Версия за печат

00954-2013-0003

BG-Златарица: Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Строителство

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Община Златарица, ул. "Стефан Попстоянов" № 22, За: Албена Конакчиева - Директор Дирекция "Специализирана администрация", Р България 5090, Златарица, Тел.: 0615 35420, E-mail: ob_zlatarica@mail.bg, Факс: 0615 35478

Място/места за контакт: Община Златарица

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.zlataritsa.net.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

Избор на изпълнител на предвидените СМР по договор за финансиране № 04/322/00771 от 27.11.2012 година във връзка с изпълнение на проект „Реконструкция и ремонт на улици с. Родина, с. Горско Ново село, с. Сливовица, с. Росно, с. Калайджии, община Златарица” по мярка 322 “Обновяване и развитие на населените места” от Програмата за развитие на селските райони 2007 – 2013 г.

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Строителство
Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите 
Място на изпълнение: с. Родина, с. Горско Ново село, с. Сливовица, с. Росно, с. Калайджии, община Златарица, област Велико Търново
Код NUTS: BG321
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

Избор на изпълнител на предвидените СМР по договор за финансиране № 04/322/00771 от 27.11.2012 година във връзка с изпълнение на проект „Реконструкция и ремонт на улици с. Родина, с. Горско Ново село, с. Сливовица, с. Росно, с. Калайджии, община Златарица” по мярка 322 “Обновяване и развитие на населените места” от Програмата за развитие на селските райони 2007 – 2013 г. Подробно описание се съдържа в техническите спецификации и инвестиционния проект от документацията.

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45000000

Описание:

Строителни и монтажни работи

ІІ.1.7) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ

ІІ.1.8) Обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Съгласно количествена сметка, приложена към документацията за участие.

Прогнозна стойност без ДДС
1295460 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Продължителност в дни

365


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Участниците представят оригинален документ за внесена гаранция за участие. Общият размер на гаранцията за участие е 12 500.00 /дванадесет хиляди и петстотини / лева без ДДС. Гаранцията за изпълнение е в размер на 3/три/ % от стойността на договора, която се задържа до 20 работни дни след издаване на Удостоверение за ползване. Всички разходи по гаранцията за участие в откритата процедура и тези по гаранцията за изпълнението на поръчката са за сметка на участника, а разходите по евентуалното им усвояване - за сметка на Възложителя. Гаранциите за участие и за изпълнение се представят съгласно чл. 60, ал.1 от ЗОП в една от следните форми: а/ парична сума, внесена по банкова сметка: IBAN: BG68 CECB 9790 3359 4730 00, BIC - CECBBGSF, при банка ЦКБ – АД, клон гр. Велико Търново, офис гр. Златарица. б/ банкова гаранция. Банковата гаранция за участие е със срок на валидност не по-малък от 90 дни от датата на подаване на предложение от участника. Гаранцията за участие се освобождава или задържа от възложителя при условията и сроковете посочени в чл. 61 и чл. 62 от ЗОП. Гаранцията за изпълнение се представя преди подписване на договора в предвидените форми на чл. 60, ал.1 от ЗОП и се задържа до 20 работни дни след издаване на удостоверение за ползване. Участникът/определеният изпълнител избира сам формата на гаранцията за участие, съответно за изпълнение.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

Финансирането е по проект „Реконструкция и ремонт на улици с. Родина, с. Горско Ново село, с. Сливовица, с. Росно, с. Калайджии, община Златарица“ финансиран чрез договор № 04/322/00771 от 27.11.2012 г. за отпускане на финансова помощ на Община Златарица по Мярка 322 „Обновяване и развитие на населените места“ по Програмата за развитие на селските райони 2007 – 2013 г. ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ има право да прекрати договора едностранно и без предизвестие, поради невъзможност за осигуряване на финансиране на изпълнението на същия, в случай че ДФ „Земеделие” прекрати договора за финансиране при настъпване на следните обстоятелства: 1. При получаване на частичен отказ от ЕК по предложението за изменение на ПРСР, с която се одобрява прехвърлянето само на част предложените публични средства към бюджета на мярка 322, както и при невъзможност да се осигури изцяло или частично финансирането на договор № 04/322/00771/27.11.2012г. за отпускане на финансова помощ на Община Златарица при условията на т.5 от Решение №955 от 16.11.2012г. на Министерски съвет. или 2. При получаване на пълен отказ от страна на ЕК по предложението за изменение на ПРСР и при невъзможност да се осигури изцяло финансирането на договор № 04/322/00771/27.11.2012г. за отпускане на финансова помощ на Община Златарица при условията на т.5 от Решение №955 от 16.11.2012г. на Министерски съвет. Плащане - аванс в размер на 10 /десет/ % от стойността на договора, в срок до 10/десет/ работни след откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа и издаване на оригинална фактура за съответното плащане, и 90 /деветдесет/% от извършените СМР в срок до 150 /сто и петдесет/дни след исъставяне на Констативен акт обр. 15 за установяване годността за приемане на строежа и издаване на оригинална фактура.

ІІІ.1.3) Изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица

Когато участникът е неперсонифицирано обединение на физически и/или юридически лица, при сключване на договор със същото, то трябва да представи документ за регистрация на юридическо лице или да посочи единния идентификационен код на създаденото юридическо лице. В този случай новосъздаденото дружество е обвързано от офертата, подадена от обединението и от договореностите постигнати с него.

ІІІ.1.4) Други особени условия

Участник в откртата процедура може да бъде физическо лице или юридическо лице. Участници в процедурата могат да бъдат лица, за които не са налице условията по чл. 47, ал.1, ал. 2 и ал. 5 от Закона за обществените поръчки, както и други подробно посочени по вид и съдържание в Указанията за попълване на офертата.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: І. Плик № 1 „Документи за подбор”: 1. Списък на всички документи, съдържащи се в офертата, подписан от участника. 2. Оферта за участие в открита процедура по ЗОП – Образец №1. 3. Административни сведения – попълва се Образец № 2. 4. Копие от документ за регистрация или единен идентификационен код съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър, когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец. При участие на чуждестранно лице- копие на документ, удостоверяващ актуалния юридически статус на участника и правомощията на лицата, представляващи участника в настоящата процедура, съобразно националното му законодателство; копие от документ за самоличност, когато участникът е физическо лице; за обединение- заверено копие от договор за създаване на обединението, документ, подписан от лицата в обединението, в който задължително се посочва представляващият. 5. Нотариално заверено пълномощно на лицето, подписващо офертата . 6. Документ за регистрация по ЗДДС. 7.Документ за внесена гаранция за участие. 8. Декларация - Образец № 5 относно липсата на обстоятелства по чл.47 ал.1, т.1/ от „а” до „д”/; чл. 47, ал.2, т.5 и чл. 47, ал.5, т.1 от Закона за обществените поръчки. 9. Декларация - Образец № 6 относно липсата на обстоятелства по чл.47 ал.1, т.2 и т.3; чл. 47, ал.2, т.1, т.3 и т. 4 и чл. 47, ал.5, т.2 от Закона за обществените поръчки. 10. . Декларация/ии за отсъствие на обстоятелствата по чл. 93, ал. 1, б. „е”, чл. 94, б. „б” и чл. 96, б. „а”от Регламент (ЕО, Евратом) № 1605/2002 на Съвета от 25 юни 2002 г. относно Финансовия регламент, приложим към общия бюджет на Европейските общности - Образец №7. 11. Информация по чл. 56, ал. 1, т. 8 от ЗОП - Образец №8. 12.Декларация от всеки подизпълнител - Образец №9. 13. Декларация по чл. 56, ал.1, т.11 от ЗОП – Образиц № 10 14. Доказателства за икономически и финансови възможности – съгласно раздел ІІІ.2.2 от „Обявление за поръчка” 15. Доказателства за технически възможности – съгласно раздел ІІІ.2.3 от „Обявление за поръчка” 16. Декларация за приемане на условията в проекта на договор – Образец № 17. 17. Документ за закупена документация за участие– заверено копие. ІІ. Плик № 2 с надпис „Предложение за изпълнение на поръчката” - Техническо предложение – Образец № 3. ІІІ. Плик №3 с надпис „Предлагана цена” - Финансово предложение, съгласно Образец № 4 и попълнена количествено – стойностна сметка – Образец №4А.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: Съгласно чл.50 от ЗОП: 1. удостоверения от банки, доказващи наличие на финансови ресурси по т. 1 от минималните изисквания, от които е видно, че финансовите ресурси, кредитната линия или еквивалентния финансов инструмент са предвидени изцяло и само за финансиране на предмета на обществената поръчка. 2. заверено копие от следните съставни части на годишните финансови отчети за последните 3 (три) заверени финансови години /2009, 2010 и 2011/, когато публикуването им се изисква от законодателството на държавата, в която участникът е установен: заверено копие на балансите за последните 3 (три) заверени финансови /2009, 2010 и 2011/ години; заверено копие на отчетите за приходите и разходите за последните 3 (три) заверени финансови /2009, 2010 и 2011/ години и заверено копие на одитните доклади от експерт счетоводителя за последните 3 (три) заверени финансови /2009, 2010 и 2011/ години (представят се заверени финансови отчети за последните три години); 3. информация за общия оборот и за оборота от строителство, сходно с предмета на поръчката (договори за строителство на пътища, вкл. пътни съоръжения) за последните 3 (три) години /2009, 2010 и 2011/, в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си – Образец №11; Когато участникът предвижда участие на подизпълнители, документите по т. 2 и т. 3 се представят за всеки от тях, а изискванията към тях се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие.
Минимални изисквания: 1. достъп до собствени финансови ресурси, кредитна линия или еквивалентен финансов инструмент за финансиране на предмета на обществената поръчка. 2. оборот от строителство, сходно с предмета на обществената поръчка (договори за строителство на пътища, вкл. пътни съоръжения) сумарно за последните 3 (три) години /2009, 2010 и 2011/ не по-малко от 2 000 000 лв. без ДДС
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: Съгласно чл.51,ал.1 от ЗОП: 1. списък на основните договори за строителство, сходно с предмета на обществената поръчка (строителство на пътища, вкл. пътни съоръжения), изпълнени през последните 5 (пет) /2007, 2008, 2009, 2010 и 2011/ години, вкл. договорите по т. 1 от минималните изисквания – Образец № 12; 2. референции (препоръки) за добро изпълнение на най – важните строителни обекти, изброени в т. 1 и задължително за тези по т. 1 от минималните изисквания; 3. списък на строителните машини и техническото оборудване за изпълнение на обществената поръчка и на техническото оборудване за изпитване и изследване, с което ще се осигурява контрол на качеството на изпълнените строителни и монтажни работи – Образец № 13; • документи, удостоверяващи основанието за ползване от участника (собственост /може да бъде представена инвентарна книга/, наем, лизинг, предварителен договор, друго основание, конкретизирано от участника) на строителните машини и техническото оборудване за изпълнение на обществената поръчка и на техническото оборудване за изпитване и изследване, с което ще се осигурява контрол на качеството на изпълнените строителни и монтажни работи по т. 3; 4. списък на основните строителни продукти по т. 3 от минималните изискваниа, които ще бъдат доставени за изпълнение на обществената поръчка – Образец № 14; • документи, удостоверяващи възможността на участника за доставка на строителните продукти ; 5. документи, удостоверяващи качеството на строителните продукти по т. 3 от минималните изисквания, издадени в съответствие с Наредбата за съществените изисквания към строежите и оценяване съответствието на строителните продукти, приета с ПМС № 325 от 2006 г. ; 6. списък на инженерно-техническия персонал за осигуряване на техническото ръководство при изпълнение на строителството, вкл. за осигуряване на контрола на качеството на лицата по т. 4 от минималните изисквания – Образец № 15; • документи, удостоверяващи образованието, професионалната квалификация и опита на лицата - дипломи за завършено образование и придобита квалификация, трудови книжки, трудови или граждански договори, лицензи, референции от работодател и др. документи, доказващи посочените в трудово - биографичните справки данни; • трудово – биографична справка на лицата; • декларации по Закона за защита на личните данни; 7. справка за броя на работниците и служителите, които ще участват в изпълнението на обществената поръчка - Образец № 16; 8. участниците представят удостоверение за вписване в Централния професионален регистър към Камарата на строителите в България, където са вписани за втора група – строежи от транспортната инфраструктура, съгласно чл. 5, ал. 1, т. 2 от ПРВВЦПРС /Правилник за реда за вписване и водене на централния професионален регистър на стрителя/, минимум ІV категория – копие заверено от участника 9. необходими сертификати: а/ Сертификат на участника за внедрена система за управление на качеството ISO 9001 в областта на строителните дейности или еквивалентен такъв със същия обхват на сертификация - заверено копие от участника. б/ Сертификат на участника за внедрена система за управление на околната среда ISO 14001 в областта на строителните дейности или еквивалентен такъв със същия обхват на сертификация- заверено копие от участника. в/ Сертификат на участника за внедрена система на здравословни и безопасни условия на труд OHSAS 18001 в областта на строителните дейности или еквивалентен такъв със същия обхват на сертификация- заверено копие от участника. Когато участникът предвижда участие на подизпълнители, документите се представят за всеки от тях, а изискванията към тях се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие;
Минимални изисквания: 1. през последните 5 (пет) години /2007, 2008, 2009, 2010 и 2011/ да е изпълнил поне пет договора за строителство, сходни с предмета на поръчката (строителство на пътища, вкл. пътни съоръжения). 2. да има възможност да осигури оборудване за изпълнение на обществената поръчка, включително за изпитване и изследване, с което ще се осигурява контрол на качеството на изпълнените строителни и монтажни работи - строителни машини и техническо оборудване за изпълнение на обществената поръчка, чието минимално количество трябва да бъде както следва: • Земекопна техника - Багер-1 бр.; Булдозер-1 бр.; Грейдер-1 бр.; Челен товарач /фадрома/-1 бр.; • Машина за фрезоване на асфалт /пътна фреза/ – 2 бр. • Машина за рязане на асфалт /фугорез/-2 бр.; • Техника за доставка - доставка на асфалтови смеси – 3 бр.; доставка на фракции – 3 бр.; • Техника за полагане - Автогудронатор – 1 бр.; Асфалтополагаща машина, оборудвана с механични/автоматични устройства за полагане на асфалтовата смес – 1 бр.; • Техника за уплътняване - Валяк със стоманени бандажи – гладък –мин.8т.-1бр.; Валяк със стоманени бандажи – вибрационен – мин. 8т. -1 бр.; Валяк със стоманени бандажи – гладък – мин.1,6 т. -1 бр.; Валяк с пневматични гуми – 1 бр. • Асфалтосмесителни инсталация /собствена или с договор за доставка на необходимите количества; • Трошачно-сортировъчни инсталации (кариерни стопанства) – собствена или с договор за доставка на необходимите количества; • Акредитирана строителна лаборатория за извършване на задължителните лабораторни изпитвания на материали, изделия и на дейностите по окачествяване на изпълнените работи- собствена или с договор за услуга; 3. да има възможност за производство и/или доставка на строителни продукти в количества и с качество, необходими за изпълнение на инвестиционния проект в съответствие с техническите спецификации, определени с документацията, но не по-малко от: • Асфалтови смеси – с качество в съответствие с раздел 5 000 Асфалтови пластове на Техническата спецификация /ТС/ и в съответствие с Количествената сметка /КС/. • Минерални материали за подосновни и основни пластове – с качество в съответствие с раздел 3 500 и 4 000 на ТС и в съответствие с КС. 4. да разполага с инженерно-технически персонал за осигуряване на техническото ръководство при изпълнение на строителството, включително за осигуряване на контрола на качеството: 4.1. ръководен екип, който ще отговаря за изпълнението на обществената поръчка, включващ и специалист по контрола на качеството, със следните квалификация и професионален опит: • Ръководител на Строежа – да отговаря на условията по чл. 163а от ЗУТ и да има минимум 5 години опит в пътния сектор и строителство на пътни обекти; • Ключовите специалисти – да имат трудов стаж като строителни инженери/инженер-химици/машинни инженери/инженер геодезист или като строителни техници в област, приложима към предмета на поръчката (строителство на пътища, вкл. пътни съоръжения); • Координатор по безопасност и здраве (КБЗ) – да има минимум 1 година трудов стаж на тази позиция. 5. Сертификати, издадени от акредитирани институции или агенции за управление на качеството. В случай, че участникът е обединение, което не е юридическо лице, изискванията по-горе трябва да бъдат изпълнени от обединението или от участник в него.
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги


РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Икономически най-изгодна оферта при:
Посочените по-долу показатели:
Показател: Предлагана цена; тежест: 50
Показател: Срок за изпълнение на СМР ; тежест: 35
Показател: Размер на неустойка при лошо или частично изпълнение на СМР; тежест: 15

IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
16.04.2013 г.  Час: 16:00
Платими документи

ДА

Цена: 207 BGN
Условия и начин на плащане

Посочената цена документацията е без ДДС. Цена с ДДС - 248,40 лева. Документацията се получава в стая № 11 в сградата на Община Златарица, срещу документ за платена такса за участие в Информационния център на Община Златарица. Документацията може да се получи по пощата за сметка на участника и след представяне на документ за закупена документация.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
23.04.2013 г.  Час: 16:00
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

90

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 24.04.2013 г.  Час: 10:30
Място

Община Златарица, гр. Златарица, ул. Стефан Попстоянов №22, трети етаж, Заседателна зала

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

При извършване на действията на комисията по чл. 68, ал. 4 и 5 от ЗОП, както и при отваряне на ценовите оферти, могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

Проект „Реконструкция и ремонт на улици с. Родина, с. Горско Ново село, с. Сливовица, с. Росно, с. Калайджии, община Златарица” по мярка 322 “Обновяване и развитие на населените места” от Програмата за развитие на селските райони 2007 – 2013 г.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно чл. 120 и сл. от ЗОП, жалба може да подава всяко заинтересовано лице в 10-дневен срок от съответното решение на Възложителя. Жалбата се подава до Комисията за защита на конкуренцията с копие до Възложителя.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

21.03.2013 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ