Деловодна информация
00007
13.00-11 10/01/2017 (дд/мм/гггг)
да
да
10/01/2017 (дд/мм/гггг)
00007-2017-0003 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Община Мездра 000193371
ул. Христо Ботев №27
гр. Мездра BG313 3100 България
Диана Павлова +359 91092116
mezdra@mail.bg +359 91092523

Интернет адрес/и

www.mezdra.bg

http://mezdra.bg/?page_id=4693


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://mezdra.bg/?p=18162
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„Избор на изпълнител за пълен инженеринг на сградите, обект на интервенция във връзка с реализацията на проект "Енергийно-спестовни мерки в сгради на образователната инфраструктура в град Мездра"
45214000      
Строителство

Предмета на поръчката включва проектиране, строителство и авторски надзор за изпълнение на проект „Енергийно-спестовни мерки в сгради на образователната инфраструктура в град Мездра" по договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG16RFOP001-2.00-0180-C01
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
697717      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
да
само една обособена позиция

II.2) Описание 1

Обособена позиция 1: обект детска градина „ОДЗ 1”, обект „ОДЗ 2”; обект ОУ „Кирил и Методий”; обект СОУ „Иван Вазов” 1
II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45214000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG313

гр. Мездра

Предмета на поръчката включва проектиране, строителство и авторски надзор.
Участникът изготвя работните проекти за всяка една от сградите в обособената позиция, съгласно предписаните като задължителни мерки в енергийното обследване на конкретната сграда и като неотложни в техническия паспорт. Работните проекти за нуждите на обновяването следва да бъдат изготвени съгласно изискванията на Закона за устройство на територията (ЗУТ). Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (обн., ДВ. бр. 51 oт 2001 г.) и приложимата нормативна уредба по проектните части включени в обхвата на работния проект за нуждите на обновяването в зависимост от допустимите за финансиране дейности. Работните проекти следва да бъдат придружени с подробни количество-стойности сметки по приложимите части.
Работните проекти следва да бъдат надлежно съгласувани с всички експлоатационни дружества, обслужващи сградата/ите и други съгласувателни органи и одобрен от главния архитект на Общината и да бъде издадено разрешение за строеж. В обяснителните записки на работния проект експертите - проектанти на Изпълнителя следва подробно да опишат необходимите изходни данни, дейности, технико-икономически показатели, спецификация па предвидените за влагане строителни продукти (материали, изделия, комплекти и системи) с технически изисквания към тях в съответствие с действащи норми и стандарти и технология на изпълнение, количествени и стойностни сметки. Обхвата на проектиране е подробно определен в техническата спецификация. Изпълнението на СМР за обновяване за енергийна ефективност на сградите се извършва в съответствие с част „Строителство” от ЗУТ и започва след издаване на разрешение за строеж от компетентните органи за обекта и подписване на Протокол образец 2 за откриване на строителната площадка за всяка една сграда. Разрешение за строеж се издава от общинската администрация при представяне на техническа документация с оценено съответствие за всяка една сграда. Строителят (юридическото лице, притежаващо съответната компетентност) изпълнява СМР за обновяване за енергийна ефективност за обекта в съответствие с издадените строителни книжа, условията на договора и изискванията на чл. 163 и чл. 163а от ЗУТ.
Обстоятелствата, свързани със започване, изпълнение и въвеждане в експлоатация (приемане) на СМР за обновяване за енергийна ефективност, ще се удостоверяват със съставяне и подписване от участниците на съответните актове и протоколи съобразно Наредба №3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството. Всички образци на документи, които засягат инвестиционния процес, ще се подписват от представители на Възложителя.
За всяка една от сградите в обособената позиция, се съставя досие с актовете и протоколите по време на строителството.Изпълнителят, ще упражнява авторския надзор по време на строителството, съгласно одобрените проектни документации и приложимата нормативна уредба посредством експерти те проектанти по отделните части на проекта или упълномощени от тях лица при условие, че упълномощените лица притежават квалификация, съответстваща на заложените в процедурата минимални изисквания към съответния експерт проектант и са предварително одобрени от Възложителя.
Изпълнителят, чрез своите експерти, е длъжен да бъде на разположение на Възложителя през цялото времетраене на обновителните и ремонтни дейности. Изпълнителят се задължава да упражнява авторски надзор в следните случаи:
а/ Във всички случаи, когато присъствието на проектант на обекта е наложително. б/ Периодични проверки на обекта за упражняване на авторския надзор. в/ За участие в приемателна комисия на извършените строително - монтажни работи.г/ При подписване на актове и протоколи от Наредба 3 за съставяне на актове и протоколи по време на строителството.
Критериите по-долу
 
ДА Техническо предложение    70
Цена
30
II.2.6) Прогнозна стойност
340654      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
10

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
Проект BG16RFOP001-2.001-0180 „Енергийно-спестовни мерки в сгради на образователната инфраструктура в град Мездра"

II.2) Описание 1

Обособена позиция 2: Обект ОУ „Христо Ботев”. 2
II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45214000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG313

гр. Мездра

Предмета на поръчката включва проектиране, строителство и авторски надзор.
Участникът изготвя работните проекти за всяка една от сградите в обособената позиция, съгласно предписаните като задължителни мерки в енергийното обследване на конкретната сграда и като неотложни в техническия паспорт. Работните проекти за нуждите на обновяването следва да бъдат изготвени съгласно изискванията на Закона за устройство на територията (ЗУТ). Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (обн., ДВ. бр. 51 oт 2001 г.) и приложимата нормативна уредба по проектните части включени в обхвата на работния проект за нуждите на обновяването в зависимост от допустимите за финансиране дейности. Работните проекти следва да бъдат придружени с подробни количество-стойности сметки по приложимите части.
Работните проекти следва да бъдат надлежно съгласувани с всички експлоатационни дружества, обслужващи сградата/ите и други съгласувателни органи и одобрен от главния архитект на Общината и да бъде издадено разрешение за строеж. В обяснителните записки на работния проект експертите - проектанти на Изпълнителя следва подробно да опишат необходимите изходни данни, дейности, технико-икономически показатели, спецификация па предвидените за влагане строителни продукти (материали, изделия, комплекти и системи) с технически изисквания към тях в съответствие с действащи норми и стандарти и технология на изпълнение, количествени и стойностни сметки. Обхвата на проектиране е подробно определен в техническата спецификация. Изпълнението на СМР за обновяване за енергийна ефективност на сградите се извършва в съответствие с част „Строителство” от ЗУТ и започва след издаване на разрешение за строеж от компетентните органи за обекта и подписване на Протокол образец 2 за откриване на строителната площадка за всяка една сграда. Разрешение за строеж се издава от общинската администрация при представяне на техническа документация с оценено съответствие за всяка една сграда. Строителят (юридическото лице, притежаващо съответната компетентност) изпълнява СМР за обновяване за енергийна ефективност за обекта в съответствие с издадените строителни книжа, условията на договора и изискванията на чл. 163 и чл. 163а от ЗУТ.
Обстоятелствата, свързани със започване, изпълнение и въвеждане в експлоатация (приемане) на СМР за обновяване за енергийна ефективност, ще се удостоверяват със съставяне и подписване от участниците на съответните актове и протоколи съобразно Наредба №3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството. Всички образци на документи, които засягат инвестиционния процес, ще се подписват от представители на Възложителя.
За всяка една от сградите в обособената позиция, се съставя досие с актовете и протоколите по време на строителството.Изпълнителят, ще упражнява авторския надзор по време на строителството, съгласно одобрените проектни документации и приложимата нормативна уредба посредством експерти те проектанти по отделните части на проекта или упълномощени от тях лица при условие, че упълномощените лица притежават квалификация, съответстваща на заложените в процедурата минимални изисквания към съответния експерт проектант и са предварително одобрени от Възложителя.
Изпълнителят, чрез своите експерти, е длъжен да бъде на разположение на Възложителя през цялото времетраене на обновителните и ремонтни дейности. Изпълнителят се задължава да упражнява авторски надзор в следните случаи:
а/ Във всички случаи, когато присъствието на проектант на обекта е наложително. б/ Периодични проверки на обекта за упражняване на авторския надзор. в/ За участие в приемателна комисия на извършените строително - монтажни работи.г/ При подписване на актове и протоколи от Наредба 3 за съставяне на актове и протоколи по време на строителството.
Критериите по-долу
 
ДА Техническо предложение    70
Цена
30
II.2.6) Прогнозна стойност
357063      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
10

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
Проект BG16RFOP001-2.001-0180 "Енергийно-спестовни мерки в сгради на образователната инфраструктура в град Мездра" по ОПРР

 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Участникът трябва да има регистрация в Централния професионален регистър на строителя (ЦПРС) към Строителната камара за изпълнение на строежи от категорията строеж, в която попадат обектите на поръчката, както следва: І група минимум трета категория, а за чуждестранни лица – в аналогични регистри съгласно законодателството на държавата членка, в която са установени или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство.
В случай на обединение изискването се отнася до участника/участниците, които ще извършват дейностите по строителство.
При подаване на оферта участниците попълват тази информация в част IV: Критерии за подбор - А Годност в ЕЕДОП.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

Участникът трябва да има валидна застраховка „Професионална отговорност“ на участниците в строителството и проектирането по чл. 171 от ЗУТ, с праг не по-малък от минималните застрахователни суми за проектиране и строителство за съответната категория строеж, съгласно Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството, която застраховка следва да покрива вреди причинени на други участници в строителството и/или трети лица, вследствие на неправомерни действия или бездействия при или по повод изпълнение на задълженията им, или съответен валиден аналогичен документ. За чуждестранните участници – да имат застраховка професионална отговорност за проектиране и строителство или гаранция в друга държава - членка на Европейския съюз, или в страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство с праг не по-малък от минималните застрахователни суми за проектиране и строителство за съответната категория строеж.
При подаване на оферта участниците попълват тази информация в част IV: Критерии за подбор - Б Икономическо и финансово състояние в ЕЕДОП.


Застраховката „Професионална отговорност“ на участниците в строителството и проектирането по чл. 171 от ЗУТ да е с общ лимит на отговорността покриваща минималните застрахователни суми за проектиране и строителство за съответните категории строежи, предмет на поръчката по обособени позиции (трета категория)
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1. Участниците трябва да имат опит в:
1.1. проектирането, идентично или сходно с предмета на настоящата обществена поръчка, изпълнено през последните 3 /три/ години, считано от датата на подаване на офертата.
Под проектиране „сходно“ с предмета на поръчката следва да се разбира:
Услуги по изработване на технически инвестиционни проекти свързани с реализация на енергоефективни мерки в сгради, вкл. ремонтни строителни работи по полагане на хидро и топло изолация и поставяне на дограма на сгради за въвеждане енергоефективни мерки в съществуващи сгради, с РЗП (разгъната застроена площ) общо: 1500 кв. м.
1.2. изпълнението на СМР/ строителство и/ или проектиране и изпълнение на строеж/, идентично или сходно с предмета на настоящата обществена поръчка, изпълнено през последните 5 /пет/ години, считано от датата на подаване на офертата.
Под „идентично или сходно строителство“ следва да се разбира извършването на всяка една от посочените видове мерки за енергийна ефективност (СМР):
• Топлоизолация на покрив;
• Топлоизолация на стени;
• Подмяна на дограма;
• Подмяна на ел. осветление;
• Подмяна на ОВК инсталации;
* За покриване на това минимално изискване е достатъчно всяка една от посочените видове мерки за енергийна ефективност да е изпълнена на поне един обект с РЗП: минимум 750 кв.м.
2. Участниците следва да разполагат със следните инструменти, съоръжения и техническо оборудване, които ще бъдат използвани при изпълнение на поръчката:
- Заваръчен апарат – мин. 2 бр.
- Оградни пана – мин. 200 м.л.
- Тръбно скеле – мин. 1000 м2,
- Пробивна техника - мин. 3 бр.,
- Товарни автомобили –мин. 2 бр.
- Металорежещи инструменти- мин. 2 бр.
3. Участникът трябва да предложи инженерно–технически състав и екип от проектанти, ръководно експертен екип и работници за СМР за изпълнение на поръчката, съответстващи на изискванията на Възложителя.
4. Участникът следва да притежава следните валидни сертификати:
Сертификат за внедрена система за управление на качеството по стандарт ISO 9001:2008 или еквивалентен с обхват строителство;
2. Сертификат за внедрена система за управление на околната среда по стандарт ISO 14001:2004 или еквивалентен с обхват строителство;
3. Сертификат за внедрена система за управление на здравословните и безопасни условия на труд по стандарт BS OHSAS 18001:2007 или еквивалентен с обхват строителство.
При подаване на оферта участниците попълват само съответния раздел в ЕЕДОП.


Изисквано минимално ниво и състав към експертите и персонала по т.3 е както следва:
Архитект- да притежава пълна проектантска правоспособност по ЗКАИИП или еквивалент; Конструктор- висше образование, специалност ПГС или строителство на сгради и съоръжения или еквивалент; да притежава пълна проектантска правоспособност по ЗКАИИП или еквивалент. За чуждестранните участници, еквивалентни документи за притежаваната проектантска правоспособност, издадени от държавата в която са установени. Строителен инженер, който ще осъществява технически контрол по част „Конструктивна”-висше образование, валидно удостоверение за пълна проектантска правоспособност;валидно удостоверение за Технически Контрол по част „Конструктивна” от КИИП или да е вписан в еквивалентен списък или регистър, поддържан от компетентен орган в държава - членка на Европейския съюз, или в друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство;Проектант по част „Енергийна ефективност”, притежаващ пълна проектантска правоспособност;За чуждестранните участници, еквивалентни документи за притежаваната проектантска правоспособност, издадени от държавата в която са установени.;Проектант по част „Електро” – електро-инженер, който да отговаря на следните минимални изисквания: да притежава пълна проектантска правоспособност по ЗКАИИП или еквивалент;За чуждестранните участници, еквивалентни документи за притежаваната проектантска правоспособност, издадени от държавата в която са установени.; Проектант по част „Пожарна безопасност” – инженер, който да отговаря на следните минимални изисквания:да притежава пълна проектантска правоспособност по ЗКАИИП или еквивалент;За чуждестранните участници, еквивалентни документи за притежаваната проектантска правоспособност, издадени от държавата в която са установени. Проектант по част „ПБЗ”– инженер, който да отговаря на следните минимални изисквания: да притежава пълна проектантска правоспособност по Закона за камарите на архитектите и инженерите в инвестиционното проектиране или еквивалент;За чуждестранните участници, еквивалентни документи за притежаваната проектантска правоспособност, издадени от държавата в която са установени. Проектант по част „Управление на отпадъците” – инженер - да притежава пълна проектантска правоспособност по ЗКАИИП или еквивалент;За чуждестранните участници, еквивалентни документи за притежаваната проектантска правоспособност, издадени от държавата в която са установени. Проектант по част „ОВК” – инженер - да притежава пълна проектантска правоспособност по ЗКАИИП или еквивалент;За чуждестранните участници, еквивалентни документи за притежаваната проектантска правоспособност, издадени от държавата в която са установени. Проектант по част „Геодезия” – инженер - да притежава пълна проектантска правоспособност по ЗКАИИП или еквивалент;За чуждестранните участници, еквивалентни документи за притежаваната проектантска правоспособност, издадени от държавата в която са установени.За ръководно-експертния екип и работници за СМР за изпълнение на поръчката, както следва: 1. Ръководно – експертен екип:1.1. Строителен инженер с професионален опит минимум 3 г. или строителен техник с професионален опит минимум 5 г. -1 бр. 1.2. Контрол по качеството - 1 бр.; 1.3 Специалист по здравословни и безопасни условия на труд – 1 бр.; 2. Квалифицирани работници; 2.1. Работници топлоизолация - 10 бр.; 2.2 Работници ОВК – 10 бр.; 2.3. Ел. работници - 4 бр.; 2.4. Бояджии - 4 бр.; 3. Общи работници – 5 бр. Преди сключване на договор за обществена поръчка, възложителят изисква от участника, определен за изпълнител, да представи списък и необходимите документи за доказване опита и професионалната квалификация на ръководно-експертен екип /персонал/ за изпълнение на поръчката и работници за СМР включително и доказателства за минимални изисквания към строителен инженер/строителен техник, експерта по контрола по качество и проектантския съставПри подаване на оферта участниците попълват само съответния раздел в ЕЕДОП
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

20/02/2017 (дд/мм/гггг)   17:00 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 6

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

21/02/2017 (дд/мм/гггг)   10:00 (чч:мм)

Сградата на Община Мездра, ул. Христо Ботев №27, Малката заседателна зала на четвърти етаж.

Получените оферти се отварят на публично заседание, на което могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

Гаранцията за обезпечаване изпълнението на договора в размер 5% (пет на сто) от стойността на договора без ДДС се представя от участника, определен за изпълнител, при подписване на договора. Условията и сроковете за задържане или освобождаване на гаранцията за изпълнение са посочени в проекта на договора за обществената поръчка.
Отстраняване от участие:
1. Комисията предлага за отстраняване участник който не отговаря на изискванията за лично състояние по чл.54 от ЗОП. 2. Участник, който не отговаря на поставените критерии за подбор или не изпълни друго условие, посочено в обявлението за обществена поръчка или в документацията; 3. участник, който е представил оферта, която не отговаря на:
• предварително обявените условия на поръчката;
• правила и изисквания, свързани с опазване на околната среда, социалното и трудовото право, приложими колективни споразумения и/или разпоредби на международното екологично, социално и трудово право, които са изброени в приложение № 10 към чл. 115 ЗОП;
4. участник, който не е представил в срок обосновката по чл. 72, ал. 1 ЗОП или чиято обосновка не е приета съгласно чл. 72, ал. 3 – 5 ЗОП;
5. участници, които са свързани лица.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

На основание чл.197, ал.1, т.1 от ЗОП жалба може да се подава в 10-дневен срок от изтичане на срока по чл.100, ал.3 от ЗОП срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за одобряване на обявлението за изменение или за допълнителна информация.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 10/01/2017 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва