Деловодна информация
00797
93-ОП-1 16/01/2017 (дд/мм/гггг)
да
да
16/01/2017 (дд/мм/гггг)
00797-2017-0002 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Община Бургас 000056814
ул. Александровска 26
Бургас BG341 8000 България
Людмила Цонева +359 56907453
l.tsoneva@burgas.bg +359 56907254

Интернет адрес/и

http://www.burgas.bg/

http://www.burgas.bg/bg/notice/details/62/29607


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://www.burgas.bg/bg/notice/details/62/29607
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„Изготвяне на технически проект, изпълнение на СМР и упражняване на авторски надзор /инженеринг/ по обособени позиции
45000000      
Строителство

Предметът на поръчката предвижда изготвяне на технически проект, изпълнение на строително- монтажни работи (СМР) и упражняване на авторски надзор /инженеринг/ на следните обекти:
1. Реконструкция на учебно- производствена база на Професионална гимназия по механоелектротехника и електроника- гр. Бургас, сграда с идентификатор 07079.619.18.7 по КК на гр. Бургас, находяща се в ПИ с идентификатор 07079.619.18, УПИ II в кв. 9 по плана на ж.к. „Братя Миладинови“, гр. Бургас.
2. „Благоустрояване на дворно пространство, реконструкция на спортна площадка и оградa, ремонт и реконструкция на мрежи и съоръжения на техническата инфраструктура и изграждане нови такива в двора на Професионална гимназия по строителство, архитектура и геодезия „Кольо Фичето“- гр. Бургас, находяща се в ПИ с идентификатор 07079.619.17 по КК на гр.Бургас, УПИ IІ в кв. 9 по плана на ж.к. „Братя Миладинови“.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
1941933.82      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
да
само една обособена позиция

II.2) Описание 1

Реконструкция на учебно- производствена база на Професионална гимназия по механоелектротехника и електроника- гр. Бургас, сграда с идентификатор 07079.619.18.7 по КК на гр. Бургас, находяща се в ПИ с 1
II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
71240000      
45000000      
45110000      
45210000      
45454000      
45261410      
45231100      
45320000      
45421000      
45400000      
71000000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG341

Територията на град Бургас.

Предвижда се да се изпълнят дейности на обект: „Реконструкция на учебно- производствена база на Професионална гимназия по механоелектротехника и електроника- гр. Бургас, сграда с идентификатор 07079.619.18.7 по КК на гр. Бургас, находяща се в ПИ с идентификатор 07079.619.18, УПИ II в кв. 9 по плана на ж.к. „Братя Миладинови“, гр. Бургас.“
Дейностите, които следва да бъдат извършени са: изготвяне на технически проект съгласно изискванията на ЗУТ, НАРЕДБА № 4 ОТ 21 МАЙ 2001 Г. ЗА ОБХВАТА И СЪДЪРЖАНИЕТО НА ИНВЕСТИЦИОННИТЕ ПРОЕКТИ и други нормативни актове, изпълнение на строителство след издаване на разрешение за строеж за предвидените в техническите спецификации и техническата документация СМР и упражняване на авторски надзор в съответствие с чл. 162 от ЗУТ. Основните работи, които техническият проект следва да предвиди и които ще бъдат изпълнени са:
1. Реконструкцията на учебно- производствената база на ПГМЕЕ – Бургас целяща привеждането й в съответствие с изискванията за съвременното професионално-техническото обучение на учениците.
2. Изграждане на нови обслужващи и спомагателни помещения към учебно-производствената база, тъй като съществуващите не отговарят на изискванията за ползване като размери, височини, функционални връзки;
3. Привеждане на всички помещения в съответствие с нормите за противопожарни изисквания;.
4. Разчистване, чрез частично събаряне, на територия за спортни занимания.
Критериите по-долу
 
ДА Оценка на професионалната компетентност на персонала- „Ръководител екип – Архитект“    10
Оценка на професионалната компетентност на персонала- „Проектант по част „Конструктивна“    10
Оценка на професионалната компетентност на персонала- „Проектант по част „ОВК“    10
Предложен срок за проектиране    5
Предложен срок за изпълнение на строително- монтажни работи    5
Цена
60
II.2.6) Прогнозна стойност
915478.18      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
210

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014- 2020, Приоритетна ос 3: „Регионална образователна инфраструктура“, процедура: BG16RFOP001-3.002 ”ПОДКРЕПА ЗА ПРОФЕСИОНАЛНИТЕ УЧИЛИЩА В РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ”

Посочената прогнозна стойност в т.ІІ.2.6) е максимално предвиденият финансов ресурс за изпълнение на поръчката. Участник, чието ценово предложение надхвърля посочената прогнозна стойност ще бъде остранен от участие.

II.2) Описание 1

„Благоустрояване на дворно пространство, реконструкция на спортна площадка и оградa, ремонт и реконструкция на мрежи и съоръжения на техническата инфраструктура и изграждане нови такива в двора на Про 2
II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
71240000      
45000000      
45112000      
45236119      
45112710      
45231100      
45247112      
45232454      
45213316      
71000000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG341

Територията на гр. Бургас.

Предвижда се да се изпълнят дейности на обект: „Благоустрояване на дворно пространство, реконструкция на спортна площадка и оградa, ремонт и реконструкция на мрежи и съоръжения на техническата инфраструктура и изграждане нови такива в двора на Професионална гимназия по строителство, архитектура и геодезия „Кольо Фичето“- гр. Бургас, находяща се в ПИ с идентификатор 07079.619.17 по КК на гр.Бургас, УПИ IІ в кв. 9 по плана на ж.к. „Братя Миладинови“.
Дейностите, които следва да бъдат извършени са: изготвяне на технически проект съгласно изискванията на ЗУТ, НАРЕДБА № 4 ОТ 21 МАЙ 2001 Г. ЗА ОБХВАТА И СЪДЪРЖАНИЕТО НА ИНВЕСТИЦИОННИТЕ ПРОЕКТИ и други нормативни актове, изпълнение на строителство след издаване на разрешение за строеж за предвидените в техническите спецификации и техническата документация СМР и упражняване на авторски надзор в съответствие с чл. 162 от ЗУТ. Основните работи, които техническият проект следва да предвиди и които ще бъдат изпълнени са:
1. Благоустрояване на района около учебното заведение /зелените площи към бул. „Стефан Стамболов" и площите откъм бул. „Демокрация"/, включващо изграждане на парков кът пред училищните работилници и реконструкция на училищен двор към бул. „Ст. Стамболов” – влагане на дървени беседка и пергола; пейки, цветарници и материали и съоръжения за часовете по учебни практики; декоративна растителност; затревяване и изграждане на живи плетове и храстова растителност; монтаж на настилка от различни материали; доставка и монтаж на градинско соларно осветление; изграждане на частична поливна система /капково напояване и хидранти/.
2. Подмяна на съществуващата настилка и оборудване на спортното игрище, разположено във вътрешния двор на учебното заведение и обособяване на две баскетболни, едно волейболно и едно комбинирано футбол/ хандбал игрище. Дейностите по благоустрояването му включват и подмяна на отводняването на съществуващите сгради откъм вътрешния двор, както и подземните комуникации на територията на спортната площадка - дъждовна канализация, дренаж и др.
3. Ремонт и подмяна на ажурната /метална/ част на съществуващите огради по бул. „Стефан Стамболов" и бул. „Демокрация". Долната, масивна част на оградите е изпълнена от камък и е в добро състояние, предвижда се да се запази.
4. Изграждане на дренажна система за отвеждане на проникване на повърхностни води от прилежащото пространство и включването им към градска канализация; изграждане на дъждовна канализация; изместване на съществуващ водомерен възел във водомерна шахта на нормативно отстояние от регулацията на УПИ.
Критериите по-долу
 
ДА Оценка на професионалната компетентност на персонала- „Ръководител екип – Архитект“    10
Оценка на професионалната компетентност на персонала- „Проектант по част „Водоснабдяване и канализация“    10
Оценка на професионалната компетентност на персонала- „Проектант по част “Благоустрояване и Паркоустрояване“    10
Предложен срок за проектиране    5
Предложен срок за изпълнение на строително- монтажни работи    5
Цена
60
II.2.6) Прогнозна стойност
1026455.64      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
210

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014- 2020, Приоритетна ос 3: „Регионална образователна инфраструктура“, процедура: BG16RFOP001-3.002 ”ПОДКРЕПА ЗА ПРОФЕСИОНАЛНИТЕ УЧИЛИЩА В РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ”

Посочената прогнозна стойност в т.ІІ.2.6) е максимално предвиденият финансов ресурс за изпълнение на поръчката. Участник, чието ценово предложение надхвърля посочената прогнозна стойност ще бъде остранен от участие.
 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Участникът трябва да има регистрация в Централния професионален регистър на строителя (ЦПРС) към Строителната камара за изпълнение на строежи от категорията строеж, в която попада обекта на поръчката І група, минимум трета категория, а за чуждестранни лица – в аналогични регистри съгласно законодателството на държавата членка, в която са установени или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство. Документът, с който се доказва изискването е Удостоверение за вписване в ЦПРС към Строителната камара за изпълнение на строежи от категорията строеж, в която попада обекта на поръчката - за повече информация: http://register.ksb.bg/). В случай, че участникът е чуждестранно лице той може да представи валиден еквивалентен документ или декларация или удостоверение, издадени от компетентен орган на държава - членка на Европейския съюз, или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, доказващи вписването на участника в съответен регистър на тази държава.
В случай на обединение изискването се отнася до участника/участниците, които ще извършват дейностите по строителство.
Посоченият критерий за подбор се отнася и за двете обособени позиции.
При подаване на оферта участниците декларират съответствието с този критерий за подбор само като попълват съответния раздел в Единен европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП).
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

Участникът трябва да има застраховка „Професионална отговорност“ на участниците в проектирането и строителството по чл. 171 от ЗУТ, покриваща минималната застрахователна сума за проектант и строител за тази категория строеж, съгласно НАРЕДБА за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството, или съответен валиден аналогичен документ. Документи за доказване на изискването - съгласно чл. 62, ал. 1, т. 2 от ЗОП – доказателства за наличие на застраховка „Професионална отговорност“. Когато по основателна причина участникът не е в състояние да представи поисканите от възложителя документи, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ.
При подаване на оферта участниците декларират съответствието с този критерий за подбор само като попълват съответния раздел в ЕЕДОП.
Посоченият критерий за подбор се отнася и за двете обособени позиции.


Участникът трябва да има застраховка „Професионална отговорност“ на участниците в проектирането и строителството по чл. 171 от ЗУТ, покриваща минималната застрахователна сума за тази категория строеж - І група, минимум трета категория, съгласно НАРЕДБА за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството, или съответен валиден аналогичен документ.
Отнася се и за двете обособени позиции.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1. Участникът трябва да имат опит в изпълнение на следните дейности:
1.1. проектиране, идентично или сходно с предмета на настоящата обществена поръчка, изпълнено през последните 3 /три/ години, считано от датата на подаване на офертата. Документите, с които се доказва изпълнението на изискването са списък на услугите, които са идентични или сходни с предмета на обществената поръчка, с посочване на стойностите, датите и получателите, заедно с доказателство за извършената услуга.
1.2. изпълнение на строително- монтажни работи- СМР/ строителство и/ или проектиране и изпълнение на строеж/, идентично или сходно с предмета на настоящата обществена поръчка, изпълнено през последните 5 /пет/ години, считано от датата на подаване на офертата.
Документите, с които се доказва изпълнението на изискването са списък на строителството, идентично или сходно с предмета на поръчката, придружен с удостоверения за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото и вида, както и дали то е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания.
2. Участникът трябва да е сертифициран в областта на строителството по стандарт EN ISO 9001:2008 Система за управление на качеството за дейностите или еквивалентен. В случай на обединение изискването се отнася за участника/участниците, които ще извършват дейностите по строителство.
Документът, с който се доказва изпълнението на изискването е Сертификат, издаден от независими лица, които са акредитирани по съответната серия европейски стандарти от Изпълнителна агенция „Българска служба за акредитация“ или от друг национален орган по акредитация, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация, за съответната област или да отговарят на изискванията за признаване съгласно чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието. Възложителят приема еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки. Възложителят приема и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, когато участникът не е имал достъп до такива сертификати или е нямал възможност да ги получи в съответните срокове по независещи от него причини. В този случай участникът трябва да е в състояние да докаже, че предлаганите мерки са еквивалентни на изискваните.
Посочените критерии за подбор се отнасят и за двете обособени позиции.
При подаване на оферта участниците декларират съответствието с тези критерии за подбор само като попълват съответния раздел в ЕЕДОП.


1. Участникът трябва да имат опит в изпълнение на минимум 1 (една) от всяка от следните дейности:
1.1. проектиране, идентично или сходно с предмета на настоящата обществена поръчка, изпълнено през последните 3 /три/ години, считано от датата на подаване на офертата.
Под проектиране „сходно“ с предмета на поръчката следва да се разбира изпълнение на услуги по изработване на технически и/или работни инвестиционни проекти, свързани с изграждане и/или основен ремонт и/или реконструкция на сгради с обществено предназначение с включени площадкови мрежи на техническата инфраструктура и благоустрояване.
1.2. изпълнение на строително- монтажни работи- СМР/ строителство и/ или проектиране и изпълнение на строеж/, идентично или сходно с предмета на настоящата обществена поръчка, изпълнено през последните 5 /пет/ години, считано от датата на подаване на офертата.
За строителство „сходно“ с предмета на поръчката следва да се разбира изпълнение на СМР по изграждане и/или основен ремонт и/или реконструкция на сгради с обществено предназначение с включени площадкови мрежи на техническата инфраструктура и благоустрояване.
2. Участникът трябва да е сертифициран в областта на строителството по стандарт EN ISO 9001:2008 Система за управление на качеството за дейностите или еквивалентен.
Посочените критерии за подбор се отнасят и за двете обособени позиции.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


Условията за изпълнение на поръчката са указани в документацията за обществена поръчка.
За участника не следва да са налице обстоятелствата по чл. 54 от ЗОП и чл.3, т.8 от ЗИФОДРЮПДРСЛТДС, освен ако не са приложими изключенията по чл.4 от същия закон.
Гаранцията за изпълнение е в размер 3 % (три процента) от стойността на договора без ДДС, със срок на валидност минимум срока за изпълнение на договора, увеличен с 30 дни.
Условията, размерът и начинът на плащане са посочени в раздел VIII от документацията за обществената поръчка и проекта на договор.
Възложителят сключва писмен договор за обществена поръчка с определения изпълнител по реда на чл.112 от ЗОП.
Съгласно чл.67, ал.6 ЗОП, преди сключване на договор, участникът, избран за изпълнител предоставя актуални документи, удостоверяващи липсата на основанията за отстраняване от процедурата, както и съответствието с поставените критерии за подбор. Документите се представят и за подизпълнителите и третите лица, ако има такива.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

28/02/2017 (дд/мм/гггг)   17:15 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 6

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

01/03/2017 (дд/мм/гггг)   10:00 (чч:мм)

Сградата на Община Бургас, гр. Бургас, ул. "Александровска" № 26.

На публичното заседание може да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

1. Срокът за изготвяне на техническия инвестиционен проект по всички части е по предложение на участника не по- кратък от 30 (тридесет) календарни дни и не по-дълъг от 60 (шестдесет) календарни дни. Предложеният срок за изпълнение на проектирането следва да бъде цяло число!
Срокът за изготвяне на технически инвестиционен проект започва да тече от датата на сключване на договора и приключва с предаване на инвестиционния проект на Възложителя за съгласуване и оценка за съответствие на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите по реда на чл. 142, ал. 6 от ЗУТ.
2. Срокът за изпълнение на строителството е по предложение на участника не по- кратък от 180 (сто и осемдесет) календарни дни и не по – дълъг от 210 (двеста и десет) календарни дни. Предложеният срок за изпълнение на строителството следва да бъде цяло число!
Срокът за изпълнение на строително- монтажните работи започва да тече с подписване на Акт образец 2 и 2а за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво за обекта по Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и приключва с издаване на Акт образец 15 за установява годността за приемане на строежа.
3. Гаранционни срокове за строителните дейности са съгласно предвидените в чл. 20, ал. 4 Наредба № 2 от 31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти.
4. С оглед изискването, участниците да извършат оглед на място и да се запознаят със специфичните условия за изпълнение на поръчката, и във връзка с чл. 45, ал. 2 от ЗОП, Възложителят определя срок за получаване на офертите по- дълъг от минимално определения в чл. 74, ал. 1 от ЗОП.
5. Органите, от които участниците могат да получат необходимата информация, свързана с данъци и осигуровки, опазване на околната среда, закрила на заетостта и условията на труд, които са в сила в страната и са приложими към строителството и предоставяните услуги са НАП, Министерство на околната среда и водите, Агенция по заетостта и Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“ (http://nap.bg, http://www3.moew.government.bg, www.mlsp.government.bg, http://www.gli.government.bg, http://www.az.government.bg/).

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

На основание чл.197, ал.1, т. 1 от ЗОП жалба може да се подава в 10-дневен срок от изтичане на срока по чл. 103, ал. 3 от ЗОП - срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за одобряване на обявлението за изменение или допълнителна информация.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 16/01/2017 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва