00814-2018-0008
Технически редакции | ||
28.03.2018 11:33 ч. : | 28/03/2018 11:28 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
28.03.2018 11:33 ч. : | 28/03/2018 11:28 | промяна преди публикуване |
затвори |
BG-Враца:
Решение за откриване на процедура
10. Инженерство, профил Пътно/транспортно строителство
І: Възложител
Публичен
BG313, Община Враца, ул. стефанаки Савов № 6, За: Марио Милов, началник на Отдел Обществени поръчки, България 3000, Враца, Тел.: 092 622400, E-mail: mmilov@vratza.bg, Факс: 092 623061
Интернет адрес/и:
Основен адрес (URL): http://www.vratza.bg/.
Адрес на профила на купувача (URL): http://www.vratza.bg/?category=18&obiavi=662.
Регионален или местен орган
Обществени услуги
ІI: Откриване
Откривам процедура
за възлагане на обществена поръчка
НЕ
Договаряне без предварително обявление
IІI: Правно основание
IV: Поръчка
„Обновяване и модернизиране на пешеходната зона в централната част на град Враца - зони 3, 4, 5 и 6 в участъка от ул. ”Поп Сава Катрафилов” до ул. ”Кръстьо Българията”.
Обществената поръчка предвижда нова архитектурна обемно-пространствена концепция, включваща цялостна подмяна на амортизираните настилки, уплътняване на съществуващото озеленяване с нови дървесни и растителни видове, изграждане на единна система от елементи на градския дизайн (пейки,чешми, кошчета за отпадъци, улични осветителни тела, велосипедни стойки и др.). Предвижда се активно използване на водата в градската среда,запазване местата на съществуващите фонтани, изграждане на нови водни площи и система за напояване. Предвижда се изпълнението на мерки за достъпна среда, вкл. за хора с увреждания.
НЕ
ДА
Финансирането на обществената поръчка се осъществява чрез предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по проект № BG16RFOP001-1.019-0005 „Обновяване и модернизиране на пешеходната зона в централната градска част на град Враца“ по процедура BG16RFOP001-1.019 „Изпълнение на Интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020 – Враца", част от процедура BG16RFOP001-1.001-039 „Изпълнение на Интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020" по Приоритетна ос 1 "Устойчиво и интегрирано градско развитие", който се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 година, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейски фонд за регионално развитие.
НЕ
Предметът на обществената поръчка не може да бъде разделен на обособени позиции, предвид спецификата на поръчката. Възложителят е преценил, че не е целесъобразно разделянето на същата на обособени позиции, последното би се отразило на качеството и логическата взаимообвързаността на проектните работи. Основен мотив за неразделяне на обществената поръчка на обособени позиции е фактът, че дейностите по изпълнение на поръчката са систематично свързани, поради което обществената поръчка следва да бъде изпълнена от един изпълнител и не е целесъобразно нейното разделяне на обособени позиции, тъй като това ще доведе до затруднения с изпълнение и отчитане на работите по обекта. Изпълнението на СМР в обхвата на обществената поръчка е обективно неделим процес и поради следните причини: - в обхвата на строежа са включени улици, взаимообвързани в общо функционално пространство. Обектите са разположени в гъсто застроена централна градска част и са взаимно обвързани и зависими по отношение на организацията на движение. За качественото изпълнение и постигане на минимално затруднение за гражданите по време на строителството е от изключително значение максимално добрата координация и планиране на строително - монтажните работи. С изготвянето на общ инвестиционен проект, Възложителят се е стремил да постигне обща визия и функционалност с оглед на бъдещата експлоатация, което е постижимо ако изпълнението се извършва от един изпълнител.
НЕ
V: Мотиви
Възложителят възлага поръчката чрез процедура на договаряне без предварително обявление след като откритата процедура с предмет: „Обновяване и модернизиране на пешеходната зона в централната част на град Враца - зони 3, 4, 5 и 6 в участъка от ул. ”Поп Сава Катрафилов” до ул. ”Кръстьо Българията“, открита с Решение № 2966/19.12.2017година, публикувано в РОП на 21.12.2017 година с уникален номер: 00814-2017-0025 и публикувано обявление в Официален вестник на Европейския съюз с уникален номер: 2017/S 245-511241 е прекратена на основание чл.110, ал.1, т.2 от ЗОП, тъй като всички подадени оферти са неподходящи. Участникът „ПАНОВ” ЕООД, град Варна е отстранен на основание чл. 107, т. 2, буква „а“ от ЗОП, тъй като е представил невярна информация за доказване на изискванията за придобиване на специфичен професионален опит на предложените експерти по описаните в настоящият протокол позиции и тъй като е в представения линеен график участникът не е предвидил ден за откриване на строителната площадка. „ПАНОВ” ЕООД, град Варна е представил невярна информация за доказване на изискванията за придобиване на специфичен професионален опит на предложените експерти. Посоченият от „ПАНОВ” ЕООД, град Варна обем за обект „Рехабилитация и изграждане на паркове, зелени площи, спортни съоръжения и детски площадки в населени места на територията на община Аврен“ не е 63 дка, а видно от документацията по проведената обществена поръчка е 12,7 дка - http://www.avren.bg/currentNews-753-„rehabilitaciya_i_izg.html. Дружеството „Панов“ ЕООД не е нито изпълнител, нито подизпълнител на обществена поръчка с предмет: „Рехабилитация и изграждане на паркове, зелени площи, спортни съоръжения и детски площадки в населени места на територията на община Аврен“ по проект: „Обновяване и развитие на зони за обществено ползване на територията на Община Аврен с цел повишаване привлекателността и качеството на живот в района“ и управителя на дружеството няма как да назначава експерти за изпълнение на същата, в качеството му на избран изпълнител, както е записано в заповедите издадени от него. Видно от информацията публикувана в РОП възложител е Община Аврен, а изпълнител е "Балкански" ООД, ЕИК 103982953 - http://www.aop.bg/case2.php?mode=show_doc&doc_id=607612&newver=2. „ПАНОВ” ЕООД, град Варна е представил невярна информация за доказване на изискванията за придобиване на специфичен професионален опит на предложените експерти по горецитираните позиции. Посоченият от „ПАНОВ” ЕООД, град Варна обем за обект „Реконструкция и благоустрояване на парка в крайезерната зона на гр. Белослав“ не е 65 дка, а видно от документацията по проведената обществена поръчка е 6,46 дка. Дружеството „Панов“ ЕООД не е нито изпълнител, нито подизпълнител на обществена поръчка с предмет: „Реконструкция и благоустрояване на парка в крайезерната зона на гр. Белослав“ и управителя на дружеството няма как да назначава експерти за изпълнение на същата, в качеството му на избран изпълнител, както е записано в заповедите издадени от него. Видно от информацията публикувана в официалният интернет сайт в раздел профил на купувача - https://e-obp.eu/bp/Document/f26b5942-5d41-4d9b-83cc-e4f9f7d77a57, възложител е Община Белослав, а изпълнител е "Балкански" ООД, ЕИК 103982953. В представения линеен график участникът не е предвидил ден за откриване на строителната площадка. На основание чл. 157, ал. 1 от Закона за устройство на територията за начало на строежа съобразно издаденото разрешение за строеж се счита денят на съставяне на протокола за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво. В разпоредбата на чл. 3, ал. 1 от проекта на договор, който е част от одобрената от възложителя и влязла в сила документация за участие по обществената поръчка, е посочено, че: „Срокът за изпълнение на дейностите по предмета на договора е ……….. (словом …………….........……………) календарни дни, считано от датата на подписване на Протокола .......Продължава в Раздел VII.1) Допълнителна информация
Покана се изпраща, до следните лица: 1. „ПСТ ГРУП” ЕАД, ГРАД СОФИЯ, ЕИК: 831 928 535, ГРАД СОФИЯ, УЛ. „БЕСАРАБИЯ” № 114 2.„ВМ ВРАЦА 2018” ДЗЗД ГРАД ВРАЦА, ГРАД ВРАЦА, УЛ. „СТОЯН КЯЛЪЧЕВ” № 6 3. „ДЛВ” ЕООД, ГРАД ПЕРНИК,ЕИК: 831 928 535, ГРАД ПЕРНИК, УЛ. „ОТЕЦ ПАИСИЙ” БЛ. 98, АП. 22, ВХ. Б
VI: Одобрявам
VII: Допълнителна информация
Продължава от Раздел V.1) Мотиви за избора на процедура ..... за откриване на строителната площадка и определяне на строителната линия и ниво на строежа – Акт обр. 2 по Наредба № 3/31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството“. В одобреният от възложителят образец на техническо предложение, който е част от влязлата в сила документация за участие по обществената поръчка, е посочено: „3. Предлаганият от нас срок за изпълнение на строително – монтажните работи е: … (..) календарни дни, който започва да тече от датата на подписване на Протокол обр. 2 за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво, съгласно Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството“. В този смисъл влязло в сила Решение № 660 от 25.08.2016 година на Комисията за защита на конкуренцията. Участникът СДРУЖЕНИЕ „СЕВЕРОЗАПАД СТРОЙ”, град Монтана е отстранен на основание чл. 107, т. 2, буква „а“ от ЗОП, тъй като в за експертите посочени в техническото предложение участникът не доказва специфичен професионален опит за съответната позиция на поне един обект, сходен с предмета на поръчката. При оценяване на техническото предложение на участника комисията констатира следното: За ЕКСПЕРТ 1: участникът не доказва за посоченият експерт опит като ръководител на екип на поне един обект, сходен с предмета на поръчката. В техническото предложение е посочен специфичен професионален опит на 4 обекта без да посочи, на нито един от тях, какъв е техният обем. За експерта са приложени, като доказателство, референция от „ПСТ“ ЕАД в която отново липсва посочен обем на обектите.За ЕКСПЕРТ 2: участникът не доказва за посоченият експерт опит като технически ръководител на поне един обект, сходен с предмета на поръчката. В техническото предложение и приложените, като доказателства, референции за експерта, както и от посочваната информацията в ЕЕДОП, участника доказва опит в дейности с обем 46,12 дка. За ЕКСПЕРТ 3: участникът не доказва за посоченият експерт опит като експерт електроинсталации на поне един обект, сходен с предмета на поръчката. В техническото предложение е посочено специфичен професионален опит на 9 обекта без да посочи, на нито един от тях, какъв е техният обем. За експерта е приложена референция от „ПСТ“ ЕАД в която отново липсва посочен обем на обектите. За ЕКСПЕРТ 4: участникът не доказва за посоченият експерт опит като експерт водоснабдяване и канализация на поне един обект, сходен с предмета на поръчката. В техническото предложение и приложените, референции за експерта, както и от посочваната информацията в ЕЕДОП, участника доказва опит в дейности с обем 46,12 дка. За ЕКСПЕРТ 5: участникът не доказва за посоченият експерт опит като експерт паркоустройство и благоустройство на поне един обект, сходен с предмета на поръчката. В техническото предложение е посочено специфичен професионален опит на 8 обекта без да посочи, на нито един от тях, какъв е техният обем. За експерта са приложени, референции от Столична Община – Район Връбница и от „Джи Пи Груп“ ООД в които отново липсва посочен обем на обектите. За ЕКСПЕРТ 6: участникът не доказва за посоченият експерт опит като експерт контрол по качеството на поне един обект, сходен с предмета на поръчката. В техническото предложение и приложените, референции за експерта, както и от посочваната информацията в ЕЕДОП, участника доказва опит в дейности с обем 21,12 дка. За ЕКСПЕРТ 7: участникът не доказва за посоченият експерт опит като експерт безопасност и здраве на поне един обект, сходен с предмета на поръчката. В техническото предложение и приложените, референции за експерта, както и от посочваната информацията в ЕЕДОП, участника доказва опит в дейности с обем 45,86 дка. Предвид гореизложените мотиви и с оглед установените несъответствия офертите на двамата участници са неподходящи по смисъла на т. 25, § 2 от ДР на ЗОП.
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
Съгласно чл. 197, ал. 1, т. 5 от ЗОП.
28.03.2018 г.
VIII: Възложител
Петя Янева Долапчиева
Зам. -кмет на община Враца, За Кмет на община Враца, Съгласно Заповед № 527 от 26.03.2018 година