00087-2013-0108

BG-София: Изграждане

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Строителство

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Столична община, ул. Московска №33, За: Евгения Захариева, Лилия Ангелова, Р.България 1000, София, Тел.: 02 9041365, E-mail: ezaharieva@sofia.bg, Факс: 02 9377312

Място/места за контакт: Дирекция " Обществени поръчки и концесии", ул. "Париж" №3

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.sofia.bg.

Адрес на профила на купувача: www.sofia.bg.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие:

Столична община, ул.Московска №33, За: Фронт офис, Р.България 1000, София, Тел.: 02 9377506

Място/места за контакт: Фронт офис

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

„Изпълнение на СМР дейности във връзка с оптимизация на съществуващ достъп до обект „Инсталация за биологично третиране на площадка „Хан Богров”, Столична община, район Кремиковци”, свързана с изпълнение на проект за изграждане на интегрирана система от съоръжение за третиране на битови отпадъци на Столична община”

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Строителство
Изграждане 
Място на изпълнение: Столична община, район Кремиковци”
Код NUTS: BG412
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

„Изпълнение на СМР дейности във връзка с оптимизация на съществуващ достъп до обект „Инсталация за биологично третиране на площадка „Хан Богров”, Столична община, район Кремиковци”, свързана с изпълнение на проект за изграждане на интегрирана система от съоръжение за третиране на битови отпадъци на Столична община”. За изпълнение на настоящата процедура се предвижда да бъде изградена пътна връзка за осигуряване на достъп до обект: „Инсталация за биологично третиране на площадка „Хан Богров”, район „Кремиковци”, която да се осъществи двустранно. От страна София се предвижда да се изгради забавителен шлюз с дължина 75,00 м и преход 30,00м с ширина 3,00м, който да осигури плавно отливане на превозните средства от директното направление към новоизграждащия се обект. От страна Мусачево се изгражда шлюз за отделна лява лента с дължина 45,00 м и преход 30,00 м с широчина 3,00 м. Лентите за движение в двете направления запазват ширичините си от 3,50 в посока. От страна Мусачево се предвижда авариен изход с широчина 5,00 м. Проектът предвижда фрезоване 4 см на съществуващата настилка и преасфалтиране с 4 см плътен асфалобетон Е=1 200 МРа. За достигане на проектните коти се предвижда под него да се изпълни неплътен асфалтобетон Е= 1 000 МРа с дебелина 0-13 см. Конструкцията на настилката в шлюзовете е оразмерена за много тежко движение с обща дабелина 73 см.

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45233227

Описание:

Строителни и монтажни работи на свързващи пътища

ІІ.1.7) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

ДА

ІІ.1.8) Обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

За изпълнение на настоящата процедура се предвижда да бъде изградена пътна връзка за осигуряване на достъп до обект: „Инсталация за биологично третиране на площадка „Хан Богров”, район „Кремиковци”, която да се осъществи двустранно. От страна София се предвижда да се изгради забавителен шлюз с дължина 75,00 м и преход 30,00м с ширина 3,00м, който да осигури плавно отливане на превозните средства от директното направление към новоизграждащия се обект. От страна Мусачево се изгражда шлюз за отделна лява лента с дължина 45,00 м и преход 30,00 м с широчина 3,00 м. Лентите за движение в двете направления запазват ширичините си от 3,50 в посока. От страна Мусачево се предвижда авариен изход с широчина 5,00 м. Проектът предвижда фрезоване 4 см на съществуващата настилка и преасфалтиране с 4 см плътен асфалобетон Е=1 200 МРа. За достигане на проектните коти се предвижда под него да се изпълни неплътен асфалтобетон Е= 1 000 МРа с дебелина 0-13 см. Конструкцията на настилката в шлюзовете е оразмерена за много тежко движение с обща дабелина 73 см.

Прогнозна стойност без ДДС
271000 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Продължителност в дни

20


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

1.1.Гаранцията за участие в обществената поръчка се представя в размер на 2710 (две хиляди седемстотин и десет) лева. 1.2.Валидността на гаранциите за участие е до срока на валидност на офертата на участника. 1.3. Гаранцията за участие е в размер до 1% от ориентировъчната стойност на поръчката. 2. Гаранцията за изпълнение на договора за обществена поръчка е в размер на три на сто от стойността на договора за обществената поръчка без ДДС. Валидността на гаранцията за изпълнение следва да бъде до издаване на удостоверение за въвеждане на обекта в експлоатация. 3. Гаранциите се представят в една от следните форми: 3.1. депозит на парична сума по следната банкова сметка на Възложителя (Столична община): Банка: Общинска банка, клон "Врабча" IBAN: BG 72 SOMB 9130 33 33008301 BIC: SOMBBGSF 3.2. банкова гаранция, издадена в полза на Възложителя. 4. Участниците в процедурата и определеният Изпълнител избират свободно формата на гаранцията за участие и на гаранцията за изпълнение на договора за обществена поръчка. 4.1. Ако участникът избере да предостави банкова гаранция, то тя трябва да бъде безусловна, неотменима и изискуема при първо писмено поискване, в което Възложителят заяви, че Изпълнителят не е изпълнил задължение по договора за възлагане на обществената поръчка. 5. Разходите по откриването и поддържането на гаранциите са за сметка на Изпълнителя. Изпълнителят трябва да предвиди и заплати своите такси по откриване и обслужване на гаранцията така, че размерът на получената от Възложителя гаранция да не бъде по-малък от определения в настоящата процедура. 6.Възложителят освобождава гаранциите, без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при него. 7.Възложителят има право да задържи гаранциите за участие на процедурата в случаите по чл. 61 от ЗОП. 8. Възложителят освобождава гаранциите за участие в процедурата в съответствие с чл. 62 от ЗОП. 9.Когато участникът е обединение, гаранцията може да се представи от обединението или от участник в него, в съответствие с договора за обединение.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

Чл.3. Разплащането на договорените видове СМР се извършва както следва: 3.1. ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ извършва плащането по довора, в 30 (тридесет) дневен срок, след подписването на Констативен акт за установяване годността за приемане на строежа (Образец 15) съгласно Наредба №3/2003г. на МРРБ, по единични цени, съгласно ценовото предложение, въз основа на протокол за установяване на извършени СМР, съставен от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ и проверен и съгласуван с ИНВЕСТИТОРСКИ КОНТРОЛ, сметка за изплащане на извършени СМР, подписана от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ и ИНВЕСТИТОРСКИ КОНТРОЛ и фактура, представени на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ. Чл.4. За действително извършени и подлежащи на разплащане се считат само тези видове работи, които са отразени в протокол за установяване на извършени СМР. Чл.5. (1). Непредвидените, допълнително възникнали видове и количества СМР се определят с констативен протокол между ВЪЗЛОЖИТЕЛ, ИНВЕСТИТОРСКИ КОНТРОЛ и ИЗПЪЛНИТЕЛ и се разплащат от 10-те % на непредвидените СМР, включени в цената на договора по утвърдени от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ и ИНВЕСТИТОРСКИЯ КОНТРОЛ цени, съставени при предложените в Офертата на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ елементи на ценообразуване, както следва : - часова ставка ......... лв./час - допълнителни разходи върху труда ...... % - допълнителни разходи върху механизацията ...... % - доставно-складови разходи ...... % - печалба ...... % като разходните норми за труд и механизация се залагат в единичните фирмени цени, съгласно УСН и ТНС. Ако някои видове работи липсват в тези норми, да се прилага “Билдинг мениджър” или Местни норми; (2). Цените на материалите ще се доказват с фактури и не трябва да надвишават цените на производители или официални дистрибутори. Чл.6. Единичните цени в ценовата оферта не могат да се променят за срока на договора.

ІІІ.1.4) Други особени условия

-Предложеният от участниците гаранционен срок за извършените строително-монтажни работи не може да бъде по-малък от 3 (три) години, съгласно Наредба № 2 от 31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнение на СМР, съоръжения и строителни обекти.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: В процедурата може да участва всяко българско или чуждестранно физическо или юридическо лице, както и техни обединения. В случай, че участника участва като обединение, изброените изисквания в раздел III. т. 2.2 и 2.3 ще се прилагат комулативно за обединението като цяло, а не за всеки негов член поотделно.Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, към офертата се представя и оригинал или нотариално заверено копие на документа, с който е създадено обединението. С този документ следва по безусловен начин да се удостовери, че участниците в обединението поемат солидарна отговорност за участието в обществената поръчка и за периода на изпълнение на договора. В споразумението за обединение трябва да бъде определено и посочено разпределението на дейностите между членовете при изпълнението на обществената поръчка, с което Участникът следва да съобрази представянето на документите по чл.56, ал.3 от ЗОП. Като минимум споразумението задължително трябва да съдържа клаузи, които да гарантират, че: 1.всички членове на обединението са отговорни, заедно и поотделно за изпълнението на целия договора; 2. всички членове на обединението са задължени да останат в него за целия период на изпълнение на договора. Участниците в обединението трябва да определят (упълномощават) едно лице, което да представлява обединението пред трети лица, по време на изпълнение на поръчката. В споразумението те трябва да определят и наименованието на участника. Не се допускат никакви промени в състава на обединението след подаването на офертата.Когато участникът в процедурата е обединение, което не е юридическо лице: 1. Документите по ал.1, т.1 и 6 на чл. 56 от ЗОП; (т. 27.2. и 27.7. от документацията за участие) се представят за всяко физическо или юридическо лице, включено в обединението 2. документите по ал.1, т. 4 и 5 на чл. 56 от ЗОП (т.27.5 и т.27.6 от документацията за участие) се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието за подбор по чл. 25, ал. 2, т. 6; 3. декларация по ал. 1, т. 11 от чл. 56 от ЗОП (т.27.10 от документацията за участие) се представя само от участниците в обединението, които ще изпълняват дейности, свързани със строителството. Участниците в процедурата трябва да представят: Заверено от участника копие на документа за регистрация или единен идентификационен код, съгласно чл.23 от Закона за търговския регистър, когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец, а когато е физическо лице – копие от документ за самоличност. Когато участникът в процедурата е чуждестранно физическо или юридическо лице документът се представя в официален превод. Когато не е представен единен идентификационен код, съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър, участниците са длъжни да представят удостоверение за актуално състояние – оригинал или нотариално заверено копие. Чуждестранните юридически лица трябва да приложат в официален превод еквивалентен документ на съдебен или административен орган от държавата, в която са установени, който изрично съдържа информация за законният/те представител/и на участника. Забележка: Когато участникът в процедурата е обединение, което не е юридическо лице Документът се представя за всяко физическо или юридическо лице в обединението. Всеки подизпълнител трябва да представи документите по т. 27.2, т. 27.5, 27.6 т. 27.7 и 27.10. от документацията за участие, а изискванията към тях се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: 1.За доказване на икономическото и финансовото си състояние участниците представят следните документи: 1.1. заверено копие от годишните отчети за приходите и разходите и баланси, за 2010, 2011 и 2012 г.; 2. заверено копие на Справките за приходите и разходите по видове и икономически дейности за 2010, 2011 и 2012 г. към Отчетите за приходите и разходите за съответната година; Представянето на отчети за приходите и разходите и балансите не се изисква, когато същите са публикувани в Търговския регистър на Агенцията по вписванията. 3. справка по Образец (Приложение №8) за оборота от строителството, сходно с обекта на поръчката – от договори за изпълнение на строително - монтажни работи в пътно строителство (включително ново строителство, реконструкция, основен ремонт, рехабилитация) за 2010, 2011 и 2012 г. в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си. 4. копие от валидна застраховка „Професионална отговорност”, съгласно чл.171 от ЗУТ за строителство на обекти II категория. 5. Когато по обективни причини участникът не може да представи исканите от възложителя документи по т. 2, той може да докаже икономическото и финансовото си състояние с всеки друг документ, който Възложителят приеме за подходящ. При констатиране от страна на Участника, че не може да докаже икономическото и финансовото си състояние с изброените в т. 2 документи, той следва да отправи запитване до Възложителя, в което да посочи документите, с които разполага.
Минимални изисквания: 1. Участникът в процедурата трябва да отговаря на следните изисквания за икономическо и финансово състояние: 1.1. реализиран оборот от изпълнение на строително - монтажни работи в пътното строителство (включително ново строителство, реконструкция, основен ремонт, рехабилитация), за последните три приключили финансови години (2010, 2011 и 2012 г.) – 700 000 (седемстотин хиляди) лева - общо за трите години. 1.2. да има валидна застраховка „Професионална отговорност” съгласно чл.171 от ЗУТ за строителство на обекти II категория в съответствие с Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството;
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1. За доказване на технически възможности и квалификация участниците представят: 1.1. за доказване опита в строителството – списък с не по-малко от 3 договора за строително-монтажни работи на пътища от трета категория, изпълнени през последните 5 години, считано от крайната дата, определена за подаване на оферти по настоящата обществена поръчка (Приложение №9). За посочените в списъка обекти да се приложат минимум 3 референции от Възложителите с посочена стойност, обхват на дейностите за съответния договор, дата и място на строителството, както и дали е изпълнено професионално и в съответствие с нормативните изисквания; 1.2. за доказване на квалификацията на лицата, които ще изпълняват строителството: списък на лицата от екипа, които ще изпълняват поръчката (Приложение №10), автобиографии на членовете на екипа, копия от дипломи за придобита професионална квалификация. За отговорника по качеството и за координатора по безопасен труд да се приложат съответните доказателствени документи за квалификация. Да се приложи доказателство за ангажираността на съответния специалист за изпълнение на обществената поръчка (копие от трудова книжка или справка НАП или граждански договор или декларация за съгласие и др.). Когато участникът няма сключен трудов договор с член на екипа, задължително трябва да представи подписана от съответното лице декларация, че е съгласен да участва в екипа и е запознат с условията на процедурата и изискванията за изпълнение на поръчката; 1.3. за доказване на вписването в Централния регистър на Камарата на строителите се представя копие на удостоверение за регистрация в Централния регистър на Камарата на строителите за строежи втора група (строежи от транспортната инфраструктура) или еквивалент; 1.4. Копие на валиден сертификат за Система за управление на качеството EN ISO 9001:2008 г. или еквивалентен, с обхват включващ строително-монтажни работи; 1.5. Копие от валиден сертификат за Система за управление на околната среда EN ISO 14001:2004г. или еквивалентен; 1.6. Копие от валиден сертификат за Система за управление на здравословни и безопасни условия на труд EN OHSAS 18001:2007г. или еквивалентен.
Минимални изисквания: 1. опит в извършването на строително-монтажни работи в пътното строителство: за последните 5 години, считано до крайната дата, определена за подаване на оферти по настоящата обществена поръчка - не по-малко от 3 договора за строително-монтажни работи на пътища от трета категория; 2. квалификация на лицата, които ще изпълняват строителството на обекта: Ръководител на обекта - да е строителен инженер със степен магистър, със специалност „Транспортно строителство”, профил „Пътно строителство” и да има стаж по специалността не по-малко от 5 г. Участниците задължително включват в екипа си освен това: минимум един строителен инженер със степен магистър със специалност „Транспортно строителство”, профил „Пътно строителство”, един инженер - геодезист магистър по „Геодезия”, един строителен инженер-отговорник по качеството и един инженер – координатор по безопасен труд. За отговорника по качеството и координатора по безопасен труд е допустимо съвместяване на две позиции; 3. да е вписан в Централния регистър на Камарата на строителите за строежи втора група (строежи от транспортната инфраструктура), втора категория, или да е вписан в съответния регистър на държавата в която е установен за посочения обхват на дейности. 4. Участникът да е внедрил Система за управление на качеството ЕN ISO 9001:2008г. или еквивалентна, с обхват включващ строително-монтажни работи; 5. Участникът да е внедрил Система за управление на околната среда EN ISO 14001:2004 или еквивалентна; 6. Участникът да е внедрил Система за управление на здравословни и безопасни условия на труд EN OHSAS 18001:2007 или еквивалентна.
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги


РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Най-ниска цена

IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
02.08.2013 г.  Час: 12:00
Платими документи

ДА

Цена: 12 BGN
Условия и начин на плащане

Желаещите да закупят документация за участие в процедурата за възлагане на обществената поръчка могат да направят това в Столична Община всеки работен ден на ул. "Париж" № 3, стая № 1 след заплащането й в касата на ул. "Париж" № 3, етаж 2, стая № 201. Касата е с работно време от понеделник до четвъртък от 10.00 ч до 12.00 ч и от 14.00 ч до 16.00 ч, а петък и последния ден от месеца от 10.00 ч до 12.00ч. Или по банков път по Сметка в лева: IBAN: BG 81 SOMB 9130 31 33008301 BIC код на SOMB BG SF Име на банка: Общинска банка, клон "Врабча", ул."Врабча"№6 От датата на публикуване на обявлението в електронния регистър на АОП ще бъде предоставен пълен достъп до документацията за участие в процедурата на адрес www.sofia.bg

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
09.08.2013 г.  Час: 17:00
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

180

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 13.08.2013 г.  Час: 11:00
Място

ул.Московска №33

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

Участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средства за масова информация и юридически лица с нестопанска цел. Датата, мястото и часа на отваряне на ценовите оферти ще бъдат обявени на сайта на Столична община на адрес www.sofia.bg, най-малко един ден преди тяхното отваряне.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова представлява периодично възлагане на поръчка

В посочената в поле ІІ.2.1. прогнозна стойност, не са включени 10% непредвидни разходи.

VI.1) Tова представлява периодично възлагане на поръчка

В посочената в поле ІІ.2.1. прогнозна стойност, не са включени 10% непредвидни разходи.

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

НЕ

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно чл.120, ал.5, т.1 и ал.6 от ЗОП.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

12.07.2013 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ