Версия за печат

00423-2016-0002

BG-София: Проектиране и изпълнение

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА
Директива 2004/18/EO

Строителство

РАЗДЕЛ I: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт
Национален идентификационен No (ЕИК): 000632256

Метрополитен ЕАД, ул. Княз Борис І №121, За: инж. Красимира Георгиева, инж. Искра Илиева, България 1000, София, Тел.: 02 9212034; 02 9212722, E-mail: tenders@metropolitan.bg, Факс: 02 9877892

Място/места за контакт: отдел Обществени поръчки, икономически анализи и прогнози

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган: www.metropolitan.bg.

Адрес на профила на купувача: http://metropolitan.nit.bg.

Електронен достъп до информация: http://metropolitan.nit.bg/obshhestveni-porchki/treta-metroliniya-ms5/.

Адреси и места за контакт, от които може да бъде получена допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, от които могат да бъдат получени спецификации и допълнителни документи: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие:

Национален идентификационен No (ЕИК): 000632256

Метрополитен ЕАД, ул. Княз Борис І №121, За: Аделина Стоичкова, България 1000, София, Тел.: 02 9212012, E-mail: metro@metropolitan.bg, Факс: 02 9872244

Място/места за контакт: Деловодство

Интернет адрес/и:

Интернет адрес: www.metropolitan.bg.

I.2) Вид на възлагащия орган

Публичноправна организация

I.3) Основна дейност

Друг: Инвеститорска дейност по възлагане на СМР

I.4) Възлагане на поръчка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган/възложителя

Проект за разширение на метрото в София, Трета метролиния - "Бул. "Ботевградско шосе" - бул. "Владимир Вазов" - Централна градска част - жк "Овча купел", Първи етап - от км. 4+320 до км. 4+950 с една метростанция

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Строителство
Проектиране и изпълнение 
Основна площадка или място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите:
град София
Код NUTS: BG411
II.1.3) Информация относно обществената поръчка, рамковото споразумение или динамичната система за покупки (ДСП)

Обявлението обхваща обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/ите

Проектът за трета метролиния е с трасе от бул."Ботевградско шосе", по проектното трасе на Източна тангента между бул."Ботевградско шосе" и бул."Вл.Вазов", ул."Професор Милко Бичев", бул."Евлоги и Христо Георгиеви", площад "Орлов мост", бул."В.Левски", бул."Патриарх Евтимий", бул."Прага", ул.“Георги Софийски", Медицинска академия, кръстовището на бул."България" и бул. „Иван Гешов", ул. "Кюстендил", ул. "Житница", ул."Президент Линкълн", по проектното трасе на "Западна тангента", ул."Централна", преминава под "Софийски околовръстен път" до жп линията с направление София - Пловдив, регламентирано с изменението на плановете за регулация в районите, през които преминава метротрасето. Общата дължина на трасето е 15818,29 метра и 18 бр. метростанции. Проектът условно е разделен на три етапа: Първи етап: Участък от МС5 до МС14, с 8 км. трасе и 8 бр. станции, вкл. и изграждането на депо в района на ул."Житница", което ще бъде предмет на отделна процедура. Втори етап: Участък от МС14 до МС18, с 4 км. трасе и 4 бр. станции. Трети етап: Участък от бул."Ботевградско шосе" до МС5, с 4 км. трасе и 4 бр. станции. Предмет на настоящата обществена поръчка е част от Първи етап от изграждането на ІІІ метролиния. По трасето се изгражда една метростанця /МС5/ и 630м тунелен участък. Оборотът на подвижния състав става с "бретел" преди МС6. За постигане на по-голяма оперативност след МС5 в посока МС6 се монтира "S" връзка на релсовия път в направление ляв-десен коловоз. На 20м. преди началота на МС5, на релсовия път, се монтира отбивачка. Условно, като начало на строителството на І етап, се приема оборотния участък след МС6 на км.4+950. Участъкът от МС5 до МС6 е подземен с преминаване под жп линиите в направление София - Пловдив. Технологията на изграждане на двупътния тунел, предложена в идейния проект, е Нов Австрийски Тунелен Метод /НАТМ/. В междустанционния участък, при км.4+720, в района на междустанционната вентилационна уредба /ВУ/ и транзитна водоотливна станция /ТВС/, се предвижда изграждането на служебна еднопътна тунелна жп връзка с националната жп мрежа, по която ще става вкарването на подвижния състав. Горното строене на релсовия път за тази връзка се предвижда да бъде изпълнено с дървени или бетонни траверси и релсов път за придвижване на дизелов локомотив. МС5 е ситуирана от км.4+340 до км.4+454. Ситуирането на станциията е съобразено с пътникопотока и нормативния пешеходен изохрон за обслужване на прилежащите жилищни територии, зони за търговия, обслужване и трудова дейност. Предвидена е и трансферна връзка с наземните видове транспорт. Входовете на МС5 съгласно Идейния проект са оборудвани с общофункционални асансьори, които ще се ползват и от лица с физически увреждания, както и с ескалатори за преодоляване на разлика във височините по-голяма от 4,0м. Предвижда се МС5 да е със странични перони. На перона и вестибюла се предвижда разполагането на визуална информация и рекламни площи. Предвижда се пероните да са преградени към коловозите с преградни остъклени стени с височина до 150 см., които не са предмет на настоящата процедура. Неразделна част от документацията за участие са проекти на Възложителя, както следва: - във фаза Идеен проект: Геоложки и хидрогеоложки проучвания, Трасе и профил, Архитектура, Конструкции, Релсов път, Контактна мрежа, Водоснабдяване и канализация /В и К/, Отопление, вентилация и климатизация /ОВ и К/, Тягово-понизителни станции /ТПС/, Електроинсталации, Телекомуникации /Диспечерски връзки, Озвучително-оповестителна система, Часовникова система, Пожароизвестителна система, Система за видеоконтрол, Система за контрол на достъпа, Сигнално-охранителна система/, Система за контрол и таксуване на пътниците, Реконструкция на инфраструктура /В и К, Електро, Тролейбусна контактна мрежа, Улично осветление, Проект за безопасност и здраве /ПБЗ/; - във фаза Предпроектни проучвания: Връзка на ІІІ метродиаметър с държаваната железопътна мрежа - Ситуация, трасе и геодезическо заснемане.

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

45234125, 45221200, 71000000

Описание:

Метростанция
Строителни и монтажни работи по общо изграждане на тунели, шахти и подлези
Архитектурни, строителни, инженерни и инспекционни услуги

ІІ.1.7) Поръчката попада в обхвата на Споразумението за държавни поръчки (GPA)

НЕ

II.1.8) Обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

II.1.9) Информация относно вариантите
Ще бъдат приемани варианти

НЕ

II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

В обхвата се включва: Разработване на работен проект по всички части на базата на инвестиционен проект на Възложителя, строителство, технологично оборудване, цялостно завършване и въвеждане в експлоатация на участъка от км.4+320 до км.4+950 от трета метролиния с една метростанция. В участъка са включват: • Проектиране, строителство и въвеждане в експлоатация на една подземна метростанция /МС5/ - конструктивни, архитектурни и довършителни работи, релсов път, ел.механична част, в т.ч.: ВиК, ОВиК, асансьори и ескалатори, ел.инсталации, телекомуникации /диспечерски връзки, озвучително-оповестителна система, часовникова система, пожароизвестителна система, система за видеоконтрол, система за контрол на достъпа, сигнално-охранителна система/, система за контрол и таксуване на пътници, вкл. технологично оборудване, съгласно изискванията на Възложителя; Технически показатели на МС5: Разгъната застроена площ – 4960,00м2 Дължина на станцията – 114,40м Ширина на станцията – 16,30м Ширина на пероните – 4,20м Осово разстояние между коловозите – 3,40м Входове – два броя Вестибюл – един, среден, разположен на около 7,0м под ниво терен Метод на строителство /съгласно проекта на Възложителя/ - открит способ, в укрепен котлован с шлицови стени и анкери • Проектиране, строителство и въвеждане в експлоатация на тунелен метроучастък МС5 – МС6 - конструктивни работи, релсов път, контактна мрежа, ВиК, ел.инсталации, части от посочените по-горе слаботокови системи и инсталации /телекомуникации/, необходими за функциониране на метрото, доставка и монтаж на оборудване за междустанционните съоръжения в участъка, съгласно изискванията на Възложителя; Технически показатели: Тип на тунела – двупътен метротунел с пешеходни пътеки от двете страни Дължина на тунела – 630м Максимална дълбочина на тунела – при работната шахта: кота глава релса 514,455м; кота терен 528,06м Светла ширина – около 9,10м Светла височина – около 8,10м • Проектиране, строителство и въвеждане в експлоатация на подземна междустанционна вентилационна уредба /ВУ/ с транзитна водоотливна станция /ТВС/ при км.4+720 - конструктивни и довършителни работи, ел.механична част, в т.ч. ВиК и ОВиК с необходимото оборудване, съгласно изискванията на Възложителя; Основни конструктивни елементи: Дълбочина на шлицовите стени – 7,60м под дъното на изкопа Дебелина на дънна плоча – 0,70м Дебелина на стоманобетонните стени – 0,60м Дебелина на междинната плоча /покрив метротунел/ - 0,50м Дебелина на покривна плоча – 0,70м Светла височина на помещението за вентилатори – 5,00м Метод на строителство /съгласно проекта на Възложителя/ - открит способ, в укрепена шахта с шлицови стени и анкери. Геометрията и конфигурацията на шахтата са съобразени с използването й като работна шахта при строителството на тунелите от основното метротрасе и от служебната ж.п. връзка – дължина около 40,00м и ширина – средно около 20,00м. • Проектиране и строителство на еднопътна служебна ж.п. връзка на метрото с държаваната ж.п. мрежа в района около км.4+720, която съгласно Проекта на Възложителя обхваща тунелен участък /180м/, предвиден за изграждане по нов австрийски тунелен метод /НАТМ/, тунелен участък /80м/, предвиден за изграждане по открит способ в укрепен изкоп и метроучастък, изпълнен в „траншея” /125м/, в т.ч. релсов път и осветление; Осреднени технически параметри: Максимална дълбочина на тунела – при работната шахта: кота глава релса 514,455м; кота терен 528,06м Светла ширина – 4,50м Светла височина – 5,20м • Преустройството на инфраструктурните обекти, засягащи се от строителството на обекта, както и възстановяване на засегнатите пътни платна, вертикална планировка, озеленяване и благоустройство. Типове мрежи, засягани от строителството: 2 броя съществуващи канали – 140/210 и 80/120 Проходим кабелен колектор Кабели СрН и НН Тролейбусна контактна мрежа и кабели за захранване на контактната мрежа Улично осветление

Стойност, без да се включва ДДС
45000000 BGN
II.2.2) Информация относно опциите
Опции

НЕ

II.2.3) Информация относно подновяванията
Тази поръчка подлежи на подновяване

НЕ

ІІ.3) Продължителност на поръчката или краен срок за изпълнение
Продължителност в месеци

36

РАЗДЕЛ ІІI: ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

1. Гаранция за участие - сума без ДДС в размер на 400 000 (четиристотин хиляди) лв. или равностойността им в евро по централен курс на БНБ; 1.2. Представя се в една от следните форми: • банкова гаранция или • парична сума, внесена по сметката на „Метрополитен”ЕАД : в лева: Банка: УниКредит Булбанк, клон Калоян, IBAN: BG34UNCR76301039298950, BIC: UNCRBGSF в евро: Банка: УниКредит Булбанк, IBAN: BG59UNCR76301200204913, BIC: UNCRBGSF 1.3. Участниците сами избират формата на представяне на гаранцията за участие. 1.4. В платежното нареждане или съответно в банковата гаранция изрично се посочва наименованието на поръчката, за която се представя гаранцията или уникалния номер на поръчката, обявен в Регистъра на АОП и на Профила на купувача на възложителя. 1.5. Предоставя се от името на участника. Когато участникът е обединение, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията. 1.6. Ако гаранцияата е банкова, следва да бъде представена в оригинал съгласно образец 4 от документацията или в друг образец, който съдържа еквивалентни или по-добри условия за възложителя. 1.7. Срокът на валидност на гаранцията, в случаите когато тя е банкова, следва да е не по-малко от 30 дни след изтичане на срока на валидност на офертите. 1.8. Възложителят има право да пристъпи към задържане или усвояване на гаранцията при условията на чл.61, ал.1 и 2 от ЗОП. 2. Гаранция за изпълнение - представя се при подписване на договора от участника, определен за изпълнител – сума в размер на 3 % от стойността на поръчката, без ДДС. 2.1. Предоставя се в полза на Възложителя под формата на банкова гаранция – в оригинал или парична сума, преведена по банковата сметка, посочена в т.1.2. 2.2. Ако гаранцията е банкова, тя следва да бъде изготвена съгласно обр. 21 или в друг образец, който съдържа еквивалентни или по-добри условия за възложителя 2.3. В случай на банкова гаранция, същата се издава от банка, лицензирана да извършва дейност на територията на държава-членка на Европейския съюз или от банка с инвестиционен рейтинг, присъден от агенциите за кредитен рейтинг, регистрирани или сертифицирани в съответствие с Регламент (ЕО) № 1060/2009 на Евр. парламент и на Съвета от 16 септември 2009 г. относно агенциите за кредитен рейтинг. 2.4. Разходите по откриването и поддържането на банковата гаранция са за сметка на изпълнителя. Изпълнителят трябва да предвиди и заплати своите такси по откриване и обслужване на банковата гаранция така, че размерът на получената от Възложителя гаранция да не бъде по-малък от определения в настоящата процедура. 2.5. Условията и сроковете за задържане или освобождаване на гаранцията се уреждат в договора за възлагане. Валидността на гаранцията следва да е не по-малко от 21 дни след получаване на копие от Сертификата за изпълнение на обекта. 3. Изпълнителят има право да получи авансово плащане в размер на 10%, ако той е заявил намерението си да получи такова плащане в образец 18 - Предлагана цена и ако той е представил гаранция за авансово плащане. 3.2.Гаранцията за авансово плащане се представя като банкова гаранция – в оригинал, съгласно обр. 20 от документацията или в друг образец, който съдържа еквивалентни или по-добри условия за Възложителя. В този случай съответно се прилагат правилата на т.2.3. Валидността на банковата гаранцията за авансово плащане следва да е не по-малко от 30 дни от изтичане на времето за завършване на обекта. 3.3. Всички други въпроси, свързани с гаранцията за авансово плащане, включително моментът за представянето й и срокът за плащане, се определя в договора за обществена поръчка.

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат

Финансирането - от Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" - Проект за разширение на метрото в София - I етап и местно съфинансиране. Начин на плащане: 1. Авансово плащане - ако участникът, избран за изпълнител е заявил намерението си да получи такова плащане в образец 18 и ако е представил гаранция за авансово плащане. Авансовото плащане се приспада от междинните плащания на Изпълнителя, както следва: А. удръжките ще започнат в Акта за междинно плащане, в който общата сума на всички заверени междинни плащания (с изключение на авансовото плащане и удръжките и изплащанията на задържани суми) надхвърли десет процента (10%) от Приетата договорна сума без провизорните Суми и Б. удръжките ще са равни на 25% от сумата на всеки Акт за плащане (с изключение на авансовото плащане и удръжките и изплащанията на задържани суми), докато авансовото плащане бъде възстановено. 2. Междинни плащания - в рамките на 60 дни след като Възложителят получи съответния Акт за междинно плащане. Договорната цена е разпределена между различни Разходни центрове в Ценовата оферта. Молба за междинно плащане се подава само при изпълнение на поне едно Важно събитие или на най-малко 20% от такова събитие, включено в Графика на процентните плащания в Ценовата оферта. 3. Окончателно плащане - в рамките на 60 дни след като Възложителят получи Акта за окончателно плащане. 4. Изплащане на Задържани пари /5% от размера на всяко междинно плащане/ - в рамките на 60 дни след като обектът е преминал всички точно определени проби, вкл. Пробите след Завършване /ако има такива/ и за него е издаден Сертификат за приемане, срещу съответен акт за плащане. 60-дневният срок за плащане е съгласно изключението на чл.303а, ал.2, изр.2 от Търговския закон, поради сложността и спецификата на Проекта, одобренията на исканията за плащане от Управляващия орган, в т.ч. необходимия срок по ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020.

ІІІ.1.3) Правна форма, която трябва да придобие групата от икономически оператори, на която се възлага поръчката

Възложителят няма изискване за създаване на юридическо лице. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, към офертата се представя нотариално заверено копие на договора за обединение, а когато в договора не е посочено лицето, което представлява участниците в обединението - и документ, подписан от лицата в обединението, в който се посочва представляващия. С договора за обединение следва по безусловен начин да се удостовери, че участниците в обединението поемат солидарна отговорност за участието в обществената поръчка и за периода на изпълнение на договора. Като минимално съдържание договора задължително трябва да съдържа клаузи, които да гарантират, че: • всички членове на обединението са отговорни, заедно и поотделно, за изпълнението на договора; • точно и ясно трябва да бъде определено и посочено разпределението на дейностите между членовете на обединението; • избрания за представляващ партньор на обединението да е упълномощен да получава указания за и от името на всеки член на обединението; Оферта, представена от обединение от две или повече фирми като партньори, трябва да отговаря на следното изискване - всички документи, съставляващи Офертата, трябва да бъдат подписани така, че да бъдат юридически обвързващи за всички партньори. Не се допуска промяна в състава на обединението след изтичане на срока за подаване на офертите за участие в процедурата за възлагане на настоящата обществена поръчка, като всяка извършена такава е основание за отстраняване на участника.

ІІІ.1.4) Други особени условия
Изпълнението на поръчката е предмет на особени условия

ДА

Описание на особените условия

І. Обстоятелства, наличието на които води до отстраняване на участник в процедурата: а) който не е представил някой от необходимите документи по Раздел V, т.4.3 (чл.56 от ЗОП); b) за когото са налице обстоятелства по чл. 47, ал.1 /с изключение на т.1, б."е"/, ал.2, т.1 и т.5 и ал.5 от ЗОП; c) който е представил оферта, която не отговаря на предварително обявените условия на Възложителя; d) който е представил оферта, която не отговаря на изискванията на Раздел V, т.4.4.2 (чл.57, ал.2 от ЗОП); e) за когото по реда на Раздел IX, т.1.11 (чл.68, ал.11 от ЗОП) е установено, че е представил невярна информация за доказване на съответствието му с обявените от Възложителя критерии за подбор. f) за когото са налице обстоятелства по чл. 55, ал. 7 и по чл.8, ал.8, т.2 от ЗОП. g) за когото се установи, че важат забраните по чл.3, т.8 от Закона за икономическите и финансовите отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, свързаните с тях лица и техните действителни собственици. h) който, след покана от Възложителя да представи отново гаранция за участие, във връзка с чл.62а от ЗОП, не представи такава, в определения в поканата срок. ІІ. Договорът влиза в сила след получаване на писмено потвърждение за влизане в сила от Възложителя до Изпълнителя. Ако договорът не влезе в сила до 9 /девет/ месеца след неговото подписване, всяка от страните може да го прекрати с едностранно волеизявление до другата страна, без да дължи обезщетение.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние на икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

І. Всяко българско или чуждестранно физическо или юридическо лице, както и техни обединения, могат да участват в процедурата за настоящата обществена поръчка и да подават оферта.Участник не може да бъде отстранен от процедура за възлагане на обществена поръчка на основание на неговия статут или правноорганизационната му форма, когато той има право да предоставя съответната услуга, доставка или строителство в държавата членка, в която е установен. ІІ. Офертата трябва да съдържа: 1. Плик №1 - "ДОКУМЕНТИ ЗА ПОДБОР": 1.1.Списък на документите, съдържащи се в офертата, подписан от участника или от упълномощено от него лице, съгласно чл.56, ал.1, т.14 от ЗОП; 1.2.Образец 1: Обща оферта; 1.3.Образец 2: Представяне на участника - съдържащо единен идентификационен код (ЕИК), съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър, БУЛСТАТ и/или друга идентифицираща информация в съответствие със законодателството на държавата, в която участникът е установен, както и адрес, включително електронен, за кореспонденция при провеждането на процедурата; 1.4.Образец 3: Декларация по чл.47, ал.9 от ЗОП; 1.5.Нотариално заверено пълномощно на лицето, което представлява участника в процедурата (оригинал), когато офертата не е подписана от управляващия и представляващ участника съгласно актуалната му регистрация; 1.6.При участници обединения - нотариално заверено копие на договора за обединение, а когато в договора не е посочено лицето, което представлява участниците в обединението - и документ, подписан от лицата в обединението в който се посочва представляващия; 1.7.Гаранция за участие; 1.8.Образец 5 - Декларация по чл. 3, т.8 и чл.4 от ЗИФОДРЮПДРСЛТДС; 1.9.Образец 6 - Декларация относно видовете работи от предмета на поръчката, които ще се предложат на подизпълнители и съответветстващият на тези работи дял в проценти от стойността на обществената поръчка, и предвидените подизпълнители; 1.10.Образец 7 - Декларация за съгласие за участие като подизпълнител; 1.11.Образец 8 - Декларация за липса на свързаност с друг участник в съответствие с чл.55, ал.7 от ЗОП и за липса на обстоятелство по чл.8, ал.8, т.2 от ЗОП; 1.12.Образец 9 - Декларация за приемане на условията на проекта на договор; 1.13.Образци 10 и 11, придружени от съответните доказателства - виж ІІІ.2.3; 1.14.Образци 12, 13, 14 и 15 - виж ІІІ.2.3; 1.15. Копие от сертификат ISO 9001:2008 в областта на строителството или еквивалентен - виж ІІІ.2.3; 1.16. Образец 16 - Декларация по чл. 56, ал. 1, т. 11 от ЗОП за спазване на изискванията за закрила на заетостта, минимална цена на труда и условията на труд /органите, от които може да се получи необходимата информация са посочени в образеца, а интернет адресите им - в поле VІ.3/; Продължава в поле VІ.3 2. Плик №2 - "ПРЕДЛОЖЕНИЕ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ПОРЪЧКАТА": 2.1. Образец 17, в който се попълват: срок за изпълнение на поръчката, гаранционните срокове на видовете СМР, подлежащи на изпълнение /съгласно предложението на участника/, гаранционните срокове на оборудването за влагане в обекта /съгласно предложението на участника/. 2.2. Приложение А – Проектно предложение; 2.3. Приложение Б – Предложение за технология и организация за изпълнение на стр-вото; 2.4. Приложение В – Предложение за планиране изпълнението на Проекта. При представяне на Техническото предложение, участникът може да посочи коя част от офертата има конфиденциален характер и да изисква от Възложителя да не я разкрива, като приложи към плик №2 декларация по чл.33, ал.4 от ЗОП. 3. Плик №3 - "ПРЕДЛАГАНА ЦЕНА": 3.1. Образец 18, в който се попълва сумата за изпълнение на поръчката и авансовото плащане като % от стойността на договора 3.2. Ц е н о в а о ф е р т а, в която се попълват и подписват всички документи, съдържащи се в Том 3 от документацията.

ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

Няма

Изисквано минимално/ни ниво/а:

Няма

ІІІ.2.3) Технически възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията:

І. Документи за доказване на минимален опит: 1. В проектирането: 1.1. Образец 10 - Списък на услугите по проектиране, еднакви или сходни с предмета на обществената поръчка, изпълнени през последните 3 /три/ години, считано от датата на подаване на офертата, с посочване на датите и получателите, заедно с доказателства за извършените услуги; 1.2. Доказателствата за извършените услуги се предоствят под формата на удостоверения, издадени от получателя (възложителя на услугата) или от компетентен орган, или чрез посочване на публичен регистър, в който е публикувана информация за услугите, еднакви или сходни с предмета на поръчката. 2. В строителството: 2.1. Образец 11 - Списък на строителството, изпълнено през последните 5 /пет/ години, считано от датата на подаване на офертата, а за строителство, което е еднакво или сходно с предмета на поръчката и: а/ посочване на публичните регистри, в които се съдържа информация за актовете за въвеждане на строежите в експлоатация, която информация включва данни за компетентните органи, които са издали тези актове, стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото и вида на строителството, или б/ удостоверения за добро изпълнение, издадени от възложител (трети лица – различни от участника), които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема на строителството, както и дали е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания; удостоверенията съдържат и дата и подпис на издателя и данни за контакт, или в/ копия на документи, удостоверяващи изпълнението, вида и обема на изпълнените строителни дейности. ІІ. Доказателства за квалификация на: 1. Основен екип за изпълнение на Проекта. 1.1. Образец 12 – Списък на членовете на основния екип; 1.2. Образец 14 – Автобиография, подписана лично от всеки един от членовете на основния екип. В Образец 14 всеки член попълва своята основна квалификация, настояща длъжност, професионален опит, в т.ч. в изпълнението на сходни услуги и/или сходни работи по строителство. Декларира, че ще бъде на разположение да участва в работата по настоящата обществена поръчка за целия срок на нейното изпълнение съгласно отговорностите си. 2. Екип от водещи проектанти за изпълнение на Проекта: 2.1. Образец 13 - Списък на лицата - водещи проектанти в проектантския екип; 2.2. Образец 14 – Автобиография - от всеки един от водещите проектанти в проектантския екип /за подробности - виж т.1.2/ ІІІ. Доказателства за съответствие на участника със стандарти за системи за управление на качеството: 1. Копие от сертификат ISO 9001:2008 в областта на строителството или еквивалентен, издаден от акредитирани институции или агенции или еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки, както и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството; ІV. Доказателства за опазване на околната среда: 1. Попълнен и подписан Образец 15, в който участникът да опише мерките за опазване на околната среда, които ще приложи при изпълнение на Проекта в съответствие с условията, мерките и ограниченията на Министерството на околната среда и водите, посочени в Решения №10-ПР/2013г и №10-ПР/2015г., приложени към образеца. Когато участникът е обединение, което не е юридическо лице, съгласно чл.56, ал.3, т.2 от ЗОП, доказателствата се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор по чл.25, ал.2, т.6 от ЗОП.

Изисквано минимално/ни ниво/а:

І. Минимални изисквания за опит: 1. Опит в проектирането: Участникът трябва да е изпълнил през последните 3 /три/ години, считано от датата на подаване на офертата, услуги, които са еднакви или сходни с предмета на поръчката. За «сходни услуги» ще се считат - проектиране във фаза: идеен или технически, или работен проект на: - една подземна метростанция или сграда с разгъната застроена площ минимум 4000м2 с минимум два подземни етажа /нива/ по част конструкции и още две от следните части на проектите за тези обекти: архитектура, релсов път, водоснабдяване и канализация, отопление вентилация и климатизация, електрическа, слаботокови системи и инсталации /телекомуникации/ и - тунел (на метро, жп тунел, пътен тунел), предвиден за изпълнение по нов австрийски тунелен метод /НАТМ/ или друг тунелен метод. 2. Опит в строителството: Участникът трябва да е изпълнил през последните 5/пет/ години преди изтичане срока за подаване на оферти работи по строителство, които са еднакви или сходни с предмета на поръчката. За «сходни работи по строителство» ще се считат ново строителството на: - една подземна метростанция или сграда с разгъната застроена площ минимум 4000м2 с минимум два подземни етажа /нива/ по част конструкции и още две от следните части на тези обекти: архитектура, бетониран релсов път, водоснабдяване и канализация, отопление вентилация и климатизация, електрическа, слаботокови системи и инсталации /телекомуникации/, преустройство на инженерни мрежи и - тунел (на метро, жп тунел, пътен тунел), изпълнен по нов австрийски тунелен метод (НАТМ) или друг тунелен метод. ІІ. Минимални изисквания за квалификация на персонала: 1. Участникът трябва да има квалифициран основен екип за изпълнение на Проекта. Минималните изисквания към основния екип и неговите членове са: 1) Мениджър на Проекта: • образование - висше техническо строително или еквивалентно; • мин. спец. опит – опит в строителството на един обект: метростанция или сграда с минимум два подземни етажа /нива/, или тунел (на метро, ж.п. или път); • опит на ръководна длъжност - 5 години. 2) Мениджър по проектиране: • образование - висше техническо строително или еквивалентно; • мин. спец. опит - опит в проектирането на един обект: метростанция или сграда с минимум два подземни етажа /нива/, или тунел (на метро, ж.п. или път); • опит на ръководна длъжност - 3 години. 3) Мениджър по строителство: • образование - висше техническо строително или еквивалентно; • мин. спец. опит – опит в строителството на един обект: метростанция или сграда с минимум два подземни етажа /нива/, или тунел (на метро, ж.п. или път); • опит на ръководна длъжност - 3 години. 4) Специалист по околна среда: • образование - висше в областта на околната среда, или висше и допълнителна специализация в областта на околната среда, или еквивалентно; • мин. спец. опит - опит като специалист по околна среда в проектирането или строителството на един обект; 5) Специалист по контрол на качеството: • образование - висше техническо образование или еквивалентно; • мин. спец. опит – опит като специалист по контрол на качеството в строителството на един обект; 6) Специалист по геология: • образование - висше техническо или еквивалентно; • мин. спец. опит - опит като специалист по геология в проучването, или проектирането, или строителството на един обект. 2. Участникът трябва да има квалифициран екип от водещи проектанти за изпълнение на Проекта. Минималните изисквания към специфичния опит на водещите проектанти по съответните части от проекта са: 1) Проектант по част: Геоложки и хидрогеоложки проучвания - да е извършвал проучвания или да е бил проектант по тази част на минимум един проект. 2) Проектант по част: Конструкции - да е бил проектант по тази част на една подземна метростанция или сграда с минимум два подземни етажа /нива/, или тунел по нов австрийски тунелен метод /НАТМ/ или друг тунелен метод /на метро, ж.п. или път/. Продължава в поле VІ.3

ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги
ІІІ.3.1) Информация относно определена професия
ІІІ.3.2) Персонал, който отговаря за изпълнението на услугата

РАЗДЕЛ ІV: ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита

ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Икономически най-изгодна оферта с оглед на:
Посочените по-долу критерии:
Показател: Технически показатели: 1. Срок за изпълнение на поръчката /8тегловни точки (тт)/; 2. Проектно предложение-Приложение А /49тт/, включващо описателна и графична част относно следните подпоказатели: 2.1. Предложение за проучване/10тт/ – дейности, свързани с: проучване на геоложките и хидрогеоложките условия в района на строителството; проучване на рисковете от почвени деформации и слягане /над тунела и на конструкциите на сгради и съоръжения в зоната на влияние на тунела и метростанцията/; проучване за установяване на съществуващите инфраструктурни обекти в обхвата на строителството /метростанция и работна шахта/; 2.2. Предложение за проектиране /29тт/ – дейност, свързана с проектиране по проектни части, подробно описани в том 1, раздел VІІІ, т.2.2 от документацията /достъпни на профила на купувача/; 2.3. Предложение за материали и оборудване за влагане /10тт/ – дейност, свързана с избор, доставка и монтаж на материали и оборудване по проектни части, подробно описани в том 1, раздел VІІІ, т.2.2 от документацията /достъпни на профила на купувача/; 3. Предложение за технология и организация за изпълнение на строителството-Приложение Б /35тт/, включващо описателна и графична част относно следните подпоказатели: 3.1. Предложение за технология и организация за строителството на метростанцията, включително технология на изпълнение на хидроизолацията в зависимост от метода на изграждане на метростанцията /11тт/; 3.2. Предложение за технология и организация за строителство на метротунела от метроучастъка и тунела от служебната ж.п.връзка, включително технология на укрепване/заздравяване на земния масив в района на метротунела и технология за изпълнение на хидроизолацията в зависимост от методите на изграждане на метротунелите /11тт/; 3.3. Предложение за технология и организация за изпълнение на релсовия път и контактната мрежа в метротунела от метроучастъка и релсовия път в служебната ж.п.връзка /3тт/; 3.4. Предложение за организация на строителната площадка за изграждане на обекта в зависимост от етапите на строителство, временна организация на движение за всеки отделен етап; мероприятия за управление на отпадъците /10тт/; 4. Предложение за планиране изпълнението на Проекта-Приложение В /8тт/, включващо описателна и графична част; тежест: 52
Показател: Финансов показател: Предлагана цена; тежест: 48
ІV.2.2) Информация относно електронен търг
Ще се използва електронен търг

НЕ

ІV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишни публикации относно същата поръчка

НЕ

ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи или на описателен документ
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
01.03.2016 г.  Час: 12:00
Платими документи

ДА

Цена: 100 BGN
Условия и начин на плащане

Документацията за участие с подробни данни и изисквания, необходими за подготовка на офертите, е достъпна в електронен вид в профила на купувача и не се заплаща. За желаещите да я получат на хартиен носител, документацията се заплаща и е на стойност 100 (сто) лева с ДДС или тяхната равностойност в евро по централен курс на БНБ и може да се получи след писмено заявяване, всеки работен ден на ул. "Княз Борис І" № 121, стая 22, срещу представен документ за заплащането й в касата на „Метрополитен” ЕАД или по банков път по сметки на „Метрополитен” ЕАД: сметка в лева: банка УниКредит Булбанк, клон Калоян – IBAN BG34UNCR76301039298950; BIC UNCRBGSF, сметка в евро: банка УниКредит Булбанк – IBAN BG59UNCR 7630 1200 204913; BIC UNCRBGSF. При желание на някое лице, Възложителят може да изпрати документацията до посочен адрес и за сметка на лицето, поискало документацията на хартиен носител.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие
01.03.2016 г.  Час: 12:00
IV.3.6) Език/езици, на който/които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Официален/ни език/езици на ЕС:

BG
 

IV.3.7) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата
Продължителност в дни

200

IV.3.8) Условия за отваряне на офертите
Дата: 01.03.2016 г.  Час: 14:00
Място

гр. София, "Метрополитен" ЕАД, ул. "Княз Борис І" №121, етаж 1 - Заседателна зала

Лица, които са упълномощени да присъстват при отварянето на офертите

Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на други лица при спазване на установения режим за достъп до сградата, в която се извършва отварянето. Датата, мястото и часът на отваряне на ценовите оферти ще бъдат обявени не по-късно от два работни дни предварително чрез съобщение в профила на купувача - http://metropolitan.nit.bg

РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Информация относно периодичното възлагане
VI.2) Информация относно средства от Европейския съюз
Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

ДА

Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020

VI.3) Допълнителна информация

От поле ІІІ.2.3: 3) Проектант по част: Архитектура - да е бил проектант по тази част на мин. една подземна метростанция или сграда с мин. два подземни етажа /нива/. 4) Проектант по част: Пътни работи - да е бил проектант по тази част на мин. един проект. 5) Проектант по част: Електрическа - да е бил проектант по тази част на мин. един проект в метрото или в жп-транспорта. 6) Проектант по част: Релсов път и контактна мрежа - да бил проектант по тази част на мин. един проект в метрото или в жп-транспорта. 7) Проектант по част: ОВиК - да е бил проектант по тази част на мин. един проект. 8) Проектант по част: ВиК - да бил проектант по тази част на мин. един проект. 9) Проектант по част: Телекомуникации /слаботокови системи/ - да е бил проектант по тази част на мин. един проект. ІІІ. Минимални изисквания за съответствие на участника със стандарти за системи за управление на качеството 1. Участникът трябва да има валиден сертификат, в областта на строителството, ISO 9001:2008 или еквивалентен, издаден от акредитирани институции или агенции, или еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки, както и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството. ІV. Минимални изисквания, свързани с опазването на околната среда 1. Участникът трябва да предвиди мерки за опазване на околната среда при изпълнение на Проекта в съответствие с Решения №10-ПР/2013г и №10-ПР/2015г. на Министерството на околната среда и водите /Решенията са видни на профила на купувача/. Методиката за оценка на офертите по критерия "икономически най-изгодна оферта" по показателите, посочени в поле ІV.2.1 на обявлението, е дадена в Раздел VІІІ, т.2 от документацията, достъпна на профила на купувача. Обменът на информация се извършва по факс и по електронен път при условията и по реда на Закона за електронния документ и електронния подпис. Всички действия на Възложителя към лицата/участниците са в писмен вид, на български език. Решенията на Възложителя, за които той е длъжен да уведоми участниците, и документите, които се прилагат към тях, се връчват лично срещу подпис или се изпращат с препоръчано писмо с обратна разписка, по факс или по електронен път при условията и по реда на Закона за електронния документ и електронния подпис в съответствие с чл.43 от ЗОП. Обменът на информация с кандидата преди отварянето на офертите, ще бъде извършен чрез профила на купувача. Обменът на информация с участника след отварянето на офертите, ще бъде насочен към лицето, адресът, номерът на факс и ел. поща, посочени от участника в попълнения Образец 2. Документите, които следва да бъдат представени от участника, избран за изпълнител, при подписване на договора са подробно описани в Том 1, раздел XI, т.2 на документацията за участие, достъпна на профила на купувача. Продължение от поле ІІІ.2.1: Съгласно чл.56, ал.3 от ЗОП, когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице: 1. Документите по ал.1, т.1, букви "а" и "б" се представят за всяко физическо или юридическо лице, включено в обединението; 2. Декларацията по ал.1, т.11 /Образец 16/ се представя само за участниците в обединението, които ще изпълняват дейности, свързани със строителство или услуги. Необходимата информация може да се получи от: www.nap.bg, http://www.mlsp.government.bg, http://www3.moew.government.bg. Когато участник е чужд. лице, офертата, както и всички приложения към нея, се подава на бълг.език, документът по чл.56, ал.1, т.1 от ЗОП се представя в официален превод, а документите по чл.56, ал.1, т.5 и 11 от ЗОП, които са на чужд език, се представят и в превод.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

Интернет адрес: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Срокът за подаване на жалби е съгласно чл.120, ал.5, т.1 от ЗОП.

VI.4.3) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби

Метрополитен ЕАД, ул. Княз Борис І №121, България 1000, София, Тел.: 02 9212026; 02 9212083

Интернет адрес/и:

URL: www.metropolitan.bg.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

07.01.2016 г. 

ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ