Версия за печат

00740-2014-0003

BG-София: Покупка

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Доставки

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Изпълнителна агенция по околна среда, бул. „Цар Борис III“ №136, За: Елеонора Стойкова, България 1618, София, Тел.: 02 9559798, E-mail: e.stoykova@eea.government.bg, Факс: 02 9559015

Място/места за контакт: Отдел “Административно правно обслужване“

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: http://eea.government.bg/.

Адрес на профила на купувача: http://eea.government.bg/bg/obyavi/porachki.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Министерство или друг държавен орган, включително техни регионални или местни подразделения

Основна дейност на възложителя

Околна среда

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

Обновяване на инсталациите за събиране на атмосферни отлагания в стационарите за интензивен горски мониторинг „Витиня“, „Старо Оряхово“, „Юндола“ и фонова станция (ФС)„Рожен“.

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Доставки
Покупка 
Място на изпълнение: Територията на Република България
Код NUTS: BG
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

Обновяване на оборудването на инсталациите за събиране на атмосферни отлагания в горски стационари за интензивен мониторинг „Витиня“, „Старо Оряхово“, „Юндола“ и фонова станция (ФС) Рожен, състоящо се в доставка, монтаж, пускане в експлоатация и гаранционен сервиз на: - 100 (сто) броя колектори (комплект: цилиндри, фунии и туби) за събиране на смесени атмосферни отлагания. - 4 (четири) броя семплери (апаратура, ползваща електрическо захранване и възможност за работа на акумулаторни батерии) за пробонабиране на сухи и мокри отлагания от валежи. Всеки един от стационарите следва да бъде оборудван с инсталация за събиране на атмосферни отлагания състояща се от: 1 (един) семплер за пробонабиране на сухи и мокри отлагания от валежи и 13 (тринадесет) броя колектори за атмосферни отлагания от дъждовни води - 10 броя, разположени под склоп в насажденията и 3 броя разположени на открито. (След доставката се монтират и пускат в експлоатация четирите семплера и 52 колектора. Останалите 48 колектора се съхраняват от Възложителя като резерв.) Трите горски стационара са регистрирани в програмния център на Международната кооперативна програма за оценка и мониторинг на влиянието на замърсяването на атмосферния въздух върху горските екосистеми (МКП Гори), която се провежда, в рамките на Конвенцията за трансгранично замърсяване на въздуха на далечни разстояния, под егидата на Икономическа комисия за Европа. България е страна по КТЗВДР с определени задължения по подписаните и ратифицирани Протоколи към нея. Министерство на околната среда и водите е отговорна държавна институция по КТЗВДР, а Изпълнителна агенция по околна среда е държавна институция, номинирана за Национален Координационен Център по МКП І-во и ІІ-ро ниво, и по ефектите. Характерно за тази програма за мониторинг е, че функционира като единна общоевропейска програма с напълно унифицирани дейности и хармонизирани методи за тяхното изпълнение и с общ за всички страни-участници международен координационен център – Гори (МКЦ). Изпълнението на Програмата осигурява информация за голям брой от индикаторите за устойчиво управление на горите, дефинирани от Министерската конференция за защита на горите в Европа. Като част от цялостната подкрепа на Швейцария за Р. България в рамките на Споразумението за техническо сътрудничество между Конфедерация Швейцария и Р.България, Швейцарската агенция за развитие и сътрудничество финансира проект „Мониторинг на ефектите от замърсяването на въздуха върху горските екосистеми в България и през 1997г. страната ни се присъедини към МКП „Гори – ІІ ниво“. По време на първата фаза на проекта е закупено основното оборудване и са изградени и пуснати в работен режим три мониторингови стационара. Всеки от тях е разположен в представителни за страната типове гори, съответно за дъбови в горско стопанство /ГС/ „Старо Оряхово“, за иглолистни гори в ГС “Юндола” и за букови гори в ГС “Витиня”. Трите горски стационара са регистрирани в Програмния център на МКП „Гори – II ниво“ и са включени в европейската мрежа от пробни площи за интензивен горски мониторинг, а данните от оценките и анализите ежегодно се докладват, съгласно изискванията и в определените срокове. Към настоящият момент по-голяма част от колекторите липсват или са негодни за експлоатация. Апаратурата за събиране на мокри отлагания е морално остаряла и силно амортизирана, и се нуждае от спешна подмяна.С цел унифициране на методите за пробонабиране и анализ на данните, е необходимо инсталацията на Фонова станция „Рожен“ да бъде оборудвана със същия набор колектори за събиране на смесени атмосферни отлагания и семплер за пробонабиране на сухи и мокри отлагания от валежи. Обновяването на оборудването включва - доставка, монтаж и пускане в експлоатация на семплерите за пробонабиране на сухи и мокри отлагания от валежи и колекторите за атмосферни отлагания от дъждовни води.Гаранционният сервиз на оборудването следва да гарантира безпроблемната експлоатация на същото, през целия гаранционен период.

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

31640000

Описание:

Машини и апарати със специфична функция

ІІ.1.7) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ

ІІ.1.8) Обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Оборудването включва: 1. Колектори за атмосферни отлагания от дъждовни води – 100 бр., състоящи се от: комплект цилиндри, фунии и туби за събиране на смесени атмосферни отлагания за работа през летен период. - Цилиндрите е необходимо да са изработени от устойчив на атмосферни влияния материал (да не е метал) в неутрални светли тонове. Диаметърът на хоризонталната повърхност на цилиндрите е 20 см.; - Фуниите е необходимо да са снабдени с рингове предотвратяващи кацане на птици и предпазни мрежи срещу достъп на механични примеси. Материалът от който са изработени фуниите трябва да е с висока плътност(да не е метал) в неутрален бял цвят и гладка повърхност, с диаметър на хоризонталната повърхност – 20 см.; - Тубите е необходимо да бъдат изработени от м-л с висока плътност (да не е метал), в неутрален бял цвят и гладка повърхност. Обемът на тубите да е 5 л. 2.2. Семплери (апаратура, ползваща ел. захранване и възможност за работа на акумулаторни батерии) за пробонабиране на сухи и мокри отлагания от валежи – 4 бр., със следните характеристики:- всяко устройство трябва да има 2 контейнера – един за мокри отлагания, който е отворен само по време на валеж и един за сухи отлагания, който е отворен в периодите между валежи; - двата контейнера да са с общ капак, който се отваря с помощта на сензор за валеж; - семплерите за пробонабиране на сухи и мокри отлагания е необходимо да са изработени от материал, който дава възможност за работа при външни условия, съобразени със специфичния климат на стационарите – високопланински с големи температурни амплитуди. Всяко устройство е необходимо да има 3 (три) функц. системи: 1. Сензорна система, която да засича валежните епизоди и да активира механизма на капака на контейнерите. Отварянето на капака да става в рамките на попаднали капки от валеж, а затварянето до две минути след края на валежа; 2. Задвижваща система – работният режим да е съобразен с включване в ел.мрежа (220 V) и ползване на автономно захранване; 3. Колекторна система – контейнери за събиране на мокри отлагания, които са да са изработени от м-л(да не е метал), устойчив на външни атмосферни условия, бял на цвят и с висока плътност. Вместимостта на контейнерите да е не по-малка от 10 литра и да се затварят с капак, снабден с уплътнение и механизъм за затваряне. Конструкцията на семплерите да е от материал, който да издържа на външни атмосферни условия. Всеки един от електронните компоненти трябва да бъде лесно достъпен и да осигурява възможност за ремонт на терен. Да се осигури възможност за непрекъснат режим на работа (при спиране на ел. захранване, апаратът да продължи работа на акумулаторни батерии).Цялостната инсталация за събиране на атмосферни отлагания за всеки един от стационарите се състои от: 1 бр. семплер за пробонабиране на сухи и мокри отлагания от валежи и 13 бр. колектори за атмосферни отлагания от дъждовни води, като 10 бр. колектори са разположени под склоп в насажденията и 3 бр. колектори са разположени на открито. След доставката се монтират и пускат в експлоатация 4 семплера и 52 колектора. Доставката на оборудването следва да се извърши на място в съответните стационари, ако метеоролог. условия позволяват монтажа и пускането му в експлоатация да се извърши веднага. В случай, че доставката се осъществи в период, в който метеоролог. условия не са подходящи за монтаж на оборудването то се доставя на следните адреси: За ГС „Витиня“ и ГС „Юндола“ – в ИАОС, гр. София 1618, бул. "Цар Борис III" №136; За ГС „Старо Оряхово“ – Регионална аборатория Варна, ул. „Ян Палах“ №4;За ФС „Рожен“ – Регионална лаборатория Смолян, ул. „Дичо Петров“ №16, п.к. 112. Монтажът и пускането в експлоатация ще се извършат при първа възможност за това, в зависимост от метеоролог.условия, като удостоверяването на тези обстоятелства се извършва с подписването на двустранни констативни протоколи от представители на Възложителя и Изпълнителя.Гаранционенсрок на оборудването, през който се осъществява гаранционен сервиз - минимум 2 години.

Прогнозна стойност без ДДС
75000 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Продължителност в месеци

7


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Всеки участник в процедурата трябва да представи към офертата си гаранция за участие в процедурата под формата на депозит на парична сума или банкова гаранция в полза на Изпълнителна агенция по околна среда в размер на 750 лв. (седемстотин и петдесет лева).Участникът избира сам формата на гаранцията за участие. Срокът на валидност на гаранцията за участие следва да покрива срока за валидност на офертата. Гаранцията за изпълнение е в размер 3% (три процента) от стойността на договора без ДДС и може да бъде банкова или под формата на парична сума. Срокът на валидност на гаранцията за изпълнение да е не по-малък от 30 (тридесет) дни след изтичане на срока на договора. Паричната гаранция се внася по следната банкова сметка на Възложителя: Общинска банка, клон "Денкоглу" , гр. София, BIC код: SOMBBGSF; IBAN: BG38 SOMB 9130 3337 0251 01. Когато формата на гаранцията за участие или на гаранцията за изпълнение е банкова гаранция, се представя оригинал на безусловна и неотменяема банкова гаранция.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

За извършената доставка, монтаж и пускане в експлоатация на оборудването, Възложителят извършва плащането на две вноски както следва: 1. Първа вноска в размер на 50% от стойността на договора, възлизаща на...................лв./........................лева/ без ДДС и ...................лв. /..........................лева/ с ДДС, в срок до 30 (тридесет) дни от подписване на приемо-предавателен протокол за доставка на оборудването. 2. Втора вноска в размер на останалите 50% от стойността на договора, възлизаща на............лв./........................лева/ без ДДС и ..............лв. /...................лева/ с ДДС, в срок до 30 (тридесет) дни от подписване на окончателен приемо-предавателен протокол за доставка, монтаж и пускане в експлоатация на оборудването. Плащанията се извършват по банков път, след представяне на надлежно оформени фактури от страна на Изпълнителя.

ІІІ.1.3) Изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица

Възложителят няма изискване за създаване на юридическо лице. При участници обединения, задължително се представя копие на договора за обединение, а когато в договора не е посочено лицето, което представлява участниците в обединението - и документ, подписан от лицата в обединението, в който се посочва представляващият - нотариално заверено копие на оригиналният документ, като е нужно от него да е видна нотариалната заверка на подписите в оригинала. Договора/документа за създаване на обединението следва да съдържа минимум клаузи, които гарантират, че всички членове на обединението са отговорни заедно и поотделно по закон за изпълнение на договора за обществена поръчка. Също, така е необходимо да е видно какво е разпределението на дейностите на отделните съдружници с ясно и конкретно посочване на дейностите, които всеки от тях ще изпълнява в рамките на договора за обществена поръчка. Не се допускат промени в състава на обединението след подаване на офертата.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: Участник в процедурата за обществена поръчка може да бъде всяко българско или чуждестранно физическо или юридическо лице, както и техни обединения, които отговарят на изискванията регламентирани от ЗОП и изискванията на Възложителя посочени в документацията. Не се допуска до участие в процедурата за обществена поръчка и се отстранява участник, за когото намира приложение хипотезата на чл. 3, т. 8 от Закона за икономическите и финансовите отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, свързаните с тях лица и техните действителни собственици, освен ако не е приложима разпоредбата по чл. 4 от същия закон. Наличието на обстоятелства по чл.47, ал.2, т.1, 4 и 5 от ЗОП е основание за отстраняване на участника от процедурата. Изискуеми документи и информация - 1. Списък на документите и информацията, съдържащи се в офертата, подписан от участника; 2. Представяне на участника, което включва: - Когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец, следва да посочат в своята оферта единен идентификационен код по чл. 23 от Закона за търговския регистър, БУЛСТАТ и/или друга идентифицираща информация в съответствие със законодателството на държавата, в която участникът е установен, както и адрес, включително електронен, за кореспонденция при провеждането на процедурата; - При участници обединения, задължително се представя копие на договора за обединение, а когато в договора не е посочено лицето, което представлява участниците в обединението - и документ, подписан от лицата в обединението, в който се посочва представляващият - нотариално заверено копие на оригиналният документ, като е нужно от него да е видна нотариалната заверка на подписите в оригинала; 3. Декларации по чл.47, ал.9 от ЗОП относно обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, ал. 2 и ал. 5 от ЗОП - Образец № 1. 4. Доказателства за техническите възможности и/или квалификация по чл. 51 от ЗОП на участника: - Списък на доставките или услугите, които са еднакви или сходни с предмета на обществената поръчка, изпълнени през последните три години, считано от датата на подаване на офертата – попълва се Образец 4, заедно с доказателство за извършената доставка или услуга. Доказателството за извършената доставка или услуга се предоставя под формата на удостоверение, издадено от получателя или от компетентен орган, или чрез посочване на публичен регистър, в който е публикувана информация за доставката или услугата. - Списък на специалистите и техническите лица с посочени образование, професионална квалификация и опит на участника и/или на ръководните му служители, включително на лицата, които отговарят за извършване на дейностите - по Образец № 4а; - Декларация за техническото оборудване, с което разполага участника за изпълнение на обществената поръчка – Образец 5; - Копие от сертификат за въведена система на управление на качеството по ISO 9001:2008 или еквивалентен (валиден към датата на отваряне на предложенията). 5. Административни сведения - попълва се Образец № 9; 6. Документ за внесена гаранция за участие – оригинал на банкова гаранция за участие или копие от документа за внесена гаранция под формата на парична сума, покриващ срока на валидност на офертите от 180 календарни дни; 7. Декларация за подизпълнители – чл.56, ал.1, т.8 от ЗОП – попълва се Образец № 2. В случай, че участникът предвижда да бъдат използвани подизпълнители, следва да се спазят изискванията на чл.47, ал.8 от ЗОП, попълва се Образец 1а; 8. Декларация по чл. 56, ал. 1, т. 6 от ЗОП – по Образец № 8 относно липса на свързаност с друг участник в съответствие с чл.55, ал.7, както и за липса на обстоятелствата по чл. 8, ал. 8, т. 2 от ЗОП. 9. Декларация по чл. 56, ал.1, т. 12 от Закона за обществените поръчки – Образец №7. 10. Декларация по чл.3, т.8 и чл.4 от Закона за икономическите и финансовите отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, свързаните с тях лица и техните действителни собственици – Образец №8а.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: Няма изисквания.
Минимални изисквания: Няма изисквания.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1.Списък на доставките или услугите, които са еднакви или сходни с предмета на обществената поръчка, изпълнени през последните три години, считано от датата на подаване на офертата – попълва се Образец 4, заедно с доказателство за извършената доставка или услуга. Доказателството за извършената доставка или услуга се предоставя под формата на удостоверение, издадено от получателя или от компетентен орган, или чрез посочване на публичен регистър, в който е публикувана информация за доставката или услугата. 2. Списък на специалистите и техническите лица с посочени образование, професионална квалификация и опит на участника и/или на ръководните му служители, включително на лицата, които отговарят за извършване на дейностите - по Образец № 4а; 3. Декларация за техническото оборудване, с което разполага участника за изпълнение на обществената поръчка – Образец 5; 4. Копие от сертификат за въведена система на управление на качеството по ISO 9001:2008 или еквивалентен (валиден към датата на отваряне на предложенията). Сертификатът трябва да е издаден от независими лица, които са акредитирани по съответната серия европейски стандарти от Изпълнителна агенция „Българска служба за акредитация" или от друг национален орган за акредитация, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация, за съответната област или да отговарят на изискванията за признаване съгласно чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието. Възложителят приема еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки, както и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството. Когато участникът е обединение, което не е юридическо лице, то представя документи съобразно чл.56, ал.3 от ЗОП. Когато участник в процедурата е чуждестранно физическо или юридическо лице или техни обединения офертата се подава на български език, като се спазват изискванията на чл.56, ал.4 - офертата се подава на български език, документите по ал.1, т.1 се представят в официален превод, а документите по ал.1, т.4,5 и 11, които са на чужд език, се представят и в превод.
Минимални изисквания: 1. Да е изпълнил поне две доставки, които са еднакви или сходни с предмета на обществената поръчка, изпълнени през последните три години, за фирми регистрирани преди по-малко от 3 години – за целия срок на съществуването им считано от датата на подаване на офертата. 2. Да притежава професионален опит и квалифициран екип в областта на доставките и сервизното обслужване/ поддръжката на оборудването. В предложения екип от експерти да е включен поне по един: сервизен инженер и техническо лице, които да осъществят монтажа и обслужването на апаратурата. 3. Да притежава техническа обезпеченост за изпълнение на поръчката - технически оборудвана база (собствена или наета) или сключен договор за извършване на такива услуги; 4. Участникът трябва да притежава внедрена система за управление на качеството съгласно стандарта: ISO 9001:2008 или еквивалентен. При участие на обединения, които не са юридически лица, съответствието с критериите за подбор се доказва от един или повече от участниците в обединението.
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги


РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Икономически най-изгодна оферта при:
Посочените по-долу показатели:
Показател: Оценка на предложен гаранционен срок - П1; тежест: 60
Показател: Оценка на предложената цена - П2; тежест: 40

IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
03.10.2014 г.  Час: 17:00
Платими документи

НЕ

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
13.10.2014 г.  Час: 17:00
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

180

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 14.10.2014 г.  Час: 11:00
Място

Изпълнителна агенция по околна среда

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

Участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и други лица при спазване на установения режим за достъп до сградата.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова представлява периодично възлагане на поръчка

НЕ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

НЕ

VI.3) Допълнителна информация

Сроковете по чл.64, ал.1 от ЗОП са намалени на основание чл.64, ал.3 от ЗОП. Възложителят осигурява пълен достъп по електронен път до документацията за участие в процедурата на следния интернет адрес: ttp://eea.government.bg/bg/obyavi/porachki

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Крайните срокове за подаване на жалби са посочени в чл.120, ал.1, т.5 от ЗОП.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

03.09.2014 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ