Версия за печат

00087-2013-0058

BG-София: 09 - Счетоводни и одиторски услуги

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Услуги

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Столична община, ул."Московска" №33, За: Даниела Миткова, България 1000, София, Тел.: 02 9809866, E-mail: dmitkova@sofia.bg, Факс: 02 9809866

Място/места за контакт: Дирекция "Обществени поръчки и концесии", ул." Париж" №3,ст.4-партер

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие:

Столична община, ул. "Московска" 33, За: фронт офис, България 1000, София, Тел.: 02 9377506

Място/места за контакт: фронт офис

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

Извършване на независим финансов одит на изпълнението на проект „Интегриран столичен градски транспорт” по Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG161PO001/1.5-02/2011/001 от 23.08.2011 г. между МРРБ и Столична община по Оперативна програма „Регионално развитие 2007-2013 г."

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Услуги
Категория услуги: 9
Място на изпълнение: София
Код NUTS: BG411
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

Предмет на настоящата обществена поръчка е избор на изпълнител за Извършване на независим финансов одит на изпълнението на проект „Интегриран столичен градски транспорт” по Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG161PO001/1.5-02/2011/001 от 23.08.2011 г. между МРРБ и Столична община по Оперативна програма „Регионално развитие 2007-2013 г." 2.Описание на предмета на обществената поръчка. В рамките на настоящата обществена поръчка изпълнителят следва да извърши независим финансов одит, в съответствие с обхвата, посочен в Техническата спецификация, на изпълнението на Проекта, ДБП BG161PO001/1.5-02/2011/001 от 23 август 2011г., сключен между Столична община и МРРБ. Освен ДБП, за изпълнение на Проекта са сключени/предстои да бъдат сключени договори по следните основни дейности по Проекта, които са в обхвата на проверка от изпълнителя: 1. Интелигентна система за управление на трафика, включваща „Изготвяне на техническо задание” и „Доставка и изграждане на интелигентната система”. 2. Електронни информационни табла. 3. Маркетингов анализ за възможностите и условията за монтаж, експлоатация и поддържане на навесите на спирките на градския транспорт на територията на Столична община. 4. Правен анализ на възможностите и условията за монтаж, експлоатация и поддържане на навесите на спирките на общинския градски транспорт на територията на Столична община. 5. Доставка на 50 броя нови съчленени тролейбуса. 6. Нова трамвайна линия Семинарията-Дървеница. 7. Специализирано превозно средство за поддръжка на контактната мрежа. 8. Рехабилитация на трамвайната линия по бул. ''България''. 9. Консултантска услуга по чл. 166 от Закона за устройство на територията. 10. Извършване на независим финансов одит. 11. Изпълнение на мерки за информация и публичност. 12. Управление на Проекта (Екип за управление и изпълнение на Проекта, административен/помощен персонал).

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

79212100

Описание:

Услуги по финансов одит

ІІ.1.7) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ

ІІ.1.8) Обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

В рамките на настоящата обществена поръчка изпълнителят следва да извърши независим финансов одит на Проекта, в съответствие с обхвата, посочен в Техническата спецификация на настоящата документация, и в съответствие с публикуваните на сайта на ОПРР – Насоки за извършване на одит по проекти, финансирани по оперативна програма «Регионално развитие» 2007-2013 г. Пълният обхват на дейностите, които трябва да се извършат от изпълнителя, са посочени в Техническата спецификация и проекта на договор – неразделна част от настоящата документация.

ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Завършване

24.08.2014 г. 


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Извършване на независим финансов одит на изпълнението на проект „Интегриран столичен градски транспорт” по Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG161PO001/1.5-02/2011/001 от 23.08.2011 г. между МРРБ и Столична община по Оперативна програма „Регионално развитие 2007-2013 г." – 977 /деветстотин седемдесет и седем / лева;представена в една от следните форми: - парична сума, внесени по сметка на Столична община IBAN BG 72 SOMB 9130 33 33008301, Общинска банка, клон "Врабча", ул."Врабча"№6, на името на Столична община, дирекция "Финанси";или банкова гаранция; Валидността на гаранцията за участие е до срока на валидност на офертата на участника. ІІ.Гаранция за изпълнение на договора в размер на 3 % от стойността по договора без ДДС, представена преди подписването му, в една от следните форми: -парични сума, внесени по сметка на Столична община IBAN BG 72 SOMB 9130 33 33008301, Общинска банка, клон "Врабча", ул."Врабча"№6, на името на Столична община, дирекция "Финанси"; или - банкова гаранция за срока на договора,издадена в полза на Възложителя; Валидността на гаранцията за изпълнение следва да бъде до приключване на договора.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ изплаща на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ договорената цената по договора поетапно както следва: •10% (десет процента) авансово плащане в срок до 30 дни от датата на подписване на договора. Междинно плащане в размер на 40 % след изтичане на 12 месеца от датата на сключване на договора. •Окончателно плащане ще се извърши след изготвяне на заключителен одитен доклад, след приключване на всички сключени договори във връзка с изпълнение на Проекта. Междинното и окончателно плащания се извършват в 30 - дневен срок след представяне в Дирекция „Финанси” на приемателен протокол, подписан от екипа на Проекта и ИЗПЪЛНИТЕЛЯ и данъчна фактура.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: В процедурата може да участва всяко българско или чуждестранно физическо или юридическо лице, както и техни обединения. Участниците в процедурата трябва да представят: Заверено от участника копие на документа за регистрация или единен идентификационен код, съгласно чл.23 от Закона за търговския регистър, когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец, а когато е физическо лице – копие от документ за самоличност. Когато участникът в процедурата е чуждестранно физическо или юридическо лице документът се представя в официален превод.Когато не е представен единен идентификационен код, съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър, участниците са длъжни да представят удостоверение за актуално състояние – оригинал или нотариално заверено копие. Чуждестранните юридически лица трябва да приложат в официален превод еквивалентен документ на съдебен или административен орган от държавата, в която са установени, който изрично съдържа информация за законният/те представител/и на участника.Забележка: Когато участникът в процедурата е обединение, което не е юридическо лице Документът се представя за всяко физическо или юридическо лице в обединението. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, към офертата се представя и оригинал или нотариално заверено копие на документа, с който е създадено обединението. С този документ следва по безусловен начин да се удостовери, че участниците в обединението поемат солидарна отговорност за участието в обществената поръчка и за периода на изпълнение на договора. В споразумението за обединение трябва да бъде определено и посочено разпределението на дейностите между членовете при изпълнението на обществената поръчка, с което Участникът следва да съобрази представянето на документите по чл.56, ал.3 от ЗОП. Като минимум споразумението задължително трябва да съдържа клаузи, които да гарантират, че: 1.всички членове на обединението са отговорни, заедно и поотделно за изпълнението на целия договора; 2. всички членове на обединението са задължени да останат в него за целия период на изпълнение на договора. Участниците в обединението трябва да определят (упълномощават) едно лице, което да представлява обединението пред трети лица, по време на изпълнение на поръчката. В споразумението те трябва да определят и наименованието на участника. Не се допускат никакви промени в състава на обединението след подаването на офертата.Когато участникът в процедурата е обединение, което не е юридическо лице: 1. Документите по ал.1, т.1 и 6 на чл. 56 от ЗОП; (т. 27.2. и 27.7. от документацията за участие) се представят за всяко физическо или юридическо лице, включено в обединението 2. документите по ал.1, т. 4 и 5 на чл. 56 от ЗОП (т.27.5 и т.27.6 от документацията за участие) се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието за подбор по чл. 25, ал. 2, т. 6; Всеки подизпълнител трябва да представи документите по т. 27.2, т. 27.5, т. 27.6 и т. 27.7. от документацията за участие, а изискванията към тях се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: За доказване на икономическото и финансовото си състояние участниците представят следните документи: 1. Заверени от участника копия от счетоводния баланс и отчетите за приходите и разходите за последните 3 (три) приключили финансови години Представянето им не се изисква, когато същите са публикувани в Търговския регистър на Агенцията по вписванията. 2. Информация за оборота от услуги свързани с извършването на одитни дейности, за последните 3 (три) приключили финансови години в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си ( Приложение №6). Изискването не се отнася за участници - физически лица, които не са регистрирани търговци.
Минимални изисквания: Участникът в процедурата трябва да отговаря на следните изисквания за икономическо и финансово състояние: 1.Участникът следва да е реализирал оборот от одитни услуги за последните 3 (три) приключили финансови години, в размер на не по-малко от 150 000.00 лв. (сто и петдесет хиляди лева) без ДДС.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: За доказване на техническите възможности и квалификация участниците да представят: 1. Списък на основните договори за извършване на одит на проекти, изпълнени през последните 3 (три) години, считано до датата на представяне на офертата, с който се доказва покриването на минималното изискване по т. 1. (Приложение № 7). Списъкът се придружава от препоръки за добро изпълнение на най-малко 2 от посочените в списъка договори. Достатъчно е участникът да посочи в списъка 2 (два) договора. 2. Документи за доказване на професионалната квалификация и опита за всеки от ключовите експерти: •Списък на ключовите експерти, които участникът ще използва при изпълнението на обществената поръчка (Приложение № 8). •Автобиография, съдържаща и декларация за ангажираност на съответния експерт по проекта. (Приложение № 9). •Копия от дипломи – за доказване на професионалната квалификация и правоспособност; •Един или повече от следните документи – копия от договори, референции от работодатели, референции от възложители, трудови, служебни, осигурителни книжки и други подходящи – за доказване на специфичния професионален опит; •Списък на експерт/и в области на експертни познания, различни от счетоводството или одита в съответствие с международните стандарти за одит. •Членовете на екипа – регистрирани одитори представят и: -копие на сертификат, доказващ, че участникът е със статут на регистриран одитор -копие от валидна застраховка “Професионална отговорност на регистрирани одитори” или друг еквивалентен документ;
Минимални изисквания: Участник в процедурата трябва да отговаря на следните изисквания за технически възможности и квалификация: 1. през последните 3 (три) години, считано до датата на представяне на офертата, да е изпълнил не по-малко от 2 (два) договора за извършване на одит на проекти, финансирани със средства от ЕС или други източници на финансиране.2. Участникът трябва да осигури екип за изпълнение на поръчката състоящ се не по-малко от 4 (четири) ключови експерти, които да отговарят на следните минимални изисквания:2.1. К.Е. - Ръководител на одитния екип. Висше образование, образователно-квалификационна степен „Магистър” в някоя от следните сфери: икономика, финанси, счетоводство и контрол или еквивалентна образователна степен, придобита в чужбина, в еквивалентни на посочените области; Регистриран като одитор, по смисъла на §1, т. 1 от Допълнителните разпоредби на ЗНФО в ИДЕС или съответната еквивалентна сертификация съгласно националното законодателство на чуждестранните лица; Минимум 5 години практически опит в извършването на финансов одит по Международните одиторски стандарти като регистриран одитор в ИДЕС (или съответната еквивалентна сертификация съгласно националното законодателство на чуждестранните лица);Oпит в областта на одита на обществени поръчки;Опит като ръководител на одитна дейност и/или ръководител на одиторски екип на поне един проект, финансиран със средства от ЕС или други източници на финансиране, включващ всички дейности, които ще се изпълняват по Проекта.2.2. К.Е.: Одитор – 1 брой.Висше образование, минимална образователно-квалификационна степен „Магистър” в някоя от следните сфери: икономика, финанси, счетоводство и контрол или еквивалентна образователна степен, придобита в чужбина, в еквивалентни на посочените области; Минимум 3 години практически опит в извършването на финансов одит по Международните одиторски стандарти;Минимум 2 (две) години опит в областта на одит или контрол в публичния сектор; Да притежава поне един от следните или еквивалентни на тях сертификати:- Сертификат на Института на дипломираните експерт-счетоводители - Дипломиран експерт-счетоводител (ДЕС) или чуждестранни еквиваленти на Българския сертификат за дипломиран експерт-счетоводител (ДЕС) – CPA (Certified public accountant), ACCA (Association of Chartered Certified Accountants), CA (Chartered accountants);- Сертификат на Асоциацията за одит и контрол на информационните системи CISA (Certified Information Systems Auditor), с който следва да се покажат познания в областта на информационните системи, както и познания в областта на извършването на одитни ангажименти.2.3. К.Е.: Одитор – 1 брой.Висше образование, минимална образователно-квалификационна степен „Магистър” в някоя от следните сфери: икономика, финанси, счетоводство и контрол или еквивалентна образователна степен, придобита в чужбина, в еквивалентни на посочените области;Минимум 3 години практически опит в извършването на финансов одит по Международните одиторски стандарти;Опит в областта на одита на обществени поръчки;Минимум 2 (две) години опит в областта на одит или контрол в публичния сектор; Да притежава поне един от следните или еквивалентни на тях сертификати:- Сертификат на Международния институт на вътрешните одитори – CIA (Certified Internal Auditor) или CGAP (Certified Government Auditing Professional);- Сертифициран вътрешен одитор в публичния сектор (СВОПС) – сертификат на Министерство на финансите;-Сертификат на Асоциацията на сертифицираните инспектори на измами - CFE (Certified Fraud Examiner);2.4. К.Е.: Юрист – 1 брой Висше образование, минимална образователно-квалификационна степен „Магистър” по право или еквивалентна образователна степен, придобита в чужбина.Придобита юридическа правоспособност; Минимум 2 години практически опит по прилагането на законодателството в областта на обществените поръчки, по проекти, финансирани със средства от ЕС.Продължава в Раздел VI.3
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги
ІІІ.3.1) За изпълнението на услугата се изисква определена професия

НЕ

ІІІ.3.2) Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала си, отговарен за изпълнението на услугата

ДА



РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Икономически най-изгодна оферта при:
Посочените по-долу показатели:
Показател: Предлагана цена ; тежест: 60
Показател: Предложен от участника срок в дни за предоставяне на междинни одитни доклади; тежест: 20
Показател: Предложен от участника срок в дни за предоставяне на окончателни одитни доклади; тежест: 20

IV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишни публикации свързани със същата поръчка

ДА

Предварително обявление за ОП

Номер на обявлението в РОП/ДВ 517827 от 11.01.2013 г. 
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
13.05.2013 г.  Час: 16:00
Платими документи

ДА

Цена: 6 BGN
Условия и начин на плащане

Документацията за участие с подробни данни и изисквания необходими за подготовката на предложенията се получава всеки работен ден на ул."Париж" №3 ст.№1, след издаване на фактура на ул. "Париж" 3 ет. 4, ст. 405 и заплащането й в касата на ул."Париж" № 3. ет. 2 ст. 201. Касата е с приемно време от понеделник до четвъртък от 10.00 ч. до 12.00 ч. и 14.00 ч. до 16.00 ч., а петък и последния ден от месеца от 10.00 ч. до 12.00. ч. От датата на публикуване в електрония ргистър на АОП ще бъде предоставен пълен достъп до документацията за участие в процедурата в профила на купувача на адрес www.sofia.bg

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
20.05.2013 г.  Час: 16:00
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

180

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 21.05.2013 г.  Час: 14:00
Място

ул. "Париж" 3

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

Могат да присъстват участниците в процедурата, или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масова информация и на юридически лица с нестопанска цел. Датата, часа и мястото на отваряне и оповестяване на ценовите оферти, ще бъде обявена на интернет страницата на СО-www.sofia.bg, два дни преди тяхното отваряне.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова представлява периодично възлагане на поръчка

НЕ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

Схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG161PO001/1.5-02/2011/001 „Операция 1.5 „Системи за устойчив градски транспорт” между Столична община и МРРБ"

VI.3) Допълнителна информация

Продължава от раздел ІІІ.2.3) 2.5.Експерт/и в области на експертни познания, различни от счетоводството или одита в съответствие с международните стандарти за одит. С цел гарантиране качеството на одита, както и да бъдат спазени специфичните указания за одит на Европейската Комисия, одиторът трябва да извърши проверки на място (на изпълнителите по сключените договори по Проекта за строителство, доставки, услуги). Поради тази причина в одиторския екип могат да бъдат включени и експерт/и в области на експертни познания, различни от счетоводството или одита, когато тази работа се използва, за да подпомогне одитора при получаването на достатъчни и уместни одитни доказателства (по смисъла на Международен одиторски стандарт 620 „Ползване работата на експерт”), Броят на експертите, областта на тяхната експертиза, обхвата на тяхната работа, както и времето за ангажираност в хода на проверките е по преценка на Ръководителя на одитния екип.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

1.На обжалване подлежи всяко решение на Възложителите в процедура за възлагане на обществена поръчка. 2. Решенията на Възложителите се обжалват пред Комисията за защита на конкуренцията относно тяхната законосъобразност, включително за наличие на дискриминационни икономически, финансови, технически или квалификационни зисквания в обявлението, документацията или във всеки друг документ, свързан с процедурата. 3. На обжалване подлежат и действия или бездействия на възложителя, с които се възпрепятства достъпа или участието на лица в процедурата. Не подлежат на самостоятелно обжалване действията на възложителя по издаване на решенията по чл.120, ал. 1 от ЗОП. 4. Жалба може да се подава в 10-дневен срок от: 1). изтичане на срока по чл. 27а, ал. 3 от ЗОП - срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за промяна; 2). получаване на решението за избор на изпълнител или за прекратяване на процедурата; 3). публикуване на обявлението за доброволна прозрачност в Регистъра на обществените поръчки или в "Официален вестник" на Европейския съюз. 5.Срокът за обжалване на решението по т. 4, 1) тече от получаването на документацията, ако са изпълнени едновременно следните условия: 1). жалбата е срещу изисквания, които не са посочени в обявлението; 2). документацията не е публикувана едновременно с обявлението; 3). документацията е получена след срока по чл. 27а, ал. 3 от ЗОП. 6. Жалбата по т. 3. се подава в 10-дневен срок от уведомяване за съответното действие, а ако лицето не е уведомено – от датата, на която е изтекъл срокът за извършване на съответното действие. 7. Жалба може да се подава от - всяко заинтересовано лице - в случаите по т.4, 1), т.4, 3), т.5 и т.6. - всеки заинтересован участник - в случаите по т. 4, 2) и т.6. 8. В срока по т. 4,1) жалба срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за промяна могат да подават и професионални сдружения и организации в съответния бранш за защита на интересите на своите членове. 9. В случаите по т. 4.,1) и т. 4.,3), когато датите на публикуване на обявленията в Регистъра на обществените поръчки и в „Официален вестник" на Европейския съюз са различни, срокът за обжалване тече от по-късната дата.. 10. Жалбата се подава едновременно до Комисията за защита на конкуренцията и до Възложителя.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

26.04.2013 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ