Деловодна информация
00797
93-ОП19-84 23/12/2019 (дд/мм/гггг)
да
да
23/12/2019 (дд/мм/гггг)
00797-2019-0075 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Община Бургас 000056814
ул. Александровска № 26
Бургас BG341 8000 България
Иванка Баева - юрисконсулт в дирекция ОП +359 56907276
i.baeva@burgas.bg +359 59860912

Интернет адрес/и

www.burgas.bg

Технически редакции
Дата Стара стойност Вид на редакцията
10.01.2020 14:05 ч. :  https://www.burgas.bg/bg/notice/index/62 служебно вписване
затвори
 История https://www.burgas.bg/bg/notice/details/62/40983

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Главна дирекция Пожарна безопасност и защита на населението - МВР 129010164
ул. Пиротска № 171А
София BG411 1309 България
Сашка Стоянова; Радка Савова +359 296010291
skstoyanova.160@mvr.bg +359 28688115

Интернет адрес/и

https://www.mvr.bg/gdpbzn

Технически редакции
Дата Стара стойност Вид на редакцията
10.01.2020 14:04 ч. :  https://www.mvr.bg/gdpbzn/дирекцията/профил-на-купувача служебно вписване
затвори
 История https://www.burgas.bg/bg/notice/details/62/40983


I.2) Съвместно възлагане

ДА
      
Споразумение № ... между Община Бургас и Главна дирекция „Пожарна безопасност и защита на населението“ при МВР.
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
https://www.burgas.bg/bg/notice/details/62/40756
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„Инженеринг (проектиране, СМР и авторски надзор) за обновяване и внедряване на мерки за енергийна ефективност в сградата на РСПБЗН-Бургас"
45000000      
Строителство

Дейностите по проект „Обновяване и внедряване на мерки за енергийна ефективност в сграда на РСПБЗН-Бургас“. Основната цел е повишаване на енергийната ефективност и постигане на клас на енергопотребление „В“ в два броя административни сгради на РС ПБЗН-Бургас. В резултат от въвеждането на мерките за енергийна ефективност в сградите, следва да се постигне: класът на енергопотребление на двете сгради ще се повиши от "E" (за сграда 1) и "F" (за сграда 2) на "B";121,34 t/y спестени емисии на CO2; подобряване комфорта на работещите и посещаващите административните сгради; оптимизиране на бюджетните разходи, в резултат изпълнените енергоефективни мерки; намаляване на въглеродните емисии от публичната инфраструктура; подобряване на експлоатационните характеристики за удължаване на жизнения цикъл на сградите.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
396664.68      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
71315000      
45000000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG341

Бургас

Сградата на РСПБЗН - гр. Бургас е част от интегрирания план за градско възстановяване и развитие (ИПГВР) и попада в Зона с потенциал за икономическо развитие и в плана за реализация на ИПГВР. Сградата е ситуирана на адрес ул. „Александър Велики“ 37 В, гр. Бургас с идентификатор по ЗКИР 07079.613.376. Сградата се ползва от Регионална дирекция „Пожарна безопасност и защита на населението“, която обслужва област Бургас и Първа Районна служба „Пожарна безопасност и защита на населението“ – гр. Бургас. В обхвата на проекта и на настоящата обществена поръчка са интервенции в две от сградите с административни функции с идентификатори, определени от СГКК: Административна сграда 1 -07079.613.376.1 и Административна сграда 2 - 07079.613.376. 4. Имотът и сградите, обект на интервенция по настоящата обществена поръчка са държавна публична собственост, съгласно АКТ № 604/18.08.1950г., АКТ за държавна собственост № 2986/05.06.1998г. Дейностите по проект „Обновяване и внедряване на мерки за енергийна ефективност в сграда на РСПБЗН-Бургас“ се финансират по процедура BG16RFOP001-1.004 „Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020-Бургас“, Приоритетна ос 1 „Устойчиво и интегрирано градско развитие“ на Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020. Основната цел е повишаване на енергийната ефективност и постигане на клас на енергопотребление „В“ в два броя административни сгради на РС ПБЗН-Бургас. В резултат от въвеждането на мерките за енергийна ефективност в сградите, следва да се постигне: класът на енергопотребление на двете сгради ще се повиши от "E" (за сграда 1) и "F" (за сграда 2) на "B"; 121,34 t/y спестени емисии на CO2; подобряване комфорта на работещите и посещаващите административните сгради; оптимизиране на бюджетните разходи, в резултат изпълнените енергоефективни мерки; намаляване на въглеродните емисии от публичната инфраструктура; подобряване на експлоатационните характеристики за удължаване на жизнения цикъл на сградите. Категорията на строежа е IV (четвърта), съгласно чл. 137, ал. 1, т. 4, б.“д“ от ЗУТ и Наредба № 1/30.07.03 г. (Обн., ДВ, бр.72 от 2003г.; изм. и доп., бр.23 от 2011г. и бр.98 от 2012г.) на МРРБ за „Номенклатурата на видовете строежи”.
Критериите по-долу
 
ДА „Професионален капацитет на участника ” (ПК)    15
„Срок за проектиране“ (СП)    5
„Мерки за намаляване на затрудненията при изпълнение на СМР за работещите в сградата“ (МНЗ)    15
„Срок за изпълнение на строителството“ (СИ)    10
Цена
55
II.2.6) Прогнозна стойност
396664.68      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
330

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
Проект „Обновяване и внедряване на мерки за енергийна ефективност в сграда на РСПБЗН-Бургас“ по процедура BG16RFOP001-1.004

Проект „Обновяване и внедряване на мерки за енергийна ефективност в сграда на РСПБЗН-Бургас“ по процедура BG16RFOP001-1.004 „Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020-Бургас“, Приоритетна ос 1 „Устойчиво и интегрирано градско развитие“ на Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020.
 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Участникът трябва да има регистрация в Централния професионален регистър на строителя (ЦПРС) към Строителната камара за изпълнение на строежи от категорията строеж, в която попада обекта, а именно: Първа група, минимум IV-та категория, съгласно чл. 137, ал. 1, т. 4, буква „д” от ЗУТ, чл. 9 от НАРЕДБА № 1 от 30 юли 2003 г. за номенклатурата на видовете строежи и Правилник за реда за вписване и водене на ЦПРС, а за чуждестранни лица – в аналогични регистри съгласно законодателството на държавата членка, в която са установени или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство. Документ, с който се доказва: При подаване на офертата, участникът попълва раздел А „Годност”, Част IV „Критерии за подбор” в е-ЕЕДОП. Преди сключване на договор за обществена поръчка, Възложителят изисква от участника, определен за изпълнител, доказване на обстоятелството, че същият е вписан в ЦПРС към Строителната камара за изпълнение на строежи от категорията строеж, в която попада обекта на поръчката, освен ако няма електронен достъп до базите данни – за повече информация: http://register.ksb.bg. Възложителят ще изиска, в случай, че участникът, определен за изпълнител е чуждестранно лице, същото да представи валиден еквивалентен документ или декларация или удостоверение, издадени от компетентен орган на държава-членка на ЕС, или на друга държава – страна по Споразумението за ЕИП, доказващи вписването на участника в съответен регистър на тази държава. Забележка: Съгласно чл. 60 от ЗОП, чуждестранните участници могат да докажат регистрацията си в аналогични регистри съгласно законодателството на държавата членка, в която са установени.
При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискването за регистрация се доказва от всеки участник в обединението, който ще извършва строителство съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението. При участие на подизпълнители, същите следва да отговарят на горепосоченото изискване съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват. При подаване на оферта, участниците попълват само съответния раздел в е-ЕЕДОП.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

При подаване на оферта участниците попълват раздел Б, в Част IV: Критерии за подбор от е-ЕЕДОП.
Доказване: При необходимост на основание чл. 67 ал. 5 ЗОП или при сключване на договора на основание чл.112, ал.1 ЗОП, горното изискване се доказва с копие от валидна полица за сключена застраховка „Професионална отговорност“ за проектиране и за строителство.
Преди сключване на договор за обществена поръчка, Възложителят изисква от участника, определен за изпълнител, да представи документи по чл. 62, ал. 1, т. 2 от ЗОП – доказателства за наличие на застраховка „Професионална отговорност“, в случай, че същите не са достъпни чрез пряк и безплатен достъп до съответната национална база данни. Когато по основателна причина участникът не е в състояние да представи поисканите от възложителя документи, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ.
При подаване на оферта участниците, попълват само съответния раздел в е-ЕЕДОП.


Участникът трябва да има застраховка „Професионална отговорност“ на участниците в строителството по чл. 171 от ЗУТ, покриваща минималната застрахователна сума, в съответствие с чл. 5, ал. 1, т. 2 и ал. 2, т. 2 от Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството за Първа група, минимум IV-та категория, или съответен валиден аналогичен документ, издаден от компетентен орган на държава - членка на Европейския съюз, или на друга държава - страна по споразумението за Европейското икономическо пространство.
В случай, че в офертата на участника е посочен екип от лица на граждански договор, които ще изпълняват проектирането, застраховката по чл. 171 от ЗУТ за дейност проектиране се посочва за всеки един от проектантите поотделно.
По отношение на изискването за застраховки „професионална отговорност в проектирането” на ключовите експерти, следва да се отбележи, че представянето на застраховка на физическото лице не е задължителна, когато е представена застраховка на името на участника – юридическо лице и съответният експерт е в трудово правоотношение с участника или е представляващ съответния участник, за което се представя копие от трудовия договор/информация относно представителството.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

По т. 1.1. При подаване на офертата, участникът попълва съответното поле от раздел В: Технически и професионални способности в Част IV: „Критерии за подбор“ ЕЕДОП. Преди сключване на договор за обществена поръчка, Възложителят изисква от участника, определен за изпълнител: Списък по чл. 64 ал. 1 т. 2 от ЗОП - услугите, които идентични или сходни с предмета на поръчката, с посочване стойностите, датите и получателите, заедно с документи, които доказват извършената услуга. По т. 1.2. При подаване на офертата, участникът попълва поле 1а) от раздел В: Технически и професионални способности в Част IV: „Критерии за подбор“ ЕЕДОП, участникът следва да посочи информация относно № и дата на документа. Строителството се счита за изпълнено, когато за обекта има съставен и подписан Констативен акт обр. 15/ Протокол обр. 16 или друг документ за предаване и приемане на строежа от Възложителя Преди сключване на договор за обществена поръчка, Възложителят изисква от участника, определен за изпълнител: Списък на строителството, идентично или сходно с предмета на поръчката, който следва да бъде придружен с удостоверения за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема, както и дали е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания.При подаване на оферта участниците, попълват само съответния раздел в е-ЕЕДОП. По т. 2. При подаване на офертата, участникът попълва поле раздел Г: Стандарти за осигуряване на качеството и стандарти за екологично управление в Част IV: Критерии за подбор от е-ЕЕДОП, като посочва обхват и валидност на документа.Преди сключване на договор за обществена поръчка, Възложителят изисква от участника, определен за изпълнител, да представи копие на валиден сертификат, издаден от независими лица, които са акредитирани по съответната серия европейски стандарти от Изпълнителна агенция „Българска служба за акредитация“ или от друг национален орган по акредитация, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация, за съответната област или да отговарят на изискванията за признаване съгласно чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието. Възложителят приема еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки. Възложителят приема и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, когато участникът не е имал достъп до такива сертификати или е нямал възможност да ги получи в съответните срокове по независещи от него причини.Участникът, определен за изпълнител, трябва да разполага с валиден сертификат през целия срок на изпълнение на договора, а когато е приложимо да прилага еквивалентните мерки.

1. Участниците трябва да имат опит в: 1.1. Участниците трябва да са изпълнили дейности с предмет и обем, идентични или сходни с предмета на настоящата обществена поръчка, изпълнени през последните 3 (три) години, считано от датата на подаване на офертата. Под дейности с предмет „идентични или сходни“ с тези на поръчката следва да се разбира: изпълнение на услуги по изработване на технически и/или работни инвестиционни проекти, свързани със строителство и/или реконструкция и/или обновяване на административни и/или обществено-обслужващи сгради минимум четвърта категория, с включено внедряване на мерки за енергийна ефективност и/или сграда с еквивалентни характеристики извън страната отговаряща на посочените изисквания. Под “обем“, следва да се разбира: не по-малко от 1000 м2 РЗП, административни и/или обществено-обслужващи сгради минимум четвърта категория.1.2. Участниците трябва да са изпълнили дейности с предмет и обем, идентични или сходни с предмета на настоящата обществена поръчка, изпълнени през последните 5 (пет) години, считано от датата на подаване на офертата. Под дейности с предмет „идентични или сходни“ с тези на поръчката следва да се разбира: изпълнение на дейности по строителство и/или реконструкция и/или обновяване на административни и/или обществено-обслужващи сгради първа група, минимум четвърта категория, с включено внедряване на мерки за енергийна ефективност и/или сграда с еквивалентни характеристики извън страната отговаряща на посочените изисквания.Под “обем“, следва да се разбира: не по-малко от 1000 м2. РЗП, административни и/или обществено-обслужващи сгради първа група, минимум четвърта категория. 2. Участниците трябва да прилагат система за управление на качеството, сертифицирана съгласно стандарт БДС EN ISO 9001:2015 и система за опазване на околната среда, сертифицирана съгласно стандарт БДС EN ISO 14001:2015 (или еквивалентен сертификат, издаден от органи, установени в други държави членки) с обхват, аналогичен с обхвата на поръчката, а именно: строителство и/или реконструкция и/или обновяване на административни и/или обществено-обслужващи сгради с включено внедряване на мерки за енергийна ефективност, издаден/и от независими лица, които са акредитирани по съответната серия европейски стандарти от Изпълнителна агенция „Българска служба за акредитация” или от друг национален орган, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация (European Cooperation for Accreditation) за съответната област или да отговарят на изискванията за признаване съгласно чл. 5а, ал. 2 от ЗНАООС.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


1.За участника не следва да са налице обстоятелствата по чл.54,чл.55,ал.1,т.1,3, 4 и 5 от ЗОП и чл.3,т.8 от ЗИФОДРЮПДРСЛТДС,освен ако не са приложими изключенията по чл.4 от същия закон.
2.Гаранцията за изпълнение е в размер 3 % (три процента) от стойността на договора без ДДС, със срок на валидност минимум срока за изпълнение на договора, увеличен с 60 календарни дни, когато се представя банкова гаранция или застраховка. Гаранцията се представя във форма по избор, съгласно чл. 111, ал. 5 от ЗОП. Условията и сроковете за задържане или освобождаване на гаранцията за изпълнение са уредени в проекта на договор, неразделна част от одобрената документация за обществената поръчка.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

30/01/2020 (дд/мм/гггг)   17:15 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 6

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

31/01/2020 (дд/мм/гггг)   10:30 (чч:мм)

Сградата на Община Бургас, ул. Александровска № 26, Заседателна зала

На публичното заседание може да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

1.Органите, от които участниците могат да получат необходимата информация, свързана с данъци и осигуровки, опазване на околната среда, закрила на заетостта и условията на труд, които са в сила в страната са НАП, Министерство на околната среда и водите, Агенция по заетостта и Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“ (http://nap.bg, http://www3.moew.government.bg, www.mlsp.government.bg, http://www.gli.government.bg,http://www.az.government.bg/).
2. При изготвяне на офертата си, участниците попълват приложените към документацията образци!
3. Възложителят ще отстрани от участие в обществената поръчка участник, за когото е налице, някое от изброените в чл. 54, чл.55,ал.1,т.1,3, 4 и 5 и чл. 107 от ЗОП обстоятелства.
4. Съгласно чл.67, ал.6 ЗОП, преди сключване на договор, участникът, избран за изпълнител предоставя актуални документи, удостоверяващи липсата на основанията за отстраняване от процедурата, както и съответствието с поставените критерии за подбор. Документите се представят и за подизпълнителите и третите лица, ако има такива.
5. Посочената прогнозна стойност в т.ІІ.2.6) е максимално предвиденият финансов ресурс за изпълнението й.
6. Гаранция за изпълнение на поръчката е 3% от стойността на договора без ДДС, със срок на валидност минимум срока за изпълнение на договора, увеличен с 60 календарни дни, когато се представя банкова гаранция или застраховка.
7. Споразумение

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

На основание чл.197, ал.1, т. 1 от ЗОП жалба може да се подава в 10-дневен срок от изтичане на срока по чл. 100, ал. 3 от ЗОП - срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за одобряване на обявлението за изменение или допълнителна информация.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 23/12/2019 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва