Версия за печат

00707-2015-0001

BG-Батак:

РЕШЕНИЕ

Номер: 95-Р-1 от 22.07.2015 г. 

чл. 3, ал. 1 от ЗОП

А) за откриване на процедура


І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

чл. 7, т. 1-4 на ЗОП (класически)

I.1) Наименование и адрес

Община Батак, област Пазарджик, община Батак, пл. Освобождение № 5;, За: инж. Мария Батаклиева, България 4580, Батак, Тел.: 03553 2260, E-mail: mncplt_batak@abv.bg, Факс: 03553 2030

Място/места за контакт: инж. Мария Батаклиева

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.batak.bg.

Адрес на профила на купувача: http://www.batak.bg/index.php?page=aop.tekusti.

I.2) Вид на възложителя и основна/и дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги


А) ЗА ОТКРИВАНЕ НА ПРОЦЕДУРА ЗА ВЪЗЛАГАНЕ НА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА


ІI: ОТКРИВАНЕ

ОТКРИВАМ

процедура за възлагане на обществена поръчка

ІI.1) Вид на процедурата

Договаряне без обявление


IІI: ПРАВНО ОСНОВАНИЕ

чл. 90 ал. 1, т.8 от ЗОП

IV: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

Строителство
ІV.1) Описание на предмета на поръчката/на потребностите при състезателен диалог/на конкурса за проект

Предмет на настоящата обществена поръчка е „Извършване на допълнителни строително-монтажни работи по проект: „Рехабилитация на общински пътища в община Батак” – обект: общински път PAZ2044 /ІІІ – 377, Равногор – Нова махала/ - Граница общ. (Брацигово – Батак) – Фотиново – Граница общ. (Батак – Девин) – Девин /ІІІ – 197/ с дължина 6, 200 км..

ІV.2) Зелена обществена поръчка
ІV.2.1) Поръчката е "зелена", съгласно обхвата на Националния план за действие за насърчаване на зелените обществени поръчки

НЕ

ІV.2.1.2.) "Зелените" критерии присъстват във:
ІV.2.2) Поръчката е "зелена" извън обхвата на Националния план за действие

НЕ


V: МОТИВИ

V.1) Мотиви за избора на процедура

На 16.06.2011г., Община Батак, сключи с Държавен фонд „Земеделие” – Разплащателна агенция, договор за отпускане на финансова помощ с рег. №: 13/321/00775, за финансиране на проект: „Рехабилитация на общински пътища в община Батак” по по Мярка 321 «Основни услуги за населението и икономиката в селските райони» от «Програма за развитие на селските райони 2007-2013г.» (ПРСР), подкрепена от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони (ЕЗФРСР). В тази връзка, общината успешно проведе процедура за избор на изпълнител за извършване на строително – монтажните работи по проекта, като се ръководи от действащото национално и европейско законодателство. Процедурата приключи успешно със сключване на договор №: 95-Д-3/ 24.06.2013 г. за възлагане на обществената поръчка за строителство с избран изпълнител в лицето на "ЕКО ХИДРО-90" ООД. В процеса на изпълнение на строително-монтажните работи по проект: „Рехабилитация на общински пътища в община Батак” – обект: общински път PAZ2044 /ІІІ – 377, Равногор – Нова махала/ - Граница общ. (Брацигово – Батак) – Фотиново – Граница общ. (Батак – Девин) – Девин /ІІІ – 197/ с дължина 6, 200 км., възникна непредвидена необходимост за изпълнение на допълнителни строителни работи, към предвидените по проекта. По време на строителството в следствие на предписание на изпълнителя упражняващ Авторски надзор, възникна необходимост по направа на напречни отводнители със стоманобетонови тръби по трасето на пътния участък, както и допълнителни асфалтови работи. Допълнително възникналите работи са технически неразделна част от възложените по основния договор и без тяхното изпълнение обектът не може да бъде завършен и въведен в експлоатация. В тази връзка, община Батак, ръководейки се от действащото законодателство и органите осъществяващи независим надзор върху строителния процес на обекта, взе решение да възложи за своя сметка, изпълнението на възникналите допълнителни дейности на основание чл. 90, ал. 1, т. 8 от ЗОП на изпълнителя на СМР - "ЕКО ХИДРО-90" ООД, поради настъпилите фактически обстоятелства от непридвидим характер, вследствие на които строителството не може технически да се раздели от предмета на основния договор за СМР. Разделянето ще предизвика значителни затруднения за Възложителя, които ще бъдат сериозна пречка за успешното изпълнение на поръчката и по този начин и на проекта като цяло. Гореописаната ситуация е в резултат на факти и обстоятелства, които са възникнали след сключването на договора за обществена поръчка, не са резултат от действие или бездействие на страните, не са могли да бъдат предвидени при полагане на дължимата грижа (в рамките на дейностите по изпълнение на необходимите проучвания и изготвяне на работен проект, с оглед съществуващата към момента на проектирането ситуация и използваните изходни данни) и правят невъзможно изпълнението при договорените условия до предписването на мерки за преодоляване на непредвиденото обстоятелство. (Допълнителни разпоредби, Параграф 1, точка 28 от Наредба № 25 от 29 юли 2008 г.) Стойността на допълнителните строително-монтажни работи възлиза на 111 309,17 лв. (сто и единадесет хиляди триста и девет лева и седемнадесет стотинки) без ДДС, която стойност не е повече от 50% от стойността на основната поръчка за обекта на стойност 2 171 845.85 лв. (два милиона сто седемдесет и един хиляди осемстотин четиридесет и пет лева и осемдесет и пет стотинки) без ДДС. С оглед на изложеното по-горе, са налице предвидените в разпоредбата на чл. чл. 90, ал. 1, т. 8, буква „а)” и буква „б)” от ЗОП условия за вземане на решение за възлагане на обществена поръчка чрез процедура на договаряне без обявление.

V.2) Лица, до които се изпраща поканата за участие в процедура на договаряне без обявление по реда на ЗОП

"ЕКО ХИДРО-90" ООД, ЕИК: 112580619, Адрес: област Пазарджик, община Пазарджик, гр. Пазарджик – 4400, ул. „Асен Златарев” No 12.

V.3) Настоящата процедура е свързана с процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е:
Открита с решение №: 95-Р-10 от 24.08.2012 г. 
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: 00707-2012-0006
Допълнителната/повторната услуга или строителство е на обща стойност:111309.17 BGN без ДДС

VI: ОДОБРЯВАМ

поканата за обществена поръчка


VII: ОБЖАЛВАНЕ

VII.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.2) Срок за подаване на жалби: съгласно чл.120 от ЗОП

VIII: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

Договарянето ще се проведе на 03.08.2015г. от 10:00 часа в сградата на общинската администрация на община Батак, находяща се в град Батак, пл. "Освобождение” №: 5 – Заседателна зала. За да вземе участие в договарянето, участникът, следва да се яви на посочените дата, час и място лично или чрез пълномощник с нотариално заверено пълномощно, като следва да представи изискуемите съгласно получената покана, за участие в процедурата - документи и информация. Срока за изпълнение на поръчката е в рамките на не повече от 20 (двадесет) календарни дни, като поканения участник може да предложи и по – кратък срок.


IX: ДАТА НА ИЗПРАЩАНЕ НА НАСТОЯЩЕТО РЕШЕНИЕ

22.07.2015 г. 


Възложител

Трите имена: Петър Крумов Паунов
Длъжност: Кмет на община Батак