00028-2019-0004
Технически редакции | ||
10.05.2019 14:33 ч. : | 10/05/2019 14:30 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
10.05.2019 14:33 ч. : | 10/05/2019 14:30 | промяна преди публикуване |
затвори |
BG-София:
Решение за откриване на процедура
29. Ландшафтна архитектура...
І: Възложител
Публичен
BG411, Министерство на регионалното развитие и благоустройството, ул. Св. Св. Кирил и Методий № 17-19, За: Пенка Врачева, България 1202, София, Тел.: 02 9405413, E-mail: op@mrrb.government.bg, Факс: 02 9405413
Интернет адрес/и:
Основен адрес (URL): www.mrrb.government.bg.
Адрес на профила на купувача (URL): https://www.mrrb.bg/bg/profil-na-kupuvacha/24-19-014/.
Министерство или друг държавен орган, включително техни регионални или местни подразделения
Друг: регионално развитие и благоустройство
ІI: Откриване
Откривам процедура
за възлагане на обществена поръчка
НЕ
Договаряне без предварително обявление
IІI: Правно основание
IV: Поръчка
“Актуализиране на националната концепция за пространствено развитие за периода 2013-2025г“
Предметът на обществената поръчка включва актуализиране на действащата НКПР, съгласно чл. 13 от Наредбата за условията, реда и сроковете за изготвяне, съгласуване, приемане, актуализиране и изпълнение на Националната концепция за пространствено развитие, регионалните схеми за пространствено развитие на районите от ниво 2 и регионалните схеми за пространствено развитие на районите от ниво 3 (области). Услугата ще бъде реализирана на територията на Република България. По отношение на националната територия, актуализираната НКПР трябва да актуализира всички свои специфични аспекти за пространствено развитие и да ги подреди йерархически съответно по вътрешнонационални териториални обхвати на ниво NUTS 1, 2 и 3. Практически Актуализираната НКПР трябва да съдържа конкретни постановки за пространствено развитие, адресирани към следните териториални нива: • Европейско ниво на пространствено развитие; • Национално ниво на пространствено развитие; • Регионално ниво на пространствено развитие. • В частност, предвид конкретните проблеми следва да бъде засегнато и областното ниво.
НЕ
ДА
Финансирането на обществената поръчка ще се осигури в рамките на бюджетна линия BG16RFOP001-8.002-0005 „Бюджетна линия на сектор „Стратегическо планиране и програмиране“, Главна дирекция „Стратегическо планиране и програми за регионално развитие“ по Приоритетна ос 8 „Техническа помощ“ на Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие.
НЕ
За настоящата обществена поръчка не се предвижда разделяне на обособени позиции – всички дейности, предмет на техническата спецификация, са взаимно свързани, като начин на организация и изпълнение, предвид което същите не могат да бъдат обособени в отделни позиции и съответно реализирани от различни изпълнители. В допълнение, предметът на поръчката попада в обхвата на изключителни права, предоставени по силата на чл. 7б, ал. 6 от Закона за регионалното развитие на „Национален център за териториално развитие“ ЕАД. Изключителните законови компетенции при разработването и актуализацията на Национална концепция за пространствено развитие обуславят невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции.
НЕ
V: Мотиви
Съгласно чл. 7б, ал. 6 от Закона за регионалното развитие (ЗРР), Националната концепция за пространствено развитие се разработва (и съответно актуализира) от специализирано търговско дружество със сто процента държавно участие в капитала, в което правата на държавата се упражняват от министъра на регионалното развитие и благоустройството. По смисъла на ЗРР (§ 1, т. 14 от Допълнителните разпоредби на ЗРР) специализирано търговско дружество със сто процента държавно участие в капитала, в което правата на държавата се упражняват от министъра на регионалното развитие и благоустройството, е „Национален център за териториално развитие“ ЕАД, гр. София. Проверка в списъка, публикуван на страницата на Министерство на финансите, съгласно чл. 1, ал. 2 от Постановление № 114 на Министерски съвет от 10.06.2010 г. за наблюдение и контрол върху финансовото състояние на държавни предприятия и търговски дружества, които те контролират (ПМС 114 от 2010 г.), потвърждава, че в този списък към компетенциите на МРРБ е включен „Национален център за териториално развитие“ ЕАД (НЦТР ЕАД). В цитирания списък по ПМС 114 от 2010 г. не бе установено друго специализирано в областта на предмета на обществената поръчка търговско дружество със сто процента държавно участие в капитала, в което правата на държавата да се упражняват от министъра на регионалното развитие и благоустройството. В Търговския регистър НЦТР ЕАД е вписано като специализирано търговско дружество, чийто едноличен собственик на капитала е МРРБ. НЦТР ЕАД е с принципал МРРБ и е създаден в подкрепа на дейността на ведомството при изготвяне на анализи, прогнози, концепции, стратегии, планове, проекти и експертизи, свързани с регионалното развитие и административно-териториалното устройство. Дружеството разполага с експертен персонал, с необходимата специфична професионална компетентност и опит, което гарантира успешното изпълнение на поръчката. В допълнение, НЦТР ЕАД разполага със специфичен опит и експертиза в областта на стратегическото и пространствено планиране. Доказателство за наличния капацитет на дружеството по отношение на настоящата поръчка е изпълнението на обществени поръчки на МРРБ в същата област, като: разработването на Национална концепция за пространствено развитие за периода 2013-2025 г., Националната стратегия за регионално развитие на Република България за периода 2012-2022 г., Регионалните планове за развитие на Югозападен район и Североизточен район за периода 2014-2020 г. Предвид изложените обстоятелства, с настоящия доклад се предлага възлагането на обществената поръчка да се осъществи чрез процедура на договаряне без предварително обявление по реда и условията на чл. 79, ал. 1, т. 3, буква „в“ от ЗОП, при съобразяване с чл. 64 и чл. 65 от Правилника за прилагане на Закона за обществените поръчки. В чл. 79, ал. 1, т. 3 буква „в“ от ЗОП е предвидено, че публичните възложители могат да прилагат процедура на договаряне без предварително обявление, само когато поръчката може да бъде изпълнена само от определен изпълнител при наличие на изключителни права, включително на права на интелектуална собственост. Чл. 79, ал. 2 от ЗОП указва, че възложителят може да прилага ал. 1, т. 3, букви „б“ и „в“ от ЗОП, само когато не съществува достатъчно добра алтернатива или заместител и отсъствието на конкуренция не се дължи на изкуствено стесняване на параметрите на поръчката. Отчитайки спецификата, обхвата и предвидения резултат на обществената поръчка и предвид разпоредбите на чл. 7б, ал. 6 от ЗРР, предметът на поръчката е неразделна част от отговорностите на НЦТР ЕАД, доколкото дружеството е с изключителни, законово регламентирани права и компетенции по отношение на целите на цитираната поръчка. За реализиране на услугата, поради налична изрична норма в областта (чл. 7б, ал. 3 и ал. 6 от ЗРР) за възложителя не съществува друга алтернатива и съответно отсъствието на конкуренция е обективно аргументирано.
„Национален център за териториално развитие“ ЕАД, гр. София
VI: Одобрявам
VII: Допълнителна информация
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
Съгласно чл. 197, ал. 1, т.5, б. "а" от ЗОП - в 10-дневен срок от изтичане на срока по чл. 100, ал. 3 от ЗОП
10.05.2019 г.
VIII: Възложител
ДЕНИЦА ПЛАМЕНОВА НИКОЛОВА
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР, упълномощен от министъра на регионалното развитие и благоустройството със Заповед № РД-02-14-952/28.09.2018г.