Версия за печат

01954-2015-0003

BG-София: Проектиране и изпълнение

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Строителство

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Национална компания индустриални зони ЕАД, ул. „Ангел Кънчев” №1, етаж 4, За: Румяна Янчевска, България 1000, София, Тел.: 02 8902902, E-mail: office@nciz.bg, Факс: 02 9871684

Място/места за контакт: експерт Обществени поръчка в отдел Обществени поръчки и инженерно осигуряване

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: http://www.industrialzones.bg.

Адрес на профила на купувача: http://profile.nciz.bg/article/view/15.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Публичноправна организация

Основна дейност на възложителя

Икономическа и финансова дейност

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

„Проектиране и строителство /инженеринг/ на ЛОКАЛНА ПРЕЧИСТВАТЕЛНА СТАНЦИЯ ЗА ОТПАДНИ ВОДИ /ЛПСОВ/ за Икономическа зона София-Божурище, общ Божурище, Софийска област"

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Строителство
Проектиране и изпълнение 
Място на изпълнение: в УПИ ІV-000273, кв. 13а, местност «Спорното», с.Гурмазово, общ.Божурище
Код NUTS: BG412
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

Дейностите по изпълнение на обществена поръчка с предмет: „Проектиране и строителство /инженеринг/ на ЛОКАЛНА ПРЕЧИСТВАТЕЛНА СТАНЦИЯ ЗА ОТПАДНИ ВОДИ /ЛПСОВ/ за Икономическа зона София-Божурище, общ Божурище, Софийска област", в ПИ 000273, на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ, в землище на с. Гурмазово, общ. Божурище, в съответствие с обема, параметрите, качеството и последователността, предвидени в договора, Техническите спецификации, Офертата на Изпълнителя, Техническото предложение, Ценовата оферта, документацията за участие в процедурата и одобрените работни проекти, са в следния обхват: 1.1.1. Изготвяне на инвестиционни проекти във фаза „работен проект“, съгласно изискванията на Наредба № 4 от 21.05.2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, ЗУТ и подзаконовите нормативни актове по прилагането му; 1.1.2. Съгласуване на проектите с всички контролни органи, експлоатационни дружества и институции съгласно изискванията на нормативната база; Получаване на всички необходими становища и разрешения съгласно българското законодателство; 1.1.3. Получаване на разрешение за строеж, въз основа на одобрен работен инвестиционен проект в съответствие с чл. 148 от ЗУТ, съгласно чл. 152, ал. 2 от ЗУТ и законосъобразно започване на строителството; 1.1.4. Изпълнение на строително-монтажни работи за изграждане на пречиствателна станция за отпадъчни води /ЛПСОВ/ и съпътстващата техническа инфраструктура, доставки и монтаж на машини и съоръжения, автоматизация, единични и комплексни изпитания, замервания и предаване на обекта с констативен акт „Образец 15” и Протокол за 72- часова проба „Образец 17”; 1.1.5. Изготвяне на документация по време на строителството и екзекутивна документация съгласно ЗУТ. 1.1.6. Осъществяване на авторски надзор по ЗУТ, технически решения, доработки на проекта, технологичен контрол и съдействие при въвеждане на обекта в експлоатация; 1.1.7. Геодезическо заснемане на целия обект за нанасяне на сграда и инженерни проводи ( ВиК мрежи, електроснабдяване, и др.) в кадастъра по чл. 54а от Закона за кадастъра и имотния регистър и получаване на Удостоверение от службата по геодезия, картография и кадастър, че данните, подлежащи на отразяване, са нанесени в кадастралната карта и кадастралните регистри.; 1.1.8. Обучение на персонала, осигуряване на ръководства по поддръжка и експлоатация, контрола на настройките, измервателните системи и уреди и подпомагане на въвеждането в експлоатация на ПСОВ; 1.1.9. Съобщаване, отстраняване на дефекти, наблюдаване пречиствателните процеси, достигане на проектните параметри и подпомагане на персонала при експлоатацията и поддръжката на новоизградените елементи на ПСОВ;

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45232430, 71240000, 80531000

Описание:

Строителни и монтажни работи по общо изграждане на станция за пречистване на вода
Архитектурни и инженерни услуги по изготвяне на планове и чертежи
Услуги по промишлено и техническо обучение

ІІ.1.7) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ

ІІ.1.8) Обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Дейностите по изпълнение на обществена поръчка с предмет: „Проектиране и строителство /инженеринг/ на ЛОКАЛНА ПРЕЧИСТВАТЕЛНА СТАНЦИЯ ЗА ОТПАДНИ ВОДИ /ЛПСОВ/ за 2300 екв.ж., за Икономическа зона София-Божурище, общ Божурище, Софийска област", в ПИ 000273, на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ, в землище на с. Гурмазово, общ. Божурище, в съответствие с обема, параметрите, качеството и последователността, предвидени в договора, Техническите спецификации, Офертата на Изпълнителя, Техническото предложение, Ценовата оферта, документацията за участие в процедурата и одобрените работни проекти, са в следния обхват: 1.1.1. Изготвяне на инвестиционни проекти във фаза „работен проект“, съгласно изискванията на Наредба № 4 от 21.05.2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, ЗУТ и подзаконовите нормативни актове по прилагането му; 1.1.2. Съгласуване на проектите с всички контролни органи, експлоатационни дружества и институции съгласно изискванията на нормативната база; 1.1.1. Получаване на всички необходими становища и разрешения съгласно българското законодателство; 1.1.2. Получаване на разрешение за строеж, въз основа на одобрен работен инвестиционен проект в съответствие с чл. 148 от ЗУТ, включително на обособени етапи (подобекти), съгласно чл. 152, ал. 2 от ЗУТ и законосъобразно започване на строителството; 1.1.3. Изпълнение на строително-монтажни работи за изграждане на пречиствателна станция за отпадъчни води, довеждащ колектор и съпътстващата техническа инфраструктура, доставки и монтаж на машини и съоръжения, автоматизация, единични и комплексни изпитания, замервания и предаване на обекта с констативен акт „Образец 15” и Протокол за 72- часова проба „Образец 17”; 1.1.4. Осъществяване на авторски надзор по ЗУТ, технически решения, доработки на проекта, технологичен контрол и съдействие при въвеждане на обекта в експлоатация; 1.1.5. Изготвяне на екзекутивна документация и кадастрални заснемания на целия обект съгласно чл. 54а от Закона за кадастъра и имотния регистър; 1.1.6. Обучение на персонала, осигуряване на ръководства по поддръжка и експлоатация, контрола на настройките, измервателните системи и уреди и подпомагане на въвеждането в експлоатация на ПСОВ; 1.1.7. Проби след завършване;отстраняване на дефекти, наблюдаване пречиствателните процеси, достигане на проектните параметри и подпомагане на персонала при експлоатацията и поддръжката на новоизградените елементи на ПСОВ;

Прогнозна стойност без ДДС
1000000 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Продължителност в месеци

8


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Гаранцията за участие е сума в размер на 10 000 (десет хиляди) лева Гаранцията за изпълнение е в размер на 5 (пет) на сто от стойността на договора без ДДС. Гаранцията за участие или за изпълнение се представя в една от следните форми по избор на участника: а) депозит на парична сума по сметка на Възложителя; б) неотменима и безусловна банкова гаранция в полза на Възложителя. в) когато гаранцията за участие или изпълнение е парична сума, същата се внася по следната банкова сметка на „НКИЗ” ЕАД: Банка: Централна кооперативна банка АД, IBAN: BG62 CECB 9790 10A5 1470 00 При представяне на гаранция в платежното нареждане или в банковата гаранция изрично се посочва процедурата, за която се представя гаранцията.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

2.6 Плащането по настоящия договор се осъществява на 4 части, както следва: 2.6.1 Авансово плащане към Изпълнителя, в размер на 20 % (двадесет на сто) от Ценовото предложение към офертата, а именно …………… лв. без ДДС, или ....................... с включен ДДС, се осъществява в срок до 5 (пет) работни дни от сключване на договора и представяне на гаранция за авансово плащане в размера на плащането без ДДС и представена фактура за авансовото плащане. Получаването на авансово плащане не е задължително за ИЗПЪЛНИТЕЛЯ; 2.6.2 Първо междинно плащане, в размера на 40 % ( тридесет на сто ) от стойността на договора, се осъществява в срок до 10 /десет/ работни дни, след представяне на заверен от надзора акт за изпълнени натурални СМР, протоколи и актове подписвани по време на строителството и друга документация съгласно ЗУТ и представена фактура; 2.6.3 Второ междинно плащане, в размера на 30 % ( тридесет на сто ) от стойността на договора, се осъществява в срок до 10 /десет/ работни дни, след представяне на след представяне на заверен от надзора акт за изпълнени натурални СМР, протоколи и актове подписвани по време на строителството и друга документация съгласно ЗУТ , проектантски хонорар, авторски надзор, към датата на Протокол Обр.15 и представена фактура; 2.6.4 Оставащо плащане в размер на 10 % ( десет на сто ) от стойността на окончателната договорна цена по т.2.1, се осъществява в срок до 10 /десет/ работни дни, след въвеждане в експлоатация на обекта посочен в разрешението за строеж. В случай, че по каквато и да било причина, разрешението за строеж не е единствено за обекта на този договор, последното плащане е дължимо след въвеждане в експлоатация на целия обект, по всички разрешения за строеж, без възможност плащането да се разделя на части пропорционално на въведените подобекти.

ІІІ.1.4) Други особени условия

9.4. Участникът следва да има внедрени: система за управление на качеството, сертифицирана съгласно стандарт ISO 9001:2008 (или еквивалентен) и система за опазване на околната среда, сертифицирана съгласно стандарт ISO 14001:2004 (или еквивалентен) с обхват в съответствие с предмета на настоящата поръчка – строителство или проектиране в зависимост от разпределението на дейностите в обединението. Изискването по тази точка се доказва чрез представяне на заверени от кандидата копия на издадените валидни сертификати или документи, удостоверяващи процес на сертификация или ресертификация или на еквивалентни сертификати, издадени от органи установени в други държави членки, както и чрез други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството и опазването на околната среда. В случай на участие на обединение/консорциум, който не е регистриран като самостоятелно юридическо лице, както и в случаите, когато се ползва подизпълнител, удостоверението се представя за всеки един от членовете на обединението/консорциума, съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението, както и за подизпълнителите, пряко ангажирани със строителството. 9.5. Участникът трябва да притежава валидни застраховки за Професионална отговорност при проектиране и Професионална отговорност при строителство, с минимален праг, отговарящ на групата и категорията на строежа от предмета на поръчката, които застраховки следва да покриват вреди, причинени на други участници в строителството и/или на трети лица, вследствие на неправомерни действия или бездействия при или по повод изпълнение на задълженията им. При констатирана липса или невалидност на застраховките, възложителят не дължи плащания по договора и си запазва правото за неговото прекратяване, при неотстраняване на нарушението. За участник, установен/ регистриран в Република България, застраховката за професионална отговорност следва да бъде съгласно чл.171, ал.1 от Закона за устройство на територията (ЗУТ). За участник, установен/регистриран извън Република България застраховката за професионална отговорност следва да бъде еквивалента на тази по чл.171, ал.1 от ЗУТ, но направена съгласно законодателството на държавата, където е установен/ регистриран участника за вреди, причинени на други участници в строителството и/или на трети лица, вследствие на неправомерни действия или бездействия, при или по повод изпълнение на задълженията им, която да покрива минимум рисковете и минималните застрахователни суми, предвидени в Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството. В случай на участие на обединение/консорциум, който не е регистриран като самостоятелно юридическо лице, както и в случаите, когато се ползва подизпълнител, застраховката се представя за всеки един от членовете на обединението/консорциума, както и за всеки един от подизпълнителите, съобразно дейностите, които ще изпълняват. Участникът няма да бъде допуснат до разглеждане на ценовото предложение, ако офертата не отговаря на някое от изискванията посочени в настоящата точка 9.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: 1. Изпълнителите, които ще извършват строителството, следва да имат регистрация в Централния професионален регистър на строителя /ЦПРС/, съгласно Закона за камарата на строителите за изпълнение на строежи, която да му позволява извършването на строителните работи, предмет на настоящата поръчка, а за участник чуждестранно лице - еквивалентен документ или декларация от компетентните органи съгласно националния му закон за вписването на лицето в съответен професионален регистър на държавата, в която е установен, както следва: Минимални изисквания: Участниците трябва да имат Удостоверение за регистрация в Централния професионален регистър на строителя /ЦПРС/, за ІV група, втора категория
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: Минимални изисквания: Всеки участник трябва да разполага с финансов ресурс за изпълнение на поръчката не по-малък от 200 000 (двеста хиляди ) лева. 8.12.1. За доказване наличието на изисквания финансов ресурс участникът следва да представи един или няколко от следните документи: Удостоверение от банка и/или годишния финансов отчет (ГФО) или някоя от съставните му части, когато публикуването им се изисква от законодателството на държавата, в която участникът е установен. Забележка: Когато по обективни причини участникът не може да представи исканите от възложителя документи, той може да докаже икономическото и финансовото си състояние с всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ. Участникът може да не представи ГФО или някоя от съставните му части, както и всеки друг документ,ако са публикувани в публичен регистър в Република България и участникът е посочил информация за органа, който поддържа регистъра. 8.12.2. Участникът може да докаже съответствието си с изискванията за финансово и икономическо състояние с възможностите на едно или повече трети лица. В тези случаи, освен документите, определени от възложителя за доказване на съответните възможности, участникът представя доказателства, че при изпълнението на поръчката ще има на разположение ресурсите на третите лица. Трети лица може да бъдат посочените подизпълнители, свързани предприятия и други лица, независимо от правната връзка на участника с тях. При участници обединения, които не са юридически лица, съответствието с критериите за икономически и финансови възможности се доказва от един или повече участници в обединението, с което Участникът следва да съобрази представянето на документите по чл.56, ал.3, т.2 от ЗОП. Съгласно Закона за Камарите на архитектите и инженерите в инвестиционното проектиране (ЗКАИИП) всички експерти-проектанти трябва да притежават необходимата квалификация и пълна проектантска правоспособност и да имат минимум 5 (пет) години професионален опит по специалността си. Чуждестранните лица представят еквивалентен документ, удостоверяващ правото им да извършват проектантски дейности в държавата, където са установени.
Минимални изисквания: Всеки участник трябва да разполага с финансов ресурс за изпълнение на поръчката не по-малък от 200 000 (двеста хиляди ) лева.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Списък на услугите (проектиране), които са еднакви или сходни с предмета на обществената поръчка, изпълнени/изпълнявани през последните три години, считано от датата на подаване на заявлението за участие, с посочване на стойностите, датите и получателите, заедно с доказателства за извършените услуги. Доказателството за извършената услуга се предоставя съгласно чл. 51, ал. 4 от ЗОП. (Приложение № 12) 2. Списък на строителството, изпълнено през последните 5 години, считано от датата на подаване на заявлението или на офертата (Приложение № 13), с доказателства за строителството, което е еднакво или сходно с предмета на поръчката, и: а) посочване на публичните регистри, в които се съдържа информация за актовете за въвеждане на строежите в експлоатация, която информация включва данни за компетентните органи, които са издали тези актове, стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото и вида на строителството, или б) удостоверения за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема на строителството, както и дали е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания; удостоверенията съдържат и дата и подпис на издателя и данни за контакт, или в) копия на документи, удостоверяващи изпълнението, вида и обема на изпълнените строителни дейности 3. Декларация – списък на лицата, които участникът ще използва за изпълнение на поръчката, в която се посочват образованието, професионалния опит, професионалната квалификация на лицата, които ще отговарят за извършване на услугата. (Приложение № 14). Прилагат се декларации за ангажираност на същите (Приложение № 15). 4.Декларация за техническото оборудване, с което разполага участникът за изпълнение на обществена поръчка за проектиране и строителство (Приложение № 16) Определеният за Изпълнител осигурява за негова сметка строителна техника, механизация и оборудване за срока на целия договор, която трябва да е изправна и годна за експлоатация и преминала през контролно-технически преглед от КТИ (http://kti.government.bg/) и одобрена за експлоатация от тях. Използваната от Изпълнителя за строителството техника, механизация и оборудване за срока на целия договор, трябва да бъде със сключени договори за застраховка "Гражданска отговорност".
Минимални изисквания: 1. Участникът трябва да е извършил поне 1 (една) сходна услуга – проектиране на Локални пречиствателни станции за отпадни води за повече от 2000 е.ж., през последните три години, считано от датата на подаване на настоящата оферта. 2.Участникът да е изпълнил в последните 5 години, считано от датата за получаване на офертите с издаден протокол обр.15 и Разрешение за ползване, поне 1 /една/ ЛПСОВ за повече от 2000 е.ж. 3. Участникът трябва да разполага със собствени или наети технически лица – проектантски екип , екип за управление на СМР, за срока за изпълнение на договора, вкл. подписване на Протокол обр.15. Минимални изисквания: Необходимите ключови експерти за изпълнение на поръчката са: - - Ръководител на обект - строителен инженер „магистър” ВиК, ПГС, ХТС, ХМС или еквивалентно; с минимум 5-годишен професионален опит в ръководството на изграждане на пречиствателни съоръжения и ВиК мрежи; - Технически ръководител – строителен инженер - „магистър” ВиК, ХМС, ХТС, машинен инженер или стр.инженер ПГС или еквивалентнa специалност, да има опит като технически ръководител при процедура инженеринг – 2 проекта, в областта на пречиствателни съоръжения; - Координатор по безопасност и здраве в строителството – да има валидно удостоверение за„Координатор по безопасност и здраве в строителството” или еквивалентен документ, и минимум 3 години опит като координатор на строителни обекти по ЗБУТ; - Отговорник за контрола на качеството - да има валидно удостоверение и минимум 3 година опит в осъществяването на контрола на качеството при изпълнение на строителството. Ръководителят на проекта, техническите ръководители, отговорникът за контрол по качеството и координаторът по безопасност и здраве не могат да бъдат едно и също лице! -Главен проектант на ПСОВ - да има висше образование с квалификационна степен строителен инженер (или еквивалентно), минимум 5 години професионален опит в проектирането и опит в проектирането на на пречиствателни съоръжения и ВиК мрежи. Да има опит като ръководител екип в изготвяне на инвестиционни проекти, фаза работен проект при процедура инженеринг поне на 2 бр. проекта, в областта на пречиствателни съоръжения; Главният проектант следва да притежава пълна проектантска правоспособност за 2015г. - Проектантски екип, състоящ се минимум от по един от следните специалисти:- архитект или еквивалентно; - строителен инженер ВиК – пречистване или еквивалентно;- строителен инженер конструктор - ПГС – или еквивалентно; - инженер контролно измервателни прибори и автоматика (КИП и А) или еквивалентна; - електроинженер или еквивалентна; - инженер ОВК или еквивалентно; - Геодезист - строителен инженер „магистър” геодезия или еквивалентно; - други по преценка на участника; Съгласно Закона за Камарите на архитектите и инженерите в инвестиционното проектиране (ЗКАИИП) всички експерти-проектанти трябва да притежават необходимата квалификация и пълна проектантска правоспособност и да имат минимум 5 (пет) години професионален опит по специалността си. Чуждестранните лица представят еквивалентен документ, удостоверяващ правото им да извършват проектантски дейности в държавата, където са установени. -- Екипът за строителство трябва да включва инженери по част «Архитектура» , «Конструкции», «Геодезия», «Пътна», «ВиК» - пречистване и/или мрежи и съоръжения, «Електрически мрежи», ОВК, «Хидротехническо строителство» или еквивалентни, без оглед на точното наименование на специалността в дадена държава или документ. Когато участникът е обединение това минимално изискване трябва да бъде покрито от членовете, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор по чл. 25, ал. 2, т. 6 ЗОП. Участникът може да докаже съответствието си с изискванията за технически възможности, квалификация и професионален капацитет с възможностите на едно или повече трети лица, като представи доказателства, че при изпълнение на поръчката ще има на разположение ресурсите на третите лица за срока на изпълнение на договора.
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги


РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Икономически най-изгодна оферта при:
Посочените по-долу показатели:
Показател: 1. “Техническа оценка” (ОТ) ; тежест: 35
Показател: 2. Срок за изпълнение на предмета на обществената поръчка (СИ) ; тежест: 10
Показател: 3. “Финансова оценка” (ОЦ); тежест: 55

IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
12.08.2015 г.  Час: 17:00
Платими документи

НЕ

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
13.08.2015 г.  Час: 16:00
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

180

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 13.08.2015 г.  Час: 16:15
Място

гр. София, ул. „Ангел Кънчев” №1, етаж 4

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

Участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на други лица при спазване на установения режим за достъп до сградата, в която се извършва отварянето.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова представлява периодично възлагане на поръчка

НЕ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

НЕ

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

1. На обжалване подлежи всяко решение на възложителите в процедура за възлагане на обществена поръчка. 2. Решенията се обжалват пред Комисията за защита на конкуренцията относно тяхната законосъобразност, включително за наличие на дискриминационни икономически, финансови, технически или квалификационни изисквания в обявлението, документацията или във всеки друг документ, свързан с процедурата. 3. Жалба може да се подава от лицата, посочени в чл. 120, ал. 4 от ЗОП, в зависимост от решението, което се обжалва в 10-дневен срок от: 3.1. публикуването на решение и обявление в Регистъра на обществените поръчки или обявление в „Официален вестник” на Европейския съюз, а относно изисквания, които не са посочени в обявлението – от получаване на документацията, когато не е публикувана едновременно с обявлението – срещу решението за откриване на процедура; 3.2. получаване на решението за избор на изпълнител или за прекратяване на процедурата; 3.3. публикуване на обявлението за доброволна прозрачност в Регистъра на обществените поръчки или в "Официален вестник" на Европейския съюз - срещу решението за избор на изпълнител. . Когато датите на публикуване на обявленията в Регистъра на обществените поръчки и в „Официален вестник" на Европейския съюз са различни, срокът за обжалване тече от по-късната дата. 4. Жалба може да се подава от: 4. 1. всяко заинтересовано лице - в случаите по т. 3.1 и 3.3; 4.2. всеки заинтересован участник - в случаите по т. 3.2. В срока по чл. 120 ал. 5, т. 1 от ЗОП жалба срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за промяна могат да подават и професионални сдружения и организации в съответния бранш за защита на интересите на своите членове. 5. Жалба срещу решение на възложителя, с изключение на решението за определяне на изпълнител, не спира процедурата за възлагане на обществена поръчка, освен когато е поискана временна мярка "спиране на процедурата". 6. Когато с жалбата е поискана временната мярка по т. 5, процедурата за възлагане на обществена поръчка спира до влизане в сила на: 6. 1. определението, с което се отхвърля искането за временна мярка, или 6. 2. решението по жалбата, ако е наложена временната мярка. 7. Жалба срещу решението за определяне на изпълнител спира процедурата за възлагане на обществена поръчка до окончателното решаване на спора, освен когато е допуснато предварително изпълнение. 8. Жалбата се подава едновременно до Комисията за защита на конкуренцията и до възложителя, чието решение се обжалва. В тридневен срок от получаването й възложителят е длъжен да изпрати до Комисията за защита на конкуренцията становище по жалбата, подкрепено при необходимост с доказателства.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

08.07.2015 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ