Версия за печат

00307-2014-0005

BG-Козлодуй: Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Строителство

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Община Козлодуй, ул. "Христо Ботев" №13, За: Марио Милов, директор на дирекция "Международни проекти и обществени поръчки", Република България 3320, Козлодуй, Тел.: 0973 85858, E-mail: mimilov@kozloduy.bg, Факс: 0973 80183

Място/места за контакт: Дирекция "Международни проекти и обществени поръчки"

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.kozloduy.bg.

Адрес на профила на купувача: www.kozloduy.bg.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

„Закриване на съществуващо сметище за ТБО в град Козлодуй”

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Строителство
Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите 
Място на изпълнение: гр. Козлодуй, община Козлодуй
Код NUTS: BG313
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

В настоящия момент съществуващото депо не е оградено, няма контролно пропусквателен пункт и денонощна охрана, липсва развита външна инфраструктура – няма ел. захранване, водоснабдяване, както и организирано отвеждане на повърхностните и дъждовни води и не отговаря на европейските екологични изисквания за състоянието на регламентираните депа за твърди битови отпадъци. Сметището на територията на Община Козлодуй е необходимо да бъде приведено в съответствие с нормативните изисквания за предотвратяване на неблагоприятното върху околната среда и съгласно заложените цели в Националната програма за управление на дейностите по отпадъците. В изпълнение на възложената му обществена поръчка, предмет на предстоящата процедура, е закриване на настоящото сметище за твърди битови отпадъци на град Козлодуй и рекултивация на терена, което ще доведе до опазване на компонентите на околната среда. Целта на предстоящата процедура Закриването на сметището ще доведе до подобряване на екологичните характеристики на района и предотвратяване на отрицателното въздействие, предизвикано от наличието на голямото количество депонирани отпадъци с неустановен морфологичен състав. Изпълнителят следва да осъществи следните видове дейности: 1. Анализ на настоящото състояние на компонентите на околната среда; 2. Предепониране и преоткосиране на част от отпадъците в общо тяло със стабилни откоси извън границите на сметището; 3. Изграждане на 2 броя газови кладенци през 50 м. един от друг; 4. Техническа и биологична рекултивация. Техническата рекултивация включва изграждането следните пластове a. Газов дренаж; b. Изравнителен слой пръст за основа на геоглинения екран; c. Геоглинен екран; d. Дренажен геокомпозит с мека сърцевина; e. Пръст; f. Хумус. С обособяването на тези пластове се удовлетворяват изискванията на нормативната уредба за рекултивиране на нарушени терени. Биологична рекултивация - тя се извършва след приключване на техническата и включва комплекс от агрохимически, технологични и мелиоративни мероприятия за създаване на условия за затревяване и залесяване. Условно биологичната рекултивация може да се раздели на следните видове дейности: а. Мелиоративни мероприятия - минерално торене, затревяване и залесяване; b. Отгледни мероприятия - минерално торене; дейности за поддържане на влагообезпечеността на отглежданата растителност; окосяване на тревната растителност. Реализирането на проекта ще доведе до закриването на съществуващото сметище на град Козлодуй и рекутивиране на терена, съгласно изискванията за рекултивация на нарушени терени. Приключването на проекта ще бъде своеобразен стимул за качественото внедряване на организираната система за сметосъбиране и сметоизвозване на територията на общината. Чрез закриването на сметището ще се изпълнят едни от основните приоритети, заложени в националната програма за управление на дейностите по отпадъците, а именно стимулиране на регионалния принцип на сметосъбиране и обособяване на ефективна и рационална система за управление на отпадъците.

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45112300, 45112350

Описание:

Работи по насипване и рекултивация на почвата
Работи по рекултивация на замърсени земи

ІІ.1.8) Обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Съществуващото сметище за ТБО се използва 28 години. Формата му е приблизително правоъгълна с дължина 320м и ширина 130м. В него се депонират всички отпадъци в района. Запръстяването е нерегулярно, чрез нает от Общината булдозер, отпадъците се уплътняват и прибутват по склона към дерето. В голямата си част са натрупани на неоформени купчини, а по-леките са разпръснати от вятъра по цялото околно поле. Обема на отпадъците, депонирани на сметището е около 97 840 м3. Няма система за отвеждане на инфилтрата и всичко се утаява в почвата. Пълно и детайлно описание на конкретните видове работи и съответното, необходимото количество за изпълнение на поръчката е отразено в количествената сметка към работният проект, приложение към документацията за участие в процедурата. Съгласно приложените към документацията за участие в процедурата количествена сметка и техническа спецификация. Мястото за изпълнение на поръчката е гр. Козлодуй, община Козлодуй, област Враца, Република България. Съществуващото общинско депо за твърди битови отпадъци на Община Козлодуй, се намира в землището на града. Разположено е на около 5км западно от него. Изградено е върху южния склон на безименно дере с непостоянен воден отток. От север граничи с обработваеми площи, а от юг – от трасето на дерето, над което се издигат високи повече от 20-25м льосови хълмове с почти вертикални склонове. Според плана за земеразделяне отреденият имот за общинско сметище е с №000587 и площ F=41дка. До депото се достига по асфалтовия път за гр. Лом и лява отбивка, земен път. Входът му е от североизточната страна. През него, преминава обслужващ земен път. Срокът за изпълнение на договорените видове СМР е съгласно предложените срокове от участниците (в месеци), но не повече от o 8 /осем/ месеца за техническата рекултивация заедно с изграждането на мониторинговите съоръжения. o 3 /три/ години за биологичната рекултивация, след приключването на изпълнението на техническата рекултивация. За начало на изпълнението на договора ще се счита датата на съставяне на протокол обр. 2 по Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за откриване на строителната площадка и определяне на строителна линия и ниво. Общия максимален одобрен бюджет на поръчката е на стойност 1 563 467.34 лева (един милион петстотин шестдесет и три хиляди четиристотин шестдесет и седем лева и 34 стотинки) без включен ДДС. Офертите на участниците не трябва да надхвърлят максималния одобрен бюджет на поръчката. В цената се включват всички разходи, свързани с качественото изпълнение на поръчката в описания вид и обхват в техническата спецификация до приемането на изпълнените дейности по техническата и биологичната рекултивация в съответствие с изискванията на Раздел V на Наредба №26/02.10.1996 година и Глава четвърта, чл.23, ал.1, т.1, ал.2 и ал.3 и чл.24, ал.1 и ал.2 от Правилника за прилагане на Закона за опазване на земеделските земи (ДВ, бр., 84/04.10.1996 г., изм. и доп. бр., 66/27.07.2001 г.). . Участник, предложил цена, по-висока от допустимата - 1563467.34 лева без включен ДДС, ще бъде отстранен от участие.

Прогнозна стойност без ДДС
1563467.34 BGN
Минимална прогнозна стойност без ДДС: .01, Максимална прогнозна стойност без ДДС: 1563467.34 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Продължителност в месеци

44


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

1. Документ за внесена гаранция за участие в размер на 15 634,00 лева (петнадесет хиляди шестстотин тридесет и четири лева и нула стотинки). Гаранцията се представя в една от следните форми: а) депозит на парична сума по сметка на Възложителя; б) банкова гаранция в полза на Възложителя във формата по приложеният образец. Участникът избира сам формата на гаранцията за участие. Когато Участникът избере гаранцията за участие да бъде банкова гаранция, тогава тя трябва да бъде безусловна и неотменима, със срок на валидност минимум 180 (сто и осемдесет) календарни дни, считано от крайния срок за получаване на офертите. Когато Участникът избере да внесе гаранцията за участие под формата на парична сума, същото следва да се извърши по банков път, по следната сметка: IBAN: BG68 SOMB 9130 3336 5415 01, BIC код: SOMB BGSF. Банка: „Общинска банка” АД – клон Козлодуй В нареждането за плащане задължително следва да бъде записано «Гаранция за участие в обществена поръчка с предмет: „Закриване на съществуващо сметище за ТБО в град Козлодуй”. При представяне на гаранцията за участие, в платежното нареждане или съответно в банковата гаранция изрично се посочва наименованието на поръчката. Участникът ще бъде отстранен от участие в процедурата за възлагане на настоящата обществена поръчка, ако не представи платежно нареждане или банкова гаранция в изискуемия размер. Участникът ще бъде отстранен от участие от процедурата, ако в банковата гаранция не е изрично посочено, че тя е безусловна и неотменима, че е в полза на Възложителя, че е със срок на минимум валидност 180 (сто и осемдесет) календарни дни, считано от крайния срок за получаване на офертите, и че е изрично за настоящата обществена поръчка. Задържането и освобождаването на гаранцията за участие се извършва по реда на чл. 61 и чл. 62 от ЗОП. 2. Гаранцията за изпълнение на договора е в размер на 3 (три) % от стойността на договора. Гаранцията за изпълнение се представя в една от следните форми: а) депозит на парична сума по сметка на Възложителя; б) банкова гаранция в полза на Възложителя по образец; Определеният Изпълнител избира сам формата на гаранцията за изпълнение. Когато Изпълнителят избере гаранцията за изпълнение да бъде банкова гаранция, тогава в нея трябва да бъде изрично записано, че тя е безусловна и неотменима, че е в полза на Възложителя и че е със срок на валидност – 30 календарни дни от окончателно приемане на изпълнението по договора.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

Съгласно договорите за изпълнение на поръчката се предвижда: 1. Авансово плащане по договора не се предвижда. 2. Първо плащане в размер на ……….. лева (………………………… лева) се заплаща в срок до 30 (тридесет) календарни дни, след приемане на окончателното изпълнение на техническата рекултивация заедно с изграждането на мониторинговите съоръжения и изпълнение на биологичната рекултивация за първата година, след представянето на съответните протоколи и актове за изпълнените СМР-та съгласно Наредба №3 от 31 юли 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството (акт образец 15), приемане на изпълнената работа съгласно изискванията на Раздел V. „Приемане на рекултивирани или подобрени площи“ от Наредба №26 от 02.10.1996 год. (изм. и доп. ДВ бр.30/22.03.2002 г.) за рекултивация на нарушени терени, подобряване на слабопродуктивни земи, отнемане и оползотворяване на хумусния пласт и представяне на протокол от комисия назначена от Кмета на община Козлодуй със заповед по реда на чл.23, ал.1, т.1, ал.2, и ал.3 и чл.24, ал.1 и ал.2 от Правилника за прилагане на Закона за опазване на земеделските земи (посл. изм. ДВ, бр.35 от 08.05.2012 год.) и представяне на оригинална фактура от страна на изпълнителя съдържаща задължителните реквизити по Закона за счетоводството. 3. Второ плащане в размер на ……….. лева (………………………… лева) се заплаща в срок до 30 (тридесет) календарни дни, след приемане изпълнението на биологичната рекултивация за първата година, след представянето на съответните протоколи и актове за изпълнените СМР-та съгласно Наредба №3 от 31 юли 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и представяне на оригинална фактура от страна на изпълнителя съдържаща задължителните реквизити по Закона за счетоводството. 4. Трето плащане в размер на ……….. лева (………………………… лева) се заплаща в срок до 30 (тридесет) календарни дни, след приемане изпълнението на биологичната рекултивация за втората година, след представянето на съответните протоколи и актове за изпълнените СМР-та съгласно Наредба №3 от 31 юли 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и представяне на оригинална фактура от страна на изпълнителя съдържаща задължителните реквизити по Закона за счетоводството. 5. Четвърто окончателно плащане за биологичната рекултивация в размер на ……….. лева (………………………… лева) се заплаща в срок до 30 (тридесет) календарни дни, след приемане окончателното изпълнение на биологичната рекултивация за третата (последна) година, след представянето на съответните протоколи и актове за изпълнените СМР-та съгласно Наредба №3 от 31 юли 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството (акт образец 16), приемане на изпълнената работа съгласно изискванията на Раздел V. „Приемане на рекултивирани или подобрени площи“ от Наредба №26 от 02.10.1996 год. (изм. и доп. ДВ бр.30/22.03.2002 г.) за рекултивация на нарушени терени, подобряване на слабопродуктивни земи, отнемане и оползотворяване на хумусния пласт и представяне на протокол от комисия назначена от Кмета на община Козлодуй със заповед по реда на чл.23, ал.1, т.1, ал.2 и ал.3 и чл.24, ал.1 и ал.2 от Правилника за прилагане на Закона за опазване на земеделските земи (посл. изм. ДВ, бр.35 от 08.05.2012 год.) и представяне на оригинална фактура от страна на изпълнителя съдържаща задължителните реквизити по Закона за счетоводството. 6. Размера на плащанията ще се формира на база предложена стойност от офертата на участника.

ІІІ.1.4) Други особени условия

1. При подписване на договора за обществена поръчка Участникът, определен за изпълнител, е длъжен да представи документи за удостоверяване липсата на обстоятелствата по чл.47, ал. 1 от ЗОП и на посочените в обявлението обстоятелства по чл.47, ал.2 от ЗОП, издадени от компетентен орган, или извлечение от съдебен регистър, или еквивалентен документ на съдебен или административен орган от държавата, в която е установен. Когато в съответната чужда държава не се издават документите по ал.2 или когато те не включват всички случаи по чл.47, ал.1 и 2 от ЗОП, Участникът представя клетвена декларация, ако такава декларация има правно значение според закона на държавата, в която е установен. Когато клетвената декларация няма правно значение според съответния национален закон, Участникът представя официално заявление, направено пред съдебен или административен орган, нотариус или компетентен професионален или търговски орган в държавата, в която той е установен. Когато Участникът е посочил ЕИК-то си, документите за удостоверяване липсата на обстоятелствата по чл.47, ал. 1 от ЗОП и на посочените в обявлението обстоятелства по чл.47, ал.2 от ЗОП може да не ги представи на възложителя, ако обстоятелствата са вписани в търговския регистър. Документите се представят в оригинал или заверено от Участника копие “Вярно с оригинала”. При подписване на договора за обществена поръчка Участникът, определен за изпълнител, е длъжен да представи гаранция за изпълнение на договора в размер на 3 (три) % от стойността на договора без включен ДДС. 2. Лицето, определено за изпълнител включително и декларираните в офертата подизпълнители, членове на обединението, трябва да отговаря на изискванията в обявлението, съответно документацията, и към момента на сключване на договора за възлагане на обществената поръчка. 3. Ако при разглеждането на офертите от възложителя бъде установена сума или елементи свързани с ценовото предложение поставени извън плик №3 с надпис „Предлагана цена“, офертата ще бъде отхвърлена като неотговаряща на изискванията, а участникът който я е подал отстранен от по-нататъшно участие в процедурата по смисъла на чл.69, ал.1, т.4 от ЗОП. 4. Ако участник, подизпълнител или член на обединение (от когото се изисква), не представи документ по точка 1 Съдържание на офертата от Указанията за участие и подготовка на офертата към документацията, точка ІІІ.2.1, точка ІІІ.2.2, точка ІІІ.2.3 от настоящето обявление, включително и след прилагане на чл.68, ал.8 и 9 от ЗОП, ще бъде отстранен от участие в процедурата по възлагане на обществената поръчка на основание чл.69, ал.1, т.1 от ЗОП. 5. Всеки участник може да поиска писмено от Възложителя разяснения по документацията за участие. Писмени искания за разяснения по същество относно документация за участие и/или реда за провеждане на процедурата могат да бъдат подавани от лицата, всеки работен ден между 8:00ч. и 17:00ч., в деловодството на Община Козлодуй най-късно до 7 дни преди изтичането на срока за подаване на офертите. Възложителят предоставя исканите разяснения в четири дневен срок от постъпване на искането.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: 1. Не може да участва в процедура за възлагане на обществената поръчка участник, който е: 1.1. осъден с влязла в сила присъда, освен ако е реабилитиран, за: а) престъпление против финансовата, данъчната или осигурителната система, включително изпиране на пари, по чл. 253 - 260 от Наказателния кодекс; б) подкуп по чл. 301 - 307 от Наказателния кодекс; в) участие в организирана престъпна група по чл. 321 и 321а от Наказателния кодекс; г) престъпление против собствеността по чл. 194 - 217 от Наказателния кодекс; д) престъпление против стопанството по чл. 219 - 252 от Наказателния кодекс. 1.2. обявен в несъстоятелност; 1.3. в производство по ликвидация или се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове. 1.4. Не може да участва в процедурата за възлагане на обществената поръчка кандидат или участник, който: 1.4.1. е в открито производство по несъстоятелност, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, а в случай че участникът е чуждестранно лице - се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове, включително когато неговата дейност е под разпореждане на съда, или кандидатът или участникът е преустановил дейността си; 1.4.2. който е лишен от правото да упражнява строително-монтажни дейности съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението, съгласно чл. 16 от ЗАНН; 1.4.2.а) който е виновен за неизпълнение на задължения по договор за обществена поръчка, доказано от възложителя с влязло в сила съдебно решение; 1.4.3. има задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс, към държавата и към община, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, освен ако е допуснато разсрочване или отсрочване на задълженията, или има задължения за данъци или вноски за социалното осигуряване съгласно законодателството на държавата, в която участникът е установен. 1.4.4. който е осъден с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 313 от Наказателния кодекс във връзка с провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки. 1.4.5. има наложено административно наказание за наемане на работа на незаконно пребиваващи чужденци през последните до 5 (пет) години. Когато участниците са юридически лица, изискванията по т. 4.1 , т. 5.2 и 5.4. се отнасят за лицата по чл.47, ал.4 от ЗОП, както следва: а) при събирателно дружество – за лицата по чл. 84, ал.1 и чл. 89, ал. 1 от Търговския закон; б) при командитно дружество – за лицата по чл. 105 от Търговския закон, без ограничено отговорните съдружници; в) при дружество с ограничена отговорност – за лицата по чл. 141, ал. 2 от Търговския закон, а при еднолично дружество с ограничена отговорност – за лицата по чл. 147, ал. 1 от Търговския закон; г) при акционерно дружество – за овластените лица по чл. 235, ал. 2 от Търговския закон, а при липса на овластяване – за лицата по чл. 235, ал. 1 от Търговския закон; д) при командитно дружество с акции – за лицата по чл. 244, ал.4 от Търговския закон; е) при едноличен търговец – за физическото лице – търговец; ж) във всички останали случаи, включително за чуждестранните лица – за лицата, които представляват участника; з) в случаите по предходните букви – и за прокуристите, когато има такива; когато чуждестранно лице има повече от един прокурист, декларация се подава само от прокуриста, в чиято представителна власт е включена територията на Република България. 1.5. Не могат да участват в процедурата за възлагане на обществена поръчка участници: 1.5.1. при които лице по чл. 47, ал. 4 от ЗОП, е „свързано лице” с възложителя или със служители на ръководна длъжност в неговата организация по смисъла на § 1, точка 23а от Допълнителните разпоредби на Закона за обществените поръчки; 1.5.2. които са сключил договор с лице по чл. 21 или чл. 22 от Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси. 2. Продължава в т.2 към VІ.3) от Обявлението.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: 1.Заверени копия на баланса и отчетите за приходите и разходите за последните 3 (три) приключили финансови години (2011г., 2012г. и 2013г.) – когато публикуването им се изисква от законодателството на държавата, в която участникът е установен – за юридическите лица, в зависимост от датата си на регистрация или на която е започнал дейността си. Участник може да не представи изисканите документи по т.1, ако е посочил ЕИК-то си и те са достъпни чрез него в търговския регистър. Всички страници на документите трябва да са заверени от участника с „вярно с оригинала” и да имат подпис и печат на участника. 2. Информация за оборота от дейността му по изпълнение на сходни договори с предмета на поръчката, за последните 3 (три) години (2011г., 2012г. и 2013г.) в зависимост от датата, на която Участникът е учреден или е започнал дейността си по образец №6; Ако участникът е физическо лице - официален документ, удостоверяващ дохода му (като допустим документ възложителят ще приеме копие от данъчна декларация, служебни бележки за доходи и други подобни) за всяка една от последните 3 години (2011г., 2012г. и 2013г.), заверени от участника с „вярно с оригинала” и подпис на участника на всяка страница. 3. Участникът следва да покаже достъп до минимални свободни собствени средства (достъп до свободни средства по кредитна линия), чрез извлечения от банкови сметки и/или банкови референции за достъп до кредитни линии. 4. Участникът прилага към офертата си заверено копие от застраховка „Професионална отговорност”, за вреди, причинени на други участници в строителството и/или на трети лица, следствие на неправомерни действия или бездействия при или по повод изпълнение на задълженията, съгласно чл. 171, ал. 1 от ЗУТ, която да е валидна не по-малко от 180 (сто и осемдесет) календарни дни, след крайния срок за подаване на офертите.
Минимални изисквания: 1. Участникът следва да има през последните 3 (три) години – 2011г., 2012г. и 2013г., а за новорегистрирани участници – от датата на учредяване или от датата на която е започнал дейността си – оборот от извършени строително-монтажни работи сходни с предмета на поръчката, както следва: минимум – 2 000 000,00 (два милиона) лева без включен ДДС. ЗАБЕЛЕЖКА: Под „предмет, сходен с предмета на поръчката” следва да се разбира: Изграждане, доизграждане, разширяване, реконструкция, рехабилитация, ремонт на съоръжения и системи и/или елементи от тях на депа за битови отпадъци и/или инсталации за съхраняване, третиране, обезвреждане и оползотворяване на отпадъци, в т.ч. закриване и рекултивация на съществуващи сметища и/или на замърсени терени и замърсени земи. *** При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискванията за оборот се прилагат за обединението (консорциум и др.) като цяло. Съгласно чл.56, ал.3 от ЗОП, когато Участникът е обединение, което не е юридическо лице, документите се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор по икономическото и финансовото си състояние. Когато участникът е обединение, което не е юридическо лице изискването за оборот от строителството се прилага за обединението като цяло, като образец се попълва веднъж сумарно за цялото обединение, след това само от участниците, чрез които обединението доказва съответствието си. Съгласно чл.56, ал.2 от ЗОП, когато Участникът предвижда участието на подизпълнители, документите се представя от всеки от тях. Основните участници не могат да доказват и допълват своя оборот от строителство сумирайки и оборота за строителство на своите подизпълнители, тоест последните нямат функция на самостоятелен участник, а само подпомагат основния участник. 2. Участникът следва да покаже достъп до минимални свободни собствени средства (достъп до свободни средства по кредитна линия) на стойност – 1 500 000,00 лева (един милион и петстотин хиляди лева). 3. Участникът трябва да притежава застраховка „Професионална отговорност”, за вреди, причинени на други участници в строителството и/или на трети лица, следствие на неправомерни действия или бездействия при или по повод изпълнение на задълженията, съгласно чл. 171, ал. 1 от ЗУТ, която да е валидна не по-малко от 180 (сто и осемдесет) календарни дни, след крайния срок за подаване на офертите.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Списък с изпълнени договори за строителство през последните до 5 (пет) години назад, или в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си, считано от крайния срок за подаване на оферти. Списъкът да съдържа информация стойностите, датите и получателите (възложителите) – по образец №7. 2. Списъкът по т.1 следва да е придружен от препоръки за добро изпълнение на договорите сходни с предмета на поръчката от предишни Възложители от строителство, сходни с предмета на поръчката, а именно –Изграждане, доизграждане, разширяване, реконструкция, рехабилитация, ремонт на съоръжения и системи и/или елементи от тях на депа за битови отпадъци и/или инсталации за съхраняване, третиране, обезвреждане и оползотворяване на отпадъци, в т.ч. закриване и рекултивация на съществуващи сметища и/или на замърсени терени и замърсени земи. В препоръките се посочва стойността, датата и мястото на строителството, както и дали то е изпълнено професионално и в съответствие с нормативните изисквания. 3. Към офертата задължително се прилагат професионални автобиографии (по Образец №8) и копия от документи, удостоверяващи образованието и професионалната квалификация на всички ключови експерти – дипломи, сертификати, удостоверения, трудови или служебни книжки и др., заверени от участника с „вярно с оригинала”, и подпис на участника на всяка страница, които ще изпълняват поръчката, както и декларация (по Образец №22) от всеки един от експертите, част от екипа на участника, за ангажираност по поръчката, за принадлежност и наличност. 4. Декларация със посочен списък на всички ключови експерти, ангажирани в изпълнението на поръчката, собствени или наети лица – по Образец №23. 4. Списък на техническото оборудване, строителна техника и механизация, необходими за изпълнение на поръчката, собствено, наето или друго – по образец №9. 5. За удостоверяване на основанието за ползване на строителните машини и техническото оборудване участниците трябва да представят за всяка от машините документ за собственост, договор за наем, за лизинг, предварителен договор за закупуване или наем, лизинг, декларация за съгласие, договор под условие или други еквивалентен документ, котио да са със срок не по-малък от срока за изпълнение на обществената поръчка. 6. Валиден Сертификат по ISO9001:2000/2008/ за система за управление на качеството в строителството с възможност за представяне на еквивалентни мерки, доказващи съответствие с поставените изисквания или еквивалент. 7. Валиден Сертификат по ISO14001:2004 за опазване на околната среда с възможност за представяне на еквивалентни мерки,доказващи съответствие с поставените изисквания или еквивалент. 8. Валиден Сертификат OHSAS18001:2002/2007/ за внедрена система за безопасни условия на труд в строителството с възможност за представяне на еквивалентни мерки, доказващи съответствие с поставените изисквания или еквивалент 9. Участниците представят заверено копие на валиден документ за вписване в ЦПРС за изпълнение на ІV-та група, ІІ-ра категория или еквивалентен документ, удостоверяващ правото за извършване на аналогична дейност, издаден от компетентен орган на държава-членка на Европейския съюз или на друга държава – страна по споразумението по ЕИП, съответстващ на статута на обекта, а именно: да притежават регистрация в Камарата на строителите в България, удостоверяваща обстоятелства във връзка с чл. 137 от Закона за устройство на територията или еквивалент на тази регистрация за чуждестранните участници. В случай, че участват чуждестранни физически или юридически лица вписването в съответен регистър* на държавата, в която е установен - членка на Европейския съюз, или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство (ЕИП), има силата на вписване в ЦПРС за обхвата на дейностите, за които е издадено, или да представи декларация или удостоверение за наличието на такава регистрация от компетентните органи съгласно националния му закон.
Минимални изисквания: 1. През последните до 5 (пет) години назад, или в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си, считано от крайния срок за подаване на оферти да има изпълнен не по-малко от 1 (един) обект с предмет, сходен с предмета на обществената поръчка. ЗАБЕЛЕЖКА: Под „предмет, сходен с предмета на поръчката” следва да се разбира: Изграждане, доизграждане, разширяване, реконструкция, рехабилитация, ремонт на съоръжения и системи и/или елементи от тях на депа за битови отпадъци и/или инсталации за съхраняване, третиране, обезвреждане и оползотворяване на отпадъци, в т.ч. закриване и рекултивация на съществуващи сметища и/или на замърсени терени и замърсени земи. 2. Притежава специализирано техническо оборудване и механизация (собствено, наето или друго), необходими за изпълнение на поръчката, от които минимум: - Багер с обем на кофата 1 м3 – 2 бр. - Багер с обем на кофата 0.5 м3 – 2 бр. - Челен товарач (фадрома) до 10 тона – 2 бр. - Транспортна техника – самосвали над 10 т – 6 бр. - Вибрационен валяк – 2 бр. - Трактор с фреза за обработка на почвата за затревяване – 1 бр. - Моторни свредели ф 100 – 3 бр. На основание чл.51а от ЗОП участник в поръчката може да използва ресурсите на други физически и/или юридически лица при изпълнение на поръчката, при условие че представи документи, доказващи, че има на свое разположение тези ресурси, като представят документ за собственост, договор за наем, за лизинг, предварителен договор за закупуване или наем, лизинг, декларация за съгласие, договор под условие или други еквивалентен документ. Документите удостоверяващи ползването на техническото оборудване трябва да са със срок не по-малък от срока за изпълнение на обществената поръчка. 3. Че е сертифициран по ISO 9001:2000 /2008/ за управление на качеството в строителството с възможност за представяне на еквивалентни мерки, доказващи съответствие с поставените изисквания или еквивалент. 4. Че има разработена и внедрена интегрирана система за управление на околна среда ISO 14001:2004 с възможност за представяне на еквивалентни мерки, доказващи съответствие с поставените изисквания или еквивалент; 5. Че е сертифициран по OHSAS 18001:2002 /2007/ за внедрена система за безопасни условия на труд в строителството с възможност за представяне на еквивалентни мерки, доказващи съответствие с поставените изисквания или еквивалент. При участие на обединение/консорциум сертификатите или техни еквиваленти, се представя всички членове на обединението (чл.25, ал.8 от ЗОП). Обхвата на посочените сертификати трябва да е идентичен с дейностите, които ще извършват всички членове на обединението/консорциума при изпълнение на обществената поръчка (напр.: за извършане на строителни дейности, транспортни дейности, счетоводни услуги и др.). Когато участник предвижда участие на подизпълнители, сертификати по ISO 9001:2000 /2008/ или еквивалентен, ISO 14001:2004 или еквивалентен и OHSAS 18001:2002 /2007/ или еквивалент, се представят от всеки подизпълнител, който се предвижда да извършва строителството и има такова право. 5. Участниците трябва да са вписвани в Централния професионален регистър на строителя за изпълнение на ІV-та група, ІІ-ра категория или еквивалентен документ. 6. Участникът следва да предложи необходимите технически правоспособни експерти за изпълнение на поръчката с оглед удовлетворяването на всички нормативни изисквания и спецификата на поръчката, включително за осигуряване на контрола на качеството: ЗАБЕЛЕЖКА: Поради липса на място в този раздел изискванията относно експертите за описани в точка 1 към VІ.3) Допълнителна информация към Раздел VІ. Друга информация от настоящето обявление.
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги


РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Икономически най-изгодна оферта при:
Посочените по-долу показатели:
Показател: Предлаган гаранционен срок ; тежест: 20
Показател: Срок за изпълнение на техническата рекултивация заедно с изграждането на мониторинговите съоръжения; тежест: 30
Показател: Цена; тежест: 50

IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
30.04.2014 г.  Час: 17:00
Платими документи

ДА

Цена: 9 BGN
Условия и начин на плащане

Място, срок и цена за получаване на документацията за участие 1. Желаещите да закупят документация за участие в процедурата за възлагане на обществената поръчка могат да направят това в Община Козлодуй, гр. Козлодуй 3320, ул. “Христо Ботев” №13. 2. Документацията за участие може да се закупува до 7 /седем/ дни преди изтичане на срока за подаване на офертите. Заплащането се извършва в касата на Информационния център на общината. 3. Лицата имат право да разгледат документацията преди да я закупят. 4. Предварителния преглед на документацията се извършва на мястото на закупуването й. 5. Документация за участие се предоставя от дирекция „Международни проекти и обществени поръчки” след представяне на платежно нареждане (квитанция), че документацията е заплатена. Цена на документацията за участие и начин на плащане. - Цената на документацията е 9.00 (девет) лева с включен ДДС. Цената на документацията може да бъде заплатена и по банков път по сметката на Община Козлодуй: IBAN: BG84 SOMB 9130 8436 5415 44 BIC: SOMB BGSF Вид плащане: 44 70 00 Банка: „Общинска банка” АД – клон Козлодуй

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
07.05.2014 г.  Час: 17:00
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

180

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 08.05.2014 г.  Час: 10:00
Място

Заседателната зала на Община Козлодуй

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

По смисъла на чл.68, ал.3 от ЗОП могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридическите лица с нестопанска цел.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

НЕ

VI.3) Допълнителна информация

Процедурата е открита с Решение №147/08.04.2014 г. на Кмета на община Козлодуй. Възложителят ще обявяви датата, часа и мястото на отварянето и оповестяването на ценовите оферти на интернет сайта на община Козлодуй – www. kozloduy.bg. При отварянето на плика с предлаганата цена имат право да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на юридически лица с нестопанска цел и средствата за масова информация. Пълен електронен достъп до документацията за участие е осигурен на интернет сайта на Община Козлодуй - www.kozloduy.bg. 1. Участникът следва да предложи необходимите технически правоспособни експерти за изпълнение на поръчката с оглед удовлетворяването на всички нормативни изисквания и спецификата на поръчката, включително за осигуряване на контрола на качеството: • Ключов експерт 1 – Ръководител на екип: Квалификация: Да има диплома за завършено висше образование магистър с квалификация „строителен инженер“, „инженер“ или „архитект“ или еквивалентно. Професионален опит: Да има професионален опит минимум 5 (пет) години по съответната специалност или да е изпълнявал длъжност като „ръководител или заместник ръководител на проект“ при изпълнението на поне един обект сходен с предмета на настоящата обществена поръчка, въведен в експлоатация, което се доказва с референция от възложител. • Ключов експерт 2 – Технически ръководител: Квалификация: Да има диплома за завършено висше строително образование, специалност строителен инженер или еквивалентно. Професионален опит: Да има професионален опит минимум 5 (пет) години по съответната специалност или да е изпълнявал длъжност, като „технически ръководител“ при изпълнението на поне един обект сходен с предмета на настоящата обществена поръчка, въведен в експлоатация, което се доказва с референция от възложител. • Ключов експерт 3 – Геодезист: Квалификация: Да има висше образование – магистър строителен инженер по специалността „Геодезия“. Професионален опит: Да има минимум 5 (пет) години професионален опит по специалността. • Ключов експерт 4 – Специалист контрол по качеството: Квалификация: Строителен инженер, притежаващ Удостоверение за преминато обучение за контрол върху качеството на изпълнение на строителството и за контрол на съответствието на строителните продукти със съществените изисквания за безопасност или еквивалентен документ. • Ключов експерт 5 – Специалист по здравословни и безопасни условия на труд: Квалификация: Да притежава валидно удостоверение за КБЗ в строителството, съгласно Наредба № 2/2004 на МРРБ или за чуждестранни лица еквивалентно съгласно законодателството на държавата, в която са установени. Професионален опит: Да има най-малко 3 (три) години професионален стаж на длъжност КБЗ, съгласно изискванията на ЗЗБУТ и Наредба №2/2004г. на МРРБ. 2. Участниците трябва да са вписвани в Централния професионален регистър на строителя за изпълнение на ІV-та група, ІІ-ра категория или еквивалентен документ.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Жалба може да подаде всяко от лицата по чл.120, ал.8 и 9 от ЗОП в 10-дневен срок от уведомяването му за съответното действие, съгласно чл.120, ал.5, ал.6 и ал.7 от ЗОП. Жалба се подава на български език едновременно до Комисия за защита на конкуренцията (КЗК) и до възложителя, чието решение, действие или бездействие се обжалва. Всяко решение на възложителя в процедурата за възлагане на обществената поръчка подлежи на обжалване относно неговата законосъобразност пред КЗК. На обжалване подлежи също всяко действие или бездействие на възложителя с което се възпрепятства достъпът или участието в процдурата.

VI.4.3) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби

Община Козлодуй, ул. "Христо Ботев" №13, Република България 3320, Козлодуй, Тел.: 0973 85858, E-mail: mimilov@kozloduy.bg, Факс: 0973 80183

Интернет адрес/и:

URL: www.kozloduy.bg.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

08.04.2014 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ