Версия за печат

00087-2013-0139

BG-София: 10 - Услуги по проучване на пазари и изследване на общественото мнение

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА
Директива 2004/18/EO

Услуги

РАЗДЕЛ I: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт
Национален идентификационен No (ЕИК): 000696327

Столична Община, ул. "Московска" №33, За: инж.Елена Ангелова- Координатор на проекта, Република България 1000, София, Тел.: 02 9238339; 02 9238310;02 9238301, E-mail: elenaangel@abv.bg, Факс: 02 9806741

Място/места за контакт: Направление „Архитектура и градоустройство”

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган: www.sofia-agk.com.

Адрес на профила на купувача: www.sofia-agk.com.

Адреси и места за контакт, от които може да бъде получена допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, от които могат да бъдат получени спецификации и допълнителни документи: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие:

Направление "Архитектура и градоустройство " на Столична община, ул. Сердика №9, За: Елена Ангелова- Координатор на проекта, България 1000, София, Тел.: 02 9238301

Място/места за контакт: Деловодство

I.2) Вид на възлагащия орган

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги

I.4) Възлагане на поръчка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган/възложителя

Предмет на откритата процедурата е избор на изпълнител на Обществена поръчка за изготвяне на „Обследване за енергийна ефективност и сертифициране на сгради от образователната, социалната и културна инфраструктура, включени в Списъка с обекти по проект BG161O001/5-02/2012-002 „Създаване на проектна готовност за кандидатстване на Столична община по ОПРР за периода 2014-2020 г.”, финансиран по Оперативна про¬гра¬ма „Регионално развитие” 2007-2013 г., Приоритетна ос 5: „Техническа помощ”, Операция 5.3: „Изграждане на капацитет на бенефициентите на ОПРР”, Схема за предоставяне на без¬възмездна финансова помощ: BG161PO001/5-02/2012 “В подкрепа на следващия програмен период”

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Услуги
Категория услуги: 10 (10 - Услуги по проучване на пазари и изследване на общественото мнение)
Основна площадка или място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите:
гр. София
Код NUTS: BG411
II.1.3) Информация относно обществената поръчка, рамковото споразумение или динамичната система за покупки (ДСП)

Обявлението обхваща обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/ите

Обследване за енергийна ефективност и сертифициране сгради, включени в Списъка с обектите към проектното предложение, по реда Закона за енергийната ефективност и издаване на сертификат за актуално състояние на потреблението на енергия.

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

71251000, 71324000

Описание:

Архитектурни услуги по измервания и заснемания на сгради
Услуги по оценка на състояние

ІІ.1.7) Поръчката попада в обхвата на Споразумението за държавни поръчки (GPA)

НЕ

II.1.8) Обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

II.1.9) Информация относно вариантите
Ще бъдат приемани варианти

НЕ

II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Детайлното обследване за енергийна ефективност включва следните етапи: 1. Подготвителен етап, който включва следните дейности:- оглед на сградите, включени в списъка с обекти; - събиране и обработка на първична информация за функционирането на сградите и разходите за енергия за представителен предходен период от време. 2. Етап на установяване на енeргийните характеристики на сградите, който включва следните дейности: - анализ на съществуващото състояние и енергопотреблението; - изготвяне на енергийни баланси, определяне базовата линия на енергопотребление; - огледи и измервания за събиране на подробна информация за енергопреобразуващите процеси и системи; - обработка и детайлен анализ на данните; - анализ на съществуващата система за управление на енергопотреблението; - определяне енергийните характеристики на сградите и потециала за тяхното подобряване. 3. Етап на разработване на мерки за повишаване на енергийната ефективност, който включва следните дейности: - изготвяне на списък от мерки за повишаване на енергийната ефективност; - остойностяване на мерките, изчисляване годишния размер на енергоспестяването, подреждане по показател „срок на откупуване”; - формиране на пакети от мерки, изчисляване годишния размер на енегоспестяване при отчитане на взаимно влияние и технико-икономически анализ на пакета от енергоспестяващи мерки; - изчисляване спестените количества потребна енергия, първична потребна енергия и емисии въглероден диоксид в резултат на прилагане пакета от енергоспестяващи мерки. 4. Заключителен етап, който включва следните дейности: - изготвяне на доклад и резюме за отразяване резултатите от енергийното обследване; - издаване сертификат за енергийните характеристики на сградата; - представянето им на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ. Докладът за енергийното обследване трябва да съдържа: Подробно описание на всяка сграда, вкл. режим на обитаване, конструкция и енергоснабдяване; Анализ и оценка на състоянието на сградните ограждащи конструкции и елементи; Анализ и оценка на състоянието на системите за производство, пренос, разпределение и потребление на енергия; Енергиен баланс на сградата и базова линия на енергопотребление за основните енергоносители; Сравнение на показателите за специфичен разход на енергия с референтните; Оценка на специфичните възможности за намаляване разхода на енергия; Подробно описание с технико-икономически анализ на енергоспестяващите мерки; Анализ и оценка на годишното количество спестени емисии въглероден диоксид в резултат на разработените мерки. Резюмето към доклада следва да бъде изготвено съгласно регламентиран образец – Приложение №1 на Наредба №РД-16-1057/12.2009 г. Сертификатът за енергийни характеристики на сградата следва да се оформи съгласно регламентиран образец – Приложение №2 на Наредба №РД-16-1057/12.2009 г.

II.2.2) Информация относно опциите
Опции

НЕ

II.2.3) Информация относно подновяванията
Тази поръчка подлежи на подновяване

НЕ

ІІ.3) Продължителност на поръчката или краен срок за изпълнение
Продължителност в месеци

3

РАЗДЕЛ ІІI: ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

(1) Гаранциите се представят в една от следните форми: 1. парична сума; 2. банкова гаранция. (2) Участникът или определеният изпълнител избира сам формата на гаранцията за участие, съответно за изпълнение. (3) Гаранцията за участие, определена при спазване на изискванията на чл.59, ал.2 от ЗОП и представена като парична сума или банкова гаранция е в размер на 1 500 /хиляда и петстотин/ лева. (4) При условие, че участникът представи гаранцията за участие под формата на парична сума, същата следва да се внесе с платежно нареждане към бюджет по IBAN: BG49SOMB91303126295701, BIC: SOMBBGSF на на Столична община НАГ (5) При условие, че участникът представи банкова гаранция за участие, той трябва да депозира към комплекта офертни документи, оригинала на банковата гаранция. Същата следва да съдържа задължение на банката - гарант да извърши безотказно и безусловно плащане при първо писмено искане на Възложителя, при настъпване обстоятелствата по чл.61 от ЗОП. Срокът на валидност на банковата гаранция трябва да не бъде по-кратък от срока на валидност на офертата, а именно 180 календарни дни, считано от последната обявена дата за подаване на оферти. (6) На основание чл.59 ал.3 от ЗОП, възложителят определя гаранция за изпълнение на договора в размер на 3% (три процента) от стойността му, които следва да се внесат от спечелилия процедурата участник по сметка на възложителя или да представи банкова гаранция преди подписването на договора. (7) Ако Участникът представя Банкова гаранция за изпълнение на договора, то същата трябва да бъде неотменима и безусловна, с възможност да се усвои изцяло или на части. Същата следва да съдържа задължение на банката - гарант да извърши безотказно и безусловно плащане при първо писмено искане на Възложителя. Срокът на валидност на банковата гаранция за изпълнение следва да бъде не по-малко от 30 дни след изтичане срока на договора. (8) Банковите разходи по откриването на гаранциите са за сметка на Изпълнителя. Разходите по евентуалното им усвояване - за сметка на Възложителя. Изпълнителят трябва да предвиди и заплати своите такси по откриване и обслужване на гаранциите така, че размера на гаранцията да не бъде по-малък от определения в настоящата процедура. (9) Внасянето на гаранциите за участие и изпълнение се извършва с платежно нареждане към бюджет по международен IBAN: BG49SOMB91303126295701, BIC: SOMBBGSF на Столична община НАГ

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат

Заплащането ще се извършва от страна на Възложителя по банков път, въз основа на приемо-предавателия протокол и оригинална фактура, издадена от изпълнителя, както следва: (1) Авансово плащане - 20% - в срок до 3 (три) работни дни, считано от датата на подписване на Договора поръчка; (2) Финално плащане – 80 % - в срок до 3 (три) работни дни след предаване извършената работа с приемо- предавателен протокол

ІІІ.1.3) Правна форма, която трябва да придобие групата от икономически оператори, на която се възлага поръчката

Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, към офертата се представя оригинал или нотариално заверено копие на документа, с който е създадено обединението. С този документ следва по безусловен начин да се удостовери, че участниците в обединението поемат солидарна отговорност за участието в обществената поръчка и за периода на изпълнение на договора. Като минимално съдържание споразумението задължително трябва да съдържа клаузи, които да гарантират, че: 1. Всички членове на обединението са отговорни, заедно и поотделно за изпълнението на договора, като задължително се определя представляващия; 2. Избрания за представляващ обединението партньор е упълномощен да получава указания за и от името на всеки член на обединението; 3. Всички членове на обединението са задължени да останат в него за целия период на изпълнение на договора. Оферта, представена от обединение от две или повече фирми като партньори, трябва да отговаря на следното изискване - всички документи, съставляващи Офертата, трябва да бъдат подписани така, че да бъдат юридически обвързващи за всички партньори.

ІІІ.1.4) Други особени условия
Изпълнението на поръчката е предмет на особени условия

ДА

Описание на особените условия

І. Обстоятелства, наличието на които води до отстраняване на участник: 1. Непредставяне на някой от необходимите документи по чл.56 от ЗОП след като са изчерпани възможностите на чл.68, ал.8 и 9 от ЗОП; 2. Наличие на обстоятелствата по чл. 47, ал.1, т.1, б.”а” б.”д”, ал.2, т.5, ал. 5, т.1 от ЗОП; 3. Наличие на обстоятелствата по чл. 47, ал.1, т.2 и т.3, ал.2, т.1, т.3 и т.4, ал.5, т.2 от ЗОП; 4. Представяне на оферта, която не отговаря на предварително обявените условия на Възложителя. 5. Представяне на оферта, която не отговаря на изискванията на чл.57, ал.2 от ЗОП. 6. За когото по реда на чл.68, ал.11 е установено, че е представил невярна информация за доказване на съответствието му с обявените от Възложителя критерии за подбор. ІІ. Предложението за изпълнение на поръчката трябва да се състои от: 1. Описание /под формата на обяснителна записка/ на виждането на участнинка относно предмета на поръчката и крайния резултат от изпълнението й, вкл. предложения за допълнителни или алтернативни дейности, които да прецезират задачите, подлежащи на разработване. Очаквания краен резултат по обем и съдържание не може да е по-малък от този, описан в Техническата спецификация. 2. Описание /под формата на обяснителна записка/ на етапите на изпълнение на поръчката – групиране на отделните задачи и срокове за тяхното изпълнение. 3. Описание /под формата на обяснителна записка/ на мерките за преодоляване на рискове. 4. Права и задължения на отделните специалисти от екипа. 5. Срок за изпълнение на поръчката.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние на икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

(1) Право на участие в откритата процедурата имат всички български или чуждестранни физически или юридически лица, както и техните обединения. (2) На основание чл.25, ал.3, т.2 от ЗОП, Възложителят не изисква създаване на юридическо лице, ако участникът, определен за изпълнител е обединение на физически и/или юридически лица. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, към офертата се представя оригинал или нотариално заверено копие на документа, с който е създадено обединението. С този документ следва по безусловен начин да се удостовери, че участниците в обединението поемат солидарна отговорност за участието в обществената поръчка и за периода на изпълнение на договора. Като минимално съдържание споразумението задължително трябва да съдържа клаузи, които да гарантират, че: 1. Всички членове на обединението са отговорни, заедно и поотделно за изпълнението на договора, като задължително се определя представляващия; 2. Избрания за представляващ обединението партньор е упълномощен да получава указания за и от името на всеки член на обединението; 3. Всички членове на обединението са задължени да останат в него за целия период на изпълнение на договора. Оферта, представена от обединение от две или повече фирми като партньори, трябва да отговаря на следното изискване - всички документи, съставляващи Офертата, трябва да бъдат подписани така, че да бъдат юридически обвързващи за всички партньори. (3) Необходимо условие за участие в откритата процедура е закупуването на документация по процедурата и внасянето на офертни документи по реда, правилата и изискванията, дадени в настоящите условия. (4) Съгласно разпоредбата на чл.55, ал.5 от ЗОП, лице, което участва в обединение или е дало съгласие и фигурира като подизпълнител в офертата на друг участник, не може да представя самостоятелна оферта. (5) Съгласно разпоредбата на чл.55, ал.6 от ЗОП, в процедура за възлагане на обществена поръчка едно физическо или юридическо лице може да участва само в едно обединение. (6) В случай, че участниците имат нужда от разяснения по документацията за участие, те могат да отправят писмено своите питания на адреса, посочен в обявлението до изтичане на срока за нейното закупуване или получаване. Възложителят изпраща разясненията в 4-дневен срок от постъпването на искането. Възложителят изпраща разяснението до всички лица, които са получили документация за участие и са посочили адрес за кореспонденция (7) Подаването на оферти за участие означава, че участникът приема изцяло всички специфични и общи правила, определени в настоящите Условия. Всяка клауза за обратното ще доведе до отхвърляне на кандидатурата на участника. Участниците в настоящата процедура се ползват с равни права. Основания за отстраняване на участник от процедурата: съгл. чл.69, ал.1 от ЗОП, включително наличието на обстоятелства по чл.47, ал.2 от ЗОП (без т.2, т. 2а и т.6 от ЗОП). Минимално изискване: Участниците трябва да са вписани в публичния регистър по чл. 23, ал.4 от ЗЕЕ.

ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

Справка - декларация за оборота от дейности, сходни с предмета на поръчката, общо за последните три години (2010, 2011 и 2012г), в зависимост от датата, на която участникът е учреден или започнал дейността си.

Изисквано минимално/ни ниво/а:

Участниците да имат оборот от дейности,сходни с предмета на поръчката, общо за последните три години ( 2010 г., 2011 г. и 2012 г.) – в размер не по-малък от 250 000 лв.* За дейности, сходни с предмета на поръчката ще се приемат: 1. сертифициране за енергийна ефективност на нови сгради; 2. обследване и сертифициране за енергийна ефективност на сгради в експлоатация; 3. обследване на промишлени системи; 4. проверка за енергийна ефективност на отоплителни инсталации с водогрейни котли и на климатични инсталации в сгради 5. управление по енергийна ефективност. 6. подобряване на енергийните характеристики на външно осветление - улично, парково и други

ІІІ.2.3) Технически възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията:

1. Списък на основните договори за извършени подобни с предмета на поръчката дейности, изпълнени през последните 3 години, към датата, определена като краен срок за подаване на оферти, включващ предмета, стойностите, датите и получателите, придружен от минимум 3 препоръки за добро изпълнение /референции, с телефон за връзка с подписалите ги лица/, кореспондиращи с договорите от списъка. Референциите следва да посочват точния предмет на договорите, датата и мястото на изпълнение, както и дали изпълнението е професионално и в съответствие с нормативните изисквания; * За дейности, сходни с предмета на поръчката ще се приемат: 1. сертифициране за енергийна ефективност на нови сгради; 2. обследване и сертифициране за енергийна ефективност на сгради в експлоатация; 3. обследване на промишлени системи; 4. проверка за енергийна ефективност на отоплителни инсталации с водогрейни котли и на климатични инсталации в сгради 5. управление по енергийна ефективност. 6. подобряване на енергийните характеристики на външно осветление - улично, парково и други 2. Документ, удостоверяващ че участника е вписан в регистъра по чл. 23а, ал. 1 от ЗЕЕ; 3.Декларация №8 (по образец), че отговаря на изискването на чл. 23, ал. 1 от ЗЕЕ; 4. Декларация №9 (по образец), че отговаря на изискването на чл. 23, ал.1, т.3 от ЗЕЕ, с приложен списък на правоспособните физически лица, чрез които се упражнява дейността и копия на трудови/граждански договори. ; Декларация №10 (по образец), за съгласие за участие в екипа. Декларация №11 (по образец), че отговаря на изискването на чл.23, ал.4 от ЗЕЕ – Участникът не може да извършва сертифициране на сгради, в случай че той или наетият от него персонал са: 1. проектанти на сградата; 2. строители и/или доставчици на машини, съоръжения и технологично оборудване; 3. участници в експлоатацията на сградата; 4. участници в изпълнението на енергоспестяващи мерки в сградата. 7. Декларация №12 (по образец), че отговаря на изискването на чл.23, ал.5 от ЗЕЕ – участва в екипите на не повече от две лица по чл. 23, ал.1, т.1 от ЗЕЕ.

Изисквано минимално/ни ниво/а:

Участниците да имат необходимия опит в изпълнението на поръчки с предмет, сходен с предмета на поръчката - да имат изпълнени минимум 3 (три) договора общо за последните 3(три) години за енергийно обследване на сгради включително към датата на подаване на оферти, придружени с най-малко 3(три) кореспондиращи с тези договори референции; Участникът трябва да отговаря на изискването на чл. 23, ал. 1 от ЗЕЕ; Участникът трябва да разполага с персонал – поне 7 физически лица по смисъла на чл. 23, ал. 1, т. 3 от ЗЕЕ, от които един специалист в областта на строителството и архитектурата, един специалист в областта на топлотехниката и един в областта на електротехниката“

ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги
ІІІ.3.1) Информация относно определена професия
Изпълнението на услугата е ограничено до определена професия

НЕ

ІІІ.3.2) Персонал, който отговаря за изпълнението на услугата
Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала, който отговаря за изпълнението на услугата

ДА

РАЗДЕЛ ІV: ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита

ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Икономически най-изгодна оферта с оглед на:
Посочените по-долу критерии:
Показател: Срок за изготвяне на обследването и сертифициране на сградите; тежест: 30
Показател: Предлагана цена ; тежест: 70
ІV.2.2) Информация относно електронен търг
Ще се използва електронен търг

НЕ

ІV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишни публикации относно същата поръчка

НЕ

ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи или на описателен документ
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
28.10.2013 г.  Час: 17:00
Платими документи

ДА

Цена: 20 BGN
Условия и начин на плащане

Цената на документацията е 20 лв. с ДДС. Комплектът документи може да се закупи всеки работен ден срещу заплащане на сумата в брой в деловодството на Направление Архитектура и градоустройство, ул. Сердика №5, всеки работен ден от 8.00ч. до 12.30ч. и от 13.30ч. до 17.00ч.; Комплектът документи може да бъде изпратен по пощата за сметка на заинтересовано лице, след получаване на писмено поискване с посочени данни за издаване на фактура, телефон и адрес за кореспонденция и приложен платежен документ за преведена сума на документацията за участие. Стойността на документацията за участие се превежда с платежно нареждане към бюджет по IBAN: ...........................и BIC: ........................., на Столична община

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие
04.11.2013 г.  Час: 17:00
IV.3.6) Език/езици, на който/които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Официален/ни език/езици на ЕС:

BG
 

IV.3.7) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата
Продължителност в дни

180

IV.3.8) Условия за отваряне на офертите
Дата: 05.11.2013 г.  Час: 10:00
Място

Направление "Архитектура и градоустройство" на Столична община

Лица, които са упълномощени да присъстват при отварянето на офертите

Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел. Публичната част от заседанието на Комисията приключва след извършване на действията по чл.68, ал.4 и 5 от ЗОП.

РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Информация относно периодичното възлагане
Това представлява периодично пвтаряща се поръчка

НЕ

VI.2) Информация относно средства от Европейския съюз
Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

ДА

Проект BG161O001/5-02/2012-002 „Създаване на проектна готовност за кандидатстване на Столична община по ОПРР за периода 2014-2020 г.” който се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Регионално развитие” 2007-2013 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

Интернет адрес: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Жалба се подава съгласно чл.120 от ЗОП.

VI.4.3) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

12.09.2013 г. 

ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ