Деловодна информация
00051
ПО-01-10-892 10/08/2016 (дд/мм/гггг)
да
да
10/08/2016 (дд/мм/гггг)
00051-2016-0004 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Община Видин 000159508
пл. Бдинци № 2, Информационен център
Видин BG311 3700 България
инж. Цветан Асенов - зам.-кмет УТРИ +359 94609416
kmet@vidin.bg +359 94601132

Интернет адрес/и

www.vidin.bg

http://vidin.bg//pages/Doizgrajdane-i-vyvejdane-v-eksploataciq-na-Prechis-1866


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://vidin.bg//pages/Doizgrajdane-i-vyvejdane-v-eksploataciq-na-Prechis-1866
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„Доизграждане и въвеждане в експлоатация на Пречиствателна станция за отпадъчни води (ПСОВ) – град Видин”
45252127      
Строителство

Предметът на настоящата обществената поръчка е „Доизграждане и въвеждане в експлоатация на Пречиствателна станция за отпадъчни води (ПСОВ) – град Видин” в съответствие с Договорните условия на Международната федерация на инженерите-консултанти /FIDIC - F?d?ration International des Ing?nieurs-Conseils/ за строителни и инженерни обекти, проектирани от възложителя („Червена книга)” издание 1999 г. и изискванията на Закона за устройство на територията (ЗУТ) и подзаконовите актове по неговото приложение.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
18066984.90      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
II.2.3) Място на изпълнение
BG311

Територията на град Видин, Република България – поземлен имот с идентификатор No 10971.510.175 по кадастралната карта на гр. Видин, Южна промишлена зона.

Предметът на обществената поръчка включва минимум, но не се ограничава до, следните дейности:
а)Изпълнение на строително-монтажни работи, в съответствие с одобрените работни проекти и заложените в Техническата спецификация изисквания;
б)Доставяне, монтиране и пускане в експлоатация на технологично и друго оборудване, свързано с процесите на пречистване на отпадъчните води и обработка на утайките;
в)Осъществяване на технически решения и доработки на проекта при необходимост, технологичен контрол и съдействие при въвеждане на Обекта в експлоатация;
г)Изпълнение на всички други строителни и монтажни работи (СМР), които са необходими за изпълнението на техническите и функционалните изисквания съгласно работния инвестиционен проект, Техническите спецификации и офертата на Изпълнителя, както и всички СМР и други дейности, които (въпреки че не са споменати в Договора) са необходими за стабилността или за завършването, или за надеждна и ефикасна експлоатация на Обекта;
д)Изготвяне на екзекутивна документация и кадастрални заснемания на целия обект съгласно чл. 52 от Закона за кадастъра и имотния регистър;
е)Извършване на изпитания на съоръженията и изготвяне на необходимата документация, съгласно Наредба № 3/31.07.2003 г., както и предаване на Обекта, съгласно действащото в момента законодателство (Наредба № 2 от 31.07.2003 г.);
ж)Изготвяне на документация за експлоатация на оборудването и съоръженията.
з)Обучаване на персонала за наблюдение на пречиствателните процеси и поддръжка на новоизградените съоръжения на ПСОВ;
и)Постигане на изисквания пречиствателен ефект, гарантиране показателите за заустване, съгласно работния проект и разрешителното за заустване и покриване на необходимите гаранции съгласно Договора;
к)Гарантиране отстраняването на евентуално появили се дефекти в едногодишния период, след издаване на разрешението за ползване и Сертификата за Приемане, .
л)Наблюдение на пречиствателните процеси и подпомагане на експлоатационния персонал при поддръжката на ПСОВ през Срока за Съобщаване на Дефекти.
Критериите по-долу
 
ДА Време за завършване    30
Цена
70
II.2.6) Прогнозна стойност
18066984.90      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
365

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
ОПОС 2014–2020, Пр.ос 1 „Води“, Процедура BG16M1OP002-1.005 за директно предоставяне на БФП по „Втора фаза на проект за изграждане на ВиК инфраструктура,чието изпълнение е стартирало по ОПОС 2007-2013

 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

В съответствие с чл. 60, ал. 1 от ЗОП Възложителят изисква участникът бъде вписан в Централния професионален регистър на строителя (ЦПРС) към Камарата на строителите в България (КСБ), съгласно чл. 3, ал. 2 от Закона за Камарата на строителите (ЗКС) и Правилника за реда за вписване и водене на ЦПРС, за изпълнение на строежи от “Четвърта група: „Строежи от благоустройствената инфраструктура, хидротехническото строителство и опазването на околната среда” - строежи от “Втора категория” , а за чуждестранни лица - в аналогични регистри съгласно законодателството на държавата, в която са установени.
Доказва се с представянето на:
а)заверено копие на валидно удостоверение за вписване в ЦПРС за изпълнение на строежи от четвърта група, втора категория или
б)декларация или удостоверение за наличието на такава регистрация от компетентните органи, съгласно съответния национален закон, за участниците – чуждестранни лица.
В случай, че участникът в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, удостоверението за регистрация в ЦПРС се изисква от членове на обединението, който ще изпълняват строителни дейности.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

Участниците в процедурата за възлагане на обществената поръчка трябва да отговарят на следните минимални изисквания за икономическо и финансово състояние:
а) да е реализирал общ оборот (нетни приходи от продажби) за последните три приключили финансови години (2013, 2014г. и 2015г.) в размер равен или надвишаващ 34 000 000 лв. (тридесет и четири милиона лева);
б) да е реализирал общ оборот (нетни приходи от продажби) от строителство (ново строителство и/или основен ремонт, и/или реконструкция, и/или модернизация, и/или разширение, и/или рехабилитация) за последните три приключили финансови години (2013, 2014г. и 2015г.) в размер равен или надвишаващ 17 000 000 лв. (седемнадесет милиона лева);
в) да има валидна застраховка "Професионална отговорност" в областта на строителството за вреди, причинени на други участници в строителството и/или на трети лица, вследствие на неправомерни действия или бездействия при или по повод изпълнение на задълженията си, с покритие не по-малко от предвиденото в чл. 5, ал. 2 от Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството (обн., ДВ., бр.17 от 02.03.2004г.). Чуждестранните участници в процедурата представят еквивалентен документ съобразно действащото законодателство в държавата, в която са регистрирани;


Всеки участник в процедурата за възлагане на обществената поръчка трябва да отговаря на следните минимални изисквания за икономическо и финансово състояние:
а) да е реализирал общ оборот (нетни приходи от продажби) за последните три приключили финансови години (2013, 2014г. и 2015г.) в размер равен или надвишаващ 34 000 000 лв. (тридесет и четири милиона лева);
б) да е реализирал общ оборот (нетни приходи от продажби) от строителство (ново строителство и/или основен ремонт, и/или реконструкция, и/или модернизация, и/или разширение, и/или рехабилитация) за последните три приключили финансови години (2013, 2014г. и 2015г.) в размер равен или надвишаващ 17 000 000 лв. (седемнадесет милиона лева);
в) да има валидна застраховка "Професионална отговорност" в областта на строителството за вреди, причинени на други участници в строителството и/или на трети лица, вследствие на неправомерни действия или бездействия при или по повод изпълнение на задълженията си, с покритие не по-малко от предвиденото в чл. 5, ал. 2 от Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството (обн., ДВ., бр.17 от 02.03.2004г.). Чуждестранните участници в процедурата представят еквивалентен документ съобразно действащото законодателство в държавата, в която са регистрирани;
При участие на обединения, които не са юридически лица, минималните изисквания за икономическо и финансово състояние се прилагат както следва:
- изискванията по букви „а“ и „б“ се прилагат и доказват от обединението участник, а не от всяко от лицата, включени в него;
- изискването по буква „в“ се прилага за всеки член на обединението, който ще изпълнява строителни дейности;
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1. Изискване за опит в изпълнението на строителство, еднакво или сходно с предмета на настоящата обществена поръчка, изпълнено през последните 5 (пет) години, считано от датата на подаване на офертата, а именно: строителство (ново строителство и/или основен ремонт, и/или реконструкция, и/или модернизация, и/или разширение, и/или рехабилитация) на минимум една пречиствателна станция за отпадъчни води (ПСОВ) с капацитет на биологично пречистване от минимум 50 000 (петдесет хиляди) еквивалент жители, с пълно биологично пречистване с отстраняване на биогенни елементи азот и фосфор и анаеробно изгниване на утайката с оползотворяване на биогаза. За изпълнено строителство се приема строителството на обекти, за които има издадено разрешение за ползване/удостоверение за въвеждане в експлоатация, или са налице еквиваленти документи за обекти, изпълнени извън страната.
2. Участникът да прилага (има внедрени) следните системи за управление, с обхват строителна дейност, както следва:
?Система за управление на качество (ISO 9001:2008 или еквивалентна) ;
?Система за управление на здравословни и безопасни условия на труд (ISO 18001:2007 или еквивалентна);
?Система за управление на околната среда (OHSAS 18001:2002 или еквивалентна);
3. Участникът да разполага с екип за изпълнение на поръчката (ръководен и технически персонал), включващ следните ключови експерти:
(i)Ръководител на екипа ;
(ii)Ръководител на строителния обект;
(iii)Инженер „Пречистване на водите“;
(iv)Инженер „Електро и КИПиА“ ;
(v)Договорен администратор;
(vi)Специалист „Контрол на качеството“;
(vii)Специалист „Здравословни и безопасни условия на труд“
Участникът няма право да посочва за ключови експерти, лица, които вече е обозначил като такива в друга висяща процедура за възлагане на обществена поръчка или да посочва едно и също лице за повече от една позиция на ключов експерт в настоящата обществена поръчка.
Квалификацията и професионалният опит, които трябва да притежават ключовите експерти са подробно описани в Том II - Книга I „Указания за участие в процедура за възлагане на обществена поръчка“, Глава втора „Изисквания към участниците“, Раздел III “Критерии за подбор“, т. III.4. „Минимални технически и професионални способности“, § 80, буква „в“ от Документацията за участие в обществената поръчка.


1. Изискване за опит в изпълнението на строителство, еднакво или сходно с предмета на обществената поръчка съгласно горепосоченото изискване;
2. Участникът да прилага/има внедрени Система за управление на качество (ISO 9001:2008 или еквивалентна);Система за управление на здравословни и безопасни условия на труд (ISO 18001:2007 или еквивалентна);Система за управление на околната среда (OHSAS 18001:2002 или еквивалентна);
3. Участникът да разполага с екип от ключови експерти със следните позиции, квалификация и професионален опит:
-Ръководител на екипа-висше образование с обр. степен „магистър” в направление на висше образование „Архитектура,строителство и геодезия“(шифър 5.7) или еквивалентно, когато образованието е придобито в чужбина;проф. опит в сферата на строителството – минимум 15 г.;специфичен опит като ръководител проект или ръководител строителен обект на минимум 2 обекта по строителството на ПСОВ, изпълнени съгласно договорните условия на ФИДИК или еквивалентни договорни условия;
-Ръководител на строителния обект-висше образование с обр. степен „магистър” в направление на висше образование „Архитектура,строителство и геодезия“(шифър 5.7) или еквивалентно, когато образованието е придобито в чужбина;проф. опит в сферата на строителството–минимум 10г.;специфичен опит като ръководител проект или ръководител строителен обект на минимум 1 обект по строителството на ПСОВ и/или инфраструктурни обекти, свързани с водоснабдяване и канализация, изпълнени съгласно ДУ на ФИДИК или еквивалентни договорни условия;
-Инженер „Пречистване на водите“-висше образование с обр. степен „магистър” в направление на висше образование „Архитектура, строителство и геодезия“(шифър 5.7), специалност „Водоснабдяване и канализация“, специализация "Пречистване на водите" или еквивалентно, когато образованието е придобито в чужбина;проф. опит в областта на инвестиционните проекти във водния сектор–минимум 10г.;специфичен опит като член на екип по управление и изпълнение на минимум 2 обекта по строителството на ПСОВ;наличие на пълна проектантска правоспособност;
-Инженер „Електро и КИПиА“ - висше образование с обр. степен „магистър” в направление на висше „Електротехника, електроника и автоматика“(шифър 5.2) или еквивалентно, когато образованието е придобито в чужбина;проф. опит–минимум 10 г.; специфичен опит като специалист по електро и/или КИПиА на минимум 2 обекта по строителството на ПСОВ;наличие на пълна проектантска правоспособност;
-Договорен администратор-висше образование с обр. степен „магистър” в направление на висше образование „Архитектура, строителство и геодезия“(шифър 5.7) или „Право“(шифър 3.6) или еквивалентно, когато образованието е придобито в чужбина; проф. опит–минимум 10г.;професионални квалификации в областта на ДУ на ФИДИК, придобити в курс на обучение от организация, лицензирана от ФИДИК, или еквивалентни квалификации;специфичен опит като договорен администратор на минимум 2 обекта, изпълнени съгласно ДУ на ФИДИК или еквивалентни договорни условия;
-Специалист „Контрол на качеството“-висше образование с обр. степен „магистър” в направление на висше образование „Архитектура, строителство и геодезия“(шифър 5.7) или еквивалентно, когато образованието е придобито в чужбина; квалификации, удостоверени със сертификат за завършено обучение, в областта на контрола върху качеството на изпълнение в строителството и контрола на съответствието на строителните продукти със съществените изисквания по ЗУТ или еквивалентно;проф. опит–минимум 10г.;специфичен проф. опит като инженер по качеството–минимум 3г.;
-Специалист „Здравословни и безопасни условия на труд“ - висше образование с обр. степен „магистър” в област на висше образование „Технически науки“(шифър 5.7) или еквивалентно, когато образованието е придобито в чужбина;завършен курс на обучение, за длъжностно лице по здраве и безопасност или еквивалентен;проф. опит–минимум 10г.;специфичен проф. опит като длъжностно лице по здраве и безопасност–минимум 3г.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


В съответствие с чл. 10, ал.1 от ЗОП участник в процедура за възлагане на обществена поръчка може да бъде всяко българско или чуждестранно физическо или юридическо лице, както и техни обединения, както и всяко друго образувание, което има право да изпълнява строителство съгласно законодателството на държавата, в която то е установено.
Съгласно чл. 101, ал. 11 от ЗОП свързани лица не могат да бъдат самостоятелни участници в процедурата за възлагане на обществена поръчка, в това число и като участници в обединения.
Съгласно чл. 36, ал. 1 от Правилника за прилагане на Закона за обществените поръчки (ППЗОП) клон на чуждестранно лице може да е самостоятелен участник в процедурата за възлагане на обществената поръчка, ако може самостоятелно да подава оферти и да сключва договори съгласно законодателството на държавата, в която е установен.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

20/09/2016 (дд/мм/гггг)   17:00 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата

19/03/2017 (дд/мм/гггг)
или

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

21/09/2016 (дд/мм/гггг)   10:00 (чч:мм)

гр.Видин, пл.Бдинци №2, ет.6, Заседателна зала

Участници или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

За доказване на икономическото и финансовото състояние на участниците се представят следните документи, във връзка с поставените изисквания:
а) Справка за общия оборот за 2013, 2014г. и 2015г. /Попълва се Част IV, раздел „Б“, подраздел „1б“ от ЕЕДОП./;
б)Справка за („конкретния“) годишен оборот за 2013, 2014г. и 2015г. в стопанската област, попадаща в обхвата на поръчката /Попълва се Част IV, раздел „Б“, подраздел „2б“ от ЕЕДОП. В под-разделът се отразява годишен оборот за последните три приключили финансови години (2013, 2014 и 2015) от строителство (ново строителство и/или основен ремонт и/или реконструкция и/или модернизация и/или разширение и/или рехабилитация) на пречиствателни станции за отпадъчни води./ ;
в)Годишните финансови отчети за 2013, 2014г. и 2015г. /В случай, че финансовите отчети са публикувани в електронна форма в общодостъпен, безплатен публичен регистър нас български език, участникът не прилага самите финансови отчети, а само попълва Част IV, раздел „Б“, подраздел 1а от ЕЕДОП/;
г)Застрахователна полица за застраховка "Професионална отговорност" в областта на строителството, ведно с доказателства за валидност на застрахователното покритие (доказателства за платени застрахователни премии).
За удостоверяване и доказване на техническите и професионалните способности на участниците се попълва Част IV, раздели “В“ и „Г“ от ЕЕДОП и се представят следните документи и доказателства, във връзка с поставените изисквания:
1. Списък на строителството, изпълнено през последните 5 (пет) години, считано от датата на подаване на офертата, което е идентично или сходно с предмета на обществената поръчка (ОБРАЗЕЦ № 3). Обстоятелствата посочени в ОБРАЗЕЦ No 3 се удостоверяват с един или няколко измежду следните документи:
?Преписи от протоколи Образец 16 за установяване годността на строежа съгласно Наредба No 3 от 31 юли 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството (Наредба No 3) или еквивалентни документи, когато строителството е изпълнено в чужбина;
?Преписи от разрешения за ползване/удостоверения за въвеждане в експлоатация или еквивалентни документи (когато строителството е изпълнено в чужбина);
?Удостоверения за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема, както и дали е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания;
/В случай, че документите - приложения към ОБРАЗЕЦ No 3 са налични на български език в публично достъпни безплатни регистри, който съдържа данни за компетентните органи, които са издали тези актове, стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото и вида на строителството, същите регистри се обозначават в ОБРАЗЕЦ No 3, с точно посочване на web адреса, и приложенията не се прилагат/
2. Заверени копия от сертификати, които удостоверяват съответствието на участника с изискуемите системи и стандарти за управление /Попълва се Част IV, раздел „Г“ от ЕЕДОП и се прилагат сертификати , издадени от независими лица, които са акредитирани по съответната серия европейски стандарти от Изпълнителна агенция "Българска служба за акредитация" или от друг национален орган по акредитация, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация, за съответната област или да отговарят на изискванията за признаване съгласно чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието. Прилагат се и чл. 64, ал. 6-8 от ЗОП./;
3. Списък на членовете на ръководния състав, които ще отговарят за изпълнението, в който е посочена професионална компетентност на лицата (попълва се ОБРАЗЕЦ No 4);

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

В 10- дневен срок от изтичането на срока по чл.100, ал.3 от ЗОП
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 10/08/2016 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва