Деловодна информация
00385
1895-1 27/07/2017 (дд/мм/гггг)
да
да
27/07/2017 (дд/мм/гггг)
00385-2017-0031 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Община Пазарджик 000351736
бул. България 2
гр. Пазарджик BG423 4400 България
Павлина Павлова +359 34402200
secretary@pazardjik.bg +359 34440711

Интернет адрес/и

https://www.pazardzhik.bg

https://www.pazardzhik.bg/bg/izpalnenie-na-inzhenering-proektirane-avtorski-nadzor-i-stroitelno-montazhni-raboti-v-sgradite-na-mvr


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
https://www.pazardzhik.bg/bg/izpalnenie-na-inzhenering-proektirane-avtorski-nadzor-i-stroitelno-montazhni-raboti-v-sgradite-na-mvr
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„Изпъл. на инженер. – проект., автор. надзор и СМР в сгр. на МВР в зона с публ. функ. в гр.Пазарджик по П-т “Обнов. и внедр. на мерки за ен. ефект. в сгр.на МВР в зона с пуб. фун. в гр.Пазар по ОП РР"
71000000      
Строителство

„Изпълнение на инженеринг – проектиране, авторски надзор и строително-монтажни работи в сградите на МВР в зоната с публични функции в град Пазарджик по проект “Обновяване и внедряване на мерки за енергийна ефективност в сградите на МВР в зоната с публични функции в град Пазарджик по ОП „Региони в растеж” 2014 – 2020г.””. Обществената поръчка обхваща изпълнение на инженеринг – проектиране, авторски надзор и строително-монтажни работи в сградите на МВР в зоната с публични функции в град Пазарджик.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
1406500      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
71315000      
45000000      
45260000      
45261300      
45300000      
45310000      
45321000      
45331100      
45333000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG423

мястото на изпълнение е територията на гр. Пазарджик.

„Изпълнение на инженеринг – проектиране, авторски надзор и строително-монтажни работи в сградите на МВР в зоната с публични функции в град Пазарджик по проект “Обновяване и внедряване на мерки за енергийна ефективност в сградите на МВР в зоната с публични функции в град Пазарджик по ОП „Региони в растеж” 2014 – 2020г.””
Инженеринговите дейности, предвидени за изпълнение, са както следва:
• Преглед и анализ на съществуващото положение и наличната документация за планираните дейности, както следва:
а/ обследвания за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл. 169 от ЗУТ;
б/ обследване за енергийна ефективност с предписани необходимите ЕСМ в съответствие с нормативните изисквания за енергийна ефективност по реда на ЗЕЕ и наредбите за неговото прилагане.
• Изготвяне на технически проект, съгласно изискванията на Наредба № 4 от 21.05.2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, ЗУТ и подзаконовите нормативни актове за прилагането му;
• Съгласуване на проектите с всички контролни органи, експлоатационни дружества и институции, съгласно изискванията на нормативната база и тръжните условия;
• Получаване на всички необходими становища и разрешения съгласно българското законодателство;
• Получаване на разрешение за строеж въз основа на одобрен технически проект по всички проектни части в съответствие с чл. 148 от ЗУТ и законосъобразно започване на строителството;
• Изпълнение на строително-монтажни работи;
• Осъществяване на авторски надзор по ЗУТ, включващ стриктно спазване на одобрената проектна документация, технически решения, доработки на проекта, технологичен контрол и съдействие при въвеждане на обекта в експлоатация;
• Изготвяне на екзекутивна документация, в съответствие със ЗУТ.
Данни за обекта- сградите на МВР в зоната с публични функции в гр. Пазарджик, подлежащ на интервенции :
Съставен е от три групи сгради:
Първа група:
Сграда Районно Управление Полиция
Адрес: гр. Пазарджик, пл. „Съединение“ № 3
Тип на сградата Административна сграда /Районно Управление Полиция/
Собственост ПД
Година на построяване 1982 г.
Категория на строежа четвърта, съгласно ЗУТ, чл.137, т.3 в)
Съставена от две сгради на 5 и на 3 етажа.
Втора група:
Сграда Учебен корпус
Адрес: гр. Пазарджик, пл. „Съединение“ № 3
Тип на сградата Учебен корпус
Собственост ПД
Година на построяване 1976 г.
Категория на строежа четвърта, съгласно ЗУТ, чл.137, т.3 в)
Учебният корпус е 5 етажна сграда.
Трета група:
Сграда Областна дирекция на ОД на МВР
Адрес: гр. Пазарджик, пл. „Съединение“ № 3
Тип на сградата Административна сграда на ОД на МВР,кухня и столова,топла връзка бюфет и гараж
Собственост ПД
Година на построяване 1968 г.
Категория на строежа четвърта, съгласно ЗУТ, чл.137, т.3 в)
Съставена от четири сгради.
• Обхватът на обществената поръчка е подробно описан в Техническата спецификация към документацията за участие.
Критериите по-долу
 
ДА "Организация и професионална компетентност на персонала, на който е възложено изпълнениета на поръчката"    20
"Предложен срок за изготвяне на технически проект в календарни дни"    20
"Предложен срок за изпълнение на СМР в календални дни"    30
Цена
30
II.2.6) Прогнозна стойност
1406500      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
170

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
проект “Обновяване и внедряване на мерки за енергийна ефективност в сградите на МВР в зоната с публични функции в град Пазарджик по ОП „Региони в растеж” 2014 – 2020г.”

 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Участникът трябва да е вписан в Централния професионален регистър на строителя за изпълнението на строежи, съответстващи на направената регистрация по Закона за Камарата на строителите за І група минимум четвърта категория строежи съгласно чл.137 от ЗУТ и Наредба № 1 от 30 юли 2003г. за номенклатурата на видовете строежи, Обн. ДВ. бр.72 от 15 Август 2003г., или в аналогични регистри съгласно законодателството на държавата членка, в която е установен или еквивалентен.
Забележка:
Участникът попълва раздел А: „Годност” в Част ІV: „Критерии за подбор” от Единния европейски документ за обществени поръчки.
При сключване на договор избраният за изпълнител следва да представи документ, с който да докаже, че има право да изпълнява строителство на територията на Република България, вкл. че е извършил съответната регистрация.
Забележка:
Всеки участник следва да представи доказателства за еквивалентността на предложенията, които прави, когато се позовава на еквивалентни такива.
Забележка:
Участникът ще бъде отстранен от участие в процедурата за възлагане на настоящата обществена поръчка, ако не отговаря на някое от горните изисквания.
Забележка:
На основание чл.67, ал.5 от ЗОП Възложителят може да изисква от участниците по всяко време да представят всички или част от документите, чрез които се доказва информацията, посочена в ЕЕДОП, когато това е необходимо за законосъобразното провеждане на процедурата.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

1. Участникът да разполага със застраховка „Професионална отговорност“ на участниците в строителството и проектирането по чл.171 от ЗУТ, покриваща минималната застрахователна сума за тази категория строеж – І група, минимум четвърта категория, съгласно НАРЕДБА за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството, или съответен валиден еквивалентен документ.
2. Участникът да е реализирал минимален общ оборот в размер на 2 813 000лв. без ДДС, включително минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката, изчислен на база годишните обороти в размер не по-малък от 1 406 500лв. без ДДС;
Забележка:
Под „оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката” следва да се разбира: оборот от строителство на сграда и/или ремонт; обновяване и/или реконструкция на сгради.
Забележка:
Данните за оборота могат да обхващат най-много последните три приключили финансови години в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си.
Участникът попълва полета: 5), 1а) и 2а) от Раздел Б: „Икономическо и финансово състояние” в част ІV. Критерии за подбор от Единния европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП).
В случай, че липсва информация относно оборота (общия или конкретния) за целия изискуем период, участникът попълва поле 3) от Раздел Б: „Икономическо и финансово състояние” в част ІV. Критерии за подбор от Единния европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП).
Преди сключване на договора за обществена поръчка, определеният изпълнител, представя актуален документ, с който се удостоверява липсата на основание за отстраняване, а именно застраховка „Професионална отговорност” в строителството и проектирането, покриваща минималната застрахователна сума за тази категория строеж – І група минимум четвърта категория, съгласно НАРЕДБА за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството, или съответен валиден еквивалентен документ, както и представя годишните финансови отчети или техни съставни части, когато публикуването им се изисква и/или справка за общия оборот и/или за оборота в сферата, попадаща в обхвата на поръчката


1.Участникът да разполага със застраховка „Професионална отговорност“ на участниците в строителството и проектирането по чл.171 от ЗУТ, покриваща минималната застрахователна сума за тази категория строеж – І група, минимум четвърта категория, съгласно НАРЕДБА за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството, или съответен валиден еквивалентен документ.
2. Участникът да е реализирал минимален общ оборот в размер на 2 813 000лв. без ДДС, включително минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката, изчислен на база годишните обороти в размер не по-малък от 1 406 500лв. без ДДС;
Забележка:
Под „оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката” следва да се разбира: оборот от строителство на сграда и/или ремонт; обновяване и/или реконструкция на сгради.
Забележка:
Данните за оборота могат да обхващат най-много последните три приключили финансови години в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1. Участникът да е участвал в изпълнението на строителство с предмет и обем, което е идентично или сходно с предмета на поръчката и изпълнено през последните 5 години, считано от датата на подаване на офертата.
Забележка: Под строителство „идентично или сходно с предмета на поръчката” следва да се разбира: строителство на сграда и/или ремонт; обновяване и/или реконструкция на сгради.
Забележка:
Участникът попълва поле 1а) от Раздел В: „Технически и професионални способности” в част ІV. Критерии за подбор от Единния европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП).
Преди сключване на договора за обществена поръчка, определеният изпълнител, представя актуален документ, с който се удостоверява липсата на основание за отстраняване, а именно Списък на строителството, което е идентично или сходно с предмета на поръчката /съгласно посоченото в ЕЕДОП/, изпълнено през последните 5 години, считано от датата на подаване на офертата, съдържащ следната информация: стойност, датата, на която е приключило изпълнението и получателя, като в списъка не трябва да посочва друго строителство извън това, с което доказва съответствието си с минималните изисквания на Възложителя и Удостоверения за добро изпълнение, с които се покриват минималните изисквания на възложителя за участие в изпълнение на строителство, което е идентично или сходно с предмета на поръчката. Тези Удостоверения следва да съдържат информация за стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема, както и дали е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания. Удостоверенията трябва да съдържат и дата и подпис на издателя и данни за контакт. Удостоверенията за добро изпълнение трябва да са приложени за посоченото строителство от списъка на строителството, което е идентично или сходно с предмета на поръчката, изпълнено през последните 5 години, считано от датата на подаване на офертата – копия заверени от участника с гриф вярно с оригинала и подпис.
2. Участникът да разполага, през целия период на изпълнение на обществената поръчка в частта на изпълнението на строежа, с лица, които да отговарят за изпълнението на строителството, а именно:
2.1. Координатор по ЗБУТ:
? Образование: завършено висше образование в областта на архитектурата и строителството на инженерна инфраструктура или еквивалентно. Да има успешно завършен курс на обучение за координатор по ЗБУТ или еквивалентен.
2.2. Отговорник по контрола на качеството:
? Да притежава съответното удостоверение за контрол върху качеството на изпълнение на строителството и за контрол на съответствието на строителните продукти със съществените изисквания за безопасност или еквивалентен документ.
Забележка:
Участникът попълва поле 2) от Раздел В: „Технически и професионални способности” в част ІV. Критерии за подбор от Единния европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП).
Преди сключване на договора за обществена поръчка, определеният изпълнител, представя актуален документ, с който се удостоверява липсата на основание за отстраняване, а именно Списък на лицата, които отговарят за изпълнението на строителството с посочване на образованието, професионалната квалификация и професионалния опит, с приложени Декларации за ангажираност на експерт на всички лица, посочени в Списъка, които не са служители на участника, определен за изпълнител.


1. Участникът да е участвал в изпълнението на строителство с предмет и обем, което е идентично или сходно с предмета на поръчката и изпълнено през последните 5 години, считано от датата на подаване на офертата.
2. Участникът да разполага, през целия период на изпълнение на обществената поръчка в частта на изпълнението на строежа, с лица, които да отговарят за изпълнението на строителството, а именно:
2.1. Координатор по ЗБУТ:
? Образование: завършено висше образование в областта на архитектурата и строителството на инженерна инфраструктура или еквивалентно. Да има успешно завършен курс на обучение за координатор по ЗБУТ или еквивалентен.
2.2. Отговорник по контрола на качеството:
? Да притежава съответното удостоверение за контрол върху качеството на изпълнение на строителството и за контрол на съответствието на строителните продукти със съществените изисквания за безопасност или еквивалентен документ
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


Гаранцията за изпълнение на договора е в размер на 5 % от стойността на поръчката .
Гаранцията за изпълнение се предоставя в една от следните форми:
а) парична сума;
б) банкова гаранция. В случай, че се представя банкова гаранция, тогава в нея трябва да бъде изрично записано, че тя е безусловна и неотменима, че е в полза на Възложителя и че е със срок на валидност – най-малко за срока на изпълнение на договора, увеличен с 150 календарни дни;
в) застраховка, която обезпечава изпълнението чрез покритие на отговорността на изпълнителя. Застраховката не може да бъде използвана за обезпечение на отговорността на изпълнителя по друг договор. Текстът на застраховката се съгласува с Възложителя. Застраховката следва да е със срок на валидност минимум 150 календарни дни, след крайния срок на договора;
Продължава в раздел VІ.3 от настоящото обявление
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

05/09/2017 (дд/мм/гггг)   17:30 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 7

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

07/09/2017 (дд/мм/гггг)   11:00 (чч:мм)

"Стъклена зала", на ет.2 в административната сграда на Община Пазарджик с адрес: гр. Пазарджик, бул.България 2

Получените заявления за участие или оферти се отварят на публично заседание, на което могат да присъстват кандидатите или участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

Прод. от РАЗДЕЛ ІІІ2.2.1.Участ., определен за изпълнител, избира сам формата на гар. за изпълнение.Участ., определен за изпълнител на общ. поръчка, представя гар. за изпълнение на договора при неговото сключване.Гаран. по т.3.1, б. „а” или б. „б” може да се предостави от името на изпъл. за сметка на 3-то лице – гарант.При представяне на гаранция за изпъл. в нея изрично се посочва договора.Когато избр. изпълнител е обединение, което не е юр. лице, всеки от съдружниците в него може да е наредител по бан. гаранция, съответно вносител на сумата по гаран. или титуляр на застрах.Гаранц. за изпъл. може да се внесе по банков път по следната метка: IBAN сметка BG 46 SOMB 9130 33 14474300, ВIC код на „ОБЩИНСКА БАНКА” АД - SOMB BG SF.2. Условия и размер на гаранцията за аван. пред. средства и условия и начин на плащането й Гаранцията за аван. предост. средства е в размер – до 35 % от стойността на поръчката гаранцията за аван. предост. средства се предоставя в една от следните форми:а) парична сума;б) банкова гаранция. В случай, че се представя бан. гаранция, тогава в нея трябва да бъде изрично записано, че тя е безусловна и неотменима, че е в полза на Възложителя и че е със срок на валидност – най-малко за срока на изпъл. на договора, увеличен с 60 кал. дни;в) застраховка, която обезп. изпълнението чрез покритие на отгговор. на изпълнителя. Застраховката не може да бъде използвана за обезпечение на отговорността на изпълнителя по друг договор. Застрах. следва да е със срок на валидност минимум 60 кален. дни, след крайния срок на договора; Участникът, определен за изпълнител, избира сам формата на гаранцията за аван. предоставените средства.Гаранцията по т.3.2, б. „а” или б. „б” може да се предостави от името на изпълнителя за сметка на трето лице – арант.При представяне на гаранция за аван. предост. сред. в нея изрично се посочва договора .Когато избраният изпълнител е обединение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията или титуляр на застрах..Гаранцията за аван. предост. средства може да се внесе по банков път по следната сметка: IBAN сметка BG 46 SOMB 9130 33 14474300, ВIC код на „ОБЩИНСКА БАНКА” АД - SOMB BG SF.3. Задържане и освобож.на гаранцията за аван.предост сред. и на гаранцията за изпълнение. Условията и сроковете за задържане или освоб. на гаранцията за аван. предост. средства и на гаранцията за изпълнение се уреждат в договора за общест. поръчка. Следните изискв. се отнасят до участниците в процедурата. Наличието им води до отстраняване от участие в процедурата.Няма изискване за създаване на юридическо лице, ако участникът, определен за изпълнител, е обединение на физ. и/или юр.лица.1. Участникът да не е обявен в несъстоятелност или да не е в производство по несъст., или да не е в процедура по ликвидация, или да не е сключил извънсъдебно споразум. с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от ТЗ, или да не е преустановил дейността си, а в случай че кандидатът или частникът е чуждестранно лице – да не се намира в подобно положение, произтичащо от сходна процедура, съгласно законод. на държавата, в която е установен;2. За Участника да не е доказано, че е виновен за неизпълнение на договор за общ. поръчка или на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, с изкл. на случаите, когато неизпъл. засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;3. Участ. да не е опитал да:а) повлияе на вземането на реш. от страна на възложителя, свързано с отстр., подбора или възлагането, включ. чрез предост. на невярна или забл. инф., или б/получил инф., коята може да му даде неосн. предим. в процед. 4. Не се допуска до участ. и се отст. от участие, ако е друж. регистр. в юрис. с префер. дан. режим или е контролирано от него лице, регистр. в юрисд. с префер. данъчен режим, освен ако са налице изкл.по чл. 4 от ЗИФОДРЮПДРКТЛТДС.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Съгласно чл.197, ал.1, т.1 от ЗОП, жалба може да се подава в 10-дневен срок от изтичането на срока по чл.100, ал.3 от ЗОП – срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за одобряване на обявлението за изменение или допълнителна информация.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 27/07/2017 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва