Версия за печат

00109-2013-0002

BG-Благоевград: 12 - Архитектурни и инженерни услуги; услуги по градоустройствено планиране и паркова архитектура, инженерно ориентирани научни и технически консултантски услуги; технически изпитвания и анализи

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Услуги

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Община Благоевград, пл. „Георги Измирлиев“ №1, За: Стоян Христов, Р. България 2700, Благоевград, Тел.: 073 867788, E-mail: sthristov@blgmun.com, Факс: 073 884451

Място/места за контакт: Община Благоевград

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.blgmun.com.

Адрес на профила на купувача: www.blgmun.com.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

„Оценка на съответствието, извършване на строителен надзор и изготвяне на технически паспорти на обекти "Работно проектиране и реконструкция на ГПСОВ - гр. Благоевград“ и "Изграждане на канализация и водопровод по бул. „Пейо Яворов” - гр. Благоевград“, по две обособени позиции: Обособена позиция №1: „Оценка на съответствието, извършване на строителен надзор и изготвяне на технически паспорт на обект "Работно проектиране и реконструкция на ГПСОВ -гр. Благоевград (изпълняван, съгласно изискванията на Договорните условия на ФИДИК (FIDIC) - Жълта книга)” и Обособена позиция №2: „Оценка на съответствието, извършване на строителен надзор и изготвяне на технически паспорт на обект "Изграждане на канализация и водопровод по бул. „Пейо Яворов” - гр. Благоевград” (изпълняван, съгласно изискванията на Договорните условия на ФИДИК (FIDIC - Червена книга)“

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Услуги
Категория услуги: 12
Място на изпълнение: Мястото за изпълнение на дейностите по обособена позиция №1 е гр. Благоевград – площадката на ПСОВ, находяща се на 1,5 км. южно от гр. Благоевград на левият бряг на река Струма и на десният бряг на Айдаровско дере. Мястото за изпълнение на дейностите по обособена позиция №2 е гр. Благоевград, бул. „Пейо Яворов“.
Код NUTS: BG413
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

1. Упражняване на строителен надзор по време на строителството, в задължителния обхват, регламентиран в чл.168, ал.1 от ЗУТ: - законосъобразно започване на строежа; - пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - изпълнение на строежите, съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията за изпълнение на строежа, съгласно нормативните актове и техническите спецификации за пожарна безопасност, опазване на околната среда по време на строителството; - спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; - качество на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите за безопасност;- недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - оценката за достъпност на строежа от лица с увреждания; - годност на строежа за въвеждане в експлоатация.2. Изготвяне и подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, съгласно изискванията за безопасност и законосъобразното им изпълнение, съгласно ЗУТ и Наредба №3/31.07.2003г.;3. Откриване на строителната площадка и определяне на строителната линия и ниво за строежа, в присъствието на лицата по чл. 223, ал. 2 от ЗУТ, при съставяне на необходимия за това протокол по Наредба №3 от 2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството;4. Заверка на Заповедната книга на строежа и писмено уведомяване в 7-дневен срок от заверката на Общината, специализираните контролни органи, Регионалната дирекция за национален строителен контрол, РСПБС и Инспекция по труда.;5. Изпълняване функциите на координатор по безопасност и здраве за етапа на строителството съгласно чл.5, ал.3 от Наредба № 2/2004 г., вкл. изпълнение на всички задължения на възложителя, предвидени в посочената Наредба.; 6. Предоставяне на Възложителя на ежемесечни отчети и окончателен отчет за извършения строителен надзор по време на изпълнение на строително – монтажните работи, съдържащ: списък на основните дейности (видове работи) от строежа, за които е упражнен текущ строителен надзор, съставените документи (актове), както и информация за възникнали проблеми (ако има такива) и съответно приложените и/или необходими мерки за решаването им.; 7. Изготвяне на Окончателни доклади за всеки един от строежите, съгласно чл.168, ал.6 от ЗУТ, за издаване на Разрешение за ползването им, включително технически паспорти за всички строежи, съгласно Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите. Окончателните Доклади и техническите паспорти за всички строежи се представят в 3 оригинала на хартиен и в 2 екземпляра на електронен носител.; 8. Внасяне на окончателнитe доклади в Общинската администрация.; 9. Едновременно с функциите на консултант, Изпълнителят по обособена позиция №1, ще осъществява и функциите на Инженер, съгласно договорните условия на FIDIC за технологично оборудване и проектиране – строителство за електро и машинно-монтажни работи и за строителни и инженерни обекти, проектирани от изпълнителя (Жълта Книга), включващо комуникация с проектантите по отношение съответствие на проектите със съществените изисквания на строежите и строителните продукти.; 10.Едновременно с функциите на консултант, Изпълнителят по обособена позиция №2, ще осъществява и функциите на Инженер, съгласно договорните условия на FIDIC за строителство на строителни и инженерни обекти, проектирани от възложителя (Червена Книга), включващо комуникация с проектантите по отношение съответствие на проектите със съществените изисквания на строежите и строит. продукти

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

71520000, 71521000

Описание:

Строителен надзор
Строителен надзор по време на строителството

ІІ.1.7) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ

ІІ.1.8) Обособени позиции

ДА

Оферти трябва да бъдат подадени:
За една или повече обособени позиции
ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

1. Упражняване на строителен надзор по време на строителството, в задължителния обхват, регламентиран в чл.168, ал.1 от ЗУТ: - законосъобразно започване на строежа; - пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - изпълнение на строежите, съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията за изпълнение на строежа, съгласно нормативните актове и техническите спецификации за пожарна безопасност, опазване на околната среда по време на строителството; - спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; - качество на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите за безопасност;- недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - оценката за достъпност на строежа от лица с увреждания; - годност на строежа за въвеждане в експлоатация.2. Изготвяне и подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, съгласно изискванията за безопасност и законосъобразното им изпълнение, съгласно ЗУТ и Наредба №3/31.07.2003г.;3. Откриване на строителната площадка и определяне на строителната линия и ниво за строежа, в присъствието на лицата по чл. 223, ал. 2 от ЗУТ, при съставяне на необходимия за това протокол по Наредба №3 от 2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството;4. Заверка на Заповедната книга на строежа и писмено уведомяване в 7-дневен срок от заверката на Общината, специализираните контролни органи, Регионалната дирекция за национален строителен контрол, РСПБС и Инспекция по труда.;5. Изпълняване функциите на координатор по безопасност и здраве за етапа на строителството съгласно чл.5, ал.3 от Наредба № 2/2004 г., вкл. изпълнение на всички задължения на възложителя, предвидени в посочената Наредба.; 6. Предоставяне на Възложителя на ежемесечни отчети и окончателен отчет за извършения строителен надзор по време на изпълнение на строително – монтажните работи, съдържащ: списък на основните дейности (видове работи) от строежа, за които е упражнен текущ строителен надзор, съставените документи (актове), както и информация за възникнали проблеми (ако има такива) и съответно приложените и/или необходими мерки за решаването им.; 7. Изготвяне на Окончателни доклади за всеки един от строежите, съгласно чл.168, ал.6 от ЗУТ, за издаване на Разрешение за ползването им, включително технически паспорти за всички строежи, съгласно Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите. Окончателните Доклади и техническите паспорти за всички строежи се представят в 3 оригинала на хартиен и в 2 екземпляра на електронен носител.; 8. Внасяне на окончателнитe доклади в Общинската администрация.; 9. Едновременно с функциите на консултант, Изпълнителят по обособена позиция №1, ще осъществява и функциите на Инженер, съгласно договорните условия на FIDIC за технологично оборудване и проектиране – строителство за електро и машинно-монтажни работи и за строителни и инженерни обекти, проектирани от изпълнителя (Жълта Книга), включващо комуникация с проектантите по отношение съответствие на проектите със съществените изисквания на строежите и строителните продукти.; 10.Едновременно с функциите на консултант, Изпълнителят по обособена позиция №2, ще осъществява и функциите на Инженер, съгласно договорните условия на FIDIC за строителство на строителни и инженерни обекти, проектирани от възложителя (Червена Книга), включващо комуникация с проектантите по отношение съответствие на проектите със съществените изисквания на строежите и строит. продукти

Прогнозна стойност без ДДС
280000 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Продължителност в месеци

14


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Гаранцията за участие е в размер на: 1 800 лв. – при участие по обособена позиция №1; 1 000 лв. - при участие по обособена позиция №2, внесени под форма на банкова гаранция или депозит по следната сметка на Възложителя: Банка: Общинска банка- клон Благоевград; IBAN: BG71 SOMB 9130 3313 7253 01; BIC: SOMBBGSF. При участие и за двете обособени позиции (за цялата обществена поръчка), гаранцията, независимо от избраната от участника форма трябва да бъде представена в два отделни документа – за всяка от съответните обособени позиции.В нареждането за плащане задължително следва да бъде записано „Гаранция за участие в обществена поръчка с предмет: „Гаранция за участие в обществена поръчка с предмет: „Оценка на съответствието, извършване на строителен надзор и изготвяне на технически паспорти на обекти "Работно проектиране и реконструкция на ГПСОВ - гр. Благоевград“ и "Изграждане на канализация и водопровод по бул. „Пейо Яворов” - гр. Благоевград” по обособена позиция №…”……………….” Ако Участникът представя банкова гаранция, то същата трябва да бъде открита в съответствие с условията по приложения в документацията образец на банкова гаранция. Гаранцията трябва да бъде неотменима и безусловна, с възможност да се усвои изцяло или на части. Същата следва да съдържа задължение на банката-гарант да извърши безотказно и безусловно плащане при първо писмено искане на Възложителя, подписано от Кмета на Община Благоевград или упълномощено от него длъжностно лице. Валидността на гаранцията за участие следва да бъде не по-малко от 180 календарни дни след датата, определена в настоящето Обявление като краен срок за подаване на офертите. Когато Участникът е Обединение, което не е юридическо лице, всеки от членовете (съдружниците) в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията. Гаранцията за изпълнение на договора по съответната обособена позиция е в размер на 3% от стойността му. Представя се при сключване на договора за възлагане на обществената поръчка, под формата на парична сума или като безусловна и неотменима банкова гаранция за добро изпълнение в полза на Възложителя.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

Плащанията ще се извършват съгласно клаузите на проектодоговора.

ІІІ.1.3) Изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица

Възложителят, с оглед предоставената му правна възможност в чл.25, ал.3, т.2 от ЗОП не поставя и няма изискване за създаване на юридическо лице, в случай, че избраният за Изпълнител участник е обединение от физически и/или юридически лица

ІІІ.1.4) Други особени условия

В случай, че участникът участва като Обединение, което не е регистрирано като самостоятелно юридическо лице, участниците в Обединението следва да са сключили споразумение (или еквивалентен документ). Споразумението, респективно – съответния документ за създаване на Обединението за участие в настоящата процедура, следва да бъде представено в оригинал или нотариално заверено копие и в текста му задължително да се съдържа посочване на: (1) представляващият Обединението; (2) Възложителя и (3) процедурата (обособената позиция), за участие в която се обединяват. Споразумението (съответния документ за създаване на Обединението) трябва да съдържа клаузи, които гарантират, че: - всички членове на Обединението са отговорни солидарно - заедно и поотделно, за изпълнението на договора. - всички членове на Обединението са задължени да останат в него за целия период на изпълнение на договора. - изпълнението на договора, включително плащанията, са отговорност на водещия член на обединението, без това да води до отпадане на солидарната отговорност на останалите членове на обединението. Участниците в Обединението трябва да определят едно лице, което да представлява Обединението за целите на поръчката

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: 1. За участие в процедурата, Участникът следва да представи следните докум.: Плик № 1 „Докум. за подбор“: 1. Списък на документите, съд. се в офертата, подписан от участника; 2. Оферта, за всяка отд. обособ. позиция, за която се участва; 3. Администр. сведения; 4. Деклар., че участника е запознат с всички обстоят. от значение за поръчката; 5. Декл., че участника ще спазва всички условия необх. условия за изпълн. на поръчката; 6. Копие от документа за регистрация или ЕИК, съгласно чл. 23 от ЗТР - когато участника е регистрирано в Р. България юридическо лице или ЕТ. Чужд. юрид. лица или обед. на чужд. юрид. лица предст. съотв. док. за регистр. или еквив., изд. от съдебен или админ. орган в държ., в която са установени, в офиц. превод. Физ. лица, участн. в процед. или вкл. в състава на обед., предст. копие от док. за самоличност. Ако тези физ. лица са чужд. граждани, докум. се предст. и в офиц. превод; 7. Когато участникът е Обед., което не е юрид. лице, представя споразум. или др. еквив. док. за създ. на Обед. за участие в общ. поръчка - предст. в ориг. или нот. зав. копие и в него задълж. трябва да е посочен представляващия Обединението; 8.Доказат. за иконом. и фин. съст., съобр. Раздел III.2.2.; 9.Доказат. за техн. възм. и квалиф., съобр. Раздел III.2.3. ; 10.Декларации по чл.47, ал.1, т.1 (с изключение на буква „е“), ал.2, т.2 - за професии и дейности, свързани с упражняване на строителен надзор (без нарушения, свързани с износа на продукти в областта на отбраната и сигурността) и т.5, ал.5, т.1, ал.1, т.2 и т.3, ал.2, т.1, т.3 и т.4 и ал.5, т.2 от ЗОП; Отстранява се от участие участник, за който са налице обстоятелствата по чл. 47, ал. 2 от ЗОП с изключение на поръчките по чл. 3, ал. 2 от ЗОП. 11.Декл. по чл. 56, ал.1, т.8 от ЗОП; 12.Декл. за съгласие за участие като подизпълн.; 13. Документ за внесена гар.(в оригинал), 14.Документ за закупена документация за участие (копиe); 15. Декларация (образец №21 от документацията за участие) от членов. на обединението - ако е прил.; 16. Изрично, нот. зав. пълном. на лицето, упълном. да представлява участника в настоящата процедура (в случай на упълномощ.); 17. Декларация за приемане на условията в проекта на договор, 2. ПЛИК №2 „Предложение за изпълнение на поръчката” - Технич. за всяка от обособ. позиции, за която се подава оферта, включващо: 2.1. Обяснителна записка, която следва да съдържа: - Описание и аргументация на предлагания подход за изпълнение на договора; - Организация на ресурсите (човешки и технически), които възнамерява да вложи при изпълнението на дейностите по изпълнение на договора.; 2.2. Всяка друга информация за доказване на съответствието на офертата с Техническата спецификация и условията за изпълнение на поръчката, посочени в Документацията за участие. 3. ПЛИК №3 „Предлагана цена“
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: 1.Копия на отчети за приходите и разходите за всяка от предходните три години (2009 г.- 2011 г.) – за юрид. лица и еднол. търговци или декл., че същите са обявени в ТР при АВ и са публично достъпни. В случай, че участникът е чуждестранно лице, то представя отчети за приходите и разходите или еквивал. документ, когато публикуването им се изисква от законод. на държавата, в която е установено. При липса на предвидена правна регламентация и несъставяне на еквивалент, участникът представя декларация за верността на посочените от него обстоятелства. Ако участникът е физ.л., то предст. официален документ, удостов. дохода му или годишна данъчна декларация за всяка една от последните 3 години (2009г. - 2011 г.). 2. Информ. за общия оборот от дейността на участника и от оборота от осъществяван от него строителен надзор за последните 3 (три) години (2009 г.- 2011 г.), в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си - за всяка отделна обособена позиция, за която участника подава оферта; 3. Заверено от участника копие от „Застраховка за професионална отговорност на участниците в проектирането и строителството” по чл.171, ал.1 от ЗУТ със срок на валидност не по-малко от 180 календарни дни след датата, определена в Обявлението за обществена поръчка като краен срок за подаване на офертите. Професионалната дейност от застрахователната полица следва да отговаря на предмета на поръчката/съответната обособена позиция и категорията на строежа. Когато по обективни причини Участникът не може да представи исканите от Възложителя документи по т.1-3., той може да докаже икономическото и финансовото си състояние с всеки друг документ, който Възложителят приеме за подходящ. При констатиране от страна на Участника, че не може да докаже икономическото и финансовото си състояние с изброените в т.1-3. документи, той следва да отправи запитване до Възложителя по реда на чл. 29 от ЗОП, в което да посочи документите, с които разполага. Документите по т. 1-3. се представят само за тези членове на Обединението, чрез които то, като участник в процедурата доказва съответствието си с критериите за подбор, посочени в дясната колона на настоящия раздел III.2.2. Когато Участникът предвижда участие на подизпълнители, документите се представят за всеки от посочените подизпълнители.
Минимални изисквания: Участникът следва да има: 1. Реализиран общ оборот за последните три приключили финансови години (2009г.- 2011г.), в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си, в следните размери: 1.1. Не по-малко от 540 000 лв., без вкл. ДДС - при участие по обособена позиция №1; 1.2. Не по-малко от 300 000 лв., без вкл. ДДС - при участие по обособена позиция №2; 1.3. В случай, че участник подава оферта и за двете обособени позиции, той следва да докаже реализиран общ оборот за последните три приключили финансови години (2009 г.- 2011 г.), в общ размер, изчислен сумарно на минималните стойности, конкретно изискуеми за двете обособени позиции 3.2. Оборот от осъществяване на строителен надзор, общо за предходните 3 финансови години (2009г.-2011г.), в зависимост от датата, на която е учреден или е започнал дейността си, в следните размери: 2.1. Не по-малко от 450 000 лв., без вкл. ДДС - при участие по обособена позиция №1; 2.2. Не по-малко от 250 000 лв., без вкл. ДДС - при участие по обособена позиция №2; 2.3. В случай, че участник подава оферта и за двете обособени позиции, той следва да докаже оборот от осъществяване на строителен надзор за последните три приключили финансови години (2009 г.- 2011 г.), в общ размер, изчислен сумарно на минималните стойности, конкретно изискуеми за двете обособени позиции; 3. Валидна „Застраховка за професионална отговорност на участниците в проектирането и строителството” по чл. 171, ал. 1 от ЗУТ. Професионалната дейност от застрахователната полица трябва да покрива категорията строеж на съответната обособена позиция (минималната застрахователна сума, определена с Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството. Застраховката трябва да е валидна минимум 180 дни след датата, определена като краен срок за подаване на офертите. При участие на Обединение, което не е юридическо лице, изискванията за оборот се прилагат за обединението като цяло, а застраховката по т.3 следва да бъде представена от този/тези от членовете в него, чрез който/които Обединението доказва съответствието си с поставения критерий за подбор.При посочване на участие с използване на подизпълнител, изискването за оборот се отнася за подизпълнителя, съобразно процентното му участие в изпълнението на конкретните дейности от обекта на поръчката.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Заверено копие на Лиценза за упражняване на строителен надзор, съгласно чл. 166, ал. 2 от ЗУТ или копие от документ, удостоверяващ правото за извършване на такава дейност, издаден от компетентен орган на държава - членка на ЕС, или на друга държава - страна по Споразумението за ЕИП, аналогично приложими, съобразно чл. 166, ал. 7 от ЗУТ. 2. Списък на основните договори за строителен надзор, изпълнени през последните 3 години, считано до датата на подаване на офертата, удовлетворяващи минималните изисквания, посочени в дясната колона на настоящия раздел III.2.3. 3. Препоръки за добро изпълнение на договорите по т.2. от предишни Възложители.В случаите, в които Участникът посочи, че притежава опит в изпълнение на договори с условия, еквивалентни на FIDIC, той прилага за всеки вид договор, различен от FIDIC, "Декларация за съответствие с договорните условия на FIDIC "; 4.Копия от издадени Разрешения за ползване и/или Удостоверения за въвеждане в експлоатация на поне един от договорите, включени в списъка по т.2, за който е представена препоръка по т.3.; 5. Декларация за предложените ключови експерти за изпълнение на консултантската услуга; 6. Професионални автобиографии и документи, удостоверяващи образованието, професионалната квалификация и опит на предложените от участника ключови експерти. Автобиографията се попълва от всеки ключов експерт, ангажиран в изпълнението на настоящата обществена поръчка съгласно изисканите ключови позиции от Възложителя за експертен състав. Към автобиографиите се прилагат документи (копия), удостоверяващи по категоричен и недвусмислен начин наличието на поставените минимални изисквания към експертите, свързани с образованието, квалификацията и опита им. 7. Декларация от всеки един от експертите, част от екипа на участника, за ангажираност в изпълнението на поръчката, за принадлежност и наличност. 8. Списък на неключовите експерти, предлагани от Участника; 9. Документ, удостоверяващ наличието на пълна проектантска правоспособност, съгласно чл. 230 от ЗУТ и чл. 10 от Закона за камарата на архитектите и инженерите в инвестиционното проектиране или съответните документи, съгласно националното законодателство на чуждестранните лица, за ключови и други експерти от екипа на Участника. !!! Представяне на професионални автобиографии и документи, удостоверяващи образованието и професионалната квалификация на предложените неключови експерти, не се изисква от Възложителя. Когато участникът е Обединение, документите по т.1–9 се представят само за тези членове на Обединението, чрез които то, като участник в процедурата доказва съответствието си с критериите за подбор. !!! Когато Участникът предвижда участие на подизпълнители, документите по т.1 – 9 се представят за всеки от посочените подизпълнители.
Минимални изисквания: 1. Участникът трябва да притежава валиден Лиценз за упражняване на строителен надзор. Дейностите по упр. на стр. надзор следва да се извършват от лица, прит. валиден лиценз за упражн.им, съгласно чл. 166, ал. 2 от ЗУТ, като съгласно чл. 166, ал. 7 от ЗУТ тези дейности могат да се изв. и от лица, представили копие от документ, удостов. правото да изв. такава дейност, изд.от компет. орган на държ.- чл. на ЕС, или на др. държ.- стр. по Спораз. за ЕИП. В случай, че Участн. е Обед., което не е юрид. л., посоченото мин. изискв. важи и следва да бъде док. от този/тези от член. в него, чрез който/които Обед. док. съотв. си с поставения крит. за подбор. В случай че участн. ползва подизпълн./и и някой от подизпълн. му ще извършва отделни части или видове надзорна дейност, то този подизпълн. също трябва да представи валиден Лиценз за упражнв на строит. надзор; 2. При участие по обос. поз. №1, Участн. следва да док., че през предх. 3 кал. г., счит. до датата на под. на офертата има успешно изпълнен 1 договор за строит. надзор на договор/и с догов. усл. на ФИДИК - Жълта книга или еквив. 3. При участие по обос. поз. №2, Участн. сл. да докаже, че през предх. 3 кал. г., счит. до датата на под. на офертата има успешно изпълн. 1 дог. за строит. надзор на договор/и с догов. усл. на ФИДИК - Червена книга или еквив. 4. В случай, че уч. подава оферта и за двете обос. поз., той следва да док. за предх. 3 г., счит. до датата на под. на оферт. изпълн. на мин. по един дог. с предмет, съотв. с изискв. за всяка от обос. поз. 5.При участие по обос. поз. №1, Участн. следва да док., че има на свое разпол. екип от ключови експерти, ангаж. на пълен работен ден в гр. Благоевград за целия срок на изпълн. на дог., които са на разпол. при необх. през периода за съобщ. на дефекти, със следн. мин. изискв. към тях:5.1. Ръков. надз. екип (Резидент инженер), който: а) има придоб. спец., намираща прил. в едно или повече от сл. проф. напр.: архитект. ВиК, хидротехн. строит., инженер-химик или др.спец. на висшето образ., свързана с пречистване на води; б) има мин.10 г. проф. опит, от които мин. 5 г. опит в строит. надзор и/или техн. контрол в проект., в) минимум 2 г. опит на длъжност Резидент инж. или Зам. резидент инженер.; 5.2. Ключов експерт Зам. резидент - Инж., който: а) е дипл. строит. инж., б) има мин. 10 г. проф. опит в изпълн. на инфрастр. проекти, съотв. на придоб. от него квалиф., от които мин. 5 г. опит в строит. надзор и/или техн. контрол в проект., в) има мин. 2 г. опит на длъжн. Ръков. или Зам. резидент - инж. на консулт. екип за строит. надзор на инфрастр. проект в сектор води; 5.3. Кл. експерт Инж. преч. води, който: а) е дипл. инж., спец. ВиК или еквивалент; б) има мин.5 г. проф. опит в обл. на строит. надзор и/или инженеринг, от които мин.3 г. опит в екип на строит. надзор на пречиств. станции; в) има пълна проект. правосп.; 5.4. Кл. експерт Инж. ВиК, който: а) е дипл. инж., спец. ВиК или екв.; б) има мин. 5 г. проф. опит в изпълн. на инфрастр. проекти, от които мин. 2 г. опит в строит. надзор на ВиК мрежи; в) има пълна проект. правосп.; 5.5. Кл. експерт Инж. по кач. и съотв. на мат., който: а) е дипл. строит. инж. или инж. - химик; б) има мин. 5 г.опит в строит. лаборат., свързана с изпитания при строит. на инфрастр. обекти; в) има мин. 5 г. опит в строит. надзор на подобна длъжност (контрол на кач. и приемане на строит. раб.).; 5.6. Кл. експ. Инж. по ел.-мех. част, който: а) е дипл. маш./ел.инж.; б) има мин. 5 г. проф. опит; в) участие в екипи на под. длъжн. на мин. 1 преч. станция. 6. При участие по обос. поз. №2, Участн. сл. да док., че има на свое разпол. екип от ключ. експ., ангаж. на пълен раб. ден в гр. Благоевград за целия срок на изпълн. на дог., които са на разпол. при необх. през периода за съобщ. на деф., със следните мин. изискв. към тях: !!! Продължава в раздел VI.3. по-долу
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги
ІІІ.3.1) За изпълнението на услугата се изисква определена професия

НЕ

ІІІ.3.2) Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала си, отговарен за изпълнението на услугата

ДА



РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Икономически най-изгодна оферта при:
Посочените по-долу показатели:
Показател: Брой междинни доклади за напредъка на СМР на месец, предложени от участника; тежест: 10
Показател: Срок за изготвяне на комплексен доклад за строежа, след подписване на Акт Образец 15; тежест: 15
Показател: Срок за внасяне на документите за назначаване на държавна приемателна комисия; тежест: 25
Показател: Предложена цена за изпълнение; тежест: 50

IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
18.03.2013 г.  Час: 16:30
Платими документи

ДА

Цена: 18 BGN
Условия и начин на плащане

Заинтересуваните лица могат да закупят документацията за участие в деловодството на Община Благоевград, на адрес: гр. Благоевград, пл. „Георги Измирлиев“ № 1, всеки работен ден между 8:30 ч. и 16:30ч., срещу заплащане в касата на Общината на цена в размер на 18 лв. (осемнадесет лева), с вкл. ДДС или срещу представяне на платежен документ за внесената сума по сметка IBAN: BG44SOMB 9130 8401 5000 44, вид на плащане 444000, BIC: SOMBBGSF, Банка: Общинска банка АД - клон Благоевград, най-късно до часа и датата, посочени в обявлението за обществената поръчка. При поискване от заинтересованото лице Възложителят ще изпрати документацията за сметка на лицето, отправило искането.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
28.03.2013 г.  Час: 17:00
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

90

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 29.03.2013 г.  Час: 14:00
Място

Административната сграда на Община Благоевград, на адрес: гр. Благоевград, пл. „Георги Измирлиев“ № 1,

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

Участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

Настоящата обществена поръчка се възлага в рамките на проект DIR-51011116-33-117 „Реконструкция на ГПСОВ гр. Благоевград, и изграждане на канализация и водопровод по бул. П. Яворов" гр. Благоевград“, който се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма “Околна среда“ 2007 – 2013г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Кохезионния фонд, съгласно договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ от 29.06.2012 г.

VI.3) Допълнителна информация

!!! Продълж. от Раздел III.2.3. - 6.1. Ръковод. надз. екип (Резидент инженер), който: а) има придоб. спец., намираща прилож. в едно или повече от следните проф. напр.: архитектура, ВиК, хидротехн. строит., инженер-химик или др. спец. на висшето образов., свързана с пречистване на води; б) има мин. 10 г. проф. опит, от които мин. 5 г. опит в строит. надзор и/или техн. контрол в проект. и в) мин. 2 г. опит на длъжност Резид. инж. или Зам. резидент инженер.; 6.2. Кл. експерт Зам. резидент - Инж., който: а) дипломиран строит. инженер, б) има мин. 10 г. проф. опит в изпълн. на инфрастр. проекти, съотв. на придоб. от него квалиф., от които мин. 5 г. опит в строит. надзор и/или техн. контрол в проект., в) има мин.2 г. опит на длъжн. Ръков. или Зам. резидент - инженер на консулт. екип за строит. надзор на инфрастр. проект в сектор води; 6.3. Ключов експерт Геодезист, който: а) дипломиран инженер-геодезист; б) има мин. 5 г. проф. опит; в) има мин. 2 г. опит в изпълн. на строит. надзор.; 6.4. Ключов експерт Инж. ВиК, който: а) диплом. инж., спец. ВиК или еквив.; б) има мин. 5 г. проф. опит в изпълн. на инфрастр. проекти, от които мин. 2 г. опит в строит. надзор на ВиК мрежи; в) има пълна проект. правосп.; 6.5. Кл. експерт Пътен инж., който: а) диплом. строит. инж. пътно строит.; б) има мин. 5 г. проф. опит в строит. надзор на обекти от пътната инфрастр. !!! Участн. тр. да посочи за всяка от ключовите позиции на експ. отделни лица (един експерт не може да съвм. две позиции от изискуемия ръков. експ. състав). 7. В случай, че участник подава оферта и за двете обос. поз. той следва да док. наличие на екипи, вкл. ключ. експерти с изискуема квалиф. и опит за всяка от двете обос. поз.; 8. Участн. следва докаже, че има на разпол. за срока на изпълн. на договора и следните неключови експерти (минимум по 1 неключов експерт за всяка една от специалностите, посочени по-долу)- лица с проект. правосп. съгл. чл. 229, чл. 230 от ЗУТ и чл. 10 от ЗКАИИП, имащи квалиф. и правосп. в сл. спец.: (1) архитектура; (2) пром. и гражд. строит., технология и механизация на строит. или строит.на сгради и съоръж.; (3) топлотехника (отопление, вентилация и климатизация); (4) спец., въз основа на които се придоб. квалиф. електроинж.; (5) ВиК, пречистване на отпадъчни води; (6) специалностите, въз основа на които се придобива квалификация инженер “Контролно измервателни прибори и автоматика”; (7) специалностите, свързани със санитарно-хигиенните изисквания към строежите (лекари, инженери, архитекти и др.); (8) пожарна и аварийна безопасност или друга специалност, осигуряваща квалификация в областта на противопожарните строително-технически норми.Допуска се включване в екипа на участника и на лица със специалности, приравнени към посочените по - горе (от 1 до 8, вкл.). Приравнени са спец., при които учебната програма на специалността покрива най-малко 80 на сто от учебната програма на съотв. специалност по посочените по - горе (от 1 до 8, вкл.). Участник в процедурата може да използва ресурсите на други физически и/или юридически лица при изпълнение на поръчката, при условие че представи документи, доказващи, че има на свое разположение тези ресурси. В случай, че участникът участва като обединение, което не е юридическо лице, изброените минимални изисквания за техническите възможности и квалификация на участниците, важат за обединението като цяло. При участие чрез подизпълнители, минималните изисквания важат за тях, съобразно вида и дела им в изпълнение на дейностите от обекта на поръчката.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съобразно чл.120 от ЗОП, на обжалване подлежи всяко решение на възложителите по процедурата, пред Комисия за защита на конкуренцията относно тяхната законосъобразност, включително за наличие на дискриминационни икономически, финансови, технически или квалификационни изисквания в обявлението, документацията или във всеки друг документ, свързан с процедурата. Срокът за обжалване е 10 дневен и тече в зависимост от обжалвания акт, съобразно регламентацията в чл.120, ал. 5, във връзка с ал. 6 от ЗОП.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

27.02.2013 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ

Обособена позиция № 1 / Заглавие на обособената позиция "Оценка на съответствието, извършване на строителен надзор и изготвяне на технически паспорт на обект "Работно проектиране и реконструкция на ГПСОВ - гр. Благоевград (изпълняван съгласно изискванията на Договорните условия на ФИДИК (FIDIC) - Жълта книга)"
1) Кратко описание

В изпълнение на възложените му дейности от обхвата на обособената позиция, Изпълнителят следва да осъществи пълни, адекватни и съобразени изцяло с изискванията на Възложителя дейности, гарантиращи законосъобразното изпълнение на строително-монтажните работи и разрешаване позването на следния строеж: Обект: "Работно проектиране и реконструкция на ГПСОВ - гр. Благоевград, съгласно изискванията на Договорните условия на ФИДИК (FIDIC) за технологично оборудване и проектиране - строителство за електро и машинно - монтажни работи и за строителни и инженерни обекти, проектирани от Изпълнителя (Жълта книга)". Обектът на строителна интервенция, спрямо който ще бъдат осъществявани дейностите по оценка на съответствието и строителен надзор, включени в обхвата на настоящата обособена позиция са: - II-ра (втора) категория, по смисъла на чл. 137, ал. 2, т.1, буква "б" от ЗУТ; - IV-та (четвърта) група строежи, съгласно чл. 5, ал. 6, т. 4.2.1 от Правилника за редаза вписване и водене на централния професионален регистър на строителя (ПРВВЦПРС).

2) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

71520000, 71521000

Описание:

Строителен надзор
Строителен надзор по време на строителството

3) Количество или обем

1. Упражняване на строителен надзор по време на строителството, в задълж. обхват, регламентиран в чл.168, ал.1 от ЗУТ: - законосъобразно започване на строежа; - пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - изпълнение на строежите, съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията за изпълнение на строежа, съгласно нормативните актове и техническите спецификации за пожарна безопасност, опазване на околната среда по време на строителството; - спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; - качество на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите за безопасност; - недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - оценката за достъпност на строежа от лица с увреждания; - годност на строежа за въвеждане в експлоатация. 2. Изготвяне и подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, съгласно изискванията за безопасност и законосъобразното им изпълнение, съгласно ЗУТ и Наредба №3/31.07.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; 3. Откриване на строителната площадка и определяне на строителната линия и ниво за строежа, в присъствието на лицата по чл. 223, ал. 2 от ЗУТ, при съставяне на необходимия за това протокол по Наредба №3 от 2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; 4. Заверка на Заповедната книга на строежа и писмено уведомяване в 7-дневен срок от заверката на Общината, специализираните контролни органи, Регионалната дирекция за национален строителен контрол, РСПБС и Инспекция по труда. 5. Изпълняване функциите на координатор по безопасност и здраве за етапа на строителството съгласно чл.5, ал.3 от Наредба № 2/2004 г. за минимални изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи, вкл. изпълнение на всички задължения на възложителя, предвидени в посочената Наредба. 6. Предоставяне на Възложителя на ежемесечни отчети и окончателен отчет за извършения строителен надзор по време на изпълнение на строително – монтажните работи, съдържащ: списък на основните дейности (видове работи) от строежа, за които е упражнен текущ строителен надзор, съставените документи (актове), както и информация за възникнали проблеми (ако има такива) и съответно приложените и/или необходими мерки за решаването им. 7. Изготвяне на Окончателни доклади за всеки един от строежите, съгласно чл.168, ал.6 от ЗУТ, за издаване на Разрешение за ползването им, включително технически паспорти за всички строежи, съгласно Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите. Окончателните Доклади и техническите паспорти за всички строежи се представят в 3 (три) оригинала на хартиен и в 2 (два) екземпляра на електронен носител. 8. Внасяне на окончателнитe доклади в Общинската администрация. 9. Едновременно с функциите на консултант, Изпълнителят ще осъществява и функциите на Инженер, съгласно договорните условия на FIDIC за технологично оборудване и проектиране – строителство за електро и машинно-монтажни работи и за строителни и инженерни обекти, проектирани от изпълнителя (Жълта Книга), включващо комуникация с проектантите по отношение съответствие на проектите със съществените изисквания на строежите и строителните продукти.

Прогнозна стойност, без ДДС
180000 валута BGN
4) Информация за начална дата/краен срок за изпълнение
Срок за изпълнение в месеци 14

Обособена позиция № 2 / Заглавие на обособената позиция "Оценка на съответствието, извършване на строителен надзор и изготвяне на технически паспорт на обект "Изграждане на канализация и водопровод по бул. "Пейо Яворов" - гр. Благоевград" (изпълняван съгласно изискванията на Договорните условия на ФИДИК (FIDIC) - Червена книга)"
1) Кратко описание

В изпълнение на възложените му дейности от обхвата на обособената позиция, Изпълнителят следва да осъществи пълни, адекватни и съобразени изцяло с изискванията на Възложителя дейности, гарантиращи законосъобразното изпълнение на строително – монтажните работи и разрешаване ползването на следния строеж: Обект: „Изграждане на канализация и водопровод по бул. „Пейо Яворов” - гр. Благоевград, съгласно изискванията на Договорните условия на ФИДИК (FIDIC) за изграждане на строителни и инженерни обекти, проектирани от Възложителя (Червена книга)“. Обектът на строителна интервенция, спрямо който ще бъдат осъществявани дейностите по оценка на съответствието и строителен надзор, включени в обхвата на настоящата обособена позиция, са: - III- та (трета) категория, по смисъла на чл. 137, ал. 1, т. 3, буква „б“ от ЗУТ; - IV-та (четвърта) група строежи, съгласно чл.5, ал.6, т. 4.3.1. от Правилника за реда за вписване и водене на централния професионален регистър на строителя (ПРВВЦПРС). 8. Внасяне на окончателнитe доклади в Общинската администрация; 9. Едновременно с функциите на консултант, Изпълнителят ще осъществява и функциите на Инженер, съгласно договорните условия на FIDIC за строителство на строителни и инженерни обекти, проектирани от възложителя (Червена Книга), включващо комуникация с проектантите по отношение съответствие на проектите със съществените изисквания на строежите и строителните продукти

2) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

71520000, 71521000

Описание:

Строителен надзор
Строителен надзор по време на строителството

3) Количество или обем

1. Упражняване на строителен надзор по време на строителството, в задължит. обхват, регламентиран в чл.168, ал.1 от ЗУТ: - законосъобразно започване на строежа; - пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - изпълнение на строежите, съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията за изпълнение на строежа, съгласно нормативните актове и техническите спецификации за пожарна безопасност, опазване на околната среда по време на строителството; - спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; - качество на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите за безопасност; - недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - оценката за достъпност на строежа от лица с увреждания; - годност на строежа за въвеждане в експлоатация. 2. Изготвяне и подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, съгласно изискванията за безопасност и законосъобразното им изпълнение, съгласно ЗУТ и Наредба №3/31.07.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; 3. Откриване на строителната площадка и определяне на строителната линия и ниво за строежа, в присъствието на лицата по чл. 223, ал. 2 от ЗУТ, при съставяне на необходимия за това протокол по Наредба №3 от 2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; 4. Заверка на Заповедната книга на строежа и писмено уведомяване в 7-дневен срок от заверката на Общината, специализираните контролни органи, Регионалната дирекция за национален строителен контрол, РСПБС и Инспекция по труда. 5. Изпълняване функциите на координатор по безопасност и здраве за етапа на строителството съгласно чл.5, ал.3 от Наредба № 2/2004 г. за минимални изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи, вкл. изпълнение на всички задължения на възложителя, предвидени в посочената Наредба. 6. Предоставяне на Възложителя на ежемесечни отчети и окончателен отчет за извършения строителен надзор по време на изпълнение на строително – монтажните работи, съдържащ: списък на основните дейности (видове работи) от строежа, за които е упражнен текущ строителен надзор, съставените документи (актове), както и информация за възникнали проблеми (ако има такива) и съответно приложените и/или необходими мерки за решаването им. 7. Изготвяне на Окончателни доклади за всеки един от строежите, съгласно чл.168, ал.6 от ЗУТ, за издаване на Разрешение за ползването им, включително технически паспорти за всички строежи, съгласно Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите. Окончателните Доклади и техническите паспорти за всички строежи се представят в 3 (три) оригинала на хартиен и в 2 (два) екземпляра на електронен носител.

Прогнозна стойност, без ДДС
100000 валута BGN
4) Информация за начална дата/краен срок за изпълнение
Срок за изпълнение в месеци 10