Деловодна информация
00051
ПО-01-10-1291 21/04/2017 (дд/мм/гггг)
да
да
21/04/2017 (дд/мм/гггг)
00051-2017-0006 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Община Видин 000159508
пл. Бдинци № 2, Информационен център
Видин BG311 3700 България
инж. Цветан Асенов - зам.-кмет УТРИ +359 94609416
kmet@vidin.bg +359 94601132

Интернет адрес/и

www.vidin.bg

http://vidin.bg//pages/Uprajnqvane-na-stroitelen-nadzor-i-konsultantski-u-2392


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://vidin.bg//pages/Uprajnqvane-na-stroitelen-nadzor-i-konsultantski-u-2392
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„Упражняване на строителен надзор и консултантски услуги като Инженер по смисъла на Договорните условия на Международната федерация на инженерите-консултанти......."
71521000      
Услуги

„Упражняване на строителен надзор и консултантски услуги като Инженер по смисъла на Договорните условия на Международната федерация на инженерите-консултанти /FIDIC - F?d?ration International des Ing?nieurs-Conseils/ за строителни и инженерни обекти, проектирани от възложителя („Червена книга)”, издание 1999 г. на строеж „Пречиствателна станция за отпадъчни води (ПСОВ) – град Видин“.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
495000.00      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
71521000      
71541000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG311

Територията на град Видин, Република България – поземлен имот с идентификатор No 10971.510.175 по кадастралната карта на гр. Видин, Южна промишлена зона.

В предмета на обществената поръчка се включват следните основни дейности:
а) Дейност 1 „Изпълняване ролята на Инженер съгласно Договорните условия на Международната федерация на инженерите-консултанти /FIDIC - F?d?ration International des Ing?nieurs-Conseils/ за строителни и инженерни обекти, проектирани от възложителя („Червена книга)” издание 1999 г., в съответствие със съдържанието на Общите и Специфичните условия на Договора“;
б) Дейност 2 „Оценка (при необходимост) на съответствието с нормативните изисквания за строежите на евентуални допълнителни проектни разработки съгласно изискванията на ЗУТ“;
в) Дейност 3 „Строителен надзор по време на изпълнението на строежа до приемане и въвеждането му в експлоатация, съгласно изискванията на ЗУТ и гарантиране прилагането на нормативните изисквания към строежите“;
г) Дейност 4 „Изпълняване функцията на координатор по безопасност и здраве съгласно разпоредбите на Наредба № 2 от 2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи, вкл. изпълнение на всички задължения на Възложителя, предвидени в посочената Наредба“;
д) Дейност 5 „Изготвяне на технически паспорт на строежа, съгласно чл. 176а от ЗУТ и Наредба № 5 от 28 декември 2006 г. за техническите паспорти за строежите, за целия обект или за съответната част от обекта, ако се извърши поетапно предаване на части от целия строителен договор“;
е) Дейност 6 „Предоставяне на помощ и съдействие на Възложителя за изпълнение на договора за СМР, в Срока за съобщаване на дефекти и последващите дейности за документално и финансово приключване на Договора за строителство“;
В рамките на настоящата обществена поръчка Консултантът ще администрира договора за „Доизграждане и въвеждане в експлоатация на Пречиствателна станция за отпадъчни води (ПСОВ) – град Видин”, като контролира, от името на Възложителя, всички аспекти на качеството, напредъка и спазване на договорните условия.
Критериите по-долу
 
НЕ  
Цена
II.2.6) Прогнозна стойност
495000.00      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
760

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
ОПОС 2014–2020, Пр.ос 1 „Води“, Процедура BG16M1OP002-1.005 за директно предоставяне на БФП по „Втора фаза на проект за изграждане на ВиК инфраструктура,чието изпълнение е стартирало по ОПОС 2007-2013

 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

В съответствие с чл. 60 ал. 1 от ЗОП Възложителят изисква участникът да притежава правоспособност за осъществяване на дейностите по чл. 166 ал. 1 от ЗУТ, удостоверена чрез вписване в регистъра на консултантите за оценяване на съответствието на инвестиционните проекти и упражняване на строителен надзор при Дирекцията за национален строителен контрол (ДНСК) в съответствие с Наредба № РД-02-20-25 от 3 декември 2012 г. за условията и реда за издаване на удостоверение за вписване в регистъра на консултантите за оценяване на съответствието на инвестиционните проекти и/или упражняване на строителен надзор, а за чуждестранни лица – чрез документ, удостоверяващ правото да извършват такава дейност, издаден от компетентен орган на държава - членка на Европейския съюз, или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство (в съответствие с чл. 166 ал. 7 от ЗУТ).
При подаване на офертата, съответствието с изискването по горния параграф се декларира в ЕЕДОП, който се подава от всеки от участниците, членовете на обединения, подизпълнителите или третите лица, които ще изпълняват дейности по чл. 166 ал. 1, т. 1 от ЗУТ. Обстоятелството се удостоверява в ЕЕДОП, като се прави точно позоваване на документа в това число – номер, дата и обхват /и се посочат публични регистри когато е приложимо/, в които се съдържа информацията /попълва се част IV раздел А, т. 1 от ЕЕДОП/
Съгласно чл. 67, ал. 5 ЗОП, Възложителят може да изисква от участниците по всяко време да представят всички или част от документите, чрез които се доказва информацията, посочена в ЕЕДОП, когато това е необходимо за законосъобразното провеждане на процедурата. В тези случаи, както и преди сключването на договора, съответствието с изискването се доказва с представянето на:
а) заверено копие на валидно удостоверение за вписване в регистъра на консултантите за оценяване на съответствието на инвестиционните проекти и упражняване на строителен надзор при ДНСК, или
б) документ, удостоверяващ правото да се извършва такава дейност, издаден от компетентен орган на държава - членка на Европейския съюз, или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство (в съответствие с чл, 166 ал. 7 от ЗУТ), декларация или удостоверение за наличието на такава регистрация от компетентните органи, съгласно съответния национален закон, за участниците – чуждестранни лица.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

Всеки участник в процедурата за възлагане на обществената поръчка трябва да отговаря на следните минимални изисквания за икономическо и финансово състояние:
а) да е реализирал общ оборот (нетни приходи от продажби) за последните три приключили финансови години (2014, 2015г. и 2016г.) в размер равен или надвишаващ 980 000 лв. (деветстотин и осемдесет хиляди лева);
б) да е реализирал специфичен общ оборот (нетни приходи от продажби) от услуги по чл. 166 ал. 1, т. 1 – 3 от ЗУТ за последните три приключили финансови години (2014, 2015г. и 2016г.) в размер равен или надвишаващ 490 000 лв. (четиристотин и деветдесет хиляди лева);
в) да има валидна застраховка "Професионална отговорност“ за вреди, причинени на други участници в строителството и/или на трети лица, вследствие на неправомерни действия или бездействия при или по повод изпълнение на дейностите по извършване на оценка за съответствие на инвестиционните проекти със съществените изисквания към строежите и за упражняване на строителен надзор, с общо покритие не по-малко от предвидените в чл. 5, ал. 3 и ал. 4 от Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството (обн., ДВ., бр.17 от 02.03.2004г.). Чуждестранните участници в процедурата представят еквивалентен документ съобразно действащото законодателство в държавата, в която са регистрирани;
При подаване на офертата, съответствието с изискването по горния параграф се декларира в ЕЕДОП, който се подава от всеки от участниците, членовете на обединения, подизпълнителите или третите лица. Обстоятелството се удостоверява в ЕЕДОП, като се попълват стойностите и се прави точно позоваване на документа в това число – дата и обхват /и посочат се публични регистри когато е приложимо/, в които се съдържа информацията /попълва се част IV раздел Б, т. 1а) , т. 2а) и т.5 от ЕЕДОП/.
Съгласно чл. 67, ал. 5 ЗОП, Възложителят може да изисква от участниците и кандидатите по всяко време да представят всички или част от документите, чрез които се доказва информацията, посочена в ЕЕДОП, когато това е необходимо за законосъобразното провеждане на процедурата. В тези случаи, както и преди сключването на договора, съгласно чл. 62, ал. 1 от ЗОП съответствието с изискването се доказва с представянето на:
а) годишните финансови отчети или техни съставни части, когато публикуването им се изисква;
б) справка за общия оборот и/или за оборота в сферата, попадаща в обхвата на поръчката;
в) доказателства за наличие на застраховка "Професионална отговорност".
Когато по основателна причина участник не е в състояние да представи поисканите от Възложителя документи, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който Възложителят приеме за подходящ.


Всеки участник в процедурата за възлагане на обществената поръчка трябва да отговаря на следните минимални изисквания за икономическо и финансово състояние:
а) да е реализирал общ оборот (нетни приходи от продажби) за последните три приключили финансови години (2014, 2015г. и 2016г.) в размер равен или надвишаващ 980 000 лв. (деветстотин и осемдесет хиляди лева);
б) да е реализирал специфичен общ оборот (нетни приходи от продажби) от услуги по чл. 166 ал. 1, т. 1 – 3 от ЗУТ за последните три приключили финансови години (2014, 2015г. и 2016г.) в размер равен или надвишаващ 490 000 лв. (четиристотин и деветдесет хиляди лева);
в) да има валидна застраховка "Професионална отговорност“ за вреди, причинени на други участници в строителството и/или на трети лица, вследствие на неправомерни действия или бездействия при или по повод изпълнение на дейностите по извършване на оценка за съответствие на инвестиционните проекти със съществените изисквания към строежите и за упражняване на строителен надзор, с общо покритие не по-малко от предвидените в чл. 5, ал. 3 и ал. 4 от Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството (обн., ДВ., бр.17 от 02.03.2004г.). Чуждестранните участници в процедурата представят еквивалентен документ съобразно действащото законодателство в държавата, в която са регистрирани;
При участие на обединения, които не са юридически лица, минималните изисквания за икономическо и финансово състояние се прилагат както следва:
а) Изискванията по горния параграф, т. „а“ и „б“ се прилагат и доказват от обединението участник, а не от всяко от лицата, включени в него;
б) Изискването по горния параграф, т. „в“ се прилага за всеки член на обединението, който ще изпълнява дейности по чл. 166 ал. 1, т. 1 от ЗУТ;
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

В съответствие с чл. 63, ал. 1 от ЗОП Възложителят определя следните минимални критерии, въз основа на които се установява, че участниците разполагат с необходимите ресурси и опит за изпълнение на поръчката при спазване на подходящ стандарт за качество:
а) Участникът трябва да има опит в изпълнението на услуги, еднакви или сходни с предмета на настоящата обществена поръчка, изпълнени през последните 3 (три) години, считано от датата на подаване на офертата а именно: осъществяване на строителен надзор при строителство (ново строителство и/или основен ремонт, и/или реконструкция, и/или модернизация, и/или разширение, и/или рехабилитация) на минимум една пречиствателна станция за отпадъчни води (ПСОВ) с капацитет на биологично пречистване от минимум 50 000 (петдесет хиляди) еквивалент жители, с пълно биологично пречистване с отстраняване на биогенни елементи азот и фосфор и анаеробно изгниване на утайката с оползотворяване на биогаза. За изпълнени услуги се приемат тези, осъществени при строителството на обекти, за които има издадено разрешение за ползване/удостоверение за въвеждане в експлоатация, или са налице еквиваленти документи за обекти, изпълнени извън страната;
б) Участникът да прилага (има внедрени) следните системи за управление, по смисъла на чл. 63, ал. 1, т. 10 и т. 11 от ЗОП, с обхват услуги по осъществяване на строителен надзор (или еквивалентен), както следва:
? Система за управление на качество (ISO 9001:2008 или еквивалентна) ;
? Система за управление на здравословни и безопасни условия на труд (ISO 18001:2007 или еквивалентна);
Участникът да разполага с екип за изпълнение на поръчката (ръководен и технически персонал), включващ ключови експерти с позиции, квалификация и професионален опит.


Участникът трябва да има опит в изпълнението на услуги, еднакви или сходни с предмета на настоящата обществена поръчка, изпълнени през последните 3 (три) години, считано от датата на подаване на офертата;
Участникът да прилага (има внедрени) следните системи за управление, по смисъла на чл. 63, ал. 1, т. 10 и т. 11 от ЗОП, с обхват услуги по осъществяване на строителен надзор (или еквивалентен).
Участникът да разполага с екип за изпълнение на поръчката (ръководен и технически персонал), включващ ключови експерти с позиции, квалификация и професионален опит, както следва:
(i) Ръководител на екипа
? висше образование с образователна степен „магистър” в направление на висше образование „Архитектура, строителство и геодезия“ (шифър 5.7) или еквивалентно, когато образованието е придобито в чужбина;
? професионален опит в сферата на строителството или строителния надзор – минимум 15 години;
? специфичен опит като ръководител на екип при упражняването на строителен надзор на минимум 1 обект по строителството на ПСОВ, изпълнени съгласно договорните условия на ФИДИК или еквивалентни договорни условия ;
(ii) Надзорен инженер – части „Технологична“ и „Водоснабдяване и канализация“
? висше образование с образователна степен „магистър” в направление на висше образование „Архитектура, строителство и геодезия“ (шифър 5.7), специалност „Водоснабдяване и канализация“, специализация "Пречистване на водите" или еквивалентно, когато образованието е придобито в чужбина;
? професионален опит в областта на инвестиционните проекти във водния сектор – минимум 10 години;
? специфичен опит при проектирането, строителството или упражняването на строителен надзор на минимум 1 обект на ПСОВ;
(iii) Надзорен инженер – част „Конструктивна“
? висше образование с образователна степен „магистър” в направление на висше образование „Архитектура, строителство и геодезия“ (шифър 5.7), специалност „Строителство на сгради и съоръжения“, специализация "Конструкции", „Строителни конструкции“ или еквивалентно, когато образованието е придобито в чужбина;
? професионален опит в сферата на строителството – минимум 10 години;
? специфичен опит при проектирането, строителството или упражняването на строителен надзор на минимум 1 обект на ПСОВ;
(iv) Надзорен инженер – част „Електро и КИПиА“
? висше образование с образователна степен „магистър” в направление на висше „Електротехника, електроника и автоматика“ (шифър 5.2) или еквивалентно, когато образованието е придобито в чужбина;
? професионален опит – минимум 10 години;
? специфичен опит като проектант или инженер по електро и/или КИПиА ,или при упражняването на строителен надзор по тези специалности на минимум 1 обект на ПСОВ;
(v) Архитект
? висше образование с образователна степен „магистър” в направление на висше образование „Архитектура, строителство и геодезия“ (шифър 5.7), специалност „Архитектура“ или еквивалентно, когато образованието е придобито в чужбина;
? професионален опит в сферата на архитектурата – минимум 6 години;
(vi) Геодезист
? висше образование с образователна степен „магистър” в направление на висше образование „Архитектура, строителство и геодезия“ (шифър 5.7) специалност „Геодезия“ или еквивалентно, когато образованието е придобито в чужбина;
? професионален опит в сферата на геодезията – минимум 6 години;
(vii) Надзорен инженер – част „Пътно строителство“
? висше образование с образователна степен „магистър” в направление на висше образование „Архитектура, строителство и геодезия“ (шифър 5.7), специалност „Транспортно строителство“, специализация „Пътно строителство“ или еквивалентно, когато образованието е придобито в чужбина;
? професионален опит – минимум 6 години;
Продължава в Раздел VІ.3. "Допълнителна информация" от настоящото обявление.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


В съответствие с чл. 10, ал.1 от ЗОП участник в процедура за възлагане на обществена поръчка може да бъде всяко българско или чуждестранно физическо или юридическо лице, както и техни обединения, както и всяко друго образувание, което има право да изпълнява строителство съгласно законодателството на държавата, в която то е установено.
Съгласно чл. 101, ал. 11 от ЗОП свързани лица не могат да бъдат самостоятелни участници в процедурата за възлагане на обществена поръчка, в това число и като участници в обединения.
Съгласно чл. 36, ал. 1 от Правилника за прилагане на Закона за обществените поръчки (ППЗОП) клон на чуждестранно лице може да е самостоятелен участник в процедурата за възлагане на обществената поръчка, ако може самостоятелно да подава оферти и да сключва договори съгласно законодателството на държавата, в която е установен. Участникът, определен за изпълнител на поръчката следва да представи гаранцияв размер на 5 % (пет на сто) от приетата общата договорна цена без ДДС.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

29/05/2017 (дд/мм/гггг)   17:00 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 6

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

30/05/2017 (дд/мм/гггг)   10:00 (чч:мм)

гр.Видин, пл.Бдинци №2, ет.6, Заседателна зала

Участници или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

(viii) Надзорен инженер – част „Отопление, вентилация и климатизация“
? висше образование с образователна степен „магистър” в област на висше образование „Технически науки“, специалност „Топлотехника“ или еквивалентно, когато образованието е придобито в чужбина;
? професионален опит – минимум 6 години;
(ix) Надзорен инженер – част „Пожарна и аварийна безопасност“
? висше образование с образователна степен „магистър” в направление на висше образование „Архитектура, строителство и геодезия“ (шифър 5.7), специалност „Пожарна безопасност и защита на населението“ или еквивалентно, когато образованието е придобито в чужбина;
? професионален опит – минимум 6 години;
(x) Договорен администратор
? висше образование с образователна степен „магистър” в област на висше образование „Технически науки“ (шифър 5.7) или „Право“ (шифър 3.6), или еквивалентно, когато образованието е придобито в чужбина;
? професионален опит – минимум 10 години;
? професионални квалификации в областта на договорните условия на ФИДИК, придобити в курс на обучение от организация, лицензирана от ФИДИК, или еквивалентни квалификации;
? специфичен опит като договорен администратор на минимум 1 обект, изпълнен съгласно договорните условия на ФИДИК или еквивалентни договорни условия;
(xi) Координатор по безопасност и здраве:
? висше образование с образователна степен „магистър” в област на висше образование „Технически науки“ (шифър 5.7) или еквивалентно, когато образованието е придобито в чужбина;
? завършен курс на обучение, за длъжностно лице по здраве и безопасност или еквивалентен;
? професионален опит – минимум 10 години
? специфичен професионален опит длъжностно лице по здраве и безопасност – минимум 3 год.;

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

В 10- дневен срок от изтичането на срока по чл.100, ал.3 от ЗОП
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 21/04/2017 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва