Версия за печат

00109-2012-0009

BG-Благоевград: 11 - Консултантски услуги по управление и стопанска дейност

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Услуги

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Община Благоевград, Пл.”Георги Измирлиев” №1, За: Стоян Христов, България 2700, Благоевград, Тел.: 073 867788, E-mail: sthristov@blgmun.com, Факс: 073 884451

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: http://www.blgmun.com/.

Адрес на профила на купувача: http://www.blgmun.com/.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие: На горепосочения адрес за контакти.

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

ТЕХНИЧЕСКА ПОМОЩ ЗА ЗВЕНОТО ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ПРОЕКТ DIR-51011116-33-117 “РЕКОНСТРУКЦИЯ НА ГПСОВ – ГР.БЛАГОЕВГРАД И ИЗГРАЖДАНЕ НА КАНАЛИЗАЦИЯ И ВОДОПРОВОД ПО БУЛ. „ПЕЙО ЯВОРОВ, ГР.БЛАГОЕВГРАД”

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Услуги
Категория услуги: 11
Място на изпълнение: Харманли
Код NUTS: BG42
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

Предмет на настоящата обществена поръчка е избор на Изпълнител за оказване на техническа помощ на Звеното за изпълнение на проекти (ЗИП) в процеса на изпълнение на проект DIR-51011116-33-117 „Реконструкция на ГПСОВ – гр. Благоевград и изграждане на канализация и водопровод по бул.„Пейо Яворов, гр. Благоевград”. С изпълнението на поръчката се цели да се осигури подкрепа и консултации за Звеното за изпълнение на проекта във връзка с ежедневното управление, координация и изпълнение на дейностите по проекта в съответствие с изискванията на Оперативна програма „Околна среда 2007-2013 г.” и Договора за безвъзмездна финансова помощ, както и да се укрепи административния капацитет за управление и изпълнение на големи инфраструктурни проекти, финансирани от ОП „Околна среда”.

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

79400000

Описание:

Консултантски услуги по управление и стопанска дейност и свързаните с тях услуги

ІІ.1.7) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ

ІІ.1.8) Обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Изисква се в хода на изпълнение на проекта Изпълнителят да предостави следните услуги: Подпомага ежедневно ЗИП в цялостното управление и изпълнение на изискванията на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ от ОП „Околна среда” 2007-2013 г. Подготвя становища по всички договори по проекта, изпълнявани от външни изпълнители относно качеството, обхвата и сроковете на изпълняваните от тях дейности и задачи, както и по докладите за напредъка и окончателните доклади, изготвяни от тези изпълнители и дава препоръки за верификация на фактурите; Участва в провеждане на процедури за избор на изпълнители на обществени поръчки и контрол на изпълнението на договорите от избраните изпълнители; Обучава на място в офисите им членовете на ЗИП относно изпълняваните от тях функции с цел повишаване капацитета на общината за управление на инвестиционни проекти, финансирани от ОП „Околна среда” 2007- 2013 г. Докладва при възникване на проблеми свързани с изпълнението на договори с външни изпълнители и подпомага ЗИП за отстраняването им; Следи и актуализира графиците за изпълнение на договорите в тяхната взаимообвързаност.

Прогнозна стойност без ДДС
105000 BGN
ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Продължителност в месеци

19


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Всяка оферта трябва да бъде представена заедно с гаранция за участие в размер на 1 000 лева /хиляда лева/ като участникът избира сам формата на гаранцията за участие, съответно за изпълнение, както следва: а) Парична сума – внася се по следната сметка на Община Благоевград:Банка: Общинска банка- клон Благоевград; IBAN: BG71 SOMB 9130 3313 7253 01; BIC: SOMBBGSF В нареждането за плащане задължително следва да бъде записано наименованието на поръчката. б) Банкова гаранция - неотменима банкова гаранция в полза на Община Благоевград съгласно образец (Образец № 16) Банковата гаранция за участие следва да бъде на български език или в официален превод, в случай, че е издадена от чуждестранна банка. Гаранцията за участие в парична сума следва да бъде на български език (платежно нареждане) или в официален превод. * Документът, удостоверяващ платената гаранция за участие в парична сума следва да бъде заверен с подпис и печат от съответната банка. В случай, че участникът е превел парите по електронен път (електронно банкиране), следва да завери съответния документ с своя подпис и печат. Гаранцията за участие в процедурата трябва да е със срок на валидност - срока на валидност на офертата. Участникът, определен за изпълнител, представя гаранция за изпълнение в размер на 3 % от стойността на договора. Участникът сам избира формата на гаранцията за изпълнение - парична сума – внася се по сметката на Община Благоевград посочена по-горе или банкова гаранция – попълва се Образец № 17. Банковите разходи по откриването на гаранциите са за сметка на изпълнителя. Разходите по евентуалното им усвояване са за сметка на възложителя. Изпълнителят трябва да предвиди и заплати своите такси по откриване и обслужване на гаранциите така, че размера на гаранцията да не бъде по-малък от определения в настоящата документация. Възложителят освобождава гаранциите без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при него. Възложителят има право да задържи гаранцията за участие, когато участникът в процедура за възлагане на обществена поръчка: а) оттегли офертата си след изтичането на срока за получаване на офертите; б) обжалва решението на възложителя за определяне на изпълнител - до решаване на спора; в) е определен за изпълнител, но не изпълни задължението си да сключи договор за обществената поръчка. В случаите по т. а) и в), когато участникът е представил банкова гаранция, възложителят има право да пристъпи към упражняване на правата по нея. Възложителят освобождава гаранциите за участие: - на отстранените участници в срок от 5 работни дни след изтичане на срока за обжалване на решението на възложителя за определяне на изпълнител. - класираните на първо и второ място участници – след сключване на договора за обществена поръчка, а на останалите класирани участници – в срок от 5 работни дни след изтичане на срока за обжалване на решението на възложителя за определяне на изпълнител. - при прекратяване на процедурата за възлагане на обществена поръчка гаранциите на всички кандидати или участници се освобождават в срок от 5 работни дни след изтичане на срока за обжалване на решението за прекратяване. Условията и сроковете за задържане или освобождаване на гаранцията за изпълнение се уреждат в договора за възлагане на обществена поръчка.

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

1. Авансово плащане - в размер на 20% (двадесет процента) от цената на договора – в срок до 30 (тридесет) дни от датата на сключване на договора и след представяне на встъпителен доклад и фактура. 2. Тримесечни равни междинни плащания - до достигане на 80% (осемдесет процента) от цената по договора - в срок до 30 (тридесет) дни след представяне на тримесечен доклад по изпълнение на дейностите и фактура. 3. Окончателно плащане - в размер на 20% (двадесет процента) от цената на договора – в срок до 30 (тридесет) дни след одобрение на окончателния доклад за изпълнение на проекта от страна на УО на ОПОС и представяне на фактура.

ІІІ.1.4) Други особени условия

Възлагането на работи на подизпълнители е допустимо само ако участникът декларира, че отговаря за действията, бездействията и работата на посочените подизпълнители като за свои действия, бездействия и работа, и подизпълнителите са посочени в офертата на участника, и за тях са представени всички необходими документи. При подаване на офертата, участникът декларира дела на участие на подизпълнителя (в проценти), както и вида на конкретните дейности, които ще се извършват от подизпълнителя. Когато участникът предвижда участието на подизпълнители при изпълнение на поръчката, административните изисквания се прилагат и за подизпълнителите. Изискванията за икономическо и финансово състояние, както и технически възможности се прилагат за подизпълнителите, както следва: (а) по отношение на икономическите и финансови възможности – в съответствие с дела на тяхното участие (в процентно изражение от съответното изискване към участника); (б) по отношение на изискванията за технически възможности – в съответствие с вида на дейностите, които ще се извършват от подизпълнителя, като подробно посочване на приложимите изисквания към подизпълнителите е посочено на съответните места в настоящата документация. Лице, което участва като подизпълнител в офертата на друг участник, не може да представя самостоятелна оферта.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: Съгласно чл. 47, ал. 1 от ЗОП от участие в процедурата за възлагане на обществената поръчка се отстранява участник, който е: 1. осъден с влязла в сила присъда, освен ако е реабилитиран, за:а) престъпление против финансовата, данъчната или осигурителната система, включително изпиране на пари, по чл. 253 - 260 от Наказателния кодекс;б) подкуп по чл. 301 - 307 от Наказателния кодекс;в) участие в организирана престъпна група по чл. 321 и 321а от Наказателния кодекс;г) престъпление против собствеността по чл. 194 - 217 от Наказателния кодекс;д) престъпление против стопанството по чл. 219 - 252 от Наказателния кодекс;е) престъпление по чл. 108а от Наказателния кодекс – при възлагане на поръчки по чл. 3, ал. 2; 2. обявен в несъстоятелност;3. в производство по ликвидация или се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове. Съгласно чл. 47, ал. 2 от ЗОП Възложителят отстранява от участие в процедурата за възлагане на обществената поръчка участник:1. който е в открито производство по несъстоятелност, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, а в случай че кандидатът или участникът е чуждестранно лице - се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове, включително когато неговата дейност е под разпореждане на съда, или кандидатът или участникът е преустановил дейността си; 2. който е лишен от правото да упражнява определена професия или дейност съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението, включително за нарушения, свързани с износа на продукти в областта на отбраната и сигурността; 2а. който е виновен за неизпълнение на задължения по договор за обществена поръчка, включително по отношение на сигурността на информацията и сигурността на доставките в поръчки по чл. 3, ал. 2, доказано от възложителя с влязло в сила съдебно решение;3. който има задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс към държавата и към община, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, освен ако е допуснато разсрочване или отсрочване на задълженията, или има задължения за данъци или вноски за социалното осигуряване съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен. 4. който има наложено административно наказание за наемане на работа на незаконно пребиваващи чужденци през последните до 5 години;5. който е осъден с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 313 от Наказателния кодекс във връзка с провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки; 6. за когото се установи от службите за сигурност по смисъла на Закона за защита на класифицираната информация, въз основа на каквито и да е доказателства, включително разузнавателни средства, че не притежава необходимата надеждност, която изключва заплаха за националната сигурност, при възлагане на поръчки по чл. 3, ал. 2. Не могат да участват в процедура за възлагане на обществена поръчка кандидати или участници:1. при които лицата по чл.47, ал. 4 са свързани лица с възложителя или със служители на ръководна длъжност в неговата организация;2. които са сключили договор с лице по чл. 21 или 22 от Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси. Не може да участва в настоящата процедура за възлагане на обществена поръчка чуждестранно физическо или юридическо лице, за което в държавата, в която е установено, e налице някое от обстоятелствата по чл.47, ал.1 и 2 от ЗОП. От участие се отстраняват оферти, които са непълни или не отговарят на предварително определените условия в настоящата документация. При подаване на офертата обстоятелствата по чл. 47, ал.1, 2 и 5 от ЗОП се удостоверяват от участника/подизпълнителя с декларации.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: 1.За юридически лица - заверено от участника копие на Баланс и Отчет за приходите и разходите за предходните 3 (три) приключени финансови години (2009, 2010 и 2011 г.), 2. За физически лица - Официални документи (в оригинал или заверено копие), удостоверяващи дохода на физическото лице за всяка от предходните три години (2009, 2010 и 2011 г.), 3. Справка за общия оборот и за оборота от услуги, сходни с предмета на настоящата поръчка за всяка от последните три приключени финансови години (2009, 2010 и 2011 г.) - попълва се Образец № 8
Минимални изисквания: 1. Участникът да е реализирал общ оборот (приход) за предходните три приключени финансови години (2009, 2010 и 2011 г.) в размер равен или по-голям от 300 000 лева /триста хиляди лева/.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: 1. Списък на договорите, сходни с предмета на настоящата поръчка, които участникът е изпълнил през последните 3 години, вкл. до крайния срок за подаване на оферти – попълва се Образец № 9. 2. Списък на екипа, ангажиран за изпълнение на поръчката (попълва се образец №10), придружен със документите посочени в т.51.2 от настоящите указания Участникът може да представи и други документи, доказващи финансовите, технически и професионални възможности за осъществяване на предмета на поръчката. 3. Валиден сертификат за внедрена система за управление на качеството съгласно стандарт ISO 9001:2008 или еквивалентен сертификат, издаден от акредитиран сертифициращ орган. Обхватът на сертификация следва да покрива предоставянето на консултантски услуги по управлението на проекти. (копие)
Минимални изисквания: 1.Участникът да е изпълнил договори, сходни с предмета на настоящата поръчка през последните 3 години, към крайния срок за подаване на оферти, на обща стойност равна или по-голяма от 100 000 лева /сто хиляди лева/ За сходни с предмета на настоящата поръчка ще се считат изпълнени консултански договори най-малко в една от следните области: управление на проекти, подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки, повишаване на административния капацитет за управление на средства от фондове на ЕС, в това число Структурните фондове и Кохезионния фонд. 2.Участникът да разполага с екип за изпълнение на поръчката, при спазени следните условия: Ключов експерт 1: Ръководител на Техническа помощ Професионална квалификация – Висше образование, степен „магистър” в професионално направление от област "Технически науки", свързано с естеството на проекта, или в професионалните направления "Право" и "Икономика"; Общ професионален опит - най-малко 5 годишен професионален опит, от които не по-малко от 3 години в областта на управлението на инфраструктурни проекти по програми на ЕС; Специфичен професионален опит – опит в проекти в областта на изграждане на ВиК инфраструктура и съоръжения; участие като ръководител на проект в изпълнението на поне един проект сходен с предмета на поръчката /изграждане на линейна инфраструктура и/или пречиствателни съоръжения/. Ключов експерт 2: Технически експерт Професионална квалификация – Дипломиран инженер с образователна степен магистър, специалност «ВиК»; Общ професионален опит - Минимум 5 години професионален опит в проектиране/изграждане на ВиК инфраструктура и съоръжения; Специфичен професионален опит - участие като експерт в поне един проект сходен с предмета на поръчката /изграждане на линейна инфраструктура и/или пречиствателни съоръжения/. Ключов експерт 3: Финансов експерт Професионална квалификация – Висше образование в областта на икономиката или финансите; Общ професионален опит - най-малко 5 годишен професионален опит; Специфичен професионален опит - Опит в проследяване на парични потоци по проекти, финансирани от фондовете на ЕС. 3. Участникът да притежава валиден сертификат за внедрена система за управление на качеството съгласно стандарт ISO 9001:2008 или еквивалентен сертификат, издаден от акредитиран сертифициращ орган. Обхватът на сертификация следва да покрива предоставянето на консултантски услуги по управлението на проекти.
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги
ІІІ.3.1) За изпълнението на услугата се изисква определена професия

НЕ

ІІІ.3.2) Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала си, отговарен за изпълнението на услугата

НЕ



РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Икономически най-изгодна оферта при:
Посочените по-долу показатели:
Показател: качество и пълнота на Техническата оферта на участника; тежест: 70
Показател: Цена за изпълнение на поръчката; тежест: 30

IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
30.10.2012 г.  Час: 17:30
Платими документи

ДА

Цена: 10 BGN
Условия и начин на плащане

Документацията за участие в настоящата обществена поръчка може да се закупи от община Благоевград на адрес гр. Благоевград 2700, пл. „Георги Измирлиев” № 1, всеки работен ден от 8.30 до 16.30 часа. Документацията за участие може да се закупува до 7 дни преди изтичане на срока за подаване на офертите. Лицата имат право да разгледат документацията на място, преди да я закупят. Документацията за участие се предоставя след представяне на платежен документ При закупуване на документацията лицата предоставят административни данни - наименование на фирмата, телефон, факс, електронна поща, необходими за изпращане на отговори в случай на постъпили въпроси. Цената на документацията за участие може да се внесе на касата на община Благоевград на адрес гр. Благоевград 2700, пл. „Георги Измирлиев” № 1 или по банков път на следната сметка: Банка: Общинска банка- клон Благоевград; IBAN: BG71 SOMB 9130 3313 7253 01; BIC: SOMBBGSF При поискване от заинтересовано лице възложителят е длъжен да изпрати документацията за негова сметка, на посочен от него адрес, след заплащането й. При участие на обединение, е достатъчно представянето на документ за закупуване на документацията на името на поне един от участниците в обединението.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
06.11.2012 г.  Час: 17:30
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

90

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 08.11.2012 г.  Час: 11:00
Място

гр. Благоевград, сградата на община Благоевград, зала 101

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

Участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с нестопанска цел.



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова представлява периодично възлагане на поръчка

НЕ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

Оперативна програма "Околна среда" 2007 – 2013

VI.3) Допълнителна информация

От датата на публикуване на обявлението в електронен вид се предоставя пълен достъп по електронен път до цялата документация за участие в процедурата на електронният сайт на Община Благоевград- www. blgmun.com- профил на купувача!

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно чл.120 от ЗОП

VI.4.3) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

09.10.2012 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ