Версия за печат

02030-2018-0006

BG-София:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

68. Хранително-вкусова промишленост


Решение номер Л-1904 от дата 20.04.2018 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 129010029

BG411, Главна дирекция Изпълнение на наказанията, бул. Ген. Николай Г. Столетов № 21, За: Васил Василев, България 1309, София, Тел.: 02 8139257; 02 8139258; 02 8139106, E-mail: lop@gdin.bg, Факс: 02 8139107

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): www.gdin.bg.

Адрес на профила на купувача (URL): http://profile.gdin.bg/38edb226d98b703e7b404a3541f9b920.

I.2) Вид на възложителя

Министерство или друг държавен орган, включително техни регионални или местни подразделения

I.3) Основна дейност

Друг: изпълнение на наказанията


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Договаряне без предварително обявление


IІI: Правно основание

Чл. 79, ал. 1, т. 4 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

Доставка на хранителни продукти на едро за нуждите на затвора гр. Бургас, затвора гр. Стара Загора, затвора гр. Пловдив и затвора гр. Пазарджик

IV.2) Обект на поръчката
Доставки
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Предмет на обществената поръчка е доставка на хранителни продукти на едро за нуждите на затвора гр. Бургас, затвора гр. Стара Загора, затвора гр. Пловдив и затвора гр. Пазарджик. Прогнозни количества: Хляб „Добруджа“ - 90 000,00 кг. Хляб „Tипов“- 8100,00 кг. Баничка с извара - 67 600,00 бр. Кифла с мармалад - 54 700,00 бр. Кайма смес - 4 500,00 кг. Кренвирши от птиче месо- 2 300,00 кг. Колбас малотраен – телешки - 4 700,00 кг. Наденица – варено пушена - 7 200,00 кг. Кебапчета - 12 100,00 бр. Кюфтета – 70 000,00 бр. Риба замразена- 12 500,00 кг. Пастет - 2 050,00 кг. Русенско варено - 2 000,00 кг. Рибни консерви - 600,00 кг. Пиле с ориз - 800,00 кг. Боб с наденица - 400,00 кг. Боб с кюфтета - 1 200,00 кг. Мусака - 600,00 кг. Краве кисело мляко 2% - 16 300,00 кг. Сухо частично обезмаслено мляко - 600,00 кг. Сирене бяло саламурено от краве мляко - 7 700,00 кг. Кашкавал от краве мляко - 1 050,00 кг. Извара - 980,00 кг. Червен пипер -250,00 кг. Черен пипер -35 кг. Чубрица суха – ронена - 80,00 кг. Дафинов лист - сух - 2,00 кг. Джоджен сух - 18,00 кг. Чай билков - 1200 кут. Вафли обикновени - 4 700,00 кг. Мармалад- 4200 кг. Слънчогледова тахан халва - 3 700,00 кг. Бисквити обикновени - 100,00 кг. Яйца - 168 000 бр. Картофи- 12 000,00 кг. Домати – 500,00 кг. Краставици - 1300,00 кг. Кромид лук - 2500,00 кг. Моркови - 750,00 кг. Чесън стар - 30,00 кг. Зеле прясно - 2 100,00 кг. Ябълки - 9 500,00 кг. Портокали - 2 000,00 кг.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Стоките, обект на доставка, са еднородни – хранителни продукти. Едновременно с това, не са заложени изисквания към участниците да са производители на всички или някои от доставяните стоки, съответно неразделянето на поръчката на позиции няма да доведе до нарушаване на конкуренцията или ограничаване на участието на лица. Възлагането на поръчката без разделяне на обособени позиции гарантира и постигане на оптимален резултат и предотвратява евентуален риск от нереализиране на всички артикули, включени в предмета на обществената поръчка. Предвид обстоятелството, че всички стоки, обект на доставка, са необходими на възложителя за приготвяне на храна за нуждите на затворите в Бургас, Пазарджик, Пловдив и Стара Загора, то разделянето на поръчката на позиции ще създаде реален риск от сключване на договор за възлагане само за някои от хранителните продукти, което поради еднаквото предназначение на всички стоки – за приготвяне на готова храна, ще доведе до невъзможност да се организира пълноценно хранене в посочените места за лишаване на свобода. Целта на възлагането на поръчката в рамките на един предмет без обособяване на позиции е да се постигне оптимален процес на управление на цялата поръчка и един контрагент, отговорен за дейностите в пълен обем.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 653167.79 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Необходимостта от възлагане на поръчката чрез процедура на договаряне без обявление е породена от следните факти: С Решения № Л-4564 от 09.10.2017г. и № Л-4592 от 12.10.2017г. са открити две „открити“ по вид процедури за доставки на хранителни продукти на едро със следния предмет: „Доставка на хранителни продукти на едро за нуждите на затвора гр. Белене, затвора гр. Ловеч, затвора гр. Пазарджик, затвора гр. Плевен, затвора гр. Пловдив и ЗО „Смолян“, по обособени позиции (номер в РОП 02030-2017-0020) и „Доставка на хранителни продукти на едро за нуждите на затвора гр. Бургас, затвора гр. Варна, затвора гр. Сливен и затвора гр. Ст. Загора“, по обособени позиции (номер в РОП 02030-2017-0021). Решенията за откриване и на двете процедури са обжалвани пред КЗК и ВАС, като към момента няма издаден окончателен акт за законосъобразността на решенията, а заседанията пред ВАС са насрочени както следва: за 23.04.2018г. (по отношение на Решение № Л-4564 от 09.10.2017г.), и за 17.04.2018г. (по отношение на Решение № Л-4592 от 12.10.2017г.). На следващо място, в края на месец април 2018г. срокът на текущите 24 договори за доставка на хранителни продукти за нуждите на затворите в Бургас, Пазарджик, Пловдив и Стара Загора изтича, като няма законова възможност срокът на същите да бъде удължен, тъй като е достигнат максималният възможен срок съгласно чл. 113, ал. 1 от Закона за обществените поръчки. След края на месец април 2018г. Възложителят няма да има изпълнител/и за доставка на необходимите хранителни продукти за нуждите на затворите в Бургас, Пазарджик, Пловдив и Стара Загора, въпреки положената грижа. Предвид гореизложеното и като се отчете предмета на обществената поръчка, може да се направи обоснован извод, че евентуалното отлагане на възлагането на процедури за доставки на хранителни продукти за посочените затвори ще доведе до значителни вреди за обществото и за възложителя, тъй като той няма да изпълни своевременно задължението си по чл. 84, ал.2, т. 1 от Закон за изпълнение на наказанията и задържането под стража /ЗИНЗС/, а именно да осигури на лишените от свобода безплатна храна, достатъчна по химически и калориен състав. Това е в състояние да застраши тяхното здраве и живот, което е неприемливо с оглед обществения интерес. Липсата на договори за доставка на храна за посочените пенитенциарни заведения би засегнало особено важни обществени интереси, свързани с осигуряването на прехраната на лишените от свобода, което задължение произтича за възложителя съгласно чл. 84, ал. 2, т. 1 от ЗИНЗС. От закъснението, свързано със сключването и изпълнението на такива договори, може да последва значителна и труднопоправима вреда за лишените от свобода, което ще рефлектира крайно негативно и върху обществения интерес. Несвоевременното предоставяне на храна за лишените от свобода в затворите и задържаните лица в арестите би довело до брожения и недоволства от тяхна страна, както и като крайна реакция – дори до бунтове в местата за лишаване от свобода. Това обстоятелство се явява „изключително” по смисъла на §2, т.17 от ДР на ЗОП. Наличието на кумулативно изпълнените условия: необходимо неотложно възлагане на обществената поръчка поради изключителни обстоятелства, мотивирани по-горе; невъзможно е да бъдат спазени сроковете за провеждане на открита, ограничена или състезателна процедура на договаряне, включително и съкратените и обстоятелствата, с които се обосновава неотложност не се дължат на възложителя, по смисъла на чл.79, ал.1, т.4 от ЗОП, определя видът на настоящата процедура, а именно договаряне без предварително обявление. Целта на настоящето договаряне е да се осигури непрекъсваемост на доставките на хранителни продукти за нуждите на затворите в Бургас, Пазарджик, Пловдив и Стара Загора, за което се предвижда провеждане на договаряне с текущите доставчици на хранит. продукти в ГДИН за периода до приключване на обявените открити процедури с референтни номера в АОП 02030-2017-0021 и 02030-2017-0020, но за не-повече от шест месеца.

V.2) Лица, до които се изпраща поканата за участие в процедура по договаряне без предварително обявление, договаряне без предварителна покана за участие, договаряне без публикуване на обявление за поръчка, пряко договаряне

1) ДЗЗД „ЧЕХ ГРУП”, ул. „Никола Габровски” №43, Република България 5000, Велико Търново, тел.: 0887 237193, E-mail: plasment@chehbg.com, Факс: 067 672312; 2) „ПАНДА – ИП” ЕООД, ЕИК:131318482, ул. „Цветан Лазаров” № 33, офис № 10, Република България 1000, София, тел.: 02 9745988, E-mail: panda_ip@abv.bg, Факс: 02/974 59 88 и 978 35 17; 3) "Нове Инженеринг" ЕООД, ЕИК 203467395, ул. "33-ти Свищовски полк" № 41, Република България 5250, Свищов, тел.: 0631 60399, E-mail: nove_1991@abv.bg, Факс: 0631 42575; 4) "Стелит 1" ЕООД, ЕИК 107544354, ул."Стойчо Часовникаров" № 1, Република България 5400, Севлиево, тел.: 0675/320 24, Факс: 0675 34275

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

поканата за участие
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

В поканите до участниците, публикувани в Профила на купувача, са посочени датата и мястото на провеждане на преговорите, които ще се проведат в сградата на Главна дирекция „Изпълнение на наказанията“, в гр. София, бул. „Ген. Н. Столетов“ № 21. Участниците следва да се запознаят с изискванията на Възложителя в процедурата, както и с правилата на ЗОП и ППЗОП, като изготвят изискваните документи съобразно указанията на Възложителя и изискванията на закона. Всяка оферта следва да съдържа: 1) Опис на представените документи по образец - Приложение № 1; 2) електронен Единен европейски документ за обществените поръчки (ЕЕДОП) за участника в съответствие с изискванията на закона и условията на Възложителя, а когато е приложимо - ЕЕДОП за всеки от участниците в обединението, което не е юридическо лице, за всеки подизпълнител и за всяко лице, чиито ресурси ще бъдат ангажирани в изпълнението а поръчката; 3) Документи за доказване на предприетите мерки за надеждност, когато е приложимо; 4) Предложение за изпълнение на поръчката по образец – по образец Приложение № 2; 5) Документ за упълномощаване, когато лицето, което подава офертата не е законен представител на участника; 6) Декларация за съгласие с клаузите на предложения проект на договор по образец -Приложение № 3; 7) Декларация за срока на валидност на офертата по образец - Приложение № 4; 8) Ценово предложение по образец - Приложение № 5. Ценовото предложение се прилага в отделен запечатан непрозрачен плик, поставен в опаковката, с надпис „Предлагани ценови параметри“. Към ценовото предложение се прилага електронен носител с таблицата от Ценово предложение във формат Excel . Настоящата обществена пръчка се възлага въз основа на икономически най-изгодната оферта, определена чрез критерия за възлагане „най-ниска цена”. На първо място се класира участникът предложил най-ниска обща стойност за изпълнение на поръчката.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

На основание чл.197, ал.1, т.1 от ЗОП, решението подлежи на обжалване пред Комисията за защита на конкуренцията в 10-дневен срок, считано от изтичане на срока по чл.100, ал. 3 от ЗОП.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

20.04.2018 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

комисар Нина Стефанова Димитрова

VIII.2) Длъжност

Началник на отдел „Финансово-ресурсно осигуряване“ на ГДИН (Възложител по чл. 7, ал. 1 от ЗОП, съгласно заповед № Л-1694/12.04.2018 г. на ВПД Главния директор на ГДИН)