Версия за печат

00184-2020-0013

BG-Пещера:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

10. Инженерство, профил Пътно/транспортно строителство


Решение номер 23 от дата 12.06.2020 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000351750

BG423, Община Пещера, ул. Дойранска епопея №17, За: Гълъбина Карамитрева, България 4550, Пещера, Тел.: 00359 885822250, E-mail: g.karamitreva@peshtera.bg, Факс: 00359 35064165

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): http://www.peshtera.bg.

Адрес на профила на купувача (URL): http://op.peshtera.bg/?q=page&idd=index&porachkaid=20200612PTAb1745469.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Публично състезание


IІI: Правно основание

Чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

Избор на изпълнител за изпълнение на СМР на обект: „Реконструкция на ул. „Георги Кьосеиванов” и ул. „Иван Вазов” от о.т. 313 до о.т. 338 и на ул. „Изгрев” от о.т. 148 до о.т. 312”

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Обхвата на проекта касае реконструкция и рехабилитация на следните улици: -Реконструкция на улица „Иван Вазов” от о.т. 313 до о.т. 338 и на улица „Изгрев” от о.т. 148 до о.т. 312”- пътна част; -Реконструкция на улица „Иван Вазов” от о.т. 313 до о.т. 338 и на улица „Изгрев” от о.т. 148 до о.т. 312”- тротоарна част; -Реконструкция на улица „Георги Кьосеиванов”- пътна част етап I – от км. 0+445,78 до км. 0+873; -Реконструкция на улица „Георги Кьосеиванов”- тротоарна част етап I – от км. 0+445,78 до км. 0+873;

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

ДА

Критериите, свързани с опазване на околната среда присъстват в: (бр.)
Техническата спецификация:

7

Показателите за оценка на офертите:

1

Изискванията при изпълнение на договора (клаузи в проекта на общи договорни условия:

4

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

ДА

Идентификация на проекта

Обществената поръчка ще се финансира по проект: „Реконструкция на ул. „Георги Кьосеиванов“ и ул. „Иван Вазов“ от о.т. 313 до о.т. 338 и на ул. „Изгрев“ от о.т. 148 до о.т. 312“, съгласно договор № BG06RDNP001-7.001-0148-C01/21.05.2019 г. за безвъзмездна финансова помощ по процедура № BG06RDNP001-7.001 Улици „Строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи улици и тротоари и съоръжения и принадлежностите към тях“ по подмярка 7.2. „Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура“ от мярка 7 „Основни услуги и обновяване на селата в селските райони“ от Програма за развитие на селските райони 2014 – 2020г.“

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Предметът на обществената поръчка включва строителни дейности по участъци от уличната мрежа на територията на община Пещера. Разделянето на обществената поръчка на обособени позиции би било нецелесъобразно за възложителя, тъй като създава реална опасност от възникване на прекомерни технически трудности при реализирането й и от оскъпяването на отделните видове дейности. Предметът на поръчката представлява комплекс от взаимосвързани и взаимозависими строителни дейности, които следва да бъдат извършени в определена технологична последователност, като са технологично и времево неделими. Необходимо е да се осигури работеща синхронизация на различните строително-монтажни работи и дейности и се изисква разработване на единна и цялостна концепция за изпълнение на предмета на поръчката. Именно поради това, възлагането на поръчката на един изпълнител е оптималният вариант от техническа и организационна гледна точка и минимизира значително риска недостатъчната координация на различни изпълнители да доведе до неправилно, забавено или некачествено изпълнение. Едновременното участие на екипи и техника на различни изпълнители на обекта, би изисквало полагането на големи усилия и ангажирането на сериозни ресурси, както от страна на възложителя, така и от изпълнителите, за координиране на работата, обезпечаване на безопасни условия и осъществяване на контрол върху изпълнението. Нещо повече, за изпълнението на определени дейности, такова едновременно участие на екипи и техника, е технологично невъзможно. Изпълнението на подобни обекти неминуемо предполага затваряне за определени времеви периоди на някои улици и създаване на временни затруднения за населението. Досегашната практика при изпълнението на подобни обекти в общината, показва, че качественото, срочно и законосъобразно изпълнение на предмета на поръчката, съчетано със създаване на минимални неудобства за местното население, предполага изпълнението на обекта от един основен строител, който е отговорен за създадената организация и има цялостно наблюдение върху изпълнението на всички улични участъци, включени в предмета на поръчката. От друга страна участието в обществената поръчка може да се осъществи по всички предвидени от закона начини, включително от обединение или с един или повече подизпълнители, което дава достатъчно възможности за осигуряване на конкурентна среда.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 953753.72 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Прогнозната стойност на поръчката предполага да бъде проведена процедура по вид Публично състезание, съгласно чл. 20, ал. 2, т.1 от ЗОП. Целта e да се осигури максимална публичност, респективно да се постигнат и най - добрите за възложителя условия, като от друга страна е да защити обществения интерес, посредством осъществяване на контрол върху разходването на средства. Обект на поръчката е „строителство” по смисъла на чл. 3, ал. 1, т. 1 от ЗОП.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

обявлението за оповестяване откриването на процедура
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ заплаща на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ договореното възнаграждение за изпълнение на СМР по чл. 6, ал. 1, т. 1 от договора, както следва: (1)Авансово плащане в размер до 50% (петдесет на сто) от цената по чл. 6, ал. 1, т. 1 - се извършва в срок от 30 (тридесет) дни, след датата на последното по време действие: 1.съгласуване от ДФЗ - РА на проведената процедура за възлагане на обществената поръчка и сключения договор; 2.получаване от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ на авансово плащане от Държавен фонд „Земеделие“ - РА по ДБФП BG06RDNP001-7.001-0148-C01/21.05.2019г.; 3.съставяне и подписване на Протокола за откриване на строителната площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа за строежи от техническата инфраструктура (Приложение №2а към чл. 7, ал. 3, т. 2 от Наредба № 3 от 31 юли 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството); 4. представяне на гаранция за авансово плащане, покриваща 100 % (сто процента) от стойността на аванса в лв. с ДДС; 5. издаване от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ и представяне на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ на фактура за дължимата сума/част от цената. Сумата на аванса ще се приспадне от размера на окончателното плащане. (2) Окончателно плащане - в размер на разликата между стойността на реално извършените и актувани СМР и стойността на авансовото плащане, но не повече от одобрената от финансиращия орган сума за изпълнение на дейностите по настоящия договор, съгласно ДБФП BG06RDNP001-7.001-0148-C01/21.05.2019г., е дължимо в срок от 30 (тридесет) календарни дни, след датата на последното по време действие: 1.приемане на строежа и издаване на Разрешение за ползване; 2.одобряване размера на окончателното плащане по ДБФП след извършване на всички проверки и получаване от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ на окончателно плащане от Държавен фонд „Земеделие“ - РА; и 3.издаване от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ и представяне на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ на фактура за дължимата сума/част от цената Гаранция, обезпечаваща авансово предоставените средства. Преди извършване на авансово плащане по договора Изпълнителят предоставя на Възложителя гаранция, която обезпечава авансово предоставените средства в лв. с ДДС и е в размер посочен в проекта на договор. Гаранцията за авансово предоставените средства се представя по избор на изпълнителя в една от формите посочени в ЗОП и в раздел VI "ГАРАНЦИИ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДОГОВОРА И ОБЕЗПЕЧЕНИЯ" от Указанията за подготовка на офертите за участие. Гаранция за изпълнение на договора – условия, размер и начин на плащане: Гаранцията за изпълнение е в размер на 2 % (две на сто) от стойноста на договора без включен ДДС. Освобождаването на гаранцията е съгласно проекта на договора. Гаранцията се представя в една от следните форми: 1. парична сума; 2. банкова гаранция; 3. застраховка, която обезпечава изпълнението чрез покритие на отговорността на изпълнителя. Участникът, определен за изпълнител, избира сам формата на гаранцията за изпълнение. От участие в обществената поръчка се отстранява участник, за който е налице, което и да е от обстоятелствата по чл.54, ал.1, т.1, т.2, т.3, т.4, т.5, т.6 и т.7 от ЗОП. Възложителят отстранява и от участие участник за когото е налице някое от обстоятелствата по чл.55, ал.1, т.1 и т.4 от ЗОП. При провеждане на процедурата се прилагат специфични национални основания за отстраняване, подробно описани в т.10.2.3 на раздел II "Изисквания към участниците" от Указанията за подготовка на офертите за участие.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Жалба може да се подава 10-дневен срок след изтичане на срока по чл. 179 от ЗОП- срещу решение за откриване на процедурата и/или решение за одобряване на обявлението за измение или за допълнителна информация, съгласно чл. 197, ал.1, т.4 от ЗОП.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

12.06.2020 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Йордан Стоянов Младенов

VIII.2) Длъжност

Кмет на Община Пещера