Версия за печат

00530-2019-0012

BG-София:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

31. Информационни и комуникационни технологии


Решение номер РЦУ-33 от дата 08.03.2019 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 131063188

BG411, Национална агенция за приходите, бул. Княз Александър Дондуков № 52, За: Р.Василева, България 1000, София, Тел.: 02 98593274, E-mail: r.vasileva@nra.bg, Факс: 02 98593348

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): http://nap.bg/.

Адрес на профила на купувача (URL): http://nra.bg/page?id=302.

I.2) Вид на възложителя

Министерство или друг държавен орган, включително техни регионални или местни подразделения

I.3) Основна дейност

Икономическа и финансова дейност


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Договаряне без предварително обявление


IІI: Правно основание

Чл. 79, ал. 1, т. 3 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

Абонаментна поддръжка на Модул „Обучение“ в софтуерен продукт „Система за управление на човешките ресурси HeRMeS“ в НАП

IV.2) Обект на поръчката
Услуги
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

В обхвата на поръчката се включва: 1. Получаване на новите версии, изменения и допълнения на софтуера, както и на свързаната с тях документация; 2. Отстраняване на технически проблеми в софтуера на системата; 3. Поддръжка, настройка и при необходимост корекция на всички функционалности, подробно описани в Техническата спецификация на поръчката. Изпълнителят следва да предостави поддръжка на функционалната изправност на ССУЧР, като осигурява нормалната им работоспособност, съдържаща: - Процедура(и) за регистриране /класифициране/, отстраняване на неизправности, предвиждащи оказване на помощ на място, в помещенията на получателя, при наличие на проблеми с функционалностите за Селф-сървис към модул „Обучение“ от софтуерен продукт „Система за управление на човешките ресурси „Хермес“ в НАП и наличието на телефонна линия за оказване на помощ през работните дни от 9:00 – 18:00 часа, включваща разяснение на функциите и характеристиките на доставените функционалности за Селф-сървис за обучение, разясняване на документацията и проверка, анализ и поправка на грешки, доколкото това е възможно по телефона. Да бъдат определени координатите на центъра за обслужване по време на абонаментната поддръжка (лица за контакти, адрес, телефон, факс, имейл); - Своевременно отразяване на промените на законодателството; - Време за реакция за различните типове неизправности; - Възможност за избор между достъп за всички потребители или централизиран достъп за НАП; - Предоставяне на нови версии на доставените функционалности на Селф-сървис към модул „Обучение“ от софтуерен продукт „Система за управление на човешките ресурси „Хермес“, отразяващи измененията в нормативната уредба, както и свързаната с тях документация. - Инсталиране на нови версии на доставените функционалности на Селф-сървис към модул „Обучение“ от софтуерен продукт „Система за управление на човешките ресурси „Хермес“ и миграция на данни от текущата версия към новата версия (ако е необходимо).

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Предметът на поръчката не е разделен на обособени позиции, предвид това, че включените в обхвата на поръчката функционалности, за които се иска абонаментна поддръжка са от един вид и обективно не подлежат на разделяне. Отделно, услугата може да бъде извършена само от един изпълнител, притежаващ изключителни права за това.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 39132 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Софтуерните продукти са закрилян с авторско право обект, съгласно чл. 3, ал. 1, т. 1 от ЗАПСП. Дружеството „ТехноЛогика“ ЕАД е притежател на авторските права върху Система за управление на човешките ресурси „Хермес“, включително и на конкретната функционалност за Селф-сървис за обучение, предмет на настоящата поръчка и видно от представените от него документи, няма конкурентни лица, на които да е предоставено правото да осигуряват за крайни потребители като НАП поддръжката на функционалности за Селф-сървис за обучение. Правата върху интелектуалната собственост са изключителни права, обуславящи възлагането на поръчката чрез процедура на договаряне без предварително обявление, съобразно прогнозната стойност на всички поръчки със сходен предмет в системата на НАП в размер на 4 241 337,16 лв.без ДДС, на основание чл. 79, ал. 1, т. 3, б. „в“ от ЗОП. Ползваните до момента функционалности на системата са доказали своята ефективност и полезност за възложителя, а извършените настройки в нейната функционалност с оглед специфичните нужди на НАП, обуславят ползването на системата и в бъдеще. Осъществяването на действията по осигуряване на поддръжка на функционалности за Селф-сървис за обучение лично от притежателя на авторските права предпоставя параметрите на поръчката и липсата на конкуренция не се дължи на изкуствено стесняване на параметрите на поръчката. Съгласно приложените доказателства, е видно, че предоставянето на поддръжка на функционалностите за Селф-сървис за обучение от Система за управление на човешките ресурси „Хермес“ в НАП“ може да се реализира само от “ТехноЛогика” ЕАД, което обуславя провеждане на процедура на договаряне без предварително обявление за възлагане на обществена поръчка на стойност по чл. 20, ал. 1 от ЗОП, в съответствие с чл. 79, ал. 1, т. 3, б. „в“ от ЗОП. В страната няма трети лица, които да притежават лиценз или да са упълномощени да предоставят право на ползване и поддръжка на функционалности за Селф-сървис за обучение от Система за управление на човешките ресурси „Хермес“. В подкрепа на тези твърдения е представена декларация от изпълнителния директор на дружеството, удостоверяваща, че авторското право върху „Система за управление на човешките ресурси „Хермес“ принадлежи на “ТехноЛогика” ЕАД. HeRMeS е притежание на “ТехноЛогика” ЕАД и няма конкурентни лица, на които да е предоставено правото да предоставят на крайни потребители като НАП право на ползване и поддръжка на функционалности за Селф-сървис за обучение от Система за управление на човешките ресурси „Хермес“. Представено е и сводетелство за търговска марка от Патентното ведомство №33522/13.07.1998г. Системата за управление на човешките ресурси HeRMeS е предоставена и внедрена от „ТехноЛогика” ЕООД, съгласно Договор от 14.08.2000 г. между „ТехноЛогика” ЕООД и Главна данъчна дирекция, като е спазен предвидения в действащото към този момент законодателство ред за възлагане на обществени поръчки. Видно от описаната фактическа обстановка и представените доказателства, “ТехноЛогика” ЕАД е носител на изключителни права върху "Система за управление на човешкия ресурс Hermes", което установява предпоставките за възлагане по реда на чл. 79, ал. 1, т. 3, б. "в" от ЗОП и мотивира избора на процедура на договаряне без предварително обявление за възлагане на обществената поръчка.

V.2) Лица, до които се изпраща поканата за участие в процедура по договаряне без предварително обявление, договаряне без предварителна покана за участие, договаряне без публикуване на обявление за поръчка, пряко договаряне

„ТехноЛогика” ЕАД, със седалище и адрес на управление: гр. София, ж.к. Изток, бл. 4, вх. А, ет. 1, ап. 2, ЕИК 201593301

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

поканата за участие

VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

Редът за възлагане е определен съобразно спецификата на поръчката и общата прогнозна стойност в размер на 4 241 337,16 лв. без ДДС на всички идентични и сходни на настоящата поръчка потребности, предвидени за възлагане в системата на НАП през настоящата година. Прогнозната стойност на поръчката, която е и максимално допустима е 39 132 лева без ДДС, съответно 46 958,40 лв. с ДДС.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Решението за откриване на процедурата подлежи на обжалване пред КЗК относно неговата законосъобразност, включително за наличие на дискриминационни икономически, финансови, технически или квалификационни изисквания в обявлението, документацията или всеки друг документ, свързан с процедурата, от всяко заинтересовано лице в 10-дневен срок при условията на чл. 197, ал. 1, т. 5 от ЗОП.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

08.03.2019 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Пенка Радева Йорданова

VIII.2) Длъжност

дир.на д-я "Правна", упълном. за възложител със Заповед №ЗЦУ-293/28.02.2019 г. на изпълнителния директор на НАП