00028-2018-0014
Технически редакции | ||
07.06.2018 16:30 ч. : | 07/06/2018 16:18 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
07.06.2018 16:30 ч. : | 07/06/2018 16:18 | промяна преди публикуване |
затвори |
BG-София:
Решение за откриване на процедура
-- Извън списъка
І: Възложител
Публичен
BG411, Министерство на регионалното развитие и благоустройството, ул.Св.св.Кирил и Методий №17-19, За: Цветелина Атанасова, България 1202, София, Тел.: 02 9405650, E-mail: oprd@mrrb.government.bg, Факс: 02 9877450
Интернет адрес/и:
Основен адрес (URL): http://www.mrrb.government.bg/.
Адрес на профила на купувача (URL): http://www.mrrb.government.bg/bg/profil-na-kupuvacha/.
Министерство или друг държавен орган, включително техни регионални или местни подразделения
Друг: регионално развитие
ІI: Откриване
Откривам процедура
за възлагане на обществена поръчка
НЕ
Договаряне без предварително обявление
IІI: Правно основание
IV: Поръчка
Разработване на социално-икономически анализ на районите
Предметът на поръчката е разработване на детайлен социално-икономически и демографски анализ за нуждите на Оперативна програма за регионално развитие и други програми финансирани със средства от ЕСИФ, Националната стратегия за регионално развитие на Република България, регионалните планове за развитие на районите от ниво 2, Националната концепция за пространствено развитие и регионалните схеми за пространствено развитие на райони от ниво 2 за периода след 2020 г. В рамките на изпълнението на поръчката следва да бъдат анализирани и изведени силни и слаби страни, възможности, потенциали и заплахи пред устойчивото и балансирано регионално развитие на българските райони, области, общини и населени места, както и установяване на водещите тенденции в промените, констатирани в последните години.
НЕ
ДА
Средствата за изпълнение на поръчката са осигурени от бюджетна линия на сектор СПП, ГД СППРР, финансирана по ПО 8 "Техническа помощ" на ОПРР 2014-2020
НЕ
Предметът на настоящата обществена поръчка попада в обхвата на изключителните права, предоставени по силата на чл.10 ал. 5 от Закона за регионалното развитие (ЗРР) на Национален център за териториално развитие ЕАД. Резултатът от изпълнението на поръчката е разработен социално-икономически анализ на районите, който съгласно чл. 10, ал.3 от ЗРР е част от съдържанието на Националната стратегия за регионално развитие(НСРР). Изключителните законови компетенции при разработването на НСРР, обуславят невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции
НЕ
V: Мотиви
Основната цел на поръчката е да се разработи детайлен социално-икономически анализ за нуждите на Оперативна програма за регионално развитие и други програми финансирани със средства от ЕСИФ, Националната стратегия за регионално развитие на Република България, регионалните планове за развитие на районите от ниво 2, Националната концепция за пространствено развитие и регионалните схеми за пространствено развитие на район от ниво 2 за периода след 2020 г.По силата на чл. 10, ал. 5 от ЗРР, Националната стратегия за регионално развитие се изработва от специализирано търговско дружество със сто процента държавно участие в капитала, в което правата на държавата се упражняват от министъра на регионалното развитие и благоустройството. Съгласно Параграф 1, т. 14 от Допълнителните разпоредби на ЗРР, специализирано търговско дружество със сто процента държавно участие в капитала, в което правата на държавата се упражняват от министъра на регионалното развитие и благоустройството, е "Национален център за териториално развитие" - ЕАД, гр. София.В списъка, публикуван на страницата на Министерство на финансите,(http://www.minfin.bg/bg/522) съгласно чл. 1, ал. 2 от Постановление № 114 на Министерски съвет от 10.06.2010 г. за наблюдение и контрол върху финансовото състояние на държавни предприятия и търговски дружества с над 50 на сто държавно участие в капитала и на дружествата, които те контролират (ПМС № 114 от 2010 г.), към компетенциите на Министерството на регионалното развитие и благоустройството е включен Национален център за териториално развитие (НЦТР ЕАД). В цитирания списък по ПМС № 114 от 2010 г. няма друго специализирано в областта на предмета на обществената поръчка търговско дружество със сто процента държавно участие в капитала, в което правата на държавата се упражняват от министъра на регионалното развитие и благоустройството. В Търговския регистър НЦТР ЕАД е вписано като специализирано търговско дружество, чийто едноличен собственик на капитала е Министерството на регионалното развитие и благоустройството. НЦТР ЕАД е с принципал Министерство на регионалното развитие и благоустройството и е създаден в подкрепа на дейността на ведомството при изготвяне на анализи, концепции, стратегии за управление и провеждане на политики за регионално развитие и административно-териториалното устройство. Предвид установените обстоятелства, възлагането следва да се осъществи чрез процедура на договаряне без публикуване на обявление по реда и условията на чл. 79, ал. 1, т. 3, буква в) от ЗОП при съобразяване с чл. 64 и чл. 65 от ППЗОП, от съображения, свързани със защита на изключителни права. В чл. 79, ал. 1. т. 3, буква в) от ЗОП е предвидено, че публичните възложители могат да прилагат процедура на договаряне без предварително обявление само, когато поръчката може да бъде изпълнена само от определен изпълнител при наличие на изключителни права, включително на права на интелектуална собственост. Чл. 79, ал. 2 от ЗОП указва, че възложителят може да прилага ал. 1, т. 3, буква в) само когато не съществува достатъчно добра алтернатива или заместител и отсъствието на конкуренция не се дължи на изкуствено стесняване на параметрите на поръчката. Отчитайки спецификата, обхвата и предвидения резултат на обществената поръчка и предвид разпоредбите на чл. 10, ал. 5 от ЗРР, предметът на обществената поръчка е неразделна част от отговорностите на НЦТР ЕАД , доколкото дружеството е с изключителни, законово регламентирани права и компетенции по отношение на целите на цитираната поръчка. За реализирането на услугата, поради налична изрична норма в областта (чл. 10, ал.3 и ал. 5 от ЗРР) за възложителя не съществува друга алтернатива и съответно отсъствието на конкуренция е обективно аргументирано. Достъпни доказателства чрез правно-информационна система Сиела 5.1- Актуална към ДВ, бр.36 от 27.04.2018 г. (Закон за регионалното развитие)
Национален център за териториално развитие ЕАД,София 1000, ул. Алабин 16-20
VI: Одобрявам
VII: Допълнителна информация
Поканата за участие и проекта на договор са достъпни на профила на купувача http://www.mrrb.government.bg/bg/profil-na-kupuvacha/
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
Съгласно чл.197, ал.1, т.5 от ЗОП
07.06.2018 г.
VIII: Възложител
Деница Пламенова Николова, на основание Заповед РД-02-14- 890 от 30.10.2017 г.
Заместник-министър на регионалното развитие и благоустройството и Ръководител на УО на ОПРР