Версия за печат

00087-2013-0033

BG-София: Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Строителство

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Столична община, ул. Московска №33, За: Таня Кирилова, България 1000, София, Тел.: 02 9377311, E-mail: t.kirilova@sofia.bg, Факс: 02 9377467

Място/места за контакт: Дирекция "Обществени поръчки и концесии", ул. "Париж" №3

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.sofia.bg.

Адрес на профила на купувача: www.sofia.bg.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие:

Столична община, ул. "Московска" № 33, 1 етаж, фронт офис, За: фронт офис, България 1000, София, Тел.: 02 9377203

Място/места за контакт: фронт офис

Интернет адрес/и:

Интернет адрес: www.sofia.bg.

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

„ИЗБОР НА ИЗПЪЛНИТЕЛ НА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ НА ОБЕКТ: „ИЗГРАЖДАНЕ НА СОЦИАЛНА ИНФРАСТРУКТУРА В ПОДКРЕПА ЗА ДЕИНСТИТУЦИОНАЛИЗАЦИЯ НА СОЦИАЛНИ ИНСТИТУЦИИ, ПРЕДЛАГАЩИ УСЛУГИ ЗА ДЕЦА В РИСК НА ТЕРИТОРИЯТА НА СТОЛИЧНА ОБЩИНА” по обособени позиции: Обособена позиция 1: Изграждане на Център за настаняване от семеен тип, ПИ №217, (източна половина) и Център за настаняване от семеен тип, ПИ №217, (западна половина), кв. 23, м. „Факултета”, район „Красна поляна”, гр. София Обособена позиция 2: Изграждане на Център за настаняване от семеен тип – двуетажна сграда в УПИ ХІV-444 и Център за настаняване от семеен тип - двуетажна сграда в УПИ ХV-445, кв. 95, бул. „Сливница”, район „Люлин”, гр. София Обособена позиция 3: Изграждане на Център за настаняване от семеен тип - сграда 1 и Център за настаняване от семеен тип - сграда 2, УПИ І-за ЖС, кв. 18б, м. „Суха река- запад”, район „Подуяне”, гр. София Обособена позиция 4: Изграждане на Център за настаняване от семеен тип в УПИ XXXI 42 и Център за настаняване от семеен тип в УПИ XXXII 43, кв. 221, м „Овча купел”, район „Овча купел”, гр. София Обособена позиция 5: Изграждане на Център за настаняване от семеен тип - двуетажна жилищна сграда в УПИ XVIII-„ОБНС” и Център за настаняване от семеен тип - двуетажна жилищна сграда в УПИ XX -„ОБНС”, кв. 34, м. „Бенковски”, район „Сердика”, гр. София Обособена позиция 6: Изграждане на Център за настаняване от семеен тип – двуетажна жилищна сграда в УПИ I – „ЗА ЖС”, кв. 47а, м. „Бул. Станке Димитров” и Център за настаняване от семеен тип – двуетажна жилищна сграда в УПИ II, кв. 130, м. „Надежда – I ЧАСТ”, район „Надежда”, гр. София Обособена позиция 7: Изграждане на Център за настаняване от семеен тип в УПИ IV – СГО, кв. 24, м. „Бул. Сливница”, район „Връбница” Обособена позиция 8: Преустройство и смяна на предназначение на част от съществуваща сграда в м. „кв. Горна баня”, кв.10, УПИ X, ул. „Христо Стефчов” № 2, район „Овча купел”, гр. София с цел създаване на 2 броя Защитени жилища Обособена позиция 9: Изграждане на „Защитено жилище” в УПИ Х-140, кв.85, м. „ж.к. Дружба 1 част”, район „Искър”, гр. София

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Строителство
Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите 
Място на изпълнение: Столична община
Код NUTS: BG411
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

Предмет на настоящата обществена поръчка е избор на изпълнител на Строително-монтажни работи на обект „Изграждане на социална инфраструктура в подкрепа за деинституционализация на социални институции, предлагащи услуги за деца в риск на територията на Столична община”, който включва изграждането на 13 Центъра за настаняване от семеен тип и 3 Защитени жилища.

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45000000, 45211000, 45454000

Описание:

Строителни и монтажни работи
Строителни и монтажни работи по общо изграждане на жилищни сгради
Строителни работи по преустройство

ІІ.1.8) Обособени позиции

ДА

Оферти трябва да бъдат подадени:
Само за една обособена позиция
ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Изграждане на 13 бр. Центъра за настаняване от семеен тип и 3 бр. Защитени жилища на територията на Столична община по обособени позиции, както следва: Обособена позиция 1: Изграждане на Център за настаняване от семеен тип, ПИ №217, (източна половина) с РЗП 466,11 кв.м. и Център за настаняване от семеен тип, ПИ №217, (западна половина) с РЗП 469,45 кв.м., разположени в кв. 23, м. „Факултета”, район „Красна поляна”, гр. София Обособена позиция 2: Изграждане на Център за настаняване от семеен тип – двуетажна сграда в УПИ ХІV-444 с РЗП 543,60 кв.м. и Център за настаняване от семеен тип - двуетажна сграда в УПИ ХV-445 с РЗП 539,98 кв.м.,разположени в кв. 95, бул. „Сливница”, район „Люлин”, гр. София Обособена позиция 3: Изграждане на Център за настаняване от семеен тип - сграда 1 с РЗП 461,49 кв.м. и Център за настаняване от семеен тип - сграда 2 с РЗП 461,49 кв.м., разположени в УПИ І-за ЖС, кв. 18б, м. „Суха река- запад”, район „Подуяне”, гр. София Обособена позиция 4: Изграждане на Център за настаняване от семеен тип в УПИ XXXI 42 с РЗП 525 кв.м. и Център за настаняване от семеен тип в УПИ XXXII 43 с РЗП 525 кв.м., разположени в кв. 221, м „Овча купел”, район „Овча купел”, гр. София Обособена позиция 5: Изграждане на Център за настаняване от семеен тип - двуетажна жилищна сграда в УПИ XVIII-„ОБНС” с РЗП 462,80 кв.м. и Център за настаняване от семеен тип - двуетажна жилищна сграда в УПИ XX -„ОБНС” С РЗП 462,80 кв.м, разположени в кв. 34, м. „Бенковски”, район „Сердика”, гр. София Обособена позиция 6: Изграждане на Център за настаняване от семеен тип – двуетажна жилищна сграда в УПИ I – „ЗА ЖС”, кв. 47а, м. „Бул. Станке Димитров” с РЗП 626,50 кв.м. и Център за настаняване от семеен тип – двуетажна жилищна сграда в УПИ II, кв. 130, м. „Надежда – I ЧАСТ” с РЗП 615,60 кв.м., разположени в район „Надежда”, гр. София Обособена позиция 7: Изграждане на Център за настаняване от семеен тип с РЗП 398,43 кв.м., разположен в УПИ IV – СГО, кв. 24, м. „Бул. Сливница”, район „Връбница” Обособена позиция 8: Преустройство и смяна на предназначение на част от съществуваща сграда в м. „кв. Горна баня”, кв.10, УПИ X, ул. „Христо Стефчов” № 2, район „Овча купел”, гр. София с цел създаване на 2 броя Защитени жилища - РЗП 887,09 кв.м. Обособена позиция 9: Изграждане на „Защитено жилище” - двуетажна сграда с сутерен с РЗП 478,80 кв.м., разположено в УПИ Х-140, кв.85, м. „ж.к. Дружба 1 част”, район „Искър”, гр. София

Прогнозна стойност без ДДС
6960123.31 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Завършване

30.11.2013 г. 


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Всяка оферта трябва да бъде представена заедно с гаранция за участие в размер на: Обособена позиция № 1: 8 565 (осем хиляди петстотин шестдесет и пет) лева; Обособена позиция № 2: 11 329 (единадесет хиляди триста двадесет и девет) лева; Обособена позиция № 3: 11 867 (единадесет хиляди осемстотин шестдесет и седем) лева; Обособена позиция № 4: 9 728 (девет хиляди седемстотин двадесет и осем) лева; Обособена позиция № 5: 8 646 (осем хиляди шестстотин четиридесет и шест) лева; Обособена позиция № 6: 10 376 (десет хиляди триста седемдесет и шест) лева; Обособена позиция № 7: 3 197 (три хиляди сто деветдесет и седем) лева; Обособена позиция № 8: 2 325 (две хиляди триста двадесет и пет) лева; Обособена позиция № 9: 3 564 (три хиляди петстотин шестдесет и четири) лева.Участникът избира сам формата на гаранцията за участие, съответно за изпълнение, както следва: а) Парична сума – внася се по следната сметка на Столична община, дирекция "Финанси": Банка: Общинска банка, клон Врабча, ул. ''Врабча'' № 6; IBAN: BG 72 SOMB 9130 33 33008301; BIC: SOMBBGSF; В нареждането за плащане задължително следва да бъде записано наименованието на поръчката. б) Банкова гаранция - неотменима банкова гаранция в полза на Столична община. Важно! Когато участникът избере гаранцията за участие да бъде банкова гаранция, в нея трябва изрично да е записано че:е безусловна и неотменима;е в полза на Възложителя;е със срок на валидност – не по-малко от 30 календарни дни след изтичане срока на валидност на офертата;е за настоящата обществена поръчка. Гаранцията за участие следва да бъде на български език или в превод, в случай, че е издадена от чуждестранна банка.Участникът, определен за изпълнител, представя гаранция за изпълнение в размер на 3 % от стойността на договора. Участникът сам избира формата на гаранцията за изпълнение - парична сума – внася се по сметката на Столична община посочена по-горе или банкова гаранция. Важно! Когато участникът избере гаранцията за изпълнение да бъде банкова гаранция, в нея трябва изрично да е записано че:е безусловна и неотменима;е в полза на Възложителя;е със срок на валидност – 30 календарни дни след издаване на удостоверение за въвеждане в експлоатация на обекта/обектите;има възможност за нейното усвояване на части. Банковите разходи по откриването на гаранциите са за сметка на изпълнителя. Разходите по евентуалното им усвояване са за сметка на възложителя. Изпълнителят трябва да предвиди и заплати своите такси по откриване и обслужване на гаранциите така, че размера на гаранцията да не бъде по-малък от определения в настоящата документация. Възложителят освобождава гаранциите без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при него. Възложителят има право да задържи гаранцията за участие, когато участникът в процедура за възлагане на обществена поръчка: а) оттегли офертата си след изтичането на срока за получаване на офертите; б) обжалва решението на възложителя за определяне на изпълнител - до решаване на спора; в) е определен за изпълнител, но не изпълни задължението си да сключи договор за обществената поръчка. В случаите по т. а) и в), когато участникът е представил банкова гаранция, възложителят има право да пристъпи към упражняване на правата по нея. Възложителят освобождава гаранциите за участие:- на отстранените участници в срок от 5 работни дни след изтичане на срока за обжалване на решението на възложителя за определяне на изпълнител; - класираните на първо и второ място участници – след сключване на договора, а на останалите класирани участници – в срок от 5 работни дни след изтичане на срока за обжалване на решението за прекратяване. Условията и сроковете за задържане или освобождаване на гаранцията за изпълнение се уреждат в договора

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

Стойностите по договора се плащат в лева по банков път. Начинът на плащане e: 1. Авансово плащане – 20 % /двадесет процента/ от цената по договора в срок до 30 (тридесет) дни след: - издаване на Протокол за откриване на строителната площадка на обекта/обектите от лицето, упражняващо строителен надзор на обекта. - представяне на оригинална фактура. 2. Междинни плащания – в размер на до 40 % (четиридесет процента) от цената по договора в срок до 30 (тридесет) дни след представяне на следните документи: - подписани от строителен надзор и инвеститорски контрол на обекта подробни количествени сметки, актове и протоколи по Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; - сертификати и декларации за съответствие на вложените материали, одобрени с протокол от строителния надзор; - протокол за извършените СМР; - оригинална фактура. Сертификатите и декларациите за съответствие на вложените материали, които не са в оригинал се заверяват с „Вярно с оригинала” от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ и се подписват и подпечатват от строителния надзор. Стойността на аванса и междинните плащания не може да надвишава 60 % от цената по договора. 3. Окончателно плащане – остатъка от цената в срок до 30 (тридесет) дни след: - съставен Протокол/Сертификат/ за приемане на действително извършените СМР, подписан от Изпълнител, строителен надзор и инвеститорски контрол на обекта, придружен от измервателни протоколи, доказващи количествата на действително извършените СМР - издадено Удостоверение за въвеждане в експлоатация на обекта/обектите. - представяне на оригинална фактура.

ІІІ.1.4) Други особени условия

Обстоятелства, наличието на които води до отстраняване на участниците: Наличие на обстоятелства по чл.47, ал.1,т.1, б.а) - д), т.2 и т.3, ал.2, т.1, т. 2а (без поръчки по чл.3, ал.2 от ЗОП), т.3 и т.5 и ал.5,т.1 и т.2 от ЗОП. Непредставяне на документи по чл. 56 от ЗОП. Участник се отстранява от процедурата и когато не отговаря на минималните изисквания и изисквания на Възложителя, посочени в обявлението и Документацията за участие.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: В процедурата за възлагане на обществената поръчка могат да участват като участници български или чуждестранни физически или юридически лица, включително и техни обединения. Участниците в процедурата трябва да представят: Заверено от участника копие на документа за регистрация или единен идентификационен код, съгласно чл.23 от Закона за търговския регистър, когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец, а когато е физическо лице – копие от документ за самоличност. Когато участникът в процедурата е чуждестранно физическо или юридическо лице документът се представя в официален превод. Когато не е представен ЕИК съгласно чл.23 от Закона за търговския регистър, участниците – юридически лица или еднолични търговци, прилагат към офертата и удостоверение за актуално състояние. Чуждестранните юридически лица прилагат еквивалентен документ на съдебен или административен орган от държавата, в която са установени. В случай че участникът – неперсонифицирано обединение е регистрирано в регистър БУЛСТАТ, в офертата се представя копие от удостоверението за регистрация;Когато определеният изпълнител е неперсонифицирно обединение на физическии/или юридически лица, договорът за обществена поръчка се сключва, след като изпълнителят представи пред възложителя заверено копие от регистрация по БУЛСТАТ на създаденото обединение. Участникът да е вписан в Централния професионален регистър на строителя съгласно Закона за камарата на строителите за изпълнение на строежи както следва: за ОП № 1, № 2, № 3, № 4, № 5, № 6, № 7 и № 9: I-ва (първа) гр., V-та (пета) кат., съгласно чл.5, ал.6, т.1.5.1. от ПРВВЦПРС, във връзка с чл.137, ал.1, т.5, буква „а” от ЗУТ; за ОП№ 8: I-ва (първа) гр., IV-та (четвърта) кат., съгласно чл.5, ал.6, т.1.4.1. от ПРВВЦПРС, във връзка с чл.137, ал.1, т.4, буква „б” от ЗУТ. Когато участникът е обединение, което не е юридическо лице, изискването се прилага за всички участници в обединението съобразно тяхното разпределение при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението. Изискването се прилага и за подизпълнителите, в съответствие с дейностите, които ще извършват. Участникът представя копие от валидно Удостоверение за вписване в Централния професионален регистър на строителя съгласно Закона за камарата на строителите за обекти както следва : за обособени позиции № 1, № 2, № 3, № 4, № 5, № 6, № 7 и № 9: I-ва (първа) група, V-та (пета) категория, съгласно чл.5, ал.6, т.1.5.1. от Правилника за реда за вписване и водене на централния професионален регистър на строителя (ПРВВЦПРС), във връзка с чл.137, ал.1, т.5, буква „а” от ЗУТ за обособена позиция № 8: I-ва (първа) група, IV-та (четвърта) категория, съгласно чл.5, ал.6, т.1.4.1. от Правилника за реда за вписване и водене на централния професионален регистър на строителя (ПРВВЦПРС), във връзка с чл.137, ал.1, т.4, буква „б” от ЗУТ За участници чуждестранни лица се представя еквивалентен документ за вписване в професионален регистър на държавата, в която са установени или декларация/удостоверение за наличието на такава регистрация от компетентните органи съгласно националния им закон.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Справка за приходите на строителните предприятия по видове строителство (приложение към ГФО на нефинансовите предприятия), когато публикуването се изисква от законодателството на държавата, в която участникът е установен или еквивалент, съгласно националните счетоводни стандарти в съответното законодателство по регистрация на участника и Справка за оборота от строителство, сходен с предмета на настоящата поръчка (попълва се образец № 8 от Документацията за участие) за всяка от последните три приключени финансови години (2010, 2011 и 2012 г.) или в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си 2. Валидна застраховка за „Професионална отговорност в проектирането и строителството" по смисъла на чл. 171, ал.1 от ЗУТ за обекти както следва: за обособени позиции № 1, № 2, № 3, № 4, № 5, № 6, № 7 и № 9: V-та (пета) категория за обособена позиция № 8: IV-та (четвърта) категория 3. Удостоверение от банка за достъп до гарантирана неотменима кредитна линия на участника, в размер на не по-малко от 30% от обявената прогнозна стойност на обособената позиция, за която се кандидатства – издадено не по-рано от 1 (един) месец преди крайния срок за представяне на оферти или доказателства за наличен ресурс на тази стойност. Към документите се представя и Декларация (свободен текст), която да ангажира участника, че паричните потоци ще бъдат използвани само и единствено за реализацията на настоящата поръчка- оригинал;
Минимални изисквания: 1. Минимален оборот или доход от строителство, сходен с предмета на настоящата поръчка общо за предходните три приключени финансови години (2010, 2011 и 2012 г.) или в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си, в размер равен или по-голям от индикативния бюджет на обособената позиция, за която кандидатства. Под „оборот или доход от строителство, сходен с предмета на настоящата поръчка” следва да се разбира изграждане на нови жилищни или обществени сгради. Само за обособена позиция № 8 ще се признава и оборот или доход от преустройство на жилищни или обществени сгради. Забележки: При подаване на оферта от обединение, което не е юридическо лице, изискването по настоящата точка се отнася за обединението като цяло. При наличие на подизпълнител, изискването се прилага съответно според процентното участие на подизпълнителя, като стойността на оборота за трите години се умножава по процента на участие на подизпълнителя. 2. Участникът да притежава валидна застраховка „Професионална отговорност в проектирането и строителството" по смисъла на чл. 171, ал.1 от ЗУТ. Професионалната дейност от застрахователната полица трябва да покрива категорията строеж на обекта на обособената позиция (минималната застрахователна сума, определена с Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството (обн. ДВ, бр. 17 от 02.03.2004 г.) за извършване на строителство) както следва: за обособени позиции № 1, № 2, № 3, № 4, № 5, № 6, № 7 и № 9: V-та (пета) категория за обособена позиция № 8: IV-та (четвърта) категория В случай на изтичане на срока на валидност на представената застраховка преди влизане в сила на решението на възложителя за избор на изпълнител на настоящата обществена поръчка, Възложителят си запазва правото да изиска допълнително документ, доказващ сключването на нова застраховка. Забележки: В случай на участник - обединение, изискването по настоящата точка се отнася за всички членове на обединението, подлежащи на задължително застраховане. При наличие на подизпълнител, който ще извършва строителни дейности, изискването се отнася и за него. За участник, установен/регистриран извън Република България застраховката за професионална отговорност следва да бъде еквивалента на тази по чл. 171, ал. 1 от ЗУТ, но направена съгласно законодателството на държавата, в която е установен/регистриран участника. 3. Участникът следва да докаже, че притежава достъп до наличен финансов ресурс на стойност равна или по-голяма от 30% от обявената прогнозна стойност на обособената позиция, за която кандидатства.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Списък на договорите, сходни с предмета на настоящата поръчка, които участникът е изпълнил през последните 5 години до крайния срок за подаване на оферти – попълва се Образец № 9, придружен от референции за добро изпълнение. Минимум два от посочените в списъка договори, с които Участникът доказва изискването на Възложителя, трябва да бъдат придружени от референции за добро изпълнение, заедно с: Удостоверение за въвеждане в експлоатация/разрешение за ползване на обекта или Протокол от приемателна комисия, Акт обр. 15 или др. еквивалентни документи. Референциите (препоръките) трябва да съдържат следната информация: стойност на договора, срок на изпълнение, предмет на договора, кратко описание на извършените дейности, име на клиента, потвърждение от клиента, дали работата на изпълнителя е била извършена качествено и в срок. Текстът в референциите трябва недвусмислено да доказва сходност на изпълнените дейности с предмета на настоящата поръчка. В случай че договорът е изпълняван от обединение и референцията е издадена на обединението - изпълнител по договора, следва да се представи копие от споразумение между членовете на обединението, от което категорично да е видно кои са конкретните дейности, изпълнявани от съответния участник/член на обединение/подизпълнител в настоящата процедура. 2. Списък на екипа за изпълнение на поръчката (попълва се образец №10), придружен със следните документи за доказване на професионалната квалификация и опит на експертите: Автобиография (Образец № 10а); Декларация за разположение на ключовите експерти (Образец № 10б); Копия от дипломи и удостоверения за правоспособност (ако има такива), сертификати и др. - за доказване на професионалната квалификация и правоспособност; Трудови/служебни/осигурителни книжки - за доказване на общия професионален опит, от които да е видна и позицията, на която е бил назначен експертът; Копия от референции от работодатели/възложители или договори - за доказване на специфичния професионален опит на експерта. От официалните документи следва да е видно, че конкретният експерт е бил на съответната позиция. 3. Валиден сертификат ISO 9001:2008 или еквивалент с обхват предмета на поръчката (строителство) 4. Валиден сертификат ISO 14001:2004 или еквивалент с обхват предмета на поръчката (строителство) Забележка: Възложителят приема еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки, както и други доказателства за еквиваленти мерки за осигуряване на качеството или за опазване на околната среда.
Минимални изисквания: 1. През последните 5 (пет) години до датата на подаване на офертата участникът следва да е изпълнил минимум 2 (два) договора, сходни с предмета на настоящата поръчка. За „сходни с предмета на настоящата поръчка” ще се считат изпълнени договори с предмет: изграждане на нови жилищни или обществени сгради, включващи дейностите груб строеж, инсталации – ВиК, ЕЛ, ОВК, външна топлоизолация, хидроизолация, мазилки, дограма, настилки, облицовки, боядисване. Само за обособена позиция № 8 за сходни с предмета на настоящата поръчка ще се признават и изпълнени договори за преустройство на жилищни или обществени сгради, включващи дейностите по вътрешно преустройство, външна топлоизолация, мазилки, дограма, настилки, облицовки, боядисване, външна топлоизолация.При подаване на оферта от обединение, което не е юридическо лице, изискването по настоящата точка се отнася за обединението като цяло. 2. Участникът да разполага с екип за изпълнение на поръчката, както следва:Ключов експерт 1: Ръководител на обекта: За ОП № 1, № 2, № 3, № 4, № 5, № 6, № 7 и № 9 - да притежава квалификация „строителен инженер” или „строителен техник” съгласно чл. 163а от ЗУТ /или еквивалент/; мин. 7 г. опит в областта; опит като ръководител при строителство на поне един обект от подобен мащаб.За ОП № 8 - да притежава квалификация „строителен инженер” /или еквивалент/; мин. 7 г. опит в областта; опит като ръководител при строителство на поне един обект от подобен мащаб.Ключов експерт 2: Технически ръководител - За ОП № 1, № 2, № 3, № 4, № 5, № 6, № 7 и № 9 - да притежава квалификация „строителен инженер” или „строителен техник” съгласно чл. 163а от ЗУТ /или еквивалент/; мин. 5 г. опит в областта.За ОП № 8 - да притежава квалификация „строителен инженер” /или еквивалент/; мин. 5 г.опит в областта. Ключов експерт 3: Координатор по безопасност и здраве За ОП № 1, № 2, № 3, № 4, № 5, № 6, № 7 и № 9 - да притежава квалификация „строителен инженер” или „строителен техник” съгласно чл. 163а от Закона за устройство на територията /или еквивалент/; мин. 3 г.опит в областта; сертификат за преминат курс на обучение за координатор по безопасност и здраве /или еквивалент/.За ОП № 8 - да притежава квалификация „строителен инженер” /или еквивалент/; мин. 3 г.опит в областта; сертификат за преминат курс на обучение за координатор по безопасност и здраве /или еквивалент/. Ключов експерт 4: Отговорник по контрол на качеството на влаганите в строителството материали Да притежава квалификация „строителен инженер” или еквивалент; мин. 3 г. опит в областта; сертификат за преминат курс на обучение за контрол на качеството на влаганите в строителството материали /или еквивалент/. 3. Участникът да има въведена система за управление на качеството и да притежава валиден сертификат ISO 9001:2008 или еквивалент, с обхват предмета на настоящата процедура (строителство) 4. Участникът да има въведена система за опазване на околната среда и да притежава валиден сертификат ISO 14001:2004 или еквивалент, с обхват предмета на настоящата процедура (строителство) Забележки:При подаване на оферта от обединение, което не е юридическо лице, изискванията по т. 3 и т.4. се прилага за всички участници в обединението съобразно тяхното разпределение при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението.
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги


РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Икономически най-изгодна оферта при:
Посочените по-долу показатели:
Показател: Срок за изпълнение на СМР; тежест: 10
Показател: Обща стойност за изпълнение на СМР; тежест: 90

IV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишни публикации свързани със същата поръчка

ДА

Предварително обявление за ОП

Номер на обявлението в РОП/ДВ 519004 от 18.01.2013 г. 
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
02.04.2013 г.  Час: 16:00
Платими документи

ДА

Цена: 12 BGN
Условия и начин на плащане

Документацията за участие в настоящата обществена поръчка може да се получи в сградата на Столична община на ул."Париж"№3, стая №1, след издаването на фактура на ул. "Париж"№3 ет.4, стая 405, и заплащането й в касата на ул. Париж №3, етаж 2, стая №201. Касата е с приемно време от понеделник до четвъртък от 10.00ч. до 12.00ч. и от 14.00ч. до 16.00ч., а петък и последния ден от месеца от 10.00ч. до 12.00ч. Лицата имат право да разгледат документацията на място, преди да я закупят. Документацията за участие се предоставя след представяне на платежен документ. При закупуване на документацията лицата предоставят административни данни - наименование на фирмата, телефон, факс, електронна поща, необходими за изпращане на отговори в случай на постъпили въпроси. Цената на документацията за участие може да се внесе на касата на Столична община на ул. Париж №3, етаж 2, стая №201 или по банков път на следната сметка:Банка: Общинска банка, клон "Врабча", ул."Врабча"№6; IBAN: BG 81 SOMB 9130 31 33008301; BIC: SOMBBGSF При поискване от заинтересовано лице възложителят е длъжен да изпрати документацията за негова сметка, на посочен от него адрес, след заплащането й. При участие на обединение, е достатъчно представянето на документ за закупуване на документацията на името на поне един от участниците в обединението. Достъп до документацията за участие в електронен формат, може да бъде намерен на интернет страницата на Столична община - www.sofia.bg – раздел „Обществени поръчки”/„Профил на купувача”, като желаещите да подадат оферта участници, задължително следва да закупят същата в указания в обявлението срок.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
12.04.2013 г.  Час: 17:30
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

180

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 15.04.2013 г.  Час: 14:00
Място

гр. София, ул. "Московска" №33

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

Участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова представлява периодично възлагане на поръчка

НЕ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

Оперативна програма „Регионално развитие” 2007-2013 г., съфинансирана от Европейския съюз, чрез Европейския фонд за регионално развитие. Бюджетна линия BG161РО001/1.1-12/2011

VI.3) Допълнителна информация

Когато участникът е неперсонифицирано обединение на юридически и/или физически лица се представя и акта за създаването му (договор/споразумение) в оригинал или в нотариално заверен препис (като в случаите, в които документът е съставен на чужд език се представя и в превод на български език). Като минимум договорът/споразумението задължително трябва да съдържа клаузи, които да гарантират, че: - всички членове на обединението са отговорни заедно и поотделно при изпълнението на Договора за възлагане на обществена поръчка, сключен в резултат на проведената процедура; -всички членове на обединението са длъжни да останат в състава на обединението за целия период на изпълнение на Договора за възлагане на обществена поръчка, сключен в резултат на проведената процедура. Участниците в обединението трябва да определят едно лице, което да представлява обединението пред трети лица, по време на изпълнение на поръчката, както и да определят и наименованието на участника. Не се допускат никакви промени в състава на обединението след подаването на офертата. В договора/споразумението за обединение трябва да бъде ясно определено и посочено разпределението на дейностите между членовете при изпълнението на обществената поръчка, с което участникът следва да съобрази представянето на документите по чл.56, ал.3 от ЗОП. Пълномощно на лицето, подписващо офертата (нотариално заверено, оригинал) – представя се, когато офертата (или някой документ от нея) не е подписана от управляващия и представляващ участника, съгласно актуалната му регистрация, а от изрично упълномощен негов представител. Пълномощното следва да съдържа всички данни на лицата (упълномощен и упълномощител), както и изрично изявление, че упълномощеното лице има право да подпише офертата и да представлява участника в процедурата. Декларациите по чл. 47, ал. 1, ал. 2 и ал. 5 от ЗОП не могат да бъдат подписвани от пълномощник.Документите по ал.1, т.1 и 6 на чл. 56 от ЗОП се представят за всяко физическо или юридическо лице, включено в обединението.Документите по ал.1, т. 4 и 5 на чл. 56 от ЗОП се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието за подбор по чл. 25, ал. 2, т. 6 от ЗОП.Ако участникът предвижда участие на подизпълнител, документите по чл. 56, ал. 1, т. 1, 4, 5, 6 и 11 от ЗОП се представят за всеки от тях, а изискванията към тях се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие.Участникът да е вписан в Централния професионален регистър на строителя съгласно Закона за камарата на строителите.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно чл.120, ал.5, т.1 и ал.6 от ЗОП

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

19.03.2013 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ

Обособена позиция № 1 / Заглавие на обособената позиция Изграждане на Център за настаняване от семеен тип, ПИ №217, (източна половина) и Център за настаняване от семеен тип, ПИ №217, (западна половина), кв. 23, м. „Факултета”, район „Красна поляна”, гр. София
1) Кратко описание

Дейността включва изграждане на 2 нови сгради за целите на център за настаняване от семеен тип.

2) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45210000

Описание:

Строителни и монтажни работи по общо изграждане на сгради

3) Количество или обем

Всяка сграда е с капацитет 14 деца и се състои от два етажа и неизползваем покрив. На първото ниво се разполагат антре, три всекидневни, трапезария с кухненски бокс, перално помещение, склад, тоалетна, стълбище и асансьор. На второ ниво са предвидени спални, санитарни помещения и стая за персонала. Предвидено е оформянето на богато озеленен двор с площадка за игра и обособяване на едно място за паркиране с навес. До входовете се достига по рампа за инвалиди. Имотите се ограждат с ограда.

Прогнозна стойност, без ДДС
856508.47 валута BGN
4) Информация за начална дата/краен срок за изпълнение
Начална дата , Крайна дата 30.11.2013 г. 

Обособена позиция № 2 / Заглавие на обособената позиция Изграждане на Център за настаняване от семеен тип – двуетажна сграда в УПИ ХІV-444 и Център за настаняване от семеен тип - двуетажна сграда в УПИ ХV-445, кв. 95, бул. „Сливница”, район „Люлин”, гр. София
1) Кратко описание

Дейността включва изграждане на 2 нови сгради за целите на център за настаняване от семеен тип.

2) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45210000

Описание:

Строителни и монтажни работи по общо изграждане на сгради

3) Количество или обем

Всяка сграда е с капацитет 14 деца и се състои от два етажа. Всяка сграда е с капацитет 14 деца и се състои от два етажа. На първото ниво се разполагат входно пространство, общи помещения (кухня, трапезария и дневна), спални с баня, перално помещение, склад, тоалетна, стълбище и асансьор. На второ ниво са предвидени спални, санитарни помещения и стая за персонала. Външното пространство около всяка от сградите включа следните обособени зони: площ за градинарство, физкултурна площадка, 2 площадки за игра, кът за самостоятелни занимания и едно място за паркиране с навес. До входовете се достига по рампа за инвалиди.

Прогнозна стойност, без ДДС
1132904.16 валута BGN
4) Информация за начална дата/краен срок за изпълнение
Начална дата , Крайна дата 30.11.2013 г. 

Обособена позиция № 3 / Заглавие на обособената позиция Изграждане на Център за настаняване от семеен тип - сграда 1 и Център за настаняване от семеен тип - сграда 2, УПИ І-за ЖС, кв. 18б, м. „Суха река- запад”, район „Подуяне”, гр. София
1) Кратко описание

Дейността включва изграждане на 2 нови сгради за целите на център за настаняване от семеен тип.

2) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45210000

Описание:

Строителни и монтажни работи по общо изграждане на сгради

3) Количество или обем

Всяка сграда е с капацитет 14 деца и се състои от два етажа. Към всяка от сградите е обособено прилежащо дворно пространство, които са отделени едно от друго с лека ограда. Към всяка от сградите, в близост до входа от улицата е предвидено по едно паркомясто. Разположението и оформлението на сградите, детските площадки и зелените пространства са решени по различен начин. На първото ниво се разполагат входно пространство, общи помещения (кухня с трапезария и дневна), 3 спални с бани и тоалетни, перално помещение, склад, тоалетна, стълбище и асансьор. На второ ниво са предвидени спални, санитарни помещения, стая за персонала и две дневни. До входовете се достига по рампа за инвалиди.

Прогнозна стойност, без ДДС
1186750.61 валута BGN
4) Информация за начална дата/краен срок за изпълнение
Начална дата , Крайна дата 30.09.2013 г. 

Обособена позиция № 4 / Заглавие на обособената позиция Изграждане на Център за настаняване от семеен тип в УПИ XXXI 42 и Център за настаняване от семеен тип в УПИ XXXI 43, кв. 221, м „Овча купел”, район „Овча купел”, гр. София
1) Кратко описание

Дейността включва изграждане на 2 нови сгради за целите на център за настаняване от семеен тип.

2) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45210000

Описание:

Строителни и монтажни работи по общо изграждане на сгради

3) Количество или обем

Всяка сграда е с капацитет 14 деца. Сградите са двуетажни с полунадземен сутерен. Във вертикално отношение сградите се делят на следните функционални групи по етажи: Първи етаж - Предназначен за деца със затруднена мобилност. Състои се от 3 спални, занималня, стая за възпитателя, сервизни помещения достъпни за деца в инвалидна количка. Входната врата е с ширина 100 см. Всички останали врати са със светла ширина 90 см. Ширината на коридорите е 1,5 м. Втори етаж - Предназначен за деца изискващи специални нужди без да ползват инвалидни колички. Сутерен. Поради малките размери на парцела с цел спазване на устройствените показатели плътност , интензивност и озеленяване и невъзможност да се поберат на етажа всички функции се налага в полунадземния сутерен да се предвиди групата готвене и хранене, както и складовата част. Пред столовата се предвижда голям озеленен двор имащ връзка с останалия посредством рампи с наклон от 5%. В столовата се предвиждат 6 маси и столове за инвалиди с необходимите разстояния за свободно предвижване с колички, както и 8 места за деца които изискват по-малко специални грижи. Така организираната кухня и столова дават възможност на всички обитатели да участват в приготвянето на храната при домашни условия и наблюдение на процеса на готвене. Към кухнята се предвижда малък склад за хранителни продукти.Общия склад, газовото котелно, пералното помещение и другите анекси са съобразени с обслужването на деца в неравностойно положение.

Прогнозна стойност, без ДДС
972881.65 валута BGN
4) Информация за начална дата/краен срок за изпълнение
Начална дата , Крайна дата 30.11.2013 г. 

Обособена позиция № 5 / Заглавие на обособената позиция Изграждане на Център за настаняване от семеен тип - двуетажна жилищна сграда в УПИ XVIII-„ОБНС” и Център за настаняване от семеен тип - двуетажна жилищна сграда в УПИ XX -„ОБНС”, кв. 34, м. „Бенковски”, район „Сердика”, гр. София
1) Кратко описание

Дейността включва изграждане на 2 нови сгради за целите на център за настаняване от семеен тип.

2) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45210000

Описание:

Строителни и монтажни работи по общо изграждане на сгради

3) Количество или обем

Всяка сграда е с капацитет 14 деца и се състои от два етажа. На първото ниво се разполагат входно пространство, общи помещения (кухня, трапезария и дневна), спални с баня, перално помещение, склад, тоалетна, стълбище и асансьор. На второ ниво са предвидени спални, санитарни помещения и стая за персонала. Външното пространство около всяка от сградите включа площ за градинарство, физкултурна площадка, площадки за игра, кът за самостоятелни занимания и едно място за паркиране с навес. До входовете се достига по рампа за инвалиди.

Прогнозна стойност, без ДДС
864684.8 валута BGN
4) Информация за начална дата/краен срок за изпълнение
Начална дата , Крайна дата 30.11.2013 г. 

Обособена позиция № 6 / Заглавие на обособената позиция Изграждане на Център за настаняване от семеен тип – двуетажна жилищна сграда в УПИ I – „ЗА ЖС”, кв. 47а, м. „Бул. Станке Димитров” и Център за настаняване от семеен тип – двуетажна жилищна сграда в УПИ II, кв. 130, м. „Надежда – I ЧАСТ”, район „Надежда”, гр. София
1) Кратко описание

Дейността включва изграждане на 2 нови сгради за целите на център за настаняване от семеен тип.

2) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45210000

Описание:

Строителни и монтажни работи по общо изграждане на сгради

3) Количество или обем

Всяка сграда е с капацитет 14 деца и се състои от два етажа и сутерен. На кота +0,00 са разположени дневната, трапезарията и кухненското помещение, а също и стълбищна клетка, която отвежда до второто ниво и до сутерена. Също така на това ниво са разположени и две стаи, оразмерени и предназначени за обитаване от инвалиди и деца със затруднена мобилност. За двете стаи са предвидени две бани с тоалетни. На входа на сградата е предвидена рампа с подходящ наклон. Всички помещения на това ниво са съобразени, така че да осигуряват безпроблемен достъп за хора с увреждания. На това ниво, също така е предвидено и помещение за дежурен възпитател със собствен санитарен възел и остъкляване за осигуряване на непосредствен зрителен контакт към дневната и трапезарията. На кота +3,00 са разположени останалите стаи за обитаване. Предвидени са 4 бр. стаи с по две легла и 2 бр. стаи с едно легло. В тези стаи ще могат да бъдат настанени общо 10 деца. Стаите са групирани по три с общи санитарни възли - бани с тоалетни. Между първо и второ ниво се предвижда монтиране на подемник за инвалидни колички. На кота -2,80 е развито сутеренното ниво. Тук са организирани обслужващите помещения - котелно, перално помещение, сушилня и гладачна, помещение за ел. табло, а също и складове за инвентар.

Прогнозна стойност, без ДДС
1037673.45 валута BGN
4) Информация за начална дата/краен срок за изпълнение
Начална дата , Крайна дата 30.11.2013 г. 

Обособена позиция № 7 / Заглавие на обособената позиция Изграждане на Център за настаняване от семеен тип в УПИ IV – СГО, кв. 24, м. „Бул. Сливница”, район „Връбница”
1) Кратко описание

Дейността включва изграждане на нова сграда за целите на център за настаняване от семеен тип.

2) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45210000

Описание:

Строителни и монтажни работи по общо изграждане на сгради

3) Количество или обем

Сградата е с капацитет 14 деца и се състои от един етаж и партер. Сградата ще се изпълни с монолитна, скелетна стоманобетонова конструкция и неносещи зидани стени. Покривът е дървен четирискатен с външно отводняване. 1.Партер - На партерния етаж са разположени - дневна с кухня, санитарен възел към зона ден, стая с отделен санитарен възел за персонал и две стаи всяка за по 2 деца с общ санитарен възел, отделен с предверие. Кухнята и дневната са функционално и визуално свързани за лесно участие на децата в процеса на приготвянето на храната. Стълбището за второто ниво е достъпно от дневната. Предвиден е и асансьор в случаи на деца с двигателни увреждания. 2. Първи етаж - на етажа са раположени 5 стаи, всяка от които за до 2 деца, 2 бани, мокро помещение , килер и две тераси . Стаите са самостоятелни, разположени на общ коридор за лесна ориентация. Стълбищната площадка и асансьора излизат на същия коридор. Външно прилежащо пространство - Осигурено е 52% озеленяване в парцела. Оформлението позволява провеждането на разнообразни занимания- самостоятелна игра, групови дейности, разходки, занимания с градинарство, предвидено е и място за монтиране на съоръжения за игра. Осигурени са два входа- един пешеходен и един за автомобили. Предвидена е възможност за паркиране до 3 автомобила с режим на изчакване.

Прогнозна стойност, без ДДС
319747.26 валута BGN
4) Информация за начална дата/краен срок за изпълнение
Начална дата , Крайна дата 30.11.2013 г. 

Обособена позиция № 8 / Заглавие на обособената позиция Преустройство и смяна на предназначение на част от съществуваща сграда в м. „кв. Горна баня”, кв.10, УПИ X, ул. „Христо Стефчов” № 2, район „Овча купел”, гр. София с цел създаване на 2 броя Защитени жилища
1) Кратко описание

Създават се 2 броя Защитени жилища.

2) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45454000

Описание:

Строителни работи по преустройство

3) Количество или обем

Защитените жилища се поместват в съществуваща сграда, функционирала като Дом за деца лишени от родителска грижа "Христо Ботев",закрит с Решение на СОС от 01.03.2011г. Сградата е масивна, монолитна, строена през 1937год., състояща се от две крила - западно и южно, със самостоятелни входове. Поради естеството на проекта третиращ само вътрешно преустройство на съществуваща жилищна сграда, намесата в решението на дворното пространство, което е напълно изградено е минимална. Тя се изразява в оформяне на външна рампа в съответствие с изискванията за достъпна среда за хора с увреждания и нормите на Наредба 4/01/07.2009г. Дворното пространство пред сградата е изградено като паркинг в който за нуждите на „защитените жилища" са предвидени 4 паркоместа ( по 2 на всяко жилище). Проектът предвижда осъществяването на новата функция чрез вътрешно преустройство на част от втори и трети етажи в западното крило ( собственост на Столична община),в участъка между двете съществуващи стълбища. На втори етаж „Защитено жилище -1" и на трети етаж -„Защитено жилище - 2". Достъпът до жилищата се осъществява чрез съществуващо стълбище непосредствено след входното преддверие. За отделните защитени жилища се осигурява достъпност за лица със затруднена мобилност чрез предвиждане на нов асансьор /платформа/ разположен в съществуващо „око" на стълбищната клетка. Всяко едно от жилищата се обособява от останалите помещения в сградата чрез затваряне с врати, осигуряващи самостоятелност на функцията. Стаите за обитателите са с площ за по едно лице. В „защитено жилище-1 „ са предвидени 3 стаи за инвалиди ,а в „Защитено жилище - 2" - 4 стаи. Кухненските помещения са непосредствено обвързани с трапезария и дневна. Във всяко едно от „Защитените жилища" е обзаведено помещение за възпитател, ситуирано в близост до входното пространство на жилището. Санитарните възли са разположени на мястото на съществуващите. Към всяко жилище освен склад за инвентар са предвидени и домакински стаи с пералня, сушилня и дъска за гладене с възможност за ползване от всички обитатели.

Прогнозна стойност, без ДДС
232560.53 валута BGN
4) Информация за начална дата/краен срок за изпълнение
Начална дата , Крайна дата 30.11.2013 г. 

Обособена позиция № 9 / Заглавие на обособената позиция Изграждане на „Защитено жилище” в УПИ Х-140, кв.85, м. „ж.к. Дружба 1 част”, район „Искър”, гр. София
1) Кратко описание

Дейността включва изграждане на нова сграда с цел предлагане на социалната услуга „защитено жилище”.

2) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45210000

Описание:

Строителни и монтажни работи по общо изграждане на сгради

3) Количество или обем

Сградата е с капацитет 14 деца. В непосредствена близост до входа е осигурено едно паркомясто. Дворът е ограден с ограда от мрежа на бетонови колци и изходът към улицата е обезопасен с врата. На първия етаж в сградата са разположени помещения за общо ползване на обитателите - обширно входно антре, помещение за дежурен възпитател, достъпен санитарен възел - тоалетна с мивка, кухня, столова и всекидневна с прилежаща тераса на юг. Общите помещения дневна, столова и кухня са решени еднопространствено като отделни функционално обособени кътове. Кухненският тракт е разположен в непосредствена близост до мястото за хранене и осигурява приготвяне на храната в условия близки до домашните. От широко отворения на юг дневен кът през прилежаща тераса за занимания на открито е осигурен достъп до богато озеленено дворно пространство. На втория етаж на кота +3.20 са разположени четири спални помещения и санитарни възли за обитателите, осигуряващи лично пространство за почивка, спане, четене, слушане на музика и др. Вертикалната комуникация се осъществява от трираменна стълба и асансьор, тръгващи от пространството на дневната. Стаите са за двама обитатели и позволяват лесно разделяне посредством подвижни прегради при необходимост за осигуряване на самостоятелност. Една от стаите е оразмерена и обзаведена според стандартите за достъпна среда. Санитарните помещения на етажа са две отделни тоалетни и две бани, едната от които с осигурен достъп за хора с увреждания с необходимото оборудване. Сутеренния етаж е на кота -2.60. На него са разположени обслужващи, технически и складови помещения - перално и сушилно, асансьорно, котелно, помещение за главно ел. табло, складове за хранителни продукти, почистващи препарати, инвентар и достъпен санитарен възел.

Прогнозна стойност, без ДДС
356412.38 валута BGN
4) Информация за начална дата/краен срок за изпълнение
Начална дата , Крайна дата 30.11.2013 г.