Версия за печат

00109-2013-0005

BG-Благоевград: Изграждане

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Строителство

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Община Благоевград, Пл. "Геолги Измирлиев" № 1, За: Стоян Христов, инж. Цветан Попниколов, Република България 2700, Благоевград, Тел.: 073 867788; 073 867781, E-mail: sthristov@blgmun.com, Факс: 073 884451

Място/места за контакт: Община Благоевград, пл. "Георги Измирлиев" № 1, Стая № 117 и Стая № 319

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.blgmun.com.

Адрес на профила на купувача: www.blgmun.com.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

„Ремонт и благоустрояване на улици от уличната мрежа на община Благоевград както следва: “Ремонтна ул. “Иван Михайлов", ремонт на ул. ”Освобождение", ремонт на ул. “Велико Търново", ремонт на ул.”Асен Йотов", благоустрояване на ул. “Цар Иван Асен” и “Изграждане на кръгово кръстовище на бул.”Пейо Яворов” и пътя за с. Изгрев-гр. Благоевград”

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Строителство
Изграждане 
Място на изпълнение: гр. Благоевград
Код NUTS: BG413
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

С поръчката се възлага „Ремонт на ул. “Иван Михайлов" в участъка от входа на гр. Благоевград до ул. “Цар Симеон”; Ремонт на ул. ”Освобождение” в участъка от ул. “Райко Жинзифов" до ул. “Кресна” в кв. “Струмско”; Ремонт на ул. “Велико Търново” в участъка от ул. “Марулевска” до ул. “Асен Йотов”; Ремонт на ул.”Асен Йотов” в участъка от ул. “Прилеп” до ул. ”Велико Търново”; Благоустрояване на ул. “Цар Иван Асен”/съгласно одобрен работен инвестиционен проект/ и “Изграждане на кръгово кръстовище на бул.”Пейо Яворов” и пътя за с. Изгрев-грБлагоевград”/съгласно одобрен работен инвестиционен проект/.

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45233252

Описание:

Строителни работи по полагане на пътна настилка на улици

ІІ.1.7) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ

ІІ.1.8) Обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

„Ремонт и благоустрояване на улици от уличната мрежа на община Благоевград както следва: “Ремонтна ул. “Иван Михайлов, ремонт на ул. ”Освобождение, ремонт на ул. “Велико Търново, ремонт на ул.”Асен Йотов, благоустрояване на ул. “Цар Иван Асен” и “Изграждане на кръгово кръстовище на бул.”Пейо Яворов” и пътя за с. Изгрев-гр. Благоевград” съгласнопосочените в документацията подробни количествени сметки.

ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Продължителност в месеци

5


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

І. Участниците представят гаранция за участие в процедурата в размер на 4 000лв. (четири хиляди лева). ІІ. участникът, определен за изпълнител на поръчката, внася гаранция за изпълнение в размер на 3 % /три процента/ от стойността на договора без ДДС. Гаранцията за участие в процедурата и гаранцията за изпълнение на договора се представят по избор на участника като парична сума или като банкова гаранция. Когато кандидатът, участникът или избраният изпълнител е обединение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията. Когато участникът представя банкова гаранция за участие тя трябва да покрива периода на валидност на офертата, а банковата гаранция за изпълнение следва да е със срок на валидност най – малко 120 дни след изтичане на срока за изпълнение на договора. Банковата гаранция се издава в полза на Възложителя. Когато участникът представя гаранция под формата на парична сума тя следва да бъде внесена по сметка на Община Благоевград: Банка АД - BIC SOMBBGSF; IBAN BG71 SOMB 9130 3313 7253 01 Банковите разходи по откриването на гаранциите са за сметка на участника. Участникът трябва да предвиди и заплати своите такси по откриване и обслужване на гаранцията така, че размерът на получената от Възложителя гаранция да не е по-малък от определения в настоящата процедура. Когато участникът представя банкова гаранция, то условията по нея трябва да съответстват на тези по приложения в документацията образец или да са по-благоприятни за Възложителя. Ако условията на представената от участника гаранция се различават от тези на представения образец и са по-неблагоприятни за Възложителя, то Възложителят може да откаже да приеме гаранцията и/или да поиска нейната корекция. Участникът е длъжен да се съобрази с искането на Възложителят, в противен случай се счита, че не е представена изискуемата банкова гаранция. Гаранциите за участие в процедурата се задържат или усвояват, респективно освобождават от възложителя при спазване условията и реда на чл. 61 и чл. 62 от ЗОП. Условията и сроковете за задържане или освобождаване на гаранцията за изпълнение се уреждат в договора за възлагане на обществената поръчка. Възложителят не дължи лихва върху сумата, представена като гаранция, за периода, през който средствата са престояли у него законосъобразно.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

Съобразно изготвената от Община Благоевград Инвестиционна програмаи разходната част на Бюджет-2013 г., максималният разполагаем финансов ресурс на Възложителя за строителството, предмет на настоящата обществена поръчка е 500 583.00 (петстотин хиляди петстотин осемдесет и три) лв. без ДДС или 600 700 /шестстотин хиляди и седемстотин/ лв. с ДДС

ІІІ.1.3) Изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица

Възложителят няма изисквания за придобиване на правна форма от Изпълнителя. В случай, че участникът е обединение, което не е юридическо лице, критериите за подбор се прилагат към обединението участник, а не към всяко от лицата, включени в него, с изключение на съответна регистрация, представяне на сертификат, съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението. В случай, че участникът е обединение, което не е регистрирано като самостоятелно юридическо лице, тогава участниците в Обединението сключват споразумение. Споразумението за създаване на обединение за участие в настоящата обществена поръчка, следва да бъде представено в оригинал или в нотариално заверено копие, като в текста му задължително да се съдържа посочване на Възложителя и процедурата, за която се обединяват партньорите в него. В случай, че обединението не е създадено специално за участие в настоящата обществена поръчка, следва да бъде представен и анекс към първоначално сключения договор/споразумение. Анексът следва да бъде представен в оригинал или в нотариално заверено копие. Споразумението /анексът/ трябва да съдържа клаузи, които гарантират, че: 1.2.1. всички членове на обединението са отговорни солидарно - заедно и поотделно, за изпълнението на договора; 1.2.2. е определен водещ член на обединението, който е упълномощен да задължава, да получава указания за и от името на всеки член на обединението; 1.2.3. всички членове на обединението са задължени да останат в него за целия период на изпълнение на договора; 1.2.4. разпределение на дейностите, предмет на възлаганата обществена поръчка, между участниците в обединението и ресурсите, с които ще участва всеки един от участниците в обединението/консорциума; 1.2.5. участниците в обединението трябва задължително да определят едно лице, което да представлява обединението за целите на поръчката. Не се допускат промени в състава на обединението след подаването на офертата. Когато не е приложено споразумение за създаването на обединение или в приложеното споразумение липсват клаузи, гарантиращи изпълнението на горепосочените условия, или състава на обединението се е променил след подаването на офертата и участникът не отстрани тези пропуски при спазване на условията, разписани в чл. 68, ал.8 и ал.9 от ЗОП – участникът може да бъде отстранен от участие в процедурата за възлагане на настоящата обществена поръчка.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: Не може да участва във възлагането на обществената поръчка лице, съответно Възложителят ще отстрани от участие в процедурата всеки участник, при който е налице някое от следните обстоятелства: 1. Който е осъден с влязла в сила присъда за: престъпление против финансовата, данъчната или осигурителната система (включително изпиране на пари) по чл. 253-260 от НК; подкуп по чл. 301-307 от НК; участие в организирана престъпна група по чл. 321 и 321а от НК; престъпление против собствеността по чл. 194 - 217 от НК; престъпление против стопанството по чл. 219 - 252 от НК, освен ако е реабилитиран; 2. Който е обявен в несъстоятелност; 3. Който е в производство по ликвидация или се намира в подобна процедура съгласно националните му закони и подзаконови актове; 4. Който е в открито производство по несъстоятелност, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от ТЗ, а в случай че кандидатът или участникът е чуждестранно лице - се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове, включително когато неговата дейност е под разпореждане на съда, или кандидатът или участникът е преустановил дейността си; 5. Който е виновен за неизпълнение на задължения по договор за обществена поръчка, доказано от възложителя с влязло в сила съдебно решение; 6. има задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК към държавата и към община, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, освен ако е допуснато разсрочване или отсрочване на задълженията, или има задължения за данъци или вноски за социалното осигуряване съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен; 7. Който има наложено административно наказание за наемане на работа на незаконно пребиваващи чужденци през последните до 5 години; 8. Който е осъден с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 313 от НК във връзка с провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки; 9. При които лицата, посочени в чл. 47, ал. 4 от ЗОП, са свързани лица с Възложителя или със служители на ръководна длъжност в неговата организация; 10. Които са сключили договор с лице по чл. 21 или чл. 22 от Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси;11. Който е представил оферта, която е непълна или не отговаря на предварително обявените условия и изисквания на Възложителя, обективирани в обявлението за обществена поръчка и документацията за участие; 12. Който е представил оферта, която не отговаря на изискванията на чл. 57, ал.2 от ЗОП; 13. Който е представил гаранция за участие в процедурата под формата на банкова гаранция, която е със срок на валидност по-кратък от срока на валидност на офертите. Участниците представят: Списък на документите, съдържащи се в офертата, подписан от представляващия участника (в оригинал); Оферта за участие; Заверено копие от следните съставни части на годишните финансови отчети за последните 3 (три) финансови години /2010, 2011 и 2012/- заверено копие на балансите за последните3финансови/2010,2011и2012/г.;заверено копие на отчетите за приходите и разходите за последните 3 финансови години;Информация за общия оборот и оборота от строителството (СМР), сходно с предмета на поръчката, реализиран общо за последните три отчетени финансови години;Списък на основните договори за строителство, изпълнени в рамките на последните 5 години, предхождащи крайния срок за подаване на оферти или в зависимост от датата, на която участникът е започнал дейността си;Декларация за липса на обстоятелства по чл. 47, ал. 1,т.2 и т.3 и ал.2,т.1,т. 2-а, пр.1, т.3 и т.4 и ал.5,т.2 от ЗОП;Декларация за липса на обстоятелства по чл.47, ал.1,т.1 б.„а“- „д“ без б "е"ал.2, т.5 и ал.5,т.1 от ЗОП;Декларация за използване/неизползване на подизпълнител по чл.56, ал.1,т.8 от ЗОП; Документ за внесена гаранция за участие;Техническа оферта;Декларация за техническо оборудване;Декларация по чл. 56, ал. 1, т. 11 от ЗОП; Други документи, изискуеми съгласно документацията за участие и/или обявлението.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Информация за общия оборот и оборота от строителство (СМР), сходно с предмета на поръчката, реализиран общо за последните три отчетени финансови години /2010, 2011, 2012 г./, в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си. При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискванията за икономическо и финансов състояние се прилагат към обединението участник като цяло, а не към всяко от лицата, включени в него.При посочване на участие с ползване на подизпълнители, изискването за икономическо и финансово състояние се отнася за подизпълнителите, съобразно вида и дела на тяхното участие. Когато по обективни причини участникът не може да представи исканите от възложителя документи той може да докаже икономическото и финансовото си състояние с всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ. 2.Заверено копие от следните съставни части на годишните финансови отчети за последните 3 (три) финансови години /2010, 2011 и 2012/, в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си, когато публикуването им се изисква от законодателството на държавата, в която участникът е установен, а именно: заверено копие на балансите за последните 3 (три) финансови /2010, 2011 и 2012/ години; заверено копие на отчетите за приходите и разходите за последните 3 (три) финансови /2010, 2011 и 2012/ години. Изискваните документи се прилагат в зависисимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал да развива дейността си. Когато участникът е обединение, съставните части на годишните финансови отчети за последните 3 (три) финансови години се представят само от участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор. В случай, че е представен ЕИК и документите са видими чрез сайта на Търговския регистър при Агенцията по вписванията, се допуска позоваване на тези обстоятелства вместо представянето им с офертата. В случай, че участникът не разполага с изготвен годишен финансов отчет за календарната 2012 г., изцяло съобразен със посочените срокове за изготвяне и публикуване в Закона за счетоводството, то той може да приложи различни финансови извлечения и други сходни документи, доказващи реализиран оборот за календарната 2012 г.
Минимални изисквания: 1. Участникът да е реализирал общ оборот и оборот от строителство, сходно с предмета на обществената поръчка, общо за последните 3 /три/ финансово приключили години /считано към датата на откриване на процедурата/ в размер на не по-малко от 1 500 000 лв. ( един милион и петстотин хиляди лева) без ДДС; Под „оборот от строителство, сходно с предмета на обществената поръчка” следва да се разбира оборот от договори за изграждан, реконструкция, ремонт или благоустрояване на съоръжение от улична или пътна мрежа.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1.Списък на основните договори с предмет, сходен на предмета на поръчката, изпълнени от участника през последните 5 (пет) години, считано от изтичане крайния срок за подаване на оферти – попълва се Образец № 4; Най-малко два отдоговорите посочени в списъка трябва да бъдат придружени от препоръки за добро изпълнение, издадени от предишни възложители. Всяка препоръка следва да съдържа информация за възложителя, предмета на договора, неговата стойност, дата на сключване и изпълнение, както и информация дали участникът е реализирал добросъвестно договорните си задължения 2.Декларация (Образец №16), за техническото оборудване (механизация), което участникът ще осигури за изпълнение на обществената поръчка. Оборудването за изпълнение на дейностите може да бъде собствено или ползвано на друго правно основание, съответно доказано с документ за собственост или договор за наем/лизинг и др. за периода на поръчката. 3.Списък на предложените работници за изпълнение на поръчката (по образец 17). 4.Заверено копие с подис и печат на участника от валидно удостоверение за регистрация в Камарата на строителите за вписване в Централния професионален регистър на строителя за строежи минимум ІІ-ра група, ІІІ-та категория. В случай, че участникът е чуждестранно лице – представя се еквивалентен документ, допускащ съгласно законодателството на държавата, в която участникът е установен и осъществява дейността си извършване на строителните работи обект на настоящата обществена поръчка, в нотариално заверено копие, придружен с превод на български език. 5.Доказва се с документ за собственост или с копие от валиден договор за доставка. 6.Заверено капие на Застрахователна полица за професионална отговорност по чл. 171 от ЗУТ. 7.Доказва се с представяне на заверено от участника Копие от валиден договор с лицензирана лаборатория
Минимални изисквания: 1. Участникът следва през последните 5 (пет) години, считано до изтичане крайния срок за подаване на оферти, да е изпълнил успешно минимум 2 (два) договора, сходни с предмета на поръчката. За „договор с предмет, сходен на предмета на поръчката”, възложителят ще приема договори с предмет: изграждане, реконструкция, ремонт или благоустрояване на съоръжение от улична или пътна мрежа. 2. Участникът да разполага със собствено или наето оборудване минимум, както следва: 1. Бордова товарна кола до 3 тона-1бр. 2. Автосамосвали-2бр. 3. Водоноска до 3 куб.м.-1бр. 4. Бетоновоз-1бр. 5. Багер над 0,5 куб.м.-1бр. 6. Автогрейдер-1бр. 7. Челен товарач до 1 куб.м.-1бр. 8. Пътна фреза до 0,5 м.-1бр. 9. Фугорезачка -1бр. 10. Компресор подвижен -1бр. 11. Автогудронатор за битумна емулсия-1бр. 12. Ръчна пръскачка за битумна емулсия -1бр. 13. Асфалтополагаща машина-1бр. 14. Самоходен стоманобандажен вибрационен валяк от 6 до 10 тона-1бр 15. Самоходен пневматичен валяк 10- 15 тона-1бр. 16. Механична четка-1бр. 17. Автокран-1бр. 3. Участникът следва да притежава собствена или наета работна ръка. 1.Квалифицирани работници за пътни работи-12 бр.; 2.Охрана на обекта-2бр.; 3.Геодезист на обекта с минимум 5 г. стаж по специалността-1бр.; 4.Строителен техник с минимум 6 г. стаж по специалността -1бр; 5.Строителен инженер по пътно строителство с минимум 3 г. стаж по специалността -1бр.; 6. Общи работници-2бр.; 7. ВиК работници-2бр. 8. Специалист по контрол на качеството-1бр. 9. Специалист по охрана и безопасност на труда-1бр 4. Участникът следва да притежава валидна регистрация в Централния професионален регистър на строителя с предмет строителство минимум за строежи ІІ-ра група - ІІІ- та категория. 5. Да притежава собствена асфалтова база или да има валиден договор за доставка на асфалтобетон /асфалтова смес/. 6.Да притежава валидно сключена застраховка за провесионална отговорност в на участниците в строителството. 7.Участникът следва да има сключен договор с Лицензирана лаборатория за изпитване на влаганите материали в строителството.
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги


РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Икономически най-изгодна оферта при:
Посочените по-долу показатели:
Показател: Размер на предложената цена ; тежест: 45
Показател: Срок за изпълнение на поръчката; тежест: 25
Показател: Срок на отсрочено плащане; тежест: 20
Показател: Гаранционен срок; тежест: 10

IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
30.04.2013 г.  Час: 17:00
Платими документи

НЕ

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
08.05.2013 г.  Час: 17:00
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

180

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 09.05.2013 г.  Час: 10:30
Място

Община Благоевград

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

Действията на комисията по отварянето на офертите са публични. На тях могат да присъстват участниците или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и юридически лица с нестопанска цел. Присъстващите предствители се допускат след представяне на документ, удостоверяващ представителната им власт. Упълномощен представител на участник се допуска след представяне на специално издадено за целта нотариално заверено пълномощно. Присъстващите представители на участниците вписват имената си и се подписват в регистър, удостоверяващ тяхното присъствие.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

НЕ

VI.3) Допълнителна информация

Заинтересуваните лица могат да получат документацията за участие на адрес: гр. Благоевград, пл. “Георги Измирлиев” №1, всеки работен ден между 8:30 ч. и 12:30 ч. и от 13:30 ч. до 17:30ч., в стая 117 в сградата на Общинска администрация-Благоевград, както и на електронен адрес www.blgmun.com- профил на купувача, най-късно до часа и датата, посочени в Обявлението за обществената поръчка. При поискване от заинтересовано лице, Възложителят ще изпрати документацията за сметка на лицето, отправило искането. Пълен достъп до документацията за участие е осигурен на интернет страницата на Възложителя – www.blgmun.com.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно чл. 120, ал. 5, т. 1 и ал. 6 от ЗОП.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

10.04.2013 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ