен срок от изтичане на срока по чл. 100, ал. 3 от ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 01/03/2018 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва