Версия за печат

00738-2020-0004

BG-София:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

31. Информационни и комуникационни технологии


Решение номер 16 от дата 07.05.2020 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000695121

BG411, Патентно ведомство на Република България, Г. М. Димитров № 52 Б, За: Ирина Николова, Яна Младенова, България 1040, София, Тел.: 00359 29701468, E-mail: inikolova@bpo.bg, Факс: 00359 28735258

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): www.bpo.bg.

Адрес на профила на купувача (URL): http://www.bpo.bg/index.php?option=com_content&task=view&id=694&Itemid=420.

I.2) Вид на възложителя

Министерство или друг държавен орган, включително техни регионални или местни подразделения

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Открита процедура


IІI: Правно основание

Чл. 73, ал. 1 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

„Поддръжка на технологичната и софтуерна инфраструктура на Патентно Ведомство на Република България”.

IV.2) Обект на поръчката
Услуги
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Предметът на обществената поръчка включва изпълнението на следните дейности: 1. Общи дейности по поддръжка на сървърната и комуникационна инфраструктура; 2. Дейности по поддръжка на сървърна инфраструктура; 3. Дейности по поддръжка на комуникационна инфраструктура 4. Дейности по мрежова инфраструктура; 5. Общи дейности по софтуерната поддръжка; 6. Специализирана софтуерна поддръжка и развитие на вътрешните системи. Целта на обществената поръчка е осигуряване на качествена поддръжка на цялата сървърна, комуникационна и софтуерна инфраструктура на Ведомството, включително развитие на отделните софтуерни приложения за постигане на непрекъсваемост и високо качество на работа на вътрешните и публично достъпните системи на ведомството. Така формулираната цел е подчинена на общата цел на Ведомството непрекъснато да подобрява качеството на своята работа и на предоставяните услуги за гражданите и бизнеса. Един от основните инструменти за постигане на тази цел е поддържане на постоянна работоспособност на инфраструктурата, информационните системи и бази данни, непрекъснато развитие и усъвършенстване на приложния софтуер в условията на променяща се правна рамка и оптимизиране на работните процеси във ведомството, проучване и адекватно посрещане на нуждите и изискванията на потребителите, внедряването на нови функционалности и периодично привеждане на системите в съответствие с развитието на технологиите. Конкретните дейности, които трябва да изпълнява избраният изпълнител за постигането на така формулираните цели и обхват, се разпростират върху значителен брой съществуващи системи във ведомството – както в рамките на фронт-офис системите, така и в бек-офис частта и обхващат техническа поддръжка и развитие на: • Бек-офис системи: o Специализираната администрираща система IPAS: o Специализирани правни модули; o Под-система за управление на плащанията; o Под-система за генериране на справки; o Инструментариум за подготовка на официалния бюлетин на ПВ; o Вътрешни административни приложения; •Фронт-офис системи: o Портал за електронни услуги; o 10 електронни регистъра и търсеща система BPO Online; o 42 електронни услуги, предназначени за ползване от външни потребители, включително: 29 услуги по заявяване на марки, промишлени дизайни и вторични действия, свързани с тях; всички те са част от пакета Консолидиран фронт офис, разработен от EUIPO и адаптиран и внедрен с негова подкрепа във ведомството; 3 електронни услуги във връзка с патенти, полезни модели и Европейски патенти; 4 електронни услуги по заявяване на проучвания и справки за обектите на индустриалната собственост, реализирани като част от портлета за регистрите и търсещата система BPO Online; 6 електронни услуги, предназначени за представителите по индустриална собственост и техните съдружия; o Софтуерни приложения за обработка на електронно постъпилите заявки и прехвърлянето им в бек-офис системата IPAS; o Софтуерни приложения за ръчно приемане на заявки, подадени на гише; • Интеграционни компоненти за информационен обмен с външни (предимно международни) организации посредством файлов обмен или синхронна комуникация посредством уеб услуги; • Технологична инфраструктура: o Сървъри; o Комуникационни устройства - защитни стени, маршрутизатори.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

ДА

Идентификация на проекта

Настоящата поръчка е финансирана изцяло със средства по Договор за сътрудничество на Службата на Европейския съюз за интелектуална собственост (СЕСИС).

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Дейностите, включени в предмета на поръчката, следва да се изпълняват едновременно и в този смисъл същите са неделими. За качественото изпълнение на поръчката, предвидените работи трябва да бъдат изпълнени от един икономически оператор. Като се е съобразил с разпоредбата на чл. 46, ал. 1 от ЗОП, Възложителят е взел мотивирано решение да не разделя поръчката на обособени позиции. Това се обуславя от факта, че всички дейности, които следва да се реализират в рамките на изпълнение на договора, са от такова естество и са взаимосвързани по начин и в степен, които при разделяне на позиции биха довели до съществени затруднения за постигане на желания краен резултат. Разделянето на предмета на обособени позиции може да доведе до различно начало на изпълнение на отделните дейности, технически затруднения и сложна координация между отделните изпълнители, което създава необосновано поемане на риск предвидените СМР на сградата да не приключат качествено и в срок. С горните мотиви и позовавайки се на основната цел на закона за ефективност при разходване на публичните средства, Възложителят приема, че разделянето на обществената поръчка на обособени позиции е нецелесъобразно и ще рефлектира върху изпълнението и отчитане на извършените работи. Възложителят възлага поръчката на един Изпълнител с цел постигане на максимално бързо, точно и в срок завършване на ремонтните и монтажни дейности.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 150000 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Избраната процедура има за цел да осигури максимална прозрачност и публичност при избор на изпълнител

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

обявлението за оповестяване откриването на процедура
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Сългасно чл. 197, ал. 1, т. 1 от ЗОП, а именно: Жалба може да се подава в 10-дневе срок от изтичане на срока по чл. 100, ал. 3 от ЗОП

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

07.05.2020 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

д-р Давид Любенов Сукалински

VIII.2) Длъжност

Заместник-председател на Патентно ведомство на Република България, упълномощен възложител със Заповед № 370/25.07.2018г. на председателя на Патентно ведомство