Деловодна информация
00138
ЗОП 47-02 20/11/2017 (дд/мм/гггг)
не
00138-2017-0047 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Община Шумен 000931721
бул. Славянски № 17
Шумен BG333 9700 България
Цвета Николова +359 54857747
ts.stilianova@shumen.bg +359 54800400

Интернет адрес/и

http://www.shumen.bg

http://mdt.shumen.bg/ImeonWEB/frmAOP.aspx?FmPCYiznRKI%3d=HF6Pl9R%2bsgE%3d


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://mdt.shumen.bg/ImeonWEB/frmAOP.aspx?FmPCYiznRKI%3d=HF6Pl9R%2bsgE%3d
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„СМР за изграждане и ремонт на бордюри, тротоари, оформление на зони за отдих и забавления и РСМР за пренареждане паважна настилка на ул. „Цар Освободител“, град Шумен“ по четири обособени позиции”
45000000      
Строителство

Предметът на обществената поръчка включва изпълнението и на следните дейности, които са свързани с изграждането на строежа:
1. Доставка и влагане в строителството на необходимите и съответстващи на техническите спецификации строителни продукти (строителни материали, включително асфалтови смеси, изделия, елементи, детайли, комплекти и др.);
2. Изпълнение на строителните и монтажните работи с материали, изделия, продукти и други в съответствие със съществените изисквания към строежите, както и за спазване на технологичните изисквания за влагането им;
3. Извършване на необходимите изпитвания и лабораторни изследвания;
4. Своевременно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството;
5. Отстраняване на недостатъците, установени при предаването на строежа;
6. Гаранционно поддържане на строежа, включващо отстраняване на проявени дефекти през гаранционните срокове, определени с договора за възлагане на обществената поръчка в съответствие с офертата.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
1370000.00      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
да
всички обособени позиции

II.2) Описание 1

СМР за изграждане и ремонт на бордюри и тротоари с асфалтобетон, съгласно ТС, включително всички свързани с това разходи, на улици в град Шумен 1
II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45233252      
45233161      
II.2.3) Място на изпълнение
BG333

град Шумен

СМР за изграждане и ремонт на бордюри и тротоари с асфалтобетон, съгласно ТС, включително всички свързани с това разходи, на улици в град Шумен.
Критериите по-долу
 
НЕ  
Цена
II.2.6) Прогнозна стойност
400000.00      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
36

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

II.2) Описание 1

СМР за изграждане и ремонт на бордюри и тротоари чрез подмяна с нови елементи, съгласно ТС, включително всички свързани с това разходи, на улици в град Шумен 2
II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45233252      
45233161      
II.2.3) Място на изпълнение
BG333

град Шумен

СМР за изграждане и ремонт на бордюри и тротоари чрез подмяна с нови елементи, съгласно ТС, включително всички свързани с това разходи, на улици в град Шумен
Критериите по-долу
 
НЕ  
Цена
II.2.6) Прогнозна стойност
250000.00      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
36

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

II.2) Описание 1

СМР за оформление на зони за отдих и забавления в град Шумен 3
II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45236200      
II.2.3) Място на изпълнение
BG333

град Шумен

СМР за оформление на зони за отдих и забавления в град Шумен
Критериите по-долу
 
НЕ  
Цена
II.2.6) Прогнозна стойност
600000.00      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
36

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

II.2) Описание 1

РСМР за пренареждане паважна настилка на ул. „Цар Освободител“ в гр. Шумен 4
II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45432112      
II.2.3) Място на изпълнение
BG333

ул. „Цар Освободител“, град Шумен

съгласно техническата спецификация и количествана сметка
Критериите по-долу
 
НЕ  
Цена
II.2.6) Прогнозна стойност
120000.00      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
36

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Участникът следва да бъде вписан в централния професионален регистър на строителите (ЦПРС) на Камарата на строителите в България (КСБ), както следва:
1. За обособена позиция № 1 и Обособена позиция № 2 - за строежи втора група, четвърта категория;
2. За обособена позиция № 3 - четвърта група, четвърта категория;
3. За обособена позиция № 4 - за строежи втора група, четвърта категория.
Съответствието с този критерий за подбор се доказва по следния начин:
Участникът попълва поле 1) от раздел А: Годност в Част IV: „Критерии за подбор“ от ЕЕДОП, като се посочва № на удостоверение, за коя категория се отнася, дата на издаване.
При сключване на договора, и на основание чл. 67, ал. 6 от ЗОП, възложителят изисква от участника, избран за изпълнител да представи актуални документи, удостоверяващи съответствието му с този критерий за подбор – заверено копие от удостоверението за вписване в ЦПРС или еквивалентен документ.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

Участникът следва да разполага със Застраховка „Професионална отговорност“, съгласно Наредбата за задължително застраховане в проектирането и строителството.
Съответствието с този критерий за подбор се доказва по следния начин:
Участникът попълва поле 5) на раздел Б: Икономическо и финансово състояние в Част IV: „Критерии за подбор“ от ЕЕДОП, като се посочва Застраховател, застрахователна сума, обхват на застраховката (строителство), № на застрахователната полица, дата на издаване и дата на валидност на застрахователната полица.
* При подаване на оферта се попълва само съответния раздел в ЕЕДОП.
При сключване на договора, и на основание чл. 67, ал. 6 от ЗОП, възложителят изисква от участника, избран за изпълнител да представи актуални документи, удостоверяващи съответствието му с този критерий за подбор - Доказателство за наличието на валидна застраховка "Професионална отговорност" по чл. 171 от ЗУТ с покритие, съответстващо на обема и характера на поръчката (строителство) – например копие на застрахователната полица.


Участникът следва да разполага със Застраховка „Професионална отговорност“ с минимално покритие, съгласно Наредбата за задължително застраховане в проектирането и строителството, както следва:
1. За обособена позиция № 1 и Обособена позиция № 2 – минимум за строежи втора група, четвърта категория;
2. За обособена позиция № 3 – минимум за строежи четвърта група, четвърта категория;
3. За обособена позиция № 4 – минимум за строежи втора група, четвърта категория.
Съответствието с този критерий за подбор се доказва по следния начин:
Участникът попълва поле 5) на раздел Б: Икономическо и финансово състояние в Част IV: „Критерии за подбор“ от ЕЕДОП, като се посочва Застраховател, застрахователна сума, обхват на застраховката (строителство), № на застрахователната полица, дата на издаване и дата на валидност на застрахователната полица.
При сключване на договора, и на основание чл. 67, ал. 6 от ЗОП, възложителят изисква от участника, избран за изпълнител да представи актуални документи, удостоверяващи съответствието му с този критерий за подбор - Доказателство за наличието на валидна застраховка "Професионална отговорност" по чл. 171 от ЗУТ с покритие, съответстващо на обема и характера на поръчката (строителство) – например копие на застрахователната полица.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1.Участникът,през посл.5г.,сч.от датата на подаване на офертата следва да е изпълнил строителство,идентично или сходно с предмета на поръчката.Забележка: За„стр-во,сх.с предмета на поръчката“,следва да се разбира изгр.и/или реконструкция и/или рехаб-я и/или ремонт на тротоари,пеш.алеи,пасажи,улици и зони за пеш.движение и/или провеждане на мероприятия по благоустрояване на градска среда и/или паркоустрояване.Съотв.с този критерий за подбор се доказва по следния начин: Участникът попълва поле 1,а) на раздел В: Техн. и профес.способности в Част IV: „Критерии за подбор“ от ЕЕДОП, с посочване на стойност,дата на изпълнение,получател,обем на изв.работи.
2.Участникът следва да разполага с инстр.,съоръжения и техн.оборудване,необходими за изп.на поръчката,както следва:
За ОП 1:
-Асфалтополагач с ел. устройство за нивелация;
-Валяци за пътни и асф.настилки;
-Малки валяци до 3т.;
-Компресор за въздух или мех.четка
-Пътна фреза с миним.широчина на работа 1,0м;
-Фугорез
-Трансп.автомобили за превоз на асф.смес
-Трансп.автомобил,с полезен товар не по-малко от 3,5t;
-Самосвал,с полезен товар над 3,5t
-Комбиниран багер;
-Генератор с мощност не по-малко от 5 кVA;
-Спец.машина за изкореняване на храсти и дънери на отрязани дървета;
-Багер с хидрочук;
-Челен товарач.
За ОП 2:
-Комб.багер;
-Багер с хидрочук.
-Трансп.автомобил,с полезен товар не по-малко от 3,5 t;
-Самосвал,с полезен товар над 3,5т;
-Малки валяци до 3т;
-Къртач,ръчен;
-Ръчна трамбовка;
-Машина за рязане на бордюри и тротоарни плочи;
-Спец.машина за изкореняване на храсти и дънери на отрязани дървета;
-Челен товарач.
За ОП 3:
-Комб.багер;
-Трансп.автомобил,с полезен товар не по-малко от 3,5 t;
-Машина за рязане на бордюри и тротоарни плочи;
-Челен товарач.
-Малки валяци до 3т.;
-Перфоратори;
-Къртач,ръчен;
-Заваръчен агрегат;
-Ръчна трамбовка
За ОП 4:
-Комб.багер;
-Трансп.автомобил,с полезен товар не по-малко от 3,5 t;
-Валяци за пътни и асф.настилки;
-Къртач,ръчен и агрегат;
-Ръчна трамбовка.
3.Участникът да разполага с база за производство на асфалтобетонови смеси, за паркиране и поддържане на техниката и за складиране на необходими за строителството материали, както следва:
- минимум една база за производство на асфалтобетонови смеси, за паркиране и поддържане на техниката и за складиране на необходими за строителството материали.Настоящото изискване се отнася само за ОП 1.
4. Участникът да разполага с лаборатория или рам.споразумение, скл.с лице, притежаващо или ползващо акр.пътна лаборатория
Настоящото изискване се отнася само за ОП 1.
5. Участникът следва да разполага с необходимия брой технически лица, персонал и/или ръководен състав, включени или не в структурата на кандидата или участника, включително такива, които отговарят за контрола на качеството, а при обществени поръчки за строителство – лицата, които ще изпълняват строителството, както следва:
- технически ръководител
- експерт по ЗБУТ
- експерт контрол на качеството


1.Участникът, през последните 5г., считано от датата на подаване на офертата следва да е изпълнил поне 1 строителство, идентично или сходно с предмета на поръчката,на обект–най-малко 4-та кат.(за ОП № 1, № 2, № 3 и № 4).
2.Участникът следва да разполага с инстр., съоръж.и техн.оборудване,необх.за изпълн.на поръчката,както следва:
За ОП 1:-Асфалтополагач с ел.устройство за нивелация–най-малко 1бр;-Валяци за пътни и асф.настилки–най-малко 2бр.,от които 1бр вибрационен и 1бр. бандажен;-Малки валяци до 3т.–най-малко 1бр;-Компресор за въздух или мех.четка–най-малко 2бр.-Пътна фреза с миним.широчина на работа 1,0м–най-малко 2бр;-Фугорез–най-малко 2бр;-Трансп.автомобили за превоз на асф.смес–най-малко 5бр.-Трансп.автомобил,с полезен товар не по-малко от 3,5t-2бр;-Самосвал,с полезен товар над 3,5t-2 бр;
-Комб.багер-1бр;-Генератор с мощност не по-малко от 5 кVA-1бр;-Специал.машина за изкореняване на храсти и дънери на отрязани дървета;-Багер с хидрочук;- Челен товарач.
За ОП 2:- Комб.багер-1бр;-Багер с хидрочук.-Трансп.автомобил,с полезен товар не по-малко от 3,5t-2 бр;-Самосвал,с полезен товар над 3,5 t-2 бр.;-Малки валяци до 3т.–най-малко 1бр;-Къртач,ръчен–най-малко 1бр;-Ръчна трамбовка-най-малко 1бр;- Машина за рязане на бордюри и тротоарни плочи;-Специал.машина за изкореняване на храсти и дънери на отрязани дървета;
-Челен товарач.
За ОП 3:-Комб.багер-1бр;-Трансп.автомобил,с полезен товар не по-малко от 3,5t-1 бр;-Машина за рязане на бордюри и тротоарни плочи;-Челен товарач.- Малки валяци до 3т.–най-малко 1бр;-Перфоратори–най-малко 1 бр;-Къртач,ръчен–най-малко 1 бр;-Завар.агрегат–най-малко 1бр;-Ръчна трамбовка-най-малко 1 бр.
За ОП 4:-Комб.багер-1бр;-Трансп.автомобил,с полезен товар не по-малко от 3,5 t-1 бр.;-Валяци за пътни и асф.настилки–най-малко 2бр., от които 1бр вибр.и 1бр. бандажен;-Къртач,ръчен и агрегат-най-малко 1 бр;-Ръчна трамбовка–най-малко 1 бр.
3.Участникът да разполага с база за производство на асфалтобетонови смеси, за паркиране и поддържане на техниката и за складиране на необходими за строителството материали, както следва:
- минимум 1 база за производство на асфалтобетонови смеси, за паркиране и поддържане на техниката и за складиране на необходими за строителството материали. Настоящото изискване се отнася само за ОП 1.
4.Участникът да разполага с лаборатория или рам.споразумение, скл.с лице, притежаващо или ползващо акредитирана пътна лаборатория.Настоящото изискване се отнася само за ОП 1.
Участникът следва да разполага с необходимия брой технически лица, персонал и/или ръководен състав, включени или не в структурата на кандидата или участника, включително такива, които отговарят за контрола на качеството, а при обществени поръчки за строителство – лицата, които ще изпълняват строителството, както следва:
- технически ръководител - минимум 1 бр., с образователна степен, не по-ниска от средно специално, с професионална област (квалификация) строителен инженер или строителен техник с професионален опит – минимум 5 години;
- експерт по ЗБУТ с образователна степен, не по-ниска от средно специално, с професионална област (квалификация) строителен инженер или строителен техник – координатор по безопасност и здраве и професионален опит като координатор по безопасност и здраве – минимум 3 години;
- експерт контрол на качеството с образователна степен, не по-ниска от средно специално, с професионална област (квалификация) строителен инженер или строителен техник – контрол на качеството и професионален опит като контрол на качеството - минимум 3 години.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Публично състезание
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

18/12/2017 (дд/мм/гггг)   17:30 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 6

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

19/12/2017 (дд/мм/гггг)   10:00 (чч:мм)

гр. Шумен, ет. 3, зала 304, Административната сграда на Община Шумен

Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

Когато критериите за подбор по отделните обособени позиции са еднакви, за тях се допуска представяне на едно заявление за участие.
Участниците могат да подават оферти за една, две, три или за всички обособени позиции.
Гаранцията за изпълнение на договора се представя от участника, определен за изпълнител, при подписване на договора, в размер 3 % (три на сто) от стойността на договора за възлагане на обществената поръчка, без вкл. ДДС.
Гаранциите се предоставят в една от следните форми:
а) парична сума;
б) банкова гаранция (оригинал) - в случай, че се представя банкова гаранция, същата трябва да е безусловна, неотменима, непрехвърляема, в нея да е записан предмета на обществената поръчка името на договора и да е със срок на валидност минимум 30 дни, след крайния срок на договора; банковата гаранция трябва да съдържа текст, че ще бъде безусловно заплатена при предявен иск от възложителя, при частично и/или изцяло неизпълнение на договорните задължения. Банковата гаранция трябва да покрива 100 % (сто процента) от стойността на гаранцията за изпълнението на договора;
в) застраховка, която обезпечава изпълнението чрез покритие на отговорността на изпълнителя - застраховката не може да бъде използвана за обезпечение на отговорността на изпълнителя по друг договор. Застрахователната полица трябва да съдържа текст, че ще застрахователното обезщетение ще бъде заплатено на Възложителя при представяне на доказателства за възникване на застрахователното събитие, а именно системно (три или повече пъти) и/или частично и/или изцяло неизпълнение на договорните задължения. Текстът на застраховката се съгласува с Възложителя. Застраховката следва да е със срок на валидност минимум 30 календарни дни, след крайния срок на договора; Застраховката се сключва от изпълнителя в полза на възложителя за обезпечаване изпълнението на конкретния договор, като застрахователната сума по размер е равна на размера на дължимата гаранция; застрахователната премия трябва да е платима еднократно.
Гаранцията под формата на парична сума или банкова гаранция може да се предостави от името на изпълнителя за сметка на трето лице – гарант.
Участникът, определен за изпълнител, избира сам формата на гаранцията за изпълнение.
Когато избраният изпълнител е обединение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията или титуляр на застраховката.
Условията и сроковете за задържане или освобождаване на гаранцията за изпълнение се уреждат в договора за обществена поръчка.
Когато гаранцията се представя под формата на парична сума същата се превежда по следната сметка:
СМЕТКА В ЛЕВА:
IBAN: BG56IABG74773300586600
BIC код: IABGBGSF
Име на Обслужваща банка: „Интернешънъл Асет Банк” АД, клон Шумен
При представяне на гаранцията изрично се посочва предмета на обществената поръчка, за изпълнението на която се внася.
Възложителят освобождава гаранцията за изпълнение, без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при него.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Настоящото обявление не подлежи на обжалване по смисъла на чл. 197 и следващите от ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 20/11/2017 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва