Версия за печат

00028-2014-0028

BG-София: Изграждане

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Строителство

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Министерство на регионалното развитие, ул. "Св.Св. Кирил и Методий" № 17-19, За: Лилия Спасова, Р. България 1202, София, Тел.: 02 9405474, E-mail: LSpasova@mrrb.government.bg, Факс: 02 9405474

Място/места за контакт: Дирекция "Обществени поръчки"

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.mrrb.government.bg.

Адрес на профила на купувача: www.mrrb.government.bg.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Министерство или друг държавен орган, включително техни регионални или местни подразделения

Основна дейност на възложителя

Друг: Регионално развитие

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

„Изпълнение на строително-монтажни работи (СМР) на обект„Реконструкция на съществуващ водопровод "Палатик" от каптаж "Палатик" до вътрешната водопроводна мрежа в с.Елешница”, община Разлог, област Благоевград".

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Строителство
Изграждане 
Място на изпълнение: Община Разлог
Код NUTS: BG413
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

Предмет на поръчката е реконструкция на съществуващ водопровод от каптаж „Палатик“ до вътрешната водопроводна мрежа на с.Елешница. Водопроводът, който е предмет на проекта, ще се изпълни от тръби PVC-О DN 160 с муфени връзки. Общата дължина на водопровода е 3714м. Трасето на водопровода не се променя. Водопровода се полага вкопан с минимално земно покритие 1.50м. Върху водопровода ще се положи детекторна лента. За нормалното функциониране и експлоатация по водопровода са предвидени 3 бр. автоматични въздушници, 3 бр.изпразнители и една облекчителна шахта. Тръбите ще се свързват чрез муфени връзки и фланшови фитинги. По дължина на трасето са предвидени 12 бр. опорни блокове. Категорията на почвата е приета тежко земна. Строежът е първа категория съгласно Закона за устройство на територията.

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45240000

Описание:

Строителни и монтажни работи на хидротехнически съоръжения

ІІ.1.7) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ

ІІ.1.8) Обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Цялостно изпълнение на строително-ремонтните работи е съгласно Техническате спецификации и количествените сметки, част от документацията.

Прогнозна стойност без ДДС
315000 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Завършване

17.11.2014 г. 


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Гаранциите се представят в една от следните форми: • депозит на парична сума; • банкова гаранция в полза на Възложителя. Участникът, респективно определеният изпълнител избира сам формата на гаранцията за участие, съответно за изпълнение. Когато участникът или избраният изпълнител е обединение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията. При избор на гаранция за участие - парична сума, то тя следва да се внесе по банков път по IBAN BG 24 BNBG 9661 3300 1663 01 BNBGBGSD. Гаранцията за участие е в размер на 3000,00 /три хиляди/ лева. Възложителят може да задържи или усвои гаранцията за участие при наличие на обстоятелства по чл. 61, ал1 и ал.2 от ЗОП. Възложителят освобождава гаранцията за участие съгласно чл.62 от ЗОП. Гаранцията за изпълнение е в размер на 5 % от стойността на договора без ДДС. При избор на гаранция за изпълнение - парична сума, то тя следва да се внесе по банков път по IBAN BG 24 BNBG 9661 3300 1663 01 BNBGBGSD. Ако участникът представя банкова гаранция, то същата трябва да бъде открита в съответствие с условията по приложения в документацията образец на Банкова гаранция (за участие в процедурата, респ. за изпълнение на поръчката). Гаранцията трябва да бъде неотменима и безусловна, с възможност да се усвои изцяло или на части. Същата следва да съдържа задължение на банката-гарант да извърши безотказно и безусловно плащане при първо писмено искане на Възложителя, подписано от представляващия търговското дружество на Възложителя. Валидността на гаранцията за участие следва да бъде не по-малко от 15 дни след изтичане срока на валидност на оферта на участника. Гаранцията за изпълнение следва да бъде с валидност до 30 работни дни след окончателното изпълнение на договора. Валидността на гаранцията за участие е определена в обявлението или в образеца на офертата от документацията за участие. Участниците могат да представят и банкова гаранция по образец на обслужващата ги банка, стига тя да съдържа цялата необходима информация. Възложителят ще освобождава гаранцията за изпълнение пропорционално на извършените и и приети строително - монтажни работи.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

Плащанията по договора се извършват както следва: 1. Текущи плащания: ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ заплаща на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ изпълнените СМР в срок от 10 (десет) работни дни срещу представени: 1.1. Отчет за действително извършени разходи за изпълнение на СМР, подписан от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ, ИЗПЪЛНИТЕЛЯ и извършващия строителен надзор на обекта (по образец на МРР); 1.2. Искане за плащане от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ (по образец на МРР). ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ задържа 5% от стойността по т.1.1. до окончателното плащане по реда на т. 2. 1.3. Акт за изплащане на извършени дейности, подписан и одобрен от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ (по образец на МРР); 1.4. Оригинална фактура, на стойност равна на стойността на Акта по т.1.3. 2. ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ заплаща до 95% (деветдесет и пет процента) от цената чрез текущи плащания за действително извършени и с необходимото качество СМР, като същата се формира от стойността на вложените материали и извършените видове и количества работи и е в размерите, посочени в приложението, а за последното текущо плащане ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ следва да представи и констативен акт, образец 15, за установяване годността за приемане на строежа, без забележки. 3. ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ заплаща 5% (пет процента) от цената по договора в срок до 10 (десет) работни дни от получаване на Разрешение за ползване/Удостоверение за въвеждане в експлоатация, както и документите по т. 1.

ІІІ.1.3) Изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица

Когато участникът е обединение на физически и/или юридически лица не се изисква създаване на юридическо лице при подаване на оферта за участие в процедурата. Когато участникът, определен за Изпълнител, е неперсонифицирано обединение на физически и/или юридически лица, договорът за обществена поръчка се сключва след като Изпълнителят представи пред Възложителя заверено копие от удостоверение за данъчна регистрация и регистрация по БУЛСТАТ на създаденото обединение.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: Участникът представя: 1.Представяне на участника включващо: *Посочване на единен идентификационен код по чл. 23 от Закона за търговския регистър, БУЛСТАТ и/или друга идентифицираща информация в съответствие със законодателството на държавата, в която участникът е установен, както и адрес, включително електронен, за кореспонденция при провеждане на процедурата. *Декларация по чл. 47, ал. 9 ЗОП ( липса на обстоятелства по чл. 47, ал. 1,б. от „а“ до „д“, ал.2 , т. 1, т.2а – първо предложение, т. 4 и т. 5 и ал. 5). * Доказателства за упражняване на професионална дейност по чл. 49, ал. 1 и ал. 2 от ЗОП: Участникът трябва да е вписан в Централния професионален регистър на строителя за изпълнение на строежи Четвърта група - Първа категория – строежи по чл.137, ал.1, т.1 буква „б” от ЗУТ – преносни водопроводи и съоръжения към тях в областта на водоснабдяването, съгласно чл.5, ал.6, т.4.1.1 от Правилника за реда за вписване и водене на централния професионален регистър на строителя (ПРВВЦПРС), за което да представя валидно удостоверение. 2. Когато участникът е обединение, което не е юридическо лице - копие на договора за обединение, а когато в договора не е посочено лицето, което представлява участниците в обединението - и документ, подписан от лицата в обед., в който се посочва представляващият. 3.Декларация за липсата на свързаност по чл. 55, ал. 7 от ЗОП. 4. Декларация за приемане условията в проекта на договора. 5. Декларация по чл. 56, ал. 1, т. 11 от ЗОП. 6. Декларация по чл. 56, ал. 1, т. 8 от ЗОП. 7. Декларация за съгласие за участие като подизпълнител. 8. Декларация за оглед на обекта. 8. Техническо предложение и декларация по чл. 33, ал. 4 от ЗОП ако е приложимо, поставена в Техническото предложение. 9. Оригинал на банкова гаранция за участие или копие от документа за внесена гаранция под форма на парична сума. 10. Доказателства за финансовото и икономическо състояние и технически възможности и/или квалификация посочени като изисквания в полета III2.2 и III2.3. 11. Ценово предложение. 12. Списък на документите и информацията , съдържащи се в офертата. След представяне на допълнителни документи по чл. 68, ал.8 и 9 отЗОП и прегледа им, от участие в процедурата се отстранява участник, който не е представил някой от необходимите документи по чл.56 от ЗОП; за когото са налице обстоятелства по чл. 47,ал.9, (е обявен в несъстоятелност, е в производство по ликвидация, има задължения по смисъла на чл. 162, ал.2, т.1 от Данъчно-осигурит. процес. кодекс към държавата и към община, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, освен ако е допуснато разсрочване или отсрочване на задълженията, или има задължения за данъци или вноски за социал. осигур. съгласно законод. на държавата, в която участникът е установен ; се намира в открито производство по несъст. и не е сключил извънсъдебно спораз. с кредиторите по смисъла на чл. 740 от ТЗ; е виновен за неизпълнение на задължения по договор за обществена поръчка, доказано от възложителя с влязло в сила съдебно решение; е осъден с влязла в сила присъда за престъпление по чл.313 от НК във връзка с провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки, е осъден с влязла в сила присъда /освен ако няма реабилитация/ за престъпление по чл.136 от НК, свързано със здравослов. и безопасни условия на труд, или по чл.172 от НК против трудовите права на работниците; е свързано лице с възложителя или със служители на ръководна длъжност в неговата организация; е сключвал договор с лице по чл. 21 или 22 от ЗПУКИ; който е представил оферта, която не отговаря на предвар. условия на възлож.; който е представил оферта,която не отговаря на изискванията на чл.57, ал.2 от ЗОП; за когото е установено по реда на чл.68, ал.11 от ЗОП, че е представил невярна инфор. за доказване на съответ. му обявените от възложителя критерии за подбор.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Удостоверение от банка за достъп до гарантирана неотменима кредитна линия или друга приемлива форма на разполагаеми средства от участника – издадено не по-рано от 1 (един) месец преди датата на отваряне на офертите в настоящата процедура – оригинал и/или годишния финансов отчет или някоя от съставните му части, когато публикуването им се изисква от законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен. * В случай, че участникът е обединение на физически и/или юридически лица, което не е юридическо лице, документите по т.1 се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор по чл. 25, ал. 2, т. 6 от ЗОП. ** В случай, че участникът отговаря на изискванията на възложителя за финансово и икономическо състояние чрез възможностите на едно или повече трети лица, освен документите, определени от възложителя по-горе за доказване на съответните възможности, кандидатът или участникът представя доказателства, че при изпълнението на поръчката ще има на разположение ресурсите на тези трети лица.
Минимални изисквания: 1. Размер на разполагаем финансовия ресурс – 150000,00 / сто и петдесет хиляди/ лева. * В случай, че участникът е обединение на физически и/или юридически лица, което не е юридическо лице, горепосоченото изискване се прилага за обединението като цяло.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Списък на строителството, което е еднакво или сходно с предмета на обществената поръчка, изпълнени през последните пет години, считано от датата на подаване на офертата - по Образец № 10 от документацията за участие в процедурата с посочване на стойностите, датите и получателите, заедно с доказателство за извършеното строителство. * Под строителство, еднакво или сходно с предмета на поръчката се разбира: изпълнение външни (довеждащи) и улични водопроводи за питейно-битово водоснабдяване. Доказателството за извършеното строителство се представя като: Посочване на публични регистри, в които се съдържа информация за актовете за въвеждане на строежите в експлоатация, която информация включва данни за компетентните органи, които са издали тези актове, стойността, датата, на която е приключено изпълнението, мястото и вида на строителството, или Удостоверения за добро изпълнение, които съдържат информация за стойността, датата, на която е приключено изпълнението, мястото, вида и обема на строителството и дали е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания. Удостоверенията да съдържат дата и подпис на издателя и данни за контакт, или Копия на документи, удостоверяващи изпълнението, вида и обема на изпълнените строителни дейности. 2. Сертификат за управление на качеството в строителството по ISO 9001:2008 (или еквивалентен) с обхват на сертификата в съответствие с предмета на поръчката. * Възложителят ще приеме еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки, както и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството. 3. Сертификат за управление на околната среда по ISO 14001:2004 (или еквивалентна) с обхват на сертификата в съответствие с предмета на поръчката. 4 Списък на техническите лица, които отговарят за изпълнение на предмета на поръчката - попълва се и се подписва по приложения към настоящата документация Образец № 11, с посочване на образованието, професионалната квалификация и професионалния опит на кандидата или участника и/или на ръководните му служители, включително на лицата, които отговарят за извършването на строителството. 5. Декларация за техническото оборудване за изпълнение на обществената поръчка - попълва се и се подписва по приложения към настоящата документация Образец № 12, * В случай, че участникът е обединение на физически и/или юридически лица, което не е юридическо лице, документите по т. 8.6 се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор по чл. 25, ал. 2, т. 6 от ЗОП. ** В случай, че участникът отговаря на изискванията на възложителя за технически възможности и/или квалификация чрез възможностите на едно или повече трети лица, освен документите, определени от възложителя по-горе за доказване на съответните възможности, кандидатът или участникът представя доказателства, че при изпълнението на поръчката ще има на разположение ресурсите на тези трети лица.
Минимални изисквания: 1. Участникът трябва да е изпълнил през последните пет години, считано от датата на подаване на офертата, строителство, което е еднакво или сходно с предмета на поръчката: с обща дължина най- малко 10 км., от които изпълнени с PVC тръби - най-малко 4 км. 2. Участникът трябва да има внедрена система за управление на качеството в строителството по ISO 9001:2008 (или еквивалентна) с обхват на сертификата в съответствие с предмета на поръчката. 3. Участникът трябва да има внедрена система за управление на околната среда по ISO 14001:2004 (или еквивалентна) с обхват на сертификата в съответствие с предмета на поръчката. 4. При изпълнението на дейностите по СМР, участникът следва да разполага с минимум със следните технически лица за всяка обособена позиция: Технически ръководител на обект - специалност „В и К”, който да отговаря на изискването на чл.163 а, ал. 4 от ЗУТ и с минимален професионален опит 7 години като технически ръководител на обекти еднакви или сходни с предмета на поръчката. Ключови специалисти: - 1 строителен инженер със специалност „Водоснабдяване и канализация” или еквивалентна, с минимален професионален опит - 5 години в изпълнението на строителни обекти по част „ВиК” и да е участвал в изпълнението на поне един обект с предмет, еднакъв или сходен с предмета на поръчката. - 1 строителен инженер със специалност „Строителство на сгради и съоръжения” („Промишлено и гражданско строителство”) или еквивалентна, с минимален професионален опит - 5 години в изпълнението на строителни обекти, включващи изпълнение на съоръжения за питейно - битово водоснабдяване. - 1 координатор по безопасност и здраве – сертифициран специалист с минимален професионален опит - 3 години на длъжност „Координатор по безопасност и здраве”, да притежава валидно удостоверение за Координатор по безопасност и здраве в строителството, съгласно Наредба № 2/2004 на МРРБ и да е участвал в изпълнението на поне един обект с предмет, еднакъв или сходен с предмета на поръчката. - 1 отговорник по качеството в строителството, който има диплома за завършено висше образование с квалификация строителен инженер, има най-малко 3 години професионален опит на длъжност, свързана с контрол на качеството при изпълнение на СМР и да притежава удостоверение или сертификат за контрол по качеството и да е участвал в изпълнението на поне един обект с предмет, еднакъв или сходен с предмета на поръчката. Участникът представя изпълнителски екип за работа при водопроводните участъци с РVС тръби, състоящ се от специализирани строителни работници с доказан опит по специалността – 3 години, както следва: - 2 монтажника РVС тръби; - 2 шофьора; - 1 машинист (багерист); - 1 кофражист; - 1 арматурист. 5. Участникът трябва да разполага минимум със следното собствено и/или наето оборудване и механизация за извършване на необходимите дейности за изпълнение на поръчката: - Багер еднокошов – 1 бр. - Самосвал – 2 бр. - Компресор подвижен – 1 бр. - Къртач пневматичен – 1 бр. - Участникът представя предварителен договор с бетонов център в отстояние, не по-голямо от 50 км и/или документи за наем или собственост на подвижна бетонобъркачка. * В случай, че участникът е обединение на физически и/или юридически лица, което не е юридическо лице, горепосочените изисквания се прилагат за обединението като цяло.
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги


РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Най-ниска цена

IV.3) Административна информация
ІV.3.1) Идентификационен номер на поръчката, даден от възложителя

06-14-087

ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
24.09.2014 г.  Час: 17:00
Платими документи

НЕ

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
24.09.2014 г.  Час: 17:00
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

120

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 25.09.2014 г.  Час: 11:00
Място

Министерство на регионалното развитие

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и други лица при спазване на установения режим за достъп до сградата, в която се извършва отварянето.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова представлява периодично възлагане на поръчка

НЕ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

НЕ

VI.3) Допълнителна информация

Сроковете за получаване на оферти са намалени с 7 дни поради наличие на обстоятелства по чл. 64, ал.3 от ЗОП. Процедурата се провежда по чл. 14, ал 3, т. 2 - по опростени правила. Прогнозната стойност посочена в раздел II 2.1 да се счита за максимална стойност на поръчката. Документацията за участие в настоящата обществена поръчка /техническа спецификация, проект на договор и образци на документи/ е безплатна и достъпна под номер 06-14-087 в профила на купувача в електронната страница на МРР.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно чл.120, ал.5, т.1, жалба може да се подава срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за промяна в 10-дневен срок от изтичане на срока по чл.27а, ал.3 от ЗОП, като срокът за обжалване на решението тече от получаването на документацията, ако са изпълнени едновременно следните условия: 1. жалбата е срещу изисквания, които не са посочени в обявлението; 2. документацията не е публикувана едновременно с обявлението; 3. документацията е получена след срока по чл.27а, ал.3 от ЗОП.

VI.4.3) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби

Дирекция "Правна" при Министерство на регионалното развитие., ул. "Св.Св. Кирил и Методий" № 17-19, Р.България 1202, София, Тел.: 02 9405562

Интернет адрес/и:

URL: www.mrrb.government.bg.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

22.08.2014 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ