Версия за печат

00138-2010-0002

BG-Шумен: Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА

Строителство

РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

I.1) Наименование, адреси и лица за контакт

Община Шумен, бул. "Славянски" 17, За: Данаил Данчев, Р. България 9700, Шумен, Тел.: 054 857620, Факс: 054 8002400

Място/места за контакт: Началник отдел "ЕИ" при Община Шумен

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие:

Община Шумен, бул. Славянски № 17, За: Деловодството на Община Шумен, Р. България 9700, Шумен, Тел.: 054 800400, Факс: 054 800400

Място/места за контакт: Стая 204 - Деловодството на Община Шумен

I.2) Вид на възложителя и основна дейност/и

Регионален или местен орган

Основна дейност на възложителя

Обществени услуги

Възложителят възлага обществена/и поръчка/и от името на друг/и възложител/и

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА

II.1) Описание
II.1.1) Наименование на поръчката, дадено от възложителя

„Изпълнение на СМР за реализация на проект BG161PO001/1.4-02/2008/016 „Подобряване на градска среда в Шумен – рехабилитация на ул.”Христо Ботев”, Централна пешеходна зона и Градска градина ”, с три обособени позиции / лотове /: ЛОТ 1 - Рехабилитация на пешеходна улица „Христо Ботев” и парк ”Оборище”. ЛОТ 2 - Рехабилитация на централна градска пешеходна зона, в частта между площад „Кристал” и площад ”България”. ЛОТ 3 - Рехабилитация на централна градска градина между площад ”България” и Гаровия площад.

II.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение на строителството, доставката или услугата
Строителство
Изпълнение с каквито и да е средства на строителство съответстващо на изискванията, определени от възложителите 
Място на изпълнение: гр. Шумен
Код NUTS: BG333
ІІ.1.3) Настоящото обявление е за

Възлагане на обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката

ЛОТ 1 - Рехабилитация на пешеходна улица „Христо Ботев” и парк ”Оборище” Проектното решение предлага подобряването на редица градоустройствени функции, които към момента не са категорично изяснени за ул.”Христо Ботев” в Шумен. Това са: сметосъбирането; паркирането на домуващите коли; зареждането на търговските обекти; достъпността на архитектурната среда;липса на места за социални контакти. ПАРК”ОБОРИЩЕ”. Предвижда се рехабилитация на съществуващите настилки от червени павета и плочи от черупчест варовик 25/60/4 см. Съществуващата детска площадка се рехабилитира с нови детски съоръжения и меки каучукови настилки. Подменят се пейки, кошчета за отпадъци и др. ЛОТ 2 - Рехабилитация на централна градска пешеходна зона, в частта между площад „Кристал” и площад ”България”. С проекта се решава извеждане на велосипедния поток от активната пешеходна зона. Създава се велоалея в тротоара по южния контур на зоната/ бул.”Славянски”/. Съществуващата ширина на платното се запазва, което осигурява провеждането на градски мероприятия/шествия, карнавали и др./ само, че се прилага рехабилитация цветен асфалт/зелен/. Подобрява се архитектурната среда чрез отчитане на дърветата в членението на настилките, както и в създаването на няколко „пиацети” / площадчета/ по надлъжната ос на пространството. Смяната на материали от цветен асфалт в цветни бетонови паважи улеснява ориентацията и фиксира напречните улици в пространството на пешеходната зона. В зоната на тези площадчета се предлага създаване на места за социални контакти /сядане и срещи/. Обзавеждането се предвижда да е с подвижна градска мебел / пейки, кошчета, кашпи и др./, за да може да се реагира на нововъзникнали обществени функции – бистра, кафенета, изложби на открито и др. За поливане на зелените площи се предвижда изпълнение на автоматизирана напоителна система от полиетиленови тръби и потъващи хидранти. Предвижда се почистване на Руски паметник по пясъкоструйна технология. Възстановява се съществуващия фонтан, като оригинално парково и хидро-съоръжение. ЛОТ 3 - Рехабилитация на централна градска градина между площад ”България” и Гаровия площад. В ЛОТ 3 са включени: Рехабилитация на паркови алеи и бордюри, с изпълнение на различни видове настилки за видовете алеи, осигуряване на достъп за хора с увреждания – пълна рехабилитация на асфалтовата настилка и частична рехабилитация на настилките с каменни плочи. Основната алейна мрежа, която извежда до всички входове на градината се подновява с червен асфалт, второстепенната алейна мрежа с обикновен асфалт. Рехабилитират се голяма част от бордюрите и каменните зидове по входове и огради. Централната зона на градината се възобновява с настилки различни от съществуващите. Заменят се каменните настилки от разнородни материали с ивици от цветен асфалт и бетонови паважи в труднодостъпните места, които очертават различни функции на средата и улесняват механизираното почистване на градината.Подменя се парковата мебел. Рехабилитират се детските съоръжения и парковото осветление.Възстановяват се съществуващите фонтани, чешми, водни огледала и поливна система. Възстановяване на зелените площи.

ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45112711, 45236210

Описание:

Строителни работи по оформяне на паркове
Строителни работи на терени на детски площадки

ІІ.1.7) Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки (GPA) на Световната търговска организация

НЕ

ІІ.1.8) Обособени позиции

ДА

Оферти трябва да бъдат подадени:
За една или повече обособени позиции
ІІ.1.9) Ще бъдат приемани варианти

НЕ


II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Съгласно инвестиционните проекти

ІІ.2.2) Опции

НЕ

ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
Завършване

19.10.2011 г. 


РАЗДЕЛ ІII ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия, свързани с изпълнението на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

Документ за внесена гаранция за участие, в размер на 3800 лв. за обсобена позиция ЛОТ 1 - Рехабилитация на пешеходна улица „Христо Ботев” и парк ”Оборище”. 17000 лв. за обсобена позиция ЛОТ 2 - Рехабилитация на централна градска пешеходна зона, в частта между площад „Кристал” и площад ”България”. 22300лв. за обсобена позиция ЛОТ 3 - Рехабилитация на централна градска градина между площад ”България” и Гаровия площад. Гаранцията за участие се представя в една от следните форми: парична сума или банкова гаранция. Паричната сума се привежда по банков път по сметка на Възложителя - IBAN: BG 56 IABG 7477 330058 6600 , BIC: IABG BGSF,при банка „Интернешънал Асет Банк”АД, клон Шумен. В нареждането за плащане или в предложената банкова гаранция задължително следва да бъде записано “Гаранция за участие в процедура с предмет: „Изпълнение на СМР за изпълнение на проект BG161PO001/1.4-02/2008/016 „Подобряване на градска среда в Шумен – Рехабилитация на ул.”Христо Ботев”, Централна пешеходна зона и градска градина ” и обособената позиция за която се отнася. Гаранцията за изпълнение по договора е в размер на 5% от стойността на договора. Документация за участие - Цената на документацията е в размер на 150,00 лева и се заплаща на място на касата на Община Шумен в Центъра за информационни услуги и обслужване на граждани,може да се закупува до 10 дни преди изтичане на срока за получаване на офертите, всеки работен ден от 8.00 до 12.00 и от 13.00 до 17.00 часа или по банков път по сметката на община Шумен в „Интернешънал Асет Банк”АД, клон Шумен, IBAN: BG 85 IABG 7477 8400586700 , BIC: IABG BGSF, код за плащане 448007

ІІІ.1.2) Условия и начин финансиране и плащане и/или препратка към съответните разпоредбите, които ги уреждат

Плащанията по договора ще се извършат в следния ред: - авансово плащане -до 20% от общата стойност; - междинни плащания – се извършват по банков път, в срок от 120 календарни дни, след подписване на протокол/и/ от проверка на място и документална проверка за действително извършени видове СМР и оригинална фактура на изпълнителя, признати до всяко 20-то число на съответния месец, . Разплащането по по предходното изречение се извършва до 80 % от общата стойност на договорените дейности. - Окончателното разплащане ще се извърши в срок от 120 кал.дни от приемане на строежа.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците, включително за вписването им в професионални или търговски регистри
Изискуеми документи и информация: Административни сведения;Документ за регистрация на участника (нотариално заверено копие), а когато е физическо лице – копие от документа за самоличност; Удостоверение за актуално състояние, издадено не по-рано от 3 (три) месеца преди датата на представянето му или единен идентификационен код, съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър (оригинал или нотариално заверено копие); Чуждестранните участници в процедурата могат да докажат регистрацията си в някой от професионалните или търговски регистри на държавата, в която е установен, или да представи декларация или удостоверение за наличието на такава регистрация от компетентните органи съгласно националния му закон.Документ за внесена гаранция за участие; Документ за закупената документация за участие ; Доказателства за икономическо и финансово състояние; Доказателства за технически възможности и квалификация;Декларация за отсъствие на обстоятелствата по чл. 47, ал. 1 от ЗОП; Декларация за отсъствие на обстоятелствата по чл. 47, ал. 2 от ЗОП ; Декларация за отсъствие на обстоятелствата по чл. 47, ал. 5 от ЗОП ; Декларация за обстоятелствата по чл. 56, ал. 1,т.7 от ЗОП със списък на подизпълнителите - дял на тяхното участие (стойност, процент и конкретна част) (В случаите когато се предвижда участието на подизпълнители същите попълват Декларации за съгласие /; Декларация по чл.56, ал.1, т.10 от ЗОП; Техническо предложение;Ценова оферта; Комплексен мрежови график за изпълнение на поръчката;Договор – проект за възлагане на обществената поръчка; Нотариално заверено пълномощно на лицето, оправомощено да представлява кандидата, когато кандидата не се представлява от лицата, посочени със съответните пълномощия в документа за регистрация;Списък на документите, съдържащи се в офертата, подписан от кандидата; Обстоятелства, наличието на които водят до отстраняване на участник в процедурата са: - който не е представил някой от необходимите документи по чл.56 от ЗОП;- за когото са налице обстоятелства по по чл.47, ал.1 и ал. 5 и посочените в обявлението обстоятелства по чл.47, ал.2 от ЗОП; - който е представил оферта, която е непълна и не съответства на предварително обявените условия на Възложителя; - който е представил оферта,която не отговаря на чл.57,ал.2;
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Изискуеми документи и информация: Заверени от участника копия от отчета за приходите си и разходите си за последните три отчетни години или от датата, на която кандидатът или участникът е учреден или е започнал дейността си. Заверени от участника копия от счетоводен баланс за последните три отчетни години или от датата, на която кандидатът или участникът е учреден или е започнал дейността си. Справка декларация за общия размер на оборота от строителна дейност за последните три години или от датата, на която кандидатът или участникът е учреден или е започнал дейността си.
Минимални изисквания: Участника следва да е реализирал минимален годишен оборот от строителна дейност за предходната година по обособени позиции, както следва: ЛОТ 1 - Рехабилитация на пешеходна улица „Христо Ботев” и парк ”Оборище”- 380000лв. ЛОТ 2 - Рехабилитация на централна градска пешеходна зона, в частта между площад „Кристал” и площад ”България”-1700000лв. ЛОТ 3 - Рехабилитация на централна градска градина между площад ”България” и Гаровия площад -2200000лв. Финансовият резултат на участника след данъчното облагане за последните три отчетни години или от датата, на която кандидатът или е учреден или е започнал дейността си, трябва да е строго положителна величина. Ако участника в процедурата участва за повече от една позиция същия следва да е реализирал минимален годишен оборот от строителство в размер на сбора от изисканите от възложителя минимални обороти за позициите за които се участва.
ІІІ.2.3) Технически възможности
Изискуеми документи и информация: обособена позиция ЛОТ 1 - Рехабилитация на пешеходна улица „Христо Ботев” и парк ”Оборище” Участникът трябва да притежава удостоверения за вписване в централния регистър на строителя за обекти втора група, трета категория, съгласно чл. 5, ал. 1 и ал. 2 от Правилника за реда на вписване и водене на централния професионален регистър на строителя. Копие от застрахователна полица за сключена застраховка професионална отговорност по реда на чл. 171 от ЗУТ, със срок на действие съобразен със срока на изпълнение на поръчката.Заверено копие от сертификат за сертифициране по стандарт ISO 9001:2000 или еквивалентен.Декларация за изпълнени обекти с приложена към нея, копия на договори, референции и снимков материал, прилагат се и заверено копие на издадените актове по чл. 176 от ЗУТ, чл. 176а от ЗУТ и чл. 177 от ЗУТ .Декларация, придружена с копия от трудовите договори и документи за квалификация на назначените по трудов договор квалифицирани ръководни кадри, технически персонал и работници -павьори. Договор, професионална автобиография и документ за професионална квалификация на ландшафтен архитект , с опит в проектиране и изграждане на парково строителство. Обособена позиция: Лот 2 - Рехабилитация на централна градска пешеходна зона, в частта между площад „Кристал” и площад ”България”. Участникът трябва да притежава удостоверения за вписване в централния регистър на строителя за обекти втора група, трета категория, съгласно чл. 5, ал. 1 и ал. 2 от Правилника за реда на вписване и водене на централния професионален регистър на строителя. Копие от застрахователна полица за сключена застраховка професионална отговорност по реда на чл. 171 от ЗУТ, със срок на действие съобразен със срока на изпълнение на поръчката.Заверено копие от сертификат за сертифициране по стандарт ISO 9001:2000 или еквивалентен.Декларация за изпълнени обекти с приложена към нея, копия на договори, референции и снимков материал, прилагат се и заверено копие на издадените актове по чл. 176 от ЗУТ, чл. 176а от ЗУТ и чл. 177 от ЗУТ .Декларация, придружена с копия от трудовите договори и документи за квалификация на назначените по трудов договор квалифицирани ръководни кадри, технически персонал и работници -павьори. Договор, професионална автобиография и документ за професионална квалификация на ландшафтен архитект , с опит в проектиране и изграждане на парково строителство. обособена позиция: ЛОТ 3 - Рехабилитация на централна градска градина между площад ”България” и Гаровия площад. Участникът трябва да притежава удостоверения за вписване в централния регистър на строителя за обекти втора група, трета категория, съгласно чл. 5, ал. 1 и ал. 2 от Правилника за реда на вписване и водене на централния професионален регистър на строителя. Копие от застрахователна полица за сключена застраховка професионална отговорност по реда на чл. 171 от ЗУТ, със срок на действие съобразен със срока на изпълнение на поръчката.Заверено копие от сертификат за сертифициране по стандарт ISO 9001:2000 или еквивалентен.Декларация за изпълнени обекти с приложена към нея, копия на договори, референции и снимков материал, прилагат се и заверено копие на издадените актове по чл. 176 от ЗУТ, чл. 176а от ЗУТ и чл. 177 от ЗУТ .Декларация, придружена с копия от трудовите договори и документи за квалификация на назначените по трудов договор квалифицирани ръководни кадри, технически персонал и работници -павьори. Договор, професионална автобиография и документ за професионална квалификация на ландшафтен архитект , с опит в проектиране и изграждане на парково строителство. История
Минимални изисквания: ЛОТ 1 - Рехабилитация на пешеходна улица „Христо Ботев” и парк ”Оборище” § 2, ал.2 от Закона за камарата на строителите. чл. 171 от ЗУТ Участникът трябва да има внедрена система за управление на качеството в областта на строителството, в съответствие с изискванията на стандарт ISO 9001:2000 или еквивалентно. През предходните три години участникът трябва да е изпълнявал обекти, сходни с обекта на поръчката /минимум три броя/. Под сходен обект се разбират дейности по благоустрояване на зони за комплексно обслужване, включващо дейности по полагане на паваж и паркоустрояване. Кандидатът трябва да разполага с назначени по трудов договор квалифицирани ръководни кадри, технически персонал и работници -павьори, които ще участват при изпълнение на СМР, включително тези, отговарящи за контрола на качеството Участникът да осигури за целия период на изпълнение на парковото строителство, консултантска услуга на ландшафтен архитект . ЛОТ 2 - Рехабилитация на централна градска пешеходна зона, в частта между площад „Кристал” и площад ”България”. § 2, ал.2 от Закона за камарата на строителите. чл. 171 от ЗУТ Участникът трябва да има внедрена система за управление на качеството в областта на строителството, в съответствие с изискванията на стандарт ISO 9001:2000 или еквивалентно. През предходните три години участникът трябва да е изпълнявал обекти, сходни с обекта на поръчката /минимум три броя/. Под сходен обект се разбират дейности по благоустрояване на зони за комплексно обслужване, включващо дейности по полагане на паваж и паркоустрояване. Участникът да притежава опит в производство и полагане на цветен асфалт, като през предходните три години е изпълнил поне един обект включващ дейност по производство и полагане на цветен асфалт с площ не по малко от 1500 кв.м. или общата площ на изпълнения цветен асфалт по обекти е не по малко 1500 кв.м. Участникът трябва да разполага с назначени по трудов договор квалифицирани ръководни кадри, технически персонал и работници -павьори, които ще участват при изпълнение на СМР, включително тези, отговарящи за контрола на качеството Участникът да осигури за целия период на изпълнение на парковото строителство, консултантска услуга на ландшафтен архитект . обособена позиция: ЛОТ 3 - Рехабилитация на централна градска градина между площад ”България” и Гаровия площад. § 2, ал.2 от Закона за камарата на строителите. чл. 171 от ЗУТ Участникът трябва да има внедрена система за управление на качеството в областта на строителството, в съответствие с изискванията на стандарт ISO 9001:2000 или еквивалентно. През предходните три години участникът трябва да е изпълнявал обекти, сходни с обекта на поръчката /минимум три броя/. Под сходен обект се разбират дейности по благоустрояване на зони за комплексно обслужване, включващо дейности по полагане на паваж и паркоустрояване. Участникът да притежава опит в производство и полагане на цветен асфалт, като през предходните три години е изпълнил поне един обект включващ дейност по производство и полагане на цветен асфалт с площ не по малко от 1500 кв.м. или общата площ на изпълнения цветен асфалт по обекти е не по малко 1500 кв.м. Участникът трябва да разполага с назначени по трудов договор квалифицирани ръководни кадри, технически персонал и работници -павьори, които ще участват при изпълнение на СМР, включително тези, отговарящи за контрола на качеството Участникът да осигури за целия период на изпълнение на парковото строителство, консултантска услуга на ландшафтен архитект. В случай, че участници в процедурата подадат оферта за повече от една обособена позиция заложените минимални изисквания за изпълнени сходни обекти и представените доказателства за положен цветен асфалт ще се признаят от възложителя ако участника докаже изпълнени минимум три сходни обекта, а за Лот 1 и Лот 2 ии положен цветен асфалт общо в размер не по малко от 1500 кв.м.
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги


РАЗДЕЛ ІV ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита


ІV.2) Критерии за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерии за оценка на офертите
Икономически най-изгодна оферта при:
Посочените по-долу показатели:
Показател: Най ниска предложена цена; тежест: 40
Показател: Гаранционни срокове; тежест: 30
Показател: Срок за изпълнение; тежест: 30

IV.3) Административна информация
ІV.3.3) Условия за получаване на документацията за участие (спецификации и допълнителни документи) (с изключение на ДСП) или на описателен документ (при състезателен диалог)
Срок за получаване на документация за участие
07.05.2010 г.  Час: 16:00
Платими документи

ДА

Цена: 150 BGN
Условия и начин на плащане

Документацията за участие може да бъде закупена в срока, посочен в обявлението за обществената поръчка. Цената на документацията е в размер на 150,00 лева и се заплаща на място на касата на Община Шумен в Центъра за информационни услуги и обслужване на граждани, всеки работен ден от 8.00 до 12.00 и от 13.00 до 17.00 часа или по банков път по сметката на община Шумен в „Интернешънал Асет Банк”АД, клон Шумен, IBAN: BG 85 IABG 7477 8400586700 , BIC: IABG BGSF, код за плащане 448007

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
18.05.2010 г.  Час: 12:00
IV.3.6) Език/ци, на които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Български

IV.3.7) Срок на валидност на офертите
Продължителност в дни

120

IV.3.8) Условия при отваряне на офертите
Дата: 18.05.2010 г.  Час: 13:00
Място

Стая 363 на административната сграда на Община Шумен

Лица, които могат да присъстват при отварянето на офертите

Действията на комисията са публични и на тях имат право да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масова информация и на юридически лица с нестопанска цел



РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Tова представлява периодично възлагане на поръчка

НЕ

VI.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

проект BG161PO001/1.4-02/2008/016 „Подобряване на градска среда в Шумен – рехабилитация на ул.”Христо Ботев”, централна пешеходна зона и градска градина” , който се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Регионално развитие” 2007-2013, съфинансирана от Европейския съюз, чрез Европейския фонд за регионално развитие.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно чл. 120 от ЗОП

VI.4.3) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Р. България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

01.04.2010 г. 



ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ

Обособена позиция № 1 / Заглавие на обособената позиция ЛОТ 1 - РЕХАБИЛИТАЦИЯ НА ПЕШЕХОДНА УЛИЦА „ХРИСТО БОТЕВ” И ПАРК ”ОБОРИЩЕ”.
1) Кратко описание

УЛИЦА „ХРИСТО БОТЕВ” Проектното решение предлага подобряването на редица градоустройствени функции, които към момента не са категорично изяснени за ул.”Христо Ботев” в Шумен. Това са: сметосъбирането; паркирането на домуващите коли; зареждането на търговските обекти; достъпността на архитектурната среда;липса на места за социални контакти. Сметосъбирането е организирано върху две площадки в двата финала на зоната – изток и запад. Предвидени са по 5 бр. контейнери за разделно събиране на отпадъци. Паркирането се осъществява върху специална лента за надлъжно паркиране, която е достъпна двустранно. Подхождането с моторни превозни средства /МПС/ се извършва еднопосочно в двете посоки около лентата за паркиране. Обръщането се извършва в източната част и ако няма места за паркиране, превозното средство се извежда от зоната / без маневри и конфликтни точки/.Паркоместата са предимно за домуващите коли. Това проектно решение осигурява лесен достъп до фасадите на сградите за зареждане на търговските обекти, за специалните автомобили /линейки и пожарни/ и най-важното – осигурява пространство за пешеходците. Достъпността на архитектурната среда е решена чрез повдигане на нивото на съществуващото платно с 15 см – до нивото на съществуващите тротоари. Надлъжният наклон не се променя. Не се променят и напречните наклони, което осигурява използването на съществуващите дъждоприемни шахти, задигнати с 25 см.. Повдигат се и всички шахти на инфраструктурата в зоната. Обособената по този начин пешеходна зона дава възможност за преминаване във всички посоки. Съществуващият площад се реорганизира, като се осигурява специална зона за косо паркиране към парка. Увеличаването на формата в центъра с озеленяването е с цел по-ясна и категорична организация на движението на МПС в площадното пространство и обвързването му с ул.”Христо Ботев”. Настилките са подчинени на функциите на отделните зони. Паркинг-ивицата в средата на пешеходната зона е от сиви бетонни павета, ивиците за движение на МПС в двете посоки са от жълти бетонни павета/”Кучешки кокъл”/, пешеходните пространства са с жълти и червено-кафяви бетонни павета. Със зелени павета са напречните пешеходни зони. Всички настилки са предвидени с усилена конструкция, позволяваща моментни паркиране и механизирано почистване. ПАРК”ОБОРИЩЕ”. Предвижда се рехабилитация на съществуващите настилки от червени павета и плочи от черупчест варовик 25/60/4 см. Съществуващата детска площадка се рехабилитира с нови детски съоръжения и меки каучукови настилки. Подменят се пейки, кошчета за отпадъци и др. Проектът създава 4 бр. специални места за срещи и отдих, обзаведени с пейки и растителност в кашпи. Предвижда се почистване на паметника на Панайот Волов по пясъкоструйна технология. Предвижда се озеленяване, съгласно инвестиционния проект в част ”Паркоустрояване”. За поливане на зелените площи се предвижда изпълнение на автоматизирана напоителна система от полиетиленови тръби и потъващи хидранти. Съгласно геодезичното заснемане дължината на обекта е 280 м.. Обобщено видовете строително ремонтни дейности, са както следва: - подмяна на уличните настилки; - създаване на условия за достъп на хора с увреждания; - възстановяване на озеленяването на парка; - ремонт на парковата мебел ; - възстановяване на алейните настилки и детската площадка в парка; - изграждане на автоматизирана поливна система; - почистване на паметник.

2) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45112711, 45233252

Описание:

Строителни работи по оформяне на паркове
Строителни работи по полагане на пътна настилка на улици

3) Количество или обем

Съгласно инвестиционния проект

Прогнозна стойност, без ДДС
388850 валута BGN
4) Информация за начална дата/краен срок за изпълнение

Обособена позиция № 2 / Заглавие на обособената позиция ЛОТ 2 - Рехабилитация на централна градска пешеходна зона, в частта между площад „Кристал” и площад ”България”.
1) Кратко описание

С проекта се решава извеждане на велосипедния поток от активната пешеходна зона. Създава се велоалея в тротоара по южния контур на зоната/ бул.”Славянски”/. Съществуващата ширина на платното се запазва, което осигурява провеждането на градски мероприятия/шествия, карнавали и др./ само, че се прилага рехабилитация цветен асфалт/зелен/. Подобрява се архитектурната среда чрез отчитане на дърветата в членението на настилките, както и в създаването на няколко „пиацети” / площадчета/ по надлъжната ос на пространството. Смяната на материали от цветен асфалт в цветни бетонови паважи улеснява ориентацията и фиксира напречните улици в пространството на пешеходната зона. В зоната на тези площадчета се предлага създаване на места за социални контакти /сядане и срещи/. Обзавеждането се предвижда да е с подвижна градска мебел / пейки, кошчета, кашпи и др./, за да може да се реагира на нововъзникнали обществени функции – бистра, кафенета, изложби на открито и др.. Достъпността на архитектурната среда за хора с увреждания се решава изцяло. Вместо изграждане на множество рампи с проекта се задига нивото между съществуващите бордюри до изравняването му с тях. Така цялата зона от площад”Кристал” до площад”България”, заедно с парковата зона се превръща в пешеходна и достъпна. Рехабилитацията на зелените площи, поставянето на градинска мебел и прилагането на строителни продукти с добър дизайн и цвят /паважи, пейки, кашпи, цветен асфалт/ е с цел приобщаване на съществуващата зона с озеленяване и алеи към пешеходната част. За поливане на зелените площи се предвижда изпълнение на автоматизирана напоителна система от полиетиленови тръби и потъващи хидранти. Предвижда се почистване на Руски паметник по пясъкоструйна технология. Възстановява се съществуващия фонтан, като оригинално парково и хидро-съоръжение. Съгласно геодезичното заснемане дължината на обекта е 394 м.. Обобщено видовете строително ремонтни дейности, са както следва: - Възстановяване на декоративната настилка на пешеходните алеи, бордюри и тротоари – Зоните на съществуващите тротоари се изриват до 50-60 см от сегашното ниво, като се осигурява конструкция за усилена настилка с бетонни паважи. В зоната на съществуващия асфалт се полагат два пласта биндер и износоустойчив пласт от 3 см цветен, зелен асфалт. Всички видове настилки се отделят една от друга с бетонови водещи ивици, които подлежат на трасиране. Алеите в озеленената зона се фрезоват и асфалтират. Напречните и надлъжните наклони се запазват. Използва се съществуващата дъждоприемна система. Поради усиления тип на настилката, навлизането на специални МПС и почистването с автомобили е безпроблемно. - Рехабилитация на зелените площи и поставяне на градинска мебел; - Изграждане на автоматизирана напоителна система; - Почистване на паметник.

2) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45112710, 45112711

Описание:

Строителни работи по оформяне на зелени площи
Строителни работи по оформяне на паркове

3) Количество или обем

Съгласно инвестиционния проект

Прогнозна стойност, без ДДС
1720077 валута BGN
4) Информация за начална дата/краен срок за изпълнение

Обособена позиция № 3 / Заглавие на обособената позиция ЛОТ 3 - Рехабилитация на централна градска градина между площад ”България” и Гаровия площад.
1) Кратко описание

Рехабилитация на паркови алеи и бордюри, с изпълнение на различни видове настилки за видовете алеи, осигуряване на достъп за хора с увреждания – пълна рехабилитация на асфалтовата настилка и частична рехабилитация на настилките с каменни плочи. Основната алейна мрежа, която извежда до всички входове на градината се подновява с червен асфалт, второстепенната алейна мрежа с обикновен асфалт. Рехабилитират се голяма част от бордюрите и каменните зидове по входове и огради. Централната зона на градината се възобновява с настилки различни от съществуващите. Заменят се каменните настилки от разнородни материали с ивици от цветен асфалт и бетонови паважи в труднодостъпните места, които очертават различни функции на средата и улесняват механизираното почистване на градината. Подменя се парковата мебел. Рехабилитират се детските съоръжения и парковото осветление. Възстановяват се съществуващите фонтани, чешми, водни огледала и поливна система. Възстановяване на зелените площи. Съгласно геодезичното заснемане дължината на обекта е 286 м.. Обобщено видовете строително ремонтни дейности, са както следва: - Рехабилитация на паркови алеи и бордюри с настилки, съгласно инвестиционния проект; - Детски площадки – възстановяване на настилка алеи и детски съоръжения; - Паркова мебел; - Реконструкция на централен вход; - Парково осветление с демонтиране на съществуващи стоманено тръбни паркови стълбове и подмяна с нови по-естетични и енергоспестяващи осветителни тела; - Художествено осветление на входа и на ценни дървесни видове; - Рехабилитация на зелените площи; - Изграждане на автоматизирана напоителна система.

2) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)

45232121, 45112711

Описание:

Строителни и монтажни работи по общо изграждане на напоителни тръбопроводи
Строителни работи по оформяне на паркове

3) Количество или обем

Съгласно инвестиционния проект

Прогнозна стойност, без ДДС
2230888 валута BGN
4) Информация за начална дата/краен срок за изпълнение