Версия за печат

00265-2014-0152

BG-Раднево:

РЕШЕНИЕ

Номер: 178 от 16.10.2014 г. 

чл. 3, ал. 1 от ЗОП

А) за откриване на процедура


І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

чл. 7, т. 5 или 6 на ЗОП (секторен)

I.1) Наименование и адрес

"Мини Марица-изток"ЕАД, ул."Георги Димитров"№13, За: Румяна Вълева -главен експерт търговия; по технически въпроси Иван Андреев - ръководител отдел "Битово обслужване", Р България 6260, Раднево, Тел.: 0417 83305/3114/, E-mail: r_valeva@marica-iztok.com, Факс: 0417 83363

Място/места за контакт: отдел "Търговски", отдел "Битово обслужване"

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.marica-iztok.com.

Адрес на профила на купувача: http://www.marica-iztok.com/bg/public_procedures.php.

I.3) Основна/и дейност/и на възложителя, свързана/и с:

Проучване и добив на въглища или други твърди горива


А) ЗА ОТКРИВАНЕ НА ПРОЦЕДУРА ЗА ВЪЗЛАГАНЕ НА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА


ІI: ОТКРИВАНЕ

ОТКРИВАМ

процедура за възлагане на обществена поръчка

ІI.1) Вид на процедурата

Договаряне без обявление


IІI: ПРАВНО ОСНОВАНИЕ

Чл.103, ал.2, т.3 от ЗОП

IV: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

Услуги
ІV.1) Описание на предмета на поръчката/на потребностите при състезателен диалог/на конкурса за проект

Предоставяне на ваучери и осигуряване на услугата хранене на работниците и служителите на “Мини Марица-изток” ЕАД по две обособени позиции: 1. Обособена позиция №1 - предоставяне на ваучери за рудник „Трояново 1” – с. Трояново, рудник „Трояново Север” – с. Ковачево, рудник „Трояново 3” – с. Медникарово, и управлението на дружеството, гр.Раднево. 2. Обособена позиция №2 - осигуряване на хранене в обектите на въложителя в рудник „Трояново 1” – с. Трояново, рудник „Трояново Север” – с. Ковачево, рудник „Трояново 3” – с. Медникарово.

ІV.2) Зелена обществена поръчка
ІV.2.1) Поръчката е "зелена", съгласно обхвата на Националния план за действие за насърчаване на зелените обществени поръчки

НЕ

ІV.2.1.2.) "Зелените" критерии присъстват във:
ІV.2.2) Поръчката е "зелена" извън обхвата на Националния план за действие

НЕ


V: МОТИВИ

V.1) Мотиви за избора на процедура

С Решение №79 от 22.06.2012 г. на изпълнителния директор на „Мини Марица-изток“ ЕАД, е открита процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет: „Осигуряване на ваучери, храна, хранителни продукти, тонизиращи напитки и противоотрови за работниците и служителите на “Мини Марица-изток” ЕАД” - реф. № 219/2011г. - ЗОП. С Решение №34 от 25.03.2013 г. на изпълнителния директор на ММИ ЕАД обществената поръчка е прекратена поради невъзможност за финансиране. Процедурата е прекратена след публичното отваряне и оповестяване на ценовите оферти на участниците (на 28.01.2013г.). Предложената стойност на услугата по прекратената процедура е с по-добри финансови условия за ММИ със 119 910 лв. без включен ДДС месечно или 1 438 920 лв. без включен ДДС на годишна база, спрямо действащите към този момент договори, които сумарно са на стойност 258 910 лв. без ДДС. На 18.03.2013г. между страните по КТД в „Мини Марица-изток”ЕАД е подписано споразумение, съгласно което „работодателят се задължава да изпълнява ангажимента си за предоставяне на безплатна храна и/или добавки към нея чрез предоставяне на ваучери и/или парични средства”. С Протокол №30-2013/03.12.2013г. на СД на ММИ ЕАД е взето решение за стартиране на процедура с предмет “Избор на оператор за отпечатване и предоставяне на ваучери за храна на “Мини Марица- изток”ЕАД” - реф.№ 121/2013г. – ЗОП. С Протокол №3-2014/22.01.2014г., т.ІІ.14, СД на БЕХ ЕАД не съгласува проекта на документацията за стартиране на процедурата и връща преписката за преработка на документацията. Към 08.09.2014г. няма стартирана процедура за избор на ваучерен оператор, като сумите се превеждат по картови сметки на персонала. За да компенсира данъка върху дохода на персонала възложителят заплаща по 1лв на отработен час, вместо 0,81 лв на отработен час, което увеличава разходите на дружеството. Едновременно с това е стартирана процедура за отдаване под наем на столовете в трите клона /поделения/ на възложителя, като са сключени три броя договори за наем със срок на действие на договорите 3 години. За Обект 1- Договор № МТ-197/29.07.2013 г. с фирма „Кумир СИ” ЕООД, гр. Стара Загора. За Обект 2 - Договор № МТ-221/15.08.2013 г. с фирма „Кумир СИ” ЕООД, гр. Стара. За Обект 3 - Договор № МТ-176/16.07.2013 г. с фирма „Йонико 2004” ЕООД, гр. Стара Загора. На 27.09.2013 г. със Споразумения, Договори № МТ-197/29.07.2013 г. и № МТ-221/15.08.2013 г. са прекратени по взаимно съгласие считано от 30.09.2013 г. Договор № МТ-176/16.07.2013г. е прекратен по взаимно съгласие. Поради прекратяване на договорите, с Решение на СД на ММИ ЕАД, Протокол №30-2014/03.12.2013г., т.4.8., е стартирана процедура за повторно отдаване на имотите на възложителя. За двата обекта е класирана и определена за Наемател фирма «П.Дусман»ЕООД. Сключен е Договор №МТ 125/07.04.2014г. за Обект №1. За обект №2 фирмата отказва да сключи договор. На 30.05.2014г. е подписано споразумение между страните да прекратяване действието на Договор №МТ 125/07.04.2014г. Договорите са прекратени поради невъзможността на фирмите да покриват разходите по изпълнението им – месечен наем, съпътстващи разходи (ток, вода и др.), заплати, осигуровки. Местоположението на рудниците на обща площ около 240 км2, липсата на изградена инфраструктура, поради естеството на дейност, както и обстоятелството че е стратегически обект, достъпът до който е ограничен, не позволява друга форма на осигуряване на храна и хранителни продукти, освен чрез изградените по места обекти (помещения). Предстои стартиране на открита процедура за „Предоставяне на ваучери и осигуряване на храна на работниците и служителите” – реф. № 148 / 2014. До приключване на тази процедура възложителят не може да осигури поетите ангажименти по КТД, както и да обезпечи нормални условия за работа на персонала. Мотивите продължават в Раздел "Друга информация".

V.2) Лица, до които се изпраща поканата за участие в процедура на договаряне без обявление по реда на ЗОП

ДЗЗД "Мегахранкомерс" гр.София

V.3) Настоящата процедура е свързана с процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е:
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: ОДОБРЯВАМ

поканата за обществена поръчка и документацията


VII: ОБЖАЛВАНЕ

VII.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул."Витоша" - №18, Р България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.2) Срок за подаване на жалби: съгласно чл.120 от ЗОП

VIII: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

Налице е хипотезата на чл.103 ал.2 т.3 от ЗОП. Възложителят е положил всички усилия и е направил всичко възможно за да осигури на работниците и служителите храна и хранителни продукти. Веднага след прекратяване на процедурата са предприети действия за стартиране на нова процедура и отдаване под наем на столовете, с цел удовлетворяване договореностите по действащия в дружеството КТД и осигуряване на качествена храна на работниците и служителите. Възниква необходимост от предприемане на неотложни действия /провеждане на процедура на договаряне без обявление и сключване на договори по нея/, като изключителните обстоятелства се изразяват в това, че с непредоставянето на ваучери и услугата „хранене” Възложителят – работодател не изпълнява задълженията си по действащия в Дружеството КТД, което евентуално може да доведе до социално напрежение в дружеството. „Мини Марица-изток” ЕАД и трите рудника – клонове на акционерното дружеството (рудник „Трояново-1”, рудник „Трояново-север” и рудник „Трояново -3”) са стратегически обекти, които са от значение за националната сигурност на Република България - съгласно Постановление на МС № 181 / 20.07.2009 г. „за определяне на стратегическите обекти и дейности, които са от значение за националната сигурност”. Към настоящия момент в "Мини Марица - изток" ЕАД работят около 7 200 човека, за които съгласно чл.285 от Кодекса на труда и чл.41 от КТД -2014 Дружеството осигурява безплатна храна и/или добавки към нея на работниците и служителите, заети в професии и длъжности, съгласно Приложение №11 от КТД – 2014 на стойност 1,00 лев, с включен ДДС на отработен час. Чрез процедурата на договаряне без обявление ще се изпълнят срочно и качествено постигнатите договорености между страните по КТД, ще се осигури топла и разнообразна храна за работниците и служителите на ниски цени, ще бъде направена организация по осигуряване на тонизиращи напитки съгласно действащата нормативна уредба - до приключването на открита процедура - реф. № 148 / 2014, със същия предмет и сключване на договори по нея. Провеждането и финализирането /сключването на договори / по откритата процедура ще отнеме от 6 до 8 месеца, за което време възложителят няма вариант, при който да изпълни задълженията си към персонала и да осигури предоставяне на услугата „хранене” и ваучери. Презумпцията на възложителя е, че в рамките на 6 до 12 месеца, в резултат на проведената открита процедура ще се сключат нови договори, като за този период възложителят ще е осигурил условия за работа на персонала чрез предоставяне на услугата „хранене”.


IX: ДАТА НА ИЗПРАЩАНЕ НА НАСТОЯЩЕТО РЕШЕНИЕ

16.10.2014 г. 


Възложител

Трите имена: Георги Тонев Златев
Длъжност: Изпълнителен директор