Версия за печат

00109-2012-0011

BG-Благоевград: Изграждане

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Строителство

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Община Благоевград, Пл. "Георги Измирлиев" № 1, За: Мартин Лалев, инж. Камелия Вълкова, Република България 2700, Благоевград, Тел.: 073 8677214, E-mail: mlalev@blgmun.com, Факс: 073 884451

Място/места за контакт: Община Благоеврад, пл. "Геори Измирлиев" № 1, Стая № 117

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.blgmun.com.

Адрес на профила на купувача: www.blgmun.com.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

„Избор на изпълнител за изграждане на мултифункционална спортна зала и битови помещения – пристройка към сградата на III – то основно училище „Димитър Талев” – Благоевград”.

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Строителство
Изграждане 
Място на изпълнение: III - то Основно училище "Димитър Талев", гр. Благоевград
Код NUTS:
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

Обект на настоящата процедура за възлагане на обществена поръчка e изпълнението на строително-монтажни работи по изграждане на мултифункционална спортна зала и битови помещения – пристройка към сградата на III – то основно училище „Димитър Талев” – Благоевград. Строително-монтажните дейности ще се извършат съгласно инвестиционен проект, придружен от подробни количествени сметки по отделните части. Изграждането на мултифункционална спортна зала и битови помещения – пристройка към сградата на III – то основно училище „Димитър Талев” – Благоевград обхваща следните части: ЧАСТ "АРХИТЕКТУРНА" , ЧАСТ "КОНСТРУКЦИИ", ЧАСТ "ВиК", ЧАСТ "ОиВ", ЧАСТ "ЕЛЕКТРИЧЕСКИ ИНСТАЛАЦИИ".

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45000000

Описание:

Строителни и монтажни работи

ІІ.1.7) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ

ІІ.1.8) Обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Изграждането на мултифункционална спортна зала и битови помещения – пристройка към сградата на III – то основно училище „Димитър Талев” – Благоевград ще се извърши съгласно инвестиционен проект, придружен от подробни количествени сметки по отделните части. Изграждането на мултифункционална спортна зала и битови помещения – пристройка към сградата на III – то основно училище „Димитър Талев” – Благоевград обхваща следните части: ЧАСТ: "АРХИТЕКТУРНА"; ЧАСТ: "КОНСТРУКЦИИ"; ЧАСТ: ВиК; ЧАСТ: ОиВ; ЧАСТ: "ЕЛЕКТРИЧЕСКИ ИНСТАЛАЦИИ".

Прогнозна стойност без ДДС
764051 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Продължителност в месеци

10


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Участниците представят гаранция за участие в процедурата в размер на 7 600 лв. /седем хиляди и шестстотин лева/, а участникът, определен за изпълнител на поръчката, внася гаранция за изпълнение в размер на 3 % /три процента/ от стойността на договора без ДДС. Гаранцията за участие в процедурата и гаранцията за изпълнение на договора се представят по избор на участника като парична сума или като банкова гаранция. Когато кандидатът, участникът или избраният изпълнител е обединение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията. Когато участникът представя банкова гаранция за участие, тя трябва да покрива периода на валидност на офертата, а банковата гаранция за изпълнение следва да е издадена за срока на договора, надвишаващ с един месец срока за изпълнение на договора. Банковата гаранция се издава в полза на Възложителя. Когато участникът представя гаранция под формата на парична сума, тя следва да бъде внесена по сметка на Община Благоевград: Банка – Общинска банка АД - BIC SOMBBGSF; IBAN BG71 SOMB 9130 3313 7253 01. Банковите разходи по откриването на гаранциите са за сметка на участника. Участникът трябва да предвиди и заплати своите такси по откриване и обслужване на гаранцията така, че размерът на получената от Възложителя гаранция да не е по-малък от определения в настоящата процедура. Когато участникът представя банкова гаранция, то условията по нея трябва да съответстват на тези по приложения в документацията образец или да са по-благоприятни за Възложителя. Ако условията на представената от участника гаранция се различават от тези на представения образец и са по-неблагоприятни за Възложителя, то Възложителят може да откаже да приеме гаранцията и/или да поиска нейната корекция. Участникът е длъжен да се съобрази с искането на Възложителя, в противен случай се счита, че не е представена изискуемата банкова гаранция. Гаранциите за участие в процедурата се задържат или усвояват, респективно освобождават от възложителя при спазване условията и реда на чл. 61 и чл. 62 от ЗОП. Условията и сроковете за задържане или освобождаване на гаранцията за изпълнение се уреждат в договора за възлагане на обществената поръчка. Възложителят не дължи лихва върху сумата, представена като гаранция, за периода, през който средствата са престояли у него законосъобразно.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

Финансирането на обществената поръчка е държавно - целево, съгласно Постановление № 199/28.08.2012 г. на Министерски съвет. Осигурените средства за изпълнението на поръчката са общо в размер до 764 051 (седемстотин шестдесет и четири хиляди и петдесет и един лева) лева без ДДС. Възложителят се задължава да заплати дължимата цена на вноски, както следва: АВАНСОВО ПЛАЩАНЕ в размер на 20 % от цената по договора, дължимо в десетдневен срок, считано от датата на подписването на договора и след представяне на оригинална фактура, на стойност равна на стойността на аванса с включен ДДС; МЕЖДИННО ПЛАЩАНЕ, чийто общ размер не може да надхвърля 65 % от цената на договора, се извършват на база реално изпълнени и приети без забележки СМР, установени съгласно ЗУТ на действително извършени и приети СМР и доставки, респ. съответния Акт образец, съгласно Наредба № 3 от 31 юли 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството , в срок от 20 дни, при спазване на процедурата по договор. В случай, че предадената работа надхвърли сумата, възлизаща на 65 % от стойността на договора, която сума е предвидена като междинни плащания по него, горницата над тази сума се изплаща на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ ведно с окончателното плащане по договора, като Възложителят не дължи никакви наказателни плащания (лихви, неустойки и др.) във връзка с това. ОКОНЧАТЕЛНО ПЛАЩАНЕ, в рамер на 15 % от цената на договора, се извършва в срок до 30 дни след подписване на приемо-предаваелен протокол за окончателно приемане на работата, сметка 22 за установяване на действително извършени и приети СМР и доставки, респ. съответния Акт образец, съгласно Наредба № 3 от 31 юли 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и издаване на фактура от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ. Размерът на окончателното плащане се изчислява като от цената на договора се приспаднат междинните плащания и аванса. Сборът от стойностите на авансовото плащане, междинните плащания и окончателното плащане не може да надхвърля общата стойност на договора.

ІІІ.1.3) Изискване за създаване на юридическо лице, когато участникът, определен за изпълнител, е обединение на физически и/или юридически лица

Възложителят няма изисквания за придобиване на правна форма от Изпълнителя. При положение, че участникът е обединение /или консорциум/, което не е регистрирано като самостоятелно юридическо лице, тогава участниците в обединението /или консорциума/ сключват нотариално заверен договор. Договорът трябва да съдържа клаузи, които гарантират, че: всички членове на обединението/консорциума са отговорни, заедно и поотделно за изпълнението на договора; да определя лице, което да представлява обединението/консорциума, да го задължава, да получава указания за и от името на всеки член на обединението/консорциума за целите на поръчката; всички членове на обединението/консорциума са задължени да останат в него за целия период на изпълнение на договора; не се допускат промени в състава на обединението след подаването на офертата. Когато не е представено нотариално заверено копие от договора за създаването на обединението/консорциум, или в приложения липсват клаузи, гарантиращи изпълнението на горепосочените условия или съставът на обединението се е променил след подаването на офертата – участникът ще бъде отстранен от участие в процедурата за възлагане на настоящата обществена поръчка. Лице, което участва в обединение или е дало съгласие и фигурира като подизпълнител в офертата на друг участник, не може да представя самостоятелна оферта. В процедура за възлагане на обществена поръчка едно физическо или юридическо лице може да участва само в едно обединение.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: Не се допуска до участие в процедурата и се отстранява участник, за който е налице някое от следните обстоятелства: 1. Който е осъден е с влязла в сила присъда, освен ако е реабилитиран, за: а) престъпление против финансовата, данъчната или осигурителната система, включително изпиране на пари, по чл. 253 - 260 от Наказателния кодекс; б) подкуп по чл. 301 – 307 от Наказателния кодекс; в) участие в организирана престъпна група по чл. 321 и 321а от Наказателния кодекс; г) престъпление против собствеността по чл. 194 - 217 от Наказателния кодекс; д) престъпление против стопанството по чл. 219 - 252 от Наказателния кодекс; 2. Който е обявен в несъстоятелност; 3. Който е в производство по ликвидация или се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове; 4. Който е в открито производство по несъстоятелност, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, а в случай че участникът е чуждестранно лице - се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове, включително когато неговата дейност е под разпореждане на съда, или участникът е преустановил дейността си; 5. Който е виновен за неизпълнение на задължения по договор за обществена поръчка, доказано от Възложителя с влязло в сила съдебно решение; 6. Който има задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс към държавата и към община, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, освен ако е допуснато разсрочване или отсрочване на задълженията, или има задължения за данъци или вноски за социалното осигуряване съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен; 7. Който има наложено административно наказание за наемане на работа на незаконно пребиваващи чужденци през последните 5 години; 8. Който е осъден с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 313 от Наказателния кодекс във връзка с провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки; 9. При който лицата по чл. 47, ал. 4 от ЗОП са свързани лица с Възложителя или със служители на ръководна длъжност в неговата организация; 10. Който е сключил договор с лице по чл. 21 или 22 от Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси. Участниците представят: Оферта;Списък на документите, съдържащи се в офертата ;Информация за общия оборот и оборота от строително-монтажни работи (СМР), сходни с предмета на поръчката, реализиран общо за последните 3 /три/ отчетени финансови години;Списък на основните договори с предмет сходен с предмета на поръчката, ведно с референции за добро изпълнение;Списък на ръководните служители, техническите лица, лицата, които ще ръководят изпълнението на поръчката; Декларация по чл. 47, ал. 1, т. 1, б. „а“- „д“, ал. 2, т. 5 и ал. 5, т. 1 от ЗОП; Декларация за липса на обстоятелства по чл. 47, ал. 1, т. 2 и т. 3 и ал. 2, т. 1, т. 2а, пр. 1, т. 3 и т. 4 и ал. 5, т. 2 от ЗОП ;Декларация за използване на подизпълнител по чл. 56, ал. 1, т. 8 от ЗОП;Декларация по чл. 56, ал. 1, т. 11 от ЗОП; Декларация по чл. 56, ал. 1, т. 12 от ЗОП ; Декларация, че участникът е запознат с условията на строителната площадка и обстоятелствата, които биха повлияли на предложението;Декларация за съгласие за участие от подизпълнител; Документ за внесена гаранция за участие; Декларация за техническото оборудване, с което разполага участника; Техническа оферта; Други документи, изискуемисъгласно обявлението и/или документацията за участие.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Информация за общия оборот и оборота от строително-монтажни работи (СМР), сходни с предмета на поръчката, реализиран общо за последните три отчетени финансови години /2009, 2010, 2011г./, в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си /по образец № 3/. Когато участникът е обединение изискването е общо за обединението. Когато е предвидено участие на подизпълнители, изискването се прилага по отношение на тях, съобразно вида и дела на участието им. Когато по обективни причини участникът не може да представи исканите от възложителя документи той може да докаже икономическото и финансовото си състояние с всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ; 2.Заверено копие от следните съставни части на годишните финансови отчети за последните 3 (три) финансови години /2009, 2010 и 2011/, в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си, когато публикуването им се изисква от законодателството на държавата, в която участникът е установен, а именно: заверено копие на балансите за последните 3 (три) финансови /2009, 2010 и 2011/ години; заверено копие на отчетите за приходите и разходите за последните 3 (три) финансови /2009, 2010 и 2011/ години. Изискваните документи се прилагат в зависисимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал да развива дейността си. Когато участникът е обединение, съставните части на годишните финансови отчети за последните 3 (три) финансови години се представят само от участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор. В случай, че е представен ЕИК и документите са видими чрез сайта на Търговския регистър при Агенцията по вписванията, се допуска позоваване на тези обстоятелства вместо представянето им с офертата. В случай, че участникът не разполага с изготвен годишен финансов отчет за календарната 2011 г., изцяло съобразен със посочените срокове за изготвяне и публикуване в Закона за счетоводството, то той може да приложи различни финансови извлечения и други сходни документи, доказващи реализиран оборот за календарната 2011 г.
Минимални изисквания: 1. Участникът следва да има общ и специализиран оборот не по-малко от 2 285 000,00 лв. (два милиона двеста осемдесет и пет хиляди лева) от строително-монтажни работи (СМР), сходни с предмета на поръчката, реализиран общо за последните три отчетени финансови години /2009, 2010, 2011 г./, в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си; 2. Участникът следва да притежава сключена валидна „Застраховка за професионална отговорност на участниците в строителството” по смисъла на чл. 171 от ЗУТ, покриваща минималната застрахователна сума за този вид строеж, или съответен валиден аналогичен документ, издаден от компетентен орган на държава – членка на Европейския съюз, или на друга държава – страна по споразумението за Европейско икономическо пространство. Застраховката трябва да е в сила към момента на отварянето на офертата, както и да бъде придружена с декларация от участника, че в случай, че същата изтече преди указания по горе срок, то действието й ще бъде подновено със срок не по-малък от срока на договора и 30 дни след изтичането му.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Участниците следва да представят списък за изпълнени успешно 5 /пет/ договора за строителство, сходно с предмета на поръчката, в рамките на последните 5 (пет) години, предхождащи крайния срок за подаване на оферти или в зависимост от датата, на която участникът е започнал дейността си, придружени с препоръки за добро изпълнение за по-важните обекти от възложителите им. В препоръките задължително се посочва наименованието на възложителя, общата стойност на договора, датата и мястото на строителството, стойноста на под вид работи, изпълнени от участника, както и дали са изпълнени професионално и в съответствие с нормативните изисквания, адрес и телефон за контакт с подписалия препоръката; 2. Участниците трябва да представят документи, доказващи горепосочените обстоятелства – дипломи, трудови книжки и всеки друг документ, който може да удостовери наличието на необходимата квалификация, стаж и опит на ръководния персонал; 3. Доказателства за наличие на изискваната механизация;4. Представя се копие от Удостоверението за регистрация и талона към него или еквивалентни документи за чуждестранните лица; 5. За доказване изпълнението на това минимално изискване се представя копие от Сертификатите или еквивалентни документи;
Минимални изисквания: 1. Участникът следва да има изпълнени успешно 5 договора за строителство, в рамките на последните 5 (пет) години /2007,2008,2009,2010,2011 г./ от СМР, сходни с предмета на обществената поръчка илив рамките на последните 5 (пет) години, предхождащи крайния срок за подаване на оферти или в зависимост от датата, на която участникът е започнал дейността си. Под СМР, сходни с предмета на поръчката следва да се разбират СМР по изграждане, ремонт и саниране на сгради.; 2. Всеки участник трябва да разполага с ръководен персонал и работници, с които ще изпълни поръчката и трябва да включва минимум по един от следните специалисти: 2.1. Ръководител обект – технически правоспособно лице със стаж в ръководенето на строителни обекти. Строителен инженер с професионален стаж - минимум 6 години или строителен техник – 2 бр. с професионален стаж – 9 г.; 2.2. Специалист по здравословни и безопасни условия на труд – 1 бр. притежаващ удостоверение (сертификат) за изпълнение на този вид дейност; Работници – 40 бр. - монтажници – 8 бр.; В и К специалисти – 3 бр.; О и В специалисти – 4 бр.; Ел. специалисти – 3 бр., настилки – 6 бр.; довършит. раб. – 12 бр.; други – 4 бр.;3. Всеки участник следва да разполага с механизация, необходима за изпълнение на предмета на поръчката - Автокран над 10 т. – 2бр.;Лекотоварен автомобил;Скеле – 500 м2; Вътрешно работно скеле – 250 м2;Самосвали – 2 бр.; Автовишка – 1 бр.; 4. Участникът трябва да е вписан в Централния професионален регистър на строителя и да има издадено удостоверение от Камарата на строителите за изпълнение на строежи от четвърта категория, предмет на настоящата обществена поръчка. В случай, че участникът е чуждестранно лице – представя се еквивалентен документ, допускащ съгласно законодателството на държавата, в която участникът е установен и осъществява дейността си извършване на строителните работи обект на настоящата обществена поръчка, в нотариално заверено копие, придружен с превод на български език; 5. Всеки участник трябва да е сертифициран в областта на строителството по следните стандарти: ISO 9001:2008 Сертификат за управление на качеството за дейностите или еквивалентен, или еквивалентни мерки, съгласно чл. 53, ал. 4 от ЗОП; ISO 14001:2004 Системи за управление на околната среда или еквивалентен, или еквивалентни мерки, съгласно чл. 53, ал. 4 от ЗОП;
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги


РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Икономически най-изгодна оферта при:
Посочените по-долу показатели:
Показател: ФИНАНСОВИ ПОКАЗАТЕЛИ - предложена от участника крайна цена; тежест: 50
Показател: ПОКАЗАТЕЛ ГАРАНЦИОНЕН СРОК - представлява предложен гаранционен срок; тежест: 25
Показател: ПОКАЗАТЕЛ СРОК - представлява срок за изпълнение на поръчката; тежест: 25

IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
20.12.2012 г.  Час: 17:00
Платими документи

ДА

Цена: 100 CZK
Условия и начин на плащане

Документация за участие в процедурата може да бъде закупена всеки работен ден между 8:30 ч.-12.30 ч. и 13.30 ч. -17:00 ч., в срок до 17:00 часа на датата посочена в обявлението. Цената на настоящата документация е в размер на 100.00 лв. с вкл. ДДС, като сумата може да бъде заплатена в брой на касите в сградата на Община Благоевград, в гр. Благоевград, пл. “Георги Измирлиев” №1 или по банков път по сметка: Общинска банка АД - BIC SOMB BG SF IBAN BG44SOMB 91308401500044, вид плащане: 44 40 00. Лицата имат право да разгледат документацията на място, преди да я закупят при служителя Мартин Йорданов Лалев. Копие от платежния документ задължително се представя с офертата за участие в процедурата. Пълен достъп до документацията за участие е предоставен и на официалната интернет страница на Община Благоевград - www.blgmun.com

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
27.12.2012 г.  Час: 17:00
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

90

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 28.12.2012 г.  Час: 13:30
Място

Община Благоевград

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

Действията на комисията по отваряне на офертите са публични. При отварянето им могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел. Присъстващите представители на участниците се допускат след представяне на документ, удостоверяващ представителната им власт. Упълномощен представител на участник се допуска след представяне на специално издадено за целта нотариално заверено пълномощно. Присъстващите представители на участниците вписват своите имена и подписват в регистър, удостоверяващ тяхното присъствие.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

НЕ

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно чл. 120, ал. 5, т. 1 и ал. 6 от ЗОП

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

26.11.2012 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ