Деловодна информация
00850Община Вършец
3300-270 08/02/2018 (дд/мм/гггг)
да
да
08/02/2018 (дд/мм/гггг)
00850-2018-0002 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Община Вършец 000320655
бул. България №10
Вършец BG312 3540 България
Антон Димитров Тошев +359 95272222
admin_varshetz@mail.bg +359 95272323

Интернет адрес/и

http://varshets.bg/

http://varshets.bg/index.php?option=administrate&range=_buyer&case=competitions


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://varshets.bg/index.php?option=administrate&range=_buyer&case=competitions&id=10
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

"Ремонт на улици и тротоари в гр. Вършец"
45233200      
Строителство

Предмет на поръчката е възстановяване на компрометирани асфалтови и тротоарни настилки на улици в гр. Вършец, следствие на дългия експлоатационен период и привеждането им в нормален и безопасен вид. Ремонтът на улични настилки на територията на гр. Вършец обхваща възстановяване на цели участъци с компрометирана носимоспособност, фрезоване на асфалтови пластове и подмяната им с нови, изкърпване на единични дупки, подмяна на бордюри и тротоарни настилки или изграждане на нови такива. Целта е подобряване на отделните компоненти на физическата среда, възстановяване на транспортно – експлоатационните качества на улиците в съотвествие с действащите нормативни изисквания и създаване на условия за безпрепятствено придвижване на моторни превозни средства и пешеходци. Приблизителната площ на настилките, подлежащи на ремонт и възстановяване, установени към момента на изготвяне на заданието, е както следва: 3 000 м? асфалтови настилки по уличните платна и 600 м? тротоарни настилки.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
70333.33      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45233200      
II.2.3) Място на изпълнение
BG312

Гр. Вършец, община Вършец, област Монтана - вътрешна улична мрежа на гр. Вършец

Поръчката обхваща ремонтни дейности по улични и тротоарни настилки в гр. Вършец. Изпълнението на ремонтните работи ще се извършва след получаване на възлагателно/и писмо/и от Възложителя, придружено от съответното/ите Техническо/и задание/я, включващо/и предвидения обхват и обем на изпълняваните дейности, съобразно нуждите, планираните дейности за реновиране на настилките и разполагаемия финансов ресурс на Община Вършец. Приблизителната площ на настилките, подлежащи на ремонт и възстановяване, установени към момента на изготвяне на заданието, е както следва: 3 000 м? асфалтови настилки по уличните платна и 600 м? тротоарни настилки.
В предмета на поръчката се включват следните дейности:
1. Изпълнение на строително - монтажни работи в съответствие с Техническите спецификации и съответното/ите Техническо/и задание/я.
2. Доставка и влагане в строителството на необходимите строителни продукти, материали, съоръжения и т.н., както и производство и/или доставка на строителни детайли/елементи и влагането им в строежа, съответстващи на изискванията на Техническата спецификация и българското законодателство.
3. Извършване на необходимите изпитвания и лабораторни изследвания.
4. Изготвяне на цялата необходима строителна и отчетна документация, изискваща се от закони и нормативни документи, от проекта на договор и Техническата спецификация и необходима за изпълнението предмета на поръчката.
5. Отстраняване на недостатъци, в случай че са установени при предаването и приемането на извършените строително – монтажни работи.
6. Гаранционно поддържане на извършеното строителство и отстраняване на дефекти в гаранционните срокове.
Критериите по-долу
 
НЕ  
Цена
II.2.6) Прогнозна стойност
70333.33      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
40

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Участниците трябва да са вписани в Централния професионален регистър на строителя за изпълнение на строежи от втора група, четвърта категория съгласно чл. 5 от Правилника за реда за вписване и водене на Централния професионален регистър на строителя (ПРВВЦПРС) или за по-висока категория строежи от същата група, към момента на подаване на офертата, а за чуждестранни лица – в аналогични регистри съгласно законодателството на държавата членка, в която са установени или на друга държава – страна по Споразумението на Европейското икономическо пространство.
Забележка: В случай на участие на обединение, което не е юридическо лице спазването на изискването се доказва от тези членове на обединението, които съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението са ангажирани с изпълнението на строителството.
Когато участникът предвижда участие на подизпълнители изискването се доказва за тези подизпълнители, които съобразно вида и дела от поръчката, които са им възложени, ще изпълняват строителство.
При подаване на оферта участниците декларират съответствието с този критерий за подбор само като попълват съответния раздел в Единен европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП) - част ІV, раздел А „Годност“, т.1 на ЕЕДОП на данните за вписването в ЦПРС, посочваща уеб адрес, орган или служба, издаващи документа, точно позоваване на документа, а за чуждестранни лица съответен еквивалентен документ или декларация или удостоверение от компетентните органи съгласно националния му закон за вписването на лицето в съответен професионален регистър на държавата, в която е установен, допускащ съгласно законодателството на държавата, в която лицето е установено и осъществява дейността си, извършване на строителните работи обект на настоящата обществена поръчка, придружен с превод на български език.
При участие на обединение, което не е юридическо лице доказването на поставеното изискване се извършва чрез попълване на съответния раздел в ЕЕДОП, който е представен от тези членове на обединението, които са ангажирани с изпълнението на строителни дейности.
Когато участникът предвижда участие на подизпълнители доказването на годността се извършва чрез попълване на съответния раздел в ЕЕДОП, който е представен от подизпълнителя/ите, които ще изпълняват строителство.
Доказване на посоченото изискване.
Документът, с който се доказва изискването е копие на Удостоверение за вписване в ЦПРС към Камарата на строителите в България за изпълнение на строежи от втора група, четвърта категория или за по-висока категория строежи от същата група, освен ако същото не е достъпно чрез пряк и безплатен достъп в съответната национална база данни.
В случай, че участникът е чуждестранно лице, той може да представи валиден еквивалентен документ или декларация или удостоверение, издадени от компетентен орган на държава - членка на Европейския съюз, или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, доказващи вписването на участника в съответен регистър на тази държава, в случаите на чл. 67, ал. 5 от ЗОП. Преди сключване на договор за обществена поръчка и в съответствие с чл. 112, ал. 1, т. 4 от ЗОП, чуждестранното лице следва да извърши регистрация и да представи документ за вписване в ЦПРС.
ВАЖНО: Документите за доказване съответствието с поставеното изискване се представят от участника, определен за изпълнител или при поискване в хода на процедурата – в случаите на чл. 67, ал. 5 и 6 от ЗОП. Документите се представят и за подизпълнителите, ако има такива.
Съгласно чл. 67, ал. 8 от ЗОП, Възложителят няма право да изисква документи, които вече са му били предостави или са му служебно известни.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

Участникът следва да има застраховка "Професионална отговорност в строителството" съгласно чл. 171, ал. 1 от ЗУТ с покритие в размер съгласно минималната застрахователна сума за строежи четвърта категория или по – висока категория строежи, определена с чл. 5, ал. 2 от Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството, или еквивалентна застраховка, съгласно законодателството на държавата, където е установен/регистриран участникът.
При подаване на оферта участниците декларират съответствието с този критерий за подбор само като попълват съответния раздел в Единен европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП) - част ІV, раздел Б „Икономическо и финансово състояние“, т.5 на ЕЕДОП за наличие на валидна застраховка за „Професионална отговорност в строителството“ по чл.171 ал.1 от ЗУТ, при лимит на отговорността, съгласно чл.5, ал.2 от Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството или еквивалентен документ /за чуждестранните лица/.
Забележка: В случай на участие на обединение, спазването на горното изискване може да бъде осигурено от един или повече от партньорите в обединението, съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението по отношение на дейностите, свързани със строителството.
Когато участникът предвижда участие на подизпълнители изискването се доказва за тези подизпълнители, които съобразно вида и дела от поръчката, които са им възложени, ще изпълняват дейности, свързани със строителство.
Доказване на посоченото изискване
Документи за доказване на изискването - съгласно чл. 62, ал. 1, т. 2 от ЗОП – доказателства за наличие на застраховка „Професионална отговорност в строителството" съгласно чл. 171, ал. 1 от ЗУТ с изискуемото покритие съгласно чл. 5, ал. 2 от Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството или еквивалентна застраховка за професионална отговорност или гаранция в друга държава – членка на ЕС или в страна по Споразумението за ЕИО, в случай, че същите не са достъпни чрез пряк и безплатен достъп до съответната национална база данни.
Когато по основателна причина участникът не е в състояние да представи поисканите от възложителя документи, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ.
ВАЖНО: Документите за доказване съответствието с поставеното изискване се представят от участника, определен за изпълнител или при поискване в хода на процедурата – в случаите на чл. 67, ал. 5 и 6 от ЗОП. Документите се представят и за подизпълнителите и третите лица, ако има такива.
Съгласно чл. 67, ал. 8 от ЗОП, Възложителят няма право да изисква документи, които вече са му били предоставени или са му служебно известни.


Участникът следва да има застраховка "Професионална отговорност в строителството" съгласно чл. 171, ал. 1 от ЗУТ с покритие в размер съгласно минималната застрахователна сума за строежи четвърта категория или по – висока категория строежи, определена с чл. 5, ал. 2 от Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството, или еквивалентна застраховка, съгласно законодателството на държавата, където е установен/регистриран участникът.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1.Списък на строителството за последните пет години,считано от датата на подаване на оферта, което е идентично или сходно с предмета на обществената поръчка, с посочване на стойностите, датите и получателите, (попълва се съответната част от ЕЕДОП, Част IV: Критерии за подбор, раздел, В.Технически и професионални способности, т.1а).
При участие на обединение, което не е юридическо лице съответната информация се попълва в ЕЕДОП на обединението.
Когато участникът предвижда участие на подизпълнители ЕЕДОП и документите се представят и за всеки от посочените подизпълнители.
Документи за доказване на изискването - съгласно чл. 64, ал. 1, т. 1 от ЗОП: списък на строителството, идентично или сходно с предмета на поръчката, придружен с удостоверения за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема, както и дали то е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания.
ВАЖНО: Документите за доказване съответствието с поставеното изискване се представят от участника, определен за изпълнител или при поискване в хода на процедурата – в случаите на чл. 67, ал. 5 и 6 от ЗОП. Документите се представят и за подизпълнителите и третите лица, ако има такива.
2. Участникът декларира съответствие с поставеното изискване чрез представяне на ЕЕДОП в Част IV: Критерии за подбор, буква В: технически и професионални способности, т. 2 и 6) от ЕЕДОП (посочва се професионалната компетентност на лицата в това число: трите имена и позиция; Образование (степен, специалност, година на дипломиране, № на диплома, учебно заведение); Професионална квалификация (направление, година на придобиване, № на издадения документ, издател); Професионален опит/опит (месторабота, период, длъжност, основни функции).
Документи за доказване на изискването - съгласно чл. 64, ал. 1, т. 6 от ЗОП: списък на персонала, който ще изпълнява поръчката, и/или на членовете на ръководния състав, които ще отговарят за изпълнението, в който е посочена професионална компетентност на лицата.
ВАЖНО: Документите за доказване съответствието с поставеното изискване се представят от участника, определен за изпълнител или при поискване в хода на процедурата – в случаите на чл. 67, ал. 5 и 6 от ЗОП. Документите се представят и за подизпълнителите и третите лица, ако има такива.
3. При подаване на офертата, съответствие с изискването за прилагане на система за управление на качеството, сертифицирана съгласно стандарт EN ISO 9001:2008/2015 или еквивалент се декларира в част ІV, раздел Г „Стандарти за осигуряване на качеството и стандарти за екологично управление“ от ЕЕДОП. С ЕЕДОП участникът предоставя информация дали съответните документи са на разположение в електронен формат – посочва се уеб адрес, орган или служба, издаващи документа за регистрация и точно позоваване на документа, обхвата на регистрацията и периода на валидност.
Документи за доказване на изискването: валиден сертификат за система за управление на качеството по стандарт EN ISO 9001:2008/2015 или еквивалент или др. доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, с обхват строителство, сходно с предмета на поръчката
4. При подаване на офертата, съответствие с изискването за прилагане на система за опазване на околната среда, сертифицирана съгласно стандарт EN ISO 14001:2004/2015 или еквивалент се декларира в част ІV, раздел Г „Стандарти за осигуряване на качеството и стандарти за екологично управление“ от ЕЕДОП. С ЕЕДОП участникът предоставя информация дали съответните документи са на разположение в електронен формат – посочва се уеб адрес, орган или служба, издаващи документа за регистрация и точно позоваване на документа, обхвата на регистрацията и периода на валидност.
Документи за доказване на изискването: валиден сертификат за система за опазване на околната среда по стандарт EN ISO 14001:2004/2015 или еквивалент или др. доказателства за екв. мерки за опазване на околната среда, с обхват строителство, сходно с предмета на поръчката


1.Участникът следва да е изпълнил за последните пет години, считано от датата на подаване на офертата, в зависимост от датата на която участникът е създаден или е започнал дейността си, дейности по строителство с предмет и обем, идентични или сходни с тези на поръчката.
Под идентично или сходно с предмета и обема на поръчката се разбира строителство по изграждане и/или реконструкция и/или рехабилитация и/или ремонт и/или еквивалентна дейност на улични и/или пътни настилки с площ минимум 3000 м? и тротоарни настилки с площ минимум 600 м?.
Забележка: Поставеното изискване не е кумулативно, като участник може да покрие изискването за извършено идентично или сходно строителство заедно или поотделно, с един или няколко обекта.
При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискването се прилага за обединението като цяло.
При посочване на участие с използване на подизпълнител, изискването се отнася и за всеки един от подизпълнителите, съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват.
2. Участникът трябва да разполага с персонал и/или ръководен състав от технически правоспособни лица, които ще отговарят за изпълнението на строителството, включващ минимум следните позиции, както следва:
• Технически ръководител – технически правоспособно лице по смисъла на чл. 163а, ал. 2 и чл. 163а, ал. 3 от ЗУТ или за чуждестранни лица еквивалентно съгласно законодателството на държавата, в която са установени, с професионален опит минимум 3 (три) години като технически ръководител;
• Специалист - контрол на качеството – лице с квалификация и професионален опит в областта на строителството, притежаващо Удостоверение/Сертификат за преминато професионално обучение за контрол върху качеството на изпълнение на строителството и за контрол на съответствието на строителните продукти със съществените изисквания за безопасност или еквивалентен документ за чуждестранни лица, съгласно законодателството на държавата, в която са установени; с професионален опит в сферата на контрол на качеството не по-малко от 2 (две) години;
• Специалист – координатор по безопасност и здраве (КБЗ) – лице с квалификация и професионален опит в областта на строителството, притежаващо валидно удостоверение (сертификат) за завършен курс за длъжностно лице по безопасност и здраве в строителството съгласно изискванията на ЗЗБУТ и Наредба № 2 от от 22.03.2004 г. за минимални изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи, или еквивалентен документ, а за чуждестранни лица - еквивалентен документ съгласно законодателството на държавата, в която са установени; да притежава професионален опит на длъжност КБЗ най-малко 2 (две) години.
Забележка: Едно физическо лице може да изпълнява функциите на повече от един експерт в предложения в офертата на участника екип за изпълнение на строителството, при условие че притежава необходимата правоспособност и квалификация за всеки от тях.
3. Участникът следва да прилага система за управление на качеството, сертифицирана съгласно стандарт EN ISO 9001:2008/2015 или еквивалент или други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, с предметен обхват строителство, сходно с предмета на поръчката
4. Участникът следва да прилага система за опазване на околната среда, сертифицирана съгласно стандарт EN ISO 14001:2004/2015 или еквивалент или други доказателства за еквивалентни мерки за опазване на околната среда, с предметен обхват строителство, сходно с предмета на поръчката.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


Възложителят изисква от определения за изпълнител участник да предостави гаранция за изпълнение в размер от 5% от стойността на договора без ДДС, която да обезпечи неговото изпълнение.
Гаранцията за изпълнение се предоставя в една от следните форми:
-депозит на парична сума по сметка на възложителя;
-банкова гаранция в полза на възложителя;
-застраховка, която обезпечава изпълнението чрез покритие на отговорността на изпълнителя.
Участникът, определен за изпълнител, избира сам формата на гаранцията, която да обезпечи изпълнението на договора.
Когато избраният изпълнител е обединение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията или титуляр на застраховката.
Условията и сроковете за задържане или освобождаване на гаранцията за изпълнение са разписани в проекта на договора за обществена поръчка
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
ДА
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

19/03/2018 (дд/мм/гггг)   17:00 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 6

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

20/03/2018 (дд/мм/гггг)   10:00 (чч:мм)

гр. Вършец, община Вършец, област Монтана, бул. "България" №10, етаж 4, заседателна зала

Отварянето на офертите ще се извърши на публично заседание, на което могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

В процедурата може да участва участник, който отговаря на условията на чл. 10, ал. 1 от ЗОП и изискванията на Възложителя. Възложителят отстранява от участие участник, за когото са налице основанията по чл. 54, ал. 1 от ЗОП и чл. 55, ал. 1, т. 1, 3, 4 и 5 от ЗОП, условията по чл. 107 от ЗОП, както и обстоятелствата по чл. 3, т. 8 от ЗИФОДРЮПДРКЛТДС, освен ако не са налице изключенията по чл. 4 от същия закон. Основанията за отстраняване се прилагат до изтичане на сроковете по чл. 57, ал. 3 от ЗОП. Когато участник е обединение от физически и/или юридически лица, основанията за отстраняване се прилагат и за всеки член на обединението. Когато участник предвижда използването на подизпълнители или се позовава на капацитета на трети лица по чл. 65, ал. 1 от ЗОП, основанията за отстраняване се прилагат и за подизпълнителите и за третите лица. Съгласно чл. 67, ал. 1 от ЗОП, при подаване на офертата, участникът декларира липсата на основанията за отстраняване и съответствието с критериите за подбор чрез представяне на ЕЕДОП, а документите се представят при условията на чл. 67, ал. 5 и ал. 6 от ЗОП.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

В 10-дневен срок от настъпване на обстоятелствата по чл. 197, ал. 1, т.1 от ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2
Общинска администрация - Вършец
бул. България №10
Вършец 3540 България
admin_varshetz@mail.bg +359 9527-2222
http://varshets.bg/ +359 9527-2323

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 08/02/2018 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва