Версия за печат

00271-2020-0002

BG-Цар Калоян:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

2. Строителство на сгради и съоръжения


Решение номер 172 от дата 12.06.2020 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000505981

BG324, Община Цар Калоян, пл.Демокрация №1, За: Илия Неделчев, България 7280, Цар Калоян, Тел.: 08424 2316, E-mail: tsarkaloyan@abv.bg, Факс: 08424 2316

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): http://www.tsarkaloyan.eu.

Адрес на профила на купувача (URL): https://tsarkaloyan.nit.bg/proczeduri-po-zop/2020-2-smr-kuxnya-dsp-i-zala/.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Публично състезание


IІI: Правно основание

Чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

"Избор на изпълнител за извършване на строително - монтажни работи за обект: "Изграждане на Кухня за социален патронаж и зала за тържества в УПИ XI, кв.24, по КККР на гр.Цар Калоян, Община Цар Калоян, ул."Христо Ботев" №11“

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Според чл.137 ал.1 т.4(б) на ЗУТ, във връзка с чл.8 ал.2 т.З от Наредба №1 от 30.07.2003г. за номенклатурата на видовете строежи, обектът е четвърта категория. Инвестиционното намерение на Възложителя е да построи сграда обединяваща две тела. В едното тяло ще е кухня за социален патронаж, а в другото тяло зала за тържества. Сградата ще бъде с Г-образна форма като залата за тържества ще се разположи в западната част, а кухнята за социален патронаж в източната й част. Кухнята за социален патронаж ще бъде с размери 16,24/16,50м, а залата за тържества с размери 26,00/12,00м в план. Технико-икономически показатели: Застроена площ: 580,00 м2 Разгърната застроена площ: 580,00 м2 Застроен обем: 2030,00 м3; подробно описание на видовете дейности са налични в колиствените смети и инвестиционния проект, част от документацията;

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Предметът на обществената поръчка включва строителни дейности, свързани с изграждането на сграда -кухня и зала за тържества. В тази връзка, разделянето на обществената поръчка на обособени позиции би било нецелесъобразно за възложителя, тъй като характеристиките и особеностите на подлежащите на изпълнение строително – монтажни работи, предвидени в инвестиционния технически проект са взаимосвързани и са част от изпълнението на един обект и разделянето им е както неефективно, така и нецелесъобразно, предвид, че ще доведе до невъзможност за качествено изпълнение на поръчката. В случая, предвидената доставка и монтаж на оборудване за гласово озвучаване, не би могло да се обособи в отделна позиция или в самостоятелна процедура, тъй като дейността предвижда изпълнение на значително количество строително-монтажни работи, които са технологично свързани с цялостното изпълнение на обекта. Безспорно взаимообвързани са също така и отделните строителни интервенции, включени в предметния обхват на изпълнение от обекта на възлагане, чието функционално предназначение и техническо изпълнение не позволява механичното им разделяне в отделни обособени позиции, съответно, разделянето би довело до невъзможност за качествено изпълнение на съответната част от инвестиционния проект. Предметът на поръчката представлява комплекс от взаимосвързани и взаимозависими строителни дейности и доставки на оборудване, свързано с изпълнението на обекта, които следва да бъдат извършени в определена технологична последователност, като са технологично и времево неделими. Необходимо е да се осигури работеща синхронизация на различните строително-монтажни работи и дейности по доставка и монтаж и се изисква разработване на единна и цялостна концепция за изпълнение на предмета на поръчката. Именно поради това, възлагането на поръчката на един изпълнител, който да отговаря за изпълнението на строително – монтажните работи и доставката и монтажа на оборудването, е оптималният вариант от техническа и организационна гледна точка и минимизира значително риска недостатъчната координация на различни изпълнители да доведе до неправилно, забавено или некачествено изпълнение. Едновременното участие на екипи и техника на различни изпълнители на обекта, би изисквало полагането на големи усилия и ангажирането на сериозни ресурси, както от страна на възложителя, така и от изпълнителите, за координиране на работата, обезпечаване на безопасни условия и осъществяване на контрол върху изпълнението. Нещо повече, за изпълнението на определени дейности, такова едновременно участие на екипи и техника, е технологично невъзможно. Освен това, евентуалното разделяне на поръчката на обособени позиции и произтичащата от това възможност за възлагането им на различни Изпълнители, би могло да доведе до различни начало и край на строителството, а оттам и до разминаване и неприемливо отлагане във времето на въвеждането на строежа в експлоатация. Обектът предмет на поръчката, напълно припокрива дефиницията за строеж по смисъла на § 1 т. 51 от ЗОП, тъй като след като бъде изпълнен ще представлява резултат от строителни работи, който е достатъчен сам по себе си да изпълнява икономически или технически функции, тоест обектът е икономически, технически и функционално неделим.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 580834 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Изборът на изпълнител чрез провеждането на процедура по чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП е обусловен от прогнозната стойност на поръчката, а именно в размер на 580 834 лева без ДДС, Възложителите прилагат процедурите по чл. 18, ал. 1, т. 12 или 13 от ЗОП, когато обществените поръчки имат прогнозна стойност от 270 000 лв. до 10 000 000 лв. без ДДС. Тъй като за възложителя не са налице основанията за възлагане на процедура на пряко договаряне по чл. 18 ал. 1 т. 13 от ЗОП, то същият следва да обяви процедура за избор на изпълнител, чрез публично състезание. Освен това, избраната процедура в най-голяма степен гарантира публичност и прозрачност при разходването на финансовите средства, защитава обществения интерес и едновременно с това се насърчава конкуренцията, като се създават равни условия за участие на всички заинтересовани лица.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

обявлението за оповестяване откриването на процедура
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Жалба може да подаде всяко от лицата по чл. 198, от ЗОП в 10-дневен сроки от изтичането на срока по чл. 179 от ЗОП – срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за одобряване на обявлението за изменение или за допълнителна информация и решението за прекратяване на процедурата; Жалба се подава на български език едновременно до Комисията за защита на конкуренцията и до възложителя, чието решение, действие или бездействие се обжалва.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

12.06.2020 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Дауд Назиф Аляовлу

VIII.2) Длъжност

КМЕТ НА ОБЩИНА ЦАР КАЛОЯН