Версия за печат

00814-2018-0008

BG-Враца:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

10. Инженерство, профил Пътно/транспортно строителство


Решение номер 1163 от дата 28.03.2018 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000193115

BG313, Община Враца, ул. стефанаки Савов № 6, За: Марио Милов, началник на Отдел Обществени поръчки, България 3000, Враца, Тел.: 092 622400, E-mail: mmilov@vratza.bg, Факс: 092 623061

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): http://www.vratza.bg/.

Адрес на профила на купувача (URL): http://www.vratza.bg/?category=18&obiavi=662.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Договаряне без предварително обявление


IІI: Правно основание

Чл. 79, ал. 1, т. 1 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

„Обновяване и модернизиране на пешеходната зона в централната част на град Враца - зони 3, 4, 5 и 6 в участъка от ул. ”Поп Сава Катрафилов” до ул. ”Кръстьо Българията”.

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Обществената поръчка предвижда нова архитектурна обемно-пространствена концепция, включваща цялостна подмяна на амортизираните настилки, уплътняване на съществуващото озеленяване с нови дървесни и растителни видове, изграждане на единна система от елементи на градския дизайн (пейки,чешми, кошчета за отпадъци, улични осветителни тела, велосипедни стойки и др.). Предвижда се активно използване на водата в градската среда,запазване местата на съществуващите фонтани, изграждане на нови водни площи и система за напояване. Предвижда се изпълнението на мерки за достъпна среда, вкл. за хора с увреждания.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

ДА

Идентификация на проекта

Финансирането на обществената поръчка се осъществява чрез предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по проект № BG16RFOP001-1.019-0005 „Обновяване и модернизиране на пешеходната зона в централната градска част на град Враца“ по процедура BG16RFOP001-1.019 „Изпълнение на Интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020 – Враца", част от процедура BG16RFOP001-1.001-039 „Изпълнение на Интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020" по Приоритетна ос 1 "Устойчиво и интегрирано градско развитие", който се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 година, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейски фонд за регионално развитие.

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Предметът на обществената поръчка не може да бъде разделен на обособени позиции, предвид спецификата на поръчката. Възложителят е преценил, че не е целесъобразно разделянето на същата на обособени позиции, последното би се отразило на качеството и логическата взаимообвързаността на проектните работи. Основен мотив за неразделяне на обществената поръчка на обособени позиции е фактът, че дейностите по изпълнение на поръчката са систематично свързани, поради което обществената поръчка следва да бъде изпълнена от един изпълнител и не е целесъобразно нейното разделяне на обособени позиции, тъй като това ще доведе до затруднения с изпълнение и отчитане на работите по обекта. Изпълнението на СМР в обхвата на обществената поръчка е обективно неделим процес и поради следните причини: - в обхвата на строежа са включени улици, взаимообвързани в общо функционално пространство. Обектите са разположени в гъсто застроена централна градска част и са взаимно обвързани и зависими по отношение на организацията на движение. За качественото изпълнение и постигане на минимално затруднение за гражданите по време на строителството е от изключително значение максимално добрата координация и планиране на строително - монтажните работи. С изготвянето на общ инвестиционен проект, Възложителят се е стремил да постигне обща визия и функционалност с оглед на бъдещата експлоатация, което е постижимо ако изпълнението се извършва от един изпълнител.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 5295000 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Възложителят възлага поръчката чрез процедура на договаряне без предварително обявление след като откритата процедура с предмет: „Обновяване и модернизиране на пешеходната зона в централната част на град Враца - зони 3, 4, 5 и 6 в участъка от ул. ”Поп Сава Катрафилов” до ул. ”Кръстьо Българията“, открита с Решение № 2966/19.12.2017година, публикувано в РОП на 21.12.2017 година с уникален номер: 00814-2017-0025 и публикувано обявление в Официален вестник на Европейския съюз с уникален номер: 2017/S 245-511241 е прекратена на основание чл.110, ал.1, т.2 от ЗОП, тъй като всички подадени оферти са неподходящи. Участникът „ПАНОВ” ЕООД, град Варна е отстранен на основание чл. 107, т. 2, буква „а“ от ЗОП, тъй като е представил невярна информация за доказване на изискванията за придобиване на специфичен професионален опит на предложените експерти по описаните в настоящият протокол позиции и тъй като е в представения линеен график участникът не е предвидил ден за откриване на строителната площадка. „ПАНОВ” ЕООД, град Варна е представил невярна информация за доказване на изискванията за придобиване на специфичен професионален опит на предложените експерти. Посоченият от „ПАНОВ” ЕООД, град Варна обем за обект „Рехабилитация и изграждане на паркове, зелени площи, спортни съоръжения и детски площадки в населени места на територията на община Аврен“ не е 63 дка, а видно от документацията по проведената обществена поръчка е 12,7 дка - http://www.avren.bg/currentNews-753-„rehabilitaciya_i_izg.html. Дружеството „Панов“ ЕООД не е нито изпълнител, нито подизпълнител на обществена поръчка с предмет: „Рехабилитация и изграждане на паркове, зелени площи, спортни съоръжения и детски площадки в населени места на територията на община Аврен“ по проект: „Обновяване и развитие на зони за обществено ползване на територията на Община Аврен с цел повишаване привлекателността и качеството на живот в района“ и управителя на дружеството няма как да назначава експерти за изпълнение на същата, в качеството му на избран изпълнител, както е записано в заповедите издадени от него. Видно от информацията публикувана в РОП възложител е Община Аврен, а изпълнител е "Балкански" ООД, ЕИК 103982953 - http://www.aop.bg/case2.php?mode=show_doc&doc_id=607612&newver=2. „ПАНОВ” ЕООД, град Варна е представил невярна информация за доказване на изискванията за придобиване на специфичен професионален опит на предложените експерти по горецитираните позиции. Посоченият от „ПАНОВ” ЕООД, град Варна обем за обект „Реконструкция и благоустрояване на парка в крайезерната зона на гр. Белослав“ не е 65 дка, а видно от документацията по проведената обществена поръчка е 6,46 дка. Дружеството „Панов“ ЕООД не е нито изпълнител, нито подизпълнител на обществена поръчка с предмет: „Реконструкция и благоустрояване на парка в крайезерната зона на гр. Белослав“ и управителя на дружеството няма как да назначава експерти за изпълнение на същата, в качеството му на избран изпълнител, както е записано в заповедите издадени от него. Видно от информацията публикувана в официалният интернет сайт в раздел профил на купувача - https://e-obp.eu/bp/Document/f26b5942-5d41-4d9b-83cc-e4f9f7d77a57, възложител е Община Белослав, а изпълнител е "Балкански" ООД, ЕИК 103982953. В представения линеен график участникът не е предвидил ден за откриване на строителната площадка. На основание чл. 157, ал. 1 от Закона за устройство на територията за начало на строежа съобразно издаденото разрешение за строеж се счита денят на съставяне на протокола за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво. В разпоредбата на чл. 3, ал. 1 от проекта на договор, който е част от одобрената от възложителя и влязла в сила документация за участие по обществената поръчка, е посочено, че: „Срокът за изпълнение на дейностите по предмета на договора е ……….. (словом …………….........……………) календарни дни, считано от датата на подписване на Протокола .......Продължава в Раздел VII.1) Допълнителна информация

V.2) Лица, до които се изпраща поканата за участие в процедура по договаряне без предварително обявление, договаряне без предварителна покана за участие, договаряне без публикуване на обявление за поръчка, пряко договаряне

Покана се изпраща, до следните лица: 1. „ПСТ ГРУП” ЕАД, ГРАД СОФИЯ, ЕИК: 831 928 535, ГРАД СОФИЯ, УЛ. „БЕСАРАБИЯ” № 114 2.„ВМ ВРАЦА 2018” ДЗЗД ГРАД ВРАЦА, ГРАД ВРАЦА, УЛ. „СТОЯН КЯЛЪЧЕВ” № 6 3. „ДЛВ” ЕООД, ГРАД ПЕРНИК,ЕИК: 831 928 535, ГРАД ПЕРНИК, УЛ. „ОТЕЦ ПАИСИЙ” БЛ. 98, АП. 22, ВХ. Б

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Открита с решение №: 2966 от 19.12.2017 г. 
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: 00814-2017-0025

VI: Одобрявам

поканата за участие

VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

Продължава от Раздел V.1) Мотиви за избора на процедура ..... за откриване на строителната площадка и определяне на строителната линия и ниво на строежа – Акт обр. 2 по Наредба № 3/31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството“. В одобреният от възложителят образец на техническо предложение, който е част от влязлата в сила документация за участие по обществената поръчка, е посочено: „3. Предлаганият от нас срок за изпълнение на строително – монтажните работи е: … (..) календарни дни, който започва да тече от датата на подписване на Протокол обр. 2 за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво, съгласно Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството“. В този смисъл влязло в сила Решение № 660 от 25.08.2016 година на Комисията за защита на конкуренцията. Участникът СДРУЖЕНИЕ „СЕВЕРОЗАПАД СТРОЙ”, град Монтана е отстранен на основание чл. 107, т. 2, буква „а“ от ЗОП, тъй като в за експертите посочени в техническото предложение участникът не доказва специфичен професионален опит за съответната позиция на поне един обект, сходен с предмета на поръчката. При оценяване на техническото предложение на участника комисията констатира следното: За ЕКСПЕРТ 1: участникът не доказва за посоченият експерт опит като ръководител на екип на поне един обект, сходен с предмета на поръчката. В техническото предложение е посочен специфичен професионален опит на 4 обекта без да посочи, на нито един от тях, какъв е техният обем. За експерта са приложени, като доказателство, референция от „ПСТ“ ЕАД в която отново липсва посочен обем на обектите.За ЕКСПЕРТ 2: участникът не доказва за посоченият експерт опит като технически ръководител на поне един обект, сходен с предмета на поръчката. В техническото предложение и приложените, като доказателства, референции за експерта, както и от посочваната информацията в ЕЕДОП, участника доказва опит в дейности с обем 46,12 дка. За ЕКСПЕРТ 3: участникът не доказва за посоченият експерт опит като експерт електроинсталации на поне един обект, сходен с предмета на поръчката. В техническото предложение е посочено специфичен професионален опит на 9 обекта без да посочи, на нито един от тях, какъв е техният обем. За експерта е приложена референция от „ПСТ“ ЕАД в която отново липсва посочен обем на обектите. За ЕКСПЕРТ 4: участникът не доказва за посоченият експерт опит като експерт водоснабдяване и канализация на поне един обект, сходен с предмета на поръчката. В техническото предложение и приложените, референции за експерта, както и от посочваната информацията в ЕЕДОП, участника доказва опит в дейности с обем 46,12 дка. За ЕКСПЕРТ 5: участникът не доказва за посоченият експерт опит като експерт паркоустройство и благоустройство на поне един обект, сходен с предмета на поръчката. В техническото предложение е посочено специфичен професионален опит на 8 обекта без да посочи, на нито един от тях, какъв е техният обем. За експерта са приложени, референции от Столична Община – Район Връбница и от „Джи Пи Груп“ ООД в които отново липсва посочен обем на обектите. За ЕКСПЕРТ 6: участникът не доказва за посоченият експерт опит като експерт контрол по качеството на поне един обект, сходен с предмета на поръчката. В техническото предложение и приложените, референции за експерта, както и от посочваната информацията в ЕЕДОП, участника доказва опит в дейности с обем 21,12 дка. За ЕКСПЕРТ 7: участникът не доказва за посоченият експерт опит като експерт безопасност и здраве на поне един обект, сходен с предмета на поръчката. В техническото предложение и приложените, референции за експерта, както и от посочваната информацията в ЕЕДОП, участника доказва опит в дейности с обем 45,86 дка. Предвид гореизложените мотиви и с оглед установените несъответствия офертите на двамата участници са неподходящи по смисъла на т. 25, § 2 от ДР на ЗОП.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Съгласно чл. 197, ал. 1, т. 5 от ЗОП.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

28.03.2018 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Петя Янева Долапчиева

VIII.2) Длъжност

Зам. -кмет на община Враца, За Кмет на община Враца, Съгласно Заповед № 527 от 26.03.2018 година