Версия за печат

00553-2015-0004

BG-София: 17 - Услуги на хотели и ресторанти

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Услуги

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Институт по физика на твърдото тяло при Българска академия на науките, бул. Цариградско шосе № 72, За: доцент Анна Мария Секереш, България 1784, София, Тел.: 02 9795788, E-mail: szekeres@issp.bas.bg, Факс: 02 9753632

Място/места за контакт: Институт по физика на твърдото тяло-БАН

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.issp.bas.bg..

Адрес на профила на купувача: http://www.issp.bas.bg/public-procurement/..

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Публичноправна организация

Основна дейност на възложителя

Друг: Наука, научноизследователска дейност

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

„Организиране и провеждане на научни форуми, включващи Международна конференция, Научен семинар, Обучителни семинари, Кръгла маса и Работна среща”

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Услуги
Категория услуги: 17
Място на изпълнение: България
Код NUTS: BG
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

Основните дейности, свързани с изпълнението на предмета на поръчката са следните услуги: 1. Услуги и логистика по организиране на: 1.1. Международна конференция в гр. Хисаря; 1.2. Научен семинар в гр. Пловдив; 1.3. Два Обучителни семинара в гр. София. 1.4. Форум „Кръгла маса” в гр. София. 1.5. Работна среща в гр.София. 2. Хотелско настаняване и изхранване на участниците в: 2.1. Международна конференция в гр. Хисаря; 2.2. Научен семинар в гр.Пловдив. 2.3. Форум „Кръгла маса” в гр.София. 3. Изхранване на участниците в двата Обучителни семинара и на Работната среща в гр. София. 4. Оформяне и отпечатване на информационни и рекламни материали. 5. Написване и подготвяне на публикации и публикуването им в медиите с цел повишаване на информираността сред научните и деловите среди, бизнеса и широката общественост за международната конференция в гр. Хисаря, научния семинар в гр. Пловдив и форума „Кръгла маса” в гр.София.

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

79951000, 79341100

Описание:

Услуги по организиране на семинари
Услуги по планиране, създаване и разполагане на рекламата

ІІ.1.7) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ

ІІ.1.8) Обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

1. Максималната прогнозна стойност на услугите по организиране на Международна конференция в гр.Хисар, транспорт, хотелско настаняване, изхранване и осигуряване на логистика при провеждането й, оформяне и отпечатване на необходимите информационни и рекламни материали за конференцията, написване, подготвяне и публикуване на публикации в медиите за повишаване на информираността за дейността по Проект ИНЕРА, е общо 54 600.00 (петдесет и четири хиляди и шестстотин) лв. без ДДС. 2. Максималната прогнозна стойност на услугите по организиране на Научен семинар в гр.Пловдив, транспорт, хотелско настаняване, изхранване и осигуряване на логистика при провеждането му, оформяне и отпечатване на необходимите информационни и рекламни материали за семинара, написване, подготвяне и публикуване на публикации в медиите за повишаване на информираността за дейността по Проект ИНЕРА, е общо 14 000.00 (четиринадесет хиляди) лв. без ДДС. 3. Максималната прогнозна стойност на услуги по организиране и провеждане на два Обучителни семинара в гр.София, изхранване и осигуряване на логистика при провеждането им, оформяне и отпечатване на необходимите информационни и рекламни материали за всеки от Обучителните семинари е общо в размер на 7 600.00 (седем хиляди и шестстотин) лева, без ДДС, по 3800.00 лв. (три хиляди и осемстотин лева) без ДДС, за всеки семинар. 4. Максималната прогнозна стойност на услугите по организиране на Форум „Кръгла маса“, транспорт, хотелско настаняване, изхранване и осигуряване на логистика при провеждането му, оформяне и отпечатване на необходимите информационни и рекламни материали, написване, подготвяне и публикуване на публикации в медиите за повишаване на информираността за дейността по Проект ИНЕРА, е общо 13 000.00 (тринадесет хиляди) лв. без ДДС. 5. Максималната прогнозна стойност на услуги по организиране и провеждане на Работна среща в гр.София, изхранване и осигуряване на логистика при провеждането й, оформяне и отпечатване на необходимите информационни и рекламни материали за работната среща, е общо в размер на 5 800 (пет хиляди и осемстотин) лева, без ДДС.

Прогнозна стойност без ДДС
95000 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Завършване

31.12.2015 г. 


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

1.Гаранция за участие, като парична сума или банкова гаранция в размер на 950.00 лв. (деветстотин и петдесет лева). Участникът сам избира формата на гаранцията за участие. Гаранцията за участие следва да е със срок на валидност равен на срока на валидност на офертата. 2. Гаранция за изпълнение на договора за обществена поръчка, като парична сума или банкова гаранция в размер на 3% (три процента) от стойността на обществената поръчка, без ДДС. Определеният за изпълнител сам избира формата на гаранцията за изпълнение. Гаранцията за изпълнение трябва да бъде със срок на валидност равен на срока за изпълнение на договора за възлагане на обществената поръчка, удължен с 30 (тридесет) календарни дни. 3. Гаранциите за участие и за изпълнение във форма на парична сума се внасят по банковата сметка на Института по физика на твърдото тяло IBAN: BG34 SOMB 9130 3140 7383 01, BIC: SOMBBGSF, „Общинска банка“ АД, ФЦ Оборище ИРМ - 7 км. В нареждането за плащане задължително се посочва предмета на поръчката. 4. Гаранциите за участие се задържат и освобождават по реда на чл. 61 и 62 от ЗОП. Условията за задържане и освобождаване на гаранцията за изпълнение са уредени в проекта на договор за изпълнение на поръчката. 5. При участници обединения, всеки член на обединението може да бъде наредител или вносител на гаранцията за участие и/или гаранцията за изпълнение.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

Изпълнението на поръчката се финансира по проект „Повишаване на научния и иновационния капацитет на ИФТТ-БАН в областта на многофункционалните наноструктури“, INERA FP7-REGPOT-2012-2013-1 - Седма рамкова програма на Европейския съюз. Заплащането на услугите се извършва както следва: 1. Авансово 30% от цената на всяко събитие (конференция, семинар или среща), в срок от 5 (пет) работни дни от уведомяване на Изпълнителя за точните дати на всяко събитие, в лева, по банковата сметка на Изпълнителя и издадена фактура; 2 Окончателно плащане на останалите 70% от цената на всяко събитие (конференция, семинар или среща), в срок до 10 (десет) работни дни, след подписване на протоколи за установяване на действително извършените и приети услуги, подписани от представители на Възложителя и на Изпълнителя, и след представяне на оригинални фактури от цената на всяко събитие (конференция,семинар или среща), в лева, по банковата сметка на изпълнителя.

ІІІ.1.3) Изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица

Възложителят не изисква създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение от физически и/или юридически лица.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: В процедурата може да участва всяко българско или чуждестранно физическо или юридическо лице, както и техни обединения, които отговарят на изискванията на ЗОП и на условията на възложителя, посочени в обявлението и документацията. Не може да участва в процедурата участник, при когото са налице обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, т. 1, б. „а“-„д“, т. 2, т. 3 и т. 4, ал. 2, т. 1, т. 4 и т. 5 и ал. 5 от ЗОП. Не може да участва в процедурата чуждестранно физическо или юридическо лице, за което в държавата, в която е установено, е налице някое от посочените обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, т. 1, б. „а“-„д“, т. 2, т. 3 и т. 4 и ал. 2, т. 1, т. 4 и т. 5 от ЗОП. Участникът удостоверява липсата на посочените обстоятелства с една декларация, по образец, подписана от лицата, които представляват участника. В декларацията се включва и информация относно публичните регистри, в които се съдържат посочените обстоятелства, или компетентния орган, който съгласно законодателството на държавата, в която участникът е установен, е длъжен да предоставя информация за тези обстоятелства служебно на възложителя. Свързани лица или свързани предприятия не могат да бъдат самостоятелни участници в процедурата. Участници, при които са налице обстоятелствата по чл. 8, ал. 8, т. 2 от ЗОП не могат да участват в процедурата.Липсата на тези обстоятелства се доказват от участниците с представянето на декларация.Не могат да участват в процедурата за възлагане на обществената поръчка участници, за които са налице обстоятелствата по чл. 3, т. 8 и чл. 4 от ЗИФОДРЮПДРСТЛТДС. Това обстоятелство се доказва с декларация. Всеки участник може да представи само една оферта. Не се допускат варианти на офертата. Участникът е длъжен да заяви дали за изпълнението на поръчката ще ползва подизпълнители. Когато предвижда участие на подизпълнители, участникът посочва фирмите/имената на подизпълнителите, видовете работи от предмета на поръчката, които ще се предложат на подизпълнители, и съответстващият на тези работи дял в проценти от стойността на обществената поръчка. Лице, което участва в обединение или е дало съгласие и е посочено като подизпълнител в офертата на друг участник, не може да представя самостоятелна оферта. Ако такава оферта е подадена, тя се отстранява от участие в процедурата. Офертата се подава на български език, в писмен вид, на хартиен носител. Офертата и съдържащите се в нея документи, трябва да бъдат подписани от участника или от лице с представителна власт по закон или регистрация, или от надлежно упълномощено лице с нотариално заверено пълномощно, което се прилага в офертата. Офертите да са със срок на валидност най-малко 90 календарни дни, считано от крайния срок за получаването им. Офертите трябва да съдържат следните документи: 1. Представяне на участника, което включва: а) посочване на единен идентификационен код по чл. 23 от Закона за търговския регистър, БУЛСТАТ и/или друга идентифицираща информация в съответствие със законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен, както и адрес, включително електронен, за кореспонденция при провеждането на процедурата; б) декларация по чл. 47, ал. 9 от ЗОП; Когато участник в процедурата предвижда участие на подизпълнител при изпълнение на поръчката, се представя Декларация от подизпълнителя за липса на обстоятелства по чл. 47, ал. 1, т. 1, букви „а” – „д”, т. 2, 3 и 4 и ал. 5 от ЗОП. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, се изисква представяне на всеки от участниците в обединението. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, се представя копие на договора за обединение, а когато в договора не е посочено лицето, което представлява участниците в обединението - и документ, подписан от лицата в обединението, в който се посочва представляващият. 2.Оферта, подписана от участника, с положен печат; 3. Списък на документите и информацията, съдържащи се в офертата; Продължава в пункт VІ.3) Допълнителна информация
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: Възложителят не поставя изисквания за представяне на документи за доказване на икономически и финансови възможности.
Минимални изисквания: Възложителят не поставя изисквания за икономически и финансови възможности.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Лиценз за извършване на туроператорска дейност, както и доказателства, че участникът е вписан в Регистъра на туроператорите в Националния туристически регистър. 2.Списък на изпълнените услуги, които са еднакви или сходни с предмета на настоящата обществена поръчка с посочване на стойностите, датите и получателите, заедно с доказателства за извършените услуги, включени в списъка.Доказателствата за извършените услуги в списъка се предоставят под формата на удостоверение, издадено от получателя или от компетентен орган, или чрез посочване на публичен регистър, в който е публикувана информация за услугата. Удостоверението следва да съдържа дата и подпис на издателя, както и данни за контакт. 3. Списък на екипа от експерти, които ще отговарят за предоставянето на услугите, попадащи в обхвата на настоящата обществена поръчка, с посочване на образованието, професионалната квалификация и професионалния опит на включените в списъка лица. Списъкът трябва да е придружен с професионални автобиографии на експертите. За експерти, посочени в списъка, които не са служители на участника, се представя декларация по чл. 51а от ЗОП за ангажираност на експерт. Участникът може да докаже съответствието си с изискванията за технически възможности и/или квалификация с възможностите на едно или повече трети лица. В тези случаи, освен документите, определени от възложителя за доказване на съответните възможности, участникът представя доказателства, че при изпълнението на поръчката ще има на разположение ресурсите на третите лица. При участници обединения документите за доказване на технически възможности са представят само от участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с изискванията за технически възможности и/или квалификация по чл. 51, посочени от възложителя.
Минимални изисквания: 1. За последните 3 (три) години, считано от датата на подаване на офертата, участникът следва да е изпълнил минимум 3 (три) услуги, еднакви или сходни с предмета на настоящата обществена поръчка. За услуги, които са еднакви или сходни с предмета на поръчката, се считат услуги, които включват изпълнение на следните дейности: 1. организиране и осигуряване на логистика при провеждането на семинари, курсове, конференции, работни срещи, кръгли маси, събития и 2. написване и изработване на информационни и рекламни материали за семинари, курсове, конференции, работни срещи, кръгли маси, събития или осигуряване на информация и публичност за семинари, курсове, конференции, работни срещи, кръгли маси, събития чрез написване на публикации и публикуване в печатни и интернет медии. 2. Участникът следва да разполага с достатъчен брой експерти, които да притежават необходимото образование, професионална квалификация и професионален опит за успешното изпълнение на всички дейности, включени в обхвата на обществената поръчка, като основният екип следва да включва минимум следните експерти: а) Ръководител на екипа, с висше образование, с образователно-квалификационна степен „магистър“ или „бакалавър“ или еквивалентна образователна степен, придобита в чужбина, в някоя от следните области: „Хуманитарни науки“ или „Обществени, стопански и правни науки“ или еквивалентни, който да притежава минимум три години професионален опит в сферата на: организиране на събития, и/или журналистиката, и/или връзки с обществеността, б) Експерт, с висше образование, с образователно-квалификационна степен „магистър“ или „бакалавър“ или еквивалентна образователна степен, придобита в чужбина, в някоя от следните области: „Хуманитарни науки“ или „Обществени, стопански и правни науки“ или еквивалентни, който да притежава минимум две години професионален опит в организирането и провеждането на семинари, курсове, конференции, работни срещи, кръгли маси, събития и да отговаря за осигуряването на логистиката при подготовката и провеждането на семинарите на възложителя; в) Експерт, с висше образование, с образователно-квалификационна степен „магистър“ или „бакалавър“ или еквивалентна образователна степен, придобита в чужбина, в някоя от следните области: „Хуманитарни науки“ или „Изкуства“ или „Обществени, стопански и правни науки“ или еквивалентни, който да притежава минимум две години професионален опит в сферата на графичния дизайн, предпечатна подготовка и отпечатване на информационни и рекламни материали и да отговаря за изработването на информационните и рекламните материали за семинарите.
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги
ІІІ.3.1) За изпълнението на услугата се изисква определена професия

НЕ

ІІІ.3.2) Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала си, отговарен за изпълнението на услугата

ДА



РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Икономически най-изгодна оферта при:
Посочените по-долу показатели:
Показател: крайна обща цена, без включен ДДС, за изпълнение на услугите; тежест: 25
Показател: Предложение за хотели за провеждане на Международна конференция в град Хисар; тежест: 10
Показател: Предложение за хотели за провеждане на Научен семинар в град Пловдив; тежест: 10
Показател: Предложение на настаняване в хотел на участниците в форумите Международната конференция в град Хисар, Научния семинар в град Пловдив и Кръгла маса в гр. София; тежест: 10
Показател: Предложение за хотели със зали за провеждане на форумите Обучителни семинари, Кръгла маса, Работна среща; тежест: 10
Показател: Предложение за рекламни и информационни материали; тежест: 10
Показател: Предложение за публикации в медиите за форумите Международна конференция и Научен семинар; тежест: 15
Показател: Предложение за публикации в медиите за форума Кръгла маса; тежест: 5
Показател: Предложение за допълнителни мероприятия при провеждане на форумите; тежест: 5

IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
21.05.2015 г.  Час: 16:00
Платими документи

НЕ

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
21.05.2015 г.  Час: 16:00
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

90

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 22.05.2015 г.  Час: 14:00
Място

зала 200, Централна административна сграда на Възложителя - ИФТТ-БАН - град София, бул. "Цариградско шосе" № 72

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и други лица при спазване на установения режим за достъп до сградата, в която се извършва отварянето. Присъстващите представители представят документ за самоличност и пълномощно, ако са представители по пълномощие.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова представлява периодично възлагане на поръчка

НЕ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

Обществената поръчка се открива за изпълнение на дейностите по Работен пакет 5, свързани с изпълнението на Европейски проект „Research and Innovation Capacity Strengthening of ISSP-BAS in Multifunctional Nanostructures“ („Повишаване на научния и иновационния капацитет на ИФТТ-БАН в областта на многофункционалните наноструктури“), Grant agreement no: 316309 (проект ИНЕРА), по който бенефициент е Възложителя.

VI.3) Допълнителна информация

Продължение от т. ІІІ.2.1). 4. Лиценз за туроператор и доказателства , че е вписан в Регистъра на туроператорите.; 5. Списък-декларация на изпълнените услуги, които са еднакви или сходни с предмета на настоящата обществена поръчка с посочване на стойностите, датите и получателите, заедно с доказателства за извършените услуги; 6. Списък-декларация на екипа от експерти, които ще отговарят за предоставянето на услугите, попадащи в обхвата на настоящата обществена поръчка, с посочване на образованието, професионалната квалификация и професионалния опит на включените в списъка лица; 7. За експерти, посочени в списъка, които не са служители на участника, се представя декларация по чл. 51а от ЗОП за ангажираност на експерт; 8. Декларации за липса на обстоятелствата по: чл. 55, ал. 7 от ЗОП, чл. 8, ал. 8, т. 2 от ЗОП, чл. 3, т. 8 и чл. 4 от ЗИФОДРЮПДРСТЛТДС, по чл. 56, ал. 1, т. 11 от ЗОП и по чл. 56, ал. 1, т. 8 от ЗОП; 9.Декларация за съгласие за участие като подизпълнител.10. Когато участникът е обединение, което не е юридическо лице, документите по чл. 56, ал. 1, т. 1, букви „а“ и „б“ от ЗОП се представят от всяко физическо или юридическо лице, включено в обединението, а документите по чл. 56, ал. 1, т. 5 от ЗОП са представят само от участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с изискванията за технически възможности и/или квалификация по чл. 51, посочени от възложителя. Декларация по чл. 56, ал. 1, т. 11 от ЗОП се представя само за участниците в обединението, които ще изпълняват дейности, свързани със строителство или услуги. 11. Декларация за приемане на условията в проекта на договор. Тази декларация се представя от всяко физическо или юридическо лице, включено в обединението; 12. Документ за внесена гаранция за участие; 13. Техническо предложение за изпълнение на поръчката, поставено в отделен Плик № 2. Към него се прилагат: 13.1. В Техническото си предложение участникът трябва да опише условията и предварителната организация за осигуряване на логистика за провеждането на форумите: Международната конференция, Научен семинар, Обучителните семинари, Кръгла маса и Работна среща, за написване и изготвяне на печатните, информационните и рекламните материали, подготовката на публикациите и публикуването им в медиите. 132.2. В Техническото си предложение участникът трябва да предложи График за изпълнение на всички дейности. 13.3. В Техническото си предложение участникът трябва да представи План за оценка, предотвратяване и управление на евентуални рискове при изпълнение на поръчката. 13.4. Към Техническото си предложение участникът трябва да приложи примерна публикация за всеки от форумите, които изискват медийно отразяване, като се имат пред вид изискванията за публичност по FP7-REGPOT-2012-2013-1-Седма рамкова програма на Европейския съюз“ (Проект ИНЕРА). 13.5. В Техническото си предложение участникът трябва да представи Примерно меню за една кафе пауза, за един обяд и за една вечеря; 13.6. Други документи, по преценка на участника, относно отделни аспекти на Техническото предложение за изпълнение на поръчката; Участникът трябва да поеме задължение да осигури свой персонал, който да се грижи за правилното провеждане на форумите за осигуряване на нужния комфорт на участниците, за транспорта на участниците и гостите. 14. Ценово предложение, поставено в отделен плик № 3. Сроковете в процедурата са съкратени на основание чл. 64, ал. 3 от ЗОП. От датата на публикуването на обявлението в АОП се предоставя пълен достъп по електронен път до документацията за участие в процедурата на следния интернет адрес на Института по физика на твърдото тяло: http://www.issp.bas.bg/public-procurement/ раздел „Профил на купувача“.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно чл. 120 от ЗОП.

VI.4.3) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg..

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

22.04.2015 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ