Деловодна информация
00042
РД-14-20 09/03/2017 (дд/мм/гггг)
да
да
09/03/2017 (дд/мм/гггг)
00042-2017-0004 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията 000695388
ул. Дякон Игнатий № 9
София BG411 1000 България
Петър Бенов-държавен експерт в отдел „Стратегическо развитие на видовете транспорт“, дирекция „Национална транспортна политика” в МТИТС +359 29409880
mail@mtitc.government.bg +359 29885094

Интернет адрес/и

https://www.mtitc.government.bg/

https://www.mtitc.government.bg/pk

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Изпълнителна агенция Проучване и поддържане на река Дунав 000513106
бул. Славянски № 6
Русе BG323 7000 България
Павлин Цонев-Изпълнителен директор на ИАППД +359 82823130
appd@appd-bg.org +359 82823131

Интернет адрес/и

http://www.appd-bg.org/site/news.php

http://www.appd-bg.org/site/wrap.php?16


I.2) Съвместно възлагане

ДА
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
https://www.mtitc.government.bg/pk/procedure/450
Горепосоченото/ите място/места за контакт
до следния адрес: (моля, посочете друг адрес)
НЕ  
Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията 000695388
ул. Дякон Игнатий № 11
София BG411 1000 България
Ангелина Василева - главен специалист в отдел Деловодство и архив +359 29409662
mail@mtitc.government.bg +359 29885094

Интернет адрес/и

https://www.mtitc.government.bg/

https://www.mtitc.government.bg/pk

НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Министерство или всякакъв друг национален или федерален орган, включително техни регионални или местни подразделения

I.5) Основна дейност 

транспорт, информационни технологии и съобщения

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

Изпълнение на драгаж за подобряване на условията за корабоплаване по фарватера на река Дунав от ркм 610 до ркм 374.100
45247100      BC38
Строителство

Настоящата обществена поръчка е за строителство и представлява извършване на текущо драгиране (изкоп под вода) в най-критични участъци за възстановяване на проектни дълбочини по фарватера според препоръките на Дунавската комисия в общия българо-румънски участък на река Дунав от ркм 610 (гр. Сомовит) до ркм 374.100 (гр. Силистра), транспортиране и депониране на драгираните маси, обратно в р. Дунав.
Драгажната дейност се извършва по фарватера на река Дунав от ркм 610 (гр. Сомовит) до ркм 374.100 (гр. Силистра), като конкретните зони на драгиране се избират точно след извършена преценка от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ ИАППД за тенденциите за оплитняване и потенциална опасност от образуване на прагове.
Драгираните материали се транспортират до място, определено като депо за разтоварване в река Дунав, за което ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ ИАППД изготвя схема. Разстоянието от зоната за драгиране до депото е не-повече от 5000 м.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
13600000      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45247100      BC38
II.2.3) Място на изпълнение
BG32

Драгажната дейност се извършва по фарватера на река Дунав от ркм 610 (гр. Сомовит) до ркм 374.100 (гр. Силистра)

1. Извършване на текущо драгиране в определени от Възложителя ИАППД зони за драгиране в най-критични участъци за възстановяване на проектни дълбочини по фарватера според препоръките на Дунавската комисия в българския участък за поддържане на река Дунав от ркм 610 (гр. Сомовит) до ркм 374.100 (гр. Силистра), включително транспортиране и депониране на драгираните маси, обратно в р. Дунав.
2. Драгирането се класифицира като земни работи – изкопи, изпълнени под вода, включително разтоварването й на предварително определено от възложителя депо в реката.
3. Обем на драгиране - общото количество драгаж е ориентировъчно в размер на 560 000 m? земна маса в плътно състояние за периода на договора. За всяко отделно възлагане обемът драгирана плътна земна маса се определя чрез хидрографни измервания и изчисления.
4. Драгажните работи ще се изпълнят при необходимост за период от три години след преценка на нуждите за драгиране (идентифицирани след оценка на направени хидрографни измервания, проследяване на прогнозите на водните нива, протичащите водни количества, както и метеорологичните прогнози в по-горните участъци на р. Дунав.
5. Извършването на драгажните работи започва в 10-дневен срок след получаването на писмено уведомление от Възложителя ИАППД, в което се посочва определената зона за драгиране и срока за извършване на драгажните работи в тази зона. Към писменото уведомление се прилага изготвен от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ ИАППД проект на драгаж, съдържащ обяснителна записка, драгажен план и схема с място за разтоварване/депониране в река Дунав на драгираните земни маси.
6. За безопасност в района на корабоплаване, в една зона на драгиране, не може да работи повече от едно драгажно съоръжение.
7. Възможно е едновременно възлагане на драгажни работи в повече от една зона за драгиране.
Критериите по-долу
 
ДА Срок на изпълнение на драгажни работи за 20 000 м3 плътни земни маси.    60
Цена
40
II.2.6) Прогнозна стойност
13600000      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
36

да


Възложителят запазва възможността за повторение на строителството от същия изпълнител при условията и реда на чл.79,ал.1,т.10 от ЗОП.В прогнозната стойност на поръчката по т. II.1.5. (13600000 лв) е включена стойността на предвиденото възможно повторение в размер на 6 800 000 лв без ДДС и с прогнозен обем на драгиране 560 000 m? земна маса в плътно състояние.
II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

Прогнозната ст-ст на поръчката(без повторението по II.2.7) е 6800000 лв без ДДС, за която към откриване на процедурата не е осигурено финансиране. Договорът ще бъде сключен при условията на отложено изпълнение по чл. 114 от ЗОП. Срокът за изпълнение на поръчката е 36 м., считано от датата на подписване на договора или до изчерпване на стойността на договора, което от двете настъпи по-рано.
 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Няма поставено изискване.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

1. Участниците да са реализирали минимален общ оборот за последните три приключили финансови години, изчислен на база годишните обороти.
2. Участниците да са реализирали минимален оборот в сферата попадаща в обхвата на поръчката /извършване на драгажни работи с идентичен предмет или сходен с предмета на поръчката/ за последните три приключили финансови години, изчислен на база годишните обороти.
Съответствието с изискванията по т.1 и т. 2 се декларират в ЕЕДОП, част IV: Критерии за подбор, Раздел Б "Икономическо и финансово състояние", т. 1а) и 2а) и се доказват при условията на чл. 67, ал. 5 и ал. 6 от ЗОП, чрез Справка за общ оборот и оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката /драгажни работи/ за последните три приключили финансови години.
Данните за общ оборот и за оборот в сферата, предмет на поръчката, включват последните три приключили финансови години в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си.
Легална дефиниция за „годишен общ оборот“ и „оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката“ е дадена в § 2, т. 66 и т. 67 от Допълнителните разпоредби на ЗОП.
3. Участниците да имат застраховка „Професионална отговорност“ .
Съответствието с изискването по т. 3 се декларира в ЕЕДОП, част IV: Критерии за подбор, Раздел Б "Икономическо и финансово състояние", т. 5 и се доказва при условията на чл. 67, ал. 5 и ал. 6 от ЗОП, чрез доказателства за наличие на застраховка "Професионална отговорност".


1. Mинимален общ оборот за последните три приключили финансови години в размер на 4 000 000 лв.
2. Минимален /в сферата/ оборот за извършени драгажни работи за последните три приключили финансови години – 2 000 000 лв.
3. Минимална застрахователна сума за застраховка "Професионална отговорност" - 600 000.00 лв.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1. Участниците да разполагат с годно техническо оборудване, необходимо за изпълнение на поръчката – драгажни плавателни средства, включително необходимите спомагателни кораби за извършване на драгажните работи с възможност за транспортиране и разтоварване на драгираната маса на разстояние до 5000 m. от зоната за драгиране. Съответствието с изискването по т. 1 се декларира в ЕЕДОП част IV: Критерии за подбор, Раздел В "Технически и професионални способности", т. 9 и се доказва при условията на чл. 67, ал. 5 и ал. 6 от ЗОП, с декларация, в която участникът вписва информация за оборудването, което ще бъде използвано за изпълнение на поръчката (драгажните плавателни средства и/или спомагателните кораби), както следва – уникален европейски идентификационен номер на кораба (УЕИН) или ИМО номер, знамето, под което плава, корабопритежател, наличие на работещи АИС транспондери на всяко от оборудването, заводска производителност в m?/h, данни за тип, вид, минимална и максимална дълбочина на драгиране под ниво вода - за драгажното съоръжение.
2.Да прилага система за управление на околната среда, съответстваща на стандарт БДС EN ISO 14001:2015 или еквивалент с област на приложение драгиране или добив на инертни /добавъчни/ материали и транспорт на драгирани /добити/ материали.
Сертификатът трябва да е валиден, издаден от независими лица, които са акредитирани по съответната серия европейски стандарти от Изпълнителна агенция „Българска служба за акредитация" или от друг национален орган по акредитация, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация, за съответната област или да отговарят на изискванията за признаване съгласно чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието.
Възложителят приема еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки.
Възложителят приема и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, когато участник не е имал достъп до такива сертификати или е нямал възможност да ги получи в съответните срокове по независещи от него причини.
Участникът трябва да е в състояние да докаже, че предлаганите мерки са еквивалентни на изискваните.
Съответствието по т. 2 се декларира в ЕЕДОП част IV: Критерии за подбор, Раздел Г "Стандарти за осигуряване на качеството и стандарти за екологично управление“ и се доказва при условията на чл. 67, ал. 5 и ал. 6 от ЗОП, с представянето на валиден сертификат.


1. Участниците да разполагат с годно техническо оборудване, необходимо за изпълнение на поръчката – минимум 3 броя драгажни плавателни средства, включително необходимите спомагателни кораби за извършване на драгажните работи с възможност за транспортиране и разтоварване на драгираната маса на разстояние до 5000 m. от зоната за драгиране. Драгажните плавателни средства, включително необходимите спомагателни кораби за извършване на драгажните работи следва да са надлежно окомплектовани с екипаж и да имат:
а) валидни корабни удостоверения на общността за плаване по вътрешните водни пътища или еквивалент, заедно с останалите документи по чл. 1.10 от Правилата за плаване по река Дунав, приети с Постановление № 83 на Министерския съвет от 2013 г. за приемане на Правила за плаване по река Дунав
или
б) валидни класификационни свидетелства или свидетелства за техническа годност за драгажните съоръжения и за другите кораби, ангажирани в драгажните работи.
2.Участниците имат валиден сертификат за управление на околната среда, съответстваща на стандарт БДС EN ISO 14001:2015 или еквивалент с област на приложение драгиране или добив на инертни /добавъчни/ материали и транспорт на драгирани /добити/ материали.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


1.Преди подписването на договора определеният изпълнител представя доказателства за наличието на технически ръководител, отговарящ на условията на чл.163а, ал.1-4 от Закона за устройство на територията.
2. Определеният за изпълнител, представя гаранция за изпълнение на договора в размер на 1 %(един) процент от стойността му, без ДДС в полза на възложителя МТИТС. Гаранцията се представя преди сключване на договора в една от формите, посочени в чл.111, ал. 5 от ЗОП, по избор на изпълнителя. Формата и съдържанието на банковата гаранция/застраховката се съгласува предварително с Възложителя.
3.Плащането се извършва след приемане на действително извършените драгажни работи в зоната на драгиране въз основа на следните документи: а)приемо-предавателен протокол за приемане на извършените драгажни работи, с приложени протоколи, хидрографни снимки, изпълнителни чертежи и др. и б) фактура, издадена от Изп-ля. Дължимите суми се превеждат по банков път в 30 дн. срок след искане на Изпълнителя.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

02/05/2017 (дд/мм/гггг)   17:30 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 10

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

03/05/2017 (дд/мм/гггг)   14:00 (чч:мм)

гр. София, ул. Дякон Игнатий 11

Получените оферти се отварят на публично заседание, на което могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

Прогнозната стойност на настоящата поръчка, без предвиденото възможно повторение по точка II.2.7, е 6 800 000 (шест милиона и осемстотин хиляди) лв., без ДДС.
Относно личното състояние на участниците:
1. В откритата процедура може да участва участник, който отговаря на условията на чл.10, ал.1 от ЗОП и изискванията на възложителя.
2. Възложителят отстранява от участие участник, за когото са налице условията по чл.54, ал.1 от ЗОП, чл.55, ал.1, т.1 от ЗОП, условията по чл.107 от ЗОП, както и обстоятелствата по чл.3, т.8 от Закона за икономическите и финансовите отношения с дружествата, регистрирани с юрисдикции с преференциален режим, свързаните с тях лица и техните действителни собственици.
3.При определени условия възложителят може да поиска от участниците да удължат срока на валидност на представената оферта. Ако участник не стори това, ще се счита, че не е обвързан с подаденото от него предложение и ще бъде отстранен от процедурата, поради това, че не отговаря на изисквания, поставени от възложителя.
4. Участник, който предложи цена за изпълнение на поръчката, която надвишава прогнозната стойност (6800000 лв., без ДДС), посочена от възложителя, ще бъде отстранен от участие в процедурата.
5. Съгласно чл.67, ал.6 от ЗОП преди сключването на договор за обществена поръчка участникът, определен за изпълнител, представя актуални документи, удостоверяващи липсата на основанията за отстраняване от процедурата, както и съответствието с критериите за подбор. Документите се представят и за подизпълнителите и третите лица, ако има такива.
6. Участниците могат да получат необходимата информация за задълженията, свързани с данъци и осигуровки, закрила на заетостта и условията на труд, които са в сила в РБ и относими към услугите, предмет на поръчката, както следва: а) относно задълженията, свързани с данъци и осигуровки: Национална агенция по приходите:
Информационен телефон на НАП: 0700 18 700; Интернет адрес: www.nap.bg;
б) относно задълженията, свързани със закрила на заетостта и условията на труд: Министерство на труда и социалната политика: Интернет адрес: http://www.mlsp.government.bg: София 1051, ул.Триадица №2; Телефон: 02 8119 443

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Съгласно чл. 197, ал. 1, т. 1 от ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 09/03/2017 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва