Версия за печат

00500-2014-0005

BG-Габрово: Проектиране и изпълнение

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА
Директива 2004/18/EO

Строителство

РАЗДЕЛ I: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт
Национален идентификационен No (ЕИК): 107061359

Дирекция "Национален парк Централен Балкан", ул. Бодра смяна № 3, За: Генчо Илиев, Ирена Цонева, Република България 5300, Габрово, Тел.: 066 801277, E-mail: project@centralbalkan.bg, Факс: 066 801277

Място/места за контакт: Централен офис в град Габрово, ул."Бодра смяна" № 3

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган: www.centralbalkan.bg.

Електронен достъп до информация: http://visitcentralbalkan.net/bg/pages/read/t:%D0%B0%D0%B4%D0%BC%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F/c:%D1%83%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5/s:%D0%BE%D0%B1%D1%8F%D0%B2%D0%B8-%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%BA%D1%83%D1%80%D1%81%D0%B8-%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%8A%D1%87%D0%BA%D0%B8/p:%D0%BE%D0%B1%D1%89%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B5%D0%BD%D0%B8-%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%8A%D1%87%D0%BA%D0%B8-1.

Адреси и места за контакт, от които може да бъде получена допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, от които могат да бъдат получени спецификации и допълнителни документи: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възлагащия орган

Министерство или всякакъв друг държавен или федерален орган, включително техни регионални или местни подразделения

I.3) Основна дейност

Околна среда

I.4) Възлагане на поръчка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган/възложителя

„ОПРЕДЕЛЯНЕ НА ИЗПЪЛНИТЕЛ ЗА ПРОЕКТИРАНЕ И ИЗПЪЛНЕНИЕ НА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ ПО РЕМОНТ И ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ НА ПЪТИЩА ПО ОБОСОБЕНИ ПОЗИЦИИ” Позиция 1- „Ремонт и възстановяване на път кв. Видима-местност „Мазането“ Позиция 2– „Ремонт и възстановяване на път м-т „Заводна-хижа "Вежен” Позиция 3– „Ремонт и възстановяване на път „Беклемето”- хижа „Дерменкая“ Позиция 4 – „Ремонт и възстановяване на път с.Тъжа – м.“Смесите” – хижа „Тъжа”

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Строителство
Проектиране и изпълнение 
Основна площадка или място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите:
Позиция 1- „Ремонт и възстановяване на път кв. Видима - местност „Мазането”-находящ се в землището на гр. Априлци, общ. гр. Априлци, обл. гр. Ловеч Позиция 2– „Ремонт и възстановяване на път м-т Заводна - хижа Вежен” – находящ се в землището на с. Рибарица, общ. гр. Тетевен, обл. гр. Ловеч Позиция 3– „Ремонт и възстановяване на път „Беклемето”- хижа „Дерменкая” - находящ се в землищaтa на селата Бели Осъм, Балканец и Черни Осъм, общ. гр. Троян, обл. гр. Ловеч и землището на с. Кърнаре, общ. Карлово, обл. гр. Пловдив Позиция 4 – „Ремонт и възстановяване на път с.Тъжа – м.”Смесите” – хижа Тъжа” - находящ се в землището на с. Тъжа, общ. Павел баня, обл. гр. Стара Загора и землището на гр. Априлци, обл. гр. Ловеч
Код NUTS: BG315, BG344, BG421
II.1.3) Информация относно обществената поръчка, рамковото споразумение или динамичната система за покупки (ДСП)

Обявлението обхваща обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/ите

1.А. За изпълнението на предмета на поръчката, Изпълнителят трябва да извърши следното: 1.А.1. Проектиране и изпълнение на строително-монтажни работи (СМР) по ремонт и възстановяване на пътища по обособени позиции, съобразно Технически задания, Техническа спецификация, изискванията на нормативната уредба и договора. 1.Б. Задълженията на изпълнителя включват и: 1.Б.1. Изготвяне за сметка на Изпълнителя и чрез осигурен от него пълен и правоспособен проектантски екип, при съобразяване на разпоредбата на чл.7, ал.9 от ЗКАИИП, на Инвестиционен проект, във фаза Технически проект, за ремонт на пътища по обособени позиции и извършване на необходимите съгласувания с Възложителя. Да съдейства на Възложителя, вкл. чрез проектантския си екип, при съгласуване на проекта със заинтересованите ведомства, свързани с приложимите технически нормативни документи и действащата нормативна уредба в рамките на изпълнение на обществената поръчка. За действията на проектантския екип Изпълнителят отговаря като за свои действия, вкл.когато се отнася до отстраняване на забележки и недостатъци в проектите и до осъществяване на авторски надзор в хода на строителството и въвеждането в експлоатация. 1.Б.2. Отстраняване за сметка на Изпълнителя, чрез проектантския екип, който го е изготвил, на недостатъците на проекта, установени в хода на извършване на проверките от Възложителя и/или Консултанта, извършващ оценка на съответствието на проекта със съществените изисквания към строежите съгласно ЗУТ, вкл. и по време на извършване на строителството. 1.Б.3. Осигуряване на изпълнението на задълженията на проектантите от проектантския екип, изготвил проектите по време на строителството и въвеждането в експлоатация на строежа, в съответствие с действащото българско законодателство (Наредба № 3 / 31.07.2003 г. на МРРБ към ЗУТ за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и Наредба № 2 / 31.07.2003 г. на МРРБ към ЗУТ за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти), включително осъществяване на авторски надзор по реда на чл. 162, ал. 2 от ЗУТ по време на строителството на обекта. 1.Б.4. Поемане и носене на отговорност за качественото изпълнение на поръчката, която Изпълнителят ще обезпечи като при сключване на договора предостави на Възложителя гаранция за изпълнение на договора, съгласно условията на Раздел XIV. 1.В. Предметът на обществената поръчка включва изпълнението и на следните дейности: 1.В.1. Изработване на Технически проект и извършване на СМР за ремонт и възстановяване на пътища, обособени в следните позиции: Позиция 1 - „Ремонт и възстановяване на път кв. Видима - местност „Мазането” Позиция 2 - „Ремонт и възстановяване на път местност „Заводна“ - хижа „Вежен” Позиция 3 - „Ремонт и възстановяване на път „Беклемето”- хижа „Дерменкая” Позиция 4 - „Ремонт и възстановяване на път с.Тъжа - м. „Смесите” - хижа „Тъжа” 1.В.2.Доставка и влагане в СМР на необходимите и съответстващи на техническата спецификация строителни продукти (строителни материали, включително асфалтови смеси, изделия, елементи, детайли, комплекти и др.); 1.В.3. Осигуряване на терени за нуждите на ремонтните дейности – за временно строителство, складиране на материали и техника в случаите, когато същите са извън територията, върху която се извършва ремонта; 1.В.4. Извършване на необходимите изпитвания и лабораторни изследвания; 1.В.5. Съставяне на строителни книжа и изготвяне на екзекутивната документация на строежа; 1.В.6. Участие в процедурата по въвеждане на строежа в експлоатация; 1.В.7. Отстраняване на недостатъците, установени при предаването на строежа и въвеждането му в експлоатация; 1.В.8. Гаранционно поддържане на строежа (не по-малко от 60 месеца), включващо отстраняване на проявени дефекти през гаранционните срокове, определени с договора за възлагане на обществената поръчка в съответствие с офертата.

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

71320000 (QB51) , 45233142 (QB51)

Описание:

Инженерни услуги по проектиране и конструиране (Относо национални паркове )
Работи по ремонт на пътища (Относо национални паркове )

ІІ.1.7) Поръчката попада в обхвата на Споразумението за държавни поръчки (GPA)

НЕ

II.1.8) Обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

ДА

Оферти могат да бъдат подадавани:
За една или повече обособени позиции
II.1.9) Информация относно вариантите
Ще бъдат приемани варианти

НЕ

II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Определяне на изпълнител за проектиране и изпълнение на строително-монтажни работи по ремонт и възстановяване на пътища, по обособени позиции както следва: Позиция 1- „Ремонт и възстановяване на път кв. Видима - местност „Мазането”- находящ се в землището на гр. Априлци, общ. гр. Априлци, обл. гр. Ловеч – дължина 4,1 км и ширина 4 - 4.5 м вкл. банкети ; Позиция 2 - „Ремонт и възстановяване на път м-т „Заводна“- хижа „Вежен” – находящ се в землището на с. Рибарица, общ. гр. Тетевен, обл. гр. Ловеч – дължина 14,7 км и ширина 4 м вкл. банкети; Позиция 3– „Ремонт и възстановяване на път „Беклемето”- хижа „Дерменкая” - в землищaтa на селата Бели Осъм, Балканец и Черни Осъм, общ. гр. Троян, обл. гр. Ловеч и землището на с. Кърнаре, общ. Карлово, обл. гр. Пловдив – дължина 9,8 км и ширина 4 м вкл. банкети; Позиция 4 – „Ремонт и възстановяване на път с.Тъжа – м. „Смесите” – хижа Тъжа” - землището на с. Тъжа, общ. Павел баня обл. гр. Стара Загора и землището на гр. Априлци, обл. гр. Ловеч – дължина 23,6 км и ширина 4 м вкл. банкети.

Стойност, без да се включва ДДС
10500000 BGN
II.2.2) Информация относно опциите
Опции

НЕ

II.2.3) Информация относно подновяванията
Тази поръчка подлежи на подновяване

НЕ

ІІ.3) Продължителност на поръчката или краен срок за изпълнение
Продължителност в дни

240

РАЗДЕЛ ІІI: ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

1.Гаранцията за участие в обществената поръчка се представя от участника в процедурата и е за Позиция 1 – 7 000 лв.; за Позиция 2 – 26 000лв. /двадесет и шест хиляди лева/; за Позиция 3 - 34 000лв. /тридесет и четири хиляди лева/; за Позиция 4 - 38 000лв. /тридесет и осем хиляди лева/Участникът представя гаранция/и за участие в размер, съобразно обособената/ните позиция/и за която/които участва участника. Валидността на гаранцията за участие е не по-малко от 30 дни след изтичане срока на валидност на офертата на участника. 2.Гаранцията/обезпечение за добро изпълнение на договора за обществена поръчка е в размер на 3 (три) на сто от общата Цена по договора без ДДС за всяка от обособените позиции. Участникът представя гаранция за изпълнение съобразно броя и стойността/офертната цена на обособените позиции за които участникът е определен за изпълнител. Валидността на гаранцията за добро изпълнение, в случай че е представена банкова гаранция, следва да е не по-малко от 30 (тридесет) дни след датата на завършване на работите по договора и приемане на обекта. Предвид това участникът, определен за изпълнител, който избере да предостави банкова гаранция за добро изпълнение, предоставя на Възложителя при подписване на договора банкова гаранция, със срок на валидност не по-малко от 30 дни след изтичането на общия срок за изпълнение на поръчката. Гаранциите за участие и изпълнение се представят в една от следните форми: депозит на парична сума по банкова сметка на Възложителя в Общинска банка, Габрово, IBAN:BG53SOMB91303337016101, BIC: SOMBBGSF; банкова гаранция, издадена в полза на Възложителя. Участниците в процедурата и определеният изпълнител избират свободно формата на гаранцията за участие и на гаранцията за изпълнение на договора за обществена поръчка. Ако участникът избере да предостави банкова гаранция, то тя трябва да бъде безусловна, неотменима и изискуема при първо писмено поискване, в което Възложителят заяви, че изпълнителят не е изпълнил задължение по договора за възлагане на обществената поръчка.

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат

• В 20 дневен срок от деня на откриване на строителна площадка и представена надлежно оформена фактура Възложителят превежда стойността на проектната документация и аванс в размер на 20 (двадесет) % от стойността на СМР. Авансовото плащане се погасява чрез приспадане на пропорционални суми в размер на 50 (петдесет) % от сумата по аванса от следващите плащания към Изпълнителя, до размера на полученото Авансово плащане. • Междинни плащания се извършват след реализиране на поне 30 (тридесет) % от стойността на СМР. На Изпълнителя се заплаща за съответното количество извършена от него работа, съгласно утвърдените разбивки и посочените в количествено-стойностната сметка единични цени за всяка позиция. Плащането се извършва след представяне на Доклад за извършените работи, изготвен от Строителния надзор и приет от Възложителя с приложени към него документи – надлежни доказателства за количеството и качеството на извършените видове работи (в т.ч. подробни ведомости и акт за установяване на извършени СМР) в 20 дневен срок от представяне на надлежно оформена фактура. Възложителя предвижда до 3 междинни плащания. • Окончателното плащане включва остатъка от неразплатените извършени СМР, и цената на авторския надзор. Плащането се извършва след представяне на Доклад за извършените работи, изготвен от Строителния надзор и приет от Възложителя с приложени към него документи – надлежни доказателства за количеството и качеството на извършените видове работи (в т.ч. подробни ведомости, акт за установяване на извършени СМР и Протокол обр.15) в 20 дневен срок от представяне на надлежно оформена фактура.

ІІІ.1.4) Други особени условия
Изпълнението на поръчката е предмет на особени условия

ДА

Описание на особените условия

Изпълнението на договора за обществената поърчка може да бъде спряно за определен срок едностранно от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ, ако в резултат на обстоятелства, възникнали след сключването му, има последица обективна невъзможност за изпълнение на задълженията по договора (примерно: обвързаност с продукт от друг договор, промяна в срока на продължителност на проекта, временно спиране изпълнението на проекта, съдебни дела и др.). В този случай спирането е без дължими неустойки и обезщетения, като ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ изпраща 10 дневно предизвестие и обосновка за обстоятелствата. Срокът, за който е спряно изпълнението, не се включва в определения в чл. 2 срок за изпълнение на договора.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние на икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

В случай, че участник в процедурата подава оферта за повече от една обособена позиция, икономическото и финансовото му състояние следва да отговаря на сбора от изискванията за икономическо и финансово състояние за всяка от обособените позиции, за които участникът е подал оферта. В случай, че участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, изискванията за икономическо и финансово състояние се прилагат към обединението участник, а не към всяко от лицата, включени в него, с изключение на съответна регистрация, представяне на сертификат, или друго условие, необходимо за изпълнение на поръчката, съгласно изискванията на нормативен или административен акт и съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението. В случай, че уч. участва като обединение (или консорциум), което не е регистрирано като самостоятелно юрид. лице, тогава участн. в обединението (или консорциума) сключват споразумение. Споразумението трябва да съдържа клаузи, които гарантират, че всички чл. на обединението (консорциума) са отговорни заедно и поотделно за изпълнението на договора, и че всички чл. на обединението/ консорциума са задължени да останат в него за целия период на изпълнение на договора. В споразумението следва да е направено подробно разпределение на дейностите за изпълнение между уч. в обединението (консорциума) и посочен представляващият обединението.Не се допускат промени в състава на обединението след подаването на офертата. Уч. може да се позове на предишни проекти, които е изпълнил като главен изпълнител, вкл. и като член на обединение, но само в рамките на своето собствено участие в този проект. Участникът може да се позове и на предишни проекти, в които е участвал като подизпълнител, но само в рамките на предмета на подизпълнителския договор, съответно само за сумата на подизпълнителския договор. Когато участникът е обединение или предвижда участието на подизпълнители при изпълнение на поръчката, изискванията на чл. 47, ал. 1, 2 и 5 от ЗОП, се прилагат за всички участници в обединението, съответно и за подизпълнители, съгласно чл. 56, ал. 3 от ЗОП.Други обстоятелства, наличието на които е основание за отстраняване на участниците. Офертата не е изготвена на български език и приложените документи не отговарят на изискванията на чл.56 , ал.4 от ЗОП.Участникът не отговаря на изискванията за финансови и технически възможности от тази документация.Не е представена гаранция за участие и/или представената гаранция за участие не е на името на Участника или на участник в обединението, когато се участва под такава форма.Представената оферта не отговаря на предварително обявените условия на Възложителя и/или не отговаря на изискванията по чл. 57, ал. 2 от ЗОП. Участникът не отговаря на изискванията за подбор.Не е представен оригинал или заверен документ за създаване на обединение/сдружение, когато се участва в процедурата под такава форма. Не е представен някой от изискваните от Възложителя документи и/или има непопълнени данни или данни, в противоречие с офиц. документ, в исканите справки и приложения, ако тези обстоят. не бъдат отстранени от уч. по реда на чл. 68, ал. 8 от ЗОП и/или техн. предложение на уч. не отговаря на изискв. на Възложителя. Налице са обстоят. по чл. 47, ал.1, т.1, б.„а”, „б”, „в”, „г” и „д”, т.2 и т.3 и ал.5, т.1 и т.2 от ЗОП и по чл. 47, ал.2, т.1, т.2а предл І, т.3, т.4 и т.5 от ЗОП. Не е представен оригинал или заверен документ за създаване на обединение/сдружение, когато се участва в процедурата под такава форма.За когото по реда на чл. 68, ал. 11 е установено, че е представил невярна информация за доказване на съотв. му с обявените от възложителя критерии за подбор. Уч. да има регистр. в профес. или търг. регистри на страната, където е установен, с предмет стр. на строежи от II група,III категория, което да докаже с валиден талон или декларация/ удостоверение за наличие на такава регистрация от комп.органи съгл. нац. му закон.

ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

1.Заверени копия от следните съставни части на годишните финансови отчети за последните 3 финансови години (2011, 2012 и 2013), когато публикуването им се изисква от законодателството на държавата, в която участникът е установен: 2.Заверено копие на балансите за последните 3 финансови (2011, 2012 и 2013) години; 3.Заверено копие на отчетите за приходите и разходите за последните 3 финансови (2011, 2012 и 2013) години или еквивалентен документ по Международните счетоводни стандарти. Предвид факта , че според чл.37, ал. 1 от Закона за счетоводството, годишният финансов отчет за 2013 г. се изготвя до 31.03.2014 г., възложителят ще приеме и само справка за общия оборот и оборота от строителство за последната година. В случай, че участникът e посочил ЕИК, той има право да се позове на чл. 23, ал. 4 от ЗТР и да не представя изисканите документи за фин. възможности, ако тези обстоятелства са видими в Търговския регистър, с изключение на всички други обстоятелства, невписани в Търговския регистър. В тези случаи в списъка на документите се посочва „не се прилага, съгласно чл. 23, ал. 4 от ЗТР”. 4.Информация във формата на Приложение №8 за приходите от договори за дейности, сходни с предмета на поръчката общо за последните три години (2011, 2012 и 2013) в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си. 5.Удостоверение от обслужващата банка или друг документ (напр. неизползвана част от кредит-овърдрафт, салда по синтетична сметка 501 „Каса” или друга, отчитаща налични пари в брой, вкл. по банкови сметки), удостоверяващи, че участникът има достъп до кредитна линия, или други разполагаеми средства и да декларира, че към датата на подаване на офертата същите ще бъдат използвани за изпълнението на обществената поръчка. 6.Заверено от участника копие на Застраховка по чл. 171 от ЗУТ за професионална отговорност в строителството за обекти от Трета категория, валидна към датата на подаване на офертата, придружена от декларация (Приложение № 9), че при изтичане на валидността й преди изпълнение на договора, участникът ще поднови или ще продължи застраховката до приключване на договора 7. Чуждестранните участници в обществената поръчка следва да притежават еквивалентен документ съгласно законодателството на страната, където те са установени. В случай, че участник в процедурата подава оферта за повече от една обособена позиция, икономическото и финансовото му състояние следва да отговаря на сбора от изискванията за икономическо и финансово състояние за всяка от обособените позиции, за които участникът е подал оферта. В случай, че участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, изискванията за икономическо и финансово състояние се прилагат към обединението участник, а не към всяко от лицата, включени в него, с изключение на съответна регистрация, представяне на сертификат, или друго условие, необходимо за изпълнение на поръчката, съгласно изискванията на нормативен или административен акт и съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението. Kогато участникът предвижда участие на подизпълнители, изискуемите документите се представят за всеки от тях, а изискванията към тях се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие. Когато участникът в процедурата е обединение (консорциум), което не е юридическо лице, изискванията за икономическо и финансово състояние се прилагат за обединението (консорциума) като цяло, а не за всеки негов член поотделно.

Изисквано минимално/ни ниво/а:

1. по обособена Позиция 1: 1.1. Общ оборот за последните 3 години (2011, 2012 и 2013 г.), в зав. от датата, на която уч.т е учреден или е започнал дейността си в размер на 1 700 000 лв. без ДДС.1.2. Реализирани приходи от договори за дейности, сходни с предмета на поръчката като за сходни дейности ще се считат ново строителство, и/или ремонт, и/или реконструкция и/или рехабилитация на пътища и съоръжения на пътната инфраструктура и/или други еквивалентни дейности по възстановяване на пътна настилка, общо за последните 3 години (2011, 2012 и 2013) в размер не по-малко от 1 300 000,00 лв. без ДДС 1.3. Уч.т да има възможност за осигуряване на оборотни средства за изпълн. на дейностите си по поръчката в размер на 170 000,00лв.2. по обособена Позиция 2: 2.1. Общ оборот за последните 3 години (2011, 2012 и 2013 г.), в зависимост от датата, на която уч. е учреден или е започнал дейността си в размер на 6 500 000 лв. без ДДС.2.2. Реализирани приходи от договори за дейности, сходни с предмета на поръчката като за сходни дейности ще се считат ново строителство, и/или ремонт, и/или реконструкция и/или рехабилитация на пътища и съоръжения на пътната инфраструктура и/или други еквивалентни дейности по възстановяване на пътна настилка, общо за последните 3 години (2011, 2012 и 2013) в размер не по-малко от 5 200 000,00 лв. без ДДС.2.3. Участникът да има възможност за осигуряване на оборотни средства за изпълнението на дейностите си по поръчката в размер на 650 000,00лв. 3. по обособена Позиция 3:3.1. Общ оборот за последните 3 години (2011, 2012 и 2013 г.), в зависимост от датата, на която уч. е учреден или е започнал дейността си в размер на 8 500 000лв. без ДДС.3.2. Реализирани приходи от договори за дейности, сходни с предмета на поръчката като за сходни дейности ще се считат ново строителство, и/или ремонт, и/или реконструкция и/или рехабилитация на пътища и съоръжения на пътната инфраструктура и/или други еквивалентни дейности по възстановяване на пътна настилка, общо за последните 3 години (2011, 2012 и 2013) в размер не по-малко от 6 800 000,00 лв. без ДДС.3.3. Участникът да има възможност за осигуряване на оборотни средства за изпълнението на дейностите си по поръчката в размер на 850 000,00лв.4. по обособена Позиция 4:4.1. Общ оборот за последните 3 години (2011, 2012 и 2013г.), в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си в размер на 9 500 000лв. без ДДС.4.2. Реализирани приходи от договори за дейности, сходни с предмета на поръчката като за сходни дейности ще се считат ново строителство, и/или ремонт, и/или реконструкция и/или рехабилитация на пътища и съоръжения на пътната инфраструктура и/или други еквивалентни дейности по възстановяване на пътна настилка, общо за последните три години (2011, 2012 и 2013) в размер не по-малко от 7 600 000,00 лв. без ДДС.4.3. Уч. да има възможност за осигуряване на оборотни средства за изпълнението на дейностите си по поръчката в размер на 950 000,00лв. За всички позиции-1. Уч.трябва да имат застраховка по чл.171 от ЗУТ за проф. отговорност в строит. и проектирането с мин. застрахов. сума, съгл. чл.5, ал.1 и ал.2 от Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строит. за трета категория. Същата трябва да е валидна към датата на подаване на офертата. Застраховката се придружава от декларация, че при изтичане на валидността й преди изпълнение на договора, ще бъде подновена/ продължена до приключване на договора. Чуждестраннитеучастници следва да притежават еквив. документ съгласно законодателството на страната, където те са установени.

ІІІ.2.3) Технически възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията:

За доказване на техническите възможности и квалификацията си участниците представят следните документи: 1. Списък (съгласно образец – Приложение № 8.1.) на договорите за строителство, изпълнени през последните 5 (пет) години, считано до датата на представяне на офертата. Списъкът съдържа: обект (предмет), възложител, стойност, дата на сключване и период на изпълнение на договора, в какво качество (на главен изпълнител; участник в обединение или подизпълнител) е участвал кандидатът. 2. Заверено от участника копие на референции (препоръки) за добро изпълнение на обектите, посочени в т. 1. Информацията в представените от участниците референции (препоръки) трябва да съдържа следните данни: възложител, стойност, датата и място на строителството, както и дали то е изпълнено професионално и в съответствие с нормативните изисквания. Участникът може да се позове на обекти, които е изпълнил като главен изпълнител, като член на обединение или като подизпълнител, но само в рамките на своето собствено участие в този обект. Ако участникът е работил като подизпълнител или като член на обединение при изпълнението на някой от посочените обекти, то е необходимо освен референции, да бъде добавена декларация, удостоверение или друг документ, доказващ дяловото му участие. 3.Списък на екипа от експерти - Списъкът съдържа име, образование, квалификация, професионален опит и длъжност, която ще изпълнява лицето при изпълнение на обществената поръчка, информация за вида на правоотношението на лицата с участника (трудово, гражданско, друго); автобиография на лицата;заверено от участника копие на документи, доказващи посочените в автобиографията данни и удостоверяващи образованието, професионалната квалификация, правоспособност и опита на лицата, а именно: дипломи/удостоверения за завършено образование и/или придобита квалификация/правоспособност, референции (препоръки) от работодатели / възложители; декларации по Закона за защита на личните данни на лицата; декларация за ангажираност на член от екипа; 4.заверено от участника копие на валидни сертификати, както следва: ISO 9001:2008 за управление на качеството или еквивалент; ISO 14001:2004 за опазване на околната среда или еквивалент или други еквивалентни удостоверения или сертификати. 5. При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискванията за техн. възможности се прилагат към обединението като цяло, а не към всяко от лицата, включени в него, с изключение на съответна регистрация, представяне на сертификат или друго условие, необходимо за изпълнение на поръчката, съгласно изискванията на нормативен или административен акт и съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението, съгласно чл. 25, ал. 8 от ЗОП. 6. Когато участникът предвижда участие на подизпълнители, документите за доказване на техническите възможности и квалификацията им се представят за всеки от тях, а изискванията към тях се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие.

Изисквано минимално/ни ниво/а:

1. общо за последните 5 години, считано до датата на представяне на офертата, да е изпълнил мин. 1 договор за дейности, сходен с предмета на поръчката като за сходни дейности ще се считат ново строителство, и/или ремонт, и/или реконструкция и/или рехабилитация на пътища и съоръжения на пътната инфраструктура и/или други еквивалентни дейности,.*В случай, че участникът е обединение от физически и/или юридически лица, изискването по настоящата точка се прилага за обединението като цяло.* Изискването е общо за всички обособени позиции. 2.Всеки участник трябва да разполага с екип от експерти за изпълнение на проектирането (проектанти по съответните части) и строителството: лица, които извършват техническото ръководство при изпълнение на строителството, включително за осигуряване на контрола на качеството (ръководни служители) и работници и служители (специалисти и технически правоспособен персонал). 2.1. Всеки уч. следва да разполага с проектантски екип, независимо дали участва за една или повече обособени позиции, по съответните части:А.„Пътна”; Б. „Геодезия”;В.„Геология”;Г.„Конструктивна”; Д.„ПБЗ”; Е.„Пожарна безопасност”; Правосп. физически лица от проектантския екип трябва да притежават пълна проектантска правоспособност по съответните специалности съгласно изискванията на Закона за Камарите на архитектите и инженерите в инвестиционното проектиране (ЗКАИИП), или призната профес.а квалиф. съгласно чл. 10 от ЗКАИИП. Всеки от спец. трябва да притежава мин.5 години профес. опит като проектант по съотв. специалност.*Един член на проектантския екип може да проектира повече от една части на проекта, ако разполага със съотв. правоспособност.2.2. За всяка една обос. позиция, по която уч. участва, минималният състав на екипа от експерти на Изпълнителя, които ще участват в изпълнението на СМР, трябва да е със следните квалиф. и профес. опит: А. Ръководител на обекта:Завършено висше образ.,образ.–квалиф. степ. магистър,стр. инженер ПГС/ ССС спец.„транспортно строителство” ("пътно строителство") или аналогична (ако образов.степен е придобита в държава, където няма такива специалности), да притежава не по-малко от 5 (пет) години стаж по специалността, от които минимум 3 (три) години като технически ръководител и/или ръководител обект при строителство и/или ремонт на пътища и съоръжения на транспортната инфраструктура. Б. Специалист – част „Геодезия“:Завършено висше образование, инженерна специалност „геодезия“ или аналогична (ако образователната степен е придобита в държава, където няма такава специалност), да притежава не по-малко от 3 (три) години стаж по специалността, от които минимум 2 (две) години опит в строителството.В. Отговорник по качеството:Завършено висше образование, образователно – квалификационна степен магистър по строителна или инженерна специалност или еквивалентна (ако образователната степен е придобита в държава, където няма такива специалности), да притежава не по-малко от 3 (три) години стаж по специалността и да притежава валидно Удостоверение за завършен курс за осъществяване на контрол върху качеството на изпълнение на строителството и за съответствие на влаганите в строежите строителни продукти.Г. Координатор по безопасност и здраве (КБЗ):Завършено висше образование с образователно – квалификационна степен магистър/бакалавър по строително-инженерна специалност или професионална квалификация техник; да притежава мин. 1 год. трудов стаж на тази позиция и да притежава валидно Удостоверение за завършен курс за КБЗ. Продължение в VI. 3 Допълнителна информация.....

ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги
ІІІ.3.1) Информация относно определена професия
ІІІ.3.2) Персонал, който отговаря за изпълнението на услугата

РАЗДЕЛ ІV: ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита

ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Икономически най-изгодна оферта с оглед на:
Посочените по-долу критерии:
Показател: Технически показател; тежест: 60
Показател: Описание на начина и последователността на извършване на дейностите и технологията на изпълнение в съответствие с графика за изпълнение. ; тежест:
Показател: Описание на необходимата строителна техника (оборудване) за изпълнението на проекта в съответствие с графика за изпълнение. ; тежест:
Показател: Описание на организация на строителната площадка в съответствие с графика за изпълнение. ; тежест:
Показател: Описание на плана за използване на материалите, производство/ доставка на материали в съответствие с графика за изпълнение. ; тежест:
Показател: Описание на организация на човешките ресурси необходими за изпълнение на проекта, разполагане на персонала в съответствие с графика за изпълнение. ; тежест:
Показател: Финансов показател; тежест: 40
ІV.2.2) Информация относно електронен търг
Ще се използва електронен търг

НЕ

ІV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишни публикации относно същата поръчка

НЕ

ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи или на описателен документ
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
16.05.2014 г.  Час: 16:00
Платими документи

ДА

Цена: 10 BGN
Условия и начин на плащане

По банков път по сметка на възложителя:IBAN: BG62SOMB91303137016101, BIC код: SOMBBGSF, Общинска банка, Клон Габрово

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие
26.05.2014 г.  Час: 16:00
IV.3.6) Език/езици, на който/които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Официален/ни език/езици на ЕС:

BG
 

IV.3.7) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата
Продължителност в дни

90

IV.3.8) Условия за отваряне на офертите
Дата: 27.05.2014 г.  Час: 10:00
Място

В централния офис на Дирекция "Национален парк Централен Балкан" - гр. Габрово, ул. „Бодра смяна” № 3

Лица, които са упълномощени да присъстват при отварянето на офертите

Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел.

РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Информация относно периодичното възлагане
VI.2) Информация относно средства от Европейския съюз
Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

ДА

Проект "Централен Балкан - парк за всички" по Оперативна програма "Околна среда 2007 - 2013 г."

VI.3) Допълнителна информация

1. Продълж../..В случай, че един участник кандидатства за повече от една обос.позиция, следва да представи различен състав на екипа от експерти на Изпълнителя, които ще участват в изпълн.на СМР за всяка обос.позиция.3. Да има регистрация в Центр.профес. регистър на Камарата на строителите за изпълнение на Строежи: II група, III категория или по-висока съгл. чл.137 ал.1 от ЗУТ или еквив. за чуждестр. участници. Изискването е общо към всички позиции.4. Уч. да има внедрена система за управл. на качеството, сертифицирана съгласно стандарт ISO 9001:2008 в съотв.с предмета на поръчката (или еквивалентeн сертификат), внедрена система за опазване на околната среда ISO 14001:2004 в съотв.с предмета на поръчката (или еквивалентен сертификат), както и внедрена система за безопасни условия на труд OHSAS 18001:2007 в съотв. с предмета на поръчката (или еквивалентен сертификат). Изискването е общо за всички позиции. * В случай, че участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, изискванията за технически възможности и квалификация се прилагат за обединението като цяло, а не към всяко от лицата, включени в него, с изключение на съответна регистрация, представяне на сертификат или друго условие, необходимо за изпълнение на поръчката, съгласно изискванията на нормативен или административен акт и съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението. 2.Достъп по електронен път до документацията за участие в процедурата е предоставен на www.centralbalkan.bg – (Администр /Управаление/Обяви,конкурси,ОП/Обществени поръчки) 3.А. Технически показател с тежест 60 и съдържа следните подпоказатели: 1.Подпоказател А1 - Описание на начина и последователността на извършване на дейностите и технологията на изпълнение в съответствие с графика за изпълнение – 20 т. 2.Подпоказател А2- Описание на необходимата строителна техника (оборудване) за изпълнението на проекта в съответствие с графика за изпълнение – 20 т. 3.Подпоказател А3 - Описание на организация на строителната площадка в съответствие с графика за изпълнение– 20 т. 4.Подпоказател А4 Описание на плана за използване на материалите, производство/ доставка на материали в съответствие с графика за изпълнение– 20 т. 5.Подпоказател А5 Описание на организация на човешките ресурси необходими за изпълнение на проекта, разполагане на персонала, в съответствие с графика за изпълнение – 20 т. Б. Финансов показател с тежест 40

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

Интернет адрес: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Жалба може да подава всяко заинтересовано лице в сроковете по чл.120, ал.5, т.1 и ал.6 от ЗОП.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

15.04.2014 г. 

ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ

Обособена позиция № 1 / Заглавие на обособената позиция „Ремонт и възстановяване на път кв. Видима-местност „Мазането”
1) Кратко описание

Изработване на Технически проект и извършване на СМР за ремонт и възстановяване на път кв. Видима-местност „Мазането”

2) Общ терминологичен речник (CPV)

71320000 (QB51) , 45233142 (QB51)

Описание:

Инженерни услуги по проектиране и конструиране (Относо национални паркове )
Работи по ремонт на пътища (Относо национални паркове )

3) Количество или обем

Изработване на Технически проект и извършване на СМР за ремонт и възстановяване на път кв. Видима-местност „Мазането” - дължина 4,1 км и ширина 4 - 4.5 м вкл. банкети ;

Прогнозна стойност, без да се включва ДДС
700000 BGN
4) Информация за различна продължителност на поръчката или различна дата за начало/завършване
Продължителност в дни 240



Обособена позиция № 2 / Заглавие на обособената позиция „Ремонт и възстановяване на път м-т Заводна-хижа Вежен”
1) Кратко описание

Изработване на Технически проект и извършване на СМР за „Ремонт и възстановяване на път м-т Заводна-хижа Вежен”

2) Общ терминологичен речник (CPV)

71320000 (QB51) , 45233142 (QB51)

Описание:

Инженерни услуги по проектиране и конструиране (Относо национални паркове )
Работи по ремонт на пътища (Относо национални паркове )

3) Количество или обем

Изработване на Технически проект и извършване на СМР за „Ремонт и възстановяване на път м-т Заводна-хижа Вежен” - дължина 14,7 км и ширина 4 м вкл. банкети;

Прогнозна стойност, без да се включва ДДС
2600000 BGN
4) Информация за различна продължителност на поръчката или различна дата за начало/завършване
Продължителност в дни 240



Обособена позиция № 3 / Заглавие на обособената позиция „Ремонт и възстановяване на път „Беклемето”-хижа „Дерменкая”
1) Кратко описание

Изработване на Технически проект и извършване на СМР за „Ремонт и възстановяване на път „Беклемето”-хижа „Дерменкая”

2) Общ терминологичен речник (CPV)

71320000 (QB51) , 45233142 (QB51)

Описание:

Инженерни услуги по проектиране и конструиране (Относо национални паркове )
Работи по ремонт на пътища (Относо национални паркове )

3) Количество или обем

Изработване на Технически проект и извършване на СМР за „Ремонт и възстановяване на път „Беклемето”-хижа „Дерменкая” - дължина 9,8 км и ширина 4 м вкл. банкети;

Прогнозна стойност, без да се включва ДДС
3400000 BGN
4) Информация за различна продължителност на поръчката или различна дата за начало/завършване
Продължителност в дни 240



Обособена позиция № 4 / Заглавие на обособената позиция „Ремонт и възстановяване на път с.Тъжа – м.”Смесите” – хижа Тъжа”
1) Кратко описание

Изработване на Технически проект и извършване на СМР за „Ремонт и възстановяване на път с.Тъжа – м.”Смесите” – хижа Тъжа”

2) Общ терминологичен речник (CPV)

71320000 (QB51) , 45233142 (QB51)

Описание:

Инженерни услуги по проектиране и конструиране (Относо национални паркове )
Работи по ремонт на пътища (Относо национални паркове )

3) Количество или обем

Изработване на Технически проект и извършване на СМР за „Ремонт и възстановяване на път с.Тъжа – м.”Смесите” – хижа Тъжа” - дължина 23,6 км и ширина 4 м вкл. банкети.

Прогнозна стойност, без да се включва ДДС
3800000 BGN
4) Информация за различна продължителност на поръчката или различна дата за начало/завършване
Продължителност в дни 240