Версия за печат

00797-2017-0055

BG-Бургас:

Решение за откриване на процедура



Решение номер 3628 от дата 22.12.2017 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000056814

BG341, Община Бургас, ул. Александровска № 26, За: Даниела Георгиева, България 8000, Бургас, Тел.: 056 907242, E-mail: d.georgieva@burgas.bg, Факс: 056 841996

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): https://www.burgas.bg.

Адрес на профила на купувача (URL): https://www.burgas.bg/bg/notice/details/62/33267.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Договаряне без предварително обявление


IІI: Правно основание

Чл. 79, ал. 1, т. 4 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

„Извършване на възстановителни дейности по опорна дига на клетка 1, съоръжения и инсталации на обект: „Регионално депо „Братово-запад“ в резултат от настъпили неблагоприятни климатични условия“.

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Възстановяване на съоръженията, инсталациите и обслужващата инфраструктура на територията на Регионално депо „Братово - Запад“, включително: клетка 1 и обслужващ временен път, дренажна система, ретензионен басейн, резервоар за дъждовни води и противопожарна система, ЛПСОВ и др., частично или напълно разрушени в резултат на проливни дъждове.1.Възстановяване на опорна дига Клетка 1:Облекчаване на натоварването върху дигата от към страната на депото в зоната на нарушаване целостта на дигата;Почистване на изровения участък на опорната дига;Възстановяване на опорната дига;Възстановяване на подкопания фундамент на навеса за верижна техника;Довършителни работи по опорната дига.2.Възстановяване на ретензионен басейн:Изпразване и почистване на ретензионния басейн;Почистване на изровения участък на опорната дига;Възстановяване на ретензионния басейн;Довършителни работи: След пълното възстановяване на ретезионния басейн е необходимо положи покриващ слой хумус – 30 см и затревяване по външните откоси на дигите му.3.Възстановяване на дъждовен резервоар с помпено и противопожарна система.4.Възстановяване на дъждовна отводнителна система.5.Ремонтни дейности по провод за инфилтрат,включително ревизия кранове, ремонт и осушаване на шахти, възстановяване и ремонт на помпи.6.Корекция отводнителна система пред Регионално депо и благоустрояване,включително почистване и възстановяване на отводнителни канали и тръбни водостоци.7.Възстановяване ЛПСОВ и площадка.8.Възстановяване пътища и площадки, включително почистване, възстановяване на вертикална планировка и настилки за следните площадки и пътища на територията на Регионалното депо.9.Почистване и корекция дере – изгребване на наноси от почви и отпадъци, възстановяване на корито и откоси.10.Възстановяване ограда, откоси и отводнителен окоп - Южно и Югоизточно от Клетка 1 до портал и Северозападно от централния вход.11.Външно кабелно захранване-почистване на кабелни шахти от наноси и тиня.Идентифицирани ограничения за изпълнение на СМР:Изпълнителят следва да организира така строително-монтажните работи, че да гарантира безпрепятствена и непрекъсната експлоатация на депо за ТБО. За целта следва да ограничи своите работи само върху указаната му строителна площадка и по никакъв начин да не възпрепятства експлоатацията на депото.Възлаганите работи ще се изпълняват, съгласно изискванията на съответните СМР при спазване на действащите в страната нормативни документи, относно строителството, стандарти и изисквания за безопасни условия на труда и опазване на околната среда.Качеството на влаганите материали ще се доказва с декларация за съответствие на строителния продукт от производителя или от неговия упълномощен представител /съгл.Наредбата за съществените изисквания към строежите и оценяване съответствието на строителните продукти/.Влаганите строителни продукти трябва да бъдат придружени с декларация за съответствие с указания за прилагане на български език, съставени от производителя или от неговия упълномощен представител и да отговаря на БДС.Некачествено извършените работи и некачествените материали и изделия ще се коригират и заменят за сметка на Изпълнителя, като гаранционните срокове трябва да бъдат не по-малки от предвидените в Закона за устройство на територията, или Наредба № 1 за държавното приемане, определени от датата на приемане на обекта с удостоверение за ползване или приемно предавателен протокол.Гаранционни срокове–съгласно чл.160, ал.4 и ал.5 от ЗУТ и чл.20 и чл.21 от Наредба№ 2/2003 на МРРБ.Изпълнителят е длъжен сам и за своя сметка да осигурява спазване изискванията за безопасност съгласно:Наредба № 3/14.05.1996 г.,Наредба № 2/05.05.1987 г.,Наредба № 2/22.03.2004 г.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Съгласно чл. 46, ал. 1, изречение второ от ЗОП, Възложителят не разделя поръчката на обособени позиции, тъй като счита за целесъобразно и съответстващо на интересите му цялостното изпълнение да се възложи на един изпълнител. Възложителят мотивира решението си за неразделяне на обществената поръчка със следното: дейностите по предмета на поръчката са взаимосвързани и разделянето на позиции сериозно би затруднило изпълнението им. Предвид горепосоченото, Възложителят счита, че не е целесъобразно настоящата обществена поръчка да бъде разделена на обособени позиции.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 1528178.03 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Изборът на процедура в конкретния случай се мотивира от наличието на следните обстоятелства:В резултат на бедственото положение през м. октомври 2017г. на територията на общините Камено и Бургас, инфраструктурата на Регионално депо „Братово-Запад“ е силно компрометирана,в следствие на което депото за твърди битови отпадъци временно преустановява своята дейност.С Решение № 660 от 31.10.2017г. на Министерски съвет и указания на РИОСВ-Бургас за срок до 30 ноември 2017г. за общините, обслужвани от депото се обособяват временни площадки за съхраняване на образуваните отпадъци.В периода 26 октомври–30 ноември 2017г. Община Бургас предприема действия по изпълнение на неотложни аварийно – възстановителни работи, свързани с укрепване на компрометираната дига на клетка 1, аварийно водочерпене от ретензионен басейн за предотвратяване на преливане на инфилтрат,водочерпене и почистване от наноси на сепарираща инсталация и площадки, направа на временен път в клетка 1, аварийно възстановяване на тръбопровод за инфилтрат.Целта на предприетите действия е възстановяване работата на депото и осигуряване приемането на твърди битови отпадъци от деветте общини в рамките на Регионалната система за управление на отпадъците.Регионално депо „Братово - Запад“ е с възобновен режим на експлоатация от 01.12.2017г. в съответствие с предписанията на РИОСВ – Бургас. Състоянието на основната инфраструктура и инсталации обаче е компрометирано и не гарантира безпроблемен и ефективен режим на работа. Възстановяването на дигата на клетка 1 е неотложно предвид непрекъснатия процес на приемане и депониране на отпадъци, както и с оглед функционирането на дренажната система и отвеждането на инфилтрата, образуван от депонирания отпадък. Разрушената част от опорна дига на ретензионния басейн и повреденото оборудване на Локална пречиствателна станция създават риск от неефективно пречистване и отвеждане на инфилтрата и замърсяване както на територията на депото, така и на околните терени, ниви и водни тела. Силно компрометираната дъждовна отводнителна система е условие за рискови ситуации особено през зимния сезон. Капацитетът на инсталациите за третиране и обезвреждане на отпадъци е силно занижен и създава предпоставки за риск от замърсяване на околната среда.На територията на депо за твърди битови отпадъци „Братово - Запад“ ежедневно се приемат около 500 тона отпадъци от девет общини:Айтос,Бургас,Камено,Карнобат,Несебър,Поморие,Руен,Средец,Сунгурларе.Регионалната система за управление на отпадъци – Бургас е единствена за територията, предвид факта, че от края на 2015г. съществуващите стари депа са закрити. Преустановяването работата на депото ще доведе до невъзможност на общините от Регионалната система за управление на отпадъците–Бургас да изпълняват изискванията и ангажиментите си по Закона за управление на отпадъците по предотвратяване или намаляване на вредното въздействие от образуването и управлението на отпадъци.Видно от гореизложеното е необходимо неотложно възлагане на изпълнението на възстановителни дейности по инфраструктура и съоръжения на депо „Братово - Запад“, за да се гарантира безпроблемното и безопасно функциониране на инсталациите за обезвреждане на отпадъци. Възникналата ситуация се дължи на извънредни обстоятелства, свързани с обилни валежи и наводнения на територията на общините Камено и Бургас. Неизпълнението или забавянето на извършването на възстановителните работи по инфраструктурата ще доведе до реален риск от преустановяване дейността на депото, невъзможност за управление на отпадъците от девет общини на територията на област Бургас, замърсяване на околната среда и риск за човешкото здраве. Действията на възложителя, непосредствено след възникване на бедственото положение, са свързани с преодоляване на непосредствената заплаха от екологични щети и извършване на неотложни възстановителни работи с цел възобновяване дейността на регионалното депо.

V.2) Лица, до които се изпраща поканата за участие в процедура по договаряне без предварително обявление, договаряне без предварителна покана за участие, договаряне без публикуване на обявление за поръчка, пряко договаряне

"ПЪТСТРОЙ БУРГАС" ЕООД, ЕИК 102659979. На основание чл. 65, ал. 1 ППЗОП, Възложителят не прилага чл. 64, ал. 2 и ал. 3 ППЗОП, тъй като сключва договор на основание чл. 79, ал. 1, т. 4 ЗОП.„Пътстрой Бургас“ ООД е част от Консорциум „Бургас Еко Депо 2012“, изпълнител на обект: „Инженеринг /проектиране и строителство/ на Регионално депо „Братово-запад“. В обхвата на договора фирмата е изпълнила строителството на ново регионално депо за битови отпадъци в регион Бургас, включително: клетка 1 и площадкова инфраструктура, ретензионен басейн, инсталации за компостиране и сепариране, ЛПСОВ и др. Фирмата познава в детайли същността и спецификата на обекта при неговото технологично изпълнение. Същата ще изпълни предвидените дейности по възстановяване на обекта с оглед гарантиране безпроблемното и безопасно функциониране на инсталациите за обезвреждане на отпадъци и възстановяване на засегнатите участъци в първоначалния им вид в най- кратък срок. „Пътстрой Бургас“ ООД е дружество с дългогодишен опит в строителството на пътни съоръжения, градски и общински комуникации и инфраструктурите около тях, с доказано добро качество на изпълняваните услуги.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам


VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

Възложителят ще сключи договор с "ПЪТСТРОЙ БУРГАС" ЕООД, ЕИК 102659979, след влизане в сила на настоящото решение. При подписване на договора избраният за изпълнител представя освен документите по чл. 67, ал. 6 ЗОП и декларация за липсата на обстоятелствата по чл. 54, ал. 1, т. 7 ЗОП. При изпълнение дейностите по настоящата процедура, избраният за изпълнител следва да се съобрази с прогнозната стойност, посочена в т. IV.7), която е максималният финансов ресурс, с който възложителят разполага. Срокът за изпълнение е не повече от 60 (шестдесет) календарни дни, считано от сключване на договора. Плащането по договора ще се извърши по банков път, в срок до 30 (тридесет) календарни дни от осигуряване на финансов ресурс от застрахователя и фонд „Солидарност“, след приключване на възстановителните работи, установено с двустранно подписан приемателно-предавателен протокол, от приемателна комисия, издадена фактура от страна на Изпълнителя. След завършване на цялостната работа, същата се приема от комисия, състояща се от двама представители на Възложителя и представител на Изпълнителя като се състави двустранно подписан приемателен протокол. Извършената работа следва да отговаря на изискванията на техническите условия и нормативни разпоредби и правила, действащи към момента на представяне на работата.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

На основание чл.197, ал.1, т. 5 от ЗОП жалба може да се подава в 10-дневен срок от публикуване на решението за откриване на процедурата.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

22.12.2017 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Руска Димитрова Бояджиева

VIII.2) Длъжност

Заместник-кмет "Европейски политики, околна среда", дл. лице по чл. 7, ал. 1 от ЗОП, на осн. Заповед № 1190/04.05.2016 г. на Кмета на Община Бургас.