Версия за печат

00087-2013-0093

BG-София: 09 - Счетоводни и одиторски услуги

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Услуги

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Столична община, ул. Московска №33, За: Таня Кирилова, България 1000, София, Тел.: 02 9377311, E-mail: tkirilova@sofia.bg, Факс: 02 9377467

Място/места за контакт: Дирекция "Обществени поръчки и концесии", ул. "Париж" №3

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.sofia.bg.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие:

Столична община, ул. "Московска" № 33, 1 етаж, фронт –офис, За: фронт офис, България 1000, София, Тел.: 02 9377203

Място/места за контакт: фронт офис

Интернет адрес/и:

Интернет адрес: www.sofia.bg.

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

„ИЗВЪРШВАНЕ НА НЕЗАВИСИМ ОДИТ НА ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА ПРОЕКТ „ИЗГРАЖДАНЕ НА СОЦИАЛНА ИНФРАСТРУКТУРА В ПОДКРЕПА ЗА ДЕИНСТИТУЦИОНАЛИЗАЦИЯ НА СОЦИАЛНИ ИНСТИТУЦИИ, ПРЕДЛАГАЩИ УСЛУГИ ЗА ДЕЦА В РИСК НА ТЕРИТОРИЯТА НА СТОЛИЧНА ОБЩИНА”

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Услуги
Категория услуги: 9
Място на изпълнение: Столична община
Код NUTS: BG411
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

Предмет на настоящата обществена поръчка е избор на изпълнител за извършване на независим финансов одит на изпълнението на проект „Изграждане на социална инфраструктура в подкрепа за деинституционализация на социални институции, предлагащи услуги за деца в риск на територията на Столична община”. Одитната проверка включва: - проверка на извършените дейности и операции в съответствие с изискванията на ОПРР и поканата за набиране на проектни предложения, националното законодателство и правото на ЕС; - проверка на отчитането на разходи, както и тяхната документалната обоснованост, законосъобразност, съвместимост и допустимост в съответствие с законодателството в областта на разходването и отчитането на средства по програмите и проектите на ЕС; - извършване на документална проверка на всички разходи по проекта; - проверка за наличието на всички изискуеми реквизити в разходо-оправдателните документи; - изготвяне на Доклад за фактически констатации за изпълнението на проекта; - оказване на консултации и помощ при отчитане на средствата по проекта. При изпълнението на настоящата обществена поръчка, изпълнителят следва стриктно да спазва изискванията на Насоките за извършване на текущ одит на проекти, финансирани със средства по Оперативна програма „Регионално развитие” 2007 – 2013 г. и съдържанието на Доклад за фактически констатации – Приложение 9.56, които са публикувани на интернет страницата на ОПРР – www.bgregio.eu

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

79212000, 79212500

Описание:

Одиторски услуги
Услуги по проверка на отчетността

ІІ.1.7) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ

ІІ.1.8) Обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Предметът на настоящата обществена поръчка включва: - проверка на извършените дейности и операции в съответствие с изискванията на ОПРР и поканата за набиране на проектни предложения, националното законодателство и правото на ЕС; - проверка на отчитането на разходи, както и тяхната документалната обоснованост, законосъобразност, съвместимост и допустимост в съответствие с законодателството в областта на разходването и отчитането на средства по програмите и проектите на ЕС; - извършване на документална проверка на всички разходи по проекта; - проверка за наличието на всички изискуеми реквизити в разходо-оправдателните документи; - изготвяне на Доклад за фактически констатации за изпълнението на проекта; - оказване на консултации и помощ при отчитане на средствата по проекта.

Прогнозна стойност без ДДС
13850 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Завършване

15.02.2014 г. 


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Всяка оферта трябва да бъде представена заедно с гаранция за участие размер на 138 (сто тридесет и осем) лева лева. Участникът избира сам формата на гаранцията за участие, съответно за изпълнение, както следва: а) Парична сума – внася се по следната сметка на Столична община, дирекция "Финанси":Банка: Общинска банка, клон Врабча, ул. ''Врабча'' № 6 IBAN: BG 72 SOMB 9130 33 33008301, BIC: SOMBBGSF; В нареждането за плащане задължително следва да бъде записано наименованието на поръчката или да се посочи уникалния номер на поръчката в Регистъра на обществените поръчки. б) Банкова гаранция - неотменима банкова гаранция в полза на Столична община. Важно! Когато участникът избере гаранцията за участие да бъде банкова гаранция, в нея трябва изрично да е записано че е:е безусловна и неотменима;е в полза на Възложителя;е със срок на валидност – не по-малко от 30 календарни дни след изтичане срока на валидност на офертата;е за настоящата обществена поръчка. Гаранцията за участие следва да бъде на български език или в превод, в случай, че е издадена от чуждестранна банка. Участникът, определен за изпълнител, представя гаранция за изпълнение в размер на 3 % от стойността на договора. Участникът сам избира формата на гаранцията за изпълнение - парична сума – внася се по сметката на Столична община посочена по-горе или банкова гаранция. Важно! Когато участникът избере гаранцията за изпълнение да бъде банкова гаранция, в нея трябва изрично да е записано че:е безусловна и неотменима;е в полза на Възложителя;е със срок на валидност – 30 календарни след изтичане на срока на договора; има възможност за нейното усвояване на части. Банковите разходи по откриването на гаранциите са за сметка на изпълнителя. Разходите по евентуалното им усвояване са за сметка на възложителя. Изпълнителят трябва да предвиди и заплати своите такси по откриване и обслужване на гаранциите така, че размера на гаранцията да не бъде по-малък от определения в настоящата документация. Възложителят освобождава гаранциите без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при него. Възложителят има право да задържи гаранцията за участие, когато участникът в процедура за възлагане на обществена поръчка: а) оттегли офертата си след изтичането на срока за получаване на офертите; б) обжалва решението на възложителя за определяне на изпълнител - до решаване на спора; в) е определен за изпълнител, но не изпълни задължението си да сключи договор за обществената поръчка. В случаите по т. а) и в), когато участникът е представил банкова гаранция, възложителят има право да пристъпи към упражняване на правата по нея. Възложителят освобождава гаранциите за участие: - на отстранените участници в срок от 5 работни дни след изтичане на срока за обжалване на решението на възложителя за определяне на изпълнител.- класираните на първо и второ място участници – след сключване на договора за обществена поръчка, а на останалите класирани участници – в срок от 5 работни дни след изтичане на срока за обжалване на решението на възложителя за определяне на изпълнител. - при прекратяване на процедурата за възлагане на обществена поръчка гаранциите на всички кандидати или участници се освобождават в срок от 5 работни дни след изтичане на срока за обжалване на решението за прекратяване. Условията и сроковете за задържане или освобождаване на гаранцията за изпълнение се уреждат в договора за възлагане на обществена поръчка.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

Стойностите по договора се плащат в лева по банков път. Начинът на плащане: 1. авансово плащане – в размер на 20% от стойността на договора – до 1 месец след представяне на фактура за авансово плащане; 2. окончателно плащане – в размер на 80% от стойността на договора – до 1 месец след подписване на Приемо-предавателен протокол между Възложителя и Изпълнителя (освен в случай на мълчаливо съгласие на Възложителя, изразено чрез непроизнасяне по доклада за фактически констатации в 7-дневен срок от получаването му) и представяне на фактура за окончателно плащане.

ІІІ.1.4) Други особени условия

Обстоятелства, наличието на които води до отстраняване на участниците: Наличие на обстоятелства по чл.47, ал.1,т.1, б.а) - д), т.2 и т.3, ал.2, т.1, т. 2а (без поръчки по чл.3, ал.2 от ЗОП), т.3 и т.5 и ал.5,т.1 и т.2 от ЗОП. Непредставяне на документи по чл. 56 от ЗОП. Участник се отстранява от процедурата и когато не отговаря на минималните изисквания и изисквания на Възложителя, посочени в обявлението и Документацията за участие.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: В процедурата за възлагане на обществената поръчка могат да участват като участници български или чуждестранни физически или юридически лица, включително и техни обединения. Участниците в процедурата трябва да представят: Заверено от участника копие на документа за регистрация или единен идентификационен код, съгласно чл.23 от Закона за търговския регистър, когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец, а когато е физическо лице – копие от документ за самоличност. Когато участникът в процедурата е чуждестранно физическо или юридическо лице документът се представя в официален превод. Когато не е представен ЕИК съгласно чл.23 от Закона за търговския регистър, участниците – юридически лица или еднолични търговци, прилагат към офертата и удостоверение за актуално състояние. Чуждестранните юридически лица прилагат еквивалентен документ на съдебен или административен орган от държавата, в която са установени. В случаите по чл.24, ал.1 от ПП ЗОП документът трябва да е издаден до 2 (два) месеца преди подаване на офертата. В случай че участникът – неперсонифицирано обединение е регистрирано в регистър БУЛСТАТ, в офертата се представя копие от удостоверението за регистрация;Когато определеният изпълнител е неперсонифицирно обединение на физическии/или юридически лица, договорът за обществена поръчка се сключва, след като изпълнителят представи пред възложителя заверено копие от регистрация по БУЛСТАТ на създаденото обединение. Участниците следва да представят с офертата си и да поддържат за целия период на изпълнение на договора, валидна застраховка „Професионална отговорност на регистрираните одитори” съгласно ЗНФО или еквивалент.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: 1. За участници, които имат задължение да съставят ОПР или негов еквивалент - заверено от участника копие на Отчет за приходите и разходите за предходните 3 (три) приключени финансови години (2010, 2011 и 2012 г.), когато публикуването им се изисква от законодателството на държавата, в която участникът е установен или еквивалент, съгласно националните счетоводни стандарти в съответното законодателство по регистрация на участника. Представянето на Отчети за приходите и разходите не се изисква, когато същите са публикувани в Търговския регистър на Агенцията по вписванията. 2. За участници, които нямат задължение да съставят ОПР или негов еквивалент - Официални документи (в оригинал или заверено копие), удостоверяващи дохода на физическото лице за всяка от предходните три години (2010, 2011 и 2012 г.) 3. Справка за оборота от услуги, сходни с предмета на настоящата поръчка за последните 3 (три) години (2010, 2011 и 2012 г.) в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си – попълва се образец № 8. 4. Копие на валидна застраховка „Професионална отговорност на регистрираните одитори” съгласно ЗНФО или еквивалент.
Минимални изисквания: 1. Минимален оборот или доход от услуги, сходни с предмета на настоящата поръчка общо за предходните 3 /три/ приключени финансови години (2010, 2011 и 2012 г.) или в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си, в размер равен или по-голям от 27 000 лева /двадесет и седем хиляди лева/. Под „услуги, сходни с предмета на настоящата поръчка” следва да се разбира: услуги свързани с извършване на независим одит. Забележки: При подаване на оферта от обединение, което не е юридическо лице, изискването по настоящата точка се отнася за обединението като цяло. При наличие на подизпълнител, изискването се прилага съответно според процентното участие на подизпълнителя, като стойността на оборота за трите години се умножава по процента на участие на подизпълнителя. 2. Участниците следва да представят с офертата си и да поддържат за целия период на изпълнение на договора, валидна застраховка „Професионална отговорност на регистрираните одитори” съгласно ЗНФО или еквивалент.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Списък на договорите, сходни с предмета на настоящата поръчка, които участникът е изпълнил през последните 3 години (2010, 2011 и 2012 г.) – попълва се Образец № 9. Към минимум два от посочените в списъка договори, с които Участникът доказва изискването на Възложителя, трябва да бъдат предсатвени и референции за добро изпълнение. Референциите (препоръките) трябва да съдържат следната информация: стойност на договора, срок на изпълнение, предмет на договора, кратко описание на извършените дейности, име на клиента, потвърждение от клиента, дали работата на изпълнителя е била извършена качествено и в срок. Текстът в референциите трябва недвусмислено да доказва сходност на изпълнените дейности с предмета на настоящата поръчка. 2.Списък на екипа за изпълнение на поръчката (попълва се образец №10), придружен със следните документи за доказване на професионалната квалификация и опит на експертите: Автобиография (Образец № 10а); Декларация за разположение на ключовите експерти (Образец № 10б); Копие на сертификат за необходимата квалификация: Сертификат на Института на дипломираните експерт-счетоводители – Дипломиран експерт-счетоводител (ДЕС) или чуждестранни еквиваленти на Българския сертификат за дипломирен експерт-счетоводител (ДЕС) - CPA, ACCA, CFSA, CA Сертификат на Министерство на финансите – Сертифициран вътрешен одитор в публичния сектор (СВОПС) или Международни - сертификат на Международния институт на вътрешните одитори – CIA или CGAP Копия на дипломи за доказване на професионална квалификация; Копия на трудови/служебни/осигурителни книжки, копия на референции от работодатели/възложители - за доказване на професионален опит, от които да е видна и позицията, на която е бил назначен експертът
Минимални изисквания: 1. Участникът да е изпълнил най-малко 2 (два) договора, сходни с предмета на настоящата поръчка през последните 3 години (2010 г., 2011 г., 2012 г.). За „сходни с предмета на настоящата поръчка” ще се считат изпълнени договори с предмет извършване на независим одит на дейностите и финансовото изпълнение, вкл. по проекти, като поне един от изпълнените договори/проекти обхваща и СМР. Забележки: При подаване на оферта от обединение, което не е юридическо лице, изискването по настоящата точка се отнася за обединението като цяло. 2. Участникът да разполага с екип за изпълнение на поръчката, както следва: минимум 2 /двама/ одитора с доказана професионална квалификация в областта на одита. Минимални Изисквания: Ключов експерт № 1 Образование съгл. Чл.16 от ЗНФО, както следва: 1. счетоводно-икономическо образование с магистърска степен и 4 години стаж; 2. счетоводно-икономическо образование с бакалавърска степен и 5 години стаж; 3. друго висше икономическо образование и 7 години стаж; 4. друго висше образование и 10 години стаж. да притежава сертификат за извършване на одиторска дейност: Сертификат на Института на дипломираните експерт-счетоводители – Дипломиран експерт-счетоводител (ДЕС) или чуждестранни еквиваленти на Българския сертификат за дипломирен експерт-счетоводител (ДЕС) - CPA, ACCA, CFSA, CA; Ключов експерт № 2 Одитор в областта на одита в публичния сектор, който да отговаря на следните минимални изисквания на Възложителя: Образование съгл. Чл.16 от ЗНФО, както следва: 1. счетоводно-икономическо образование с магистърска степен и 4 години стаж; 2. счетоводно-икономическо образование с бакалавърска степен и 5 години стаж; 3. друго висше икономическо образование и 7 години стаж; 4. друго висше образование и 10 години стаж. сертификат за необходимата квалификация: Национални: Сертификат на Министерство на финансите – Сертифициран вътрешен одитор в публичния сектор (СВОПС) или Международни: – сертификат на Международния институт на вътрешните одитори – CIA или CGAP; да има минимум 3 (три) години професионален опит в областта на одита в публичния сектор
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги
ІІІ.3.1) За изпълнението на услугата се изисква определена професия

НЕ

ІІІ.3.2) Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала си, отговарен за изпълнението на услугата

НЕ



РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Най-ниска цена

IV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишни публикации свързани със същата поръчка

ДА

Предварително обявление за ОП

Номер на обявлението в РОП/ДВ 517827 от 11.01.2013 г. 
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
15.07.2013 г.  Час: 16:00
Платими документи

ДА

Цена: 6 BGN
Условия и начин на плащане

Документацията за участие в настоящата обществена поръчка може да се получи в сградата на Столична община на ул."Париж"№3, стая №1, след издаването на фактура на ул. "Париж"№3 ет.4, стая 405, и заплащането й в касата на ул. Париж №3, етаж 2, стая №201. Касата е с приемно време от понеделник до четвъртък от 10.00ч. до 12.00ч. и от 14.00ч. до 16.00ч., а петък и последния ден от месеца от 10.00ч. до 12.00ч. Лицата имат право да разгледат документацията на място, преди да я закупят. Документацията за участие се предоставя след представяне на платежен документ. При закупуване на документацията лицата предоставят административни данни - наименование на фирмата, телефон, факс, електронна поща, необходими за изпращане на отговори в случай на постъпили въпроси. Цената на документацията за участие може да се внесе на касата на Столична община на ул. Париж №3, етаж 2, стая №201 или по банков път на следната сметка:Банка: Общинска банка, клон "Врабча", ул."Врабча"№6; IBAN: BG 81 SOMB 9130 31 33008301; BIC: SOMBBGSF При поискване от заинтересовано лице възложителят е длъжен да изпрати документацията за негова сметка, на посочен от него адрес, след заплащането й. При участие на обединение, е достатъчно представянето на документ за закупуване на документацията на името на поне един от участниците в обединението. Достъп до документацията за участие в електронен формат, може да бъде намерен на интернет страницата на Столична община - www.sofia.bg – раздел „Обществени поръчки”, като желаещите да подадат оферта участници, задължително следва да закупят същата в указания в обявлението срок.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
22.07.2013 г.  Час: 17:30
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

180

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 24.07.2013 г.  Час: 10:00
Място

Сградата на Столична община, ул."Париж"№3

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

Участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова представлява периодично възлагане на поръчка

НЕ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

ПРОЕКТ „ИЗГРАЖДАНЕ НА СОЦИАЛНА ИНФРАСТРУКТУРА В ПОДКРЕПА ЗА ДЕИНСТИТУЦИОНАЛИЗАЦИЯ НА СОЦИАЛНИ ИНСТИТУЦИИ, ПРЕДЛАГАЩИ УСЛУГИ ЗА ДЕЦА В РИСК НА ТЕРИТОРИЯТА НА СТОЛИЧНА ОБЩИНА”, Оперативна програма „Регионално развитие” 2007-2013 г., съфинансирана от Европейския съюз, чрез Европейския фонд за регионално развитие. Бюджетна линия BG161РО001/1.1-12/2011

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно чл.120, ал.5,т.1 и ал.6 от ЗОП

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

24.06.2013 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ