Деловодна информация
01224
БНБ-78353 05/05/2017 (дд/мм/гггг)
да
да
05/05/2017 (дд/мм/гггг)
01224-2017-0012 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Българската народна банка 000694037
пл. Княз Александър I № 1
София BG411 1000 България
по предмета на поръчката: Лиляна Банчева – тел. +359 291451439, Богдан Губерков – +359 291451296; по процедурата- Росен Стефанов – тел. +359 291451438 +359 291451439/ +359 291451296/ +359 291451438
publicprocurement@bnbank.org +359 29508452

Интернет адрес/и

www.bnb.bg

http://www.bnb.bg/AboutUs/AUPublicProcurements/AUPPList/PP_01224-2017-0012_BG


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://www.bnb.bg/AboutUs/AUPublicProcurements/AUPPList/PP_01224-2017-0012_BG
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Българската народна банка

I.5) Основна дейност 

Икономически и финансови дейности

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„Развитие и абонаментно обслужване на “Интегрираната статистическа информационна система (ИСИС)” в БНБ”
48810000      
Услуги

Обществената поръчка включва извършване на следните дейности:
- Услуги по проектиране, разработка и внедряване на подобрения, изменения и допълнения („актуализации на системата”) към Интегрираната статистическа информационна система (ИСИС/Системата) в БНБ
- Безплатна гаранционна поддръжка за период от 1 (една) година на всички актуализации на системата.
- Абонаментно обслужване на ИСИС.
Подробно описание на услугите се съдържа в раздел II.2.4).
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
1060000      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
48810000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG411

гр. София, п.к. 1000, пл. „Княз Александър I" № 1

Обществената поръчка включва извършване на следните дейности:
1. Услуги по проектиране, разработка и внедряване на подобрения, изменения и допълнения („актуализации на системата”) към Интегрираната статистическа информационна система (ИСИС/Системата) в БНБ, подробно описана в Приложение № 1 „Описание на интегрираната статистическа информационна система в БНБ“. Актуализациите на системата се извършват в пълен обхват и сроковете, съгласно Приложение № 3 – „Насоки за развитие и детайлно описание на промените, допълненията и разширението на ИСИС като обхват и функционалности“ и съгласно Техническото и Ценовото предложение на избрания изпълнител.
2. Допълнителни услуги (при необходимост), по проектиране, разработка и внедряване на подобрения, изменения и допълнения (,,актуализации на системата”) към ИСИС, които не са описани в Приложение № 3. Допълнителни услуги („актуализациите на системата“) се извършват съгласно задания и спецификации, предоставяни чрез писмена заявка от възложителя на избрания за изпълнител участник, след съгласуване между страните на обхвата, изискванията, обема на работата и сроковете за тяхното извършване.
3. Безплатна гаранционна поддръжка за период от 1 (една) година на всички актуализации на системата по т. 1. и т. 2.
4. Абонаментно обслужване на ИСИС, при следните условия:
- Абонаментното обслужване се осъществява съгласно Приложение № 2 – „Обхват, изисквания и условия за абонаментно обслужване на „Интегрираната статистическа информационна система (ИСИС)” в БНБ”.
- След изтичане на безплатната гаранционна поддръжка на съответните актуализации, извършени по т. 1. и т. 2., за същите се осигурява абонаментно обслужване, съгласно Приложение № 2, до изтичане срока на договора.
- Абонаментното обслужване се извършва през работни дни, във времето между 8:30 и 18:30 часа или до завършване на работата при проблем/инцидент с най-висок приоритет, наричано по-долу ,,Основен период на абонаментно обслужване” съгласно Приложение № 2.
- Абонаментното обслужване извън Основния период на обслужване (във времето от 18:30 до 8:30 часа в работни дни, както и в празнични и почивни дни), се извършва по заявки на възложителя срещу заплащане по часова ставка.
Критериите по-долу
 
ДА оценка на техническото предложение    тежест 55%
Цена
тежест 45%
II.2.6) Прогнозна стойност
1060000      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
30

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

Подробности за формулата за оценка, за показателите и подпоказателите са посочени в Методиката за определяне на комплексната оценка за класиране на офертите, приложена в документацията.
 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Не се изисква
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

Всеки участник следва да има реализиран минимален оборот в сферата*, попадаща в обхвата на поръчката, на стойност 1 000 000 (един милион) лева, за последните три приключили финансови години (2014, 2015, 2016 г.), в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си.
*Оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката“ по смисъла на § 2, т. 67 от Допълнителните разпоредби на Закона за обществените поръчки е сума, равна на частта от нетните приходи от продажби, реализирани от дейности, попадащи в обхвата на обществената поръчка.
Под „дейности, попадащи в обхвата на обществената поръчка“ се имат предвид:
- дейности по проектиране, разработване и внедряване на информационни системи с предмет и обхват идентични или сходни* с тези на поръчката;
- дейности за абонаментно обслужване на работещи версии на информационни системи с предмет и обхват идентични или сходни* с тези на поръчката, включващи и администриране на база данни.
*Под сходни информационни системи следва да се разбират системи, с използване на Система за управление на база данни (СУБД) и средства за разработка, използвани при реализация на Интегрирана статистическа информационна система (ИСИС), предмет на поръчката.


Всеки участник следва да има реализиран минимален оборот в сферата*, попадаща в обхвата на поръчката, на стойност 1 000 000 (един милион) лева, за последните три приключили финансови години (2014, 2015, 2016 г.), в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си.
*Оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката“ по смисъла на § 2, т. 67 от Допълнителните разпоредби на Закона за обществените поръчки е сума, равна на частта от нетните приходи от продажби, реализирани от дейности, попадащи в обхвата на обществената поръчка.
Под „дейности, попадащи в обхвата на обществената поръчка“ се имат предвид:
- дейности по проектиране, разработване и внедряване на информационни системи с предмет и обхват идентични или сходни* с тези на поръчката;
- дейности за абонаментно обслужване на работещи версии на информационни системи с предмет и обхват идентични или сходни* с тези на поръчката, включващи и администриране на база данни.
*Под сходни информационни системи следва да се разбират системи, с използване на Система за управление на база данни (СУБД) и средства за разработка, използвани при реализация на Интегрирана статистическа информационна система (ИСИС), предмет на поръчката.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1. За последните три години, считано от датата на подаване на офертата, участникът следва да е изпълнил минимум*:
- 1 (една) дейности по проектиране, разработване и внедряване на информационни системи с предмет и обхват идентични или сходни** с тези на поръчката;
-1 (една) дейност за разработване или развитие на информационни системи, включваща обработка и обмен на данни с използване на GESMES и SDMX-ML структура;
1 (една) дейност за разработване или развитие на информационни системи, включваща електронен портал за подаване на данни и верификация и подписване на електронни документи с електронен подпис (КЕП);
1 (една) дейност за абонаментно обслужване на работещи версии на информационни системи с предмет и обхват идентични или сходни** с тези на поръчката, включващи и администриране на база данни.
*допуска се в една и съща дейност/услуга да са изпълнени повече от едно от посочените изисквания.
**Под сходни информационни системи следва да се разбират системи, с използване на Система за управление на база данни (СУБД) и средства за разработка, използвани при реализация на Интегрирана статистическа информационна система (ИСИС), предмет на поръчката.
2. Участникът да разполага с персонал, който ще изпълнява поръчката, със следната професионална компетентност:
Един ръководител на проекта, който трябва да отговаря на следните изисквания: (1) висше образование в областта на информационните технологии; (2) минимум 5 години професионален опит; (3) участие като ръководител минимум на 2 проекта, свързани с разработване и внедряване на информационни системи; (4) да притежава сертификат или друг документ за управление на проекти (PMP или еквивалентен);
Минимум 1 (един) бизнес анализатор, който трябва да отговаря на следните изисквания: (1) висше образование в областта на информационни технологии или икономика; (2) минимум 5 години професионален опит; (3) участие в минимум 2 проекта, включващи бизнес анализ и моделиране на процес, като бизнес анализатор; (4) да притежава сертификат или друг документ за преминато обучение по използване на инструментални средства за моделиране на бизнес процеси;
Минимум 8 (осем) софтуерни специалисти, от които минимум 4 софтуерни разработчици, минимум 1 разработчик на база данни, минимум 2 администратори на база данни и минимум 1 специалист по качеството, които трябва да отговарят на следните изисквания:
- Минимум четирима от софтуерните разработчици трябва да имат минимум 5 г. професионален опит като разработчици, свързан с разработване и внедряване на информационни системи и да притежават сертификат Oracle Certified Professional (или еквивалент)
-Минимум един разработчик на база данни, включен в екипа трябва да отговаря на следните изисквания: висше образование в областта на информационните технологии; минимум 5 години професионален опит като разработчик на база данни; да притежава валиден сертификат, издаден от сертификационна програма на Oracle (Oracle Certified Professional или Oracle Certified Associate) (или еквивалент);
- Минимум двама администратори на база данни, включени в екипа, трябва да отговарят на следните изисквания: висше образование в областта на информационните технологии; минимум 5 години професионален опит като администратор на база данни; да притежават валиден сертификат, издаден от сертификационна програма на Oracle (Oracle Certified Professional или Oracle Certified Associate) (или еквивалент);
- Минимум един специалист по качеството, който трябва да има минимум 5 г. професионален опит, свързан с осигуряване на качеството на информационни системи.
3. Участникът да притежава валиден сертификат за качество БДС EN ISO 9001:2008 (или еквивалент) за проектиране, разработване, внедряване и поддръжка на информационни системи.


1. За последните три години, считано от датата на подаване на офертата, участникът следва да е изпълнил минимум*:
1 (една) дейности по проектиране, разработване и внедряване на информационни системи с предмет и обхват идентични или сходни** с тези на поръчката;
1 (една) дейност за разработване или развитие на информационни системи, включваща обработка и обмен на данни с използване на GESMES и SDMX-ML структура;
1 (една) дейност за разработване или развитие на информационни системи, включваща електронен портал за подаване на данни и верификация и подписване на електронни документи с електронен подпис (КЕП);
1 (една) дейност за абонаментно обслужване на работещи версии на информационни системи с предмет и обхват идентични или сходни** с тези на поръчката, включващи и администриране на база данни.
*допуска се в една и съща дейност/услуга да са изпълнени повече от едно от посочените изисквания.
**Под сходни информационни системи следва да се разбират системи, с използване на Система за управление на база данни (СУБД) и средства за разработка, използвани при реализация на Интегрирана статистическа информационна система (ИСИС), предмет на поръчката.
2. Участникът да разполага с персонал, който ще изпълнява поръчката, със следната професионална компетентност:
Един ръководител на проекта, който трябва да отговаря на следните изисквания: (1) висше образование в областта на информационните технологии; (2) минимум 5 години професионален опит; (3) участие като ръководител минимум на 2 проекта, свързани с разработване и внедряване на информационни системи; (4) да притежава сертификат или друг документ за управление на проекти (PMP или еквивалентен);
Минимум 1 (един) бизнес анализатор, който трябва да отговаря на следните изисквания: (1) висше образование в областта на информационни технологии или икономика; (2) минимум 5 години професионален опит; (3) участие в минимум 2 проекта, включващи бизнес анализ и моделиране на процес, като бизнес анализатор; (4) да притежава сертификат или друг документ за преминато обучение по използване на инструментални средства за моделиране на бизнес процеси;
Минимум 8 (осем) софтуерни специалисти, от които минимум 4 софтуерни разработчици, минимум 1 разработчик на база данни, минимум 2 администратори на база данни и минимум 1 специалист по качеството, които трябва да отговарят на следните изисквания:
- Минимум четирима от софтуерните разработчици трябва да имат минимум 5 г. професионален опит като разработчици, свързан с разработване и внедряване на информационни системи и да притежават сертификат Oracle Certified Professional (или еквивалент);
-Минимум един разработчик на база данни, включен в екипа трябва да отговаря на следните изисквания: висше образование в областта на информационните технологии; минимум 5 години професионален опит като разработчик на база данни; да притежава валиден сертификат, издаден от сертификационна програма на Oracle (Oracle Certified Professional или Oracle Certified Associate) (или еквивалент);
- Минимум двама администратори на база данни, включени в екипа, трябва да отговарят на следните изисквания: висше образование в областта на информационните технологии; минимум 5 години професионален опит като администратор на база данни; да притежават валиден сертификат, издаден от сертификационна програма на Oracle (Oracle Certified Professional или Oracle Certified Associate) (или еквивалент);
- Минимум един специалист по качеството, който трябва да има минимум 5 г. професионален опит, свързан с осигуряване на качеството на информационни системи.
3. Участникът да притежава валиден сертификат за качество БДС EN ISO 9001:2008 (или еквивалент) за проектиране, разработване, внедряване и поддръжка на информационни системи.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


Гаранцията за изпълнение на договора се представя от участника, определен за изпълнител на поръчката, при подписване на договора, в размер на 3 % (три на сто) от сумата посочена в чл. 2, ал. 1 без ДДС от проекта на договор.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

09/06/2017 (дд/мм/гггг)   15:45 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 3

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

12/06/2017 (дд/мм/гггг)   10:00 (чч:мм)

гр. София, пл. Княз Александър І № 1

Получените оферти се отварят на публичното заседание, на което могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване. В случаите, когато присъстват упълномощени представители на участниците, те следва да представят пълномощно в оригинал или копие, заверено ,,Вярно с оригинала” от участника.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

Възложителят отстранява от участие в процедура за възлагане на обществена поръчка участник за когото са налице обстоятелствата по чл. 54, ал. 1 от ЗОП, а именно: 1. е осъден с влязла в сила присъда, освен ако е реабилитиран, за престъпление по чл. 108а, чл. 159а - 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 - 217, чл. 219 - 252, чл. 253 - 260, чл. 301 - 307, чл. 321, 321а и чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс; 2. е осъден с влязла в сила присъда, освен ако е реабилитиран, за престъпление, аналогично на тези по т. 1, в друга държава членка или трета страна; 3. има задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на възложителя и на кандидата или участника, или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен, освен ако е допуснато разсрочване, отсрочване или обезпечение на задълженията или задължението е по акт, който не е влязъл в сила; 4. е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от ЗОП; 5. е установено, че: а) е представил документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор; б) не е предоставил изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор; 6. е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, че при изпълнение на договор за обществена поръчка е нарушил чл. 118, чл. 128, чл. 245 и чл. 301 - 305 от Кодекса на труда или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен; 7. е налице конфликт на интереси, който не може да бъде отстранен.
Възложителят отстранява участник от процедурата за възлагане на обществена поръчка участник, за когото е налице следното обстоятелство по чл. 55, ал. 1, т. 1 от ЗОП, а именно: обявен е в несъстоятелност или е в производство по несъстоятелност, или е в процедура по ликвидация, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, или е преустановил дейността си, а в случай че кандидатът или участникът е чуждестранно лице - се намира в подобно положение, произтичащо от сходна процедура, съгласно законодателството на държавата, в която е установен. В този случай, възложителят има право да не отстрани от процедурата участник на посоченото основание, ако се докаже, че същият не е преустановил дейността си и е в състояние да изпълни поръчката съгласно приложимите национални правила за продължаване на стопанската дейност в държавата, в която е установен.
На основание чл. 3, т. 8 от „Закона за икономическите и финансовите отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, контролираните от тях лица и техните действителни собственици“, дружества, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, и свързаните с тях лица не могат пряко или косвено да участват в откритата процедура, включително и чрез гражданско дружество/консорциум, в което участва дружество, регистрирано в юрисдикция с преференциален данъчен режим.
Свързани лица по смисъла на § 1, т. 13 и 14 от ДР на Закона за публичното предлагане на ценни книжа не могат да бъдат самостоятелни участници в процедурата.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Жалба може да се подава в 10-дневен срок от изтичането на срока по чл. 100, ал. 3 от ЗОП - срещу решението за откриване на процедурата, на основание чл. 197, ал. 1, т. 1 от ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 05/05/2017 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва