00339-2012-0001

BG-Ямбол: Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА

Строителство

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт

Община Ямбол, ул. "Г.С.Раковски" № 7, За: Мариана Петрова, Република България 8600, Ямбол, Тел.: 046 681314, E-mail: mariana.i.petrova@gmail.com, Факс: 046 662247

Място/места за контакт: Община Ямбол

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.yambol.bg.

Адреси и места за контакти, от които може да се получи допълнителна информация:

Община Ямбол, ул. "Г.С.Раковски", За: Александър Цонев, Република България 8600, Ямбол, Тел.: 046 681334, Факс: 046 662247

Място/места за контакт: Община Ямбол

Интернет адрес/и:

Интернет адрес: www.yambol.bg.

Адреси и места за контакти, от които може да се получат спецификациите и допълнителни документи:

Община Ямбол, ул. "Г.С.Раковски" № 7, За: Ана Колева, Република България 8600, Ямбол, Тел.: 046 681103, Факс: 046 662247

Място/места за контакт: Център за услуги и информация

Адреси и места за контакти, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие:

Община Ямбол, ул. "Г.С.Раковски" № 7, За: Ана Колева, Република България 8600, Ямбол, Тел.: 046 681103, Факс: 046 662247

Място/места за контакт: Център за услуги и информация

I.2) Вид на възлагащия орган и основна дейност или дейности

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги

Възлагащият орган извършва покупка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган

„Изграждане, основен и текущ ремонт, реконструкция и свързаното с тях проектиране, благоустрояване, зимно поддържане на уличната и общинската пътна мрежа, тротоари и настилки на територията на Община Ямбол”

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Строителство
Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите 
Основно място на изпълнение: На територията на Община Ямбол
Код NUTS: BG343
ІІ.1.3) Настоящото обявление обхваща

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/покупките

Текущ ремонт на асфалтобетонови настилки; Текущ ремонт на паважни настилки;Текущ ремонт на тротоарни настилки;Изграждане, което включва: проектиране, промяна на нивелета, вид на настилката и избор на подходяща конструкция; Снегопочистване и ледопочистване на автобусни спирки, тротоари и подходи към административни сгради, пасарелки, стълби, подлези, пешеходни пътеки и др.; Опесъчаване, осоляване на тротоари, автобусни спирки и пешеходни зони, стълби; Товарене и изнасяне на сняг на площадка със средно разстояние до 1000 м .; Работи по основен ремонт :земни работи, направа основа от несортиран трошен камък, полагане бетонови бордюри, доставка и полагане асфалтобенови смеси, направа на тротоари, проектиране по част Пътна, Ел и ВиК; Работи по зимно поддържане :почистване на пътно платно от сняг и лед, опесачаване на пътното платно, лугиране на пътни настилки и обработване на пътни настилки с противообледенителен антикорозионен материал, оперативно дежурство на договорирана техника,контролен обход на пътища, изкърпване на настилката със студена асфалтова смес;

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

45000000

Описание:

Строителни и монтажни работи

ІІ.1.8) Разделяне на обособени позиции

НЕ

ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Съвкупно количество или обем

Финансирането на извършваните дейности, предмет на договора ще бъде в рамките на приетите и осигурени средства с бюджета на Община Ямбол за всяка календарна година от действието на договора или друг източник на привлечени средства, но не повече от 10 000 000 лв.

ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Продължителност на поръчката или срок за изпълнението
Продължителност в месеци

36


РАЗДЕЛ ІII ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Гаранцията за участие е в размер на 10 000 лева. Гаранцията за участие може да се внесе по банков път или може да се представи под формата на банкова гаранция. Участникът избира сам формата на гаранцията за участие. Когато участникът избере гаранцията за участие да бъде банкова гаранция, тогава това трябва да бъде безусловна и неотменима банкова гаранция със срок на валидност 120 (сто и двадесет) дни, включително, считано от крайния срок за получаване на офертите. Когато участникът избере да внесе гаранцията за участие по банков път това следва да стане по следната сметка: Банка: Общинска банка BG 75 SOMB 91303324121301, BIC - SOMBBGSF При представяне на гаранция в платежното нареждане или в банковата гаранция изрично се посочва процедурата, за която се представя гаранцията. Условия и размер на гаранцията за изпълнение на договора и условия и начин на плащането й: Гаранцията за изпълнение е в размер на 1 % от стойността на договора за обществена поръчка. Гаранцията за изпълнение може да се внесе по банков път по следната сметка: BG 75 SOMB 91303324121301, BIC - SOMBBGSF в “Общинска банка” АД- клон Ямбол, или чрез представяне на оригинал на банкова гаранция за участие или може да се представи под формата на банкова гаранция. Участникът избира сам формата на гаранцията за изпълнение. Участникът, определен за изпълнител на обществената поръчка, представя банковата гаранция или платежния документ за внесената по банков път гаранция за изпълнение на договора при неговото сключване. При представяне на гаранция за изпълнение в платежното нареждане или в банковата гаранция изрично се посочва договора, за който се представя гаранцията. Когато участникът избере гаранцията за изпълнение да бъде банкова гаранция, тогава в нея трябва да бъде изрично записано, че тя е безусловна и неотменима, че е в полза на Възложителя и че е със срок на валидност – най – малко за срока на изпълнение на договора, увеличен с 30 календарни дни. Банковите гаранции за участие/изпълнение на договора, следва да бъдат на български език или в официален превод по смисъла на ДР на ЗОП, §1, т.16а, в случай, че е издадена от чуждестранна банка. Гаранцията за участие/изпълнение на договора, под формата на парична сума следва да бъдат на български език (платежно нареждане) или в официален превод на български език. Условията за задържане или освобождаване на гаранцията за изпълнение се уреждат в договора за възлагане на обществената поръчка.

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат

Условията за плащане се уреждат в договора, част от документацията.Финансирането на извършваните дейности, предмет на договора ще бъде в рамките на приетите и осигурени средства с бюджета на Община Ямбол за всяка календарна година от действието на договора или друг източник на привлечени средства

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние към икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценката дали изискванията са изпълнени: 1.Списък на документите, съдържащи се в офертата, подписан от представляващия участника (в оригинал). 2.Документи, удостоверяващи правосубектност, а именно: 2.1. Заверено от участника копие (или нотариално заверен препис) от документ за регистрация (съдебна или в Агенцията по вписванията) или посочен единен идентификационен код (ЕИК), съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър (ЗТР), когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец. Физическите лица, участници в процедурата или включени в състава на обединения, представят заверено от тях копие на документа за самоличност. 2.2. Когато участникът в процедура е чуждестранно физическо или юридическо лице или техни обединения, документът по т. 2.1. (или еквивалентен на него документ на съдебен или административен орган от държавата, в която са установени) се представя в официален превод. 2.3. Когато участникът е обединение/консорциум на юридически и/или физически лица се представя и акта за създаването му в оригинал или в нотариално заверен препис (като в случаите, в които документът е съставен на чужд език се представя и в превод на български език). В случай, че участникът участва като обединение (или консорциум), което не е регистрирано като самостоятелно юридическо лице, тогава участниците в обединението (или консорциума) сключват споразумение. Споразумението трябва да съдържа клаузи, които гарантират, че всички членове на обединението/консорциума са отговорни, заедно и поотделно по закон за изпълнението на договора и че всички членове на обединението/консорциума са задължени да останат в него за целия период на изпълнение на договора. Не се допускат промени в състава на обединението след подаването на офертата. Когато не е приложено споразумение за създаването на обединение/консорциум, или в приложеното споразумение липсват клаузи, гарантиращи изпълнението на горепосочените условия или състава на обединението се е променил след подаването на офертата – участникът ще бъде отстранен от участие в процедурата за възлагане на настоящата обществена поръчка. 3.Удостоверение за актуално състояние - Когато не е представен ЕИК съгласно чл. 23 от ЗТР, участниците – юридически лица или еднолични търговци прилагат към своите оферти и удостоверение за актуално състояние (оригинал или заверено от участника копие). Чуждестранните юридически лица представят съответен еквивалентен документ, издаден от съдебен или административен орган в държавата, в която са установени; Документът се представя и в превод на български език; Чуждестранните лица могат да представят декларация, в случай, че в държавата, в която са установени, не се предвижда издаването на такъв документ. Документът по настоящата точка следва да бъде издаден не по-рано от 3 (три) месеца преди датата на представянето му с офертата. 4. Документ за внесена гаранция за участие по банкова сметка на община Ямбол или оригинал на банкова гаранция 5.Документ за закупена документация за участие - копие 6. Пълномощно на лицето, подписващо офертата (оригинал) – представя се, когато офертата (или някой документ от нея) не е подписана от управляващия и представляващ участника съгласно актуалната му регистрация, а от изрично упълномощен негов представител. 7. Декларации по чл. 47, ал. 1 от ЗОП 8. Декларации по чл. 47, ал. 5 ЗОП 9.Декларация по чл.47, ал.2 от ЗОП. 10. Декларация, че в предложената цена е спазено изискването за минимална цена на труда. 11.Декларация, съдържаща списък на подизпълнителите, които ще участват при изпълнението на поръчката, ако се предвиждат такива. 12.Декларация за съгласие за участие като подизпълнител 13. Техническо предложение. 14. Предлагана цена за изпълнение на поръчката.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценката дали изискванията са изпълнени: 1.Декларация по образец, която съдържа информация за общия оборот и оборота от дейности, сходни с предмета на настоящата поръчка за последните 3 години (2009, 2010 и 2011 . или в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си). Забележка: под сходни с предмета на настоящата поръчка се разбира изпълнени договори с предмет изграждане, основен и текущ ремонт, реконструкция, благоустрояване, зимно поддържане на улична и общинска пътна мрежа и тротоарни настилки в градска среда. 2.Заверено копие от застраховка за професионална отговорност за 2012 г., покриваща минималната застрахователна сума, определена с Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството за извършване на строителство за строежи ІІ категория. Декларация, подписана от представляващия участника със задължението за осигуряване на такава застраховка за целия срок на договора; За чуждестранните лица - документ, доказващ наличието на еквивалентна застраховка или декларация, че чуждестранният участник притежава еквивалентна застраховка. 3. Банкова референция – оригинал, която трябва да съдържа следните задължителни реквизити: уверение от съответната банка, че участникът притежава към момента на издаване на референцията наличен собствен финансов ресурс или достъп до кредитна линия в размер 1 000 000 лв. (един милион лева). В случай, че участникът има достъп до кредитна линия в референцията трябва да е вписано колко неусвоен финансов ресурс по кредитната линия е наличен. Задължително условие е по кредитната линия да е наличен не по-малко от 1 000 000 лв. (един милион лева) финансов ресурс конкретно за настоящата процедура, което трябва да е изрично вписано в банковата референция. Датата на издаване на референцията трябва да е с дата не по-рано от 30 (тридесет) дни преди датата на подаване на офертата.
Изисквано/и минимално/и ниво/а: 1. Участниците трябва да са реализирали общ оборот не по-малък от 750 000 лв. /седемстотин и петдесет хиляди лева/ и оборот от дейности, сходни с предмета на настоящата поръчка не по-малък от 300 000 лв. /триста хиляди лева/ общо за последните три години /2009 г., 2010 г. и 2011 г. или в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си/; При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискването за оборот се отнася общо за обединението. При наличие на подизпълнител, изискването се прилага съответно, според вида и дела на участие на подизпълнителя. 2. Участниците трябва да притежават валидна към момента на подаване на офертата застраховка за професионална отговорност, съгласно чл. 171, ал. 1 от ЗУТ за строежи ІІ категория. За чуждестранните участници се изисква наличие на еквивалентно право. В случай на обединение, което не е юридическо лице, изискването се отнася за членовете на обединението, подлежащи на задължително застраховане. При наличие на подизпълнител, който ще извършва дейности по строителство, изискването се отнася и за него. 3. Участниците да имат наличие на финансов ресурс или достъп до кредитна линия минимум 1 000 000 лв. (един милион лева).
ІІІ.2.3) Технически възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценката дали изискванията са изпълнени: 1.Декларация по образец, съдържаща списък на основните договори с предмет, сходен с предмета на поръчката извършени от участника като основен изпълнител през последните пет години /2007, 2008, 2009,2010,2011/, включително стойностите, датите и получателите, придружени с препоръки за добро изпълнение. В случай, че от препоръките не е видна цялата информация може да бъдат представени копия от договори, придружени със съответните приемо-предавателни протоколи и/или информация относно издадените разрешения за въвеждане в експлоатация на обектите, от които по безспорен начин може да се докаже информацията, съдържаща се в списъка. Забележка: под сходни с предмета на настоящата поръчка се разбира изпълнени договори с предмет изграждане, основен и текущ ремонт, реконструкция, благоустрояване, зимно поддържане на улична и общинска пътна мрежа и тротоарни настилки в градска среда. 2.Документ за собственост или договор за доставка на инертни материали не по-кратък от срока за изпълнение на настоящата поръчка. 3.Документ за собственост или договор за доставка на асфалтови смеси от асфалтова база със срок не по-кратък от срока за изпълнение на настоящата поръчка. 4.Заверено копие от Удостоверението за регистрация в Централния професионален регистър на строителя и валиден талон. 5.Удостоверения за пълна проектантска правоспособност на лицата, участващи в проектирането, както и декларация за съгласие от лицата, участващи в проектирането. 6.Заверени копия на сертификати. 7.Документ за собственост или договор за наем на лицензирана строителна лаборатория със срок на действие не по-кратък от срока на изпълнение на обществената поръчка. 8.Фактури, договори за наем, договори за лизинг или други документи, доказващи правото на собственост или ползване на декларираната техника. 9.Участникът представя декларация, че техниката декларирана за изпълнение на зимното поддържане не е ангажирана или отдадена под наем за срока на изпълнение на настоящата поръчка.
Изисквано/и минимално/и ниво/а: 1. Участниците трябва да са изпълнили за последните 5 години (2007, 2008, 2009, 2010 и 2011 г.) като основен изпълнител общо минимум 3 договора с предмет изграждане, основен и текущ ремонт, реконструкция, благоустрояване в градска среда и минимум 1 договор с предмет зимно поддържане на улична и общинска пътна мрежа и тротоарни настилки в градска среда. 2.Участникът да притежава собствена кариера или да има сключен договор за доставка на инертни материали за срок не по-кратък от срока за изпълнение на настоящата поръчка. 3.Участникът да притежава собствена асфалтова база или да има сключен договор за доставка на асфалтови смеси от асфалтова база със срок на действие не по-кратък от срока за изпълнение на настоящата поръчка. 4.Участниците трябва да са вписани в Централния професионален регистър на строителя. Регистрацията трябва да отговаря на съответната група и категория, изискваща се за съответния обект. 5.За дейностите по проектиране участникът трябва да докаже, че за изпълнение предмета на поръчката ще използва лица с пълна проектантска правоспособност. 6.Участниците трябва да притежават валиден сертификат ISO 9001: 2008 или еквивалент /обхвата на сертификация да отговаря на предмета на поръчката/ и да са сертифицирани по ISO 14001:2004 или еквивалент и OHSAS 18001:2007 или еквивалент 7.Участниците трябва да притежават собствена или наета лицензирана пътно-строителна лаборатория. 8.Участниците следва да докажат наличие на минимум следната собствена или наета техника със срок на договора не по-кратък от срока за изпълнение предмета на настоящата поръчка: 8.1 Тежка механизация: - асфалтополагач – 1 бр. - пневматичен валяк – 1 бр. - двубандажен валяк – 1 бр. - пътна фреза с ширина 50 см. – 1 бр. - машина за напръскване с емулсия (гудронатор) – 1 бр. - автогрейдер – 1 бр. - багер с обем на коша 1 куб. м. – 1 бр. - пясъкоразпръсквачи с гребло – 2 бр. - автомобил (машина) с гребло над 100 к.с. – 3 бр. - автомобил (машина) с гребло до 100 к.с. – 1 бр. - товарачна машина – 1 бр. - лугоноска – 1 бр. 8.2. Малогабаритна механизация: - фугорез за асфалтова настилка – 2 бр. - ръчен къртач за асфалтова настилка – 1 бр. - валяк вибрационен /до 2.5 т/ - 1 бр. - компресор за чистене основи при кръпки – 1 бр. - малогабаритна верижна ( с гумени вериги) самоходна или не самоходна снегопочистваща техника с широчина на почистване не по-малка от 700 мм.; височина на почистване не по-малка от 500 мм. и капацитет не по-малък от 45т/ч. – 2 бр. - битумни казанчета – 1 бр. - храсторез - 2 бр. - моторен трион – 2 бр. 9. Участникът представя декларация, че техниката декларирана за изпълнение на зимното поддържане не е ангажирана или отдадена под наем за срока на изпълнение на настоящата поръчка.
ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги


РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Икономически най-изгодна оферта с оглед на:
Посочените по-долу критерии:
Показател: предлагана цена; тежест: 50
Показател: срок на отложено плащане; тежест: 20
Показател: гаранционен срок; тежест: 30
ІV.2.2) Ще се използва електронен търг

НЕ


IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи (с изключение на ДСП) или на описателен документ (в случая на състезателен диалог)
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
10.02.2012 г.  Час: 18:00
Платими документи

ДА

Цена: 6 BGN
Условия и начин на плащане

Документацията се получава всеки работен ден след обнародване на обявлението, в "Център за услуги и информация" в сградата на Община Ямбол, след заплащане в брой на цената. В цената на документацията е включен ДДС. Цената на документацията може да се плати по сметка на Община Ямбол IBAN BG 13 SOMB 91308424420344 BIC SOMBBGSF код за вид плащане - 44 7000

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или на искания за участие
21.02.2012 г.  Час: 12:00
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата
Продължителност в дни

120

IV.3.8) Условия за отваряне на офертите
Дата: 22.02.2012 г.  Час: 11:00
Място

стая № 203 в сградата на Община Ямбол

Лица, които са упълномощени да присъстват при отварянето на офертите

Участниците или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на юридически лица с настопанска цел могат да присъстват при отваряне на офертите и действията на комисията по чл.68, ал.3 и чл.69а, ал.3 от ЗОП.



РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.2) Поръчка във връзка с проект и/или програма, които са финансирани от общностни фондове

НЕ

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно чл.120 от ЗОП.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

10.01.2012 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ