Версия за печат

01263-2020-0005

BG-София:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

75. Храни, хранене и диетика.


Решение номер 353 от дата 08.06.2020 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 0006963270652

BG411, Столична община район Люлин, бул. Захари Стоянов № 15, За: Миглена Спасова, България 1336, София, Тел.: 02 9237274, E-mail: lyulin@sofia.bg, Факс: 02 9250085

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): www.lyulin.bg.

Адрес на профила на купувача (URL): http://www.lyulin.bg/obschestveni-porchki-2.html.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Договаряне без предварително обявление


IІI: Правно основание

Чл. 79, ал. 1, т. 4 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

"Приготвяне и доставка на Топъл обяд у дома в условията на извънредна ситуация - 2020г. на територията на Столична община - район "Люлин"

IV.2) Обект на поръчката
Доставки
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Изпълнителят ще реализира дейности по осигуряване на топъл обяд до дома на потребителите на територията на Столична община - район "Люлин". Потребителите на услугата са 200 души.Дейностите включват осигуряване до дома на потребителите на храна за обяд - супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт, а единичната стойност на доставката (с включено приготвяне на храната, доставка и транспорт до адрес/ за 1 /един/ потребител на социалната услуга е в размер на 2,83 лв. /два лева и осемдесет и три стотинки/ без ДДС. Приготвената храна ще се доставя ежедневно до дома на потребителя, в работни дни. При наличие на икономии, в почивните и празничните дни, изпълнителят може да осигурява и годна за директна консумация храна (консервирана или пакетирана), която отговаря на всички санитарно-хигиенни изисквания и съответства на изискванията във връзка с въведените противоепидемични мерки.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Дейностите-предмет на поръчката, са неделими. В тази връзка за качественото изпълнение на поръчката същите следва да бъдат изпълнени от един икономически оператор. Като се е съобразил с разпоредбата на чл. 46, ал. 1 от ЗОП, възложителят е взел мотивирано решение да не разделя поръчката на обособени позиции. Това се обуславя от факта, че всички дейности, които следва да се реализират в рамките на изпълнение на договора, са от такова естество и са взаимосвързани по начин и в степен, които при разделяне на позиции биха довели до съществени затруднения за постигане на желания краен резултат. Евентуалното предвиждане на обособени позиции би увеличило и вероятността от забавяне на изпълнението, което може да изложи на прекалено висок риск качественото изпълнение на осигуряването на топъл обяд за крайните потребители. Предвид горните съображения и с оглед основната цел на закона за постигане на ефективност при разходване на публичните средства, в случая се приема, че разделянето на обществената поръчка на обособени позиции не е целесъобразно.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 36267 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Процедурата се провежда на основание чл.79, ал.1, т.4 от ЗОП, поради наличие на изключителни обстоятелства и необходимост от неотложно възлагане на поръчката. Процедурите с елемент на договаряне, в частност договарянето без предварително обявление по чл. 18, ал. 1, т. 8 от ЗОП, се разглеждат като изключение от общия режим на възлагане, регламентиран в закона, поради наличието на обективни пречки пред пълното съблюдаване на прогласените в нормативната уредба основни принципи на възлагане, в това число публичност и прозрачност. Именно поради това провеждането на същите е допустимо само в изчерпателно изброените в закона случаи (за договарянето без обявление – в случаите по чл. 79, ал. 1 от ЗОП) и след мотивиране на приложимото основание на съответния вид процедура. В съответствие с тази норма, провеждането на договаряне без обявление е допустимо при реализирането на следния фактически състав: възникнала е необходимост от неотложно възлагане на поръчката; спешността е резултат от изключителни обстоятелства и е налице обективна невъзможност да бъдат спазени сроковете, включително съкратените, за открита, ограничена или състезателна процедура с договаряне. В закона е поставено и допълнително условие, според което обстоятелствата, с които се обосновава наличието на неотложност, не трябва да се дължат на възложителя. Въведеното на 13.03.2020г. извънредното положение в Р България, целящо да се справи с разпространението на CoVID 19, доведе до вземане на поредица от мерки от страна на държавните органи на всички нива. На 23.03.2020 г. Управляващият орган на оперативна програма за храни и/или материално подпомагане е изпратил писмо за преустановяване на консумация на място в обществените трапезарии на предоставения обяд и за предприемане на спешни мерки за реорганизация на начина на доставка на храна на потребителите по Проект „Топъл обяд 2016-2020 г.“. Воден от горното, на 25.03.2020 г. Възложителят сключва договор № РЛН20-ДГ55-16 на основание чл.20, ал. 4, т. 3 от ЗОП с предмет приготвяне и доставка на храна по домовете на потребителите, на стойност 30 000 лв. без ДДС. Една от въведените мерки за справяне с разпространението на CoVID 19 е стартирането на „Целева програма „Топъл обяд у дома в условията на извънредна ситуация – 2020 г.“ Същата допълва националните мерки за овладяване на извънредната ситуация в страната и подкрепа чрез предоставяне и доставка на топъл обяд на уязвими граждани, които поради бедност и продължителна социална изолация, са в затруднение да осигурят сами прехраната си. При стартиране на програмата беше предвидено, че дейностите по същата следва да бъдат реализирани в периода: 01.05.2020г.-19.06.2020г. (в рамките на 33 работни дни). Програмата е утвърдена със Заповед РД01-209 на министъра на труда и социалната политика на 27.03.2020г., а поканата за представяне на проектните предложения е изпратена към общините и районите на 31.03.2020г. На 29.04.2020 г. Възложителят сключва анекс към договор № РЛН20-ДГ55-16, въз основа на който се изменя чл.1, ал.1 от посочения договор, като изпълнителят се задължава да извърши приготвяне и доставка на храна /кетъринг/ по домовете на потребители (до 200 потребители), включени по Целева програма „Топъл обяд у дома в условията на извънредна ситуация – 2020 г.“.На 26.05.2020г. от Агенцията са социално подпомагане е изпратено писмо до Националното сдружение на общините в Р България (рег. № 92-00-0568/26.05.2020г.), с което последните са уведомени за удължаване на срока за предоставяне на топъл обяд по Целева прогарама „Топъл обяд у дома в условията на извънредна ситуация – 2020г.“ (Програмата). В същото е посочено, че със Заповед № РД01-314/21.05.2020г. на министъра на труда и социалната политика е утвърдено изменение на Програмата в частта срок за предоставяне на топлия обяд от „до 33 работни дни“ на „до 58 работни дни“, при запазване на договорения брой потребители. Продължава в Раздел VII Допълнителна информация

V.2) Лица, до които се изпраща поканата за участие в процедура по договаряне без предварително обявление, договаряне без предварителна покана за участие, договаряне без публикуване на обявление за поръчка, пряко договаряне

"Обеликс фуд" ЕООД, ЕИК: 203038197

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам


VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

Мотиви за избор на процедурата (продължава от Раздел V.1): Заложеният разполагаем финансов ресурс по договор № РЛН20-ДГ55-16 ще бъде изчерпан към 30.06.2020 г. Същевременно една от основните дейности и отговорности на органите на местното самоуправление е осигуряване на подходящи социални и здравни услуги за населението, както и неговата защита в ситуация на кризи. Необходимостта от предоставянето на услуги по домовете в контекста на създалата се извънредна епидемична ситуация в страната, е огромна. Дейностите по Програмата са насочени към лица с ниски доходи под линията на бедност в страната; уязвими лица, в т.ч. и възрастни над 65 години, без доходи или с доход под линията на бедност; лица, които поради възрастта си, поради трайно увреждане или в резултат от заболяване не могат да се самообслужват и не могат да осигуряват сами или с помощта на близките си своите ежедневни потребности от храна. Изпълнението им и след отмяната на извънредното положение и извънредната епидемична обстановка, е особено важно, предвид факта, че необходимостта от осигуряване на топъл обяд на особено уязвимите групи в обществото не е отпаднала. Предвид изложеното, единствената правна хипотеза, чрез която възложителят може да реализира незабавното изпълнение на необходимите услуги е чрез настоящата процедура на договаряне без обявление. Изисквания към участника: 1. Да разполага с обект, регистриран по чл.12 от Закона за храните от БАБХ за извършване на съответните дейности, като обектът следва да отговаря на изискванията на законодателството и разпоредбите на БАБХ, относно специфичните хигиенни правила за храните; 2. Да разполага с минимум едно транспортно средство за доставяне на храните – собствено или наето, или на разположение. Важно! Към датата на откриване на процедурата не е осигурено финансиране на дейностите по изпълнение.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Съгласно чл. 197 от ЗОП

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

08.06.2020 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Милко Антонов Младенов

VIII.2) Длъжност

Кмет на Столична община район "Люлин"